Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

Osobně jezdím na Maxovi z roku 2006 a pro osobu vysokou 164 cm řešíme lehokolo, které by bylo schopno jezdit po lesních cestách a pěšinách, v blátě a na kamínkách.
S Maxem by to asi neklaplo, vzhledem k vysokému sedlu a tak zbývá 5-ka. Jenže malé přední kolečko 20 palců ve mě mnoho důvěry nevzbuzuje. Jak to vidíte ? Bude stíhat 5-ka maxovi v "terénu".

[ Zpět ]
Datum: 18.03.2007
Autor: Zdenda-Max
  • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

         

    Osobně v tom nevidím problém. Dáš širší pláště s odolností proti průrazu, přední odpruženou vidli a je to! To víš, na Krále Šumavy a divoký sjezdy to asi s 5-kou nebude, ale lesní a polní cesty musíš bez problémů na 5 -ce zvládnout. Zvládám je na AZUBu Cé a ten má v předu pidi kolečko. A to mám na nosiči ještě náklad. Co se týče malého 20´kola vpředu, nemá - dle mého názoru - téměř vůbec žádný vliv na výslednou dosaženou rychlost. Sice se musí vícekrát otočit při stejné rychlosti ale zase tam obvykle Azub dává kvalitní přední náboje - vpravdě se možná zvětšuje valivý odpor, ale ty asi na Maxovi taky nepřekračuješ v terénu rychlostní magické hranice. Start z místa určuje obvod hnaného - tj.zadního kola a množství a druh převodů stejně jako schopnost je plynule řadit.To zadní kolo je stejné na 5-ce jako na Maxovi stejně tak může být i množství a druh převodů. Navíc technika rozjíždění na lehokole přímo ukládá při rozjíždění zařadit lehčí převod kvůli udržení stability při nízké rozjezdové rychlosti. Což jistě jako zkušený maxista víš. Na tom mrňavém céčku jezdím běžnými cestovními rychlostmi jako na klasice. A to mám vzadu hnané kolo 20´ jako 5-ka vpředu!!! Zase je to pružnější na start z místa. Rozhodně ti poradí v AZUBu, protože ta kola nejen stavějí ale i dlouhodbě na náročných expedicích testují.

    [ Zpět ]
    Datum: 19.03.2007
    Autor: Martis
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

           

      Raději uslyším názory diskutérů ve zdejší diskuzi, než reklamu od výrobce.
      Kde bude mít 5-ka problém projet oproti maxovi ?

      [ Zpět ]
      Datum: 19.03.2007
      Autor: Zdenda-Max
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

             

        No, já se tedy považuji právě za toho diskutéra:-))))), protože jezdím na lehokole již delší dobu - pravda od AZUBu - ale nemohu se tedy rozhodně počítat k jejich firmě. Jsem jejich - ale nejen jejich - zákazníkem. Sdělil jsem zde pouze své zkušenosti ze své praxe s malým obvodem kol. A že tato praxe je veliká - jezdím od svých dvou let:-))) Za tu dobu jsem vystřídal: dětské kolíčko, šlapací autíčko, Pionýra, Libertu - pánskou závodku, několik horských kol, Fulla, Crosse, máme též klasický tandem a právě céčko a nedávno 4-ku od Azuba:-)))))) Podle mě na maxovi projedeš třeba hlubokou strouhu či mělčí říční koryto a na 5-ce už ne! Každopádně nevím, co bych k tomu více ze své praxe dodal. Třeba tě jiné příspěvky lépe uspokojí...než-li má "reklama od výrobce", když myslíš.....:-))))))

        [ Zpět ]
        Datum: 19.03.2007
        Autor: Martis
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

               

          "Reklamou od výrobce" jsem nemyslel tvůj přízpěvek, ale případný dotaz přímo na Azuba.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.03.2007
          Autor: Zdenda-Max
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

             

        problém bude při přejíždění vyšších nerovností (větve, schodky, větší kameny, hlubší díry atd.). Jinak nikde.

        [ Zpět ]
        Datum: 19.03.2007
        Autor: PavelŠ
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

               

          Je to hodně znát ?

          [ Zpět ]
          Datum: 19.03.2007
          Autor: Zdenda-Max
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

                 

            Není. Mám Azub 4, vážím 62kg a denně jezdím 13cm vysoký obrubník a kamenitou polňačku. S odpruženou vidlicí absolutně žádný problém. Už jsem vyzkoušel i 20cm obrubník, taky to šlo, to už ale chce trochu zkušeností, začátečník by to zvládnout nemusel. Nicméně na těch 13cm co jezdím denně hned u domu už mám takový odhad, že přibržděním a následným šlápnutím do pedálů na správný převod se mě daří jezdit to skoro bez drncnutí, přejezd zadního kola je poznat víc jak předního!
            V terénu pak není problém jet po polní cestě čtyřicítkou. Opět rozdíl oproti 26" přednímu kolu není velký, pokud jezdec není těžký. Obecně bych řekl, že 5ka nebo 4ka s šedesátikilovým jezdcem zvládnou v terénu úplně to samé co Max s 85kg jezdcem.
            Důležité je obutí, to se musí trochu shánět. Ale i na 20" kolo je výběr veliký, jen co najdeš obchod zaměřený na BMX. Mají tam všechny tlaky a vzorky co tě napadnou. Mě vyhovuje pneu Specialized 1.80" na 100psi - rychlá na silnici, ale díky středně hrubému vzorku neklouže v terénu. Pokud primárním určením kola je turistika s velkým podílem nezpevněných cest, doporučuju něco širšího tak na 65psi, míval jsem asi 4000km takovou bmx pneu 2,1", tlakoval jsem ji malinko přes, cca na 75psi, a nezažil jsem s ní jediný defekt předního kola, a na některých obrubnících nebo kamenech jsem to rozhodně nešetřil.

            [ Zpět ]
            Datum: 19.03.2007
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

                   

              Náhodou Hurricany na 20 palcová kola nevyrábí ?

              [ Zpět ]
              Datum: 19.03.2007
              Autor: Zdenda-Max
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

                     

                Pátral jsem po tom, ale nevyrábí.

                [ Zpět ]
                Datum: 20.03.2007
                Autor: Jirka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

                     

                Pátral jsem po tom, ale nevyrábí.

                [ Zpět ]
                Datum: 20.03.2007
                Autor: Jirka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

                       

                  Máš v zorném poli něco podobného, stejně kvalitního ?
                  A co hydraulické brzdy, nechystáš se na ně ?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 20.03.2007
                  Autor: Zdenda-Max
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

                         

                    Konkrétní typ nevím, ta Specialized pneu co s ní jezdím teď a je dobrá byla výprodejová. Každopádně ty BMX obchody mají výběr, v podstatě najdi cokoliv na dost vysoký tlak (horní hranice by neměla být menší jak 65psi, víc je líp) a s ne moc zubatým vzorkem, tak 2mm vysoké zuby stačí. Pokud jsou hustě na sobě s malými mezerami, můžou být větší, aniž by to extra hučelo.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 21.03.2007
                    Autor: Jirka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Azub5 versus Azub Max 2006 v terénu

                   

              20 a 26 není zas takovej rozdíl a podobnej rozdíl je v maximální velikosti překážky, kterou to přejede (bez nadlehčování přeního kola). Menší pření kolo má zase výhodu, že je lehčí, takže lépe pruží, čímž se (v případě odpružené vidle) trochu kompenzuje jeho malá velikost.

              [ Zpět ]
              Datum: 20.03.2007
              Autor: PavelŠ
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

08.12.2016
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

85 cyklistů (2 přihlášení)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016