reklama

Pláště a duše

Vysvětlete prosím někdo laikovi, co znamenají čísla 700x35C, 75PS, 35-622 na pneu krosového kola a jaké náhradní dušičky se dají použít. Díky

[ Zpět ]
Datum: 12.12.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (Julie ([email protected]))
  • Re: Pláště a duše

         

    Stačí, když v obchodě řekneš tato čísla a duše ti rozhodně dají správné, protože duše je věc elastická a dá se roztáhnout na různou šířku pláště při nafouknutí - samozřejmě při spráném obvodu - tzn. velikosti kola. Navíc na duši je vždy barvou vytištěno pro jaké velkosti kol/ pláštů se dá použít ( to pro případ, že bys duše kupovala sama v obchod´áku:-) ) Jinak ta čísla označují velikost a šířku pláště + max. možný tlak, na který je možné duši v pláši či plášt´(bezdušový) sám obvykle nafoukat.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.12.2007
    Autor: Martis
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pláště a duše

         

    Jestli máš krose, pak tam bývá pneu 27".
    Ale hlavně se koukni, jaký máš ventilek - to je pro nákup duše rovněž dost důležité :o)))

    [ Zpět ]
    Datum: 12.12.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pláště a duše

           

      J,j,j, pravdu díš, na to jsem úplně zapomněl.:-)

      [ Zpět ]
      Datum: 12.12.2007
      Autor: Martis
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pláště a duše

           

      Jestli tam máš galuskový ventilek a nevíš, jak ho foukat, tak bych Ti to moc rád poradil...a nebude to ani tak drahý :-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 12.12.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Ai)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Přidám dotaz

         

    Já se taky přidám s prosbou o radu :)
    Co přesně ty rozměry označují ?
    Třeba 37-622 (700x35c) je 28" plášť. Tušim, že 28" by měl být průměr dosedací plochy v ráfku (28" je 711mmm), jako u autopneu, ale co je šířka a co výška profilu (35, nebo 37)?
    Som voľajaký zmetený :)))

    [ Zpět ]
    Datum: 12.12.2007
    Autor: PepikW
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přidám dotaz

           

      Výška není ani jedno (výška je téměř u všech plášťů nezjistitelný parametr, tedy pokud si je nasazené už sám nepřeměříš), oboje je šířka.
      No a 622 a 700 je obojí průměr pro stejnou velikost plášťů jen pokaždé se měří něco jiného. Oboje je pro krosové nebo silniční pláště. Z čeho přesně ty údaje vychází netuším, prostě si je tak někdo vymyslel (může to být jak z průměru ráfku a to ještě záleží kde měřený a pak to větší číslo bude pravděpodobně z průměru pláště).

      [ Zpět ]
      Datum: 12.12.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přidám dotaz

             

        Nojo, s tím průmětem to neřešim, jen mě to zajímalo. Ale ta šířka je tedy 35, nebo 37mm? Ne, že by to mělo velký význam, ale vždycky jsou tam dva rozměry, většinou o 2mm rozdílné :(

        [ Zpět ]
        Datum: 12.12.2007
        Autor: PepikW
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přidám dotaz

               

          To je zase jiná metodika měření a skutečná šířka nemusí být ani jeden z těch rozměrů.
          Ono to kromě metodiky (která je různá jak pro ten jiný typ rozměrů, tak ale i pro stejný u různých výrobců plášťů) to závisí i na šířce ráfku. A dokonce se to liší i kus od kusu u stejného pláště.

          Pro zajímavost, jak je to v reálu. Schwalbe pláště v šířce 2,25 (což je 57mm i to Schwalbe v milimetrech udává, že to je 57mm).
          Na ráfcích s vnitřní šířkou 17mm (velmi častý rozměr XC ráfků) jsou v reálu široké nejčastěji 52mm.
          Na ráfcích 19mm vnitřní šířky (např. DT 4.2d) je to nejčastěji 53mm.
          Na ráfcích 23mm vnitřní šířky je to nejčastěji 55-56mm.
          Měřil jsem takhle celkem cca 20 plášťů.

          V reálu je tedy udaná šířka jen čistě orientační parametr. A pokud tě to zajímá, tak si je musíš sám přeměřit pro tvůj ráfek.
          V reálu se pak klidně stane, že 2,1 pláště od jednoho výrobce jsou širší než 2,25 od jiného.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.12.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přidám dotaz

           

      Zkus zapátrat ve vyhledávači, myslím, že definice toho loni kdesi vyhrabal žofka.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.12.2007
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přidám dotaz

             

        Že to tu bylo, viď?!? Já jsem se to už pokoušela hledat, ale neměla jsem tolik času...

        [ Zpět ]
        Datum: 12.12.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přidám dotaz

               

          Já to nenašel, ale hledal jsem nedbale. Ono na tom zas tak nezáleží, znát to nebo ne.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.12.2007
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pláště a duše

         

    A PSI značí tlak v librách na čtvereční palec? Existuje nějaký přepočet na atmosféry nebo na MPa? Já to zatiaĺ zkouším zmačknutím palcem ...
    ;-D

    [ Zpět ]
    Datum: 12.12.2007
    Autor: pavka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pláště a duše

           

      Děláš to dobře. PSI = Palec Stlačení Indikátor :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 12.12.2007
      Autor: Zden42
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pláště a duše

             

        Ve spoustě případů je to ale nepoužitelné.

        První případ jsou velké tlaky u silničních plášťů. Poznat pocitově jestli tam je 8, 10 nebo 12 barů je obtížné a přefoukání může mít tragické následky (takový za jízdy bouchnutý plášť nebo prasklý ráfek, který nevydržel ten tlak opravdu není nejlepší).
        A druhý případ, když se jezdí u spodní hranice povoleného tlaku pro větší pohodlí. Já třeba foukám v rozmezí 25/30psi - 30/35psi. A rozdíl třeba 20 x 25 psi přesně nepoznám. Kdybych ale foukal už jen 20 psi, tak i přes 2,25 objeměnšjí plášť se už velmi rychle zvyšuje riziko proražení (a i zničení ráfku) a to při moc malém tlaku i bez vyložené jezdceké chyby (při větší chybě, větší rychlosti a pořádně rozbitém sjezdu se dá prorazit cokoliv, tedy i dostatečně nahuštěný víceobjemový plášť).

        [ Zpět ]
        Datum: 12.12.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pláště a duše

               

          Tak to já to buším na doraz. Kašlu na pohodlí, hlavně když to letí jak tryskáč. Raději technické úseky pojedu ve stoje než bych nechal spadnout průměrnou rychlost :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 12.12.2007
          Autor: Petrun
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pláště a duše

                 

            Už se mi stalo, že mi v relativně vysoké rychlosti a navíc v zatáčce praskla přehuštěná duše. Sice jsem to ustál, ale pocit to příjemnej nebyl. Nechci ani domyslet, jak bych býval dopadl, kdyby se to stalo na předním kole... Za to by mi ta průměrná rychlost nestála.

            [ Zpět ]
            Datum: 12.12.2007
            Autor: Medvěd
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pláště a duše

                   

              Když se kácí les, létají třísky :-)))

              [ Zpět ]
              Datum: 12.12.2007
              Autor: Petrun
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pláště a duše

                     

                No, ale nemusel bych lítat ještě já a skončit někde hubou ve štěrku.

                [ Zpět ]
                Datum: 12.12.2007
                Autor: Medvěd
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pláště a duše

                       

                  Tak to si kup něco na širokejch pláštích. Tam neuteče při defektu vzduch tak rychle jako u crosse. Nesmíš to ale kuchnout durch až do ráfku jako se to letos podařilo mně :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.12.2007
                  Autor: Petrun
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Pláště a duše

                         

                    A nemaj široký pláště moc velkej valivej odpor? Já to přehušťuju právě kvůli nižšímu odporu. V takovym případě nemusím nic kupovat, stačí míň hustit a efekt bude stejnej - neprdne to a bude to mít trochu větší valivej odpor.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.12.2007
                    Autor: Medvěd
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Pláště a duše

                           

                      Už se to tu zmiňovalo hodněkrát. Při stejném nahuštěný má širší plášť naopak menší valivý odpor (na asfaltu a tvrdém povrchu, pro měkký povrch je to ještě úplně naopak).
                      Problém rychlosti je v tom, že sice valivý odpor širokého pláště klesá, ale zase narůstá odpor vzduchu (který roste kvadraticky, takže při větších rychlostech přes 30km/h ten aerodynamický zcela převáží a proto třeba profíci vozí na silničkách pláště úzké).

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.12.2007
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Pláště a duše

                             

                        Díky za poučení. To jsem netušil. V mém případě bude hrát roli ještě moje na cyklistu poněkud nezvyklá hmotnost. I s kolem mám kolem 140 kg. To pak ty pláště reagujou asi jinak... Navíc odpor vzduchu se při mé "rozložité" postavě kvůli širším plášťům už asi o tolik nezvětší.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 12.12.2007
                        Autor: Medvěd
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Pláště a duše

                               

                          Na takovou váhu jsou opravdu lepší širší pláště. Crossové v tvém případě nezachrání ani vysoký tlak. Na obrubníky musíš nejspíš najíždět velmi opatrně. Pro tebe by válce se šířkou 2,35 byly velkou úlevou.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 12.12.2007
                          Autor: Petrun
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Pláště a duše

                                 

                            Po chodníku téměř nejezdím. Na obrubníky víceméně "skáču" (přední kolo zvednu a zadní pak odlehčím). Nejsem si jist, zdali bych tebou doporučovanou šířku sehnal pro trekový průměr ráfku 28".

                            [ Zpět ]
                            Datum: 12.12.2007
                            Autor: Medvěd
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Pláště a duše

                                   

                              2,35 bys do trekového rámu nenacpal ani kdyby se dali sehnat. Šíři 47 mm se tam ale vejde v pohodě, a není problém jí sehnat za pakatel : http://www.cyklosvec.cz/index.php?akcia=detaily...
                              Jezdil jsem takové pneu na crossu při cykloturistice na těžko a byla to pohoda.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 12.12.2007
                              Autor: Petrun
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Pláště a duše

                                     

                                Něco podobného jsem měl i od Rubeny. Byl to Flash 47x622.
                                Při téhle šíři ani neházeli. Je zajímavé že při rozměru 35x622 a 32x622 házeli jako hrom. Možná je to i tím že ty balóny nebylo nutné hustit na tak vysoké tlaky jako ty uzké.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 12.12.2007
                                Autor: Petrun
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Pláště a duše

                                       

                                  Tady jsou :
                                  http://shop.bike4u.cz/index.php?pid=200&id...

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 12.12.2007
                                  Autor: Petrun
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Pláště a duše

                                       

                                  Možná by se mi to do té mojí vidlice vešlo. Prostor uvnitř vidlice je široký asi 8 cm. Na výšku je tam taky ufčitá rezerva. Ale já jsem zatím spokojenej s tím, co mám.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 12.12.2007
                                  Autor: Medvěd
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Pláště a duše

                           

                      Měl jsem možnost svézt se na tomhle :
                      http://www.superior.cz/cz/kolekce-2008/cross...
                      Byl jsem v šoku jak malý odpor ty 26x2,35 obludy měli. Při tom ale pruží líp než shitová crossová vidle. Pokud bych chtěl pro sebe kolo vyloženě pro městský provoz, tak je tohle můj jediný možný kandidát.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 12.12.2007
                      Autor: Petrun
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Pláště a duše

                             

                        A pokud by tam byl hrubší vzorek a mechanické kotoučovky, byl by to ideální bezúdržbový zimák.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 12.12.2007
                        Autor: Petrun
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pláště a duše

                 

            Záleží co jezdíš. Jakmile je měkký povrch, tak to nabušených pláštích jede naopak mnohem hůře.
            A hlavně v rozbitém terénu to pak skáče jak koza.

            Mě je ale hlavně nějaká průměrná rychlost úplně ukradená, letos mám celoroční pod 15km/h.
            Kdysi jsem ale jezdil užší pláště a hodně nabušené taky a průměrná rychlost mi zajímala. Teď zpětně nechápu, jak jsem na takových pláštích mohl jezdit v rozbitějším terénu (ale ono je taky fakt, že dříve jsem v něm skoro nejezdil).

            [ Zpět ]
            Datum: 12.12.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pláště a duše

                   

              Bláto je mi odporné, přímo ho nesnáším. no a na šutrech to skáče a lítá. Jsem zvyklý jezdit i dlouhé úseky ve stoje. Teď jsem mrknul na komp a vydělil kilometry časem. Celoroční průměr je na MTB nestydatě vysoký. Raději nebudu uvádět cifru ale přes 20 to je. Ono hodně dělá focení. Když s někým jedu, musím jim ujet abych je vyfotil a následně dojet a znovu předjet, fotit. To samé celou cestu pořád dokola. Oni jedou v pohodě a nechápou kde jsem ten průměr vzal.

              [ Zpět ]
              Datum: 12.12.2007
              Autor: Petrun
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pláště a duše

                     

                To už je hodně vysoký průměr na bike, i když určitě jezdíš výkonostně výrazně lépe než já. Přeci jen při takovém průměru už to tolik terénu, kde by ten tlak výrazně vadil zase tolik nebude.

                Já jinak třeba sjezdy jezdím také ve stoje a to i přes to, že jezdím fulla. Ono se na rozbitějších a techničtějších ani jinak nedá. S přehuštěnými plášti bych se v takovém terénu ale brzo zabil.

                [ Zpět ]
                Datum: 12.12.2007
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pláště a duše

                       

                  Při 15000 km za rok to člověk dostane do ruky i kdyby nechtěl :-)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.12.2007
                  Autor: Petrun
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Prumerna rychlost

                     

                Tohle me prave vzdycky prislo docela vtipny :o) Jsou lidi, co se podle cyklokompu chlubi treba AVG 25 km/h v terenu a pak, kdyz se zucastni treba jenom detske delky nejakyho maratonu, nestaci se divit, ze nejeli ani 15 km/h a pritom jsou na kasi :o)
                Prumerna rychlost muze byt hodne zavadejicim pojmem, vsak to i sam pises. Je rozdil, kdyz nekdo vyrazi v 9 rano, ujede 180 km s AVG 30 km/h a pritom je doma ve 23 hodin v noci- na druhou stranu se da ujet tech stejnych 180 km pri stejnym AVG za 6 hodin od prvniho slapnuti do pedalu. Ta druha varianta je tak nejak objektivnejsi.

                [ Zpět ]
                Datum: 12.12.2007
                Autor: vasek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Prumerna rychlost

                       

                  U mně to dělají hodně švihy po práci. Vyrazím jen na 2 hodiny, jedu kaši, nikde nestavím a snažím se nachrtit co nejvíc. Vlastně takový krátký maraton každý den. Samozřejmě každý den ne, střídám to se silnicí. Tu ale jezdím stejným stylem. Všední den je chrtění, a o víkendu kochání za odměnu (pokud nefotím chrty v akci) :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.12.2007
                  Autor: Petrun
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Prumerna rychlost

                         

                    Tak to jo. Ja jezdim zase vic se systemem, takze udaje jako pocet km nebo AVG mam spis jako vstupni data pro to, co zrovna v dany obdobi potrebuju jezdit.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 12.12.2007
                    Autor: vasek
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pláště a duše

           

      1 bar = 100kPa = 14,5 psi

      [ Zpět ]
      Datum: 12.12.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pláště a duše

             

        Dík.
        Na krosu mi to stačí ...
        ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 12.12.2007
        Autor: pavka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pláště a duše

               

          Záleží co jezdíš a kolik vážíš. Třeba kamarád je poněkud vyšší váhová kategorii (má přes 100kg) a občas s námi na krosu jezdí v terénu a problémy s prorážením má pořád a to hustí přesně na maximální povolený tlak plášťů. Opět by to bez měření nešlo.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.12.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pláště a duše

                 

            V jeho případě je to ovšem chyba nevhodnosti kola a příští rok už snad bude jezdit na biku s pořádnými velkobjemovými plášti.

            [ Zpět ]
            Datum: 12.12.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pláště a duše

             

        tolik psů v jednom baru...

        [ Zpět ]
        Datum: 12.12.2007
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…

Hledám: Parta cyklistů z Prahy

15.04.2024
hledá další do party. Od dubna do září jezdíme 1x za měsíc víkend natěžko, v srpnu máme cykloexpedici na 14 dnů.…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

320 cyklistů (10 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024