Lehokonstruktéři, poraďte

Na krátké leho jsem si pořídil na rám jäckel 40*40. Teď mi ovšem (po nařezání dílů - před svařením) přijde těžký. Lze ho udělat z čtvercové trubky 35x35 popř. 30x30? Zřejmě by mě unesl (dost jsem narostl), problém ale vidím v hlavové trubce řízení. Má procházet nepřerušeným rámem? Nebo je to jedno? Má se vyztužit rám kolem hlavky?
Dík, Pavel

[ Zpět ]
Datum: 31.03.2009
Autor: AV
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    Prvního leháče jsem měl z jeklu 40*40*1,5 jaké tloušťky sou ty tvoje jekliky?

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: Suchoj
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      1,5 mm

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: AV
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    Na svým prvním lehu jsem jekl přeřízl a navařil hlavovou trubku a zas pokračoval jeklem dál a fungovalo to...i bez výztuh...

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (highlander)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      Jaký´s tam měl jäckel?

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: AV
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        To už přesně nevím....30x45x2 asi...ale byl nastojato.

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: Neregistrovaný uživatel (highlander)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    já mám trubku 50/1,2 a hlavovou skrz. Nevydrželo to, tak sem musel pouzit vyztuhy do YPSILON a zesilit i samotnou trubku na dvojito. Ale neprdlo to hned, asi tak po tisici km. Na pokryti mam fotku (až po rozkliknuti té první) ještě před úpravou. Jackel je horsi než trubka, na toto klicové místo bych raději volil silnější a odlehčil na méně důležitých částech. Třeba děrováním jak Papji (myslím)

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: Billicek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    na prvním kole jsem měl taky 40*40*1,5 na druhém 27*40*1,5 a na tom třetím mám 30*40 protože jsem ten 27*40 už nesehnal...

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (waqaw)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    Použil jsem plochoovál 50x30x1,5. Z hlediska namáhání je rám leháče namáhaný ohybem a krutem. Ohybu dobře vzdoruje I-profil s ohledem na minimum hmotnosti, krutu pak nejlépe trubka. Myslím, že dobrým řešením je ten ovál nebo obdélníkový jekl orientovaný na výšku. Když se porovná jekl 40x40x1,5 a 50x30x1,5 tak jsou na tom hmotnostně oba stejně, ale ten obdélníkový vydrží při namáhání ohybem asi o 20% větší zatížení. Přerušení na hlavové trubce bych se nebál, jen se to musí správně svařit.
    PS. Toho oválného profilu jsem musel koupit celou tyč a tak mi ještě 1,2 m zbývá. Mohu případně přenechat.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.04.2009
    Autor: corylus
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    Trváš určitě na jeklu? Já jsem si nechal ohnout trubku a připadá mi to řešení elegantnější, bez zbytečných svárů a je s tím taky míň práce.
    S otvory na hlavovou trubku a na řízení jsem taky neměl problémy i když jsem to odvrtával a piloval ručně.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.04.2009
    Autor: Zden42
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      Ono trubka vypadá fakt lépe, ale kde ji nechat ohnout aby to nestálo balík?

      [ Zpět ]
      Datum: 04.04.2009
      Autor: Jihra
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        dá se "ohnout" tak, že ji nařízneš a zase svaříš. Ale je to nic moc a děsná drbačka

        [ Zpět ]
        Datum: 05.04.2009
        Autor: Billicek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

               

          To jo, a pak to vypadá jak koleno na rouře od kamen.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.04.2009
          Autor: Jihra
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                 

            Ale když si dáš záležet a pěkně to přebrousíš, tak není poznat, jestli to je ohyb, nebo svar.

            [ Zpět ]
            Datum: 05.04.2009
            Autor: Papji
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                   

              jo ale to je právě ta drbačka

              [ Zpět ]
              Datum: 05.04.2009
              Autor: Billicek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                     

                Jasně že je, já jen reagoval na to, že ani po svaření to nemusí vypadat jako roura od kamen. Vždy je jednodušší to ohnout, jen jestli máš někoho, kdo to ohne, pokud to neděláš sám.

                [ Zpět ]
                Datum: 05.04.2009
                Autor: Papji
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        Mě to ohýbal kamarád za flašku. Podle tohho co jsem viděl, tak to ohýbání trvalo - jestli moc , tak hodinu. No a za hodinu práce by ohýbač neměl chtít majlant. když má někdo ohýbačku a přípravky, tak to samotné ohnutí je otázka chvilky.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.04.2009
        Autor: Zden42
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    Ja som na svoj posledný leháč používal mnou vyrobený profil z 1,2 mm plechu 11500. Vznikol 8-hranný profil, ktorý bol vyrobený z dvoch pozdlžne zvarených korýtok vyrobených ohraňovákom. Rozmery to malo asi 50x35x1,2mm. Hlavová trubka prechádzala skrz. S kolegom som potom narychlo robil jednu "bachetu" z jaklu 40x40x2 a bolo to dost pevné, hlava tiež prechádzala skrz. Ak chceš trubku rámu spojovat pri hlavovaj trubke musí byt konce rúr upravené tak, aby medzi jednotlivímy dielmi boli minimálne medzery, najlepšie je to dat zafrézovat. Zvárat určite TIG (wolfrám + argon). Vznikne tým dobrý prevarený zvar, ktorý ale neovplivní tepelne velkú plochu. Všeobecne všetky moje výtvory boli varené týmto sposobom. CO, hlavne ak nie je dobre nastavené, urobí velkú húsenku, ale zvar nie je prevarený.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.04.2009
    Autor: mozimy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      Svářeči-praktici se k tomuto problému již vyjadřovali. TIG uváděli jako nejlepší možnou alternativu, nezavrhli ani MAG ("dá se ...")
      8-)

      [ Zpět ]
      Datum: 01.04.2009
      Autor: pavka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        dá se samozřejmě vařit aji klasickou obalovanou elektrodou, ale je to dost obtížné. Co2 je úplně v pohodě, navíc ho není problém pořídit za pár šupů domů.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.04.2009
        Autor: Billicek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

               

          Ked si človek na niečo zvykne, tak už horšie nechce. Ja som celú svoju "produkciu" robil u jednoho zvárača, čo varil nerez trubky na atómke, sledovat ho pri robote je zážitok. Samozrejme to aj niečo stojí, ale potom to roky drží. Jediný moj rám čo som sa dopočul praskol, ale nie vo zvare. Bolo to asi poddimenzovaním použitého materiálu. Staval som to pre známeho, ktorý to chcel čo najlahšie a bol to jeho návrh použit tú trubku.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.04.2009
          Autor: mozimy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                 

            jasně, pokud je ta možnost a peníze tak proč nevyužít to nejlepší

            [ Zpět ]
            Datum: 01.04.2009
            Autor: Billicek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      Ešte pre predstavu ukážka mojho posledného leháča: http://majsterem.rajce.idnes.cz/HPV/#album Je tam vidiet profil tej nosnej rúrky

      [ Zpět ]
      Datum: 02.04.2009
      Autor: mozimy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        To mozimy: Ty plocháče s drážkou, kterými máš upevněné sedadlo na rámu, jsi taky vyráběl nebo jsi je koupil už hotové? Zrovna teď nějaké takové sháním, ale nikde jsem nic neviděl a vyrábět se mi to nechce.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.04.2009
        Autor: Jihra
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

               

          na oknech "ventilačkách" jsou podobné věci, ale to asi nebude moc použitelné

          [ Zpět ]
          Datum: 05.04.2009
          Autor: Billicek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        Pěkné, pěkné. Nemáš strach, že někde urveš bowdeny k zadní brzdě a k přehazovačce? Nebo kolo na fotce je před "kosmetickými" úpravami?

        [ Zpět ]
        Datum: 11.07.2009
        Autor: AV
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

               

          P.S. Nekroutí se při extrémním zatížení (propružení) ta zadní vidla?
          Ď.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.07.2009
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    Podle mě je nejlepší, když hlava prochází jeklem tak, aby se uvnitř dotýkala bočních stěn. Ale je to víc pocit než cokoliv jiného.
    Oceláč mám myslím z jeklu 35x35x1,5 a na mou váhu to jde v pohodě, ale těžší lidi by s tím kolem asi museli zacházet dost opatrně. Celý rám jsem právě zvážil. Má trojúhelníkovanou zadní stavbu podobnou klasickému kolu a středová osa se nasazuje zvlášť jako hliníková sestava. Bez ní to má 4015g i s komaxitovým lakem. Není to málo, ale na dvoumetrové kolo co vydrží libovolné zacházení (pod mou váhou) to docela jde. Při prudkém šlapání na malý převodník do kopce je cítit, jak to vpředu pruží do stran. Při sjezdu z chodníku cítíš propružení rámu uprostřed. Tenší bych to nedělal.
    Nink začal docela úspěšně používat 30x40 a ten poloovál 30x50 na plocho, na šířku. Dobře to pohltí síly od šlapání a příjemně to tlumí hrboly. Je ale možné, že těžký člověk co nemá moc síly v nohách by to měl lepší na výšku aby ho to uneslo a šlapání vadit nebude.
    Každopádně oblast hlavy je kritická. Oceláč tam má dokonce naletované tenké plechy z boku jako výztuhy, přesto pruží do boku pod maximálním výkonem. Když homebuilt selže, obvykle se ulomí trubka před hlavovým složením. Jestli znáš Richarda a jeho Blaženku, co jezdí 8km/h a nikdy víc, tak jemu taky upadla trubka navařená zepředu na hlavu, po 8900km.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.04.2009
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      Já jsem uvažoval, že bych rám udělal z jeklu 40x30x1,5 na výšku, ale přední část (t.j. od hlavové trubky dopředu k šlapacímu středu) bych dal na šířku (ten předek je více namáhaný do stran než na výšku). A ta přední část na šířku by byla "přetažená" kousek směrem dozadu kolem hlavové trubky a ještě tak 2 cm na ten jekl na výšku, takže celá oblast kolem hlavové trubky by byla dostatečně pevná.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.04.2009
      Autor: Jihra
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        no ale to napojení bude dost škaredý ne?

        [ Zpět ]
        Datum: 05.04.2009
        Autor: Billicek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

               

          Myslím, že tak hrozné to nebude. Je třeba to spojení "designově" poladit.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.04.2009
          Autor: Jihra
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        Nejsu takovej machr na kovové rámy abych za to dal ruku do ohně, ale zní mi to docela logicky a asi by to drželo.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.04.2009
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        Ono taky záleží na úhlu tahové strany řetězu vůči tomu rámu, jestli bude opravdu namáhaný hlavně do stran. Některé zběsilejší konfigurace mají snahu nějaký oblouk rámu napínat jako luk právě takhem řetězu, pak může i neodpružené kolo být děsná houpačka když se sprintuje.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.04.2009
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    Na krátkém lehu jsem měl jekl 40 * 50 na výšku. Bylo to těžké, ale byla to vlastně zkouška, tak jsem hmotnost neřešil, na to došlo až později odvrtáním děr. Hlavovou trubku jsem původně neměl, jen jsem osadil do ránu misky. Toto řešení nebylo pevnostně dobré, tak došlo k tomu, že jsem rám rozřízl a vložil hl.trubku. Žádné další problémy nebyly, krom toho, že přední vidlice měla krátký sloupek. Dnes bych dával hl trubku min, 120 mm, navařenou (nebo vevařenou )tak, aby ve spodní části bylo místo na svár + cca 2 mm. To proto, aby rám nebyl zbytečně vysoko nad přední vidlicí.
    Rám je jednodušší na domácí výrobu dělat z jeklu, ale dnes bych použil určitě trubku (pevnostně je lepší ), jako jsem použil na zatím posledním LWB (50*1,5) a pravděpodobně by stačil i menší průměr. Firmy, které se zabývají ohýbáním výfukového potrubí, by takovou trubku mohly naohýbat, ale je lépe si předem zjistit co, a za jakých podmínek jsou schopni a ochotni ohnout. V mém okolí měli požadavek na sílu stěny 2 mm, což jsem nechtěl, když 1,5 bohatě stačí.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.04.2009
    Autor: Papji
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      Hlavová trubka by měla dole trčet víc né? Kvůli spodnímu vedení řetězu, aby se nepletlo přes vidlici. Já to tak ukončil zároveň s rámem, jak píšeš ty a teď vidím, že jsem udělal blbost a chci to předělat a vysunout ji víc dolů.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.04.2009
      Autor: Jantus
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        Pokud přeřadím na nejmenší převodník a nejmenší kolečko, tak horní řetěz v trubce (a bez rolky) při napnutí musí být tak vysoko, aby dovolil spodnímu v trubce projít nad vidlicí. Odhadoval bych, že máš příliš nízko střed, jinak si to nedovedu vysvětlit, pošli fotku a uvidíme, jinak přece můžeš tu trubku se spodním řetězem zvednout, nebo né?.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.04.2009
        Autor: Papji
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

               

          No to máš pravdu, snažil jsem se dostat střed co nejníže a tak mi horní větev prochází těsně nad vidlicí. Návrh rámu jsem dělal přibližně podle Azubu Apus a nechtěl jsem ho přesně kopírovat, jen podle vytisknutého obrázku. Je vidět, že Azub je dokonalý a jakékoliv snahy změny základních mír a úhlů jsou jen ke škodě.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.04.2009
          Autor: Jantus
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                 

            Bývá to tak u každé značky. Podle mě proto, že když to navrhovali, dali na výkres nějakou koncepci jak by to zhruba mělo vypadat, a pak museli pořešit všechny kolize. Tak s různými částmi kola šíbovali po výkrese tak dlouho, dokud všude všechno nevycházelo. Obvykle ke konci se hýbe už jen o milimetry. Když to pak vezmeš a zkusíš udělat podobně, ale odchýlíš se je v jedné věci, tři další věci se rozhodí. Jediný způsob, jak udělat kolo podobné konfigurace je zase znova si s tím hrát tak dlouho, dokud to všude nevyjde. Obvykle u člověk v téhle fázi kreslení zjistí, proč ta předloha je udělaná přesně tak jak je :-). Ale může se podařit najít něco, co funguje, trochu se liší a tobě sedí líp.

            [ Zpět ]
            Datum: 03.04.2009
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                   

              Tím jsem si taky prošel, nakreslil jsem si kolo ve vektorovém grafickém editoru a tak dlouho jsem šiboval všemi celky až mi z toho vypadnul Ninkův oceláč :-) Jenže já mám ve zvyku všechno nejdříve důkladně prostudovat než se do něčeho pustím. Když jsem studoval výtvory amatérských stavitelů tak jsem získal pocit že mnozí nad tím tak nepřemýšlí a pak naráží na problémy, nejčastěji jak prokličkovat s řetězem k zadnímu kolu.
              (Příští týden ponesu materiál ke svářeči, plán viděl a říkal že možná místo toho jeklu 40x40x2 má někde v dílně trubku 42x2. Nebude to jeho první lehokolo)

              [ Zpět ]
              Datum: 03.04.2009
              Autor: Aviatik
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                     

                tak to dělám taky, akorát nešoupu v počítači, ale šablonama po papíře. mám to 1:1 a pak to v dílně visí na stěně a já průběžně porovnávám. Vypadá to hodně fušersky , ale ty kola nakonec fungujou a to je hlavní

                [ Zpět ]
                Datum: 03.04.2009
                Autor: Billicek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                       

                  Když jsme u těch konstrukcí, jaký účel má ten oblouk kolem hlavové trubky na tvém kole ?? Proč si nepoužil klasicky rovnou trubku a ohnul to až za ??

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.04.2009
                  Autor: Holfi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                         

                    Ještě jsem zapoměl vložit tu fotku
                    http://pokryti.wz.cz/foto/123.jpg

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.04.2009
                    Autor: Holfi
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                           

                      :-) Ono to kopíruje tvar jezdce z profilu. Tak sem totiž postupoval - obkreslil svoji siluetu na papír, pod ni šoupl sedačku a kola a spojil to rámem. Vyšel takovejhle tvar a docela se mi líbil tak proč to nenaohýbat :-D

                      [ Zpět ]
                      Datum: 03.04.2009
                      Autor: Billicek
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                             

                        Jen mě to zajímalo v souvisloti, kterou jsi psal někde výš, že ti to prasklo a protože jsem se s tím ani na amatérských, natož na profesinálních lehokolech nesetkal, je to nejspíš značně neúčelné.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 03.04.2009
                        Autor: Holfi
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                               

                          no to nevím, prasklo to ale mimo ohyb. ono se to jakoby trhalo v ose hlavové trubky, začlo to od vrchu a trvalo to docela dlouho. Teď je to zdvojený a zespod vyztužený.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 03.04.2009
                          Autor: Billicek
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

                   

              Ono to kopírování není moc dobrá věc. Já začal kopírovat Azub 4 a jak jsem měníl a měnil , řezal a otáčel až mě z toho vylezl můj velomobyl. Takhle mě však Aleš nemůže napadnout že jsem mu to opral :-).

              [ Zpět ]
              Datum: 03.04.2009
              Autor: Jerguš
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    Momentálně mám rozpracovaný Hi-racer , bezešvá trubka 40x1,5 , kterou kolega z práce používá na výrobu výfuků. Zatím to vypadá na váhu rámu kolem 2,5 kg, což by bylo nádherný. Kamarád si teď postavil leho z trubky 38x1,5 a pevnostně se to jeví zatím taky bez problémů.
    Naposled jsem si předělal VeloGauč-silničku na, jak tomu říkám teď "pataGauč", kvůli mému zranění, aby to bylo nízké, takže 24 / 20. Hlavové tam mam vyztužené podpěrama a drží to jako čert.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.04.2009
    Autor: Holfi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    Využiju tohle vlákno k dotazu: mám na svém lehokole upravenou zadní stavbu ze staré silničky (v podstatě jako starý Favorit i když je na tom napsáno Bianchi) a potřeboval bych na to přivařit nebo přiletovat čepy pro V-brzdu. Dají se někde sehnat samotné nebo je budu muset vypreparovat z nějakého starého rámu?

    [ Zpět ]
    Datum: 23.10.2009
    Autor: Aviatik
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      Dají se koupit i samostatně, ale rozhodně jednodušší a levnější je vypreparovat je z nějakého starého rámu.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2009
      Autor: Holfi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      Asi bys je někde splašil, ale možná bude fakt jednodušší to vzít ze starého rámu. Uvážil bych i možnost vzít to ze staré pevné MTB vidlice (občas jsem nějakou vyškemral zdarma v obchodě co jim zbyla po výměně za odpruženou) i s kusem té vidlice, aby tam vznikla podkova. Jednak ti to pohlídá jejich rovnoběžnost a tak a jednak to poskytne vyztužení rámu, který na roztahování brzdnou typu V-brake nebo cantilever nebyl původně stavěný.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2009
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        Je nějaký rozdíl mezi čepy na V-brzdy a čepy na cantilever a pokud ano, jak to poznám?

        [ Zpět ]
        Datum: 26.10.2009
        Autor: Aviatik
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

               

          myslím, že není.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.10.2009
          Autor: PavelŠ
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

               

          Taky myslím, že není.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.10.2009
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

         

    "Aby řetěz na malé placce a největším pastorku neškrtal o rám, je vhodné posunout čep kývání zadní vidlice mimo osu (asi podélnou -pozn. tazatele) rámu".
    To se myslí u symetrické (zadní) vidle, nebo u jakékoli? Nebo ta vidla se udělá nesymetrická?
    Jo, to vyosení - o kolik?
    Musí být tenhle posun i u vidlic 'a la Apus?
    Dík.
    P.S. Až budete mít cestu okolo, stavte se na panáka!

    [ Zpět ]
    Datum: 23.10.2009
    Autor: pavka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      Na Apusu to vyosené není a je to moc široké aby řetěz prošel hladce kolem, ale při zařazeném velkém pastorku vychází těsně nad, takže je to v pohodě.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2009
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

           

      Na panáka klidně, ale kde???

      [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2009
      Autor: highlander
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Lehokonstruktéři, poraďte

             

        7.11. na Sport-lifu v Brně. Howgh dotáhne překapané hrušky já bečku a může být jupí ...
        8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 26.10.2009
        Autor: pavka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

včera
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

163 cyklistů (19 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016