Zprovoznění Favorita z šedesátých

Jak se takhle při nemoci nudím, tak jsem skočil do sklepa a vyhrabal kolo, na kterém jsem začínal a vlastně najezdil zatím nejvíc kilometrů za život.
Bohužel je v dost dezolátním stavu. Respektive pěkných pár komponentů už fakt není k použití.
Takže bych chtěl poprosit o pár rad.

Napřed foto:

rám:
http://www.matyx.com/galerie/photoalbum/gd...

komponenty v "pytli" :-)
http://www.matyx.com/galerie/photoalbum/gd...

Takže. Co jsem se díval, tak náby vypadají ok, rám potřebuje jen přebrousit a přestříkat (kvůli korozi), kazeta OK, střed ujde, kliky a pedály jsou OK, berany potřebují šmirgl a benzín a nové omotávky, talíře vypadají také v pohodě.

Co je rozhodně v háji je řetěz, komplet brzdy, sedlo, duše/pláště, přehazka + přesmyk. Dost z toho dokážu vyřešit sám (doufám), ale s čím si nevím rady:

- jakou přehazku, přesmyk a řazení ? Ideálně co nejlevnější. Víc než to pětikolečko tam nenarvu, takže potřebuju přehazku, co vezme pětikolečko, a přesmyk na dvojtác.

- brzdy .. systém uchycení je snad znatelný z druhé fotky (viz. link výše) ... dají se dneska ještě někde sehnat čelisťovky s úchytem na jeden šroub ve středu ramínek ?

díky předem za rady ....

[ Zpět ]
Datum: 08.04.2007
Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    na ty brzdy jsem myslel třeba tohle, ale fakt z toho nepoznám kde je ten šroub (i když to asi vypadá, že veprostřed), ale celkově netuším jak funguje ten systém uchycení, tzn. jestli by to pasovalo na ten favoriťácký rám..
    http://www.cyklosvec.cz/index.php?akcia=detaily...

    [ Zpět ]
    Datum: 08.04.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      Uchycení uprostřed mají všechny silniční brzdy. problém je, že mají kratší ramena, takže asi nepůjde dostat špalky až na úroveň ráfku. (Teď jsem měřil svoje a od osy šroubu je to svisle dolů po úroveň spodního konce díry pro přichycení špalku asi 6 cm.)

      Jestli se ještě dají koupit ty staré favoriťácké brzdy nevím, ale zaprvé budou prakticky na každém starším kole (minimálně vepředu, když je vzadu torpédo) a zadruhé si nedokážu představit, co se na nich dá zničit. Rozeber, promaž, ... :) Jiná věc je, že tyhle brzdy moc nebrzdí :), to ale asi víš z vlastní zkušenosti.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.04.2007
      Autor: Marble
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      tyto brzdy tam můžeš dát, sám jsem je dával na favorit a jsou dobré, jinak mi ale uniká smysl přestavby favorita - cenově to nevyjde levněji než koupit nové kolo

      [ Zpět ]
      Datum: 09.04.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jan1 ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        Myslim, ze jde spis o zprovozneni nez prestaveni :)

        [ Zpět ]
        Datum: 09.04.2007
        Autor: wewerka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

               

          kombinace obojího ... kdybych chtěl jen kolo na nákupy, mohl jsem vzít za 2000 toho crosse od Wewe, ale když už mám rám i ráfky, a vlastně i kazetu a převodníky, tak už to tak draho nevyjde (i když ty 2000 padnou určitě), ale hlavně je to o tom, že si chci sám postavit celé kolo ... a "zkoušet" se tohle učit na kole za třeba 40000 mi přijde jako drahá sranda, taky když třeba při sundavání nějak poškodím střed, nebo při centrování zrasím ráfek, tak se svět nezboří, v nejhorším v tom zahučím za pár stovek a nebude to jezdit, což je poměrně levný poplatek za "školení" (aneb nejlépe se naučíš tím, že to budeš dělat :o)

          [ Zpět ]
          Datum: 10.04.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    Acera má rozumný poměr cena výkon. Dá se tam vpohodě narvat šestikolo (vlastní zkušenost). Favorit odjakživa montoval normální silniční brzdy, nevím v čem by měl být problém, na fotce to taky vypadá jako normální silniční brzda. BTW: nevím proč by měla nešlapat, podle mě bude stačit rozebrat, opucovat, namazat a dokud někde něco nepraskne, tak bude fungovat. Zkus se poptat po servisech, často tam mají bednu s haraburdím a odtamtud jsem už vyžebral takových pokladů... (Zejména tehdy, když moje domácí bedna potřebné haraburdí neobsahovala...)

    [ Zpět ]
    Datum: 08.04.2007
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      Problém může být v délce ramen té brzdy. Favorit měl znatelně delší vidlici, než současné silničky. Aneb na favority se daly dostat blatníky i pod vidlici, na novších silničkách už to nejde. :)

      [ Zpět ]
      Datum: 08.04.2007
      Autor: Marble
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    Sakra, před dvěma lety jsem dal dva pojízdné Favority jedné cikánské rodině v sousední vsi, bylo to dost se skřípěním zubů - nerad je podporuju, ale bylo mě více proti mysli ho hodit do šrotu. Kdyby mě napadlo, že by takové kolo někdo mohl chtít...
    (Ještě jsem v té době neznal server nakole.cz)

    [ Zpět ]
    Datum: 08.04.2007
    Autor: petrp
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    pochybuji, že kolo je ze šedesátých, v té době byly tácy na třípacku a Ty tam máš pětipacku.
    Vřele doporučuji vyměnit střed za zapouzdřený kinex- doposud ho dělají i na klínky, ale musíš si pro něj zajet do firemní prodejny. Vyjde na 250 a je totálně bezúdržbový, nechytá vakly atp. Takže klínky tam budeš moci klidně nechat zarůst a zareznout (jejich extrakce při dosti ča sté a nutné údržbě mě doháněla k šílenství). Mám je tam asi 5 let a jen nevím co budu dělat až to budu potřebovat sundat... Snad to půjde uříznout flexou.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.04.2007
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      podle představce bych řekla, že ta doba odpovídá. Koncen desetiletí se dávál jiný.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.04.2007
      Autor: Navara
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      rám je určitě ze šedesátých včetně představce, klika je určitě vyměněna za novou na čtyřhran, o takovém materiálu jsme si mohli v šedesátých je nechat zdát

      [ Zpět ]
      Datum: 09.04.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jan1 ([email protected]))
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        přesně tak

        [ Zpět ]
        Datum: 10.04.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        ty kliky sou novejsi, o tom neni pochyb, ale nemyslete si, ze tenkrat este neexistoval 4 hran....to neni nic novyho

        [ Zpět ]
        Datum: 11.04.2007
        Autor: Hrabe-X
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    Hele já jsem něco podobnýho řešil, když jsem babičce někdy loni nebo spíš předloni dával dohromady strakou Esku. DOšel jsem se zeptat do cyklokrámu co máme v Říčanech a předpokládal, že nic z toho, co potřebuju už mít nebudou a měli všechno. Starý ventilky, středy, ložiska i ty šílený klínky. A když jsem se ptal, tak říkali, že takových kol jezdí ještě hodně, takže se jim to furt vyplatí prodávat. Zkus se zeptat a podle mne ty brzdy ia všechno ostatní normálně seženeš.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.04.2007
    Autor: Jurimír
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Off Topic

         

    Matyxi, nepsal jsi nekde, ze mas nekde snad jakysi stary kompozitovy ram z dilny Favoritu? Mas ho jeste? Nedas taky na web fotku? :o)

    [ Zpět ]
    Datum: 08.04.2007
    Autor: vasek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    díky všem za rady, hlavně také Abernathymu, který mi jich pěkných pár poslal přes PM ...

    takže, vezmu to popořadě ...

    - 2 Vašek, je to chudší brácha toho pokusu o kompozit .. ten druhý kousek putoval na renovaci a na aukci do Německa za docela zajímavé peníze

    - ohledně ročníku, opravdu je to někde z let 62 až 64, pokud se tedy už dědovi nepletla paměť když mi to říkal .. z té doby je původní fakt jen rám, ani u beranů už si nejsem jist, ráfky jsou někdy z osmdesátých, kliky a šlapky z poloviny devadesátých (nevím jestli výrobním datem, ale koupí určitě) zbytek komponent se datuje takhle porůznu, například přehazka je SISko, které tam šlo zároveň s pětikolečkem, předtím tam bylo tříkolečko a přehazovačka bylo vodítko umístěné na takovém brutálním, asi 1cm širokém listovém péru zavinutém do kužele .. skrz to vedl řetízek napojený na bowden a přehazovalo se buďto stlačením nebo povolením toho péra, což vlastně hýbalo vodítkem .. no hustý ;o))


    ale už k věci...

    nechce se mi do toho moc investovat, to je základní podmínka ... proto z toho, co teď na tom rámu je asi vše ponechám, ale potřebuju tu přehazku a přesmyk, starý přesmyk to má za sebou definitivně a SISko bych možná ještě rozhodil, ale chci to mít s kroky.

    U brzd to asi udělám tak, že vezmu ty staré s sebou do krámu a poměřím délku ramínek.
    Klínek neřeším, aneb jak Abernathy správně podotkl v PMku, mám tam klasický čtyřhran, žádný klínek by se konat neměl.
    Trochu přemýšlím o tom, jestli nepřejít na rychloupínáky, ale současné náby zatím vypadají že chodí dobře a hlavně motýlci jsou super frajeřinka, hlavně když se naleští :o))))
    Hádám že asi nejvíc budu bojovat s vedením bowdenů, protože mě láká představa, že by to předělal z beranů na "vlašťovky" , ale dané opačně (tzn. jdoucí dolů, nikoliv stoupající), a tím pádem bych tam mohl dát jakékoliv standardní řazení i brzdové páčky a nemusel hledat nic "žiletkářského" ... co myslíte, jak by to vypadalo ??

    [ Zpět ]
    Datum: 09.04.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      Segruse ma favouse s vlastovkama. Klidne ti to nafotim, jestli chces.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.04.2007
      Autor: wewerka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        s vlajdama dolů, nebo klasicky nahoru ?

        [ Zpět ]
        Datum: 09.04.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

               

          Nedokazu si to predstavit dolu :)) Segra neni chrt, jezdi na tom obcas za klienty a 3x rocne na vyjizdku po okoli. Takze normalne.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.04.2007
          Autor: wewerka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                 

            no vidis, a o to prave jde ;o)

            [ Zpět ]
            Datum: 09.04.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                   

              Ona totiz kdyz vyjede, tak sebou nekde prasti. Naposledy to bylo o obrubnik a mela rozedrenou celou nohu. Proste je ve znameni vah no.. (nesikovna). A to kolo ma ted pres 1/2 roku pichlou dusi a nikdo se nema k tomu to opravit :)

              [ Zpět ]
              Datum: 09.04.2007
              Autor: wewerka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                     

                Teda abych ji nekrivdila, tak ja jsem se na tom samem kole pred asi 15 lety taky vysekala. Lehky otres mozku a jizva na rameni od klouzani po asfaltu je videt dodneska.

                [ Zpět ]
                Datum: 09.04.2007
                Autor: wewerka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                       

                  ukážeš nám tu jizvu na cyklojízdě, že ano....

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.04.2007
                  Autor: Hrabosh
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                     

                Vahy ze jsou nesikovny? No dovol??? :o)

                [ Zpět ]
                Datum: 10.04.2007
                Autor: vasek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      Vzniklo by z toho "fitko", ale je otázka, jestli véčkový brzdový páky choděj na čelisťovkách brzdách. Mám dojm, že fitka mějí véčka, ale nevím.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.04.2007
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        teď jsem na to koukal, tzn. ty favoriťácký páky vs. véčka na kole manželky, a systém je stejný, jen je tam samozřejmě jinak vyřešeno koncové uchycení bowdenu, ale s tím bych se už snad nějak popral ...

        [ Zpět ]
        Datum: 09.04.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      pořád váhám s tou přehazkou... našel jsem čtyři varianty, tady jsou od nejlevnější:

      Ventura
      Sunrace
      Sh. Acera
      Sh. Sora

      Potíž je v tom, že bych tam chtěl nechat to pětikolečko a netuším, která z těch přehazek by na pětikolečko vlastně chodila, jestli vůbec nějaká ?

      [ Zpět ]
      Datum: 09.04.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        Když tam dáš tu klasickou z favorita bude taky chodit.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.04.2007
        Autor: 62jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        Matyxi, dojalo mne, co tady řešíte. Tohle kolo bylo moje první - rok 1964. Stálo 960,- Kčs. To byl skoro celý měsíční plat mého táty. Pozná se to podle představce. To ostatní jak jsi napsal je jasně z pozdějších dob.
        Brzdy na fotce jistě zprovozníš, ale nedoporučuji to. Byly hodně mizerné. Po nich ale přišly brzdy Centrik - samozřejmě made in Czech, asi Favorit. Ty byly velmi dobré. Můj dnešní Favorit je asi z roku 1985. Nemám ho ale (jako možná ty) na recesy. Já na Favorita dodnes nedám dopustit. Možná proto, že jsem před 35ti lety spravoval Favority půlce města, zatímco dnešním kolům nerozumím.
        Právě tyhle brzdy Centrik + ten tvůj rám jezdím dodones. Ostatní komponenty mám sice levné, ale dnešní a celkem kvalitní. Ani moc nechápu na co jsou ta dnešní kola. Móda? Na mém Favoritu jsem se právě vrátil z cesty Laos, Kambodža, Thajsko. 3.500 km. S výjimkou ojetých gum ani jedna závada.
        Ty přehazovačky s točenou listovou pružinou a řetízkem byly zajímavé, ale dost „líné“. Potom přišly duralové s umělohmotným tělem, docela dobré. Na to tvé pětikolo by fungovala. Mám asi dvě nepoužité ve sklepě. Ve sklepě mám vše na zprovoznění tvého Favorita. Přesmykač by se taky našel - nepoužitý. Možná budeš mít problém s rozměrem plášťů. Taky je ještě myslím mám - nejeté, ale 25 let staré. Nic nekupuj. Zánovní Favority z konce osmdesátých let má každá druhá rodina na půdě. Stačí se poptat.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.04.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Pleza ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

               

          jen upřesnění přehazovaček:
          první byla uvedená s listovým perem stočeným do kužele,
          druhá byla celokovová PBV (Praha, Berlín, Varšava) chodila celkem dobře ale čas od času jsme ji přenýtovali mosaznými nýty aby nebyla moc vychozená,
          pak byla plastovo hliníková - nestála za nic
          a poslední byla celohliníková ESKA

          [ Zpět ]
          Datum: 09.04.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (Jan1 ([email protected]))
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                 

            Díky moc za rady chlapi. U mě jde z recese opravdu jen z malé části. Spíše mi jde o využití kvalitního rámu (co si budeme povídat, co vydržel tenhle favorit by většina dnešních hliníkáčů nepřežila ani za boha) pro účely, na které se přesně hodí (jízda po městě, nákupy, možnost chvilkového odstavění se zámkem bez obav atd.).

            Ohledně té přehazky. Ano, ta co tam byla původně bylo to stočené listové péro, pro mé tehdejší klukovské ježdění nepříliš vhodné, rád jsem dával dokopce ale i pořádný svišťák dolů, takže to pětikolečko se využilo.


            V každém případě mám ale osobitý nápad na přestavbu. Dopředu místo beranů přijdou vlaštovky, otočené směrem dolů, takže polohou někde mezi horní a spodní polohou beranů. Díky rovné ploše řidítek tam mohu dát klasické MTB komponenty, kterých je dnes hafo a za pár kaček (brzdové páčky, řazení, gripy atd.) a přitom neztratit natažený posed pro rychlejší jízdu.

            Co mě ale trápí, je ta přehazka. Chtěl bych nějakou s "kroky", s řazením na řidítka místo na rám. Proto jsem tento dotaz pokládal, protože nevím, jestli třeba Acera pobere jen 5 pastorků, nebo ne. Původní favoriťácká přehazka nebo staré silniční SISko pro mě odpadá právě proto, že nemají kroky. Osobně vlastně nevím, jestli jsou ty kroky řízeny řazením, nebo jestli jsou nastavené v přehazce, natolik se v tom ještě nevyznám a potřeboval bych právě v tomhle poradit. Tak prosím, věnujte mi ještě minutku svého drahocenného času a poraďte. Díky moc předem.

            (p.s. pláště budou nejmenší problém, objevil jsem v Praze pár cykloservisů, kde mají dost zajímavé kousky, konkrétně to vypadá, že bych na to mohl sehnat bezdušový silniční plášť s bílými boky, alespoň se po telefonu dušovali, že to tam půjde a to by v kombinaci se zbytkem (plánuji celé kolo vč. ráfků přestříkat na černo a jen pár komponent naopak na bílo) mohlo vypadat dost hustě :o)))

            [ Zpět ]
            Datum: 10.04.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                   

              Krokování je nastaveno v řazení, přehazce je to jedno.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.04.2007
              Autor: abernathy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                     

                Akorát nesmíš mít přehazku sram a řazení shimano a naopak, myslím. Wewerka to ví přesně.

                [ Zpět ]
                Datum: 10.04.2007
                Autor: abernathy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                       

                  ohledně "kompatibility" mezi Shimano a Sram něco už vím, ale to s tím krokováním jsem nevěděl, myslel jsem že to musí umět přehazka ... takže díky, už jsem zase o něco chytřejší

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.04.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                   

              Kroky jsou snad určeny jen páčkami řazení. Kamarád nedávno sundaval neindexované páčky ze starého Velamosu protože ho už nebavilo pokaždé ladit tu správnou polohu. Ale předtím tam měl chvíli Altus přehazku a ta s těmi starými páčkami chodila.

              Jinak bych se podíval na výrobky od Sunrace, možná by se mezi nimi našly i 5-polohové páčky. Někde se chlubili, že dělají i šroubovací náboje, ne rychloupínací.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.04.2007
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                     

                Zkusím poptat ... na Sunrace už jsem v tomto směru narazil, tak uvidíme co ve skutečnosti umí ;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 10.04.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                   

              Zdravím, Matyxi :-)
              V první řadě chválím Tvůj záměr uvést to kolo do cajku.
              K té přehazovačce: já tam dal obyčejnou levnou shimamo SIS, má krátké raménko, k tomu řazení SIS - na dvoutác má polohu vlevo + vpravo (dá se jí ovládat i třetí talíř), na přehazovačku je pětipolohové s indexací (existuje i šestipolohové SIS). Vlaštovky jsem dal taky, ale klasicky, k tomu stavitelný představec - jsem na tom dost vzpřímený, takže max. pohodlí :-).
              Jinak odkazuji na www. annonce.cz, tam se v náhradních dílech ke kolům dají sehnat i nové favoriťácké komponenty. Ten obchod v Brandýse na náměstí už neexistuje, byl jsem se tam podívat.

              [ Zpět ]
              Datum: 10.04.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Ai)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                     

                díky, pokud nevyjde Sunrace, zkusím to SISko

                [ Zpět ]
                Datum: 10.04.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                       

                  nezapomen, ze potrebujes prehazku a hakem.
                  mohl bys tam dat i vic kolecek, nez 5, ale chtelo by to novej naboj.
                  HX

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.04.2007
                  Autor: Hrabe-X
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                   

              A má to pětikolečko "náběhy"? Jestli ne, tak si nejsem jistý, jestli to s indexací bude chodit. Když jsem si cca v roce 1993(4) dával indexované řazení na svou tehdejší silniční esku, tak mě na to v obchodě upozorňovali a nakonec tam šestikolečko s "náběhama" šlo, ale je pravda, že s předchozím čtyřkolečkem bez "náběhů" jsem to nezkoušel. Tož jenom tak pro upozornění - má s tím někdo konkrétní zkušenost?

              [ Zpět ]
              Datum: 10.04.2007
              Autor: sparrow
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                     

                jo tak to netuším ... dokázal bys to určit z fotografie ?

                [ Zpět ]
                Datum: 10.04.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                       

                  funguje to i bez náběhů

                  [ Zpět ]
                  Datum: 10.04.2007
                  Autor: 62jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                         

                    No tak mě asi trochu mistifikovali :-\ , no už dávno tam nenakupuju a to šestikolečko bych kupoval tak jako tak.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.04.2007
                    Autor: sparrow
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                       

                  To poznáš - koukni na bajka na kazetu a uvidíš, že jednotlivé pastorky nemají hladká čela a všechny zuby nemají úplně shodný tvar - to je ten náběh pro jednodušší zvednutí řetězu z menšího pastorku na větší.
                  No ale 62Jarda o kousek výš píše, že to funguje i bez toho - tak snad to má vyzkoušené. Jak jsem psal - já to nezkoušel tvrdili mi to v obchodě.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.04.2007
                  Autor: sparrow
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                         

                    jo,vyzkoušený.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.04.2007
                    Autor: 62jarda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                     

                Já dával na favorita nové pětikolečko, výrobce Čína, žádné značkové - náběhy to nemá, se SISkou funguje bezproblémově.

                [ Zpět ]
                Datum: 11.04.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Ai)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                       

                  Ještě jednou se Matyxovi omlouvám, jestli jem ho zbytečně vystrašil 8-) , ale prodával jsem jak jsem koupil a čekal jsem na názor těch co to vyzkoušeli.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.04.2007
                  Autor: sparrow
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Pro 62Jarda, Pleza a Jan1

                   

              Mno, zatim jsem nikdy nesedel na horaku a od detstvi jezdim na Favoritu po tatovi, co ma na ramu vyrazeny rok 58, takze ma pristi rok "kulatiny" a nedam na nej dopustit, i kdyz by se mi samozrejme libilo neco lehciho ;-) ...

              Puvodni uz mam tedy jen ram a predstavec (stejny jako na obrazku), ale drzak na pumicku to ma na te sikme trubce dole.

              Brzdy byly puvodne takove s "lankem na strane", ale uz tam mam dlouho brzdy "Special", ktere se vyrabely v dobe jako ty "Centric", akorat ze nejsou hranate a plastove blatniky (ktere jsem tam dal az letos v zime) se pod ne vejdou, i kdyz jsou pomerne blizko plaste oproti puvodnim hlinikovym (ktere jeste mam, ale nezdaji se mi tak "aerodynamicke")

              Tac tam byl kdysi jeden na trojapcku, ale uz v detstvi jsem mel dvojtac 48-32 na petipacce, po vojne jsem si rucne vypiloval 52-40-30 (v te dobe jeste nebylo tak snadne koupit) a bylo to porad na klinky a ted mam kupovany 52-42-30 na ctyrhran a presmykac uz treti.

              Prehazka byla puvodne s 3-koleckem a s tim listovym perem a retizkem, pak jsem tam mel 5-ti kolo s tou duralovo-umelohmotnou prehazkou, na kterou jsem akorat vypiloval rucne delsi voditko (kvuli trackovym prevodum) a tu prehazku pouzivam dodnes, i kdyz samozrejme neni aretovana a na 7-mi kazetu (casem ten ram povolil, i kdyz tam puvodne slo blbe i 5-ti kolo a cykloservisy dnes navic umi ramy i rovnat a roztahnout).

              Mno neni to uz nejnovejsi (ale ja uz take ne a snad to jeste chvili vydrzi;-) , ale porad to jezdi a jsem spokojeny - nasadim GPS v PDA a co uz jsem toho na tom "prozkoumal" a neumim si predstavit kolo, ktere by mi padlo lepe, i kdyz dnes uz jsou asi samozrejme kola lehci atd. ;-) ...

              [ Zpět ]
              Datum: 11.04.2007
              Autor: VladaS
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                 

            Rád bych upozornil, že přesmykač se u favoritů z této doby se ovládal pákou přímo na těle přesmykače, hned u dvojtalíře. Teprve později se dávala na rám zleva páčka pro přesmykač. Napravo byla páčka pro přehazovačku.

            [ Zpět ]
            Datum: 10.04.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (lh)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                   

              Ano, kupoval jsem ho v roce 64 a myslím, že stál jako půllitrák rumu.:-)

              [ Zpět ]
              Datum: 10.04.2007
              Autor: abernathy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                     

                V roce 64 stál moped Stadion S 11 cca 500 Kčs, ano, ale že by Favorit byl za 50 Kčs? To mě vrstevníku netvrď, to nemůže být pravda! Nebo, že by za toho socialismu bylo tak dobře a já si toho nevšim´?

                [ Zpět ]
                Datum: 05.05.2007
                Autor: AV
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                       

                  Moped možná tolik stál, ale řečenej přesmykač jsem kupoval v rámci apgrejdu opravdu asi za 30,-. Půllitrák rumu byl za 33,50:-)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 06.05.2007
                  Autor: abernathy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                   

              na tom mém byl původně jen jeden talíř, takže toto jsem nevěděl, ale navářka na rámu jen na jednu páčku (zprava) tomu nasvědčuje ... takže to tak asi bylo

              [ Zpět ]
              Datum: 10.04.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        Já mám na favoritu šestikolečko a přehazovačku Shimano TY18.
        Najeto má asi 2000 a naprostá spokojenost. Za ty prachy to nemá chybu. :o))

        [ Zpět ]
        Datum: 10.05.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (lukas ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    Bych to nechal jak je. A ušetříš hafo gramů.

    [ Zpět ]
    Datum: 10.04.2007
    Autor: Kominík
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      šetřit gramy na ocelovém kole do města ??? LOL, ale jinak dobrý nápad :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 10.04.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        Vždyť ocelové rámy patří dneska mezi nejdražší. Tak na to hoď Dura Ace nebo Recorda ať to má úroveň.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.04.2007
        Autor: Kominík
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

               

          Libereckej Kerda prodává kompletní sadu Dura Ace v kufříku za lidových 100 litrů. No nekup to.;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 11.04.2007
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    Jedno takové "vytuněný fávo" jsem viděl v činnosti, ale zřejmě se osazování novými komponenty neosvědčilo (3 tác + 7mi kolečko od Shimana), a to se s ním poměrně dlouho špekulovalo. Nechal bych to tak, jak je - nakonec i původní řazení se dá dát na řidítka (na svislou trubku). Možná nové ráfky, pláště a řidítka.

    Podobného favorita jsem nedávno prodával za 1000,- kč, chodil velmi pěkně, při poslední jízdě jsem si to skoro rozmyslel.

    [ Zpět ]
    Datum: 11.04.2007
    Autor: Šlojíř
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    Tak už se to rýsuje. Od rozdělání středu a vidlice/hlavy jsem nakonec upustil, je to ve stavu kdy bych se obával o následky pokusů o povolení závitů :o))
    Rám přetřen na děsně odpudivou barvu v odpudivé kvalitě :o)) ... díly už se dávají dohromady, de facto všechno se mi podařilo sehnat za babku.
    Bojuji teď ale s jednou ošemetnou otázkou, a tou jsou bowdeny. Původní navářky na rámu jsou stavěny pouze pro zadní přehazovačku, takže pro přední chybí. Navíc se změnilo i umístění, tzn. z rámu na řidítka.
    Tak mě napadlo, že bych to nakonec udělal tak, že bych dal prostě dlouhé bowdeny, jak pro řazení, tak pro brzdy, prostě od páčky až k brzdě/přehazce/smyku. Vadilo by to něčemu, nebo by to bylo jen o malinko větší investici díky délce bowdenů ? (a váze, samo)

    [ Zpět ]
    Datum: 05.05.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      Bude to chodit i s dlouhým bowdenem.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.05.2007
      Autor: 62jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        tak to je super ... sice to bude vypadat odporně (budu muset ty bowdeny k rámu přichytit něčím jako černou lepící páskou, nebo takovým tím umělohmotným stahovacím páskem), ale bude to fungovat, a to jde :o))

        [ Zpět ]
        Datum: 05.05.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

               

          Joj, to je ale historie :-)
          Mam ve sklepe favority dokonce tri. Jeden je s 3/4 ramem, 4 kolecko, 3tac i se stredem z horaka, rovny riditka a packy na prehazovani na nich => neco jako fitness.
          Druhej je jeste v klasicke modrozelene barve, na tom je jenom trikolecko a jeden tac s klinkama, stary hlinikovy berany. No a treti - to je mazel - z puvodniho zbyl jenom ram, prestrikany na jasne cervenou, osazeny je to sedmikoleckem, dvojtacem na nejakem zapouzdrenem stredu, prehazka stara DeoreDx či co to. Berany s bilou omotavkou, prehazovaci packy klasicky na ramu, zatim na objimce, mozna pujdou na navarky.

          Co se ale tyka vedeni bowdenu - kdysi se delavali takovy objimky na ram - kousky plechu ohnuty skoro do kruhu - a to pro vedeni jak jednoho, tak i dvou bowdenu - mozna by se dali jeste nekde sehnat ...najednou.

          [ Zpět ]
          Datum: 06.05.2007
          Autor: macikm
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                 

            To nezní špatně, dík za radu, poptám se .. určitě by to vypadalo líp, než lepící páska :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 06.05.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    Starého dobrého favorita používám dodnes, jenom se nesnažím o retro styl. Kliky na klínky a originální přehazovačku jsem s gustem poslal na smetiště dějin. Naopak původní brzdy považuju za dobře použitelné, zejména pokud se použijou hliníkové ráfky (na ocelových jsem absolvoval Grossglockner a při sjezdu jsem musel zastavit a chladit je v potoce, krátce nato jsem tam dal hliníkové Remerxy). Nad Favoritem spousta lidí ohrnuje nos protože "dnes se to přece dělá jinak" ale já na něj nedám dopustit.

    [ Zpět ]
    Datum: 05.05.2007
    Autor: Aviatik
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      Memu Favoritu bude pristi rok 50 let a nejak si neumim predstavit kolo jine, i kdyz uz se urcite delaji kola mnohem lehci.
      Mam 3-tac "Tracer durabi" 52-42-30, 7-mi kolo 11-27 (hodilo by se jemnejsi odstupnovani, ale na to me turisticke popojizdeni 2x tydne do 100km to uplne staci a hlavne mam original prehazku Favorit, na kterou jsem jen rucne vypiloval delsi voditko, takze jsem "vicekolecko" radeji neriskoval - klasicka "dvoupacka" na ramu na razeni a pro to lanko k presmykaci jsem si udelal takovy mosazny sroubovaci "cipant", ale tusim, ze se to kdysi i prodavalo. Na riditkach navigaci v PDA a co jeste vic potrebuju "ke stesti", tedy kdybych jeste nemusel na silnici "cuchat ty smrdute plechovky" a vecne se vyhybat diram ? ;-D

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: VladaS
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

         

    Tak stavba pomalu, ale jiste pokracuje. Respektive nebýt dvou problémků, tak už jsem to včera mohl zajíždět.

    Problém první: řazení. Ačkoliv dorazy atd., se zdá v pořádku, asi je problém s indexem. Konkrétně od polohy 5 (nejmenší pastorek) to postupně přidává o víc než o jedno kolečko, tzn. 5-5 sedí, 4-4 ještě jakž takž, 3-3 už střílí jak prase, 2ka na řazení už skočí rovnou na hranu největšího pastorku a 1-ka na tom řazení tam nejde dát, protože už by to hodilo do drátů a tomu samozřejmě brání doraz. Je možné, že toto řazení prostě není vhodné pro tuhle kazetu, tedy že je dělané na užší pastorky ?
    foto razeni: http://www.matyx.com/galerie/photoalbum/gd...

    Problém druhý, brzdy. Bohužel brzdy co mi byly prodány v krámě mají delší ramínka, takže i při posunutí špalíčků úplně nahoru to sotva dosedá na spodní hranu ráfku. Nevíte někdo, jestli (a případně kde) se ještě dají sehnat ty originální favoriťácké brzdy, které mají kratší a podstatně zahnutější ramínka ?
    foto brzd: http://www.matyx.com/galerie/photoalbum/gd...

    Předem moc díky za radu a zde je ještě fotka aktuálního stavu, pro vaše pobavení :o)))) ... Lepící pásku ignorovat, bude zatřena černou barvou stejně jako zbytek rámu :o))
    foto "KOLA" s nickem "CITYBAJK" http://www.matyx.com/galerie/photoalbum/gd...

    [ Zpět ]
    Datum: 09.05.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

           

      Brzdy máš správný,ale rám je 3/4.Hádám podle toho ,že je moc málo místa mezi rámem a kolama.
      Jinou přehazku.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.05.2007
      Autor: 62jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

             

        Aha, takže jiné brzdy, nebo jiné ráfky. To jsem ostatně čekal. Ale s tou přehazkou .. znamená to, že to SISko co tam je má jiný "poměr převodu" z lanka, tzn. že nebude kompatibilní s tím řazením ? Nevyšlo by pak levněji jiné řazení, než přehazka ... a nebo se už nedělá ?

        [ Zpět ]
        Datum: 09.05.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

               

          Co je starší vyhoď.Přehazku jsem kupoval asi 230 a řazení na 5ti kolo180Kč.Otočný.

          [ Zpět ]
          Datum: 10.05.2007
          Autor: 62jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                 

            Nakonec půjde asi nová kazeta, protože ta co tam je má jiné rozteče, než kterékoliv indexové řazení, co se dnes dá sehnat. Přehazku zatím nechám, vodítko má v pohodě a pružina ještě není zvadlá, takže není důvod. Řazení tím pádem mohu nechat, protože to páčkové Shitmano je právě novějšího typu a s novou kazetou to bude chodit. Navíc cokoliv novějšího na tom kole, co by nevypadalo jako šmejd od Ťingťongů prostě nechci, chci mít klid když ho někde nechám zamčené na řetězu a tuto podmínku v současné chvíli splňuje :))))

            [ Zpět ]
            Datum: 10.05.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Zprovoznění Favorita z šedesátých

                   

              Mam ted podobný stroj. Dámský rám, bubnový brzdy, ale opravdové vlaštovky tj. gripy jsou rovnobezny se smerem jizdy ne to cemu dnes bikeři rikaj vlastovky. Petikoleckovou prehazku jsem resil tak, ze tam mam obracene jdouci presmykacovou packu sice neindexovanou, ale se zoubky. A je to moc prijemny.
              Lada

              [ Zpět ]
              Datum: 11.05.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (lada lehokolo co se neprihlasil)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

včera
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

166 cyklistů (21 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016