Schwalbe Big Apple

Jaké máte zkušenosti? Zajímá mne jak se chovají na suchu i na mokru, jaká je trvanlivost, jízdní vlastnosti atd..

[ Zpět ]
Datum: 12.09.2008
Autor: Neregistrovaný uživatel (Juras ([email protected]))
  • Re: Schwalbe Big Apple

         

    Nevím jak Schwalbe Big Apple, ale Schwalbe Marathon mi na Azub Céčku vzadu nic moc nevydržel = "pouhých" 1250 km. Dnes jezdím všemi zatracovanou Rubenu a mám na ní totéž co na Marathonu a nevykazuje téměř žádné známky opotřebení. Každý říká, ža Schwalbe mají měkčí směs a proto lepší přilnavost. Otázkou je, co upřednostňuješ - zdali přilnavost či trvanlivost. Jestli ti nebude vadit měnit co 1500 - 2000 km pláště (zřejmě na tříkolce, pokud správně tuším) tudíž 3 ks dvakrát za sezonu, což bude činit téměř 4000 Kč, tak můžeš upřednostnit Schwalbe. Jinak bych volil raději něco jiného. Ale abych jen nehaněl. Na kolobrndě mám vzadu Schwalbe Stelvio. Jezdím na ní denně do práce již druhým rokem, je na něm skoro 1000 km a je pořád OK. Takže možná nějaký povedený kousek anebo to bude tím, že na něm jezdím jen po silnici, zatímco Marathon jsem honil i po polnicích, což mu evidenteně nedělalo dobře.:-)

    [ Zpět ]
    Datum: 12.09.2008
    Autor: Martis
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Schwalbe Big Apple

           

      Jo, tušíš správně, chci je na tříkolku. :-) Chci si dopřát totální pohodlí, to by na 2,35" širokých balonech nemělo chybět. Budu jezdit jenom asfalt a na ten je přímo určený, takže životnost by měla být tomu odpovídající. Kolik tisíc km to je ale nevím, nato se právě ptám. :-) Se divím že Ti ten Schwalbe Marathon vydržel tak málo, mám je na treku
      8 000 km a počítám ještě tak 2 000 km vydrží. Životnost skvělá, ale na mokru nebo písku je to o hubu. Na tříkolce by to asi až tak nevadilo, stabilita pomůže, ale neviděl jsem je na 20" kola širší nad 2" a já chci pohodlí. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 12.09.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Juras ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Schwalbe Big Apple

             

        mě ty šváby taky vydržely asi 2000 km a to neflokuju a asi třetina byla ujetá na polní cestě.a navíc jak říkáš jsou vo hubu nevidim vnich podstatný plus

        [ Zpět ]
        Datum: 13.09.2008
        Autor: Neregistrovaný uživatel (pekáč)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Schwalbe Big Apple

               

          Myslíš ty Marathony? Ono bude asi dost velký rozdíl v trvanlivostí pláště při použití malého průměru 20" a velkého průměru 28". Jak jsem psal výše, na trekových 28" kolech je výdrž skvělá, ale na 20" bude logicky menší, ale až o tolik, to mě opravdu překvapuje. Nic méně, zajímají mne hlavně ty Big Apply. Tak pište zkušenosti, díky.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.09.2008
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Juras ([email protected]))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Schwalbe Big Apple

                 

            ty 2000km bylo na 28 a byly to maratony.a jinak mám azub 4 a přední 20 mě vydrží kupodivu o něco víc než zadní 28.asi váha na zadku je víc než počet otáček

            [ Zpět ]
            Datum: 14.09.2008
            Autor: Neregistrovaný uživatel (pekáč)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Schwalbe Big Apple

                   

              Jak jsem se díval na Schwalbe katalog, tak těch Marathonů je mrtě druhů. Takže jak je vidno, není Marathon jako Marathon. :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 15.09.2008
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Juras ([email protected]))
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Schwalbe Big Apple

         

    Tyhle pláště se doporučují jako "pasivní odpružení" nevíte jestli to opravdu funguje - chtěl bych to dát na dětský vozík za kolo..

    [ Zpět ]
    Datum: 28.03.2012
    Autor: waqw
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Schwalbe Big Apple

           

      Jojo, fakt fungujou, nedávno jsem si je pořídil na 3kolku na předek - (20x2,15) a jsem nadmíru spokojen, rozdíl mezi klasickými plášti a "jabkama" je opravdu veliký.

      [ Zpět ]
      Datum: 28.03.2012
      Autor: Jizwik
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Schwalbe Big Apple

           

      Ano fungují. Ale…
      Ale musí je člověk nahustit na minimální tlak. A to pak vůbec nejedou.

      [ Zpět ]
      Datum: 28.03.2012
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Schwalbe Big Apple

             

        Ze začátku jsem dával jen 2 bary, což bylo tak na hraně, teď hustím na 3, - je to taky dost málo, ovšem dle mého názoru pruží a zároveň jedou výborně. Na těch 2 barech byl odpor znát, myslím že je to o vychytání podle váhy jezdce...

        [ Zpět ]
        Datum: 28.03.2012
        Autor: Jizwik
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Schwalbe Big Apple

               

          Nevím jak moc odlišně se chová 20" velikost, ve 26" a 29" je 3 bary strašně moc, pokud to má opravdu přinést pohodlí.
          Mám 72kg pro upřesnění.

          Marathony Supreme ve 2,0" šířce, tedy ještě užší jsou při 45psi (což jsou +- ty 3 bary) už pěkně nepohodlné (jezdil jsem je jak ve 26", tak 29" verzi).

          Na 29 celopevňáku jezdím teď RaR 2,25 bez duší a doháním pohodlí plášti co to jde a opravdu pohodlné jsou tak na 20/25psi (tedy výrazně pod 2 bary), na 25/30 psi to ještě jde a přes 35psi nefoukám nikdy ani na asfaltové trasy s převážně slušným asfaltem.
          Ale právě jak jsou bez duší, tak pořád i na nízkém tlaku jedou velmi slušně. A přifoukání je zrychlí na asfaltu a jiném tvrdém povrchu poměrně málo.

          A je to také o tom, že Big Apple jsou jednak těžké a pak mají jen obyč směs, nejedou nijak extra zázračně při žádném tlaku (na to že to je slick).
          Super moto jsou o třídu jinde.

          [ Zpět ]
          Datum: 28.03.2012
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Schwalbe Big Apple

               

          Mám ty Big Apple staré cca 4 roky. Když tam dám tak 30 psi, tak to pružení je cítit, ale začíná to trochu plavat, když tam dám 45, tak vůbec pružení necítím, jen je poznat tloušťka pláště a tedy lepší nájezd na obrubníkové hrany než u tenčích plášťů. S kolem budu mít dohromady max 80 kg.

          [ Zpět ]
          Datum: 28.03.2012
          Autor: snilard
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Schwalbe Big Apple

             

        Pro tvrdý povrch přesně tak (a s vozíkem asi moc po jiném povrchu jezdit nebude), i když to nevidím zase až tak černě.

        Hodně pomůže řešení bez duší (čím nižší tlak se fouká, tím se zvětšuje rozdíl o kolik lépe to jede bez duší), jenže na vozíku to nebude tak jednoduché.
        A navíc v malé velikosti (průměr plášťů) je nabídka TLR pláštů nulová. Ono vůbec v téhle kategorie je to bída s nouzí i v 26 a 29 velikosti. Ani Marathony Supreme, ani Big Apple, ani Super moto nejsou TLR, což je velká škoda.

        A spolehlivost bez duší konkrétně u Marathonu Supreme je špatná a jejich nahození velmi obtížné (i s kompresorem). Nejen, že nejsou TLR, ale i na obyč patky mají dost volné patky, což vše komplikuje.

        A chce to použít co nejobjemnější pláště, tam to na tom nižším tlaku, když to je ještě pohodlné nebývá s valivým odporem až tak špatné.

        [ Zpět ]
        Datum: 28.03.2012
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Schwalbe Big Apple

             

        Big Apple široké 2" mám v predu na triku, kvoli odpruženiu. Mám ich krátko tak nehodnotím opotrebenie. Pneu mám nafúkané na 1,5 atm a zadnú marathon 1,75" na 2 atm. Pruží to skvele a v zákrutách to nepláva, vážim 100 kg. Čo sa týka životnosti marathonov, mal som ich vpredu na triku a najazdilo som na nich cca 3000 km. V strede je dezén vyjazdený viac, ale ešte raz toľko by určite dali, vymenil som ich kvoli pohodliu. Jazdím na elektro triku, priemery okolo 30km/h. Preto sa divím že tu niekomu marathony vydržali tak málo. Myslím klasické Schwalbe Marathon 20 x 1,5".

        [ Zpět ]
        Datum: 28.03.2012
        Autor: mozimy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Schwalbe Big Apple

               

          Co se týče životnosti, přijde mi že Big Apple je nezničitelný.
          Ono na každém kole a tříkolce to bude trochu jiné, každé kolo má jiné rozložení váhy. Každý jezdec vnímá pohodlí jinak, někdo je těžší, někdo lehčí…
          I když, jak tak o tom přemýšlím, tak jsou místa, kde se i nafouknutý Big Apple chová lépe než třeba Kojak. Na dlažebních kostkách.
          Co jsem si taky všiml, tak se hodně liší jednotlivé ročníky. Moje staré Big Apple mají jeden 620 g. Ty co teď Schwalbe inzeruje na webu mají tuším o 200 g míň.

          [ Zpět ]
          Datum: 28.03.2012
          Autor: snilard
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Schwalbe Big Apple

               

          Nestíhám zírat, na jak malé tlaky se dá jezdit. Já mám pod 4 atmosféry strach z defektů. Ale nemám Big Apple, na můj vkus jsou nechutně pomalé ať je natlakuješ jakkoliv.

          [ Zpět ]
          Datum: 29.03.2012
          Autor: Jirka
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Schwalbe Big Apple

                 

            4 atm jsou skoro 60 PSI. Tolik nefoukam ani na silnici do Marathon XR. 8-)
            Ale na silnicce jsem do Huricane 18 daval kolem 120 PSI (8,5 atm). Myslim, ze Ty jezdivas spis uzsi plaste, ne?

            [ Zpět ]
            Datum: 29.03.2012
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Schwalbe Big Apple

                   

              Kdybys viděl na jaký obrubník je Jirka schopnej s 20" kolem vyjet, tak by ses nedivil těm tlakům. Když chce člověk vzít ostrou hranu s tenkým pláštěm, tak prostě nemůže foukat malé tlaky. Leda bys neměl duše, ale to by asi bylo neproveditelné.

              [ Zpět ]
              Datum: 29.03.2012
              Autor: snilard
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Schwalbe Big Apple

                     

                Zavidim vam obema, ze si to se svou vahou muzete dovolit. Ja uz dalsi vidlici decimovat nehodlam.
                Prave ty uzke plaste vysvetluji vysoke tlaky. Treba snehulak je na 25 psi uz nadunena drncava silnicka.

                [ Zpět ]
                Datum: 29.03.2012
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Schwalbe Big Apple

                       

                  U tebe není problém ve váze, ale ve stylu jízdy. Když se snažíš najet na obrubník se zasunutou vidlicí v padesátce...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 29.03.2012
                  Autor: snilard
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Schwalbe Big Apple

                         

                    Jak zasunutou? A 50 jsi taky netrefil, jeste mi nebylo 40. 8-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 29.03.2012
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Schwalbe Big Apple

                           

                      Sorry. Já zapomněl, že tobě na zničení kola stačí menší rychlost. :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 29.03.2012
                      Autor: snilard
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Schwalbe Big Apple

                             

                        Já už to tu kdysi psal. On neničí, ale hledá hraniční meze a když je najde, tak je zkouší posunout :-))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.03.2012
                        Autor: básník
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Schwalbe Big Apple

                   

              Poslední dobou mám přes 1,5 palce jen na SnowZombii, ale i tu dávám na max dovolených 85psi aby trochu jela. Vždycky když začnu mít dojem, že to jezdí nějak hůř, tak to zkontroluju a zjistím, že tlak klesl na 60.
              Na Oceláči mám Marathon Racer vpředu a City Jet vzadu, tlakuju oba na 85.
              Lowracer má vpředu uzounké Durano a většinu váhy, takže dávám 110psi. Hlavně kvůli strachhu z průrazu, na lowraceru člověk občas přehlédne výtluk když se soustředí na okolní dopravu nebo něco. Prorazil jsem to jednou, už jsem to tu psal, při najetí na vlnu vytvořenou kořenem stromu a vysokou asi 10cm rychlostí 45km/h. Letělo to vzduchem docela dlouho a pár metrů po přistání už jsem jel na prázdném :-). Vzadu je to v klidu, mám tam stařičké Stelvio nebo co to je a tlakuju na ubohých 60psi, protože to neveze skoro žádnou zátěž a vyšší tlak už není na nic dobrý.

              [ Zpět ]
              Datum: 02.04.2012
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Schwalbe Big Apple

         

    Než jsem je sundal kvůli terénu, tak jsem je měl na 3,5baru, na asfalt chci dat marathon 1,75 dopředu a apple dozadu. Slibuju si svižnější jízdu.

    [ Zpět ]
    Datum: 28.03.2012
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Schwalbe Big Apple

           

      Teda 20x1,5 marathon, prave sem se na nej díval.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.03.2012
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

včera
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

200 cyklistů (25 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016