Greenspeed propadl

Pořídil jsem si GT3 a musím s politováním vyvrátit všechny vžité mýty o tom, jaká je GS kultovní a kvalitní značka. Podle mých informací Azub ukončil prodej s tím, že GS je příliš drahá pro český trh, kde kupní síla zákazníků neumožňuje aby si dopřáli kvalitu kterou GS nabízí. Nic není vzdálenější pravdě. Osobně si myslím, že GS je skutečně drahý, ale za ty peníze žádnou kvalitu nenabízí. Zpracování té tříkolky, která se prodává za 50 000Kč je na úrovni spotřebního kola masově vyráběného na Taiwanu. Ocelový rám je předimenzovaný, vychází zbytečně těžký (teda pokud je z nějakého alespoň lepšího materiálu). Táhla řízení jsou vyrobena z plného materiálu, navíc je to nějaký značně měkký hliník. Střední ocelová část řídítek má tloušťku stěny 2 mm! Uchycení táhel, jsou snad vyrobena z oceli třídy 10, podařilo se mi je ohnout když jsem odmontovaná řídítka strkal do lepenkové krabice a vzpříčila se mi v ní táhla. Použité ráfky jsou jednoduché jednoplášťové (a to tu kdosi psal, že GS si vyvíjí speciální ráfky podle specifických požadavků na tříkolky, ha, ha). Potah sedačky se u průhodek pro vypínací lano trhá. Prostě zpracování vůbec neodpovídá cenové úrovni toho kola a prezentaci značky "best trike ever". Snadné výrobě bylo podřízeno vše, na materiálech, spojovacím materiálu, ložiscích se viditelně šetřilo. To kolo jezdí, svůj účel splní, ale každý by postavil "homebuild" tříkolku v lepší kvalitě za dvoutřetinovou cenu.

[ Zpět ]
Datum: 31.03.2009
Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
  • Re: Greenspeed propadl

         

    No, jsem zvědav na reakce....Není to tak dávno, co jsem zde prezentoval podobný názor bez přímých osobních zkušeností s touto značkou - jen na základě zdravé selské úvahy - a byl jsem ihned tvrdě atakován svými odpůrci..:-()
    Potvrdil jsi mi jen můj názor, že vysoká prodejní cena a masivní positivní reklama už zdaleka neznamenají také vysokou kvalitu a užitnou hodnotu v praxi.

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: Martis
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Greenspeed propadl

         

    Nevím jak GT3 ale GTO je naopak luxusní záležitost, aspoň pro mě. Krásné sváry, materiál byl podle mě pečlivě vybírán protože pruží přesně tak jak má, nic se netrhá, žádné vakly, prostě je to přesně to co jsem za své peníze očekával. Nevím jestli jsem jen nenáročný nebo prostě sám bych to takhle nevyrobil. Myslím že aby to takhle pohodlně pružilo, uvezlo to 120 kg a někde v zatáčce se to nezlomilo, lehčí to udělat nejde, tedy z oceli ne a já ocel raději než hliník či carbon. :-) Ta S&S spojka, prostě lahůdka. Já ve svém GS vidím splněný sen a jsem šťastný jako blecha že ho mám. Je mi líto že tvé GT3 nesplnilo tvoje představy.

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: Juras
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      A tobě nevadí, že místo toho aby tu rámovou trubku ohnuli tak jí přeřízli a svařili? Tobě nevadí, že používají plný materiál tam kde je to zbytečné? Ukaž mi kolo v téhle cenové relaci, kde je použita ocel třídy 10 na součást řízení. Ono to nakonec svůj účel splní, ale z technického hlediska je to prasečina. Já nejsem žádný dogmatický gramař, ale tahat sebou materiál jenom proto, že výrobce chtěl ušetřit a tak použil kulatinu místo trubky, tam kde je to zcela zbytečné? Nebo mi ukaž kolo za 50tisíc na kterém jsou ráfky za 70 korun. Jasně že mě ty ráfky unesou a výlet si s nima užiju úplně stejně jako s těmi za 400 Kč (navíc když se mi nelíbí tak je můžu snadno vyměnit), ale jako výrobce bych se za něco takového prostě styděl.

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        No mě se ty hranky a svary naopak líbí, je to něco jiného než uhlazený hydroform u hliníku. :-) Ta syrovost a jednoduchost tam je, proto mě udivuje že to tak fantasticky pruží i bez kudrlinek které by na zábradlí načančal skoro každý výrobce. Fakt nedokážu posoudit co je záměr podložený nějakým funkčním detailem a co šetříkolství. Ráfky mám dvouplášťové v základu a to je spolu z rámovou sadou a předními náboji tak všechno, jinak všechno ostatní jsem pečlivě vybíral a kluci z AZUBU mi to tam namontovali.

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: Juras
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Nebo takový detail, že na složení tříkolky potřebuju imbusový klíč, abych povolil jediný šroub pod sedačkou. Co když ho zapomenu, nebo ztratím? Zkažená vyjížďka hned na parkovišti za městem. A úplně zbytečně. Stačilo tam dát rychloupínák, nebo šroub opatřit kolečkem, aby šel utáhnout a povolit rukou. To, že se sluší řez na trubkách chránících řetěz aspoň začistit, aby z toho nekoukali piliny ani snad nemá smysl komentovat. Všechno se to dá snadno napravit, ale myslím, že to už má udělat výrobce, pokud kola neseká jak Baťa cvičky.

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        No já na tu S&S spojku musím mít spešl klíč, ničím jiným to nerozdělám, leda tak hasákem. :-) Ve většině máš pravdu, ale jsou to detaily které si doladím sám, nebudu se nad tím nervovat.

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: Juras
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          Pokud sis tříkolku postavil sám z vybraných komponentů, tak to je jiná. Že ta tříkolka jede dobře v zásadě nezpochybňuju, moje kritika je namířená k provedení a potažmo tak i k ceně. Jednouše řečeno: mohla by být opravdu dobrá, stačil by pořádný materiál a smysl pro detail.

          Moje kritika svařované rámové trubky nebyla myšlena, že je to neestetické, ale že je to příliš těžké. Svar oslabuje tu konstrukci, kdyby to udělali tvářené mohli by použít slabší trubku a vyšlo by to lehčí (jenže taky dražší).

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          Dolad´ovat doma detaily na tříkolce za 120 000 Kč ,- ????...Musíš být opravdu hodně nenáročný.:-() . Já bych tedy "dodovku" bral jen v ohledu dalšího nadstandardního "doladění" v podobě dalších doplňků, které nejsou součástí standardního stroje. Ale nikoli dolad´ování strojařského rázu....:-().

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: Martis
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Greenspeed propadl

                 

            Jak říkám, detail jako otřepená trubka řetězu nebo zbytečně moc drátu k dynamu namotaného na nosiči nepovažuji za věc která by mě rozhodila. :-) Strojařsky na mém Gtočku nemám co dolaďovat, kromě seřízení na mou velikost a zkrácení řetězu. Samozřejmě po zajetí všechno dotáhnout, seřídit, namazat, to vše považuji za normální úkony i u kola co by stálo půl milionu. :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2009
            Autor: Juras
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Greenspeed propadl

                   

              Vidíš, podle mne zase kvalitně provedené detaily svědčí o funkčí kvalitě celku ;-)
              Pokud tomu tak není, je to hazard s renomé značky, na níž si normální výrobce "high" zboží obvykle dost zakládá.

              [ Zpět ]
              Datum: 31.03.2009
              Autor: Martis
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Greenspeed propadl

         

    já ti k tomu můžu říct jen to, že jsem jezdil na několika různých tríkolkách (rozhodně více než deset druhů). Doma dělaných i profi a Greenspeed byl prostě nejlepší a na jízdě to bylo sakra znát!

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Já naopak nejezdil na žádné, nezajímal se o reklamu, zajímal jsem se o zkušenosti lidí jako ty, kteří zkusili a měli jasno. Koupil jsem a jsem maximálně spokojen. Když se mi naskytne možnost, rád vyzkouším i jiné lehotříkolky a věřím že pokud bude některá z nich lepší, dokážu objektivně říct v čem.

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Nedávno zde někdo prodával tříkolku doma dělanou. Myslím, že ji koupil HonzaK. Zajímalo by mě jeho srovnání s Greenspeedem, protože ta doma stavěná mi přišla bytelná , s optimální světlou výškou na naše cesty a tvarově mi připomínala právě Greenspeed.

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Martis
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        seděl jsem na obou. Tedy ne na té Honzové, ale Marta má stejnou. Je to dobrý stroj. Z těch doma dělaných jsem seděl asi jen na jedné lepší, ale Greenspeed je jinde...

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        Na greenspeedu jsem se svezl jen asi 200 m u Macochy a po rovině na asfaltu, tak moc porovnávat nemůžu. Ale s tou svou jsem spokojenej. Projel jsem ji do nejprudšího kopce, co je v okolí, protáh jsem ji po rozbahněný polňačce, kde jsem byl zabořenej tak, že jsem dřel patama o zem. Projel jsem ji po lese i s vnukem na sedačce. Mladej akorát hlásil, že má naklepanej zadeček. Jinak pohoda.

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: HonzaK
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          Tak vida. Slouží také dobře a k plné spokojenosti. Potvrdil si tak trochu slova stipa. Jinak..ten zadek by měl mladej naklepanej i z Greenspeedu, pokud vím, nemá rovněž žádné odpružení vzadu.;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: Martis
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          jaký je řízení? Já když jsem jel na tý Martiný, tak když jsem zabíral, tak se to jakoby vlnilo v řízení. Takovej pocit. Když jsem sundal ruze z řidítek a nešlapal jelo to naprosto přesně rovně. Paráda! Ale při záběru, to¨šlo vždycky trošku za tou nohou. Nebylo to moc a nevadilo to přio jízdě, ale nebylo to ono a neměl jsem možnost zkusit, co to udělá třeba ve čtyřiceti. CO ta tvoje?

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: Jurimír
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Mě tříkolky nijak moc nezajímají, ale projel sem se kousek na 4 různých modelech. Moje dojmy byly takové, že je to všechno na jedno brdo. Prostě sedíš nízko, v ostrých zatáčkách se to chová tak divně... Pokud bych snad přece někdy na stará kolena tříkolku chtěl, tak klidně půjdu do té nejlevnější...

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Suchoj
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        na postavení někam do kouta bohatě stačí nějaká dětská

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: vladaza
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          To je fakt. V zásadě jsem tím chtěl říct, že jinýmu by ke štěstí stačila i ta stipova.

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: Suchoj
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Greenspeed propadl

                 

            jinýmu možná, já bych ji do chajdy nechtěl ani zadara s dovozem :-), ale chápu, že to může být pro někoho ideál na naše skvělé komunikace

            [ Zpět ]
            Datum: 01.04.2009
            Autor: vladaza
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Greenspeed propadl

         

    to jsi kupoval jenom podle obrázku? já kdybych kupoval tříkoldu za takové prachy, tak bych se na ni někde / minimálně v Azubu nebo na nějakém srazu/ podíval . dát jenom na nějaké mýty, reklamní slogany ... nezlob se na mě, ale to jsi dost naivní

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: vladaza
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Ty si obvykle všechno, než to koupíš, vyzkoušíš??? To dělal, pokud vím, jen jeden člověk v historii lidstva: Mr. Bean.:-)))
      Jistě mi řekneš, že jen tak drahou věc si vyzkoušíš. Máš částečně možná i pravdu. Ale to nic nemění na tom, že stip není spokojen s kvalitou provedení - nikoli s jizdními vlastnostmi či tak něco. A tu kvalitu zpracování svého kusu si nikde předem než na tom svém konkrétním kuse nemůžeš vyzkoušet - leda, že by sis projel jeden konkrétní kus v AZUBu a ten si také nechal rovnou zabalit s sebou - jako šišku salámu z ochutnávky .:-)))))

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Martis
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Já jsem ji koupil v Azubu zlevněnou, protože byla jetá (prý 300km). Ve skutečnosti to nekdo docela nabořil, lidi neuměj jezdit, zničil přehazovačku a zohýbal dráty, podrápal řídítka a náboj předního kola. Stála proto 40K. Vzhledem k stavu mohla být o pár tisícovek ještě levnější, ale nechť o to nejde. Já kritizuju věci, které jsou i na zcela novém kuse a které mě překvapili. Především to je provedení řízení a použité materiály. To jsou věci které na první pohled nejsou vidět. N ato člověk příjde jen když staví kolo díl po dílu, nebo ho rozebere při úvodní "GO" bazarového kusu.

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      No, neviděl jsem to zblízka, tak nemohu soudit. Ale rozhodně vím, že od jisté cenové hladiny určitou kvalitu zpracování očekávám automaticky, tady nevidím důvod proč bych něco takového měl kontrolovat. Rozhodně se nesmířím s tím abych doma na něčem tak drahém ještě cokoli dodělával...

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      No a vidíš, přesně to jsem udělal já a jsem na rozdíl od stipa maximálně spokojen. Dal jsem na zkušenosti lidí, protože první pocit z jakéhokoliv nového kola, jedno jestli silnička, horák nebo lehokolo, nemůže být objektivní jednoduše proto, protože jsme před tím byli zvyklí na něco jiného. Každá změna je člověkem přijímána rozpačitě i přes to, že ví že jde o naprosto špičkovou silničku, horáka nebo lehokolo. Prostě člověk musí najet několik desítek kilometrů než se s jakýmkoliv kolem sžije.

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Greenspeed propadl

         

    Musim rici, ze cela reakce me dosti prekvapuje, i kdyz jak to ted pisu a premyslim nad tim, tak ani ne. Panu Stipovi se totiz od zacatku nelibila cena GS a tvrdil, ze co jezdi po zemi, to neni pro nej. Posleze se velice zajimal od GS GTO, a kritizoval jeho cenu. Odpovedi mu bylo napr. ze GS si sam vyviji rafky ci plaste pro tento model. Je sice fakt, ze nikde nebylo psano, ze tyto rafky nejsou pouzity na vsech GS trikolkach, ale v diskuzi o GTO neni nutne vse vypisovat. Nakonec si pan Stip vybral GT3 a to podle vsech dostupnych fotografii, kde je mozne videt nejen zpusob zakriveni ramu pomoci rezu a nasledneho svaru, ale i system skladani. Proto me velice prekvapuje jaho stiznost jdouci timto smerem. Take me veli prekvapuje, ze v uvodu teto diskuze tvrdi, ze uchyceni tahel rizeni je ASI z oceli tridy 10 a v naslednych prispevcich tuto svou domenku bere uz za danou vec. O tom, zda maji byt tahla z kulatiny, nebo trubky bychom tady mohli vest dlouhou diskuzi, ale zkusenosti se priklani ke kulatine. O celkove konstrukci se je tezko take zminovat. Prekvapuje me take, jak je mozne, ze pan Stip po nekolika jizdach je schopen rozhodnout zda jake prumery trubek jsou nutne tu ci onde a jestli je cely ram predimenzovan, ci nikoliv. Panove z Greenspeedu totiz k teto konstrukci dospivali zhruba 15 let a pred tim jeste staveli zavodni sajdkary a auta. Pokud tedy je mozne z nekolika jizd dospet k takovemu zaveru, zajimalo by me, jake zkusenosti se stavbou cehokoliv ma pan Stip. Navic pokud se panu Stipovi neco nelibi, je mozne to reklamovat na miste, kde danou trikolku koupil, jiste by se dalo domluvit na reseni, ono tech zajemcu o GT3 byla spousta a jiste by se i ted dalsi nasel.

    Uz me ani neprekvapuje, ze si prisadil i pan Martis, pro ktereho je vsechno drahe a zaver pana Stipa je jen velkym vitezstvim. I tak je vsak videt, ze vetsina zde diskutujicich ma stale velmi kladne mineni o znacce Greenspeed a ostatni uzivatele GS jsou velmi spokojeni, coz samozrejme tesi i nas.

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: honzagalla
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Aby bylo jasno - NEJDE O STÍŽNOST, JDE O HODNOCENÍ - TŘÍKOLKU SI NECHÁM. S tou desítkou jsem to přehnal, řekněme že to je běžná konstrukční ocel. Ale i tak mi příjde že je ten spoj poddimenzovaný už proto, že se mo ho podařilo ohnout už v obýváku (ale klid nic co bych nenapravil).

      Že se GS 15 let dopracovával k vítězství technologie nad konstrukcí je smutné a je to úděl mnoha firem. Pak se to ale má promítnout v ceně. Já nejsem proti tomu kupovat si drahé věci, ale je třeba zákazníka přesvědčit zpracováním a kvalitními materiály ne průměrností. GS vyhoví, ale nenadchne.

      O tom jak se dělají táhla a kolik má vážit rám se neshodneme, nemá smysl to řešit.

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        Stale by me ale zajimalo, na cem stavis sva technicka a technologicka hodnoceni. Porad tady je totiz ten problem, ze za AZUBem a GS stoji stovky a tisice prodanych kol a roky zkusenosti, za tebou zatim jen spouta komentaru s nimiz vetsina nesouhlasi.

        Kola se obcas delaji predimenzovana, coz nevyvraicim. Stavi se tak, aby byla odolna i pripadnym chybam zkazniku. Ta odolnost je samozrejme umerna typu kola a jeho urceni. Bohuzel se 18 kilove kolo neda udelat naprosto blbuvzodrne tak, aby se na nem neco nepodelalo pri jakemkoliv zachazeni. Dily, ktery se tobe ohnul se anm nikdy za jizdy neohnul a nevim o tom, ze by s nim byl jakykoliv problem. Otazkou tedy je, co nestandardniho jsi s nim delal ty a zda by tomu pomohla lepsi ocel...

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: honzagalla
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          Co stojí za mnou nechme stranou, nejsme tu od toho abychom si honili trika. A pokud už zmiňuješ Azub, tak ten jsem viděl a považuju ho konstrukcí a zpracováním kol o třídu výš než GS. Předpokládám, že když montujete GS tak jste si toho museli všimnout taky. Nebo ne?

          A už mě to štvete, teď vezmu kalkulačku a celej večer to budu počítat, ach jo ...

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Greenspeed propadl

                 

            A sakra ... :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2009
            Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Greenspeed propadl

                 

            To jsem cekal, ze nereknes, na zaklade jakych zkusenosti tak vyrazne komentujes... nicmene je pomerne zajimave, co vypadne z Googlu jako prvni odkaz po zadani tveho jmena...

            Jinak klobouk dolu, fotky jsou paradni a zvladat vsechny ty aktivity. To obdivuju.

            Jinak k tvemu pocitani.
            Spocital sis, ze se vyplati pustit se do stavby a prodavat to komercne??? Nebo co jineho? Podel se.

            [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2009
            Autor: honzagalla
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Greenspeed propadl

                   

              Neřeknu to, nemá smysl po tom pátrat o tom se prostě nemluví ani pod přezdívkou natož pod vlastním jménem. Žádná z firem si nikdy nepřeje aby se vědělo co a kdo pro ni dělal. Možná je podobné tajnůstkářství paranoidní, ale je jedno co si o tom myslím, smlouvy to zakazují a tím to pro mě končí. Nehledě na to, že bude lepší pokud můj názor zůstane jen jedním názorem z miliónu dalších co se jich na internetu vyskytuje. Nevidím důvod proč bych se měl snažit povyšovat jej nad ostatní.

              [ Zpět ]
              Datum: 31.03.2009
              Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Greenspeed propadl

                   

              A co jsem vypočítal. Nebudu srab a řeknu to: Vypočítal jsem, že ta ocel toho závěsu není nikterak podřadná, že je to s největší pravděpodobností úplně normální nízkolegovaná ocel z které se svařují rámy na kola už odnepaměti. A že se to při balení určitou nešťastnou souhrou okolností mohlo ohnout i tak. Jak říkal doc. Chocholoušek: "to se nám stává jednou - maximálně dvakrát - za deset let".

              [ Zpět ]
              Datum: 31.03.2009
              Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Greenspeed propadl

                     

                bod. Tohle oceňuju...

                [ Zpět ]
                Datum: 01.04.2009
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Greenspeed propadl

                   

              Ale, ale..;-) opět ta kalkulace z pozice výrobce, co a jak a kolik stojí a at´si to zkusí každý postavit sám a zkusí to prodávat???? Pokud to vyrobím na Taiwanu v seriích pro celý svět, dovezu a osadím to v ČR běžnými komponenty ;-) , tak je to ...skorotaiwan.;-) Cena je ovšem netaiwanská. Ale skutečně se nehodlám přít o ceny. Je mi jedno, jestli se motory na AUDI vyrábějí v mad´arské motorárně, pokud splňují kvalitativní hodnotu a prestiž značky. Cena vozu je pak Made in Germany nikoli Made in Hungary.;-) Samozřejmě by situace byla o dost jiná, kdyby ta kvalita motorů byla ala Hungary a ne Germany.;-) Podobně to musí být i s koly, myslím.....

              [ Zpět ]
              Datum: 31.03.2009
              Autor: Martis
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Greenspeed propadl

                     

                Ale, ale... vzdycky me prekvapi, kolik v tech ustepacnych poznamkach clovek objevi onech usmevu :-) Zajimalo by me, jestli mas alespon predstavu o tom, co to znamena v "seriich pro cely svet" a jestli jsi kdy videl Greenspeeda na vlastni oci, nebo na nem pripadne i jel, kdyz dokazes tak pekne komentovat.

                [ Zpět ]
                Datum: 01.04.2009
                Autor: honzagalla
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Greenspeed propadl

                       

                  At´se jedná o stovky či tisíce kusů, každá seriová výroba - byt´v malém - zlevňuje výrobu jako takovou oproti výrobě jednoho kusu. A opět to staré známé - "jestli si viděl, jestli si postavil, jestli si ohýbal, jestli si svařoval, jestli si lisoval a tvářel za studena, jestli znáš materiál a jeho vlastnosti atd. atd. ..."
                  Ne, pane Gallo, již nesčetněkrát jsem zde řekl, že kola ani lehokola nestavím - nemám k tomu patřičné zázemí. Rovněž patřičná zručnost tohoto rázu a dovednost mi jaksi chybí. Proto si kola kupuji - nikoli stavím. Nicméně jsem přesvědčen ze svých jiných zkušeností, že je-li někdo schopen doma kusovku postavit za poloviční cenu než seriovku, tak u Greenspeeda vyráběného v seriiích si platím pak pouze značku, protože jeho výroba musí jistě přijít levněji oproti jednomu kusu - i po započtení mé práce a shánění materiálu. A pokud platím značku, očekávám tedy značkovou kvalitu. A když tato není, nedivím se pak rozčarování kohokoli nad tímto. Byl bych sám rozčarován - být na jeho místě. A jsem přesvědčen, že Vy taky.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.04.2009
                  Autor: Martis
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Greenspeed propadl

                         

                    Ja se neptal, zda jste nejake kolo postavil. Ja se ptal, zda jste na nejakem Greenspeedu jel, ci jej videl. To je vyrazny rozdil! Problem je v tom, ze na Greenspeedu jen tezko najit nejakou chybu a jak vidite, drtiva vetsina lidi se podivuje nad tim, co to pan Stip na tom objevil. Proste je zajimave, jak rychle jste se pridal k nazoru, ktery neco hani, aniz byste si mohl udelat sam svuj nazor. O cenotvorbe se jiz s vami bavit nebudu. Evidentne ji nechapete...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.04.2009
                    Autor: honzagalla
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Greenspeed propadl

                           

                      Dobrá, já se zde přu o kvalitu zpracování za nějakou cenu- vy o jízdní vlastnosti. "Já o voze - Vy o koze."

                      Reklamí materiál Azubu:

                      http://www.azub.cz/foto.php?img=galerie/max...

                      Svár na uchycení této diskové brzdy si dovoluji považovat za svářečskou "čunačinku". Na stroji za takový peníz bych čekal jinačí prácičku. Dovoluji si s tvrdit, že pokud udělám řez tímto svarem bude spodní část blíže uchycení kola špatně umístěná - možná i s nedostatečným průvarem. Horní nastavovaná část bude možná trpět porem.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.04.2009
                      Autor: Martis
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Greenspeed propadl

                             

                        Nechapu, jak se da z takove fotky z malym rozlisenim neco poznat a odhadovat, jake je to venitr. to se da ta fotka nejakym zpusobem rentgenovat? A navic je to cele zalite ve dvou vrtsvach barvy. Neprehanite to uz trosku? Chytate se toho jedineho cemu rozumite a delate rozumy? Timto uz jste me opravdu dostal... Neuveritelne...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.04.2009
                        Autor: honzagalla
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Greenspeed propadl

                               

                          Nepotřebuji zde dělat rozumy. Proč taky? Jasně jsem řekl, že takéto zpracování by se mi nelíbilo a nelíbilo by se mi ani na podstatně levnějším stroji. Pokud stip pronese, že kvalita neodpovídá ceně, popíše, oč se jedná, na rovinu říkám ,že by se mi to rovněž nelíbilo na mém stroji. Kvalita kol z Azubu, které mám já, je velmi dobrá, proto s ním souhlasím i v tom, že pokud Azub prodává zbačku GS, prezentuje ji jako velice kvalitní značku, podepisuje se i svým jménem pod případnou nekvalitu výrobní - ne jen pod jinak dobré jízdní vlastnosti stroje - a měl by si ji tedy pohlídat a nenaznačovat stávajícímu majiteli a svému zákazníkovi, at´stroj vrátí, že si ho s drobnými nedodělky rád zakoupí někdo jiný. O kvalitu jízdních vlastností stroje GS se nepřu. Určitě bude a klidně může být, jak říkáte.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.04.2009
                          Autor: Martis
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Greenspeed propadl

                                 

                            Nechci se vám do toho moc montovat, ale tohle mi přijde jako standardní svar, který můžeme vidět na drtivé většině kol co tu jezdí... Nechápu co se Ti na tom nelíbí, mně to přijde úplně normální. Zabrušování svarů je podle mne už dost vysoký nadstandard, který nabízí jen pár výrobců a nechá si ho i patřičně zaplatit...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.04.2009
                            Autor: Jarda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Greenspeed propadl

                                   

                              Pokud nehovoříš o sváru, kterým je přivařen držák brzdy, tak souhlasím, ty další sváry jsou opravdu pěkné a pravděpodobně i pevné, tedy pokud nejsou přetmeleny před lakováním,což dost dobře z té fotky nejde poznat, ale řekl bych že né.U profi výrobce by takhle sváry vypadat neměly. Stačilo by málo a nikdo by nic nepoznal, prostě vzít trochu tmelu a ,,svár" bude pod lakem vypadat nádherně a laik si nevšimne, že je tam tmel.
                              Ale je to jen nepatrná část celého rámu, takže těžko posuzovat, podle jednoho kousku celý rám, pokud jsem ho neviděl.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 01.04.2009
                              Autor: Papji
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Greenspeed propadl

                                     

                                Právě že mám na mysli ten návarek na brzdu ;-) Pro mne je i tohle stále v pořádku...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 01.04.2009
                                Autor: Jarda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Greenspeed propadl

                                 

                            V podstate by mi to mohlo byt ukradene, protoze uz GS nepordavame, ale z naseho pohledu proste neni mozne souhlasit s vyroky Stipa, protoze on je evidentne notoricky stezovatel, coz se projevuje i v jinych diskuzich. Za kvalitu te trikolky bych dal ruku do ohne a to i za jeji celkove zpracovani. Chtel bych videt ten otrep, o kterem Stip mluvil, pripadne nektere dalsi problemy, ktere zminoval. Vzdyt nakonec sam uznal, ze neco ohnul vlastni blbosti... Akorat Vam to pane Marty hraje do not cloveka, kteremu take vadi temer vsechno...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.04.2009
                            Autor: honzagalla
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Greenspeed propadl

                                   

                              Posuzuješ mě podle diskuze, kterou si nečetl a kterou by jsi stejně s největší pravděpodobností nepochopil. Přiznal jsem sice, že jsem se v původním odhadu toho materiáli zmýlil, ten materiál je lepší, nicméně žádná velká sláva to není.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 01.04.2009
                              Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Greenspeed propadl

                                     

                                no jo, ale cestl jsem s tebou i jine diskuze. vetsinou jsou stale o tom samem. kritika, kritika, kritika a ukazovani svych moznych obrovskych znalosti, ktere jsou vsak vazane smlouvou, takze vlastne ani nevime, jestli jsou prukazne, nebo ne...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.04.2009
                                Autor: honzagalla
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Greenspeed propadl

                                 

                            Mám dojem, že u GS se platí právě hlavně za ty jízdní vlastnosti. Jestli je detail svaru pro svářeče esteticky dokonalý či nikoliv je pro drtivou většinu lidí, která tomu zas až tak nerozumí, zcela vedlejší. Spíš je důležité, jestli se ta brzda může ulomit či nikoliv (to záleží na způsobu zatížení a i s ne úplně dokonalým svarem to může klidně držet více než dostatečně, to si ale rozhodně netroufám posuzovat). Třeba já osobně bych byl ochoten dát takovéto peníze spíš do škaredého kola, které dobře jezdí, než do kola, které jen dobře vypadá. Nicméně laickým pohledem můžu zkonstatovat, že mi GS nepřipadá co se týká kvality zpracování o nic horší než běžná kola. Zezačátku mi přišla na pohled divná spíš ta konstrukce, ale vlastnosti stroje svědčí o tom, že to asi mají promyšlené.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.04.2009
                            Autor: PavelŠ
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Greenspeed propadl

                             

                        Jeste bych doporucil se naucit cist resp. cahapt vety. Projet se na nejakem kole neni o tom zjistit jen jizdni vlastnosti, ale dokazat posoudit, zda se mi ta ci ona trikolka libi, zda mi vyhovuje jak vypadaji svary, jak se sklada, jestli je tam sroub pod sedackou nebo neni a jestli cena odpovida kvalite. to se tezko posuzuje z fotek. Da se uverit nazorum kamaradu, nebo lidi co maji zkusenosti. Jenze vy jim neverite a jdete proti, aniz byste danou vec videl jinak nez na nekolika fotkach s pomerne malym rozlisenim. Prekvapuje me ta jistota vyjadrovani postavena na par pixelech...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.04.2009
                        Autor: honzagalla
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Greenspeed propadl

                               

                          To je ta "jistota oka" mnohaleté denodenní praxe v stroj. průmyslu. Nepotřebuji k tomu rentgen. To u nás pozná každý svářeč s půlroční praxí. - polohu svaru a pravděpodobnost kvalitního průvaru, nutnost jeho převaření či dovaření, kvalitu a dávkování housenky či díru ve svaru po drátu.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.04.2009
                          Autor: Martis
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Greenspeed propadl

                                 

                            z par pixelu. gratuluji. prave jste definitivne zvitezil! fandim vam! cekam na dalsi odborne komentare. jeste by me zajimalo, jak dlouho jste hledal, ktery svar by se dal sepsout...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.04.2009
                            Autor: honzagalla
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Greenspeed propadl

                             

                        Já bych byl při hodnocení svarů také opatrný. Z estetického hlediska to hodnotit lze i z fotky (a estetiku svaru bych nepodceňoval, dělá to dojem), ale jinak co do pevnosti - bůh suď. Mě by spíš vadilo, že jsou i svary tam, kde se jim šlo vyhnout výrobou z plného materiálu, výkovkem, nebo tvářením. Ale to jsme zase u toho kolik by to stálo a taková debata na téma, renomé značky vs. ekonomika, zdá se nikam nevede. Spíš jsem si všimnul, že trubka pro středové složení je svařována pulzně, kdežto ostatní svary se mi tak nezdají. Nevím zdali to není povrchovou úpravou, která je tam jiná, ale zajímal by mě důvod. Většinou pokud firma disponuje pulzním zdrojem používá jej všude kde může.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.04.2009
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Greenspeed propadl

                               

                          Bez komentáře uvádím následující fotku:

                          http://www.singularcycles.com/images/gallery4.jpg

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.04.2009
                          Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Greenspeed propadl

                         

                    "Nicméně jsem přesvědčen ze svých jiných zkušeností, že je-li někdo schopen doma kusovku postavit za poloviční cenu než seriovku" To ste kde prišiel na toto tvrdenie. Ja som staval malú sériu trikov a možem zodpovedne prehlásit, že ceny za ktoré si ludia kúpili moje triky neboli ani zdaleka reálne. Ked som zacal rozmýšlat nad stavbou trojkolky vedel som že to bude drahé, preto som sa rozhodol postavit malú sériu aby som predajom zvyšných kusov znížil náklady na trike pre seba. Keby som mal spočítat cenu vývoja, cenu materiálu, cenu režijných nákladov(stovky km autom kvůli materiálu, telefonáty e-maily), výrobu dielov. Na mojej trojkolke nebol jediný diel, ktorý by nebol opracovaný strojne. Niektoré aj viac druhov(sústruženie potom vyvrtávačka). Samotné zváranie TIGom nieje lacné, výroba prípravku pre zváranie. Našťastie som mal možnost niektoré veci zohnat za ludové platidlo (flaša slivovice), ktorého mám doma dost nakolko ho sám nepoužívam:-). Celé som to robil popri práci, takže som ukratil o tento čas svoju rodinu. Skrátka keby bolo do ceny mojej trojkolky zarátané všetko do deteilu, tak cena by bola určite vyššia ako u Greenspeedu a to je ten moment kedy si to človek musí dobre spočítat. Mne s mojimi možnostami vyšlo lacnejšie to vyrobit. Ešte som pri tom dal možnost ďalším príst lacno kstroju, ktorý by si možno kúpili za "draho", alebo by o tom ani neuvažovali. Práve pre to že každý má svoje priority a hodnotí ich chtiac- nechtiac cez hodnotu penazí. Ako hovoril můj otec: "Ja peniaze nepotrebujem, ale všade kam prídem ich odo mňa pýtajú".

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.04.2009
                    Autor: mozimy
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Greenspeed propadl

                           

                      Děkuji za potvrzení mé domněnky v praxi, že i maloseriová výroba zmenšuje výrobní náklady na jednotlivý kus, protože je rozmělní.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.04.2009
                      Autor: Martis
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Greenspeed propadl

                             

                        Asi som to napísal zložito, ospravedlňujem sa. Moj príspevok bol myslený tak, že by som za normálnych okolností (zarátanie všetkých nákladov) nikdy nepostavil tú trojkolku lacnejšie ako velký výrobca.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.04.2009
                        Autor: mozimy
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Zdravím a s úsměvem si ještě "přisazuji", že cokoli za 50 papírků a více bývá obvykle drahé pro každého nomálního člověka v ČR, pro kterého je daná věc věcí pro využití ve volném čase. Na tom nezmění nic ani GS. Koupím- li kolo na zakázku, bývá obvykle dražší než seriové kolo - to je mi zcela jasné. Připlatím - li si však na kolo exklusivní obvykle očekávám exklusivitu nejen v ceně, ale i v kole samotném. Je mi jedno, jestli mi prodejce či výrobce sdělí po koupi, že zrovna mého kola se exklusivita v detailu tom či onom netýká a mám proto pouze jednostěnný ráfek namísto obvyklého dvoustěnného atd.. Doporučovat tedy majiteli takového stroje reklamovat chybějící exklusivitu stroje s tím, že se najdou další zájemci, kteří tuto oželí, považuji za - skromně řečeno - uzard´ující skutečnost. ;-) Exklusivitu značky vnímám vždy jako celek. Pokud mi někdo prodá Jaguar - byt´ojetý - očekávám od něho exklusivitu značky v každém detailu a je mi jedno, zda-li se jedná o základní model či luxusní top model - pořád by to měl být Jaguár. Asi těžko bych se u něj smiřoval s druhořadým zpracováním čehokoli - byt´toho nejmenšího detailu - byt´ u základní verze a dodatečně si doma lícoval v dílně plechy. Ale to zabíhám někam jinam. Chtěl jsem toto přirovnání použít jen jako obdobný příklad, který bude nastiňovat jasně, co si představuji za poměrem kvalita / cena a proč je a vždy bude pro mne kolo za 50 000 ,- prostě drahé a za takový peníz prostě budu vždy automaticky žádat prvotřídní kvalitu provedení stroje.;-) Samozřejmě chápu, že jsou a vždy budou stroje ještě dražší, ale takové stroje já považuji již za naprosto luxusní záležitost pro fajnšmekry, kteří se ježděním na kole bud´ přímo živí či nevědí kam s penězi anebo žijí v kurzu.;-)

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Martis
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        nejsem ani jedna z kategorií které jsi vzpomenul v závěru :o)
        Ale kolo za 50.000,- (tovární výroba) považuju tak za optimální a celkem slušný kolo. Nebo tedy lehokolo. Moje přišlo na víc a cpu do něho peníze dál a vylepšuju:o) Beru to zkrátka v téhle cenové relaci jako lepší střední třídu. tedy něco jako Oktávka. Rozhodně ne Mercedes a už vůbec ne Jaguár.... ;o)

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          Hmmm... vidim, že vy pražáci a skoropražáci žijete v jiným světě vež my venkovani :o(
          Pro mě je mercedes za těch 50, oktávka za 25 a já mám kolo za 15 - a furt jezdí líp, než já :o)))

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: PepikW
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Greenspeed propadl

                 

            no skoropražák zní sice blbě, ale furt lepší než nadávat do pražáků! :o) Já jsem čistokrevnej vidlák! ;o)
            To jestli na to mám nebo nemám s tím, co jsem napsal nemá co dělat. Já si na svoje kolo půjčil. Rok jsem splácel takvý splátky, že jsem nemohl jet na dovolenou, jít do kina ani si koupit ponožky. Kdybych omarodil, jsem v háji. Peníze jsem počítal po korunách a rozmejšlel se nad každou věcí k jídlu, kterou jsem měl koupit. Měl jsem dlouhý bramborový období... Nelituju!!! Stálo to za to! Ale pak jsem zjistil, že existuje Rohloff! Opět nelituju a přehazovačku už nikdy nechci. Vyměnil jsem olejovopružinovej tlumič za vzduch a nedá se to porovnat. Tenhle týden mi kluci v Azubu zapletli SON. Chci Schlumpff a chci vozík za kolo. Obojí už snad rok. Snad na to příští rok bude. A třeba se do deseti let od prvotní koupě dopracuju k tomu, že to budde mít to, co chci. Ale spíš asi ne, budu chtít zase něco jinýho, dalšího :o) prostě mám spustu přání a snů spojených s mým kolem a místo za cigára a chlast cpu peníze tímhle směrem.... :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2009
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Greenspeed propadl

                   

              Nojo, klidně bych se omezil (kdybych chtěl mít kolo, který bych se bál nechat chvilku bez dozoru), ale omezil bych i rodinu. A to by mi neprošlo :o)))
              A místo za cigára a chlast cpu peníze do dětí - co naděláš....

              [ Zpět ]
              Datum: 01.04.2009
              Autor: PepikW
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Greenspeed propadl

                     

                Jo, já vím. Já děti nemám a dokud mít nebudu (pokud vůbec kdy budu), tak cpu peníze vlastně jen do sebe. To s těma cigárama a chlastem nebylo na tebe, ale to asi víš... Ale spousta lidí okolo mne tam peníze cpe. Koneckonců já už taky v minulosti prokouřil slušný auto a prolil hrdlem možná i půl potenciálního baráku :o(
                A lehokolo je díky malým seriím navíc dražší než klasika, kterou jezdíš ty. Se stejným osazením je možný mít klasiku levnějc. Což není stížnost, to je jen konstatování faktu.

                Ale jezdit se dá na čemkoli a já tvrdím, že i kdekoli. Ty cestičky, kam dnes tahám kluky s horákama blbnout v bahně, jsem jako dítě projížděl na Pionýru a pak na Favoritu :o) Jenom je to na mým dnešním kole jednodušší, víc zábavný a míň bolestivý... :o) Ale službu udělá škodovka stejnou jako Mercedes. Doveze tě tam, co potřebuješ. A s kolama to vidím uplně stejně...:o)

                [ Zpět ]
                Datum: 01.04.2009
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Greenspeed propadl

                 

            Nevím odkud jsi, venkovane, ale my venkovani z Brna klidně dáváme za kola 50. Já sice nacpal do posledního Azubu o chlup míň, ale nedávno jsem byl s pár známými na výletě po lesích (pro mnohé první letošní) a cca třetina přítomných horských kol byla dražší...

            [ Zpět ]
            Datum: 01.04.2009
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Greenspeed propadl

                   

              Budu se muset přestěhovat do většího města - do Brna - hlavního města Moravy anebo do Prahy - toho nejhlavnějšího města.;-)
              I pro mne je a vždy bude, jak jsem již psal, totiž suma 50 000 ,- za kolo vždy velkou sumou. Ono totiž je zásadní rozdíl v tom, zda-li v té tvé skupince lidí, kterou zde zmiňuješ, byli lidé do 30 let, jejichž hlavní výdaj je to kolo. Anebo lidé, jejichž výdaje polykají třeba hypotéky, děti a jejich vzdělání atd. atd. Pro ty je obvykle taková částka za kolo neúnosně vysoká. Mají totiž na starosti a placení mnohem důležitějsí věci. Až dospěješ do tohoto věku a stadia, můžeme si o cenách kol popovídat znouvu.;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 01.04.2009
              Autor: Martis
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Greenspeed propadl

                     

                ale ta debata přece není a nebyl ao tom, co je a co není hodně peněz!!! To je pro každého individuální a každý to má jinak a navíc má každý jiné preference. Já za něco utratím poměrně hodně a za něco zase skoro nic. Ale o tom to není.
                Debata byla o tom, za jakou částku čekat Jaguára....

                To jestli si koupíš kolo, pořídíš pět dětí, zaplatíš universitní studim v Sydney, koupíš barák nebo jak jinak peníze investuješ je naprosto vedlejší....

                [ Zpět ]
                Datum: 01.04.2009
                Autor: Jurimír
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Greenspeed propadl

                     

                Máš pravdu, čím víc se věk jedince blíží intervalu 26-30 let, tím dražší kolo.
                Na druhou stranu taky závisí, na co ho máš. Pro mě je to droga (na tom co to se mnou dělá a jak se cítím při a po jízdě jsem zřejmě skutečně drogově závislý), moje relativně zdechlé astmatické tělíčko to udržuje na úrovni zdatnosti, na kterou by si nikno nemohl stěžovat a poskytuje mi to rychlou a vpravdě nezávislou přepravu prakticky všude kam chci jet. Za tohle všechno není 50 tisíc zas tak moc, řekl bych. Kdybych jel třikrát ročně v létě o víkendu na odpolední proujížďku, měl bych jiné finanční horizonty...

                [ Zpět ]
                Datum: 01.04.2009
                Autor: Jirka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Greenspeed propadl

                       

                  Ako hovoríš. Je to hlavne o prioritách a o vnímamí hodnoty penazí. Mám skúsenost, že príde týpek na Audi Q7 kupuje si kolo za 10000,- a chce obrovskú zlavu. Keď muju nedáš tvári sa urazene. Potom príde týpek v starej Škode 120, kúpi si kolo za 100 000,- a myšlienka na zlavu ho ani nenapadne. Potom toho istého týpka zo škodou 120 stretneš na MTB maratóne ako sa ráno po tom čo spal v aute pripravuje na štart. Proste, pre niekoho je "drahé" kolo splnením jeho niekolko ročného sna. Pre niekoho je to ako nákup rožkov a ešte chce množstevnú zlavu. Tento príbeh a jeho oklonosti sú pravdivé.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.04.2009
                  Autor: mozimy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Greenspeed propadl

                       

                  Jirko, na astma se nevymlouvej . Hodně velká část profesionálních cyklistů jsou astmatici ;o)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 01.04.2009
                  Autor: Holfi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Greenspeed propadl

                         

                    No jo, ale to je proto, aby se mohli vymlouvat, že to co jim v krvi našli, byly léky na astma :o)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.04.2009
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Greenspeed propadl

                         

                    Jo, je to tak jak píše stip. Dýchnul sis někdy některou z těch silných sr..ek na roztažení dýchacích cest? Ty co se smí jen jednou za den? Údajně do může dost pomoct k výkonu člověku, co to vlastně nepotřebuje. Když má papír na astma, tak mu to dovolí... Osobně su dost hrdej na to, že už jsem to třináct let nepotřeboval.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 01.04.2009
                    Autor: Jirka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Greenspeed propadl

                           

                      Jirko nedýchnul a ani po tom netoužím, zřejmě sis s tím taky užil. Bylo jen takové malé "humorné" rýpnutí. ;o))
                      Mimochodem, nejedeš na 24 hodinovku, aby tam nedělali antidopingový kontroly :o)))))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 01.04.2009
                      Autor: Holfi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Greenspeed propadl

                             

                        Nedělají. A nemám ponětí, co všechno spadá do dopingu. Někdo mi říkal, že můžeš i bez léků dopovat aniž bys to věděl, že některý jídla obsahujou něco, co rozsvítí červený světýlko při tom testu. Nemám ponětí co, takže vlastně nevím, jestli bych kontrolou prošel :-).

                        [ Zpět ]
                        Datum: 01.04.2009
                        Autor: Jirka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Greenspeed propadl

                               

                          Hlavně některý pití obsahují zakázané látky. Třeba rum nebo kafe, že.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 01.04.2009
                          Autor: Joe-CUBE
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Greenspeed propadl

                   

              Jirko, klidně dávej za kolo i víc, mě to nijak nedráždí. Řeč byla o tom, co považuju za "mercdes" mezi koly.
              Stejně jde jen o to, že nás to kolo baví a nemůžem bez něj být, ať je hypermárketový, nebo zakázkový, ne?

              [ Zpět ]
              Datum: 01.04.2009
              Autor: PepikW
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          njn, mnozi by se divili, za kolik se v CR bezne prodavaji kola...

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: honzagalla
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Greenspeed propadl

                 

            jo jo. A to já to u klasiky celkem nepoznám cenovou relaci, ale když si jen tak maně vzpomenu na ty, co s nimi jezdím častějc a o nichž alespoň zhrubavím kolik dali peněz do kola... tak jsme na 40.000 tak v průměru:o)
            Zkrátka jsme blázni. Ale furt je to ještě dobrý, být blázen do ko, je spousta horších variantl... nebo ne? :o))

            [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2009
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          Vidíš, a pan Galla mi zde nedávno naznačil, že on považuje Azuby - tedy tvé kolo, rovněž má kola ;-) , jak se domnívám - za takové Land Rovery mezi lehokoly. Vztáhnu- li cenu Land Roveru a Oktávky, jsem trošku v dost jiné kategorii. Proto zde musím - i na základě svých dosavadních zkušeností s Azuby - s panem Gallou bezvýhradně souhlasit. Azuby jsou landrovery mezi lehokoly- jsou bytelné a kvalita použitých materiálů, svarů a zpracování je adekvátní ceně. Proto Tvé "natuněné" lehokolo nemohu považovat za lepší Oktávku ale raději za ten Mercedes.;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: Martis
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Greenspeed propadl

                 

            jo, já jsem taky s Azubem spokojenej. Kdybych nebyl, tak ho nemám. Azub 4 je pro mě nejlepší kompromis pro to všechno na co lehokolo používám.
            Vztáhnul jsem to přirovnání na osobáky, protože ty alespoň trochu registruju, to o čem mmluvíš ani nevím, jestli jsem někde viděl jezdit, protože auta mě prostě neberou....

            [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2009
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        co na to porad dokola rikat. vy budete mit stale tu svoji pravdu, zalozenou na buh vi cem, a my budeme mit tu svou. ja alespon vim, ze stavim na vecech, o kterych alespon neco vim a s cim mam zkusenost...

        tem kteri jsou tu novi, bych nejdrive doporucoval postupne odkoukat, kdo tady co ma za sebou, kdo co postavil, zkusil, prodal atd. tem se pak da verit... Odborniku je tu spousta. Jirka, Holfi, HonzaK, Miro, lada lehokolo atd. atd. (omlouvam se tem, co jsem je nejmenoval, ale je vas moc) to jsou kabrnaci...

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: honzagalla
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        To čo je v Čechách, alebo na Slovensku za 50 000,- pre niekoho exkluzívne, je viasc na západ za normálnu cenu, obzvlášt ked sa jedná o malosériovú výrobu. Lacné kolá z číny predávané po milionoch kusov sa nedajú porovnávat z trojkolkami predávanými v zlomkoch toho čo tie šunty z číny. Ako píše Martis, "exkluzívne" moze byt GTO, ale určite nie základný mpdel ako je GT3. Fabia Junior bude vždy plečka oproti Octavii Scout v plnej palbe. Asi by bolo dobré konečne si zvyknút na ceny za ktoré sa niektoré produkty predávajú. Obzvlášt ked ide o maloseriovú (a vobec nie exkluzívnu) výrobu. Ked tu niekto spomínal výrobu na Taiwane. Videl som trojkolku z Taiwanu za 30000,- a musím povedať, že keby som to vyrobil ja (niektorý tu vedie, že som zopár trikov postavil)tak by som sa za to hambil. Bude to zniet ako fráza, ale každý kto tu frfle nech si skusí niečo zbastlit a potom to predat. nemyslím teraz ako firma, stačí domáci bastel. Keď ich zopár vyrobí a predá tak ako ja, potom sa možeme spolu rozprávat. Vyhlásenia typu "mám skúsenosti, ale nemožem hovorit, lebo zmluva...". Ked ma viaze zmluva tak ani nemám potrebu toto prezentovat. Na druhej strane inteligentný človek si nájde sposob ako prezentovat svoje skúsenosti napriek dohodám o mlčanlivosti. Myslím, že nie sme tu v diskusii o jadrovej fúzi, alebo spracovaní tajných máp.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.04.2009
        Autor: mozimy
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Greenspeed propadl

         

    Jo a jeste by me zajimal zdroj informaci tykajicich se ukonceni prodeje Greenspeedu AZUBem. Tak jednoduche to zase nebylo, ze... Zvlaste proto, ze GS nebyly prodavany je v CR, ale montovany pro celou Evropu, kam se jich prodalo 90%....

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2009
    Autor: honzagalla
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      To mě taky překvapilo, mám totiž od Aleše úplně jiné informace, ale nebudu je tady bez svolení prezentovat. Je to věcí firmy a je mi potom prd. Pro mě jako zákazníka je důležité, že mi AZUB v případě potřeby zajistí náhradní díly. Ale ty budou v případě gtočka potřeba snad až po nějaké havárii, stát se může ale nemusí. V případě když se nic nestane a já sejdu věkem, věřím že ta rámová sada půjde do dědictví. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 31.03.2009
      Autor: Juras
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        Bylo tady řečeno Honzou, že GS se v Čechách neprodává tak jak by bylo rentabilní, protože je drahý. Odtud pochází mně známé informace. Honza si dokonce stýskal, že by bylo bývalo lepší kdyby prodávali nějaké lacinější stroje (Terra asi, už si to nepamatuju), že by to mělo komerčně větší úspěch, že český zákazník GS neocení. Nicméně mě se na GS nic exklusivního nezdá, asi jsem náročný.

        [ Zpět ]
        Datum: 31.03.2009
        Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          Možná tu exklusivitu poznáš za pár let až zjistíš, že i přes špatné detaily pořád jezdíš a rám se chová pořád stejně, ocel je ocel a to mi nikdo nevymluví. Krásný hydroformovaný rám by buď ztratil své vlastnosti a nebo někde praskl, tomu věř. Měl jsem několik zábradlí v hliníku a už nikdy více, další budu stavět jedině na oceli. No a u namáhané lehotříkolky by ten hliník musel být pořádně předimenzovaný, takový německý Scorpions to jasně dokazuje. Nemyslím že bych byl nenáročný, ale kvality vidím prostě někde jinde.

          [ Zpět ]
          Datum: 31.03.2009
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Greenspeed propadl

                 

            Nikdy jsem nikde netvrdil, že to má být z hliníku. Já osobně jsem nikdy hliníkové kolo neměl a ani to neplánuju.

            [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2009
            Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Greenspeed propadl

         

    Už jsem tu jednou psal, že po vyzkoušení velké části (asi většiny) značek tříkolek dostupných na světovém trhu vím jistě, že GS jezdí minimálně dvakrát lépe než nejbližší konkurence. Narozdíl od konkurence ale váží o méně a je skládací. Tohle samo o sobě stojí ty peníze, za které to GS nabízí. Po stavbě nějakých kol a tříkolek doma vím zcela jistě, že bych nejen nedokázal vyrobit GS levněji, ale že bych ho vůbec nedokázal vyrobit. Dlouhodobá iterace geometrie řízení je poznat, GS v tomhle nemá konkurenci. Pokus o přesnou kopii geometrie by možná pomohl dát slušný srovnatelný výsledek, pokud by se zdařil.
    Co se týká jednoho z nejlepších homebuildů všech dob - malosérie co koupili HonzaK a další, tak kvalita rámu co do provedení je podobná, co do promyšlenosti (a výsledného pohodlí a váhy) poloviční no a srovnávat jízdní vlastnosti, to je snad vtip, ne?
    Mrkněme se na některé tebou objevené "problémy":
    Zbytečně těžký rám? Pro mě jo, na mých 63kg by určitě šel udělat aspoň o pár set gramů lehčí... Osobně nechápu, jak to dělají tak lehké a zároveň skládací a zároveň navržené na všechny lidi včetně gravitačně znevýhodněných. Kolik lehčích tříkolek znáš? Karbonový Edge váží asi 13kg, ale má lehčí součástky a stojí dvojnásob.
    Plná táhla řízení jsou velmi dobrá věc, kdo někdy zkoušel totéž lehokolo s plným i dutým to potvrdí. Neumím to vysvětlit, ale odezva na dynamické vstupy řízení je příjemnější. Asi by to šlo nahradit dutou trubkou výrazně většího průměru, ale nikde jsem to neviděl tak udělané. Mimochodem je to docela tvrdý hliník.
    Robustní řízení je dobrá věc, na všech GT3 a GT5 s nimiž se drsněji zachází tohle solidně dodřené. Každý to občas pověsíme za šutr nebo obrubník a chceme od toho, aby to vydrželo. Su rád, že to má 2mm, nemusím furt dávat tolik pozor a můžu si zařádit!
    Jsi jediný, od koho jsem slyšel o ohnutí těch táhel. Než tatík ráno odjel do práce, díval jsem se na jeho GT3. Nepřipadne mi, že by to šlo ohnout jinak než hasákem. Cos s tím proboha dělal? Důkaz teorie "co nejde silou půjde větší silou" nebo tak něco?
    Použité ráfky jsou super. Lehký člověk jako já může skákat na dlažbu z desítek centimetrů s tříkolkou lehce vyosenou ze směru a kola to v klidu snesou! Zkoušel jsem to! Proč bych si chtěl proboha připlácet za to, že budu mět nějaké zbytečně těžké ráfky? Akcelerace je taky u GS nejlepší, proč ji ničit a ještě za to platit?
    Tatík ještě nenajel moc, nějakých 1500km hádám, ale navzdory relativně těžkému jezdci je jeho potah stále v pořádku.
    Teď máš doma to, co většina odborné veřejnosti považuje za špičku. Nejsi spokojený. Udělej lepší! Jestli přijdeš s tříkolkou za 60 tisíc, která bude mít jízdní vlastnosti GS a bude lepší v nějakých dalších věcech, já ji hned koupím! Vážně! Jestli fakt víš, jak na to, pusť se do toho, prosím. Všichni budem velmi vděční.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.04.2009
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Taky mi nepřipadlo, že to lze ohnout jinak než hasákem, ale lze to ohnout neobratnou manipulací s odmontovanými řídítky při balení do papundeklové krabice. Problém je v tom, že ty táhla jsou dlouhá (mají 500 mm) a pokud na ně zatlačíme na konci silou 20N, což se snadno může při balení stát v tom nešikovném směru, kde je závěs jen 4 mm vysoký, způsobíme v něm napětí okolo 500MPa, což už je běžně mez kluzu oceli.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.04.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        Prostě bacha na to, kdybys si to táhlo při nějaké údržbě na jedné straně odpojil a pak se o něj nešikovně opřel, nebo nedejbože na něj šlápnul tak ten závěs jde spolehlivě do kytek, nebo ti to rozhasí geometrii.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.04.2009
        Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          Ok, už tomu rozumím. Na druhou stranu mě to trochu potěšilo, teď vím, že když trefím kolem velkou překážku a dostane velkou šlahu, táhlo to má slušnou šanci vydržet. Ale to se čekalo, ona ta táhla musí být dimenzovaná tak, aby ani trochu nepružila, ne jen tak, aby vydržela. Jinak to dělá právě ten dojem nepřesného řízení co mají některé jiné tříkolky nebo i lehokola se spodním řízením.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.04.2009
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Tak tady bych rad reagoval.
      Jak tady jiz bylo nekolikrat zmineno, nez neco rekneme radeji si to sam vyzkouset a pote vynaset nejake soudy.
      Tohle pisi predevsim pro jine pany kritiky - ne pro Vas.

      Jak pisete ano s vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze plna kulatina je urcite prijemnejsi nez-li duta trubka pouzita u trikolek ICE TRICE - u tricu se to zohne raz dva.
      Jezdil sem nekolikrat Greenspeed GT3 a srovnam-li jej s mojim ICE Trice T ... vychazi GS jizdnimi vlastnostmi o chlup lepe.
      Ovsem jsou to zcela 2 odlisne stroje a odlisne charakteristiky bych predevsim pripsal zadnimu odpruzeni + 20" kolum, kterezto pochopitelne nejsou tak pevne jako 16" GS.
      Na opravdovy touring je ale me Tecko zrejme lepsi a univerzalnejsi.
      Co se skladani tyce GS jej mam suprovni. U Tricu je to spis jen na nouzovku.
      Co se tyce zpracovani - obe tyto znacky vi proc jsou veci udelane tak jak jsou ... cili zpracovani je na dobre urovni.

      Ovsem ne jen GS a Tricem je svet trikolek ziv. Je spousta dalsich zajimavych a kvalitnich znacek jako TerraTrike, Catrike, ostrovni KMX, nemecti HP a dalsi kupa panacku.

      Je potreba se rozhlizet a zkouset.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.04.2009
      Autor: dunsun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Greenspeed propadl

         

    Mimochodem, když už tady kritizuju, tak abyste viděli, že umím taky pochválit a uznale pokývat hlavou, narazil jsem na tyhle stránky:

    http://www.circleacycles.com/chris/

    Takhle má podle mě vypadat pravá "kultovka - garážovka". Prostě v omezených podmínkách malého výrobce, ale s maximální péčí. Posuďte sami:

    http://www.circleacycles.com/chris/wp-content...

    [ Zpět ]
    Datum: 01.04.2009
    Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Něco ze svý garáže bys neměl?

      [ Zpět ]
      Datum: 02.04.2009
      Autor: HonzaK
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Takéto a ešte prepracovanejšie rámy robil a možno ešte aj robí p. Šatka z Ilavy na Slovensku. Teraz to kombinuje aj z karbonom(zadné vestavby a pod.). Inak zrovna ten druhý odkaz nieje moc ukážkový, ten zvar na prechode hornej rámovej trubky do sedlovej teda nič moc. Na mojej trojkolke boli krajšie. Inak pekná práca, ale pečo sa chváliš cudzím perím. Ako písal Honza, niečo z vlastnej dielne by nebolo? Aby sme mohli porovnávat moju prácu a tvoju tu je ukážka mojej: http://majsterem.rajce.idnes.cz/Trike/#album

      [ Zpět ]
      Datum: 02.04.2009
      Autor: mozimy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        Vzniklo takové roztomilé jazykové nedorozumění. Sloveso chválit má v češtině jiný význam, než v slovenštině kde znamená chlubit. V mém příspěvku nešlo o to se pochlubit, ale o to udělit pochvalu :o)

        [ Zpět ]
        Datum: 02.04.2009
        Autor: Neregistrovaný uživatel (stip ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          Nevzniklo, nemám problém rozmět česky, jednak sem se na Moravě narodil a za druhé pracuju momentálně ve firmě na Moravě. Myslel sem to tak, že by bylo dobré uvézt příklady své vlastní práce, ať se můžem pobavit. Já když mluvím o výrobě lehokol, nebo tříkolek, tak mám skušenosti z vlastní praxe. A co vy?

          [ Zpět ]
          Datum: 02.04.2009
          Autor: mozimy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Greenspeed propadl

                 

            mimo téma - mě se líbí,jak plynule přejdeš ze slovenštiny do češtiny, ty jsi vlastně zůstal skutečným čechoslovákem /taky bych to tak chtěl umět, mě se slovenština naozaj páčí/:-)

            [ Zpět ]
            Datum: 02.04.2009
            Autor: vladaza
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Greenspeed propadl

                   

              Keď som nastúpil na Moravu do nového zamestnania, tak som s tým mal trocha problém, ale zistil som, že nikomu nevadí, keď hovorím po slovensky. Ale samozřejmě kdyby měl nekdo problém a nerozuměl, sem ochoten mluvit česky:-)

              [ Zpět ]
              Datum: 02.04.2009
              Autor: mozimy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Greenspeed propadl

                     

                a ty obvzlášť nechápavé stačí vzít NĚČÍM po hlavě /třeba nějakou trubkou, nejlépe ze skutečné oceli, z grýnspídu :-)/

                [ Zpět ]
                Datum: 02.04.2009
                Autor: vladaza
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Tu je ešte ukážka ako to vyzeralo v rozpracovanom stave: http://majsterem.rajce.idnes.cz/100SSCAM/#album Prípadne ešte rozobranejšie: http://majsterem.rajce.idnes.cz/trike_frame/#album

      [ Zpět ]
      Datum: 02.04.2009
      Autor: mozimy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Ešte zopár, aby niekto nepovedal, že to bol len výkrik do tmy. Tých trikov som vyrobil niekolko. Obzvlášt hrdý som na ten zadný nosič. Ten mi dal asi najviac zabrat. http://majsterem.rajce.idnes.cz/Final/

      [ Zpět ]
      Datum: 02.04.2009
      Autor: mozimy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        a vypadá dost dobře! Na téhle jsem se projížděl a okukoval jí ;o)

        [ Zpět ]
        Datum: 02.04.2009
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Greenspeed propadl

               

          jj
          tak by se mi líbila
          ale asi jsem byl pomalej při nabídce prodeje :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 02.04.2009
          Autor: macikm
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Greenspeed propadl

         

    Tak tady bych rad reagoval.
    Jak tady jiz bylo nekolikrat zmineno, nez neco rekneme radeji si to sam vyzkouset a pote vynaset nejake soudy.

    Z vlastni zkusenosti mohu potvrdit, ze plna kulatina je urcite prijemnejsi nez-li duta trubka pouzita u trikolek ICE TRICE - u tricu se to zohne raz dva.
    Jezdil sem nekolikrat Greenspeed GT3 a srovnam-li jej s mojim ICE Trice T ... vychazi GS jizdnimi vlastnostmi o chlup lepe.
    Ovsem jsou to zcela 2 odlisne stroje a odlisne charakteristiky bych predevsim pripsal zadnimu odpruzeni + 20" kolum, kterezto pochopitelne nejsou tak pevne jako 16" GS.
    Na opravdovy touring je ale me Tecko zrejme lepsi a univerzalnejsi.
    Co se skladani tyce GS jej mam suprovni. U Tricu je to spis jen na nouzovku.
    Co se tyce zpracovani - obe tyto znacky vi proc jsou veci udelane tak jak jsou ... cili zpracovani je na dobre urovni.

    K materialum - ocel resp. CrMo je pro hlavni ram trikolky urcite vhodnejsi (i kdyz hlinikove Catriky jsou tez hodnoceny dobre) jelikoz cela predni naprava je hodne a neustale namahana. Preci jenom ocel je pruznejsi a hlinik ma jen urcity konecny pomerne nizky pocet cyklu po jejich prekroceni zacne praskat jak led.

    Ovsem ne jen GSem a Tricem je svet trikolek ziv. Je spousta dalsich zajimavych a kvalitnich znacek jako TerraTrike, Catrike, ostrovni KMX, nemecti HP a dalsi kupa panacku.

    Je potreba se rozhlizet a zkouset.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.04.2009
    Autor: dunsun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Greenspeed propadl

           

      Bude to záviset na tom, co od tříkolky chceš. Pokud ji chceš používat tak, jak většina Čechů používá kolo, čili víkendové výlety s paranoidním vyhýbáním dopravě a vysokým výkonům a rychlostem, tak může Tvým potřebám zcela vyhovět mnoho značek. Pokud ovšem chceš něco, co nabízí zážitek z jízdy bez ohledu na to, kudy jedeš nebo s kým, prostě požitek z jízdy samotné, který svým druhem zcela vybočuje ze všeho co znáš z jiných druhů vozidel, pak žádná jiná tříkolka nebude tak dobrá jako GS. Pokud jsou pro tebe věci jako hmotnost, momenty setrvačnosti, vyváženost geometrie a podobně důležité, pak na základě osobních zkušeností tvrdím, že neexistuje nic, co by se blížilo GS. Vyzkoušel sis třeba, že GS jako jediný vyklouzává z přehnané zatáčky smykem všech kol? Třeba KMX je v tomhle vyloženě zabiják, zadek tě oběhne a předběhne raz dva, zatímco turisťáky typu HPVelotechnik Scorpion jsou zase (asi úmyslně) silně nedotáčivé. ICE dělával nádherné drahé zakázkovky, ale už toho nechal, teď má jen masové nízkonákladové stroje. A podle relativně krátkého svezení na dlažbě, trávě a šotolině to není nic moc. Takže záleží, co od toho chceš, ale výkon a skládání má GS nejelpší, a obojí v jednom stroji. To se těžko překonává. Pokud Ti ale nezáleží ani na jednom, pak, můžeš být zcela spokojený s jiným strojem, v tom není problém.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.04.2009
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Greenspeed propadl

             

        Ano souhkasim, ze po strance jizdnich vlastnosti je na tom GS nejlip - to jsem take vsak psal ve svem predchozim prispevku.

        K projizdeni zatacek smykem - u Tecka s tim nemam problemy - umi to stejne dobre jako GS :)
        Jen proste ty 16" kola jsou 16" kola a mnohem nizsi teziste GS neni v zatackach take k zahozeni.

        Pravdou skutecne je, ze masove modely Tricu uz nejsou a nemohou ani byt tak vypecene jako jejich customized pekelne drahe kusovky, ktere ICE drive vyrabel.

        Rozhodne si vsak stojim za tvrzenim, ze ICE T je za dane penize zrejme nejlepsi touring trikolka (proto sem si ji taky vybral ze :-)
        Pokud si ji navic clovek sezene v bazacu tak je to idealni kauf.

        Jen ty nizko posazene prehozavacky u 20" zadniho kola (nemluve o 16" palcech u GS) jsou v terenu dost na nic. Uz sem tak odrovnal jednu prehazovajdu.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.04.2009
        Autor: dunsun
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?

Hledám: Parťáka nebo parťačku

28.11.2016
Hledám parťáka nebo parťačku na silniční kolo Teplice a okolí. Už mě nebaví jezdit pořád sám. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

94 cyklistů (5 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016