reklama

Tlumič

Hola!
Nezkoučel (neuvažoval) někdo o zadním pérování pomocí zadního "teleskopu" z motorky (nejspíš z ČZ 125)?
Délka je sice značná, ale už je vyřešeno tlumení, navíc vnější, snadno zaměnitelná pružina.
Ď.
;-)

[ Zpět ]
Datum: 07.02.2009
Autor: AV
  • Re: Tlumič

         

    A váha tlumiče asi 8 kg, ne ?? :o))

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2009
    Autor: Holfi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Tlumič

         

    Já jsem spíš uvažoval o jiné věci. Když by byl na leháči pohon předního kola, tak jako zadní vidlici použít klasickou přední odpruženou vidlici. Prostě krk vidlice se pevně uchytí do rámu, dá se tam kolo a mám dobré zadní odpružení (samozřejmě podle kvality vidlice). Je třeba akorát vychytat sklon té vidlice, ale myslím, že by mohl být stejný jako když by byla ta vidlice vepředu - t.j. nějakých 70-72 stupňů. Ale asi by to chtělo dát do té vidlice tvrdší pružiny. Pokud by byla vzduchová, tak pořádně nafoukat. Je ale otázka, jestli by ta přední vidlice snesla větší zatížení když bych dozadu naložil bagáž.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2009
    Autor: Jihra
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Tlumič

           

      sklon nechat, ale namířený směrem dopředu (tedy proti směru jízdy, stejně jako vpředu, tedy ne zrcadlově:-) ). Myslím, že by to šlo, ale jednodušší mi přijde použít klasickou kyvnou věc s tlumičem.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.02.2009
      Autor: PavelŠ
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Tlumič

           

      Mám tady fotku toho co chceš udělat, ale vezmešli v úvahu , že vidlice má kolem 2 Kg (ty lepší) proti kvalitnímu tlumiči v tom žádná výhoda není.
      http://img3.rajce.idnes.cz/d6/1/1497/1497023...

      [ Zpět ]
      Datum: 07.02.2009
      Autor: Holfi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Tlumič

             

        Chtelo by to hodit do nejakeho grafu, jak se to bude chovat, ale tohle je tak nestastne vyreseny system zadniho odpruzeni, ze i pri max.zdvihu vidlice nejakych 80 mm se zdvih zadniho kola bude pohybovat podle me tak 2 cm a to jenom pri te nejvetsi rane. Tlusty plast udela tu stejnou praci, zato mnohem levneji a s podstatne nizsi hmotnosti.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.02.2009
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Tlumič

             

        To Holfi:
        Já to myslím jinak. Vzadu by nebyla vůbec žádná kyvná vidlice. Vzadu by byla POUZE přední odpružená vidlice a to v poloze a sklonu jako by byla vepředu. Krk vidlice by se NAPEVNO uchytil do rámu (třeba by se přivařil, to už je jedno). A to je VŠE, nic dalšího by vzadu nebylo. Do vidlice dáš přední kolo, brzdu a je to. Tohle lze ale samozřejmě realizovat jen u lehokola, které má pohon předního kola. Takže celá zadní stavba by vážila jen cca ty 2 kg co váží vidlice. Nemusíš vyrábět žádnou zadní kyvku, prostě nic, jen tam dozadu prostě prdneš tu přední odpruženou vidlici.

        [ Zpět ]
        Datum: 08.02.2009
        Autor: Jihra
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Tlumič

               

          Hmm, tak to mě vůbec nenapadlo, že to myslíš takhle.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.02.2009
          Autor: Holfi
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Tlumič

               

          Počítej ale s nárůstem hmotnosti rámu, který musíš k tomu krku prodloužit. A mělo by to být sakra pevné. A esteticky asi ne moc hezké.
          Navíc si myslím, že při každém zapružení se kolo zmáčkne jako když proti srsti a bude to zpomalovat jízdu.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.02.2009
          Autor: Jantus
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Tlumič

                 

            Ta vidlice asi zapruží v podstatě úplně stejně jako by byla vepředu - proto bych se přikláněl ke sklonu vidlice stejnému jako by byla vepředu - tedy šikmo dopředu (nárazy na terén jsou stejněho charakteru jako by ta vidlice byla vepředu). Ale možná vzhledem k poloze "jezdce" by bylo vhodnější postavit tu vildlici kolmo k zemi, ale to by bylo předmětem zkoušek. A co se týká "přivedení" rámu nahoru pro uchycení té vidlice za krk, tak stejně bych tam ten rám asi vedl, protože na ten konec rámu přijde přidělat nosič (obdobně jako třeba u Azuba Maxe).

            [ Zpět ]
            Datum: 08.02.2009
            Autor: Jihra
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Tlumič

                   

              První motorka se zadním odpružením, Jawa Pérák, měla tento systém, zadní osu přímo spojenou s tlumiči. Teprve potom začala Jawa Kyvačka používat klasickou odpruženou vidlici na čepu a dvěma tlumiči.
              Myslím, že je to krok zpět. Co tě na tom tak láká, jaké výhody by to mělo?

              [ Zpět ]
              Datum: 09.02.2009
              Autor: Jantus
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Tlumič

               

          Myslím, že vidlice by musela být kolmá k vodorovné rovině.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.02.2009
          Autor: Papji
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Tlumič

               

          To Jihra: Přední odpružená vidlice přivařená na zadní konec rámu atˇ již kolmo nebo skloněná dopředu by vytvořila v podstatě hák. Když zapadne přední kolo do díry a uvízne, tak se začne všecno otáčet okolo osy předního kola a Ty jdeš přes řidítka :-) vedljším efektem tohoto neodvratitelného jevu je omezení namáhání spojení hlavové trubky a rámem. Při umístění vzadu by, ale spoj musel vydržet plné namáhání. Představa tohoto spojení mi nevychází ani eleganttní ani lehká a já nemám neelegantní řešení rád. Na druhou stranu použití přední vidlice může ušetřit spoustu práce. U kol s náhonem na předek se používá buď jako pevná nebo odpružená. Pár obrázků pro ispiraci z kol typu Python jako pevná navařená na konec rámu http://dirkb.dnsalias.net/pythonbuilding.html nebo odpružená silentblokem na spodní straně http://www.python-lowracer.de/pics/p3_rear... a nakonec pár fotek jak jsem ji upravil pro svoje kolo http://fotoalba.centrum.cz/photo.php?pid...

          [ Zpět ]
          Datum: 10.02.2009
          Autor: corylus
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Tlumič

         

    Nějaký tlumiče měl vzadu na tříkolce Finn. Navíc předek měl odpružený listovými péry.

    [ Zpět ]
    Datum: 07.02.2009
    Autor: HonzaK
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Tlumič

           

      Jo Honzo vzadu sem měl lehký hliníkový tlumiče, ale vpředu vinutý pružiny, ne listový péro.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.02.2009
      Autor: Finn
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

349 cyklistů (13 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024