reklama
Země: Česko Česko

Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

Pracuji na jistém dopravním projektu a rád bych v té souvislosti zjistil vaše zkušenosti cyklistů s veřejnou dopravou. Jaké máte pozitivní a negativní zkušenosti s přepravou jízdních kol vlaky – co zlepšit, co dělat jinak, vyhovuje vám přepravní tarif ČD za jízdní kola atd. Jaké máte zkušenosti s autobusovými cyklolinkami, na kterých linkách by měla být nasazeny přívěsy na kola atd. Předem díky za věcné postřehy a podněty.

[ Zpět ]
Datum: 20.06.2007
Autor: M-K
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Mám celkem čerstvou zkušenost s "novým" motorákem Regionova (Děčín - Jedlová - Rumburk). Skoro na něj sedí přísloví "z bláta do louže". Jediná výhoda je nízkopodlažní nástup širokými dveřmi. Ale kol se na plošinu vejde tak maximálně 6, aby neblokovaly přístup na WC a výstup a nástup ostatních cestujících. Já byl osmej, u dveří, tak jsem na každý (levý) zastávce i s kolem vystupoval :(( . Když se přidá ještě kočárek - katastrofa. Navíc je vůz vybavený samou automatikou :( , dveře na WC se otvírají (čtvrtkruhové široké posuvné, ale pomalé) tlačítkem a uvnitř zavírají dvěma, bílým se zavřou, oranžovým zajistí, což nikdo neví (jen průvodčí), takže si je další zájemce zas otevře :), musej dojet (pomalu) na konec, aby šly zase zavřít. Prostě zábava. Ty široký vstupní/výstupní dveře motorového vozu se otvírají taky knoflíkem, ale každá půlka vlastním, takže vám při výstupu s kolem, nebo kočárkem většinou musí někdo zmáčknout ten na druhé straně.
    Když to porovnám se starou soupravou (810/010), co tu jezdila dřív, tak byl blbej nástup schůdky a úzkými dveřmi, ale kol se věšlo (v upraveném voze 010) po straně minimálně 20 a nepřekážely.
    Až začnou prázdniny, bude to směrem na Jedlovou pěkný "maso", pokud ČD nepřidají další, nejlíp starý vůz.

    Nevim, jestli ti tohle pomůže, ale aspoň jsem se "vykecal".
    Tarify neřešim, jedu tak 5x ročně (za ten nejdražší :).

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2007
    Autor: PepikW
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Díky za příspěvek, mám s Regionovou podobné zkušenosti. Není to vozidlo koncipované pro hromadné přepravy cyklistů.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.06.2007
      Autor: M-K
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Ale zase já jsem díky té elektronice zažil na Jedlové resetování hajzlíku. Prostě ty pitomé dveře ne a ne se zavřít, takže průvodčí vypnul jističem napájení a po nahození už dveře fungovaly.
      Já jsem o oranžovém knoflíku věděl, ale moje žena si zavřela lehkým cuknutím do madla - dveře se mají dát samy do pohybu - a oranžový knoflík objevila až když trůnila na míse a to už se na knoflík skoro nedosáhne :)))

      [ Zpět ]
      Datum: 20.06.2007
      Autor: petrp
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        Ve vlaku se na záchodovou mísu nesedá!!! Uživatel je nad ní v mírném podřepu a pohybuje pánví v rytmu kodrcání vagonu. :-)) Měl bys vidět bejvalýho vlakvedoucího. Když mu dávala pošťačka podepisovat důchod, vlezla jeho žena pod stůl a hejbala s ním. Jinak se neuměl podepsat.:-)))

        [ Zpět ]
        Datum: 20.06.2007
        Autor: abernathy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

               

          Anebo stačí prkýnko obložit papírem :o)))

          [ Zpět ]
          Datum: 20.06.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                 

            To je samozřejmě to správné řešení. Naštěstí dneska není problém, aby ve vlakovém WC byly papírové ručníky, takže to jde dobře.

            [ Zpět ]
            Datum: 21.06.2007
            Autor: petrp
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Já mám vesměs zkušenosti dobré. Jen bych ve vlaku uvítala:
    * kdyby se cena za kolo platila už u pokladny s jízdenkou
    * jízdenka by byla přestupná, ne platit při každém přestupu samostatně
    * zrušení těch příšerných povinných rezervací na kolo u některých spojů

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Minulou neděli jsme jeli na Kladno a na kola už lze zakoupit "permici" na celý den za 50Kč. Konečně.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.06.2007
      Autor: Zakarr
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        nic nového

        [ Zpět ]
        Datum: 21.06.2007
        Autor: PavelŠ
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

               

          Pro mně ano.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.06.2007
          Autor: Zakarr
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                 

            pokud vím, tak tohle funguje od začátku, co zavedli placení za kolo v každém vlaku zvlášť. Takže to tvé "konečně" jsem prvně nepochopil.

            [ Zpět ]
            Datum: 21.06.2007
            Autor: PavelŠ
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                   

              Nevím - ale samy internetové stránky Českých drah to prezentují jako novinku platnou od 10.6.

              [ Zpět ]
              Datum: 21.06.2007
              Autor: Ifča
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                     

                a kterého roku;-)
                Každopádně loni když jsem jel vlakem s kolem naposledy jakási jednodenní permanentka na převoz kola libovolným počtem vlaků za 50 nebo 60 korun taky byla.

                [ Zpět ]
                Datum: 21.06.2007
                Autor: PavelŠ
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                       

                  no právě. to si pleteš s tzv. kombinovanym dokladem pro jízdní kolo. stojí 60,- a je na 2 dny. zas na druhou stranu když se někam popojíždí vlakmo v sobotu, je lepší dát o těch 10 kaček víc a můžu popojet i v neděli než se pak plácnout do čela že musim zaplatit znova 50 nebo v lepšim případě 26,-. podle mě teda. nevim. si myslim...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 21.06.2007
                  Autor: vette
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                         

                    ahaaa tak to sorry,,, to jsou prostě spletitosti tarifu ČD, připomíná mi to středověké al-chýmisty: Je to schválně nesrozumitelné a nepřehledné, aby vlakem pokud možno nikdo moc nejezdil a ten, kdo jede příležitostně pak mohl nadávat, jak jsou vlaky předražené, a stejně na té "předraženosti" dráhy nevydělají, protože všichni, co vlakem jezdí, stejně využijí nějakou slevu (které jsou sice číselně všechny prakticky stejné, ale jsou složité, aby se v tom nikdo nevyznal).

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.06.2007
                    Autor: PavelŠ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                         

                    ovšem ty platíš zřídka, pak by bylo na místě radit věcně s tím, jaký tarif platí pro jakou osobu...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.06.2007
                    Autor: cami
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                           

                      kdo má režiku ví, jak s kolem do vlaku. to sem netahej

                      [ Zpět ]
                      Datum: 21.06.2007
                      Autor: vette
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                             

                        přesto myslím, že jsi informace odbyl, mohl jsi být věcnější, možná odkaz... ne každý je tak orientovaný v ČD...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 21.06.2007
                        Autor: cami
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Já teda jel nedávno s kolem vlakmo prvně, lupen na kolo jsem koupil u kasy a bába, pardon madam v modrém, v tom nákladním vagónu se rozčilovala, že to máme platit u ní, ale kola nám vzala. Pak už sme jeli jen panťákem a lupeny měli z kasy.
      No a pak metro, tam bych čekal asi ještě dneska, kdybysme se nevtlačili doprostřed vagonu.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.06.2007
      Autor: Žulda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Lupen na kolo jde v kase koupit předem a od nedávné změny tarifů si lze koupit celodenní lítačku na kolo za 50,-Kč.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.06.2007
      Autor: M-K
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Ano, již to je za 50 na celej den, tedy přestupný, Radko ;)

      [ Zpět ]
      Datum: 20.06.2007
      Autor: Tom354
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        ale jen v rámci jednoho kraje....

        [ Zpět ]
        Datum: 21.06.2007
        Autor: ozy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

               

          omlouvám se, už dlouho jsem nabídky ČD nečetl... je to na den 50Kč, jak je uvedeno výše

          [ Zpět ]
          Datum: 21.06.2007
          Autor: ozy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                 

            Díky, zase jsem tu nebyla nadarmo :o)))

            [ Zpět ]
            Datum: 21.06.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Já mám jeden takový postřeh. Nevím jestli to, že ho zde budu ventilovat je k něčemu, ale mě to udělá dobře. Přijde mi naprosto nepochopitelná přehnaná/nedostatečná kapacita pro přepravu kol u ČD. Chápu, že je těžké odhadnou kolik asi tak přijede cyklistů. Stačí aby se náhodou sjeli dvě party o 10 lidech a je problém. Myslím, že tohle se dá řešit pouze "rezervací/místenkou pro kolo", ale je potřeba na to hledět opačně a to tak, že já jsem ochoten ČD sdělit kdy s kolem pojedu a oni by mi to měli maximálně usnadnit. A né, že se jim můžu/musím den dopředu zaplatit za něco co by mělo být samozřejmostí. Příklad: V pátek pojedu s kolem na víkend, koupím si jízdenku (s určitým předstihem, aby měli ČD čas reagovat) a u pokladny nebo telefonem nebo na internetovém portálu ČD sdělím, že budu cestovat s kolem (nemusím, ale pak se nemohu rozčilovat). ČD vyhodnotí počet "rezervací" vynásobí koeficientem a podle toho upraví přepravní kapacitu. V neděli se budu vracet, ale pochopitelně v pátek ještě nevím ani odkud natožpak jakým vlakem. Proto v neděli zavolám na nějaké číslo, kde milé zaměstnankyni/zaměstnanci ČD sdělím, že bych rád cestoval vlakem v xx:xx z Yyyyyyyy. ČD opět vyhodnotí a přistaví příslušný počet vozů. Chápu, že to nemůže být stoprocentní, ale tohle je jediný způsob jak od cyklistů získat infornace alespoň trochu včas.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2007
    Autor: Nehas
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Jo, tak tohle je zatím ještě pohádka...
      Také se nám loni ve Veselí stalo, že nám odmítli rezervovat místa pro kola, protože neměli potuchy, kolik jich z Tábora pojede...
      Ale můžeme doufat, že se to zlepší :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 20.06.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Pozitivních moc nemám. Mám jinak cestování vlůakem moc rád, ale ne s kolem. Občas jezdím z Říčan do Prahy nebo zpět. Jezdí vždycky panťák a kolo se v podstatě nedá kam dát. Rozumně opřít se dá jen v posledním vagónu. Jinak ho mám opřené o ty schody a sedím na nich. Na každé zastávce musím vstát a pustit lidi ven a dovnitř. Je to otravné a nepohodlné. Fakt nevím, za co platím.
    Jiným vlakem jezdím jen když jedu dál a na dýl, takže s plnejma brašnama. Buď je musím sundat a táhnout do vagónu, což je jednak na dlouho, jednak opruz a jednak jsou těžký. A nebo je tam můžu nechat, ale zaplatím za kolo znovu. A to mi ještě často vyhrožují, že zaplatím víckrát, prože to není jedna brašna, ale tři, byť spojené. Jeden prudce inteligentní průvodčí se mi chlubil jak jednomu pánovi, co nechtěl sundat brašny, to napočítal navíc sedmkrát, protože tam měl ještě gumicukama přidělaný stan, spacák a karimatku. Že to zabralo stejně místa mu bylo fuk. Hlavně že mohl uspokojit svoje frustrované ego:o)
    Pak mi také vadí, že kola bere tak maximálně každý čtvrtý vlak a že je problém zjistit jak se někam dostat s kolem. Kam a za jak dlouho a jakými spoji je hned, ale očividně, jim tam v tom softwareu chybí možnost zadát podmínku, že jen spoje s možností přepravy kola.
    Pak mne také štvala nutnost platit v každém vlaku znovu, ale to už jste mi vysvětlili výše, že už se dá vyřešit. Za to díky.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2007
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Pre Jurimira doplnim, ze moznost prepravy bicykla sa v cestovnom poriadku da zadat. Len sa treba pripojit na tu spravnu spolocnost. Napriklad na strankach rakuskych zeleznic www.oebb.at, ale aj na strankach slovenskej zeleznicnej spolocnosti http://www.zssk.sk. A kedze zeleznicne spolocnosti si vymienaju informacie o odchodoch vlakov, je uplne jedno na akej stranke si ten lokalny vlak najdes. No a neodpustim si poznamku na brasny, ak mas tie spravne, tak ich nasadenie a zlozenie z bicykla je otazkou pol minuty (aj ked ich mas 4) :-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 25.06.2007
      Autor: Jaroslav
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        Díky za odkaz!!!

        CO se brašen týče: Musím sundat drátěnku ze sedla a odpárat sucháče. Sice mi u toho drobet překáží opěrka hlavy, ale šlo by. Jenže spojovací pásky mezyi herní brašnou a bočními mi drží karimatku a pod. Ale jen pokud je to napnuté, což při manipulaci není:o( Takže to se s tím blbě manipuluje, pořád z toho něco padá atd. atd. Jaký brašny máš na lehokole ty a jak je máš uchycený?

        [ Zpět ]
        Datum: 25.06.2007
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

               

          Sorry nemam lehokolo, len take obycajne, takze v brasnach som Ti neporadil :-). Poznamku som si teda predsa len mohol odpustit :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 26.06.2007
          Autor: Jaroslav
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        dá se zadat i na polských stránkách...jen ne na našich...

        [ Zpět ]
        Datum: 25.06.2007
        Autor: Asterix
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Navíc minulou středu jsem už platil za kolo 26 Kč !
      Před rokem to ještě bylo 20 Kč.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.06.2007
      Autor: Petrun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    no Brně v 6 ráno jsem nacpal leháč do trajflu(trolejbusu) a v pohodě dojel z nádraží na řipskou, musel jsem ho postavit na zadní, ale mile mě překvapilo že mě nikdo nevyhodil. V Brně teda potřeba zamávat na řidiče jako že jedete s ním, jinak bývaj někteří nevrlí a vyhazujou prý jenom za tohle.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2007
    Autor: Zoid
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    vlaky
    - jízdenka na kolo by měla být na den, víkend, týden a ne jí platit při každém přestupu. Vždyt i na Slovensku nemusíte platit při každém přestupu.
    - některé vlaky mají místo na háky, ale háky tam chybějí, i když tam nemají napsáno, že je to vagon pro kola,. háky by tam mohly být.
    - cyklobusy
    aspon u nás se nevyplatí, protože přijedou na místo až hodinu potom co tam dorazí vlak. A není se divit když zastavuje v každé dědině a na každé zastávce. A na výtku, že cyklista může přijet na jednu zastávku, odpovídají, že je to i pro turisty, tím, ale zase přicházejí o cyklisty

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2007
    Autor: Asterix
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Mám úplně čerstvou zkušenost z dnešního rána. Vezl jsem kolo ve vlaku s rozšířenou přepravou kol z Písku do Českých Budějovic. To kolo se nedalo na chodbu umístit žádným způsobem tak aby někde nezasahovalo do některých dveří (při standartní velikosti rámu 19" !!!). Díky tomu že stálo s hodně stočenými řídítky v rohu (ani tak se nevešlo), dvakrát padlo. Zbytek cesty jsem strávil ve stoje abych mohl reagovat rychleji což vzhledem ke kvalitě trati i podvozku vlaku byl očistec. Ke konci navíc typický vidlák přitáhl do vlaku odpornou plečku jejíž cena nedosahovala ani ceny jízdenky, a opřel jí o mé kolo. V následující potyčce kdy jsem mu jí přes jeho protesty opřel na druhou stranu, čímž se chodba zablokovala úplně, málem došlo na pěsti. Na kole přibylo několik šrámů za což České dráhy nenávidím opět o něco víc.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2007
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Jednak jsi měl extrémní smůlu, protože já jel vlakem už mnohokrát a žádné šrámy na mých kolech nepřibyly (ale je fakt, že při cestě s kolem pokládám za normální být u něj a držet si ho či ho chytit, kdyby padalo), a jednak vlaky asi fakt nejsou pro Tebe, když ti dělá problémy cestovat s jinými cyklisty.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.06.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (DerekW)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    ČD skutečně nechápu. Proč se za kolo neplatí proporcionálně podle toho jak daleko jedu, a když už tak nějakej rozumnej paušál, ale né při každém přestupu. Ona to celodení moc neřeší, když nevím odkud a kolikrát budu přestupovat a jestli vůbec pojedu vlakem.
    Obecně mám pocit, že ČD se chce zbavit nepravidelných klientů co nechtěj platit zákaznické karty a.t.d a cyklistů komletně - je snima moc práce a jsou náročný za ty prachy.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.06.2007
    Autor: Radius
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      v autobusech je to taky, jedna sazba za zavazadlo at jedes kam chces. takze nic, co by bylo tak hrozne nepochopitelneho. a psanim sem sew tak moc nevyresi. co takhle nejaka petice poslana rediteli CD

      [ Zpět ]
      Datum: 21.06.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Antes)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        Každej autobusovej dopravce to dělá trochu jinak, ale dráž než za asi 12Kč jsem zavazadlo neměl a bylo to do Znojma kde lístek stojí 170Kč. Trochu nepoměr k tý ceně za kolo že ? A hlavně u autobusu se přestupuje asi méně.

        Jinak se tu někdo ptal co my a ČD tak mu prostě píšu svůj názor.

        Na ČD by podle mě fungovaly dvě věci - buď ekonomickej nátlak ( to se ale nepovede ) a nebo zásah státu ( v současný době taky problém ).

        [ Zpět ]
        Datum: 21.06.2007
        Autor: Radius
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

               

          Zásah státu – možná ve formě zvýšení státních příspěvků na nákup či modernizaci vozového parku. Ale v době kdy se pod tlakem stavební lobby ve velkém pumpují desítky miliard ročně do stavby předražených dálnic (viz nedávné články v tisku), tak pro ČD zbývá jen málo. Aneb viděl někdy strojvůdce, aby chodil uplácet státní úředníky, aby posílili dotace jemu a ne stavebním projektům??:-)

          Ale i tak se nechá ledacos zlepšit – vždy je to o konkrétních lidech. Nechá se bombardovat krajský úřad – dopravní sekce či sekce cestovního ruchu, aby se zlepšení podmínek pro přepravu cyklistů daly do závazků na zajištění základní dopravní obsluhy kraje. Nechá se komunikovat s ČD o zlepšení vybavení vozů stojany a háky na kola, či o předisponování cyklovozů na potřebnější trasy. I na ČD pracuje mnoho cyklonadšenců a s těmi spolupracovat přináší také ovoce. Výsledkem pak třeba je dobře fungující doprava turistů a cykloturistů viz: http://spvd.cz/pnovanka či na http://www.jhmd.cz a to včetně doplňkových služeb.

          Jinak se autobusovým dopravcům přeprava jízdních kol moc nevyplácí. V drtivé většině případů musí být cyklobuslinky dotovány krajskými či městskými úřady. Kdyby měli cykloturisté platit plnou cenu přepravného, byla by několikanásobně vyšší.

          [ Zpět ]
          Datum: 21.06.2007
          Autor: M-K
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Díky za reakce. Jenom malé zastání ČD – pamatujete si jaké podmínky vládly při přepravě kol ještě před nějakými deseti lety? Dnešek se s minulostí nedá srovnat, stačí si koupit jízdenku a kolo si sám naložit do vozu či podat k úschově do hytláku. Dříve nebylo po nějakých stojanech či hácích na kola ani vidu či slechu (stejně tak po davech cyklistů) – teď se situace citelně pomalu ale jistě zlepšuje. A nějakou dobu to ještě potrvá. Vzhledem k letitému nedostatku investic na železnici (většina vozů a lokomotiv je stará desítky let), tratě kolikrát pamatují císař pána (ale jezdí se na nich…. ).

    Můžeme sice na dráhu nadávat, ale podívejme se také jak vypadá autobusová doprava v jiných regionech – např. v Plzeňském kraji se prakticky nehne kolo. Jinak k některým výtkám si dovolím napsat vlastní zkušenost či radu.
    a) Vozím s sebou malý gumicuk s háčky – pak není problém kdekoliv ve vagónu si kolo bezpečně přichytit.
    b) Více místa pro větší skupiny cyklistů. Na to neexistuje jednoduché řešení. Nebývá problém tam, kde jsou vystavovány na trať velké vagóny včetně BDs (ty co mají polovinu vagónku nákladní). Tam lze našťouchat v pohodě i desítky kol. Na lokálkách mají většinou schovaný někde u výtopny přípojný vagón s cyklooddílem – pokud trochu znáte poměry na trati není problém si operativně telefonátem přímo na stanici či strojvedoucímu včas zařídit jeho přivěšení za prakticky jakýkoliv vlak i mimo jízdní řád. Pokud má personál lokálky pochopení, lze i do vlastního motoráčku našťouchat prakticky cokoliv. Nejproblémovější bývá situace tam, kde se na tratích jezdí s velkými rychlíkovými motoráky či s různými“ náhradními“ soupravami (nejsou nové vozy). Pak je to o štěstí co se podaří strojmistrovi vydorovat z kopřiv za depem . Doporučuji však vždy se hlásit ČD, pokud vás cestuje více jak cca 6 osob. Jako ve všem i železničáře i cestující je třeba cvičit ve vzájemně výhodné komunikaci.
    c) Jízdní řád na IDOSu ukazuje u každého spojení, zda-li je umožněna ve vlaku přeprava kol či je řazen vagón úschovy zavazadel. Málo známou skutečností je, že lze kola přepravovat v počtu maximálně dvou na představku vagónu – na obou koncích vagónů.
    d) Tarifní politika ČD – souhlasím, u příležitostných cestujících nešťastná. Ovšem nezapomínejte, že pokud si koupíte rovnou zpáteční jízdenku či jedete v počtu větším než jedna – dostanete již velmi výraznou slevu.
    e) Přepravné za kola dle kilometrické vzdálenosti – také bych souhlasil. Zejména u přepravních vzdáleností do 50 km. Když si povezu kolo z Plzně na lokálku do Bezdružic, tak mi přepravné přijde dráže než vlastní jízdenka. A to asi není dobře.

    Ale pořád málo příspěvků se týká přepravy kol autobusy….

    [ Zpět ]
    Datum: 21.06.2007
    Autor: M-K
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Dráhu považuji pro přepravu kol lepší než autobusy. Už tak je na silnicích aut a smradu dost. KDYBY braly kola normální linkové autobusy, dejme tomu, ale sledovat nějaké jízdní řády, kde mě odkud kdy který den kudy jaký cyklobus vyveze na kopec mě nebaví a jak jsem napsal, považuji to za neekologické. Holt má někdo pech a bydlí v kopcovitém regionu (pak je zvyklý) a nebo ne. Kdo chce je jinam, může jet vlakem. Kolo beru busem jen když jedu dálku se špatným vlakovým spojením.
      Vlaky: škoda, že je provozují ČD. Nevhodné vagóny (ne všude je vůz s úložným prostorem) v kterých je málo místa, jsou vysoko nad zemí a kola se tam nevejdou. Tarify neznám, jsem ČD dost otrávenej (ne štastný příležitostný cestující :-) a když někam musím dál, beru si auto ev. jedu tehdy, když mě tam někdo vezme.Třeba se to změní ... ale poté, co pojmenovali Pendolíno "Berdych" je jasné, že tam sedí zvláštní lidé. Možná by stačilo je poslat na kukačku do Německa, nejlépe v sobotu.

      [ Zpět ]
      Datum: 21.06.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (jeník)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Díky za reakce. Jenom malé zastání ČD – pamatujete si jaké podmínky vládly při přepravě kol ještě před nějakými deseti lety? Dnešek se s minulostí nedá srovnat, stačí si koupit jízdenku a kolo si sám naložit do vozu či podat k úschově do hytláku. Dříve nebylo po nějakých stojanech či hácích na kola ani vidu či slechu (stejně tak po davech cyklistů) – teď se situace citelně pomalu ale jistě zlepšuje. A nějakou dobu to ještě potrvá. Vzhledem k letitému nedostatku investic na železnici (většina vozů a lokomotiv je stará desítky let), tratě kolikrát pamatují císař pána (ale jezdí se na nich…. ).

    Můžeme sice na dráhu nadávat, ale podívejme se také jak vypadá autobusová doprava v jiných regionech – např. v Plzeňském kraji se prakticky nehne kolo. Jinak k některým výtkám si dovolím napsat vlastní zkušenost či radu.
    a) Vozím s sebou malý gumicuk s háčky – pak není problém kdekoliv ve vagónu si kolo bezpečně přichytit.
    b) Více místa pro větší skupiny cyklistů. Na to neexistuje jednoduché řešení. Nebývá problém tam, kde jsou vystavovány na trať velké vagóny včetně BDs (ty co mají polovinu vagónku nákladní). Tam lze našťouchat v pohodě i desítky kol. Na lokálkách mají většinou schovaný někde u výtopny přípojný vagón s cyklooddílem – pokud trochu znáte poměry na trati není problém si operativně telefonátem přímo na stanici či strojvedoucímu včas zařídit jeho přivěšení za prakticky jakýkoliv vlak i mimo jízdní řád. Pokud má personál lokálky pochopení, lze i do vlastního motoráčku našťouchat prakticky cokoliv. Nejproblémovější bývá situace tam, kde se na tratích jezdí s velkými rychlíkovými motoráky či s různými“ náhradními“ soupravami (nejsou nové vozy). Pak je to o štěstí co se podaří strojmistrovi vydorovat z kopřiv za depem . Doporučuji však vždy se hlásit ČD, pokud vás cestuje více jak cca 6 osob. Jako ve všem i železničáře i cestující je třeba cvičit ve vzájemně výhodné komunikaci.
    c) Jízdní řád na IDOSu ukazuje u každého spojení, zda-li je umožněna ve vlaku přeprava kol či je řazen vagón úschovy zavazadel. Málo známou skutečností je, že lze kola přepravovat v počtu maximálně dvou na představku vagónu – na obou koncích vagónů.
    d) Tarifní politika ČD – souhlasím, u příležitostných cestujících nešťastná. Ovšem nezapomínejte, že pokud si koupíte rovnou zpáteční jízdenku či jedete v počtu větším než jedna – dostanete již velmi výraznou slevu.
    e) Přepravné za kola dle kilometrické vzdálenosti – také bych souhlasil. Zejména u přepravních vzdáleností do 50 km. Když si povezu kolo z Plzně na lokálku do Bezdružic, tak mi přepravné přijde dráže než vlastní jízdenka. A to asi není dobře.

    Ale pořád málo příspěvků se týká přepravy kol autobusy….

    [ Zpět ]
    Datum: 21.06.2007
    Autor: M-K
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Jo, autobusy občas taky využiju. Jezdí jich u nás dost, zvlášť o víkendech (podrobnosti tady: www.dpmdas.cz), letos přibyla čtvrtá linka - na Jetřichovice. Na Sněžník jezdí i Ústecký bus. Kola jsou na přívěsu (2 druhy, cca. pro 16 a 24 kol), pokud se nevejdou (o prázdninách), většiny řidičů dovolí naložit kola i dovnitř. V tom je trochu problém, protože to je vlastně i normální městská (Maxičky) nebo příměstská linka pro "necyklisty" a občas se někdo o kolo i umaže, nebo se na další zastávce nevejde kočárek. Lepší by byla samostatná linka, jenže někdy jede bez kol, nebo jen s jednim, tak to taky nejde.
      Autobusy na Sněžník pravidelně zaplňují sjezdaři (DH) a jejich "motocykly".
      Ceny jsou nízké, kola zdarma (to je trochu zvláštní, protože za běžky se platí a musí být ve vaku).

      Ještě poznámku k vlakům. Letos poprvé jsem jel v lednu, samozřejmě jediný cyklista v širokém okolí. Vůz na přepravu kol byl a dokonce ho ohlašoval nádražní rozhlas. Docela jsem se bavil představou, jak by to vyznělo, pokud by byl sníh a na perónu spousty lyžařů :)))

      [ Zpět ]
      Datum: 21.06.2007
      Autor: PepikW
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Asi by se někteří zdejší uživatelé vlaků měli zamyslet i sami nad sebou. Například proč mlátí vidláky (Petrun). ČD se historicky vzato podstatně zlepšily.
    Ale v dopravním projektu by ses mohl dle mého zabývat i dvěma dalšími věcmi:
    1. přeprava v letadlech - letecké společnosti mají jakousi "chartu" podle níž mají informovat o podmínkách přepravy zavazadel. Nedělají to a u odbavení pak požadují tvrdě nemalé doplatky. Taky požadavek balit kola by se dal možná odbourat, dříve to fungovalo i bez obalu.Nebo obaly poskytnout na letišti atd....Kdyby se někdo nad tím zamyslel, tak budu jeho leteckou společnost preferovat. Podle mne jsou slovutné letecké společnosti dnes horší než "obyčejné" ČD.
    2. autobusy - v divočejších zemích (Šp,Řecko, Kypr, It) normálně vezmou kolo do autobusu dolů do zavazadlového prostoru. Těm našim zpanštělým řidičům by se taky nic nestalo.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.06.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (neregmirekbik)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Některý řidiči berou... Nikdy jsem neměl problém získat informace o přepravě kol letadlem. Ale kolo do letadla balit je normální, nejenom kvůli JEHO poškození ale aby nepoškodilo obaly jiných (například odřený kufr či taška). Kdo by podle Tebe organizoval logistiku obalů na kola v místě příletu? Kolik by takový obal měl podle Tebe stát a kdo a kde by je skladoval?
      Jo, dráhy se změnily. Dřív jezdily na uhlí a průvodčí byli slušnější a koupit si jízdenku bylo jednodušší. Porovnávám ČD s Bundesbahnem a je to dost tristní- pro ČD.Takže by se měly dráhy dívat k sousedům a né do vlastní minulosti, což se asi děje, jinak si nedovedu tu pomalost změn vysvětlit

      [ Zpět ]
      Datum: 21.06.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (jeník)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        Vůbec tady nejsem od toho, abych vymýšlel něco za letecké společnosti, živím se jinak a jim jen občas sypu do chřtánu vydělané peníze o))).
        Ale podotýkám:
        1. Kolo jsem mockrát přepravoval nebalené. Je to velká výhoda hlavně při zpáteční cestě. Přijedeš na letiště na kole, podáš a letíš. V poslední době narážím v tomto směru a odpor.
        2. Na mnoha letištích je balení zavazadel do igelitu. Ruzyně 75 Kč za kus. Stačilo by, kdyby letecká společnost vyhlásila, že takto zabalené kolo berou a to bez jimi oblíbené demontáže řídítek, pedálů apod.
        3. Aby moje kolo neodřelo kufry jiných osob není při letecké přepravě moje starost.
        Místo toho např.: nejvyšší zaznamenaný "doplatek" předem neoznámený - 30 tis za dvě kola! "Samsonite, samsonite, jinak s těma kolama nepoletíte" - baba Swissairu na letišti.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.06.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (neregmiregbik)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

               

          Ještě v listopadu to ten Ind balil za 70,-!

          [ Zpět ]
          Datum: 21.06.2007
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        Jo, porovnej finanční podporu železniční dopravy v Německu a Česku....

        [ Zpět ]
        Datum: 22.06.2007
        Autor: M-K
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Já jsem ho nemlátil, i když to bylo o fous. Kdybys to četl pozorně, věděl bys to. Kdyby ti někdo rezatý křáp hodil na kolo a udělal na novém laku šrám jako hrom, taky bys viděl rudě. To že se podmínky zlepšily je sprostá lež! Považovat za vyhovující přepravu kola tak že je zlomené do pravého úhlu a při každém otevření nejakých dveří dostane ránu a na každé stanici spadne, může jenom masochista nebo vůl!

      [ Zpět ]
      Datum: 22.06.2007
      Autor: Petrun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        Nemyslel jsem si, že si tak nesnášenlivý, zlý a malicherný. O tom šrámu píšeš až teď.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.06.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (neregmirekbik)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

               

          Omlouvám se. Jsem z toho naštvaný ještě teď. ČD už nikdy více.

          [ Zpět ]
          Datum: 22.06.2007
          Autor: Petrun
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                 

            No já kolo vlakem vozím už kolik let a žádný velký problém jsem nikdy neměl. To chce klid, odřeniny patří k životu.

            [ Zpět ]
            Datum: 25.06.2007
            Autor: M-K
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

                 

            Dobrý, to už tak je, že se člověk nechá občas vytočit:o))))

            [ Zpět ]
            Datum: 25.06.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (neregmirekbik)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Občas cestujeme vlakem a využíváme "zjednodušenou přepravu kola". Ovšem prostory vyhrazené pro kola v chodbičkách jsou dosti stísněné (viz výše příspěvek Petruna). Divím se, že ještě někoho nenapadlo zařadit na frekventovanějších trasách speciálně upravený vagon: v polovivě vagónu odmontovat část sedadel a místo nich přidělat úchyty na kola. Pak by si cyklista v klidu seděl vedle svého kola a nepřekážel na chodbičce.
    Možná, že to takto někde funguje, ale v okolí Plzně tedy ne.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.06.2007
    Autor: Burajda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Tady jeden takový vagón ČD vlastní - jezdí z Masaryčky. Ale zažila jsem ho opravdu jen jednou...

      [ Zpět ]
      Datum: 21.06.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Jo u nás svého času takový vůz jezdil na školním vlaku místo normálního, kam bychom se všichni vešli.. :(

      [ Zpět ]
      Datum: 21.06.2007
      Autor: petrp
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Chodbičky jsou stísněné - s tím se už moc neudělá. Snad háky na kola, ale nemám ještě zjištěno, jestli to zrovna na těch plošinkách u klasických vagónů vůbec půjde. Jinak by tam asi už zřejmě byly.Doporučuji využívat "úschovu během přepravy" pokud je, já s ní mám dobré zkušenosti.

      Co se týče "kuchání" vagónů pro získání místa na kola. Bohužel to není tak jednoduché. Jakékoliv zásahy do konstrukce vozidel ( a to včetně do zásahu do sedaček, oken apod.) podléhají složitému, zdlouhavému schvalování příslušných úřadů. Navíc - vozit s sebou vagón, který je po podstatnou délku roku nevyužit je dost neeefektivní. Na druhou stranu, například na rychlících směr Žel. Ruzda je nasazován v sezóně velký zavazadlový vagón, do kterého se vejdou desítky kol. Pokud na nějakém dalšíím vlaku bude stabilně tak velká poptávka po přepravě, nebude problém se s dráhami domluvit, aby také na spoji jezdil. Časem by však mělo docházet k postupným generálním opravám a modernizacím klasických vagónů ( některé již na Plzeňsku jezdí - např. na Žatec a Domažlice), při nichž se s rozšířeným oddílem pro kola (včetně háků a stojanů na cca 4 kola) počítá.

      [ Zpět ]
      Datum: 22.06.2007
      Autor: M-K
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Přesně takhle upravenej vagón bývá součástí rychlíků Praha - Tanvald (aspoň o víkendech určitě), není to sice celá polovina (odhadem tak třetina či čtvrtina vagónu), ale už jsem tam viděl naskládáno asi dvacet kol a ještě to nebylo plný.

      [ Zpět ]
      Datum: 22.06.2007
      Autor: Ligi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        vim, kterej myslíš. je červeno béžovej, řazenej k motorovejm rychlíkum a na boku má velkej piktogram s kolem. ten prostor ti připadá obrovskej a přitom je jen přes dvě okna. bylo by příjemnější, kdyby plošina na kola nebyla tak vysoko ale při daný konstrukci podvozku to nejde řešit. zaplat pánu bohu za něj:)

        [ Zpět ]
        Datum: 22.06.2007
        Autor: vette
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Přesně takto upraveným vagonem jsme jeli z Tanvaldu do Kořenova. Celý vláček tvořil motorový vagon a tento upravený vagon. Jezdí z Tanvaldu do Harachova a zpět.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.07.2007
      Autor: Burajda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Přepravovat kolo autobusem mě ještě nenapadlo.
    Vlak - zatím vždy, kdy jsem to potřeboval, proběhla doprava bez problémů. Používám to jen vyjímečně pro přesuny na dlouhou vzdálenost v situacích, kdy spěchám a na kole bych to tak rychle nezvládl. Proto mě nijak netrápí přestupování (většinou si najdu vhodný přímý rychlík, pár desítek km do cíle dojedu na kole), ani mi nevadí platba za nástup (ne za ujeté km), protože je to pro mě výhodnější, když jezdím jen na dlouho. Navíc takto jezdím jednou, až třikrát za rok, takže mě pár korun nezabije. Zatím jsem neměl žádnou negativní zkušenost.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.06.2007
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Samozřejmě, že je pořád co zlepšovat, ale přesto si dovolím tvrdit, že došlo oproti minulosti k výraznému zlepšení. Pokud jste chtěli dříve poslat kolo vlakem, tak jste ho vybavili cedulkou a nechali ho napospas ČD a pamatuji si na kárky a na nich naházená kola určená k přepravě. Poškrábaný lak se tehdy neřešil. Občas se také stalo, že Vámi poslané kolo omylem odejlo jinam a vy jste na něj museli čekat.
    S kolem často jezdím směr Pardubice-Praha, vozy jsou vybaveny háky pro kola a jelikož o tuto trať tolik zájem není, tak jsem s kolem nikdy problém neměl.
    Na trase Praha-Říčany si kolo (kromě možnosti umístit ho do posledního vozu) dávám do prostoru vedle schodů, dám ho na zadní kolo,zasklesnu mezi zábradlí a kolo pak nepřekáží nikomu při výstupu a ještě můžu sedět.
    V rychlících s úschovou kol běhěm přepravy mě štve jediná věc, nutnost sundávání brašen. Běhat kolem vlaku s brašnama, přilbou, vodami a nějakými cennostmi je docela oříšek.
    Co se týče tarifů ČD, není nic jednoduššího než se zeptat, jak se dá na dané místo dostat nejlevněji. Holt líná huba...
    S autobusy mám jedinou zkušenost, cyklobusy v Krkonoších byly fajn, jen by to chtělo navýšit kapacitu přepravovaných kol.
    Takžře u mě panuje spokojenost.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.06.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MN)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    V sobotu jsem zase běhal okolo vagonů a hledal na kterých dveřích je namalováno kolo. Nebylo na žádných, pak na mě průvodčí křikla, že se to předsi dává "ke dveřím co je první záchod". Tak jsem spočítal záchody a bylo po problému.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.06.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Luboš2)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Mam lehkou zkusenost s prepravou kola autobusem, respektive primo cyklobusem a to na trase Trutnov - Pomezni boudy (takze Krkonose z cehoz plyne, ze vlakove spojeni do techto koncin jaksi neexistuje).Jedna se o specielne upraveny autobus. Predni a zadni cast je oddelena pletivem. V zadni casti jsou stojany na kola (max tak 10 kol), v predni jsou pasazeri. Samozrejme v zadni casti chybi sedacky porp je jich tam vyrazne mene a kol se tam vejde vic, akorat kola mimo drzaky nejsou nijak ukotveny.
    Doba prepravy je bohuzel ponekud velka, coz je dano tim, ze bus stoji v kazdy vesnici. Podle me to neni kvuli cyklistum, ale sluzeb cyklobusu vyuzivaji i obycejni pasazeri. Budiz.
    Celkova kapacita mist pro kola je pomerne dobra, nicmene uchytu na kola je na muj vkus pomerne malo a pokud se tyto drzaky zaplni, pak tam kolo proste musite hodit do davu ostatnich kol a modlit se, ze v nejaky ostry zatacce se tyto kola nesesypou na jednu hromadu a neposkodi se napr vyplety.
    Cena je prijatelna, platim 44 Kc za sebe i za kolo, nejaky bagly na kole se pokud vim neresi.
    Problem je obcas kapacita. Bus jezdi jednou dene v sobotu i nedeli (rano) a obcas se stane, ze uz na prvni zastavce je tak narvanej, ze se na druhe zastavce dalsi cyklisti uz proste nemohou nabrat. Na druhou stranu za tyden je situace naprosto opacna. Todle nevim jak se da u autobusu resit, asi jedine necim podobnym jako je vcasna rezervace mist, ale pochybuju, ze se neco pdoobneho u cyklobusu zavede (dost hraje roli napr pocasi, ktere je v horach znacne nevyzpytatelne).
    Vcelku jsme jinak ale velmi spokojen, je to rozhodne skvela sezoni sluzba za prijatelnou cenu. Akorat se bojim, ze zajemcu o podobnou sluzbu bude v budoucnu pribyvat a rekace na to nebude zadna...

    [ Zpět ]
    Datum: 25.06.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (sopta ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

           

      Je to tak - u cyklobusů je rentabilita a obsazenost spoje závislá na počasí. Rezervaci lze technicky řešit - musí být však tlak ze strany zákazníků - cestujících.
      Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, jaký velký problém je přinutit zájemce o svezení v mimořádném výletním cyklovlaku, aby se emailem či SMS předem avizovali na akci. I když na stránkách neustále tuto možnost inzeruji a zdůrazňuji, že je to v zájmu jejich i nás - organizátorů. Přesto je odezva prakticky nulová. Dopadá to pak, že se draze vlečou nadbytečné vlečné vozy a nebo naopak - jako posldně, jsme terčem kritiiky proč jsme nevzali více vozů, když je takovej nával.
      Což o to - vozy by se našly, ale ne 1/2 hodiny před odjezdem....Přitom 80% všech cestujících den předem vědělo, že pojedou. A jsme zase u toho - líná huba = holé neštěstí. Hlavně že žijeme v době levných SMS a internetu. Holt je v našich zemích zažito, že neplodně nadávat u piva je přirozené - včas se zajímat a problémům předcházet se u nás však moc nenosí.

      [ Zpět ]
      Datum: 25.06.2007
      Autor: M-K
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

             

        Souhlasim s Vami.
        Jinak co vim z letaku, tak o nejake rentabilite cyklobusu v nasem regionu zatim zrejme nemuze byt rec. Usuzuji, ze je je to dost sponzorovana zalezitost.
        Co se tyce rezervaci, tak se jenom trosku bojim toho aspektu pocasi. Nedovedu si predstavit, ze si tyden dopredu zarezervuji (popr. rovnou koupim) mistenku s jizdenkou a v den vyletu to vsechno rusim, protoze na horach dva dny pred vyletem nepretrzite prsi :-( Pokud todle udela dalsich 30 lidi, tak nevim co bude autodopravce delat s pripravenym vlekem na kola...ikdyz asi by to pro nej taky nebyla zas az takova komplikace, napriklad u vlaku je to urcite podstatne vetsi problem.

        [ Zpět ]
        Datum: 25.06.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (sopta ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

               

          Pokud to většina lidí udělá dva dny předem je to v pohodě. Ono většinou stačí rezervace zařizovat či odhlašovat den předem (samozřejmě ne v pátek odpoledne - kdy už jsou všichni zaměstnaci doma). Oni si s tím dopravci pak poradí. Buď prostě vlek nepojede, nebo se zruší posilový autobus (násled) apod.

          [ Zpět ]
          Datum: 25.06.2007
          Autor: M-K
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Na lodi na Orlíku jsme s přepravou kol problémy neměli. Když jich bylo příliš, tak je naházeli na střechu. To bohužel ve vlaku ani v letadle nejde.

    [ Zpět ]
    Datum: 25.06.2007
    Autor: Peldy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Jízda vlakem s kolem? Zažíl jsem včera poprvé v životě, čtyřikrát přestup. Hrůza při vystupování, při nastupování to jěště jde, no a co pak sním, to je zábava, ale přežil jsem. Jediný plus je jízdenka v sobotu a neděli SONE+, platná na 1 den pro až 5 osob, tedy 2 dospělé a 3 děti do 15 let, buď na os a sp. (130kč), a jiné ale to víc na www českých drah.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.07.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (tycho.d ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Přeprava cykloturistů veřejnou dopravou

         

    Taxem se v tomhle vedru trochu uhnal a ze Srbska u Berouna jsem vzal pantak. Vlakem jsem nejel asi deset let a byl jsem zvedav jak to ted chodi. V Dobrichovicich si vlak pockal pul hodiny. Pruvodci nemel zpatky na dvoustovku za 50ti korunovy listek, tak me pak nechal jet zdarma. Vedro, nic moc cisto. Nejak se ty drahy rozkladaj :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 18.07.2007
    Autor: LOBO
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Do vaší knihovny
Tip na letošní dovolenou

Šumava na kole

 (CK Frčíme)
17.05.2024, 3 dny
5 900 Kč
cyklistický Autobusem

Bikepackingová výzva Rakouskem až domů

 (CK Kudrna)
04.07.2024, 6 dní
7 800 Kč
cyklistický Autobusem

Šumava na kole

 (CK Frčíme)
12.07.2024, 3 dny
5 900 Kč
cyklistický Autobusem
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
dnes
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

315 cyklistů (18 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024