Bubnové brzdy

Kvůli stavbě ležaté tříkolky potřebuji zjistit něco o jiných brzdách než ráfkových (přední kola nemají vidlice). Ve světě se na nich používají bubnové brzdy v náboji, ale jak se zdá, u nás nejsou k sehnání. Když se na ně zeptám v obchodě, koukají na mě jako na cvoka, co že to po nich chcu. Zajímalo by mě jejich srovnání (výhody a nevýhody) s jinými druhy brzd a taky kde by se to dalo sehnat. Vyznáte se v tom někdo?

[ Zpět ]
Datum: 04.02.2004
Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
  • Re: Bubnové brzdy

         

    Mají trochu menší účinnost než véčka.Téměř žádná údržba.
    Na Kladně u Shimana je mají na objednávku.Dokonce si můžeš vybrat mezi závitem nebo kazetou.Ale jsou zadníTo znamená osička je na obě strany.Budeš mít ve předu jedno nebo dvě kola?Máš plánek na tu tříkolku?????

    [ Zpět ]
    Datum: 12.02.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Bubnové brzdy

           

      Plánek momentálně vzniká. Inspirovali jsme se tříkolkou Thunderbolt MkI, jejíž plány zveřejnil její tvůrce Rickey Horwitz. Jsou na http://www.ihpva.org/com/PracticalInnovations/. Nakonec si z ní vezmeme "jenom" geometrii podvozku (rozvor, rozchod, Ackermanova kompenzace). Postavíme ji z polystyrenu, dřeva a laminátu, s řízením buldozerového typu. Zrovna včera jsem celý den počítal umístění těch řídítek tak, aby při zatáčce s malým poloměrem nepotkala ruka na vniříní straně vnitřní přední kolo. Je to tadpole, tedy vpředu dvě řízená a vzadu jedno hnané kolo. Jsou daleko stabilnější než deltové tříkolky a taky rychlejší. Nevýhodou je komplikovanější konstrukce a geometrie řízení složitá jako u auta, ale na druhou stranu stačí pohonný systém shodný s kolem. Dopředu dáme mechanické kotoučovky na jednostranné náboje vastní konstrukce (otec zná člověka, který je umí vyrobit) a dozadu jednu véčkovou parkovací. Shimano dělá z bubnovek akorát to svoje děsný Nexave, který se dává na náboj z boku. Tím to úplně strácí většinu výhod, včetně adaptovatelnosti na jednostranné zavěšení předních kol. Vhodné náboje s brzdou uvnítř zřejmě dělají Sturmey Archer a Sachs, ale to se u nás vůbec neprodává, takže by to nakonec bylo dražší než to, jak to uděláme my. Jestli to bude jezdit, můžu ty konečné plány a nějaké fotky poslat. Teď se chystám stavět ověřovací model 1:5.

      P.S. Vzorem nám je tříkola Predator. Je na adrese http://www.twobushdesigns.com/predator%20trike... Ta je z karbonu, s tím zatím neumíme.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.02.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: na kolo o víkendech

dnes
Ahoj, hledám cykloparťačku pro víkendovou cyklistiku i turistiku, jízdy na pohodu

Hledám: Partnerku

Hledám: Partnerku
včera
Hledám partnerku na kolo do 50let.Pouze z Prahy

Hledám: Kamaradku na kolo

23.03.2017
Znam cyklostezky v okoli Ostravy a hledam spolecnici ve veku 50-62 let zdatnou pro jizdu na kole k obcasnym…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

259 cyklistů (19 přihlášených)

Paříž

Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda?…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký…
šíp | 13.02.2017

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar…
mirekbik | 14.01.2017