Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

Zkoušel jsem "někde" najít nějaké normálně lidské porovnání komponent Shimano LX, XT a XTR, no, nenašel... Krom ceny:-) se liší určitě i kvalitou, výdrží atp. Otázka je, za co má smysl dávat peníze navíc (v případě řady XTR nemalé) a za co ne. Můj osobní názor je, že pro (relativně) normálního bikera plně dostačuje XT, pokud není honič gramů. Otázkou i je, zda úspora pár gramů u XTR již není na úkor kvality, respektive výdrže. Osobně mám na crossovém kole čisté LX, krom kazety, která je XT a u které jsem proti LX zaznamenal citelný rozdíl (krom váhy zejména přesnost řazení, menší zanášení "bordelem"). Teď jsem si pořídil bike v XT (opravdu teď, před cca hodinou jsem si ho přivezl z prodejny:-)), chci tam ještě změnit hydry a řazení na Sh XT dual control (teď je tam solo XT a brzdy Juice Five) - anebo má smysl jít rovnou do XTR? Cenový rozdíl je ale už docela velký... Bike je určen na terén a závody (XC maratony). Jaké jsou vaše zkušenosti, případně dojmy a pojmy, ohledně rozdílů a přidané hodnoty "za ty prachy" mezi jednotlivými úrovněmi? Za co stojí dát peníze za XTR a za co ne? Nejsem vyloženě honič gramů, ale váha mi až tak lhostejná taky není, ale nebudu dávat 5 tisíc navíc proto, že něco váží o 10 gr méně...

[ Zpět ]
Datum: 05.05.2007
Autor: hekynen
  • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

         

    Ten rozdil podle me citis uplne spravne. Mezi LX a XT se treba krome vahy daji najit i jemny kvalitativni rozdily (brzdy, pastorky, naby), zatimco XT s XTR bych si funkcne troufl postavit na stejnou uroven. Krome letosni rady XTR, kde pokrocili napr. s ergonomii dualu, nicmene tohle prijde v pristim roce uz i u XT.
    Za vyssi XTR radu oproti XT zaplatis az na vyjimky podle me neporovnatelne vic vicemene jenom kvuli vahove uspore, kolik gramu to dela u konkretniho komponentu si muzes najit na webu nebo v jakymkoli katalogu). Zalezi, jakou si davas osobni cenovou hranici na gram/Kc nebo jestli mas/mate (klub?) nejaky sponzory.
    Nizsi vaha XTR je casto taky na ukor zivotnosti- prevodniky se sjizdeji driv, saltr ma driv vakl, ale kdo vi, jak je na tom letosni rada.
    Sam mam bika na XT (krome brzd- Mag.Marta), ale vic nez o obmene za XTR premyslim spis o sade lehkych kol, kde ten vahovy rozdil ucitim mnohem vic.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.05.2007
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

           

      Přesně tak. Raději šetřit váhu na kolech. Teď jsem dal na bike Mavicy místo mých těžkých zimních kol. Rozdíl 300 gramů na kole nemám šanci poznat ale při jízdě je to rozdíl jako hrom. Je to jak kdybych tam přidal pomocný motorek.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.05.2007
      Autor: Petrun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

             

        100 g usetrenych na rotujicich castech kola (plaste, duse, rafky- tyhle nejvic) je v pomeru asi jako 460g usetrenych na ramu a komponentech na nem. Pozna se to nejvic pri akceleraci, ale to je u MTB skoro porad- zrychleni- brzda. Pri plynulejsi jizde po silnici uz tenhle pomer nema az takovy vyznam.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.05.2007
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

               

          Opravdu je to tak. Je to hrozně moc znát. Po této zkušenosti vybírám i lehčí gumy. Ta současné mají dohromady 1200 gramů. Plánuji 200 gramů ušetřit. Do lehčích už raději ne kvůli defektům. Oproti zimě pak bude celkový rozdíl na kolech půl kila. Tohle má fakt smysl!

          [ Zpět ]
          Datum: 05.05.2007
          Autor: Petrun
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                 

            Tohle je prave ten zadrhel, ze zrovna u tech plastu, dusi a rafku a vypletu nejde zajit moc daleko. To riziko defektu se pak hodne zvysuje, jak rikas sam, stejne tak rozcentrovani kol nebo poskozeni rafku vubec. Cim vyssi vaha jezdce, tak je to logicky horsi.
            Kvuli defektum- loni asi 9x kvuli trnum (do kilovych plastu s ochranou proti propichnuti se mi teda taky vazne nechce :o) ) uz mam doma taky uz probirany bezdusovy kit NoTubes, jenom jeste cekam na objednany lehky plaste, nez to tam hodim.

            [ Zpět ]
            Datum: 05.05.2007
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                   

              Myslel jsem kilo oba, jeden 500 gramů. To je váha tak akorát. Ty by měly být ještě v pohodě. Zatím mám přední 550 g a zadní 650 g. Ono 200 gramů ušetřených na pláštích je docela dost.

              [ Zpět ]
              Datum: 05.05.2007
              Autor: Petrun
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                     

                Jo, ja to ani nemyslel na tebe, ze mas jako jeden plast jednokilovej, to jsem jenom tak strelil, protoze ty s ochranou maji vazne k 800 gramu nebo tak nejak.

                [ Zpět ]
                Datum: 05.05.2007
                Autor: vasek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

               

          Nemůžu si pomoct, ale mě stále vychází, že hmota na kole (ráfku) se projeví jako přesně dvojnásobek, tj. 100 g ušetrených na plášti/ráfku je jako 200 g na rámu, ne 460 g... Nepamatuješ si, kde psali těch 460 g?

          [ Zpět ]
          Datum: 06.05.2007
          Autor: PavelK
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                 

            Proč zrovna dvojnásobek? Musíš mu při rozjíždění dodat energii jak na posun vpřed jako všemu ostatnímu, tak energii na roztočení těch kol - ta ale není stejná a závisí na poloměru otáčení a při poloměru ráfku už je výrazně větší.

            [ Zpět ]
            Datum: 06.05.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                 

            http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id...

            [ Zpět ]
            Datum: 06.05.2007
            Autor: Petrun
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                   

              V tom clanku jsou 2 chyby ve vypoctu. Navic porovnava neco jinyho nez by mel ;-)

              1) Ve vzorci pro moment setrvacnosti nema byt zadny pi. Takze mu momenty setrvacnosti vysly 3,1x vetsi nez by mely.

              2) Jak pocita "vykon / hmotnost" pro kolo, pise "37,5 / (1,038+0,1465)". Jenze 37,5 spocital predtim pro obe kola dohromady, zatimco (1,038+0,1465) je hmotnost jednoho kola. Takze mu to vyslo jeste 2x vetsi.

              Mel by tam tedy mit
              "translace = ... = 6,89 W/kg" (jak ma)
              "rotace = ... = 5,04 W/kg" (ma tam 31,7 W/kg)
              a
              "pomer = rotace / translace = 5,04 / 6,89 = 0,73" (ma tam 4,6)

              Takze by tedy bylo 0,7x lepsi setrit na kole nez na ramu misto 4,6x :-) Ale nebojte se, to je taky blbost...

              Kdyby se draty braly jako ze jejich hmotnost

              [ Zpět ]
              Datum: 06.05.2007
              Autor: PavelK
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                   

              V clanku jsou dve chyby ve vypoctu a jedna v chapani vysledku:

              1) ve vzorci pro moment setrvacnosti nema byt zadny pi. Takze mu vysel 3,14x vetsi nez ma byt.

              2) kdyz nize pocita "rotace = vykon / hmotnost", tak bere vykon spocitany pro obe kola, ale hmotnost jednoho kola, takze mu to vyjde jeste 2x vetsi nez ma.

              Ten pomer "rotace/translace" mu tedy nemel vyjit 4,6 ale 0,7 :-) ( 4,6 / (2*3,14) = 0,7 ) Ale vyvozovat z toho, ze setrit na kole je 0,7x lepsi nez na ramu (jak dela autor clanku pro svoje cislo 4,6) je nemysl :-)

              Kdybysme navic brali ze draty jsou taky soustredeny na obvodu kola, vysel by ten pomer presne jedna. Co to rika? Ze pro kolo ktery jede po zemi, tj. obvodova rychlost = dopredna rychlost, je rotacni kineticka rovna translacni kineticky energii kola (to by byl ten pomer 1 co mel autor spocitat). Coz znamena, ze celkova pohybova energie (rot.+transl.) jedouciho kola je 2x vetsi nez kdyby se sice pohybovalo, ale netocilo (transl.).

              No a ram se pohybuje, ale netoci. Proto na kilogram hmotnosti na rafku, plasti pripada dvakrat tolik kin. energie nez na kilogram na ramu.

              Stejny vysledek se dostane, kdyz by se pocitalo, jaka sila je potrebna pro urcite zrychleni celeho kola... Proste hmota na rafku ci plasti ma dvojnasobnou "efektivni hmotnost".

              [ Zpět ]
              Datum: 06.05.2007
              Autor: PavelK
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                     

                Tak jsem se na to podíval pořádně a máš pravdu ve všem.
                Když to počítám obecně, tak se poloměry vykrátí a opravdu to na něm nezáleží (což je tedy i logické, kdybych se nad tím pořádně zamyslel z té úvahy, že kola musí mít stenou rotační rychlost jako má celé kolo dopřednou).
                Pro hmotnost na obvodu kola je to tedy dvojnásobek a pro to, co není úplně na obvodu kola (tedy ráfky, dráty) ani ten celý dvojnásobek. U ráfku to tedy je téměř ten dvojnásobek, ale stejně ne úplně (při použití více objemových plášťů jako NN 2,25 se dostává na cca 85% oproti hmotnosti čistě na obvodu, tedy už je to jen 1,85 násobek).

                Z tohoto pohledu už to gramaření na obvodu kola už o tolik zajímavější než jinde není.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.05.2007
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                     

                Diky za uvedeni na pravou miru. Nejsem matematik a priznam se, ze ti verim, aniz bych to prepocitaval, nemam na to vubec chut a trpelivost :o) .
                Cela tahle causa je hezkej priklad toho, jak by clovek nemel verit vsemu, co kdo napsal.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.05.2007
                Autor: vasek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                       

                  Tady se musím přiznat, že jsem tu informaci s 5-násobkem četl z mnoha zdrojů a přesto, že jsem měl i něco málo fyziky na VŠ a na střední hodně a nebyl by pro mě problém si to spočítat (což jsem teď konečně udělal), tak jsem to nepočítal a věřil tomu (těch mnoho různých zdrojů mě přesvědčilo bez vlastního výpočtu, který není nijak moc složitý).

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.05.2007
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                         

                    :o))) OK, nejsem teda ani fyzik.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 07.05.2007
                    Autor: vasek
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                   

              Omlouvam se dvoji poslani :-) nakole.cz mi ted funguje jenom v exploreru (grrr, v Mozille i Opere dostavam nejakou podivnou anglickou pseudoverzi stranek), a ten ma zas svoje problemy, takze jsem o text prisel, musel ho psat jeste jednou a navic jsem nevedel, ze se stara verze uz odeslala :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 07.05.2007
              Autor: PavelK
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                     

                V tom výpočtu jsou fakt chyby. Nikdy by mně předtím nenapadlo že by to tam někdo mohl takhle dát. Je ale fakt že lehčí kola poznáš i bez výpočtů. Nemůžu si pomoct ale vliv to má. Možná na to mají vliv náby, ploché dráty nebo já nevim co, ale je to tak.

                [ Zpět ]
                Datum: 07.05.2007
                Autor: Petrun
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                       

                  Napada me ze cely efekt by mohl byt tak trochu psychologicky:
                  1) Kola jsou dve. Clovek vybira rafek, plast, vidi -- je to o 300 g levnejsi nez co mam ted... ale vetsinou meni oba plaste/rafky, tak to ma o 600 :-) (k tomu navic objektivne se to pri zrychlovani projevi jeste dvojnasobne)
                  2) Na kole neni vlastne nic jinyho nez kola, na cem by se dala podstatne usetrit hmotnost. Na riditkach, sedlovce nebo prehazovacce se pul kila asi fakt neusetri :-) A i kdyby, tak jenom dohromady. Zatimco vymena plastu je vec jednoducha a jednorazova.
                  A proto ten dojem ze odlehceni kol je strasne znat :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.05.2007
                  Autor: PavelK
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                         

                    chci rict o 300 g lehci :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.05.2007
                    Autor: PavelK
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                           

                      A nebo že na těžších kolech jezdím v zimě kdy tělo nabírá síly a zotavuje se po celoroční dřině :-))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.05.2007
                      Autor: Petrun
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

         

    Koukám jako blázen.Mám kolo s výbavou DEORE a myslím si jak není dobré.Jezdím na něm 5 let cca 5 000 km ročně a zatím bez běžných výměn (pláště,špalky a jedenkrát probrzděné ráfky) celkem v pohodě.Gramy opravdu nehoním,vážím cca100 kg a jezdím většinou na těžko se zadními brašnami.Důležitá je pro mne spolehlivost.

    [ Zpět ]
    Datum: 06.05.2007
    Autor: rambousek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Deore

           

      Proc ne, Deore je uz je kvalitni rada, kde se pouzivaji v podstate stejny technologie jako u tech rad i vyssich. Jsou lidi, co objizdeji svet i na Aliviu nebo i na Acere.
      Ale sportovni nebo zavodni jezdeni je o necem jinym. Nejenom ze ti v souctu hmotnosti sada treba o tri rady nedela rozdil gramu, ale klidne pres kilo, coz pri tomhle pouziti uz poznas. Jde i o spolehlivost a zivotnost pri neporovnatelne hrubsim zachazeni a hodne casto v extremnejsich podminkach, nez je bezny asi u toho jezdeni na tezko. S vahou jezdce nebo kola to taky moc nesouvisi, to by musela byt spis rec o kolech, ramu, vidlici, asi i o brzdach.

      [ Zpět ]
      Datum: 06.05.2007
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

           

      No Deore to je shit. Ja s tim muzes jezdit, funkce mizerna, povrchova uprava taky a ta vaha. Nemas se veru cim chlubit...

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Majk)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

             

        Hmmm, nejdůležitější ze všeho je řešit váhu komponentů na kole, které váží přes 10kg, co...? Těch pár gramů za ty peníze vůbec nestojí... A to, že máš na kole to nejdražší, ještě neznamená že to i více vydrží... Když na to ale máš a chceš si tím honit ego, nikdo Ti v tom nebrání...

        [ Zpět ]
        Datum: 09.05.2007
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

               

          A ještě si k váze kola připočti svojí tělesnou hmotnost a tam teprve ty ušetřené gramy opravdu poznáš ;-)))
          Zopakuj si fyziku a dojdeš k poznání, že největší vliv na jízdní vlastnosti kola má spíše hmotnost obutí, ráfků a vlastně všeho co na kole za jízdy nějakým způsobem rotuje...

          [ Zpět ]
          Datum: 09.05.2007
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                 

            Ahoj. Tak to tady sleduju a jen můj postřeh k pár věcem. taky jsem začal na alivio, pak deore, pak SRAM 9 a teď mám kolo komplet na XT a ten rozdíl tam prostě evidentně je. nejsem odborník na kola ani špičkový závodník, ale myslím že toho mám najeto relativně hodně abych mohl srovnat. já bych ty sady posuzoval možná spíš z pohledu kvality ložisek. Zkrátka je znát když se jede z mírného kopce, kdy kdo začně šlapat (beru že vážíme stejně) .. takže třeba někdo má módní záležitost čím se dnes prodávají kola, vzadu XT a je to. jenže ty točivé věci které dělají kolo kolem, jsou ze základních řad. A je to znát...jinak samozřejmě pláště atd.....vidlice.....tož tak ve zkratce....Ten pocit z XT oproti třeba Deore je znatelný, ale nedovedu ho odborně popsat - kolo zkrátka jede lépe (samo že je lehčí, jiný rám atd..) !

            [ Zpět ]
            Datum: 08.06.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Treker)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

             

        Na svém první kole jsem měl (a vlastně ještě pořád mám) Aceru. Jezdilo to taky... Pokud má rám 3 kg :-) a kola po 2 kg (trošku přeháním), tak na takové kolo nemá asi moc smysl rvát snad ani to deore (možná jen kvůli 9-ti kolečku). Deore není shit, je to dle mého nejvyšší "rozumná" (poměr cena/výkon) řada pro "normální" jezdce s nástřelem kolem tisícovky km ročně. Ovšem pokud můj rám (vlastně oba rámy:-)) váží 1300 gramíků, kola po 800 gr a (hlavně) ten litr je nástřel měsíční, tak na takové kolo patří minim LX.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.05.2007
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

               

          LX je co do poměru výkon/cena/výdrž optimální. Deore je opravdu děsnej shit. Před 14 dny jsem sundal zimní kola na Deore 525 disc a nasadil zapletená. To co jsem zjistil mně naprosto šokovalo. Po sundání kazety jsem zjistil že se ořech vaklá o 2-3mm na každou stranu. Přední nába drhla a tak jsem jí rozebral. Levý kónus je vydřený jak u nějakého supermarketového no-name shitu. Na kolech jsem jezdil celkem asi rok a cca 3000 km. Jsem kvalitou Deore naprosto zhnusen!

          [ Zpět ]
          Datum: 09.05.2007
          Autor: Petrun
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                 

            Ne že bych chtěl Deore nějak obhajovat, ale jak moc byla na začátku ta nába seřizována? Konusy jsou hodně citlivé na počáteční seřízení a od výroby jsou často přetažené a pokud se tak nechaj, tak přesně takhle dopadnou.
            Jinak ale právě Deore nebáje jsou opravdu pověstné tím, že prd vydrží a je to asi nejhorší díl z celé sady. 3000km je ale i na ně poměrně málo.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.05.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                   

              Nába byla z výroby seřízená dobře. Než jsem to zapletl dlouho jsem si s nima hrál, točily se krásně volně a dlouho jak švýcary. Komponent který je seřízen od výrobce by měl fungovat bezchybně. Pokud tomu tak není je výrobce pěkné prase. Musím ale dodat že na levé straně brzdila hydra LX. Na druhou stranu jsou to diskové náby a tak by tomu měla odpovídat i konstrukce.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.05.2007
              Autor: Petrun
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                 

            S Deore nemám konkrétní zkušenost ve smyslu, že bych na tom jezdil. Aceru jsem "oholil" po 1500 km. Po dalších 1500 km jsem se rozhodl pořídit si raději celé nové a opravdové kolo:-).

            [ Zpět ]
            Datum: 09.05.2007
            Autor: hekynen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

         

    Tak tady je XT 08. To už potěší i oko estéta. To je další faktor ovlivňující poptávku po dané řadě. Může to být hezká hračka pro velké kluky a holky :-)
    http://www.bikesport.cz/detail.php?id=804

    [ Zpět ]
    Datum: 07.05.2007
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

           

      No třeba ty kliky XT 08 se mi vůbec nelíbí.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.05.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

             

        Kliky jsou asi nejslabší z celé kolekce. Ale dual řazení ve stylu XTR to je žrádlo!

        [ Zpět ]
        Datum: 07.05.2007
        Autor: Petrun
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

               

          Ty duály jsou fakt pěkný, ale pro mě nezajímavý, jelikoš mi dualy až tak moc nesedí a hlavně raději jiný brzdy než XT (i když i ty jsou super, rok jsem je s duálama jezdil).

          [ Zpět ]
          Datum: 07.05.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                 

            Může mi už někdo vysvětlit jak ty dualy fungují? :) Nikdy sem to naživo neviděl a tady o tom pořád slyším, jak se řadí i brzdí jen jednou páčkou, či co, nějak mi to není jasný

            [ Zpět ]
            Datum: 08.05.2007
            Autor: Kejml
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                   

              Mno, ony jsou tam ty páčky ve skutečnosti dvě. Jedna menší (podobně jako u rapid-fire) vespod, kterou řadíš po pružině přehazky (měniče), a proti pružině řadíš stlačením brzdové páky dolů. Teoreticky můžeš brzdovou pákou řadit oběma směry, já osobně tohle hodně používám třeba při jízdě z kopce, kdy držím brzdovou páku více prsty. V zásadě to funguje tak, že jsou tam dva klouby. Jeden velký, na kterém tohle celé sedí, a který se ohýbá směrem k/od gripů, a pak menší, který směrem nahoru a dolů (a tím pravě řadíš) a ten malý se vlastně celý hýbe spolu s brzdovou pákou na tom větším kloubu.

              [ Zpět ]
              Datum: 08.05.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                     

                Jinak názory na tento systém řazení se různí, někdo nedá dopustit na rapidfire, někdo na gripshift, a někdo na duály. Já osobně jsem měl tu šanci vyzkoušet vše, od neindexového řazení na rámu (Favorit), přes gripshifty (bohužel ty nejlevnější šunty od Shimana), rapidfire (řada Deore) a nakonec Deore LX duály. Rapidfire nebyl špatný, ale jinak jsem rozhodně nejspokojenější s duály. Někdo na ně nadává kvůli větší námaze na prsty (prý z toho i někoho ty prsty vyloženě bolely), já osobně spatřuji největší nevýhodu v kombinaci s LX hydrami (kvůli velké šířce to zabere de facto veškeré volné místo, zvláště na kratkých řidítkách) a hlavně nekompatibilitě se SRAMem. Jinak ale naprostá spokojenost, zvláště v kombinaci s inverzní pružinou v přehazce a neměnil bych, nejraději na tom mám tu citlivost rozsahu při řazení o více koleček a to oběma směry. Na rapidfire to šlo max. o 3, ale spíše jen o 2 převody jedním směrem, a dolů jen po jednom. Tady mohu bez problémů o 3-4 oběma směry, jediné co tomuto kdy konkurovalo byla myslím jistá sada od SRAMu (s gripshifty) a potom samozřejmě Rohloff :o))) .... Mloku, please oprav mě, pokud se v něčem pletu ..

                [ Zpět ]
                Datum: 08.05.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                       

                  Bezva dík,konečně mám nějakou představu. Je mi jasný, že názory se lišej, ale dokud mi funguje rapidfire, tak na mém kole zůstane, až jednou odejde, můžu začít zkoušet dualy :)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.05.2007
                  Autor: Kejml
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                         

                    Podřazovací páčku u duálů jsem hodil do haj..do pryč:-) po pár jízdách. Jako mnozí přede mnou i po mě...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.05.2007
                    Autor: hekynen
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                           

                      Záleží na jakých, na LX ji vyhodil v mém okolí skoro každý, protože tam bych řek že i vyloženě překáží, ale na XT si ji většina nechává.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.05.2007
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                             

                        Jsou to LX (na crossovém kole). Na XT dualy (hydry) si počkám do června - na ty "nové" 08; jsou fakt moc pěkné... Tož uvidíme pak, jestli půjdou i tam do...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 09.05.2007
                        Autor: hekynen
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

               

          Saltr a kola, mnam :o)

          [ Zpět ]
          Datum: 07.05.2007
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

           

      Cela sada
      http://www.bikesport.cz/detail.php?id=803

      [ Zpět ]
      Datum: 07.05.2007
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

           

      A tady další fotky
      http://www.bajk.cz/web/data/clanek.asp?id...

      tady info od Shimana:
      http://bike.shimano.com/publish/content/cycle...

      a tady další popis s fotkami:
      http://www.singletrackworld.com/article.php?sid...

      a ještě další článek:
      http://www.ivelo.cz/aktuality/technika/nova...

      Jediné nové co se mi líbí je nastavitelnost citlivosti brzd (ale stejně XT brzdy pravděpodobně pořizovat nebudu) a pak úprava prostředního převodníku pro delší výdrž, což bylo třeba jako sůl.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.05.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

           

      A to vypadá MOOOOC pěkně! Asi vydržím AŽ do června... :-) Teď stejně budu ladit pláště - půjdu do Geax Mezcal High Performance 1.90 plus No Tubes system...

      [ Zpět ]
      Datum: 07.05.2007
      Autor: hekynen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

             

        Pokud vybíráš pláště a chceš NoTubes, tak si předem vyzkoušej kombinaci plášť x ráfek, jak moc je plášť volný na ráfku. Čím více, tím hůře.

        Já jsem v kombinaci NN 2,25 kevlar + DT X455 ráfek, která je opravdu extrémně volná (s duší jedině plus, lépe jde sundavat plášť) s NoTubes nenafouknul vůbec. Byla přitom použita tlustší páska přes díry na niple podle doporučení pro volnější kombinaci. Pečlivě namydlený patky pláště. Velkou pumpou si to ani neškrtlo ani při předem usazení jedné patky pomocí duše (ale to bylo v tomto případě stejně prd platný, stejně po vyndání duše patka vypadla zas do středu ráfku).
        Další pokus na benzínce před barákem, opět bez šance, ale tam byl jen obyč kompresor s menším proudem vzduchu.
        Pak jsem zkusil jít na pořádný kompresor (který dával velký objem vzduchu za kráktý čas) a tam po 20 minutách zápasení se to chytlo.
        Nechci být ale takhle závislý jen na výkonný kompresor, tak jsem na tuhle kombinaci NoTubes sadu nedal.
        Je ale pravda, že kromě toho, že to byla smolná kombinace ráfek x plášť, tak ještě má plášť velký objem, což opět nafoukání velmi stěžuje (protože je třeba mnohem více vzduchu na počáteční chytnutí se patek). Na 1,9 pláštích je šance na takové problémy velmi malá a tam to skoro určitě dáš i velkou pumpou (RR 2,1 na jiných ráfcích taky už dal někdo i velkou pumpou bez kompresoru).

        [ Zpět ]
        Datum: 08.05.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

               

          Dík za upozornění. Bude mi to tam ale dávat přímo prodejce, takže problém nepředpokládám - ví, co mám za kolo (když mi ho prodal:-)). A ty mezcaly byl také jeho "nápad".

          [ Zpět ]
          Datum: 08.05.2007
          Autor: hekynen
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

         

    Před asi 2 lety přestalo Shimano vyrábět v Japonsku LX a XT, nechalo si jen XTR a nižší řady se vyrábějí na Thaiwanu či Malajsii, takže kvalita už (údajně dle mého kvalifikovaného zdroje) není, co bývala.

    Zjednodušeně lze říct, že i pro závodění stačí LX, přehazovačka ale lépe XT. 9ti kolečko 11-34 z. v LX není, jen XT nebo XTR. XTR má nejkvalitnější a nejlehčí materiál a nejlepší zpracování. Za špičkovou cenu.

    Dnes už bych se ale poohlížel po nejvyšších řadách Sramu. Kvalitativně stejný nebo lepší za příznivější ceny.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.05.2007
    Autor: Bin-Laďin
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

           

      11-34 je úplně ve všech sadách, co je devítka, tzn. od Deore.
      Podle mě kde se ty komponenty vyrábí je úplně šumák a s kvalitou to nemá žádnou souvislost.
      Kvalita bych řekl, že obecně až tak neklesla, jen sem tam u něčeho a že to je převážně daní za přechod na devítku a užší rozteče. Další z méně kvalitních věcí jsou např. ložiska pro Hollowtech II kliky a tam je problém v samotném debilním návrhu těch ložisek, takže to určitě nesouvisí s tím, kde se vyrábí.

      U toho XTR také úplně nesouhlasím, materiál má určitě nejlehčí, ale rozhodně ne vždy je nejkvalitnější. Někde ano a přes tu nízkou váhu je i vynikají výdrž, ale ne všude.
      A s tou špičkovou cenou u XTR nesouhlasím vůbec. Podle mě právě pouze u XTR je narozdíl od ostatních sad veliký cenový skok a přínos jen malý.

      Se Sramem souhlas, tam akorát záleží, jaké komu sedí řazení, protože na to je to vázané.
      Cenově pak pouze kazety jsou na tom bídně, tedy hlavně nejvyšší PG990, která je cca na úrovni XT a ještě ze zkušeností mnoha lidí XT má o chlup lepší výdrž a přitom XT je levnější.

      Když to pak vemu z praxe, tak já osobně preferuju kombinaci řazení, šaltr X9 + přesmyk, kliky, pastorky XT. Do XTR bych nikdy nešel, to by mě za tu cenu přineslo hrozně málo.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

             

        Nevím, jak teď právě, ale moje materiály mluví jasně. LX do 32.

        Informace o změně kvality mám od jednoho ze svých oblíbených obchodníků, který zároveň závodně jezdí na horském kole. Ve svém servisu tedy nejlépe vidí, co a jak.

        V sadě XTR je jiná konstrukce, jsou i jiné materiály. Je kladen důraz především na váhu, ale i ten materiál je kvalitnější.

        Sram je podle mých informací už kompatibilní se Shimanem a v nejvyšších řadách za stejnou cenu přinejmenším stejně kvalitní. Poté, co Shimano změnilo pružiny přehazovaček, aby nešel použít Sram, zapracoval Sram na kompatibilitě se Shimanem.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.05.2007
        Autor: Bin-Laďin
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

               

          Nemam v umyslu hodnotit nici odbornou zpusobilost, ale s par vecmi nesouhlasim. Az do nove sady XTR je sada XT s XTR konstrukcne v podstate shodna, s novym XT se to zase srovna. Pouzite materialy se lisi, ale obcas je to opravdu kvuli hmotnosti na ukor vydrze. Do jake miry zavisi na jednotlivych typech a rocnicich, ale vseobecne si to troufam rict takhle.
          SRAM se Shimanem neni kompatibilni diky delce kroku razeni (az na razeni Attack). Nebylo tomu tak ani pred prichodem inverzniho tahu pruziny u Shimana, ktera nebyla pouzita kvuli "znemozneni" konkurence, ale vicemene kvuli prechodu na razeni DualControl. To, ze na nej cely svet nepresel, bylo nakonec ke skode Shimana samotneho, fura zakazniku se prave i diky tomu rozhodla pro SRAM, nez Shimano znova zareagovalo a zacalo vyrabet a vyvijet dal i "postaru".
          Ad kazeta s 34 zuby- kdyz je tu rec o zavodnich sadach pro zavodeni, asi nema zadny vyznam tohle rozebirat. 32 zubu pro vykonnejsiho jezdce staci bohate a navic ma tahle kazeta lepsi odstupnovani.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.05.2007
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                 

            Ohledně té první části, tzn. konstrukční shodnosti XT s XTR a rozdílem ve váze a bohužel i životnosti, plně souhlasím s Vaškem. Důvodem pro moje tvrzení je naprosto identická výpověď servismanů ze dvou servisů, které mají vlastní závodní týmy. Nevidím důvod, proč by si v tomto vymýšleli, zvláště když jsem uvažoval o "upgradu" na XTR, který by jim navíc přinesl kšeft. Takže na tom asi něco bude. O ročním náskoku sady XTR před XT nemluvím, to je asi jasné.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.05.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                   

              A pro rok 08 ani ten náskok XTR nebude moc jednozančný, protože XT 08 bude mít i něco, co XTR ne (tím myslím především nastavení brzd).

              [ Zpět ]
              Datum: 10.05.2007
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Shi LX XT XTR - porovnání, výhody, nevýhody...

                 

            Akorát k té kazetě 11-34 se musím ohradit :-)
            Ta význam má a to pro někoho velký, právě jsem na obou kolech místo PG990 11-32 hodil XT 11-34.
            Odstupňování má horší jen o chloupek (tedy pro mě, protože velký skok 11-13 mě nezajímá, stejně na 11 jezdím jen zcela vyjímečně ve sjezdu na silnici, takže ten skok je fuk; takže už zbývá jen skok o 3 zuby mezi 17-20, který je o zub dřív, než na 11-32, kde je až 18-21 a to je zanedbatelný rozdíl).

            [ Zpět ]
            Datum: 10.05.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

včera
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

157 cyklistů (20 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016