reklama

Silnička s trojpřevodníkem

Nazdárek silničáři,měl bych dotaz. Jezdím na krosovém kole a chtěl bych koupit silničku. Chtěl bych ale raději 3 převodníky, nevím zdali na pouze dva vyjedu všechny kopce?
Na silničce jsem nikdy nejezdil. Co byste mi radili.
Dík.

[ Zpět ]
Datum: 15.04.2008
Autor: Neregistrovaný uživatel (jiris)
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Na výlety nemá smysl se trápit, třítác, pokud to máš čistě na sport, potrénuj a vyjedeš vše.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2008
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    taky zalezi jaky kopce myslis. neni kopec jako kopec

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Babors)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Jsou kopce, který nevyjedeš ani se čtyřtácem. Ale trojtác nemůže uškodit.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2008
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    NE NE a ještě jednou NE. Už se to tady před nedávnem probíralo. Stačí bohatě kompakt (50/34).
    Já tu trojpilu totiž na silničce mám (a kazetu 12-23)... Tu nejmenší placku jsem tam dal jen jednou, pardon dvakrát; to když jsem nemohl kvůli bolestem v kolenech jít ze sedla a nechtělo se mi křížit řetěz pro 39/23. V neděli jsem si prošvihal "cvičné" kopečky v okolí a i přes kolena funkční na 50% jsem tam nic lehčího jak 39/19 nepotřeboval.
    Chybama se hold člověk učí...
    Na 99% kopců ti bude stačit compact (50/34) a kazeta 12-26/27. Případně se dá použít i horská kazeta (v případě 9-ti "vzadu"), pokud by ti "nestačil" 34/27 a potřeboval by jsi opravdového kašpárka 34/34.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2008
    Autor: hekynen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      Dalším důvodem proč NE trojpřevodník (krom faktiucké zbytečnosti na vyjíždění kopců) jsou neustále problémy se seřizováním. Prostě vyladíš přesmyk a po "pár" km už to zase "blbne"...

      [ Zpět ]
      Datum: 15.04.2008
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      To záleží jak komu. Než jsem silničku prodal, tak jsem tam měl 50/34 x 13/29 a bylo to tak tak. Snesl bych klidně lehčí převod a naopak sem tam by se hodil i ten těžší. Bez trojplacky to ale už pak nejde.
      Biková kazeta je už dost brutální na silničku, tam ty velké skoky přeci jen vadí více. To bych dal raději trojplacku.
      A teď jsem spočítal, že na 39/19 a kadenci 70, což už je poměrně málo pojedeš 18km/h. Tak to jsi buď hrozně namakanej, že to v prudčích kopcích udržíš nebo to drtíš na šíleně nízké kadenci. A teď nemyslím krátkodobě ze sedla, kde každý pojede těžší převod a nízkou kadenci, ale takhle se delší kopce jezdit celé opravdu nedají.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.04.2008
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        Přiznávám se, že jsem se to snažil celkem "dávat", takže mírnější úseky v sedle, prudší úseky ze sedla (pro znalé: Mikulov-Kletnice). Ale delší kopce by se takhle opravdu nedaly (na 39/19), na to nemám (doufám, že jen "zatím" ;-)).
        39/19 není "nejlehčí" převod, ještě tam je 39/21 a 39/23 (tj 16.2 respektive 14.8 km/h při kadenci 70). Na kompaktu by to bylo 12.9 (34/23).
        Při "tvém" nejlehčím 34/29 to dělalo 10.2 km/h (opět při C 70).
        Jinak výborný kalkulátor na výpočet toho či onoho:-) je na http://www.nahoru.net/kalkulatory.html

        [ Zpět ]
        Datum: 15.04.2008
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: silnička s trojpřevodníkem

               

          Odkaz dobrej, já to tu vždy jak vůl počítám ručně :-)
          Těch 10km/h souhlasí, to byla moje minimální rychlost, kdy mi ještě nevadila kadence. Normálně jsem jezdil kopce kolem 80, ale těch 70 ještě nevadilo.
          No jo, zlatých 22/34 na biku :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 15.04.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: silnička s trojpřevodníkem

                 

            22/34? to už je přece rychlejší jít pěšky, ne? :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 15.04.2008
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: silnička s trojpřevodníkem

                   

              Na to jedu ještě s pohodovou kadencí 6km/h a pěšky bych takový krpál (často i 20%+) šel s tlačením kola tak 3-4km/h a ještě na vyšším tepu.
              Naopak někdy potřebuju jet ještě pomaleji a kadence klesá na příliš nízkou, snesl bych ještě mnohem lehčí převod.

              [ Zpět ]
              Datum: 15.04.2008
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: silnička s trojpřevodníkem

                     

                A co jít ze sedla? :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 15.04.2008
                Autor: hekynen
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: silnička s trojpřevodníkem

                       

                  Se omlouvám, že do toho kecám, ale kolikrát jít ze sedla v terénu moc nejde, protože začne podkluzovat zadní kolo, nebo je trasa moc rozbitá na jízdu ze sedla.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 15.04.2008
                  Autor: pro_pa
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: silnička s trojpřevodníkem

                         

                    šak já vím... pro nevidomé ;-)): byl za tím smajlíček... :-))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 15.04.2008
                    Autor: hekynen
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: silnička s trojpřevodníkem

                           

                      No ale hlavně jít ze sedla na víc jak pár sekund by u 140mm fullu v tom kopci znamenalo ztrojnásobit tep a to není úplně co chci :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 15.04.2008
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: silnička s trojpřevodníkem

               

          Je pravda, ze na Jizni Morave jsou kopce o necem jinym nez na horach. Pokud bych vyrazil s ziletkou do poradnych hor, asi bych se znova podival do sklepa po te trojpile, ale hory ja rad na biku, takze.. :o)
          Ten nejvetsi rozdil, proc se daji v normalnejsich pomerech utahnout na silnicce i do kopce tezsi prevody je vazne v te jizde ze sedla, jak se to zveda trochu vic, tak se na ziletce vstava ze sedla mnohem driv nez na biku a tim padem je i kadence o necem jinym.
          A na najizdeni kilometru, kdy se hlida tepovka, se zase nejezdi po kopcich.

          [ Zpět ]
          Datum: 16.04.2008
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      No, já si v únoru trojtác na silničku naopak dával a jsem velmi spokojen. Ale je fakt, že kdybych za ní netahal vozejk (celkem cca 40 kg), tak bych se k tomu asi nerozhoupal. Druhý - ještě důležitější - důvod byl, že na tý silničce jezdím v Praze do práce a je to přes hluboký údolí. Jistě, na dvojtácu jsem to vyjel taky, ale byla to fuška, do jaký se mi vždycky poránu nechtělo. Teď si do kopců pískám. :-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 16.04.2008
      Autor: k.vl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        Průdušky?
        8-)

        [ Zpět ]
        Datum: 17.04.2008
        Autor: pavka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: silnička s trojpřevodníkem

               

          Astma... :-)))

          [ Zpět ]
          Datum: 18.04.2008
          Autor: k.vl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    No já nevím. Mě klasickej rozsah 3x9 nestačí. Ale záleží na tvejch nohách :o) A taky kde budeš jezdit. Jestli bydlíš někde u hodonína nebo na jiný placce, tak ti bude stačit asi i jeden tác. Jestli seš z krkonoš, tak ty tři asi využiješ...

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2008
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      Zdarec jsem z Vysočiny,a tady taky některé kopce dokážou potrápit. Dobře jsem se nadřel při výjezdu okolo Perštejna.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.04.2008
      Autor: Neregistrovaný uživatel (jiris)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        Tak to jsi z daleka, chtěl jsem tě pozvat, aby sis ho vyzkoušel na vlastní kůži.

        [ Zpět ]
        Datum: 16.04.2008
        Autor: abernathy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        Za Tišnovem směrem na NMNM po staré jsou dva kopce se značkou 18% (jeden na Kaly, druhý nevím přesně u které vesnice). Oba se dají jet 42/24 70rpm v sedle... Pravda, to jsem vážil o 15 kilo míň:-/

        [ Zpět ]
        Datum: 16.04.2008
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: silnička s trojpřevodníkem

               

          18% stoupání rychlostí 15km/h, to je dost dobrý.
          Dle kalkulátoru
          http://www.nahoru.net/kalkulatory.html
          je při 70kg jezdce, 10kg hmotnosti kola potřeba při 18% stoupání pro rychlost 15km/h výkon 620W.
          A to je 8,8W/kg. Pokud bych vzal jinou hmotnost jezdce, vyjde to podobně (s narůstající to bude nepatrně klesat ten výkon/kg, protože se méně projeví váha kola).
          A třeba takový Armstrong dokáže držet těsně přes 9W/kg při jednu minutu dlouhém nástupu v kopci.
          Tedy s tímhle výkonem vzhůru na TdF, tam jim v kopcích pěkně zatopíš.

          [ Zpět ]
          Datum: 16.04.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: silnička s trojpřevodníkem

                 

            Armstrong (Lence) je mimozemšťan. Toho prosím nezapočítávat... :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 17.04.2008
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: silnička s trojpřevodníkem

                 

            Vážil jsem tehdy asi 65kg, a pravda, tu frekvenci jsem asi přehnal. Nebo že bych tehdy byl tak dobrej?
            Nebo je ta značka nesmyslná, spousta kopců s 12% nebo bez značky mi přijdou mnohem prudší...

            [ Zpět ]
            Datum: 17.04.2008
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: silnička s trojpřevodníkem

                   

              Třeba zrovna na Pustevnách, když se jede na Ráztoku je značka varující před nebezpečným klesáním a údaj na ní je 14%. 14% tam není ani náhodou, řekl bych že polovina:-)

              [ Zpět ]
              Datum: 17.04.2008
              Autor: nooski
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: silnička s trojpřevodníkem

                     

                mám dojem, že hodnota na značce se týká nejprudšího úseku. A samozřejmě i to může být poněkud přehnané...

                [ Zpět ]
                Datum: 17.04.2008
                Autor: PavelŠ
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: silnička s trojpřevodníkem

                       

                  Pod tím je tabulka, která ukazuje, že se to týká příštích 5-ti km. Ostatně tady http://www.bike-forum.cz/upload/fotogalerie/5... je fotečka (lepší bohužel nemám) druhá v horní řadě zleva. A myslím že i v nejprudším úseku není moc přes 10%.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 17.04.2008
                  Autor: nooski
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: silnička s trojpřevodníkem

                         

                    ano, to bych chápal tak, že v úseku příštích pěti km se nachází místa, která mají až skoro udaný sklon, ne že průměrné stoupání toho 5km úseku je takové.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 17.04.2008
                    Autor: PavelŠ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: silnička s trojpřevodníkem

                           

                      Ano, chápu to taky tak. Ta značka označuje "Klesání komunikace přesahuje 10% (vyznačen je skutečný sklon), nebo podmínky v tomto úseku s klesáním jsou nebezpečné."

                      [ Zpět ]
                      Datum: 17.04.2008
                      Autor: hekynen
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Mám kompakta 50/34 a desítku kazetu 11-25 a s kopci nemám žádný problém. Trojtác na silničce nen

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2008
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      í třeba.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.04.2008
      Autor: Petrun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      A teď si představ, že bys měl o 1/3 horší výkonnost a musel jezdit všechny kopce o 1/3 menší rychlostí než jezdíš.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.04.2008
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Záleží na terénu, kde se silničkou budeš jezdit. Moraváci to budou považovat za zbytečnost, ale pokud jsi z horské oblasti nebudeš litovat a doporučuji. Jezdím hlavně do Krušných hor a když se zadaří tak Alpy. Na silničce mám trojpřevodník a kazetu desítku (Veloce).

    [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2008
    Autor: vlk
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Já jsem si stavěl kdysi silniční kolo (okolo 1992) a pořídil jsem dopředu 28-38-48 a dozadu kazetu 12-28. Na tu dobu to byla supr věc, nejsem závodník, vřele doporučuji.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.04.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Davson ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      28-38-48 neni silnicni prevodnik, to mam na crossu, a na tom tu nejmensi placku nezaradim nikdy, zato na silnicce obcas v ve velkem kopcu jo. Compakt vpredu ma nevyhodu ze nejvetsi placka je "jenom" 50... v zadu mam 9

      [ Zpět ]
      Datum: 16.04.2008
      Autor: Mig-all
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        "Jenom 50"? 3 zuby vpredu = cca 1 zub vzadu, takze pokud jezdis beznou frekvenci treba 85 rpm, tak s klasickym prevodnikem 53/11 pojedes 51,1 km/h, s kompaktem 50/11 48,2 km/h. Vzhledem k tomu, ze techhle rychlosti budes (krome uraganu v zadech) asi tezko dosahovat po rovine, z kopce se pri nich uz stejne nevyplaci slapat a je lepsi se sbalit.
        Mimochodem ani Svorada nejezdi s kazetou od 11, ale od 12 zubu, takze kompakt v kombinaci s kazetou zacinajici 11-kou bude urcite stacit i nam beznym smrtelnikum.

        [ Zpět ]
        Datum: 17.04.2008
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        Nenapsal, že se jedná o silniční převodník, samozřejmně je to na horské kolo, přehazovačka a přesmyk byly k tomu odpovídajídí - Deore XT.

        [ Zpět ]
        Datum: 17.04.2008
        Autor: Neregistrovaný uživatel (davson ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Jako tady někteří (netroufám si říct soudruzi :-) ) výše i já doporučuji místo trojpřevodníku "pouhý" kompakt. Je teda fakt že mám - asi - trochu vyježděný nohy, ale na malý tác jsem zatím vyjel všechny (asfaltové nebo obecně zpevněné) kopce, a to vpodstatě nepoužívám dva největší pastorky, ty si nechávám, až bude ještě hůř.
    Na druhé straně trojpřevodník také nezatracuji, jsem ale rád, že jsem v tom kompaktu dal na radu mého mechanika, původně - jako cykloturista - jsem také byl pevně rozhodnutý pro trojtác.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.04.2008
    Autor: Airline
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Ja jsem spis turista a protoze nejradeji jezdim vsechny kopce vsede, tak alespon u nas v Krusnych horach, nebo ve Stredohori bych asi vse jinak vsede s tezsimi prevody nevyjel, i kdyz to mozna bude tim, ze treba nejsem dostatecne trenovany (uz se mi i na silnici vsede na prevodu 30/30 zvedalo predni kolo a mel jsem toho "plne kecky", takze si to nedovedu predstavit jet ve stoje na prevodu tezsim).

    Zalezi jestli se take jezdi treba jen na silnici, ale uz jsem se treba drapal na starem Favoritu na Milesovku na prevodu 30/28, coz uz jsem ale potom musel samozrejme ve stoje a bohuzel mne zastavily podkluzujici "schody z ostrych kamenu" a ze se kolo take stavelo na zadni a prokluzovalo.

    Konkretne mam "nesilnicni" prevody 52-42-30/11-13-15-17-20-23-26-30 a skoky 3 zuby na rovinkach trochu vadi, ale do kopcu jsou tak akorat a velke skoky na tacu 52 zkratka nahradim mensimi na tacu 42.

    Na tacu 52 to jde vzadu od 11 do 21 (23 uz se trochu krizi, takze pouzivam jen kratkodobe) a kdyz jedu nekam dal a mam stesti, ze jedu misty mirne z kopecku a s vetrem v zadech po nejake "nudne silnici s velkym provozem, ze ktere chci byt co nejdrive pryc", tak to krasne uhani 45 az 50km/h bez nejake velke namahy.

    Poledni dobou jsem si ale na rovinkach oblibil tac 42, protoze to priblizne odpovida, jako bych mel na tacu 52 prevody 14-16-18.5-21-24-28 (posledni jde 42/23 a na 42/26 uz se bohuzel moc krizi a pada retez vepredu), takze mam na nem tedy nejtezsi prevod 42/11 (kupodivu se nekrizi a jede max tak kolem 40-45 km/h a je tedy pouzitelny i z mensich kopecku) a nejlehci 42/23 do beznych kopcu vetsinou vsede upne staci, ale do tech vetsich uz se musi vestoje, coz kdyz jedu nekam dal radeji moc nedelam, abych setril sily.
    Ten prevod 42/11-23 je tedy idealni na rovinkach, kde je obcas nejaky ten mensi kopecek, ze porad jedu pekne v sede a nemusim porad prehazovat tacy (coz mi precejen prijde pomalejsi a nachylnejsi k moznosti poruchy, nez prehazovat hlavne vzadu)

    Pokud mam na velke pile a najednou prijde kopec, tak skok z 52 na 42 (tedy 10 zubu) neni az tak velky, ale kdyz prijde jeste vetsi kopec, tak po prevodu 42/23 hodim "skoro navazujici" 30/20 (musim vzadu o jednu nakoru) a vlastne pak jedu plynule 30/20-23-26-30 az do prevodu 1:1 a verim, ze az mi pritelkyne dovoli konecne vzit si kolo do Jeseniku, takze treba na Praded se take urcite bude hodit prevod 30/30 - precejen uz jsem "starsi" (42 let) a vestoje by se mi to zrovna slapat nechtelo ;-) ...

    Takze tedy asi tak me prakticke zkusenosti - pro zavodniky ma urcite vyznam jemnejsi odstupnovani (ja bohuzel koupil s levnou Sorou 8x a proto vzadu vetsi skoky), ale jako turistovi mi to zase az tak nevadi (ekvivalentni prevody s mensimi skoky mam na tacu 42, ktery je po rovinkach a do mirnych kopecku vhodnejsi), ale protoze obcas jedu i na silnici (alepon pro mne) vetsi kopecky, ktere bych vsede treba na 34/25 urcite nevyjel, tak radeji uprednostuji ty "ostudne turisticke prevody" ;-).
    Zalezi tedy v jak kopcovitem terenu jezdis, jakou mas kondici a zda vse vyjedes vsede i na silnicnich prevodech, nebo zda i v opravdu velkych kopcich chces jezdit "pohodove", ale to jsem urcite neobjevil nic noveho ;-) ...

    Co se tyka toho "jak velke kopce vyjedes na silnicce" (kdyz pominu podkluzovani kola a staveni na zadni), tak mas urcite zkusenost, na jakych prevodech si jezdil ted a neni problem si predem spocitat, zda nove kolo bude mit odpovidajici (dostatecne lehke) prevodove pomery, nebo kteremu tvemu soucasnemu prevodu odpovida nejlehci prevod kupovaneho hola, protoze i na silnicce se do kopce musi (bohuzel) slapat a myslim, ze prave v kopcich zas takovy rozdil mezi krosem a silnickou nebude ;-D ...

    [ Zpět ]
    Datum: 16.04.2008
    Autor: VladaS
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      Budu asi trošku polemizovat s tvým závěrečným "zas takovy rozdil mezi krosem a silnickou nebude". Ze své vlastní zkušenosti musím říct, že tam rozdíl je. Teda ne v tom smyslu, že se nemusí šlapat:-), ale v možnostech "chytů" a to zejména při jízdě ze sedla, kdy na silničce můžu jít s těžištěm výrazně dopředu (držím se za páky a dost se předkláním nad berany), což na krosce nelze, protože tam se jaksi není čeho chytnout. Ale i při jízdě ze sedla jsem na silničce schopen jet více efektivně, než na treku (případně i bajku). Ono ty berany dělají své...
      Podívej se např jak jezdí / jezdil:-( / kopce Armstrong (Lance, ne Luis ani Neil:-)); doslova navalený dopředu...

      [ Zpět ]
      Datum: 16.04.2008
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        oops, chybka... "Ale i při jízdě ze sedla..." má pochopitelně znít "Ale i při jízdě v sedle..."

        [ Zpět ]
        Datum: 16.04.2008
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Jinak teda pro zastánce "s kompaktem to nevyjedu" doporučuji zapojit trochu matematiky a pomocí http://www.nahoru.net/kalkulatory.html si to spočítat. Zjistíte docela "zajímavé" věci - že až TAKOVÝ rozdíl to (ve smyslu lehčích převodů trojpila x compact) to ve skutečnosti není...
    Jinak pokud by se někomu zdály převody na trojpile "těžké", někde se mi tady povalují LX kliky (44-32-22) a kazeta 11-32 :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 16.04.2008
    Autor: hekynen
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      Jo jo - to mi nedoslo a s temi uchopy mas samozrejme pravdu. Myslel jsem hlavne co se tyka treba valiveho odporu a odporu proti vetru (i kdyz i ten souvisi a na treku se hur jede "ohnuty"), ze zas v te male rychlosti, ktera vetsinou byva do kopce, nebude takovy rozdil, jako ve vetsi rychlosti po rovine a vetsi vliv bude mit ten uchop a s tim souvisejici paka.

      Ja mam udelane grafy v excelu (vzdy pro konkretni tacy a kazety), kde hezky graficky vidim jednotlive prevodove pomery.
      Nekdo dobre trenovany vyjede treba v sede i co ja jezdim treba na prevodu 30/20 cca 15km/h, anebo 30/23 asi 12km/h (pohodove v sede kdyz treba jedu pres Krusne hory do Nemecka, abych si tam zajezdil a pak mel jeste dost energie opet pres hory zpet do Litvinova) a na nejlehcim 30/30 to porad jeste jede asi 8-10km/h (coz je porad rychlejsi, nez pesky, ale to uz opravdu vyuzivam jen vyjimecne).
      Kdyz nekdo jezdi jenom v rovinach, tak to samozrejme nevyuzije a i ja na "beznych mensich kopeccich" stacim s prostrednim tacem 42/23, ale kdyz si spocitas kolik mam takto jeste v zasobe lehcich prevodu, kdyz jezdim i do hor, kde jsou obcas i ty "vetsi kopce" nez "bezny compact" tusim asi 34/25, tak alespon pro mne je to "docela prijemna rezerva" (chapu, ze kdo ale takove kopce nejezdi, nebo radeji dre i dlouhe kopce vestoje, tak je to pro nej naopak zbytecna pritez...).

      Jinak jak jsem psal mi prijde v terenu, kde se casto stridaji rovinky s kopecky vyhodny ten tac 42 a vzadu 11 az 23, ze nemusim porad prehazovat placky, na bezne kopcecky i ta 42/23 staci bohate, ale pres Krusne hory, nebo i nekde ve Stredohori na tom alespon ja uz jet v sede nedokazu a pak se zase hodi ten "vic nez dostacujici rozsah" 30/30-15 (opravdu obcas na kratkych rovinkach stridajicich se stale s prudkymi delsimi stupanimi pouzivam tu "cunicarnu" 30/15, kdy se to jeste "moc nekrizi", i kdyz samozrejme jen kratkodobe a jede to tak tech 20km/h, pokud se nevyplati hazet na placku 42).

      Netvrdil bych, ze treba rozdil 30/30 oproti kompaktu s "beznou kazetou" 34/25 "zas takovy rozdil neni" a zvlast pokud se jede do delsiho kopce a samozrejme tam nemam hned jen ten prevod 30/30, ale jeste "nejake uzitecne mezi", ktere urcite pro zavodniky vyznam nemaji, ale pokud jako turista jedu (poprve) obcas dost kopcovitymi (neznamymi) tereny, tak radeji volim prevody, kdy to jeste nemusim "drit vestoje" ;-) ...

      [ Zpět ]
      Datum: 16.04.2008
      Autor: VladaS
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Trojpilu určitě ne. Raději kompakty jak poradili předemnou. Pokud je převod 34x29 tak není možné, aby se u nás něco nedalo vyjet. To už potom můžu jít klidně pěšky. Na zimáku mám nelehčí převod 42x24 na letňáku 39x23 a u nás v Beskydech mi to stačí bohatě. Možná by se občas sešla 25, ale není problém i ty nejprudší krpály vylámat na 23.
    Místo třetí pily by bylo dobré natrénovat silovou vytrvalost, protože denně v kopcích potkávám lidi co točí snad 100 ot/min a přitom prakticky stojí na místě.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.04.2008
    Autor: nooski
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      Ale pokud nejde o závodění, tak je klidně lepší točit vyšší otáčky, i když třeba by na o něco vyšších byl vyšší výkon na stejném tepu.
      A pořád to tu berete z pohledu dobré výkonnosti a nechápete, že někdo má třeba o 1/3 až 1/2 horší výkon na stejném tepu a kadenci potřebuje přitom stejnou a to samé potřebuje lehčí převod.

      Jak už jsem tu uváděl, tak na 34/29 (tedy kompakty plus nejhlehčí desítková silniční kazeta od Campy), tak při 70ot./min (což není nijak moc a pod tyhle otáčky rozhodně jezdit nehodlám v sedle) jedu 10km/h.
      Pokud bych měl něco jít pěšky, tak se mi půjde blbě a s tlačením kola v kopci to nebude více než 5km/h. Tedy mezi tím je ještě propasntý rozdíl a možnost pro hodně lehčích převodů.

      Na asfaltu už jsem kolikrát jel na biku i 22/34 a při té plouživé rychlosti je to minimální rozdíl jestli jedu na biku nebo silničce (osobně vyzkoušeno, že to tak u mě je, silničku jsem jezdil 15 let). Pořád jsem ale jel 6km/h a tepy jsem měl velmi rozumné, tedy jen těsně nad AP, tedy napohodu i dlouhý takový kopec (a že už jsem jel vícero kopců, kde bylo 20%+ stoupání + asfalt + délka alespoň k celému kilometru, což bych celé ve stoje na těžšký převod nedal už ani náhodou). Kdybych tenhle kopec šel pěšky, tak půjdu 4km/h a tepy budu mít vyšší. Tedy stále je mnohem lepší jet a to na ten převod 22/34.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.04.2008
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        Kdysi (tak před 13-14 lety) jsem ještě jezdil hodně těžké převody a bike neměl vůbec.
        Měl jsem nejdříve Esku (tu verzi, jak byla téměř totéž co Favorit) a jen s jedním převodníkem a 5-kolečkem. Tedy jiná možnost než rvát to pořád na těžké převody nebyla, tak jsem to tak dělal.
        A i když jsem jezdil méně km než teď (tenkrát kolem 3tis. každý rok, teď mívám kolem 5tis. a navíc v terénu, takže na čas mnohem více), tak mě občas kolena zlobila.
        Od té doby co točím lehké převody, tak vůbec. A výkonnostně bych řekl, že to nemělo moc vliv, možná na ty lehčí je to o chlup lepší.

        [ Zpět ]
        Datum: 16.04.2008
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        Tak tak - kdyz jdu do velkeho kopce rychle pesky, tak uz pri 6km/h mnohem vic funim, nez kdyz slapu 8-10km/h na nejlehcim 30/30, ale vetsinou mi na "bezne delsi kopce" staci 42/23, 30/20, 30/23, nebo uz opravdu hodne lehky 30/26 a pokud jedu nekam dal, kde jsem treba jeste nebyl (nevim kolik tam bude kopcu a jak to bude "funet proti az uz se budu blizit k domovu treba z poslednich sil), tak radeji setrim energii a slapu ty tahle kopce "pohodove" a kratke kopce samozrejme take "prehoupnu ve stoje", pokud se nevyplati na takovou chvilku hazet na mensi tac, nebo tim zbytecne ztratim setrvacnost.

        Jinak dalsi vec je, ze u tech lehcich prevodu "pomaleji ubyva rychlost", ale sila pribyva docela znatelne a alespon u mne priblizne prevody a rychlosti do tech vetsich kopcu:

        42/23 - cca 15-18km/h
        30/20 - cca 15km/h
        30/23 - cca 12km/h
        30/26 - cca 10-12 km/h
        30/30 - cca 8-10 km/h

        Takze jako turista kvuli rozdilu 2 km/h radeji neplytvam zbytecne energii a slapu tahle kopce "pekne pohodove vsede" na prevod, ktery je "tak akorat" ...

        Mimochodem i ja, kdyz jsem byl "mlady a hloupy" (mno nevim, jestli jsem ted chytrejsi ;-)...), tak jsem se na Favoritu vetsinou snazil co nejvic jezdit tezsi prevody jako 52/15 a kdyz jsem ujel 70km, tak jsem toho mel i v tusim asi 15-ti letech opravdu dost (pravda, ze jsem tenkrat nejezdil pravidelne a ted se snazim podle pocasi 2x, anebo alespon 1x tydne) a ted ve 42 letech radeji vcas preradim a jezdim vylety pres 130km, ktere by mne drive asi zabily ;-) ...

        [ Zpět ]
        Datum: 16.04.2008
        Autor: VladaS
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: silnička s trojpřevodníkem

               

          To já aspoň kdysi využíval ty nejlehčí převody hojně, ale měl jsem tam tuším 48 jednoplacku a něco kolem 15-23 pětikolo nebo co to tenkrát bylo. A tedy i ten nejlehší převod byl vlastně hodně těžkej, takže jsem s tím nemohl nic dělat.

          A jen poznámka k tomu tlačení, nevím jestli už bereš při tlačení kola. To oproti chůzi bez kola ve stoupání přidá dost (na tepech nahoru) a když ještě k tomu přičtu tretry, které nejsou ideální na chození (i když samozřejmě chodit se v bikových nějak dá) a ještě to, že nemám rád tlačení kola...

          [ Zpět ]
          Datum: 16.04.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: silnička s trojpřevodníkem

                 

            To klasicke 5-ti kolo jsi mel tenkrat zrejme 13,15,17,19,22. To si pamatuju, protoze uz pred vojnou jsem hodne experimetoval s prevody a protoze byl tata soustruznik, tak jsem si navrhl redukci a udelal z toho tenkrat "zazrak" co se daly sehnat za komunistu pastorky a sestavil 6-ti kolo 28,24,20,17,15,13 a k tomu rucne vypiloval svuj prvni 3-tac 52,40,30 coz bylo nekdy kolem roku 1986 u nas na Favoritu takrka nevidane - mno doba mne samozrejme (nastesti) konecne s tou technikou predebehla ;-) ...

            Na tom Facku z roku 1958 (po tatovi) byla take puvodne placka 48 a 3-kolo 21-18-16, pak si pamatuju, jak jsme tam stezi nacpali to 5-ti a ke konci uz jsem na nem jezdil "dokonce" na 7-mi, protoze ta vidlice casem nejak povolila, ci co a take byly uzsi stredy, ale stejne byl problem to vycentrovat doprostred.
            Jako maly kluk jsem take mel jeste "vysokohorsky" ;-) tac 32+ tusim 46, ale na nejlehcim 32/22 to svadelo slapat do kopce rychle a tak jsem se v te dobe vzdy "rychle vyridil" - zajimave, ze ted jezdim dal a vetsi kopce, ale asi uz zacnou sily zase ubyvat ;-( ...

            Pesky se opravdu jde do kopce hur s kolem, nez bez (alespon ja jsem "tak nejak natazeny" a hur se dycha), ale jinak tretry nastesti nemam a jezdim jen v teniskach (uz maji chudaci najeto skoro 10000km a je to na nich videt ;-)...), protoze se mam rad a nerad bych spadl pod nejake auto, i kdyz vim, ze to jde urcite jen o zvyk ;-) ...
            Co jde (a na silnici vlastne vsechno), tak to ale radeji take vyjedu, nez tlacim, i kdyz se nekde plazim treba jen tech 8-10 km/h.

            Vcera jsem jel z Litvinova do Usti nad Labem s AVG 31.4 (misty neprijemne foukalo a celkem jsem najel jen 88km) a kdyz jsem pak slapal z Trmic nahoru smerem na Milbohov (a kupodivu tam jeste predjel 4 "ucha" na horacich - to jsou asi ti mladi, co moc kouri a ja v jejich veku kouril take ;-)...), tak jsem na vas vzpominal.
            AVG mi "ponekud klesla", protoze jsem na 30/26 (samozrejme vsede) jel asi 10km/h a misty uz jsem mel malem chut tam dat 30/30, ale rikal jsem si, ze nesmim byt mekky a "pohodlnet", ale snazit se "trenovat", nebo za chvili uz takove kopecky nezvladnu vubec ;-).

            Jak jsem se dival, tak kompakt 34/29 odpovida zhruba me 30/24 az 30/25, takze tady se to memu prevodu hodne blizilo a (mozna) bych to vyjel take, ale precejen uz jsem mel misty opravdu chut malem dat ten 30/30 a kdyz se jede nekam dal, tak alespon ja radeji zbytecne neplytvam silami a radeji dam prevod, na ktery to jeste nemusim drit vestoje, anebo se "drit vic nez je treba", abych pak nemel problem dojet domu, i kdyz i to se obcas stava, pokud se neco "spatne odhadne", nebo fouka "vic, nez je obvykle", ale tyhle obcasne "narocnejsi" dojezdy asi zname take vsichni, ze ? ;-) ...

            [ Zpět ]
            Datum: 17.04.2008
            Autor: VladaS
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: silnička s trojpřevodníkem

           

      A pokud někdo nezávodí a jezdí rekreačně na výlety, tak třeba nemá žádný zájem na tom něco trénovat a tím méně něco cíleného jako silová vytrvalost.
      A nechce lámat v kopci vůbec těžké převody. Spousta lidí vůbec nechce jezdit více ze sedla. Spousta lidí má třeba nějaký problém s kolenem a těžší převody by jezdit vůbec neměli.

      A pokud se u rekreačního méně výkonného cyklisty půjde cestou jako jsem šel já, tedy 50/34 x 13/29, tak zase do sjezdů chybí nejtěžší převod. Samozřejmě ve sjezdech není nutné šlapat, takže to není nic kritického, ale někdo si rád šlápne, tak proč se omezovat rozsahem převodů.

      Dnes bych šel raději cestou trojplacky něco ve stylu 53/42/30 (z hlavy teď netuším, jaké přesně jsou dostupné trojplacky) x 13/29, což by malinko zvětšilo rozsah na obě strany.

      A to že potkáváš často lidi co točí 100ot./min a prakticky stojí, v čem je problém? Jejich klouby je budou mít rádi a závodit určitě nechtějí.
      Navíc většinou jde o celkovou výkonnost a kdyby jezdili v kopci těžší převody, tak to lepší stejně nebude, prostě tu výkonnost nemají vůbec.
      Ono kromě najetých km každý má nějakou vrozené předpoklady a ty se proklatě liší. A i když každý se výrazně při hodně ježdění může zlepšit, tak svoje vrozené předpoklady nikdy překročit nemůže.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.04.2008
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        A když může jezdit trojplacku i Rychlý turista, na kterého tu výkonností bude mít málokdo (většina normálních turistů bude jezdit o několik tříd hůře) a využije ji...
        Ale je fakt, že on ji jezdí s kazetou 11/23 nebo 11/21.

        [ Zpět ]
        Datum: 16.04.2008
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: silnička s trojpřevodníkem

             

        Předpokládám, že když už si někdo chce pořizovat silničku, tak na ní chce jezdit jak na silničce. Pokud chci jet vyloženě turisticky, tak si nekupuju silničku, ale crosse.

        [ Zpět ]
        Datum: 16.04.2008
        Autor: nooski
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: silnička s trojpřevodníkem

               

          No to je možná ten špatný předpoklad. Proč by to tak mělo být?
          Já znám spoustu lidí včetně mě, které to na silničce hodně bavilo, ale vždy jsme jezdili turisticky (tím myslím hlavně malá výkonnost).

          Samozřejmě občas na chvíli jít ze sedla je na silničce super a na crossu to takové nikdy nebude. Ale pokud je kopec delší, tak ho nechci dupat rozhodně ze sedla celý.
          Občas zalehnout v mírném sjezdu, chytit řídítka za spodní oblouk a uhánět, to je také paráda ten pocit a konkrétně v tomhle případě je rozdíl oproti crossu značný (i když třeba na celkovém průměru je to znát hodně málo). Nebo i delší sjezdy bez šlapání a prudší, tam se silnička předvede na plno každému nezávisle na výkonnosti a stylu jízdy.
          Velká variabilita úchopů, také paráda oproti crossu. Můžu držet řídítka tak, že mám trošku narovnanější pohodlnější posez a nebo na chvíli se zase více natáhnout.
          Váha kola je oproti crossu také někde jinde.

          Prostě pokud je kolo pouze na asfalt, tak může silnička spoustu věcí nabídnou i pro vyloženého turistiku. A zvlášť když k tomu spousta lidí má i bike.

          Já jsem na silničku zanevřel před rokem a půl (po 15 letech na silničce + ještě 5 lety předtím na silnici na pionýru s doma dobastleným dvojtácem a tříkolečkem) z jediného důvodu a to díky zhoršujícímu se stavu na silnicích, jinak bych si ji asi nechal a občas vytáhnul.
          Navíc pokud někdy jsou v terénu extrémní sr...y, tak se mi tam kvůli tomu nechce (mírnému bahnu se nevyhýbám, ale bahenní lázně nemusím). A když už na silnici, tak proč si to neužít na silničce...

          [ Zpět ]
          Datum: 16.04.2008
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: silnička s trojpřevodníkem

                 

            Tak tak - jezdim 99% silnici a teren jen kdyz neni vyhnuti (treba kousek pred cilem, kdyz se jedu treba podivat na nejaky hrad, jako treba Hazemnburk a pod. a tam se hodi prave ty lehke prevody).
            Jinak kdyz jedu po silnici, tak na prevodu 52/11 se da (za priznivych podminek, jako treba mirne z kopecka a jeste vitr do zad) uhanet docela slusne, nebo pokud je dobra silnice z kopecka, tak muzu slapat jeste kde uz bych s 52/13 nestacil.
            Vetsinou se drzim nahore, ale kdyz to funi proti, nebo frcim na te 52/11, tak pekne zalehnu a uzivam si to.
            Mno a vyhodu lehkych prevodu uz jsme take probrali, takze preferuju pokud mozno jejich co nejvetsi rozsah a (v ramci moznosti) samozrejme i ne moc velke skoky mezi prevody, coz uz je potom samozrejme bohuzel kompromis...

            [ Zpět ]
            Datum: 16.04.2008
            Autor: VladaS
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    jde o to, jestli chceš jezdit každý kopec na 100% výkon, jak už psali dříve, i na dvojtác vyjedeš vestoje prakticky všechno, musíš ale jet naplno. Pokud si budeš chtít odpočinout i do kopce, tak rozhodně trojtác.
    (třeba já šlapu na ležáku do kopce i z kopce pořád stejně, do některých kopců se ploužím 4 km/h, přestože by pro mě nebyl problém je vyjet třeba čtyřnásobnou rychlostí, pak mi ale zbyde víc síly na rovinky:-) -- na klasice na úzkém sedle jsem si ale rád odpočinul od nepohodlného sezení a do kopce to vzal vestoje, což ovšem pomalu nejde)

    [ Zpět ]
    Datum: 16.04.2008
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Podstatné pro volbu jsou dvě věci: pocit jezdce a jeho předchozí zkušenosti. Z obojí mi vyplývá: trojtác.

    [ Zpět ]
    Datum: 17.04.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Michal Třetina ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    ahoj, u nás bohatě stačí dvojtác. Pokud jsi milovníkem Alp a kopců, stejně ti bude stačit CT + vhodná kazeta. Sám jezdím klasiku 53/39 a vzadu 13-26 nebo 13-29. Je zatím jeden kopec, kterej jsem nevylámal a to bylo spíš o¨psychice, že jsem se bál, že slítnu a podjedou silniční tretry. Jinak klasiky Mortirolo a Zoncolan na 26 a 29 úplně na pohodu. Jinak dnes seženeš i kola s trojpřevodníkama skoro u všech sad nebo CT takže máš z čeho vybírat a volba je jen na tobě:)

    [ Zpět ]
    Datum: 17.04.2008
    Autor: Neregistrovaný uživatel (DyEm)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: silnička s trojpřevodníkem

         

    Myslím že trojpřevodník je na silničku zbytečný. Označit mého vytuněného favorita za silničku je asi dost odvážné ale mám vepředu dvojpřevodník 48/38 zubů a vzadu největší pastorek 28 zubů a v českých zemích to stačí. Kolo používám jako dopravní prostředek a když se zrovna nekochám tak jedu celkem svižně ale zase nejsem žádný chrt. Ze sedla se skoro nezvedám a na nejlehčí převod 38-28 začínají problémy ve sklonech tak 7-8%, tam už mám problémy svých optimálních 11km/h udýchat. Pravda, v Alpách jsem párkrát toužil mít na zadním pastorku tak o 3-4 zuby víc, to když se to 10% stoupání táhlo už třetí kilometr...

    [ Zpět ]
    Datum: 18.04.2008
    Autor: Aviatik
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Na kole z Prahy do přírody

24.03.2024
Ahoj, hledá se cyklistka pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody

Hledám: cyklistku co má hodně volného času

14.03.2024
Hledá se cyklistka na Jónské ostrovy od 7.5. do 13.6. Pobyt v domě přímo u moře, dvě horská elektrokola k…

Hledám: Island, s kolem nebo bez

08.02.2024
Neplánuje někdo letní cestu na Island bez cestovky, s kolem nebo bez? Nemá někdo zkušenost s objetím ostrova na…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

316 cyklistů (7 přihlášených)

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024