Seřízení brzd

Potřeboval bych poradit jak seřídit brzdy , moc mi to nebrzdí, přední eště trochu jo, ale zadní jen píská a nic, a eště mám dotaz, teď jak je všude toho pylu a prachu, tak občas utírám řidítka a bowdeny,ale když utírám ty bowdeny, tak mi sama přehazuje přehazovačka, nevím proč, jestli tomu vadí že se to trochu ohýbá ten bowden, nevím, Díky

[ Zpět ]
Datum: 20.05.2009
Autor: Neregistrovaný uživatel (Los pedros)
  • Re: Seřízení brzd

         

    Asi bys měl navštívit servis. Nepíšeš, jaké brzdy (ráfkové, kotoučové, typ). Přehazovačku lze seřídit především stavěcím šroubem na řidítkách na začátku bowdenu, nebo na jeho konci na přehazovačce. Lanka v bowdenech nesmí drhnout.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.05.2009
    Autor: henry
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Seřízení brzd

           

      no, ráfkové ty brzdy

      [ Zpět ]
      Datum: 20.05.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Los pedros)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Seřízení brzd

             

        Stěžejní u brzd je správně dlouhé lanko. Páčka brzdy, i při maximálním zmáčknutí, se nesmí dotknout gripu na řidítkách. Buď dotáhnout stavěcí šroub brzdy u páčky, nebo - nestáčí-li to, zkrátit lanko pod brzdovým šroubem. Brzdové špalky nesmí být ojeté natolik, aby zmizely příčné vrypy. Špalky musí být zbaveny cizích těles na povrchu (kamínky, šupinky z ráfku - vydloubat). Jak špalky, tak brzdné plochy ráfků musí být zbaveny nečistot a odmaštěny.

        [ Zpět ]
        Datum: 20.05.2009
        Autor: henry
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Seřízení brzd

               

          dík za rady, vyměnil sem ty ráfky pač už byly opravdu ojeté, a dotáhl stavěcí šroub, je to určitě poznat, už to konečně brzdí, takže díky,jo a eště co s tou přehazovačkou, ona jako normálně v pohodě fakčí, ale když občas myju kolo, a utírám bowdeny, normálně tak jak sou, tak to samo přehazuje, ale proč to nevím

          [ Zpět ]
          Datum: 21.05.2009
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Los pedros)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Seřízení brzd

                 

            a proč to jako vůbec děláš? Myslím to mytí kola a utírání bovdenů... jede to pak líp? ;o)

            [ Zpět ]
            Datum: 21.05.2009
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Seřízení brzd

                   

              nejede, ale že by mě bavilo sedět za zaprášenýma řidítkama a bowdenama tak to ne, hlevně teď když je sucho a pyl, ale proč to přehazuje?

              [ Zpět ]
              Datum: 21.05.2009
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Los pedros)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Seřízení brzd

                     

                Jestli to myješ se sundaným zadním kolem, potom je lanko přehazovačky volné, a bowdeny se mohou svými konci vysunout ze svých lůžek - aniž by sis toho všiml. Po opětovném nasazení kola, zůstanou zaseklé mimo lůžko, a řazení chodí jinak.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.05.2009
                Autor: henry
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Seřízení brzd

                       

                  normálně, nic nesundávám

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.05.2009
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Los pedros)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Seřízení brzd

                     

                Normální jev. Když si zataháš za nervy, nebo rovnou za míchu, tak ti budou taky cukat nožičky :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 21.05.2009
                Autor: Smog
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Seřízení brzd

             

        Nepíšeš co máš za kolo a jaký je stav ráfků. Pořádně očistit ráfky (brzdné plochy), nebo i vyměnit. Jestli máš staré hliníkové ráfky tak určitě.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.05.2009
        Autor: básník
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Seřízení brzd

         

    chceš bubnový, nebo jaký?
    Ale to je jedno, začni číst třeba na stránce http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/serizeni... posléze si dej do gůgla pár slov z toho článku, najde ti to podobný články, tam se zas něco dovíš a tak dál, až se dobereš k tomu cos potřeboval.
    K ráfkovejm brzdám mám poznámku, že u nich neplatí fyzikální poučka co se vtlouká do hlav dětem na základních školách: "Třecí síla není závislá na styčné ploše" Ve skutečnosti špalíky fungují nejlíp, když přiléhají na ráfek celou svou plochou.
    Šípovitost - Při štelování podkládám tu stranu špalíku co je vzadu od směru jízdy proužkem tvrdýho papíru. Nedělám to kvůli pozvolnýmu záběru, ale protože chci korigovat pružnost čelistí (ty se při zatížení trochu zkroutí a maličko se i ohnou čepy na rámu) Na předním kole se prý má dělat šípovitost obráceně, aby brzdilo míň ale to já nechci, šahat na přední v zatáčkách už jsem se odnaučil, takže to dělám jak jsem popsal. Pro maximální účinek.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.05.2009
    Autor: Smog
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Seřízení brzd

           

      ještě se vracím doplnit jednu poznámku, protože v tom článku se o tom nemluví: Na čelistech v-brzd je taková ploška, jaktojenomnazvat, ouško s dírou, do který se upíná špalík. Tak tyhle plošky musíš mít při stisknuté páce SVISLE. Prostě aby zavřené čelisti nebyly do "A" ani do "V" Nastavuje se to výměnou podložek pod špalíkama. (platí pochopitelně jen pro bremzy bez paralelogramu)

      [ Zpět ]
      Datum: 20.05.2009
      Autor: Smog
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Seřízení brzd

           

      Cože ? Přední že má brzdit míň ??? Na to jsi přišel jak ? To jezdíš na silničce nebo co ? Pokud jde o MTB, tak bez pořádně funkční přední brzdy na takovém kole skoro nezabrzdíš :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 21.05.2009
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Seřízení brzd

             

        Ani na silničce není rozdíl, i tam přední odbrzdí většinu.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.05.2009
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Seřízení brzd

               

          Aha... V tom případě ale už vůbec nechápu proč by někdo úmyslně snižoval výkon brzd...

          [ Zpět ]
          Datum: 21.05.2009
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Seřízení brzd

                 

            Protože kdo brzdí prohrává...

            [ Zpět ]
            Datum: 21.05.2009
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Seřízení brzd

               

          Dříve se doporučovalo brzdit víc zadní, protože když blokneš přední (zatáčka, mokro, kamínky, písek), hodíš tlamu. Smyk zadního kola se dá někdy včas ustát. Ale přední kolo máš při brzdění víc zatížené, takže snese "realizovat" více brzdného účinku (někde jsem slyšel až 85%). Akorát to chce umět, no. V terénu to bude asi ještě víc o umění a zkušenosti. Já jezdím silnici, brzdím oběma stejně a na nejistém povrchu jsem hooodně opatrněj.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.05.2009
          Autor: básník
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Seřízení brzd

                 

            Rada brzdit hlavne zadni je spis takova rada maminky detem "nebrzdi predni, at nepreletis pres riditka".
            Mne kdyz se obrzdily predni desky na biku (a nevsiml jsem si toho) jsem se v terenu skoro prerazil, predni kolo teda malinko brzdilo, ale vsechno zustalo na zadni. Vubec neslo jezdit teren- musel jsem se vratit jenom vicemene po polnackach.
            Na silnicce je to o tom samem- muzu prenaset vahu jak chci, ale zabrani za zadni brzdu mi jenom blokne kolo, zatimco skoro vsechno brzdeni obstara predni brzda.

            [ Zpět ]
            Datum: 21.05.2009
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Seřízení brzd

                   

              Občas jsem to pro zajímavost zkoušel brzdit jenom přední nebo jen zadní, přední naprosto v pohodě, se zadní se nepovedlo (tedy ne že bych letěl, ale prostě jsem musel sáhnout i na přední jinak bych letěl).

              [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2009
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Seřízení brzd

                     

                občas jsem z lenosti zkoušel nebrzdit vůbec. Taky to jde:o))

                [ Zpět ]
                Datum: 22.05.2009
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Seřízení brzd

                 

            Bez zadní brzdy to risknu při opatrnosti i terénem, bez přední brzdy bych se bál rychleji i na asfaltu.

            Prostě bez přední brzdy to nejde, mně odchází přední desky zhruba 3x rychleji, než zadní, z čehož je jasně patrné jak jsou brzdy namáhané. Těch tebou zmiňovaných 85 % vypadá jako velké číslo, ale ve skutečnosti to může být ještě více. Největšího brzdného účinku dosáhuješ v momentu, kdy se začne zadní kolo odlepovat od země, to je totiž moment, kdy přední zabírá nejvíce a v tomto momentě ti je zadní brzda k ničemu :-)).

            [ Zpět ]
            Datum: 21.05.2009
            Autor: pro_pa
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Seřízení brzd

                   

              Přesně tak (a taky přesně jak napsal vasek), při maximálním brzdném účinku bude přední 100% a zadní zcela zbytečná (samozřejmě tohle nepůjde vždy za každé situace a na každém povrchu a také ve větší rychlosti na to slabší brzdy nemají).

              [ Zpět ]
              Datum: 22.05.2009
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Seřízení brzd

                 

            To jsou trochu rady pro děcka.

            My velcí kluci víme, že na dobrém povrchu se dá brzdit jen přední a to do té míry, že zadní kolo začne ztrácet kontakt s terénem. Tam by bylo brzdění zadní brzdou kontraproduktivní, protože ve zbytcích kontaktu by kolo bylo zabokované a mělo tendenci uhýbat do boku.

            Pokud nebrzdím na max, brzdím raději oběma brzdami. Je to pohodlnější (obě ruce musí vyvinout cca poloviční sílu než jedna při brždění jednou rukou), a méně to namáhá brzdy (přehřáté kotoučovky ani ráfkové brzdy nedělají dobrotu). Toto je způsob, o kterém píšeš Ty.

            Konečně na hodně kluzkém povrchu nebo v zatáčce by bylo riskantní brzdit přední brzdou, tak si s ní jen lehce vypomáháš a brzdíš zadní, zablokování zadního kola se dá ustát mnohem jednodušeji než předního.

            I když není od věci na štěrku či písku v menší rychlosti vyzkoušet ustát krátké zablokování předního kola a třeba "líznutí" o zadní kolo jezdce před tebou. Každopádně kolo (mimo dráhovky a bikrosu) má vždy dvě brzdy na sobě nezávislé, proč asi? Technicky není problém udělat hydrauliku tak, aby při stisknutí pouze přední brzdy lehce brzdila i zadní a naopak (tak to mají některé motorky).

            [ Zpět ]
            Datum: 22.05.2009
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Seřízení brzd

                 

            Zajímavý efekt jsem pozoroval u tandemu. Když jsem jel sám, tak se vámi popisované ještě znásobuje. Zadní je tam jen pro parádu. Ale když jsme zasedli dva, tak zadní brzdila jako čert a protože tam nemám kdovíjaké brzdy, tak přední absolutně nestíhala.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.05.2009
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Seřízení brzd

           

      Šípovitost obráceně rozhodně nee, potom brzda při brzdění vibruje a píská, takové strašné zvuky.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.05.2009
      Autor: básník
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Seřízení brzd

             

        Stejne je tohle serizeni na nic, po chvili jezdeni se spalky zase obrousi rovnobezne.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.05.2009
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Seřízení brzd

               

          Kámoš kupuje silničku. V Hervisu objevil slušnou na Tiagře, s trojkou vepředu, devítkou vzadu, zlevněnou z 20 na 15. (A divná věc, možnost odpočtu 10% akční ceny od ceny zlavněné při vrácení jakéhokoliv starého kola). Když jsem se na ni díval, zaujaly mě přední špalky, byly otevřený do obrácenýho šípu. Nemám tušení, jestli na těchto čelistech se nechají bez nějakýho složitýho podložkování správný šípy nastavit, nebo se musí ohýbat čelisti. Prodavač mi to neuměl vysvětlit. Ale naštěstí mu byla malá, bylo to L.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.05.2009
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

08.12.2016
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

93 cyklistů (4 přihlášení)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016