Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím žádnou zkušenost a

Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím žádnou zkušenost a výrobce to v návodu ke kolu neuvádí: jak se prosím demontuje přední kolo s kotoučovýma brzdama? Jde mi konkretne o uvolneni brzdy. U vecek je mi to jasny, tam se vecka uvolni stisknutim a vyvleknutim lanka. Ale jak se to dela u kotoučů? Jestli je to důležitý, jde o hydraul. brzdy Shimano Deore LX 585. Jo, a prý se má do těch brzd při demontovaném kole zasunout nějaká destička, kterou ale nemám. Dá se někde koupit? Něčím nahradit? Děkuju všem.

[ Zpět ]
Datum: 29.06.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (Honza David ([email protected]))
  • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

         

    kolo jde normálně vyndat, s brzdama nemusíš nic dělat. já tam strkám kus kartonu, ale dá se použít v podstatě cokoliv co odpovídá tloušťkou

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2007
    Autor: Aladin
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

           

      Takže se nemusí nic povolovat, jen se otevře rychloupínák, kolo se vyndá a na místo kotouče se něco strčí ??????? Třeba prázdná karta z banky:)?

      Mimochodem, všichni mi promiňte ten název tématu - došlo k tomu omylem. Původně jsem tam chtěl dát Demontáž kola u kotoučů ... ale stala se nějaká chyba:)

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Honza David ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

             

        Přesně tak, s brzdou neděláš vůbec nic. Mezi destičky se pak cokoliv strčí z důvodu možného zavzdušnění brzdy při stisku brzdy (když mezi destičkami nic není).

        [ Zpět ]
        Datum: 29.06.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

             

        Mimochodem, všichni mi promiňte ten název tématu - došlo k tomu omylem. Původně jsem tam chtěl dát Demontáž kola u kotoučů ... ale stala se nějaká chyba:)

        nevadi, prinejhorsim budes tady jen za blbce

        [ Zpět ]
        Datum: 02.07.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Antes)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím žádnou zkušeno

         

    Povolíš rychloupínák a kolo vyndáš. Nic víc, nic míň. Pokud nemáš originál (červené) plastové vložky mezi brzdové destičky, tak tam strč jakýkoliv kousek plastu - ustřihni pásek z nějaké platební karty a dej tak dva vedle sebe mezi brzdové válečky (platinum edice je dost dobrá...). Je to proto, aby se ti při nechtěném zmáčknutí brzdové páky nevysunuly příliš brzdové válečky (se všemi následky z toho plynoucími).

    Při lepení, .. tam ty vložky dávat nemusíš. Já je tam dávám jen když kola převážím uvnitř auta.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.06.2007
    Autor: ckp13
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

           

      Na převážení si teď můžu půjčovat pravidelně konečně velký auto, takže nemusím konečně nic zajišťovat. Kola tam nacpu zcela nerozebraný a na stojato a to dokonce 3 kola + 3 lidi (nebo i 4-5kol + 2lidi).

      [ Zpět ]
      Datum: 29.06.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re:

             

        Ty jo, v čem to vozíš? To se fakt vejde? To je slušný.

        [ Zpět ]
        Datum: 29.06.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Honza David ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re:

               

          Nic extra auto, ale velký to je a kupováno nové v nezákladnější výbavě za 310tis., což také jde - Peuget Partner.
          K ideálu by mohlo být o 15cm delší. Na délku se tam ty kola o chlup nevejdou a je třeba natáčet přední kolo (což není problém, pouze v situaci 3 kola + 3 lidi už to je tak, tak a musí se dobře naskládat).
          Na výšku i s mojemi zdvihy 140/125 mám stále rezervu přes 10cm.

          [ Zpět ]
          Datum: 29.06.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re:

                 

            Je to možný? Jezdím v Citroenu Berlingo - což by mělo být nachlup to samé auto, jen s jinou značkou na masce... a víc než dva lidi plus dvě kola nenacpu... A to ještě jen zapasovány v jedné dlouho hledané pozici (ta dvě kola pochopitelně - ne ty lidi :-). Pravda, mohlo by to být přepážkou, nezdá se to, ale docela dost z toho prostoru zabere...

            [ Zpět ]
            Datum: 06.07.2007
            Autor: Ifča
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re:

                   

              Ty auta jsou opravdu identická, tohle byl model bez přepážky, z přepážkou jsem nezkoušel. Takže ale asi zabere fakt hodně. První kolo dávám vždy zadním kolem k sedadlu spolujezdce a v podstatě ho tam můžu zapasovat ještě mezi sklopené sedadlo, takže se vejde rovnoběžně s bokem auta a tedy je úplně u kraje kufru a nezabere skoro nic (až na přední kolo, to musí být natočené, to je těch 15cm délky, co bych tam uvítal navíc).

              [ Zpět ]
              Datum: 08.07.2007
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re:

                     

                No, při třech lidech už tam nedám kolo ani jedno... s přepážkou jsou bohužel dělená sedadla poměrně nanic... Tak nevím, jestli bych to riskla při příští akci tu přepážku vyhodit... Sice mám i nosič na střechu, ovšem dostat tam kolo je při výšce toho auta dost problém...

                [ Zpět ]
                Datum: 08.07.2007
                Autor: Ifča
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re:

                       

                  No vidíš, a do Škoda Fabia Combi se naskládaly tři kola, jejich jezdci, a bagáž na prodloužený víkend. A fpohodě :o)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.07.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re:

                         

                    No jo, jenže tady je řeč o zcela nerozložených kolech a to ještě nastojato, nesmíš vyndat ani přední ani zadní kolo, snižovat sedlo, prostě nic.
                    Kdybych kola rozebral, tak tam narvu téměř jistě 4 kola + 4 lidi + věci, ale nezkoušel jsem to, tak tohle není ověřené.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.07.2007
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re:

                           

                      Jo takhle ;o)) ... Tak to potom jo, to se mi povedlo nejvic 2 kola + 2 lidi do Octavia Combi ..... ale i tohle je jeden z duvodu, proc premyslim o "SUV". Ale to je jeste pohadka budoucnosti.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.07.2007
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re:

                           

                      Akorát by mě zajímalo, jak ta kola bez přepážky zajistit, aby řidič třeba při zabrždění nedostal řidítkem po hlavě... Přepážka mi je jednak odděluje, druhak k ní ta kola pavoukem "přikurtuji", že se za jízdy ani nehnou...

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.07.2007
                      Autor: Ifča
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re:

                             

                        Vždy je mám o něco zapřené (to jedno zakleslé mezi sklopené sedadlo a bok auta, ty další opřené o sklopené sedadlo a většinou na druhé straně o zadní dveře, případně i o sebe navzájem) a mezi kolama ještě věci (ty to případně taky ještě fixují). Vždy mám připravený gumicuk na přikurtování, kdyby to nestačilo, jak jsou zapřené, ale ještě to nebylo třeba. Drží i bez toho dobře a ani se nehnou.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.07.2007
                        Autor: Mlok
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re:

                               

                          Mně jednou napadlo ke "znehybnění" kol uvnitř auta použít suché zipy, a nedám na ně dopustit. Samozřejmě ne pár cm2, chce to řádně dlouhý kousek. Ale funguje to bezchybně; vloni se za víc než 1.700 km dlouhou cestu kola nehla. Jestli můžu sloužit, tak tady je, mezi jinými, pár fotek a pod tím v diskuzi i stručný (a opatrný) popis.
                          http://moje.auto.cz/pilotpilot/fusion-1-6-16v.html

                          [ Zpět ]
                          Datum: 09.07.2007
                          Autor: stan-pilot
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

             

        To je paráda, to by se mi taky líbilo (teda až na tu ekostopu!!!). My dáváme do Escorta combi pohodlně 3 kola (bez předních kol), zavazadla + 3 lidi. Už jsme sice jeli ve čtyřech, se čtyřmi koly a zavazadly, ale to jsme si málem seděli na klíně :o)

        [ Zpět ]
        Datum: 29.06.2007
        Autor: ckp13
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

               

          My jsme pořádný test udělali až teď na dovolené. Večer do hospody na jídlo jsme jezdili někdy autem (přeci jen těch 130m převýšení na 1km se zpět po jídle a po předchozím kole nikomu nechtělo chodit) a je to auto i pěkně široký. V zadu ve čtyřech nebyl skoro problém, jen to bylo dost na těsno. V jiném autě jsem ještě ve 4 vzadu takhle v pohodě neseděl.

          [ Zpět ]
          Datum: 29.06.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

         

    Doporučuji třeba starý dobíjecí kupón (velikost kreditky) přehnout na polovinu. Odstávající části V stlačit a zasunout místo kotouče. Tak bude karta držena uvnitř (nevypadne) a náhodné zmáčknutí páčky brzdy nebude mít za následek nechtěné přidání práce.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.07.2007
    Autor: Bin-Laďin
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

         

    Tak teď vidím další výhodu stavby kola ze součástek. V obou brzdách byla oranžová destička s nacvakávací pojistkou proti vypadnutí! Jinak při demontáži tam stejně vždycky narvu mariňácký útočný nůž.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.07.2007
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

           

      Tak nějak. Já při koupi "hotovky" tam tohle neměl, a když jsem poprvé potřeboval sundat přední kvůli převozu kola, tak jsem v pátek pět minut po zavíračce škemral v místním cykloservisu .... nakones mi z lítosti dali (ne prodali, dali !) takovou placičku, na jedné straně zkosenou, s očkem na pověšení na klíče ..... zn. Hayes, ale do těch LXek padne akorát ;o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 01.07.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

             

        OMG, vy s tim fakt nadelate. Dyt tam staci vrazit jen kus papiru.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.07.2007
        Autor: wewerka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

               

          Mno, když to kolo naložíš někam do stísněného prostoru s další bagáží, tak ti nesedící vložka vypadne raz dva, popřípadě pokud je měkká, tak se lehce zmáčkne pokud se páka brzdy zapře o nějaký bágl ... a průšvih je na světě.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.07.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                 

            Papir z kartonu tam pasuje tak akorat a pri jistotu muzes pouzit i lepici pasku. Navic male zmacknuti nevadi, vsechno je vratne (staci stejnomerne tlacit zpet, pokud mozno necim drevenym). Vadi, kdyz to dojede az uplne k sobe.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.07.2007
            Autor: wewerka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                   

              asi mas pravdu, ale zkouset to nehodlam ;o)))

              [ Zpět ]
              Datum: 01.07.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                     

                Tak ver, ze ja to zkusila a jde to :) A to jsem pritom mela desticky venku (nastesti az na olej nedoslo)
                A prasatka zamackavam pri kazde vymenene desticek.

                [ Zpět ]
                Datum: 01.07.2007
                Autor: wewerka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

         

    Ahoj,potřeboval bych poradit chtěl bych si koupit rukavice na kolo a nevím jestli přes celé ruce nebo ty tzv. "uřízlé" jezdím spíš delší trasy na kole pár desítek kilkometrů denně tak které jsou lepší a proč prosím poraďte nejezdím žádný žáné skoky ani takové blbiny. Děkuji

    [ Zpět ]
    Datum: 06.07.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (kozi ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

           

      Jestli si doteď jezdil bez rukavic, tak proč si je chceš pořídit?!? Já třeba jezdím bez nich...

      [ Zpět ]
      Datum: 06.07.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

             

        Mě třeba zachránily při jednom držkopádu. Kdybych měl dlaně tak rozedřený, jako jsem měl kolena, domu bych asi nedojel.
        A dobrý jsou i na to, že mi ruce na gripech a hlavně rohách nekloužou, ani když se zpotim "jako prase" :)
        K dotazu - jedině bezprstový, dá se dělat všechno bez jejich sundavání (na zimu samozřejmě prstový - celý).

        [ Zpět ]
        Datum: 06.07.2007
        Autor: PepikW
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

           

      Jedny jsou málo.

      Při teplém počasí stačí bez prstů. Při pádu jsou obvykle první na řadě dlaně. Nejvíc se mně osvědčily rukavice z uměliny se savou částí u palců (otírání předsmrtného potu) s gumovými špuntíky na dlaních. Na rozdíl od rukavic z kůže se po vyprání nescvrkávají.

      Zimní rukavice používám teplé lyžařské.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.07.2007
      Autor: Bin-Laďin
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

             

        Tak to ještě doplním. Dle mého nejde ani tak o pády, jako spíš o pohodlí, kde "vycpávka" (např. gelová) rukavic dokáže dále zlepšit rozložení tlaku na ruce, který váha lidského těla vyvolává a tím zabránit bolesti rukou dané právě oním tlakem např. na zakončení karpálního tunelu.
        Osobně to kvituji např. proto, že v těch rukavicích mohu provádět na kole spoustu "špinavých" úkonů (např. otření zpoceného čela :o)) a pak je mít po jejich sundání skoro čisté :o)).
        A mě osobně stačí dvoje. Jedny klasické bezprsťáky a pak vyteplené do chladnějšího počasí. Ale věřím, že lidé co jezdí skutečně celoročně, užijí ještě třetí, to jest kromě teplého a chladného počasí ještě pořádně zateplené rukavice do pořádné zimy (kdy lidé jako já to mění za palčáky na lyžích :o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 08.07.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

               

          Třeba mě ale v rukavicích ruce bolí víc než bez nich, proto jsem je přestal používat.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.07.2007
          Autor: Bubík
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                 

            To ale vypadá na špatný rukavice (jak bylo uvedeno dobré rukavice dokáží lépe rozložit tlak na ruce, ale zase špatné dokáží pěkně tlačit), ne na problém rukavic obecně.

            [ Zpět ]
            Datum: 08.07.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                   

              Souhlas

              [ Zpět ]
              Datum: 08.07.2007
              Autor: Bubík
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                   

              Bubik jezdi tusim na silnicce, tak to muze byt i v tom. Ja mam taky jedny bezprstaky s gelem (a rozhodne jsou dobry), co jsou super treba na bika, ale na ziletce me z nich boli ruce- dlane pod palcem. Ne kazdy rukavice padnou na kazdy kolo, ty rozdily v uchopu jsou dost velky.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.07.2007
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                     

                Jj, přesně na tom místě jsem to měl otlačené.

                [ Zpět ]
                Datum: 09.07.2007
                Autor: Bubík
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                 

            Já nejezdím v létě v rukavicích proto, aby mi je nevypálilo sluníčko do kůže :o)))
            Ale právě kvůli otřesům jsem si pořídila gripy, které nárazy tlumí místo rukavic. Takže pohoda :o)))
            V zimě, samozřejmě, v rukavicích jezdím. Ale zase nepoužívám cyklo - mám několik druhé podle teploty.

            [ Zpět ]
            Datum: 08.07.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím žádnou zkušeno

         

    Lidi, nevíte jak je možné, že vždycky když nasazuju na kotoučovky zpět přední kolo, mám problém s tím, že kotoučovky škrtaj o jednu stranu destiček? Jak se to dá udělat, aby byl disk kotoučovek přesně ve středu???? Jsem asi fakt kopyto...

    [ Zpět ]
    Datum: 09.07.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Fuji)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím žádnou zkušeno

           

      Jaké máš kotoučovky ?

      [ Zpět ]
      Datum: 09.07.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím žádnou zkušeno

             

        hydraulické Shimano... mám diskového Wakana, teď přesně nevím, co tam montujou...

        [ Zpět ]
        Datum: 09.07.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Fuji)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím žádnou zkušeno

               

          našel jsem to, jsou to hydrauliky Shimano Deore LX disc 585

          [ Zpět ]
          Datum: 09.07.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Fuji)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                 

            OK, kdybys měl mechaniky, tak ti neporadím. Ale takhle ano, mám skoro to samé (515 ala NewLX). Dělá mi to občas přesně to co tobě, dokonce velmi často (vepředu mám 200mm kotouč, takže jde opravdu o desetiny milimetru). Níže už pár lidí napsalo několik zajímavých, ale dle mého zbytečně pracných řešení. Přední kolo shazuji často a našel jsem si způsob, jak to řešit.
            1) Dám přední kolo zpět.
            2) Bez jakéhokoliv dotahování protočím.
            3) Pokud škrtá, vyndám, o kousek pootočím (osu, ne kolo na ose) a opakuji od bodu 1)
            4) Dotáhnu, protočím. Pokud škrtá, sundám a opakuji od bodu 1)
            5) Je hotovo.

            Normálně je to v pořádku na poprvé, v nejhorším jsem to zatím vyndaval/utahoval 2x navíc. I tak to trvalo do max. 5 minut, takže nic srdceryvného, narozdíl od nepříjemného škrtání při jízdě. Takže pokud nesundaváš přední kolo kvůli každé vyjížďce (resp. 2x, příjezd/odjezd autem nebo uskladnění), tak je to rozhodně pohodové řešení. Ale jestli to chceš brát systematicky s větší investicí námahy na začátku, pak klidně zvaž varianty značení polohy na ose nebo přefrézování.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.07.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                   

              Jen mi není jasné v čem je to tvoje řešení tak jednoduché. Já když tam mám značku (kterou jsem dělal 3s na stříbrné ose a asi 20s na černé ose na jiném kole), tak tam vrátím kolo vždy napoprvé rovnou správně a nic s tím dělat nemusím. Takže jediná časová investice navíc byla 3s nebo 20s podle barvy osy.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.07.2007
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                     

                Jednoduše v tom, že nemusíš nic značit :o))) .... Shazuji/nahazuji to sice relativně často, ale ne zas tak, aby mi to stálo za tahání lihové fixy (či čím jsi to značil) s sebou, hledání ideální pozice (kolikrát není jen jedna :o) apod. Jasně , z logického hlediska máš pravdu, ale v praxi je to pro mě tak, že když už jednou za čas to škrtá, trvá mi doslova pár vteřin to pootočení a hotovo. Nemusím řešit žádné značky apod. V tom je ta jednoduchost. Jestli ti to přijde jako pitomost, máš asi pravdu, ale mě to vyhovuje :o)))

                [ Zpět ]
                Datum: 09.07.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                       

                  Ale já samozřejmě nic nikam netahám, to jsi špatně pochopil. Označil jsem to jen jednou, takže těch 5s bylo investice jednorázová a už se mi oproti rovnání kola vrátila mnohokrát.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.07.2007
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

                         

                    Oki, tak to jo. Ale stejně jsem na to moc líný :o)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 10.07.2007
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím žádnou zkušeno

           

      Pokud máš brzdy správně seřízené a pouze vyndáš a z5 nasadíš kolo, tak se poloha kotouče vůči destičkám nemůže změnit. Chybu bych hledal v nasazování kola. Já si bajk otočím na záda a kolo pečlivě usadím do vidlice. Při opačném postupu mi váha bajku občas posune osu (o malinký kousek) a kotouč potom škrtá. Možná záleží i na vidli. U Marušky MX Comp osa sedne dokonale, u karbonové Pace mám občas trochu problém (karbonové nohy trochu pruží a osu musím usadit naprosto dokonale).

      [ Zpět ]
      Datum: 09.07.2007
      Autor: ckp13
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

             

        Já musím osu náboje občas trochu protočit v úchytech vidlice, pak si to teprve sedne správně.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.07.2007
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

             

        Právě, že se ta poloha nepatrně změní téměř u každé vidlice i rámu, protože patky vidlice a rámu nejsou naprosto přesně rovnoběžné a mají lak, takže při pootočení osy jinak než byla může dojít k posunu o desetinky milimetru a na kotouči už se to projeví už i o milimetr.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.07.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

               

          Tak to mám asi neuvěřitelnou kliku. Ani na jedné z předchozích vidlic jsem problém s usazením kola neměl. Jen u té Pace musím nasazovat zvlášť opatrně - a ta paradoxně žádný lak na patkách nemá... :o)

          [ Zpět ]
          Datum: 09.07.2007
          Autor: ckp13
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

           

      Dělá to téměř každá vidlice i rám, řešení je primitivní. Je třeba vrátit kolo přesně jak tam bylo, tedy stejně natočenou osu. Na to je nejlepší si na ose udělat značku, jak tam kolo bylo (pokud je materiál stříbrný stačí černý fix, pokud je černé provedení je to horší, to většinou to někde trošku poškrábu).

      [ Zpět ]
      Datum: 09.07.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

             

        A pomohlo by si patky vidlice a rámu nechat ofrézovat úplně stejně jako se to dělá u dosedacích ploch na adaptér brzdy. Nevim, proč se to také standardně nedělá, když u dosedacích ploch to je samozřejmé (teda i tam na to špatné servisy kašlou, ale běžně se to ve slušných vždy dělá).

        [ Zpět ]
        Datum: 09.07.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ahoj, asi tady budu za blbce, ale nemám s tím

               

          Treba ramy od Duratecu maji vsazeny patky z nerezu prave kvuli jejich vymackavani od castyho sundavani kol treba pri prevozu.
          Stejne tak se to dela u drahovek, kde se musi zadni kolo dotahovat docela na krev.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.07.2007
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

včera
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

76 cyklistů (3 přihlášení)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016