reklama

Kolo do města i do terénu

Zdravím,
Plánuji pořídit nové kolo, které bude spolehlivě jezdit jak po Praze (celý rok, za každého počasí), tak i v terénu. Zatím jezdím na 12 let starém horském kole Lauda, má najeto 30tis. km, nejezdí špatně ale nejlepší léta už má za sebou..
Ročně ujedu asi 5 tisíc km, z toho půlka je dojíždění po Praze a zbytek výlety mimo Prahu, v terénu jezdím tak 70 % vzdálenosti po asfaltu nebo zpevněných cestách ale občas to střihnu i po nějaké hodně rozbité, kamenité a bahnité polňačce mezi vysokými kopřivami.

Teď co by se mi líbilo na novém kole:
1) Aby dlouho vydrželo - dalších několik desítek tis. km
2) Aby nebylo náročné na údržbu - co nejméně součástek, které se můžou "porouchat"
3) Aby vydrželo delší jízdu terénem (rozbité polní cesty) i s těžším nákladem na nosiči - v létě často s kamarády jezdím na dlouhé výpravy, všecko vezeme ssebou nebo jedu zalévat stromky a pak vezu na nosiči přes 30 litrů vody
4) Líbil by se mi i pohodlnější, vzpřímený posez a aspoň částečně zakrytý řetěz pro jízdu po Praze za každého počasí.

Surfoval jsem po internetu a narazil na následující kola:

http://www.bike-eshop.cz/krosova-kola-apache...

http://www.cykloexpert.cz/city-bike/superior...

http://www.citybikes.cz/citybike/?kategorie...

První 2 kola (Apache a Superior) mi připadají odolnější vůči jízdě v terénu, na posledním (od citybikes) se mi zase zamlouvají vysoká řídítka a kryt řetězu. U všech třech kol vypadá zajímavě převodovka zabudovaná v zadním náboji.

Máte zkušenosti s některým z uvedených bicyklů, případně jaký stroj byste doporučili pro časté ježdění městem i terénem?

Díky za radu,
Jirka K.

[ Zpět ]
Datum: 09.06.2008
Autor: Neregistrovaný uživatel (Džejkej ([email protected]))
  • Re: kolo do města i do terénu

         

    superior ma primontovane plechove blatniky, to povazuju za plus. koneckoncu riditka vlastovky na nej snadno muzete dat taky, pokud se odhodlate vrtat do noveho kola...
    radici torpedo je genialni vynalez, mit ten superior 29'' kola, tak je to pro mne kolo snu - takto mam superiora 829 s vnejsim, klasickym razenim.
    na prahu a crossova kola pozor - dlazdene cesty a tramvajove koleje jsou nebezpecne pasti.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.06.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (jirka 77)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kolo do města i do terénu

           

      Jirkovo 77 zadani pozadavku na kolo je presne to o co jde i mne. Take jsem hledal a dospel jsem k tomuto reseni:
      Ram: Peregrine od RebelBike
      Razeni: Rohloff 14
      Brzdy: Avid BB7
      Nosic: ano
      Blatniky: ano
      Kliky: Truvativ SS
      Retez: Se spojkou, pro s/roz-pojovanii bez nytovani
      Vidle: Peregrine (Pevna), pruzi, bez udrzby
      Plaste: Schwalbe HS 382 50-622 (drzi na mokru, pruzi, nepropichnou se)
      Duse: Schwalbe Nr19 DV
      Dynamo: Schmidt SON
      Svetlo: 3x3W LED + optika Khatod
      Riditka: pro pohodlnou jizdu i stoupani do kopce. Typ zatim nevim, nejlepe kombinace uchopu Vlastovky+Rohy+Berany (tj upravene Vlastovky, nebo upravene berany) ... poradite nekdo ?

      [ Zpět ]
      Datum: 26.04.2009
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavel_J)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kolo do města i do terénu

         

    Hlasuju jednoznačně pro Supa! Ultraširoké semislicky SCHWALBE BIG APPLE 26x2.35 jsou pro jízdu přes obrubníky, koleje a kořeny výhodou. Vyšší posed lze pomocí redukce vytvořit na jakémkoli kole, vůbec nezáleží na typu a na značce :-)
    http://www.bbbparts.cz/index.php?p=productsMore...

    [ Zpět ]
    Datum: 09.06.2008
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kolo do města i do terénu

           

      Díky za rady, ten Sup se mi začíná docela zamlouvat, určitě dřív než kolo koupím, tak se na něm kousek projedu a šířku plášťů "BIG APPLE" přeměřím. Kdyby nevyhovovaly, asi by neměl být problém tam dát normální "traktory" z horáka. S tím, že tramvajové koleje jsou pastí na úzké pláště, můžu jedině souhlasit.

      Měl bych ještě obecnější dotaz: Máte někdo zkušenosti s převodovkou zabudovanou v zadním náboji (Shimano Nexus 8 rychlostí) - chod, životnost, náročnost na údržbu? Dají se s podobnou převodovkou vyjet i kopce jako Letná nebo Petřín bez obavy z přetržení řetězu?

      [ Zpět ]
      Datum: 09.06.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Džejkej ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kolo do města i do terénu

             

        Jel jsem na tom jen po rovině. Ten kopec se musí vyzkoušet nebo doufat že se ozve někdo kdo má něco podobného doma. V cykloturistice byl kdysi test toho Supa a tvrdili že je to odstupňované tak že tam nic nechybí.

        Ty drapáky se vejdou, je to v podstatě horák.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.06.2008
        Autor: Petrun
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kolo do města i do terénu

             

        Také jsem vybíral mezi apachem a superiorem a nakonec mám od dubna S.FlightCity. Jezdím na něm do práce, tam-zpět 40km, převážně asfalt, kousek lesní cesta, pár kopečků. Dnes najeto +/- 900km.
        Před ním jsem měl jen jedno horské kolo, takže srovnávat moc nemůžu(!), ale chtěl jsem kolo do města a na výlety maximálně bezúdržbové. FC zatím zcela splňuje mé požadavky.
        Nexus: řadí bezvadně, ze začátku jsem měl trochu problém s jakoby přeskakováním, ale našel :) jsem na řazení seřizovací šroub a doladil. Není zcela bezhlučný. Při řazení (na lehčí převod) je nutno na moment povolit tah. Využívám nejvíce rychlosti 3-8. 1-2 je dle mého srovnatelné s horským převodem, čili pořádných kopců bych se nebál (bohužel vyzkoušeno zatim nemam a na Petřín to mám z OV kapku z ruky :).
        Rám: robustní, lehký, krásný :)
        Kola: pláště big aple jsou vážně válce, při řádném nahuštění ale "jedou"
        Vyměnil jsem akorát původní řidítka (model 07) za vlaštovky a sedlo (viper za EBS).
        Ráno skoro nemůžu dospat jak se těším zase na cestu do práce :)
        Ptej se...

        [ Zpět ]
        Datum: 10.06.2008
        Autor: Hector
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kolo do města i do terénu

               

          k tomu razeni na lehci - pokud jiz nejde do kopce povolit tah, jde zastavit a ve stoje zaradit nejlehci, ze?

          [ Zpět ]
          Datum: 10.06.2008
          Autor: Neregistrovaný uživatel (jirka 77)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: kolo do města i do terénu

                 

            Řazení ve stoje je jedna z největších výhod nexuse. Jde ale fakt o "desetinku vteřiny". Jakmile si zvykneš na styl řazení, počítáš s tím a řadíš včas (jedině že bys šlapal na krev, nebo nečekaně).

            [ Zpět ]
            Datum: 10.06.2008
            Autor: Hector
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kolo do města i do terénu

               

          Díky za podrobný popis a zkušenosti,
          Myslím, že povolit tah (chvilku jet na volnoběh) při řazení je nutné u všech přehazovaček. Teď jsem narazil na prodejnu v Suchdole, kde by S.FlightCity měli mít, chystám se tam večer vyrazit a vyzkoušet, jak mi bicykl sedne.
          Ještě bych měl 2 dotazy: Brzdy - brzdí dobře? A k čemu slouží ty 2 velké "stavěcí šrouby" u zadního náboje? Ty jsou na seřízení přehazovačky, nebo na správné napnutí řetězu? (viz.obr. http://www.superior.cz/cz/kolekce-2008/cross...

          [ Zpět ]
          Datum: 10.06.2008
          Autor: Džejkej
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: kolo do města i do terénu

                 

            jestli dobře vidím, tak je to napínák

            [ Zpět ]
            Datum: 10.06.2008
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: kolo do města i do terénu

                 

            K brzdám nemám výhrady. Párkrát jsem už musel brzdit na fleku a při mých skoro sto kilech no problem.
            Šrouby za nábojem napínají řetěz.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.06.2008
            Autor: Hector
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kolo do města i do terénu

             

        Mám dva roky sedmirychlostní Nexus, vyjel jsem s ním všechno co předtím s crossem (včetně 16% finále k nám do práce nebo 19% od Čehova mostu na Letnou). S rozsahem převodů tedy problém není.

        [ Zpět ]
        Datum: 04.06.2010
        Autor: Vratislav
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kolo do města i do terénu

         

    ten sup je moje kolo snooo. Konečně to k nám někdo vozí a prodává!!!!

    [ Zpět ]
    Datum: 09.06.2008
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kolo do města i do terénu

           

      Superior je ČESKÁ výroba, takže ho sem nikdo nedováží, ale tady se vyrádí. Naštěstí ani rámy nejsou z Thaiwanu.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.06.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (bubu66)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kolo do města i do terénu

             

        Jeste ze nejsme snobi, ze. Zvlast v dobe, kdy se pro cyklistiku krome par vyjimek na Taiwanu vyrabi vsechno :o)

        [ Zpět ]
        Datum: 10.06.2008
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kolo do města i do terénu

             

        Schwalbe big apple a Nexus jsou určitě od nás (ani rámy nejsou z Thaiwanu) :D Ostatně kde maj tu fabriku kde vaří ty rámy? Všichni vozí rámy z Asie, jinak by nebyli konkurenceschopní.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.06.2008
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kolo do města i do terénu

         

    Pro vataře :

    http://www.xcr.cz/shop/produkt-616-4570...

    [ Zpět ]
    Datum: 10.06.2008
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kolo do města i do terénu

           

      Pro supervataře :

      http://www.xcr.cz/shop/produkt-616-4568...

      [ Zpět ]
      Datum: 10.06.2008
      Autor: Petrun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kolo do města i do terénu

             

        jo tak, rohlík je až tady - ovšem devadesát litrů za takové kolo je mimo hranice mého chápání

        [ Zpět ]
        Datum: 10.06.2008
        Autor: vladaza
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kolo do města i do terénu

           

      kde vzali těch 14 kvaltů /v popise/ ?

      [ Zpět ]
      Datum: 10.06.2008
      Autor: vladaza
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kolo do města i do terénu

             

        Zkopírovali popis k Rohloffu. Diletanti.

        [ Zpět ]
        Datum: 10.06.2008
        Autor: Hector
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kolo do města i do terénu

             

        Náboj zadní: Rohloff Speedhub Disc 32h

        [ Zpět ]
        Datum: 11.06.2008
        Autor: Petrun
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kolo do města i do terénu

               

          to si nerozumíme - popis k levnějšímu kánonu uvádí 14 kvaltů, v infu pod obrázkem je u stejného kola uvedeno 8 / odpovídajících šimanu/

          [ Zpět ]
          Datum: 11.06.2008
          Autor: vladaza
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: kolo do města i do terénu

                 

            Ajaj, studoval jsem ten dražší. Kde udělali soudruzi z jůesej chybu :-)))))

            [ Zpět ]
            Datum: 11.06.2008
            Autor: Petrun
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kolo do města i do terénu

         

    Před dvěma lety jsem nakonec pořídil kolo Superior Flight City. Je to celkem dobré kolo, ale..
    (1) Náročnější na údržbu - je třeba hlídat správné napnutí řetězu
    (2) Obtížná výměna zadního kola při píchnutí
    (3) Těžké - zapouzdřená převodovka znamená nějaké to kilo navíc a nerovnoměrné zatížení je zvláště při jízdě s brašnami do prudkého kopce znát.

    Před rokem jsem se náhodou dostal do Ameriky a tak Superior Flight City zůstalo v Praze. Teď už rok brázdím města i prašné cesty v USA na kole Trek Navigator 3.0
    http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/bike_path...
    Po 7000 ujetých km můžu říct, že je to spolehlivý stroj který spojuje výhody horského a městského kola - široké pneumatiky, odpružená (uzamykatelná) vidlice, vysoká řídítka a pohodlné sedlo.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.06.2010
    Autor: Džejkej
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kolo do města i do terénu

           

      no vidíš, já si před pár dny po podobném zvažování koupil 29ku čisto-horáka Superior a na dálkoplazí výpravy si do toho nechám zaplést trekový kola a budu mít vystaráno.
      Plnohodnotná vidle, 29ky kola se širokejma Schwalbama takže sbohem strach z kanálů, obrubníků a kolejí, prakticky celé v XTku a váží 11,4 kilo....

      [ Zpět ]
      Datum: 04.06.2010
      Autor: újezďák
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kolo do města i do terénu

             

        Proč bys to nechával plést? Mně vysvětlovali v prodejně, že na horáka 29 (Authora) stačí přezout trekingový pneu a je to. Stejnej ráfek. Mám nakonec cyklokrosku, ale tohle se mi na 29 právě dost líbilo. :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 04.06.2010
        Autor: básník
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kolo do města i do terénu

               

          Na kazda MTB kola muzes dat uzke plaste na silnici, na 26" MTB dokonce muzes pouzit i 28" silnicni rafky a silnicni plaste napletene na MTB naby(kdyz mas diskove brzdy, ev. i vecka, ale to uz je hloupe reseni s pouzitim adapteru na brzdy). Sam to mam taky tak, i kdyz to od koupi silnicky nepouzivam. Vezmu si to jenom na dovolenou do CR, abych kvuli Glocku nemusel tahat druhe kolo navic :o)
          Tady jde spis asi o tu moznost bleskoveho prehozeni sady kol bez sloziteho prezouvani, u me treba se sadou NoTubes by to bylo neskutecne komplikovane.

          [ Zpět ]
          Datum: 05.06.2010
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kolo do města i do terénu

             

        29er na urovni nekompletniho XT a s 11,4 kg? Bud napis ze je to udaj vyrobce nebo nahod fotku na vaze :o) (komplet v pojizdnem stavu).

        [ Zpět ]
        Datum: 05.06.2010
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Kolo do města i do terénu

         

    Já bych to viděl na něco podobnýho http://www.aukro.cz/item1071310681_damske...

    [ Zpět ]
    Datum: 07.06.2010
    Autor: vladad
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

včera
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

275 cyklistů (17 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024