reklama

Tlak v pneu

Jaky je nejvhodnější tlak v pneu u MTB, lesní ,nezpevněné cesty, zřídka silnice.

[ Zpět ]
Datum: 05.06.2008
Autor: Ondra-9
  • Re: Tlak v pneu

         

    Nějak to nafoukni a uvidíš.....pak to upravíš....já tlačím na max co je psaný na plášti a něgdy i více..na začátku sezónz mám teda max, pak se mi nechce foukat a na podzim už je měkota, ale zase jsou už silný nohy tak to ušlapu...

    [ Zpět ]
    Datum: 05.06.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (ich)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Tlak v pneu

         

    To ti nikdo nepoví, protože to záleží na mnoha faktorech. Tedy především na objemu pláště a konkrétním typu pláště, na váze jezdce, na stylu jízdy, ...

    Můžu ti jen říct, co jezdím já. Foukám 25/30psi u 2,25 UST NN/RR (ty UST jsou poctivých 2,25, tedy širší než klasika ve stejné šířce). Protože ty pláště mají větší objem a navíc to jsou UST, tak si tyhle tlaky můžu na mojich 70kg dovolit a nemám problém s cvakáním duše.
    NN/RR v klasice než jsem přešel na UST jsem foukal na 30/35psi.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.06.2008
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Tlak v pneu

           

      Prosím, prosím a na Treka? Silnice a lesní či polní cesty, tak půl na půl? Díky moc

      [ Zpět ]
      Datum: 05.06.2008
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Tlak v pneu

             

        Já foukám tolik kolik je napsané na plášti a nemám s tím žádný problém.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.06.2008
        Autor: Pepa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Tlak v pneu

             

        Snad jsem to napsal dost jasně, že záleží na plášti, jeho šířce, váze jezdce, stylu jízdy.
        Na s užším pláštěm je to těžký, pokud s ním jezdiš i do terénu. Málo se hustit nedá, protože budeš pořád prorážet a při pořádném nahuštění to zase bude mít vlastnosti v terénu úplně na dvě věci.
        Já bych tedy hustil co nejméně tak, abys ještě neměl problémy s cvakáním duší.

        A pokud je to jen hlavně na silnici a chceš aby to jelo, tak klidně přihustit víc, klidně k maximu pláště (trekové pláště nikdy nedovolují nijak extra velké tlaky jako silniční, že bys to mohl mít na asfalt nějak moc přefoukané).

        [ Zpět ]
        Datum: 06.06.2008
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Tlak v pneu

         

    Jak ti pise Mlok- je to individualni zalezitost.
    Na lepsich kolech RR nebo NN s bezdusovym kitem NoTubes ve 2,1" treba foukam 2,3 baru, na "bahenni" sade kol s Maxxis Medusa 1,8" s dusemi asi 2,8 baru. Vazim ted asi 68 kg, praktikuju rekneme hodne sportovni jizdu tezsim terenem.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.06.2008
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Tlak v pneu

         

    Vážím 105 kg a vždy jsem foukal víc. Nestojí to ale za to. Sice to na silnici a pevné nešotolinové cestě líp jede, ale běda, jak se změní povrch. Na měkčích cestách se to boří, na kamenech skáče jako koza a na mokrých kamenech je to o život. Ve finále mně pak duše praskla o vnitřní nipl. Takže já při mých kilech vždy už jen na max na plášti. Teď Smart Samy na 40.

    [ Zpět ]
    Datum: 06.06.2008
    Autor: Majan
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Tlak v pneu

         

    Zalezi kolik vazis , na kazdym plasti je udavany minimum a maximum , tak ze neco mezi tim , to uz poznas sam jestli musis prifouknout , neprekracuj v zadnym pripade maximalni tlak pneu udavany vyrobcem .

    [ Zpět ]
    Datum: 06.06.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Trek 520)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Tlak v pneu

           

      Až na to minimum, to je u objemnějších plášťů často moc a je jen velmi orientační. Trvale jezdím pod minimáln tlak na plášti (minimum tam je 30psi, jezdím 25psi na předním a sem tam jsem jezdil i 20psi).
      Maximum je jasné, to by plášť nemusel přežít při překročení.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.06.2008
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Tlak v pneu

         

    Max. tlak máš na boku pláště. Věz, že plášť, respektive kostra je dimenzována tak, že snese mnohem víc - pokud bys potřeboval.

    Je lepší jezdit na mírně přehuštěném plášti, než na podhuštěném.
    - Při zprohýbání trpí jak kord, tak hlavně pryž - vzniklými prasklinami vnikne ke kordu vlhkost nebo ještě hůř vlhkost + sůl a kord pomalu končí.

    - Navíc při najetí s podhuštěnou pneu na ostrou hranu můžeš zničit nárazník (vrstva pryž + kord pod běhounem) vlivem velkého napětí koncentrovaného na velmi malé ploše. Dále můžeš zničit ráfek a skřípnout duši, pokud si kolo sedne na tvrdo.

    [ Zpět ]
    Datum: 06.06.2008
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Tlak v pneu

           

      se schwalbe marathon 7 bar mi praskla pryž právě při nahuštění na těch 7 bar.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.06.2008
      Autor: PavelŠ
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Tlak v pneu

         

    Já osobně foukám na max co je uvedeno na plášti, zastávám názor, že je lepší více, než méně. ALE!! Počítej s tím, že pokud budeš přefukovat, tak se ti rychleji opotřebují gumy, jedeš prakticky po samém vrcholku pneumatiky a ten samozřejmě rychleji odchází

    [ Zpět ]
    Datum: 07.06.2008
    Autor: deyv
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Tlak v pneu

           

      A taky ti vyrazne ubyde pohodli, zvysi se ti riziko defektu a v pripade, ze vyjedes nekam i mimo asfalt (nevim, o jakym kole mluvis), tak budes mit vyrazne horsi adhezi a vsechny veci s ni spojene, tedy i riziko padu apod. nez s plasti foukanymi podstatne min, k minimu. Netusim, odkud se bere porad ten pocit mit napraskany plaste co nejvic.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.06.2008
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Tlak v pneu

             

        Asi se všichni inspirují horskou kozou :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2008
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Tlak v pneu

             

        Riziko defektu se zvýší? Ze silnice vím, že čím více nabušený plášť, tím menší pravděpodobnost skřípnutí a defektu. Horala buším na 4,5atm vepředu a 5 vzadu. Předtím jsem kvůli pohodlí vozil méně a taky defektů bývalo více, hlavně na kamenech. Hold mám rád jak kolo po tvrdém povrchu sviští a oželím nějaké to pohodlí v terénu.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.06.2008
        Autor: nooski
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Tlak v pneu

               

          Riziko proražení se sice zvýší, ale to je stejně téměř vždy chyba jezdce a přehuštěný plášt to většinou stejně nezachrání.
          Riziko všech ostatních typů defektů s rostoucím tlakem výrazně roste (tedy jak říznutí, tak píchnutí).

          A v terénu nejde ani tak o pohodlí (to by někdo mohl oželet), ale jako o to, že přehuštěný plášť má vlastnosti zprominutím úplně na h...o a zcela to degraduje vlastnosti pláště.

          A pak v terénu se vyskytuje i poměrně dost povrchů, kde to jede lépe při menším tlaku a to teď myslím za sucha.

          [ Zpět ]
          Datum: 07.06.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Tlak v pneu

                 

            To, že tvrdý plášť = náchylný k defektu je mezi lidmy rozšiřovaný omyl.
            Jestli najedeš např. na větev z akátu s polonahuštěným pláštěm, nebo nafoukaným dle pokynů výrobce, píchneš ho tak jako tak. Právěže pokud budeš mít plášť poloprázdný, hrozí větší ryziko defektu, vlivem skřípnutí duše, znižení nárazníku či ráfku.

            Necucám si tu nic z prstu, co tu píšu, jsem se dozvěděl při pohovoru s jedním konstruktérem pneumatik z Barumu Continental. Takže předpokládám, že dané věci rozumí lépe, než kdokoliv jiný.

            [ Zpět ]
            Datum: 08.06.2008
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Tlak v pneu

                   

              hlavně je to ale pořád o tom, že každý věří něčemu jinému a proto foukej tak, aby jsi byl TY!!! spokojen, určitě si své optimum najdeš ;O)

              [ Zpět ]
              Datum: 08.06.2008
              Autor: deyv
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Tlak v pneu

                   

              To mluvis o riziku procvaknuti duse. Najet natupo bez nadlehceni kola na obrubnik nebo na hranu sutru je chyba jezdce, to se pak nesmis divit, ze prorazis. Druha vec je ta, ze kde neni duse, neprocvaknes ji (a prorazit plast- to uz musi jezdec predvest opravdovou prasarnu).
              Jinak klasicky defekt a proriznuti je skutecne pravdepodobnejsi u vic nafoukaneho plaste. Pokud ti tvrdil nejaky znamy z oboru auto pneu opak, prici se to nejen spouste testu z vyvoje plastu a dusi pro BICYKLY, ale hlavne cyklisticke praxi.
              Kazdopadne jezdi na cem chces, nikdo ti nic nenuti, dokud clovek sam neprijde na to, co je lepsi, nejaka diskuze mozna malinko nahloda, ale nepomuze.

              [ Zpět ]
              Datum: 08.06.2008
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Tlak v pneu

                   

              Barum toho má co kecat... Ještě jsem od nich neviděl ani jeden plášť na kolo :-) Až něco předvedou, možná na ně změním názor, ale do té doby si tu teorii mohou strčit leda tak za klobouk... Ono pláště na auto se používají přeci jenom v jiných podmínkách... A i kdyby, udělat neprůstřelný plášť umí každý, jen to pak bude vážit metrák, což u aut je přeci jenom trochu jedno...

              [ Zpět ]
              Datum: 08.06.2008
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Tlak v pneu

                     

                Měl jsem na silničce pláště Barum. Přesněji se to jmenovalo Barum Rubena.

                [ Zpět ]
                Datum: 09.06.2008
                Autor: nooski
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Tlak v pneu

                       

                  To já taky, ale kdysi dávno na Favoritu ;-) Ono tady také nic jiného k sehnání nebylo :-)
                  Dneska ale už Barum opravdu dělá pláště jen na auta, resp. motorová vozidla, ať to nemusím vyjmenovávat všechno...

                  Rubena funguje i dnes, ale s tou zkušenosti nemám. A zkoušet to za svoje peníze ani nemíním. Protože jsou lidé, kteří jsou sní spokojení, a jsou také bohužel i ti, kteří na ní nadávají o 106. Vychází to tak 50:50, a to už je docela pádný argument, abych riskoval, že se stanu dalším nespokojeným majitelem...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.06.2008
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Tlak v pneu

                         

                    ...abych zbytečně riskoval...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.06.2008
                    Autor: Jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Tlak v pneu

                         

                    Rubena, Barum, Continental a ještě asi pět dalších značek se dělá v jedné továrně na stejných strojích.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.06.2008
                    Autor: PavelŠ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Tlak v pneu

                           

                      Že by ? To jsem netušil...

                      No, pořád ale nějak nechápu jak Rubena může mít tak obrovské výkyvy v kvalitě svých výrobků. Kdyby to stálo pár korun, tak nad tím mávnu rukou, ale některé jejich modely jsou pekelně drahé (na české poměry), a přitom si do obchodů dost často dovolí pustit pěkné aušusy...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.06.2008
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Tlak v pneu

                             

                        sem si koupil nejakou rubenu 20" za 105,- a je to pekne vajicko. Pri vyssich rychlostech to dost poskakuje. Na 26" mam rubena se vzorkem Walrus a ty sou v pohode. Akorat v zime vic klouzou - tvrda smes

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.06.2008
                        Autor: Billicek
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Tlak v pneu

                               

                          Rubeny nejsou nic moc, spíše nic, ale Tvé vajíčko je způsobeno špatnou montáží. Buď patka nezapadla úplně do ráfku, anebo je naopak vtažena moc. Vady plášťů spočívají jinde. JS.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.09.2008
                          Autor: JS
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Tlak v pneu

                                 

                            Nemáš pravdu, u ruben je naprosto běžné házení pláště. Jejich kvalita je dost proměnlivá, ale u mého prodejce není problém je vyměnit

                            [ Zpět ]
                            Datum: 30.09.2008
                            Autor: Billicek
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Tlak v pneu

                                   

                              Denně nasazuji hafo Ruben a žádná neházela .. vždy je to jen rukama .. Může se nasazovat hůř, ale vždy sde srovnat, někdy jde o souhru pláště s ráfkem, ale vždy jde obutí usadit rovně .. kdykoli předvedu ..J.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 30.09.2008
                              Autor: JS
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Tlak v pneu

                                     

                                Mám ji usazenu rovně, boky sedí krásně, ale hřbet hází, prostě je klikatá (Scylla 56TPI). Sedí dobře, jede pěkně, moc neubývá, ale za ty prachy by mohla i slušně vypadat:-/

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.09.2008
                                Autor: Joe-CUBE
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Tlak v pneu

                                     

                                no rukama to asi jenom nebude, kdyz je prodejce bez reptani vymeni a ty co hazou posle zpatky vyrobci kterej mu je opet vymeni za nove.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.09.2008
                                Autor: Billicek
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Tlak v pneu

                                       

                                  Já se pamatuji, jak jsem kdysi (15 let) prodával nějaké cizí gumy a dost házely - byly vtažené, tak se vracely dovozci (Bottico) a ten sice kč vrátil, ale remcal, že už nikdy nic nepošle .. A pak jsem přišel, na způsob, jak i tyto vtažené pláště vytáhnout .. .o) .. no a Tvůj prodejce bude stejný případ. navíc někteří solidní prodejci vymění zboží i za cenu ztráty. To když jim dodavatel reklamaci neuzná. Anebo prodejce si je jist, že s reklamací uspěje a pak se diví, když ne.
                                  Ale od té doby dokáži srovnat všechny pláště, některé s potem, ale jdou. JS.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 30.09.2008
                                  Autor: JS
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Tlak v pneu

                                         

                                    Vyrovnat asi půjdou, ale nic moc to neřeší. Když si představím že poprchává, mám defekt a pak zdlouhavě rovnám plášť... Mám radši pláště, které jsou v cajku hned a pořád. Těch pár kaček navíc za to i stojí (pokud není cena stejná...)

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 01.10.2008
                                    Autor: ronda
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Tlak v pneu

                                       

                                  navíc kót u Rubeny je s reklamacemi potíž. Rubena nechce uznávat jeté pláště a i u nových uznává tak 30 - 40 %. V r. 97 jsem jim posílal cca 20 gum s vylezlým drátem a uznali jen funglovky. Kde byl otisk ráfku, tak ne. JS.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 30.09.2008
                                  Autor: JS
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Tlak v pneu

                                         

                                    tak to mam holt dobreho prodejce

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 30.09.2008
                                    Autor: Billicek
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Tlak v pneu

                             

                        Už je to tak, svět se změnil a už nejde škatulkovat firmy tak snadno, jako za komoušů nebo na začátku 90. let. Dnes většina firem spadá pod několik málo koncernů a pak ti mohou přijít překvapující informace, jako že v Otrokovickém Barumu se vyrábí continentaly do nichž se obouvají Porsche, v Mohelnické Helle se vyrábí světlomety pro BMW, v Bratislavské škodovce se vyrábí Porsche Cayenne, atd...

                        Takže se může stát, že člověk vychvaluje výrobky své prověřené značky, aniž by tušil, že se vyrábí v továrně proklínané značky nebo naopak.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.06.2008
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Tlak v pneu

                             

                        aušusy bývají právě ty lowendy. U lepších jsem se nesetkal s vadnými. Naopak si je uživatelé chválí. Zejména modré MTB pláště se silikou jsou extra vytrvalé. Několik lidí mi tvrdilo, že jim tyto (saurus) pláště vydržely 15000 km a ještě jezdí. JS.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.09.2008
                        Autor: JS
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Tlak v pneu

                           

                      Rád se poučím, kde?

                      Otrokovický Barum byl v privatizaci věnován Němcům. Ti dovezli nové stroje a nechali si jen trochu schopné řídící pracovníky, kterým dali termín, dokdy se mají naučit německy. Ostatní neschopní bolševici dostali „padáka”. Ti si staré stroje, určené do šrotu, nechali převézt do bývalého skladu pneumatik v areálu SVITu a začali pod názvem Barumtech vyrábět pláště na staré Škodovky, na zemědělské stroje, motokrosové a letecké pláště a pláště na vysokozdvižné vozíky a motokáry.

                      Kvůli nesouhlasu Němců s názvem připomínajícím Barum (BA = Baťa Zlín, RU = Rubena Náchod, M = Matador Bratislava; Slováci používali názvu BARUMA, kde MA = Matador Bratislava) změnili Gottvaldovští bolševici název na Beltyr, ale ani s tímto Němci nesouhlasili. I spojili se neokomunisti s pražským Mitasem a tak mohou dál provozovat v Gottwaldově Zlínu dál primitivní kapitalismus podle vzoru Marxe a Engelse.

                      Nevím, jak teď, ale ještě před několika lety byly provozovány stroje, na nichž hygienici zakázali práci kvůli značnému poškozování zdraví dělníků. Nejen to, ale dokonce při zvýšené normě ze 14 plášťů (v době zákazu provozu) na 23 ks. Krom toho v té době vůbec neexistovaly jinak povinné preventivní lékařské prohlídky zaměstanců. O plísních na nohou ze sprch by se také dalo něco napsat. Stejně tak o podvodu na dělníky s tzv. čtyřsměnným provozem, podle kterého se od pondělka do pátku pracovalo v osmihodinových směnách (ranní, odpolední a noční), v sobotu dvě dvanáctihodinové (denní a noční) a v neděli dvě osmihodinové (ranní a noční). Velice rychle ale vedení nařídilo dvanáctihodinové směny i v neděli, čímž se ve skutečnosti stal provoz nepřetržitým.

                      Své by se dalo napsat i o šikanování v zaměstnání a o preferenci kuřáků (nekuřáci museli svčit obědvat a večeřet v kuřárně, jinak museli jíst přímo u strojů), atd.

                      Výrobcem duší a plášťů na jízdní kola zůstala Rubena Náchod. Všechny nyní samostatné firmy někdejšího Barumu jsou navenek samostatné.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 27.09.2008
                      Autor: Bin-Laďin
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Tlak v pneu

                             

                        Ještě jsem zapomněl napsat, že výroba různých pneumatik na stejných strojích je naprostý nesmysl. Rád bych viděl, jak si autor představuje výrobu pláště na motokáru na stejném stroji, jako pláště na traktor. O plášti na jízdní kolo nemluvě.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.09.2008
                        Autor: Bin-Laďin
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Tlak v pneu

                             

                        Povídej mi o tom-osobně jsem byl u auditů od Michelinu a Continentalu,kdy se šlo od prvopočátku(výroba kaučuku v Kralupech) až po expedici výrobků mimo fabriku(např.Otrokovice).U těchto auditů se zjišťuje i taková pakárna,zda se neloupe omítka.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.09.2008
                        Autor: jinec
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Tlak v pneu

                               

                          Zaměřil jsem se (jak vidno) na bolševické rádobykapitalisty v Gottwaldově Zlíně.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 30.09.2008
                          Autor: Bin-Laďin
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Tlak v pneu

                             

                        Dík za doplnění a upřesnění .. JS.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.09.2008
                        Autor: JS
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Tlak v pneu

                               

                          Néni zač, rádo se stalo.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 30.09.2008
                          Autor: Bin-Laďin
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Tlak v pneu

                         

                    Duše rubena jsou tím nejhorším, co si člověk může na kolo dát. Silniční duše mi několikrát samy od sebe spáchaly sebevraždu a odchlípila se guma u ventilku. To se mi stalo asi 5X. Dneska, když kupuju duši, tak přímo říkám, že Rubenu NE! A zkušenosti mám jen z levnějšími silničními plášti a opět je to to nejhorší co se dá koupit. Výdrž tak 500km, pokud dříve neuletí bočnice. Prostě Rubena je jedna ze značek, které je lepší se obloukem vyhnout.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.06.2008
                    Autor: nooski
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Tlak v pneu

                         

                    Barum nikdy pláště a duše nevyráběl. Byla to jen obchodní značka. vždy byla výrobcem Rubena, předtím Baťa. Něco dělal i mitas (asi na vozíky)..
                    BARUM je obchodní firma, jejíž název je složen z názvu 3 výrobců pneu, BAťa/RUbena/Mitas. JS.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.09.2008
                    Autor: JS
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Tlak v pneu

                           

                      Víš to, že si protiřečíš? Barum(a) byl koncern, ne jen obchodní značka.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 27.09.2008
                      Autor: Bin-Laďin
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Tlak v pneu

                             

                        Neříkám, že koncern nebyl, jen že samotný barum pneu na kol,a nedělal. Zpočátku, po Baťovi, to ano, ale pak výrobu cyklopneu převzala Rubena, pod zn. Barum. asi tak. Jak si protiřečím? prostě Barum prodával výrobky Rubeny pod svou značkou. JS.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 27.09.2008
                        Autor: JS
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Tlak v pneu

                               

                          No, teď vidím, že sám sobě asi nerozumíš. BARUM(A) byla organizace, která slučovala jednotlivé výrobce gumárenského zboží a nazvala se spojením počátečních slabik těchto výrobců do jednoho slova ve dvou variantách (BARUM, BARUMA) a současně toto nechala zaregistrovat jako obchodní značku, pod kterou byly jejich výrobky prodávány. Navenek byly tedy všechny výrobky Barumu.

                          Barum neprodával výrobky Rubeny pod svou značkou, ale naopak Rubena prodávala své výrobky pod značkou Barum (prostřednictvím koncernového obchodního oddělení), protože byla součástí koncernu s názvem i obchodní značkou Barum, v níž byl obsažen zkratkou RU.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 30.09.2008
                          Autor: Bin-Laďin
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Tlak v pneu

                                 

                            Měl jsem za to, že Rubena nespaqdá do koncernu Barum, ale tento prodával její produkty pod vlastním jménem. Tak tedy Barum je koncern složený (asi zejména) z firem Baťa, Rubena, Mitas. Ptám se (když jsi zasvěcený). matador zůstal samostatný na Slovensku? Po osamostatnění Česka se Rubena trhla a nemá s Barumem nic společného? Je barum stále koncern a které (známé) firmy do něj spadají?
                            JS.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 30.09.2008
                            Autor: JS
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Tlak v pneu

                                   

                              Privatizací začátkem 90. let všecko skončilo a každý si začal hrát na svém písečku.

                              Barum jako takový sice přestal existovat, ale pláště starých provedení se lisují stále na těchže formách s logem Barum.

                              Krom již zmíněných firem existoval ještě jeden podnik, který byl ale zcela samostatný: Gumárne 1. mája Púchov. Továrna zcela nově postavená, která Slovákům určitě ostudu nedělala. I tuto továrnu mají Němci a je rozdělena na dvě části:
                              Continental Matador Rubber, s.r.o. a
                              Continental Matador TruckTires, s.r.o.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 01.10.2008
                              Autor: Bin-Laďin
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Tlak v pneu

                                     

                                Jistě mluvíš o necyklo gumách. Cyklo pláště už dávno Barum nemají .. JS.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.10.2008
                                Autor: JS
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Tlak v pneu

                       

                  Jsem si jistý, že oba názvy na jedné pneu nikdy nebyly. Viz můj příspěvek níže. JS.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.09.2008
                  Autor: JS
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Tlak v pneu

                         

                    Asi se budeš divit, ale v minulosti byly. Na plášti bylo velké logo BARUM a malými písmeny Rubena Náchod.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 27.09.2008
                    Autor: Bin-Laďin
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Tlak v pneu

                           

                      Nebudu se přít, ale muselo to být velmi krátké období. Uveď důkaz, příp. léta, kdy tomu tak bylo. Myslím, že to mohlo být na přelomu let 1990/91, příp. po započetí výroby Rubenou. Jistě o tom na netu někde bude, možná v análech Rubeny, či Barumu. JS.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 27.09.2008
                      Autor: JS
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Tlak v pneu

                             

                        Duše a pláště na kola dokonce i galusky vyráběl Rudý Říjen v Gottwaldově.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 28.09.2008
                        Autor: Pepa
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Tlak v pneu

                               

                          Domníval jsem se, že Rudý Říjen byl v Otrokovicích.
                          Ale nejsem vodtamcaď, takže věřím.
                          8-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 28.09.2008
                          Autor: AV
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Tlak v pneu

                                 

                            No, já to mám přes kopec.
                            Je to tak, že Baťa ve 30. letech začal vyrábět vlastní pneu stejnejmennné značky. Po válce byly spojeny gumárenské firmy BAťa RUbena a Matador a vznikl Barum. Barumky se vyráběly v původní Baťově fabrice ve Zlíně, kterou mu komunisti ukradli. Protože kapacita ve Zlíně přestávala stačit, tak v roce 1972 se postavila nová fabrika v Otrokovicích, kam se značná část přesunula.
                            Suma sumárum, Rudý říjen byl jak ve Zlíně, tak v Otrokovicích. Krom toho byl tento název ve všech koutech československa - jmenovalo se tak mnoho JZD.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 28.09.2008
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Tlak v pneu

                                   

                              A co se týká dnešního Barumu - Continental, tak přestože si tam chlapi vydělají pěkné prachy, tak v porovnání s dřinou kterou podstupují je to směšná almužna. Zaměstnanci se dělí do tří kast - vrchnost, poddaní a otroci. Ti otroci jsou v cca 40 letech zedření, totálně na odpis, jako 65-letí.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 28.09.2008
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Tlak v pneu

                                     

                                Něco podobného, jako ženské u kruhu na boty nebo na gumáky ve 30 – 35 letech.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.09.2008
                                Autor: Bin-Laďin
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Tlak v pneu

                                     

                                podmínky jak za rané fáze kapitalismu, řekněme konec devatenáctého století. ale, když podělíš součet platů "vrchního", poddaného a otroka, tak Ti v Barumu vyjde jistě aspoň 25 tis. a za TO už se oplatí položit zdraví na oltář FIRMY, ne?

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.09.2008
                                Autor: vladaza
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Tlak v pneu

                                   

                              Teda, Rudý Říjen určo nebyl ve Zlíně, alébrž v Gottwaldově ...
                              8-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 28.09.2008
                              Autor: AV
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Tlak v pneu

                                     

                                Střed Gottwaldova byl stále Zlínem a jeho součástí zůstala nikdy nepřejemnovaná Zlíňanka.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.09.2008
                                Autor: Bin-Laďin
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Tlak v pneu

                             

                        Důkaz nemohu uvézt, protože to značení jsem viděl na pláštích jako malý kluk před nějakými 50 lety, takže už dávno neexistují.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.09.2008
                        Autor: Bin-Laďin
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Tlak v pneu

                               

                          To by souhlasilo. Pak ale je málo pravděpodobné, že by Nooski jezdil na 50 let starých gumách a tudíž oba nápisy nemohl vidět současně. (Ale ať je po jeho, když viděl, viděl, nebudu se přít.)
                          Na druhou stranu měl jsem v rukou ještě před cca 5lety v rukou plášť Baťa. Ale šlo o starý, ojetý plášť 635. JS.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 30.09.2008
                          Autor: JS
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Tlak v pneu

                                 

                            Je to trošku jinak: já jsem naposledy seděl na kole jako malý kluk a několik desítek let jsem měl přestávku. Znovu jezdit jsem začal až v 90. letech, když přišla móda horských kol.

                            Takže vůbec nemusel jezdit na pláštích 50 let starých. To jen já jsem byl dlouho mimo dění.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 01.10.2008
                            Autor: Bin-Laďin
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Tlak v pneu

         

    Tak bacha :-)

    http://www.novinky.cz/clanek/150550-muz-hustil...

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2008
    Autor: Jarda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

399 cyklistů (14 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024