Airline - full - otázka č. 3

Tak výběr fulla jsem víceméně zúžil na tu třídu "nových" XC fulů - trailů, kde jsou dříve používané zdvihy 100 mm zvětšené na 120mm - tím, že nechci tvrdé terény, ale dlouhé jízdy v maximálním pohodlí, tak jsem si řek, že by mi to mělo maximálně vyhovovat.
Tyhle fully mají obvykle vepředu brzdový kotouč 180 mm, vzadu 160 mm. Dneska přes noc jsem došel k závěru, že vzadu bych ho rovnou nechal vyměnit taky za 180 mm, ale jde mi o předek - dát tam dvoustovku nebo ponechat 180ku? (pořád jsem namlsanej z tý testovací meridy - pohodlí sice měla mizerný, ale brzdy - vepředu 200, vzadu 180 - fantastický, to bylo bržděníčko ve sjezdech jak víno).
Takže - pane Lorenz - jak pro mě vidíte velikost kotoučů ? (i s ohledem na moji váhu, i když od 1. 2. už 5 kilo dole !!!).
Děkuji za názory :-)

[ Zpět ]
Datum: 23.03.2007
Autor: Airline
  • Re: Airline - full - otázka č. 3

         

    Ai brzdi - chceš se stát sjezdařem? Já vozím vepředu i vzadu 160 mm kotouč a brzdného účinku mám na rozdávání. Zatím o nějakém přechodu na 180 (a výše) ani vzdáleně neuvažuji.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.03.2007
    Autor: ckp13
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 3

           

      Honzo, řeknu Ti to takhle - s tou meridou jsem během dvou víkendů dal takový sjezdy (terénní) a v takové rychlosti, jako bych to ani nebyl já. Prostě takovýho mě neznáte. Bylo to úžasný a pro mě naprosto nové. Takže se "obávám", že tomuhle bych hodně rychle přivyknul. Nicméně - to už by bylo na další kolo, protože univerzály se mi moc nepozdávaj.
      Na mý meridě mám 160ky, po zkušenosti s tesťákem (LX 200/180) můžu říct, že "dávkování", resp. síla stisku je v obou případech úplně stejná, ale kvalitnější brzdění vidím ve velikosti kotoučů.
      Ok, díky za názor :-).

      [ Zpět ]
      Datum: 23.03.2007
      Autor: Airline
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        Na průměrně brzdy klidně 203/180 kotouče. Na špičkové stačí 180/160.
        Tedy třeba na ORO bych tu 200ku nedával, to už by opravdu mohlo být nepříjemně kousavé.
        Na LX klidně 200ku.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.03.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        Ten zadek ve sjezdech stejně moc nebrzdí - skoro veškerá váha je na předku, tam ti stačí i ta 160. A na předek klidně dej tu 180 (200 se mi zdá opravdu moc), hlavně se těším na ty sjezdy. Kde to bude nejdřív? Nepojedeš za týden do Kácova (aspoň kousek)?

        [ Zpět ]
        Datum: 23.03.2007
        Autor: ckp13
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          Proč se ti zdá ta 200-ka moc? Už jsi trošku víc jezdi s 200-kou kotoučem? Mě u průměrných brzd vůbec moc nepřijde. Třeba i na mojich J7 bych klidně jezdil s 200-kou (mám 185ku a 200-ku jsem testoval na jiném kole) a to vážím 70kg.
          Vzadu se opravdu s tou 160-kou dá, výkonově určitě stačí, ale zkoušel jsem i pár kol s 203/160 a mě to nesedlo pro velký rozdíl brzdné síly na přední i zadní (i když to bylo na zadní dostačující). Je to ale asi dané tím, že už mám za hodně let zažito, že zadní brzdím menší silou než přední.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.03.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 3

                 

            Já mám čtyřpístkové XT a 160 kotouče a brzdného výkonu mám (při cca 73 kg) víc než dost. Zkoušel jsem i kotouč 180 (loni na Meridě, brzdy si už nepamatuji) a bylo to zbytečně moc. Možná to bylo ale tím, že jsem u svých brzd zvyklý na sametový chod s plynulým nárůstem brzdné síly a brzdy na té Meridě brzdily nejdříve středně a pak se dost rychle "kously". I s tou 160 nemám problém zastavit na fleku.

            [ Zpět ]
            Datum: 23.03.2007
            Autor: ckp13
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Airline - full - otázka č. 3

                   

              Hrozně záleží jaké jezdíš terény, jaké pláště. Pokud pláště co podrží a k tomu trošku rychleji, tak zastavit na fleku ve velké rychlosti není možné žádnou brzdou ani s 200-kou kotoučem (tedy pokud chceš brzdit jen jedním prstem, což považuju u hyder za samozřejmost). Tam se každé zlepšení výkonu hodí.
              Pokud se s velkým kotoučem brzda příliš kouše, tak to není moc dobrá brzda.
              Nedokážu si představit na průměrných brzdách typu LX jedním prstem brzdit v kritické situaci ve velké ryhlosti na tvrdém povrchu s pořádným pláštěm.

              Čtyřpístkové XT jsou zrovna z lehce nadprůměrných brzd, ale 180-ku by snesly v pohodě.
              Jediná brzda, kde jsem pro svojí váhu pochyboval o větším než 180-ce kotouči je ORO.

              [ Zpět ]
              Datum: 23.03.2007
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Airline - full - otázka č. 3

                     

                Ale asi jsem taky ovlivněn už více fully a momentálně nejmenší zdvih jezdím na svém kole 115/100 a bude v nejbližší dnech vyšší a spoustu těch brzd jsem testoval na fullech s větším zdvihem, které opět dovolili ve sjezdu více.
                Třeba na HT je to trošku něco jiného a tam se může vystačit u dobrých brzd i se 160/160 (zvlášť pokud někdo jezdí nějaké příliš chrtí pláště, který stejně nepodrží).

                [ Zpět ]
                Datum: 23.03.2007
                Autor: Mlok
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Airline - full - otázka č. 3

                       

                  To NA FLEKU mělo být v uvozovkách (loni tady byla na toto téma dlouhá diskuse). Já teď vozím na FS zdvihy 120/120 a určitě půjdu taky výš - do terénu houpačku, na rychlý švihy HT a na silnici silničku. A v brzdění mi pomáhají i NN/NN 2,25/2,1 na FS i HT.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 23.03.2007
                  Autor: ckp13
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Airline - full - otázka č. 3

                         

                    Jasně, na fleku jsem nebral doslova. Ale když se objeví nějaký sjezd, kde se jede přes 50 nebo přes 60, tak to je ta brzdá dráha poměrne dost dlouhá.

                    A ještě dodám, že pro větší kotouč je tu jeden důležitý argument u těžší jezdců (což se mě a tebe při váze kolem 70kg netýká a já s tím nikdy problém neměl) a to přehřívání.

                    Mám několik kamarádá, co váží 90+ a jezdí různé brzdy (XT, LX, J7) a všichni měli s přehříváním na 160-ce kotouči hrozné problémy, někdo z nich ještě i na 180-ce a až 203 kotouč to vyřešil.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 23.03.2007
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          Příští týden mi to kolo postavěj a na pár hodin půjčej, abych vyzkoušel práci zadní stavby a velikost. I kdybych se rozhod kladně a hned ho koupil, tak s "nevyzkoušeným" kolem bych skupinovku nejel, to si potřebuju nejdřív osahat vklidu při sólo jízdách. Nehledě na to, že nový kolo je tak krásný, že ho první týden asi budu mít jenom u postele, ne-li dokonce v ní, klidně budu spát vedle něj na zemi :-).
          Jinak o Kácově jsem uvažoval, ale vy to pojedete tvrďácky a to by mě na htčku zabilo (a taky psychicky by mě to zabilo, takže bych byl mrtvej hned dvakrát), takže jsem si říkal, že bych vás dojel aspoň pozdravit, jenže - vy tam dorazíte v sobotu pozdě odpoledne a to já bych se chtěl tak ve dvě už vracet, takže se míjíme.
          A ty moje sjezdy jsou přece jenom něco jinýho než Tvý a wewerčí, přesto ale pro mě dosud nepoznané a nadprůměrné :-))).
          Já sem tak děsně natěšenej, nejde mi pracovat, nespím, málo jím, denně piju jen cca půl litru, z toho 2 kafe, a přesto nestrádám - prostě všechno se mi upírá jen jedním směrem :-))).

          [ Zpět ]
          Datum: 23.03.2007
          Autor: Airline
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 3

                 

            Škoda. Terénem chceme opravdu trochu rychleji a ostřeji, ale Radka se chystá po silnici...
            A s tím těšením je to asi u každého stejné. Vždycky když si kupuji nové kolo tak jsem pár týdnů úplně mimo :o)))

            [ Zpět ]
            Datum: 23.03.2007
            Autor: ckp13
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 3

           

      Strasne zalezi na brzdach. Mel jsem sanci vyzkouset nove XTR 160/160 a brzdilo to lepe, nez moje LX 203/160. Tzn velikost kotouce umerne k vykonu a kvalite brzdy.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.03.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        nerad bych se mýlil, kdo do toho vidí tak mě opraví, ale třmem lx a xtr se liší tím , že jeden je ze dvou kusů a druhý obráběný z jednoho kusu, liší se hmotností ale pochybuju, že brzdy se budou lišit průměrem pístků ať už ve třmenu nebo v páce anebo jiným poměrem ramen na páce. rozdíl tedy může způsobovat materiál destiček (je možný dát identický) nebo kotouče.
        takže Matěji, bud máš mastnej kotouč nebo destičky nebo ses nechal ovlivnit rozdílnejma písmenkama na třmenu a hodnotil si čistě subjektivně
        ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 25.03.2007
        Autor: vette
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          Mastny kotouc nemam, parametry prumeru pistku fakt nevim a tak dalece jsem to nezkoumal. Mozna to mohly byt ty desticky, ja tam mam klasicky kovove, XTR melo pryskyricove ci co to je za material. Muze to delat takovy rozdil ?

          [ Zpět ]
          Datum: 25.03.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 3

                 

            ber to jako obecnou úvahu. který konkrétní destičky brzí líp nevim, tolik sem jich zase neměl abych mohl dělat nějaký závěry. věřim, že se někdo se zkušenostma ozve. vim jen tady z nějakýho tématu, že se polosintrovaný nebo sintrovaný destičky nesměj používat na kotouč, kterej je výhradně pro ty organický...

            [ Zpět ]
            Datum: 25.03.2007
            Autor: vette
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Airline - full - otázka č. 3

                   

              Jsem se koukal, a u toho noveho XTR uvadi oba tyto typy desticek pro jeden a ten samy kotouc. No uvidime, treba se skutecne ozve nekdo s presnejsimi zkusenostmi, ale i tak si stojim za tim, ze vetsim kotoucem se neda nic zkazit, alespon u slabsich brzd ;)))

              [ Zpět ]
              Datum: 25.03.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Airline - full - otázka č. 3

                     

                s velikostí kotouče souhlasim:) dyk taky mám na kellysovi 180 a na gt 200 a to oboje s LX:o)))

                [ Zpět ]
                Datum: 25.03.2007
                Autor: vette
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Airline - full - otázka č. 3

                     

                Sintrovany desky obsahuji kousky kovu, brzdi min, zato se mnohem pozdeji sjedou nez organiky. S tema je to analogicky opacne.
                Vetsim kotoucem sis pochopitelne pomohl, neprihlaseny M. :o) , princip vlivu velikosti kotouce na brzdny vykon jsme trochu nakousli v http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=4455 , nekde ke konci diskuze.

                [ Zpět ]
                Datum: 26.03.2007
                Autor: vasek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Airline - full - otázka č. 3

                       

                  :o))) na konci tohoto tematu, ani uz nevim, kde se to psalo :o)))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.03.2007
                  Autor: vasek
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Airline - full - otázka č. 3

                         

                    To ano. Ja jen ze take hodne zalezi na vykonu brzd. Ja jsem v tomhle "maximalista" ;)) a radeji jedovku, nez lenocha ;)) a protoze v dobe koupe kola jsem o kotoucovkach jeste poradne nic nevedel, tak jsem proste nechal LXa, co uz tam byly a s tim 203mm kotoucem vepredu jsem maximalne spokojen. Pokud mi v soucasnosti na mem kole neco vadi, tak je to spis nedostatecny vykon na zadni brzde, kdyz treba jen v klidu pribrzduji z kopce (na dobrem povrchu), tak vzdy musim i predni, protoze zadni sama to neutahne. Budto brzdi malo, nebo za ni muzu "vzit", ale pak hrozi, ze se kousne. Tolik k davkovani ucinku u LX se 160mm kotoucem. Dopredu by mi tohle nesmelo.
                    Chapu ze Honza (CKP13) je s XT spokojen, protoze ackoliv to nechapu, XT i XTR proste brzdi lepe nez LX, navic je o nejakych 15-20 kg lehci nez ja. Netusim cim to je a docela by me to zajimalo. Muze to byt treba tlakem ? Jestli treba u XT/XTR neni jinak vyresena "paka" hydrauliky, takze i pri stejnem prumeru pistku je tam pri stejne sile stisku brzdove packy vetsi vysledna sila tlaku na kotouc ? Treba je tam vetsi prumer hadicky s brzdovou kapalinou ? Nebo jsou tam nakonec preci jen vetsi pistky ? Fakt nevim :-(.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 26.03.2007
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Airline - full - otázka č. 3

                           

                      XT x LX se všude dost řešilo a nikdo nenašel přesné vysvětlení proč ta XT brzdí lépe, ale prostě brzdí.

                      S tou zadní to ale lepší být nemůže, takhle to bude u každý brzdy. Jen nechápu důvod, proč chceš brzdit jen zadní brzdou, která nikdy moc brzdit z principu malého zatížení zadního kola nemůže (při extrémním brždění zadní kolo začíná ztrácet dokonce kontakt s povrchem, takže pak nebrzdí vůbec).
                      Pokud bys měl výkon na zadní větší, tak výsledek bude ještě horší a budeš blokovat kolo pořád.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.03.2007
                      Autor: Mlok
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Airline - full - otázka č. 3

                             

                        Diky za podporu ohledne toho LX vs. XT/XTR. Uz jsem se zacinal bat, ze jsem se opravdu nechal jen subjektivne unest napisem lepsi znacky :o))) ... tak jsem rad ze jsem se nemylil.

                        Ohledne zadni brzdy. Ta potiz neni ve vykonu, stejne chovani napriklad predvadi vecka vs. kotouce, tzn. jde o davkovani. Kdyz jedu z kopce po dobrem povrchu a rozumne podhustenou zadni, tak tam je adheze mnohem lepsi, nez je maximalni vykon te zadni kotoucovky. Tzn. stejne jako u vecek, pokud postupne vic a vic pritahuji brzdovou packu, narazim na bod, kde uz to proste vic nejde a zadni kolo stale jeste dobre sedi, a pritom to kolo nebrzdi dostatecne. Mohl bych ji povolit a "hamtnout", ale stejne jako u vecek by se to potom bloklo. Na predku s 200mm kotoucem muzu plynule (a s mnohem mensi silou) pritahovat a dosahnu vetsiho brzdneho ucinku.

                        Duvod proc tohle pouzivam je jednoduchy. Jde o napriklad delsi asfaltovy kopec, kde chci mit jednu ruku z nejakeho duvodu volnou, a pritom sedim na sedle a nechavam odpocinout nohy. Cinnost druhe ruky je pritom treba piti (nepouzivam kejmla, ale stare dobre flasky na ramu), kontrola zmeskanych hovoru na mobilu, sesroubovani vidle na nizsi zdvih, vysmrkani se ;o) apod. apod. A jen predni v takovem momente brzdit nechci, protoze kdyby doslo na problem "dira v silnici, neceho se leknu apod. tak radeji zablokovane zadni nez plachtak pres riditka kvuli nechtene zahamtnute predni ;o)))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.03.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Airline - full - otázka č. 3

                           

                      Já mám ten starší model XT hydraulik, které měly ještě 4 pístky. Dva jsou menší a začíná se brzdit právě jimi, takže se dá velmi jemně dávkovat brzdná síla. Pokud zmáčknu víc, zapojí se další dva pístky s větším průměrem a bzdný účinek začne prudce narůstat. Tohle u toho novějšího modelu nemám a je to znát. Ale pořád s tím zabrzdím naprosto skvěle. Ještě mám ráfkový hydrauliky od Magury a ty brzdí taky výborně. Jen musím brzdit dvěma prsty, což u kotoučovek neznám.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 26.03.2007
                      Autor: ckp13
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Airline - full - otázka č. 3

                             

                        No vidis, to ja musim na LX i s 200mm kotoucem brzdit minimalne dvema prsty :((

                        [ Zpět ]
                        Datum: 26.03.2007
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Airline - full - otázka č. 3

                               

                          asi to chce posilovat prsty:o))

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.03.2007
                          Autor: vette
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Airline - full - otázka č. 3

                                 

                            to je to jedine co vlastne posiluji ... denne 9 -16 hodin na klavesnici ;o)))))))

                            [ Zpět ]
                            Datum: 26.03.2007
                            Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Airline - full - otázka č. 3

                                   

                              Ale LX + 200ka kotouč je už docela divný. Já mám hodně slabý prsty (ale zase mám jen 70kg) a třeba na J7 se 185-kou kotoučem na přední brzdě občas taky musím vzít dvěma prsty, ale při 200-ce kotouči jsem neměl problém s jedním prstem ještě na žádné brzdě, kterou jsem zkoušel (nezkoušel jsem tedy žádnou horší brzdu než Deore nebo LX, na nějaké "mrdce" by se to stát asi mohlo).
                              A u ORO a Louis mi stačil konečně i jeden prst se 180-kou kotoučem.
                              U XT to pak bylo se 180-kou na hranici, jedním prstem to dám, ale je to už nepříjemný, musím to rvát na maximum a to už pak není ten cit, takže tam jsem taky sem tam dva prsty použil.
                              Vše testováno buď na mém fullu s málo nahuštěným NN 2,25 (takže poměrně slušný grip a dovolí mi to brzdit dost) nebo ty větší kotouče na pláštích co jsou ještě větší držáky (200-ku kotouč většinou vozí kamarádi na skoro sjezďácích kde mají pláště typu Kenda Nevegal 2,5).

                              [ Zpět ]
                              Datum: 26.03.2007
                              Autor: Mlok
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Airline - full - otázka č. 3

                                     

                                No tak ja mam u te 200ky stejny pocit, jako ty u XT se 180kou.. tzn. jednim prstem se to samozrejme da, ale musim to uz docela rvat a pak tam neni ten cit. Takze proto ty dva prsty, vetsinou pouzivam prostrednicek a prstenicek, takze palec protichudne k ukazovacku a malicek mi umoznuji slusne drzeni gripu. Ale je pravda, ze mam 90+ kg, a to je asi hodne znat.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 26.03.2007
                                Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Airline - full - otázka č. 3

                                 

                            Nebo počkat, až začne někdo něco podobného seriově vyrábět i do terénu :
                            http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech...

                            [ Zpět ]
                            Datum: 26.03.2007
                            Autor: ckp13
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Airline - full - otázka č. 3

                                   

                              Ale to je elektronicky razeni, ne brzdny asistent :o)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 26.03.2007
                              Autor: vasek
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Airline - full - otázka č. 3

                                     

                                Já vím, myslel jsem obecně elektronické ovládání čehokoliv :o)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 27.03.2007
                                Autor: ckp13
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Airline - full - otázka č. 3

                                       

                                  Cetl jsem uz i clanek o tom, jak to zkouseli silnicari v profipelotonu. Koriguje to dokonce automaticky oba saltry podle vzdalenosti voditek od retezu, aby o nej neskrtaly, no neni ta technika uzasna? :o)

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 27.03.2007
                                  Autor: vasek
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Airline - full - otázka č. 3

         

    píšu sem, protože nevim, kam se mám mezi honzu a mloka naprat. kouše, nekouše, náběh brzdný síly, dávkovatelnost... to sou podstatný věci ve chvíli, kdy porovnáváte brzdy mezi sebou v testu a to by jeětě vyžadovalo mít zajetej kotouč a nezkoušet to s novym, jak to někdy experti ve velu dělaj. mám lx, který sou většinou v testech popisovaný jako špatně dávkovatelný s ostrým nástupem účinnosti. podle mě je to o zvyku. ai sina tý meridě postupně vyleštil nový kotouče a tak se s těma brzdama sžil a tak mu nepřipadá, stejně jako mně, že by nárůst brzdnýho účinku byt strmej.
    ale pošťuchovat ho ještě chvilku můžeme:o))

    ai kašli na to a dej tam co chceš;-)

    [ Zpět ]
    Datum: 23.03.2007
    Autor: vette
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 3

           

      Mě šlo o to, že ten 200 mm kotouč je velkej a určitě i těžkej - aby to Ai vůbec uvezl, když je teď hubenej, skoro anorektickej :o)))))

      [ Zpět ]
      Datum: 23.03.2007
      Autor: ckp13
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        na druhou stranu mu to pak ale nepojede z kopce stejně jako cami protože bude moc lehkej:o)) to by spíš chtělo nějakej 20-ikilovej sjezdovej speciál. hmotnost celku se nezmění a ai na to nohy má aby to utáh i do kopce;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 23.03.2007
        Autor: vette
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          To je obecný problém těchto štíhlých bikerů a bikerek - nechtěl jsem napsat "lehkých" :o))) Do kopců jim to jede samo, ale dolů musí šlapat. Už lehký protivítr je dokáže i na sjezdovce na Klínovci zastavit a tlačit zpátky nahoru... :o))

          [ Zpět ]
          Datum: 23.03.2007
          Autor: ckp13
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        Skutečná negativa by se ale i nějaká našla u těch větších kotoučů. Obzvlášť kombinace těžký jezdec + ne extra tuhá vidlice, tak už značně narůstá problém se škrtáním a v některých případech už může být docela otravný (taky jsem to zažil když to kamarád řešil v neúnosný míře, kombinace 100kg + Black + 203 kotouč).
        Mě se nenhle problém naštěstí netýká při mé váze a 32mm vidlici.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.03.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 3

           

      S testy máš naprostou pravdu, já naštěstí vždy zkoušel všechny brzdy zajetý a vyladěný, ale zase některé brzdy jen chvilku, což je taky někdy neobjektivní.
      Celoou sezonu mám odjetou pouze na J7 a XT.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.03.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        nechtěl sem do toho vstoupit s tím, že znevážím vaší debatu ale znám trošku aie a vím, že to bude z velký části o subjektivním pocitu. prostě se mu ty kotouče zalíbily a navíc, jak sem už řek, když si je sám zajede a nástup tý brzdy bude postupnej, tak bude spokojenej a tak to má byť:o)

        [ Zpět ]
        Datum: 23.03.2007
        Autor: vette
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          5ek bych, že mě máš přečtenýho :-)))

          [ Zpět ]
          Datum: 23.03.2007
          Autor: Airline
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 3

                 

            no a proto se obávám abys nezakotvil u tý prkený meridy;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 23.03.2007
            Autor: vette
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Airline - full - otázka č. 3

                   

              tak, tak, to už raději naslepo bez vyzkoušení objednat Canyona ESko.

              [ Zpět ]
              Datum: 23.03.2007
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Airline - full - otázka č. 3

                   

              Jak jsem Ti psal - tý meridy AM 3000 - D šíleně lituju, kdyby ten zadek šlapal tak jak očekávám, tak bych šel po ní hlava nehlava - teď už je mimo. Prostě ten zadek nepracuje a není to vadným tlumičem ani chybným nafoukáním, což jsem poznal já, Ty a taky to tak trochu naznačili (i když jinými slovy) v tom testu ve Velu. Škoda...

              [ Zpět ]
              Datum: 23.03.2007
              Autor: Airline
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Airline - full - otázka č. 3

                     

                díky Sváťo díky. bude se mi spát o něco klidněji:o))

                [ Zpět ]
                Datum: 23.03.2007
                Autor: vette
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Airline - full - otázka č. 3

         

    180 vepredu, 160 vzadu je idealni kombinace. Zadek zablokujes se 160 vzdycky a vetsi nez 180 IMO nema smysl.
    Na moji vahu je vepredu 160 bud akorat na opatrnejsi jizdu nebo lehce malo na terenni jizdu.
    Vetsi kotouce budes svoji vahou deformovat a budou ti cinkat (i me cinkaji v zatacce, ale je mozny, ze je to nabami).

    [ Zpět ]
    Datum: 23.03.2007
    Autor: wewerka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 3

           

      Taky mne prijde, ze az na par vyjimecne slabych brzd jsou 200 mm kotouce zbytecny, navic na vsem krome FR nebo DH specialu i hrozne vypadaji, ale to je jenom muj subjektivni dojem :o).
      Kotouc se nedeformuje vahou jezdce, zdeformuje se bud opravdu chvilkove nejakym silenym prehratim, nebo poskozenim po hozeni tlamy (to uz znam moc dobre, au).
      Cinkani kotouce muze mit furu pricin a jsem linej na to je tady vsechny jmenovat. Kazda hydra si obcas cinkne, stejne jako rafkova brzda obcas skrtne o rafek.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.03.2007
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        Treba na Kone mi deformaci kotouce delala povolena zadni naba. Po case se sama rozstelovala a kotouc po nasednuti byl o milimetr vedle a zacal cinkat/drhnout.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.03.2007
        Autor: wewerka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          Je to asi fuk, ale kotouc je k nabe pridelanej napevno, takze by naba musela rupnout, aby zdeformovala kotouc. Mozna kdyby nekdo docela brutalne pretahl upevnovaci srouby, tak se kotouc dokrouti= zdeformuje, jak tu jednou psal Mlok. Jina vec je pohyb naby s prisroubovanym kotoucem proti ose kola, co mas asi na mysli, ale to je normalni viklani, ne deformace kotouce.
          A tech pricin cinkani jsou fakt mraky, nema vubec cenu psat, komu co a kdy a v jakym pocasi a rychlosti dela :o)

          [ Zpět ]
          Datum: 23.03.2007
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 3

           

      Vetsi kotouc vepredu ti nebude cinkat proto, ze by se deformoval, ale kvuli torzni tuhosti vidlice. Vetsina XC vidli (28-32mm) se pod vetsi vahou preci jen krouti, a cim vyssi zdvih a vetsi kotouc, tim vetsi pravdedobnost, ze i pri mensim oblouku zacne "skrtat" a "cinkat". To je ale naprosto normalni a nicemu to nevadi.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.03.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Airline - full - otázka č. 3

         

    Na velikosti kotouče je závislá teplota kotouče při dlouhodobém brždění a teprve na základě této teploty je daný brzdný výkon.

    Jestliže bude teplota kotouče stejná, tak je přece jedno jaký má průměr, jelikož brzdná plocha je stejná jako u menšího. Větší průměr kotouče se méně zahřívá a proto po delším brždění má větší účinnost.

    Důležité je, jaká je kvalita kotouče, jak se zahřívá a jakou má schopnost chlazení. Méně kvalitní kotouč většího průměru může být horší, než menšího průměru, ale kvalitnější.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.03.2007
    Autor: pro_pa
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 3

           

      Presne tak. V zasade ale plati, ze u vetsiho kotouce muzes ocekavat snad pokazdy lepsi chlazeni, takze i subjektivne vyssi ucinnost brzdy. Uz jsem to tu kdesi psal, vyjimkou byl treba kotouc Alligator 180 mm, co mi brzdil o poznani hur nez treba Magura Louise s prumerem 160 mm, neco jsem s nim najezdil, takze to rozhodne nebylo tim, ze by si treba jeste nesedly desky, ze by byl kotouc nebo i desky zamasteny apod.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.03.2007
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        Souhlas, pokud je kotouč dobře udělán, tak vždy bude mít lepší fading ten větší, ale jak sám píšeš mohou existovat vyjímky.
        Pokud budeš mít dva stejné kotouče, které se budou lišit pouze průměrem, tak ten menší se bude samozřejmě chladit stejně, ale vše poznáš až při dlouhodobém brždění, kdy kotouče začnou vadnout vlivem vysoké teploty.
        Dalším důležitým faktorem jsou brzdové destičky, které se také zahřívají a jejich účinnost je na tomto faktoru závislá. Pokud budu mít shodné kotouče rozdílného průměru, tak vlivem rozdílných destiček může ten větší zvadnout mnohem dříve.

        [ Zpět ]
        Datum: 24.03.2007
        Autor: pro_pa
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          oprava: ten menší se samozřejmě chladí hůře

          [ Zpět ]
          Datum: 24.03.2007
          Autor: pro_pa
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          Dalsi vec bude system paky. Pokud je kotouc vetsi, bod, kde desticky pusobi na brzdovy kotouc, bude dal od stredu otaceni kola, takze ucinost bude vyssi, nez u stejne brzdy, stejnych brzdovych desticek a stejneho kotouce.

          [ Zpět ]
          Datum: 24.03.2007
          Autor: vasek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 3

                 

            dopl. ale mensiho prumeru :o)

            [ Zpět ]
            Datum: 24.03.2007
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 3

                 

            A ta páka se narozdíl od předchozího projeví okamžitě a úplně na každé brzdě.

            [ Zpět ]
            Datum: 25.03.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 3

           

      Tady si dovolim nesouhlasit. Pokud bych to mel nejak shrnout, tak asi takto:

      vyhody vetsiho kotouce:
      - lepsi chlazeni kotouce (to uz se zde probralo)
      - lepsi brzdny ucinek (take se to jiz probralo)

      nevyhody vetsiho kotouce:
      - vetsi zahrivani desticek a paradoxne i kotouce, protoze u vetsiho kotouce je v miste desticek samozrejme i vetsi rychlost otaceni (ne ze by se vetsi kotouc tocil rychleji, to samozrejme ne, ale cim delsi obvod, tim vice materialu kotouce probehne pod destickami pri stejnem poctu otacek kola). Na druhou stranu to chlazeni diky vetsi plose a take vetsi obehove rychlosti po vnejsim obvodu toto kompenzuje.
      - vyssi pravdepodobnost deformace kotouce, kdyz uz preci jen prijde na prehrati, nebo napriklad dusledkem padu. Kvuli vaze jsou kotouce pomerne "tenke" a cim vetsi, tim vetsi paka na nej bude v pripade padu (ci krouceni vlivem teploty) pusobit.
      - vetsi zahul pro vidlici, zvlaste pri hodne ostrem brzdeni, vlivem vetsi paky dane vzdalenosti brzdneho bodu od naby.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.03.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        jo ad ten posledni bod, i.e. zahul pro vidlici:
        Tam je jeste navic jeden drobny detail, a to ze zatimco stredovy bod je opren o dve mista, tzn. pres nabu o obe nohy vidle, tak brzdovy pak vyviji paku jen na jednu nohu vidlice. Pokud si predstavim extremni pripad, tzn. nejakou vidli s vyssim zvihem a 28mm nohama, nedejboze jeste jeste zrovna locknutou (takze vlivem brzdeni nemuze jit dolu) a na tom sediciho treba metrakove chlapika a nejake hodne ostre 4-pistkove brzdy s 200mm kotoucem, tak mi prijde i docela mozne, za by se vidlice ohnula. To jen tak pro predstavu. Samozrejme vubec nejlepsi varianta je hodne vykona brzda s dobrymi kotouci, ktere snesou vyssi teplotu, kde pak staci 160mm i vepredu. Jenze ne kazdy ma na takove brzdy $$$ :o(((

        [ Zpět ]
        Datum: 26.03.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        nesouhlasím s tím větším zahříváním kotouče. Sice máš pravdu, že destičky po kotouči urazí větší dráhu, ale ve výsledku je to zanedbatelný vliv.
        Praxe ukazuje, že s většími kotouči se celek prostě přehřívá výrazně méně. Přehřívání řešilo více mojich kamarádů, kteří mají 90kg+ a u všech to větší kotouč vyřešil a vadnutí ve sjezdech je fuč.

        A ten větší záhul na vidlici je taky takový sporný. To je jen v případě, že bys měl mizernou brzdu a na menším kotouči nedokázal vyvinout dostatečnou brzdnou sílu, což většinou dokážeš, jen musíš zabrat větší silou (a případně místo jední prstem třeba dvěma).

        [ Zpět ]
        Datum: 26.03.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          Jasne, proto tam take pisu, ze to vyssi zahrati kotouce a hlavne desticek diky vetsi obvodove rychlosti je naprosto dostatecne kompenzovano lepsich chlazenim, opet diky vetsi plose a obvodove rychlosti kotouce. Je to paradox :o)))

          [ Zpět ]
          Datum: 26.03.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 3

                 

            Ja vim, tu kompenzaci jsem tam zaregistroval. Ale to zahřívání navíc je mnohem menší než to lepší chlazení a výsledek je tedy jednoznačně lepší výsledné chlazení.

            [ Zpět ]
            Datum: 26.03.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Airline - full - otázka č. 3

                   

              presne tak

              [ Zpět ]
              Datum: 26.03.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (?)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 3

             

        přírodní zákony jasně říkají, že na zastavení tělesa daný hmotnosti je za stejných podmínek potřeba vždy stejná energie... jde tedy jen o různý odvod vzniklýho tepla
        a už s váma končim a padám ven. neprožvanim tady přece tak krásnej den:o)))

        [ Zpět ]
        Datum: 26.03.2007
        Autor: vette
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          Bych šel taky hned ven, ale dnes budu v práci až do večera :-(
          Aspoň, že jsem byl včera a zítra snad budu moct taky vypadnout dříve.

          [ Zpět ]
          Datum: 26.03.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 3

               

          Jen jeď, když můžeš. Už se taky nemůžu dočkat příštího týdne, kdy místo sezení v kanclu u kompu budu moct ráno dát snídani a vyjet ... chjo, ještě 4,5 dne :(((

          [ Zpět ]
          Datum: 26.03.2007
          Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

dnes
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

183 cyklistů (24 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016