Airline - full - otázka č. 1

Zdravím všechny a hned se na vás obracím s otázkou č. 1 ohledně celoodpruženého kola - a to konkrétně ZADNÍ STAVBY + TLUMIČE.
v pátek po poledni jsem si přivez domů testovací meridu AM 800 - D, kolo kategorie all mountain, velikost 21", vidlice Rock Shox Tora 85 - 130 mm, lockout, tlumič Rock Shox Ario 2.1 115/130 mm, klasický čtyřčep.
Když jsem ho v servisu přebíral, tak jsem si na to sed, krásně to houpalo. Pak to mechanik nefoukal na mou váhu (nikoliv podle nějaký tabulky, ale zkusmo - prostě jsem si na to vždycky sed, a když to v klidovém stavu pod mou váhou zajelo o cca 10 mm, bylo nastaveno - což to beru).
V pátek jsem na takhle nastaveným zadku najel 50 km, s poznáním, že zadek prakticky vůbec nefungoval, bylo to vpodstatě úplně tvrdé, prostě jsem jel jako na HTéčku. Protože mi k tomu tlumiči nedali manuál, tak jsem v pátek večer znova sjel k mechanikovi a zeptal se ho, jestli to můžu odpustit, že to nechce pracovat. Řekl sice ano, ale že nemám chodit pod cca 115 psů. Tak se i stalo.
S takhle upuštěným tlumičem jsem za sobotu a neděli najel přes 250 km, s tímto výsledkem: zadek byl tvrdý, větší nerovnosti sice pochytal, ale dost tvrdým způsobem, kočičí hlavy to vůbec nebralo, nerovnosti na cestách taky špatné. Prostě jednoznačně to nefungovalo. Celé to vyniklo tím víc, že jsem včera na chvíli sednul na vetteho i - drajva GT - to prostě bylo o něčem jiným, nádherně se to pohupovalo a bralo malé nerovnosti. Naopak vette zkusil tu meridu a řek, že to je jak pevnej zadek a že to žádný full není.

A tak si říkám, čím to mohlo být:
a) tlumič byl špatně nafoukaný (potřeboval ještě upustit), nebo
b) tlumič byl rozbitý a nefungoval tak, jak má, nebo
c) je to tlumič na úrovni vidlice od sentůra - prostě je tvrdý ve své podstatě a nefunguje, nebo
d) ta čtyřčepová zadní stavba je špatná.

Ad a) řekl bych, že to tím chybným nafoukáním být mohlo.
Ad b) neřekl bych, že tlumič byl rozbitý, protože než mi ho nafoukli na mou váhu, tak krásně houpal.
Ad c) jestli to je "jednoduchý" vpodstatě nefunkční tlumič, to nedokážu posoudit.
Ad d) neřekl bych, že to bylo čtyřčepovou konstrukcí, to je přece naprosto osvědčená záležitost, používá to trek, kona...

Dneska ráno jsem kolo vyšůroval a vrátil do servisu. Samozřejmě jsem jim o tom řek a doslova jsem si sed na pr.... - mechanik mi řek, že to chtělo víc upustit, pak že by to bylo ok. Na mou otázku, proč jsem to teda neměl upouštět pod 115 psů, mi jaksi už neodpověděl.

Bohužel, nebylo to poprvé, co mi ten mechanik neporadil úplně dobře, a proto se ptám hlavně vás - fullistů, ale i ostatních: jaký na to máte názor, co bylo špatně, kde se stala chyba ?!

Celoodpružené kolo kupuju zcela jednoznačně kvůli KOMFORTU = daný pružením a tlumením, a ten jsem během tohodle testování absolutně postrádal.

Tu meridu jsem si dneska zamluvil i na příští víkend, tak uvidím. Ale to už chci být vyzbrojen vašimi radami a názory.

Jinak na mě tahle merida působí celkově pozitivně, líbí se mi vzhledově, navíc bych šel do AM 3000 - D (vidlice Fox 32 Talas RL 100 - 140 mm, tlumič Fox RP2 115/130 mm, lockout) - nejdřív ale musím mít z té testovačky jasno, že ten zadek šlape, jak má.

Jinak vám řeknu, že rozčarování resp. zklamání z nefunkčnosti zadního tlumení ve spojení s úzkým tvrdým sedlem (v sobotu i včera večer jsem si dával na zadek heřmánkový obklady) a na mě dlouhým posezem (přece jen to byla 21") je i na stokilovýho chlapa nějak moc :-))).

Předem díky za vaše názory.

Ai :-)

[ Zpět ]
Datum: 12.03.2007
Autor: Airline
  • Re: Airline - full - otázka č. 1

         

    Neni na tebe 21" nejak moc? I ja jsem pri svych 183cm vyska/84cm nohy na 20" Kone docela natazena.
    Jeste ze jsem ti nabizela zapujceni pumpicky... mohls experimentovat.

    Zanoreni tlumice se jinak nastavuje podle SAGu. Tzn. vymezis si plochu, nastavis na nezamceno pripadne na nejmekci perovani a nasednes. Pokud tlumic zajede o 20-25%, tak mas dobre nastaveny sag.
    Kocici hlavy neber jako meritko, ty se prejizdi s podhustenymi plasti.

    Jinak pokud chces, tak nekdy vecer v tydnu muzes dorazit do wewerkova a ja s tebou muzu jet provetrat Konu. Pul hodinky v terenech v Krcaku by ti mohlo stacit :) Akorat sedlo tam tedka mam sileny (z Canyona, to by se muselo prendat)

    [ Zpět ]
    Datum: 12.03.2007
    Autor: wewerka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 1

           

      Jeste drobnost. Jestli te to kope do zadku pri prejeti prekazky, tak je to moc nafouknute. Ale taky to muze byt zpusobeno uzkym/tvrdym sedlem.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.03.2007
      Autor: wewerka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 1

             

        Jo, ta 21" je na mě moc, ale jinou velikost testovacího kola neměli.
        Pumpičku na vidle mám, ale když mi v pátek řekli, že nemám jít pod 115 psů, tak jsem to na to upustil a už ji nepotřeboval.
        Jinak budu moc rád, když na to sedneš - aspoň mi k tomu řekneš svý na základě osobní projížďky.
        Včera mi říkal Pavel, že na sobotu bude něco vypsanýho - jel bych to na tom tesťáku, takže bys to zkusila třeba tam. Nebo se domluvíme, až to bude vypsaný.
        A sedlo na mě bylo jednoznačně nepohodlné a nevhodné, ale nechtěl jsem ho kvůli dvěma dnům měnit.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.03.2007
        Autor: Airline
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 1

               

          Urcite to rada vyzkousim. Bude vypsane Kladno.

          Jinak s vetsi velikost kola jsi vic natazeny, mas vic stazene kosti = sedis jinde, nakopavas si jine casti zadku. Uz jen tohle muze byt duvod necitlivosti. Kdyz si ja na Kone dam riditka vic k sobe (vlastovky misto rovnych), tak hned zacne predni vidlice reagovat uplne jinak (vyrazne zcitlivi). Dost obdobne to bude i pruzenim vzadu.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.03.2007
          Autor: wewerka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 1

                 

            Kladno??? Pavel mi říkal o Říčanech...
            No kdybych - náhodou - nejel to Kladno (chci testovat v různých podmínkách), tak se s Tebou setkám individuálně - holt bys v neděli tentokrát nedávala relax za počítačem, ale v sedle :-)
            (aspoň pár kiláků, pak by ses zas vrátila ke kompu).
            Na druhou stranu - kdyby to Kladno jel i ckp13 a popř. i cibis, tak to už bych měl posudek hned ze tří stran, to bych vlastní test nechal až na neděli.

            [ Zpět ]
            Datum: 12.03.2007
            Autor: Airline
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Airline - full - otázka č. 1

                   

              Jasne, jako tuhle sobotu 123km a v nedeli 40km. Predtim cely tyden jezdeni. Co vim, tak melo byt Kladno v sobotu a mozna v nedeli Ricany. Jak se to nakonec dohodne, to netusim.

              [ Zpět ]
              Datum: 12.03.2007
              Autor: wewerka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Airline - full - otázka č. 1

                     

                Ze strany Machny nakonec jen Kladno v sobotu...

                [ Zpět ]
                Datum: 12.03.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Airline - full - otázka č. 1

                       

                  Bezva, jako tradicne ma byt zase osklivo, aspon nam to nezkazi tradici sobotnich vyletu :))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.03.2007
                  Autor: wewerka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 1

               

          Ai...urcite kratsi ram!!! Uz ten, co jsi mel na crossovi mi pripadal na tebe velkej. Navic sedlovku muzes vytahnout a s mensim ramem se lepe jezdi.
          S tim ostatnim moc neporadim:-)

          [ Zpět ]
          Datum: 12.03.2007
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Airline - full - otázka č. 1

         

    1. poznámka - ta jedenadvacítka je na tebe strašně veliká. To snad musel být žert, že ti to vůbec dali!!! Na tvou výšku je vhodná tak 17,5" -18" nebo velikost "M".

    2. poznámka - nejspíš máš na té Meridě "inteligentní" tlumič. Tzn. na malé nerovnosti nereaguje (jako HT) a otevře se až při větším kopanci (záleží na nastavení tlumiče). Zkoušel jsem ho taky (taky na Meridě loni na Unhošťských mlýnech) a už bych to nechtěl. Je to asi fajn na závody a někomu to může vyhovovat, ale na pohodlné houpání po lese to rozhodně není. Navíc se ten tlumič chová nevypočitatelně - když jsem skákal přes překážky tak se někdy otevřel dřív, někdy později a někdy vůbec (při odrazu). Vyhovuje mi můj Fox Float RL (dva zdvihy přepínané páčkou + plné zavření vše za jízdy). To snížení tlaku v tlumiči ti nejspíš nepomůže - tlumič sice bude reagovat na kdejaký kamínek (bude pohodlný, vyřadíš tím "inteligenci" tlumiče), ale v terénu bude příliš měkký a moc se bude houpat.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.03.2007
    Autor: ckp13
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 1

           

      Na ty Meride jsi ale mel SPV a takovy ten podelny tlumic. To Ai nema. Ma tam nejaky, ne uplne nejhorsi, bez lockoutu. Prijde mi, ze by nejdriv mel nastavit spravne SAG a az pak resit dalsi veci.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.03.2007
      Autor: wewerka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 1

           

      Inteligentní tlumič to údajně není - ptal jsem se na to (ale věř jim!). Ten totiž nechci ze dvou důvodů - jednak jak si o něm mluvil, tedy Tvé negativní zkušenosti, a pak taky bych asi nesnes, abych měl na kole něco chytřejšího než jsem já :-))).
      A s tím nadměrným houpáním při malém nafouknutí si bohužel myslím totéž, ale to konečně vyzkouším.
      Díky :-).

      [ Zpět ]
      Datum: 12.03.2007
      Autor: Airline
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 1

             

        Jo, taky se mi zda, ze to nema inteligentni tlumeni. Zrejme ho maji modely MC a Pearl.
        Ma to nastaveni Rebound (rychlosti vraceni)? To by jeste mohl byt duvod.
        Jinak inteligentni tlumic je dobra vec. Prave eliminuje otresy zpusobene slapanim. Princip je zhruba takovy, ze tam plave kulicka a ta kdyz nadskoci moc, tak pusti olej dal. Pri beznem slapani nenadskakuje.
        Docela bych rekla, ze ta zadni stavba inteligentni tlumic potrebuje. Taky to vypada, ze tam ta mira inteligence (citlivosti) da nastavovat.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.03.2007
        Autor: wewerka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 1

               

          Má to jenom kolečko "zajíc - jelen" (jestli to teda je jelen).
          Jinak tam to výše prostuduju, ale anglicky znám jen hellou a yes, takže si moc nepočtu.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.03.2007
          Autor: Airline
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 1

                 

            Umí to jen štelování komprese až do úplného Lockoutu a druhým kolečkem se šteluje rebound, čili odskok.

            [ Zpět ]
            Datum: 12.03.2007
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Airline - full - otázka č. 1

                   

              Oprava: kolečko je tam jen jen jedno, tím se nastavuje rebound. Páčkou pak komprese.

              [ Zpět ]
              Datum: 12.03.2007
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Airline - full - otázka č. 1

                   

              No, a další oprava... Asi už radši nebudu psát o něčem co jsem nikdy neviděl zblízka ;-)

              Ario 2.1 nemá tu páčku. Jsem si to popletl s 2.2...

              [ Zpět ]
              Datum: 12.03.2007
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 1

                 

            To bude ten Rebound. Na Rebe mam zelvu a kralicka :) Kdyz to mas moc na kralicka, tak te to vic kopne do )( :))

            [ Zpět ]
            Datum: 12.03.2007
            Autor: wewerka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 1

             

        No, zadní tlumení teprve studuji abych si pak mohl vybrat to správné kolo, ale podle toho co jsi zatím napsal mi vychází toto:

        1. špatně nastavený sag, ten by měl být kolem 20% zdvihu a ne jen 10%.

        2. to se sice budu jen domýšlet, ale podle mně moc velké kolo... už jsi na něm moc natažený a Tvá váha správně nespočívá na zadní stavbě, čili ve výsledku se to chová jako moc nafoukaný tlumič.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.03.2007
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Airline - full - otázka č. 1

         

    Jeste nam finalistum prozrad jaka bude otazka c.2 :))) A taky se muzete podelit o vcerejsi zazitky/fotky :)

    [ Zpět ]
    Datum: 12.03.2007
    Autor: wewerka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 1

           

      Otázka č. 2 se bude týkat geometrie, resp. velikosti rámu - ale to by bylo jednak aktuální až po příštím víkendu, a pak záleží na tom, jestli mi tu meridu nerozmluvíte.
      Fotil trochu vette, a obávám se, že víceméně jenom mě :-))), takže to jako obvykle nejde zveřejnit :-))).
      Nicméně z jinýho pohledu ty fotky vypadaj dost bikersky - mám bláto všude, i zevnitř na brýlích :-))).
      Kácovský pivo jsme si dali a navíc i velmi dobrý oběd (teda kromě mě, já měl něco celozrnnýho) :-).

      [ Zpět ]
      Datum: 12.03.2007
      Autor: Airline
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 1

             

        Pred dalsim testovanim si hlavne sezen mensi ram. Nemuzes prece testovat neco, co se vlastne otestovat neda.
        Klidne bez i do te 69 na toho SJ FSR a kdyby to vyslo, tak klidne par mesicu pockej na dovoz. Nebo tu verzi Elite :) Kazdopadne neuspechej vyber kola, jen protoze to tu maji skladem.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.03.2007
        Autor: wewerka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 1

               

          Menší rám neseženu, maj jedinýho tesťáka v téhle velikosti.
          A nic uspěchat nemíním, je to fůra peněz, tak to musí stát za to.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.03.2007
          Autor: Airline
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 1

                 

            Grrr... ted mi to sezralo prispevek :(

            [ Zpět ]
            Datum: 12.03.2007
            Autor: wewerka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Airline - full - otázka č. 1

         

    Tak v první řadě Merida není klasický čtyřčep.

    Klasický čtyřčep, tedy Horstlink/FSR musí mít čep u náboje na trubce spojující střed s nábojem.
    Merida je v podstatě přepákovaný jednočep.
    Ty rámy mají navržené teď poprvé nové a Meridě se u fůllů nikdy napoprvé nedařilo dobře navrhnout rám.
    Ale neměl jsem možnost tuhle Meridu zkusit, tak nemůžu hodnotit jak moc dobře/špatně je navržený a model tohoto rámu také zatím není k dispozici.

    Být tebou, tak především se pokusím vyzkoušet konkureční rámy u kterých se ví, že fungují dobře a pak porovnal s tou Meridou.
    Nejlépe např. Spešla Stumpjumpera FSR a třeba ještě GT I-drive. Obě tyto kola se dají půjčit na vyzkoušení.

    Tlumič to je levnější a může mít špatný průběh (tzn. hlavně velmi mizernou citlivost na počátku). Ale konkrétně ten tlumič neznám.

    RP2 je jeden z nejlepších tlumičů a funguje výborně, takže pokud ani s ním to nebude fungovat dobře, tak je špatná ta zadní stavba.

    Jinak nafoukej tlumič podle sagu, tzn. pro pohodlnou jízdu cca 25% z chodu tlumiče. Pokud tam je tlumič s chodem 51mm, tak po nasednutí by měl mít sag cca 13mm.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.03.2007
    Autor: Mlok
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 1

           

      No, je fakt, ze Merida vzdycky s necim vyleze. Pak to 1-2 roky testuji na lidech, zlomene ramy ale vymenuji rychle.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.03.2007
      Autor: wewerka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Airline - full - otázka č. 1

             

        Mě se právě od pohledu to umístění čepů a délka vahadla na Meridě nezdá, ale ještě nemám takový dobrý odhad, abych hned poznal, jak se to bude v praxi lišit.
        Když jsem to porovnal s několika dalšími přepákovanými jednočepy, které fungují dobře, např. s Konou, tak ty čepy má Merida opravdu umístěné dost specificiky a odlišně.

        A ono posunutí čepu o pár centimetrů zcela změní chování zadní stavby a můžou ho tedy tím úplně ...
        Ale dokud nebudu mít alespoň model do Lingage, tak nemůžu udělat žádný objektivní závěr.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.03.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Airline - full - otázka č. 1

               

          Jsme na to koukali na Sport Prague a na vrchni casti prepakovani (tzn. nad vrskem tlumice) se da tlumic dat do 2 poloh (presroubovat).
          Me osobne se nezda to dlouhe prepakovani. Vetsinou takova kola maji obrovske zdvihy, ale tahle Merida ne.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.03.2007
          Autor: wewerka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Airline - full - otázka č. 1

                 

            To je jedna věc, která se mi nezdá, ale pak se mi nezdá ještě umístění čepu nad nábojem. Je hrozně vysoko a navíc přímo na spojnici zadní náboj - čep vahadla a ne o něco víc vzádu od té spojnice.
            A navíc téměř vždy, když je možno dát tlumič do dvou různých poloh to zhoršuje vlastnosti (musí se navrhnou, tak aby to nějak chodilo v obou polohách) oproti rámům, které nemají dvě polohy.

            [ Zpět ]
            Datum: 12.03.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Airline - full - otázka č. 1

         

    Děláš mi radost Airline.o))) Ale mně už těžko dotáhneš - kupuji fulla už 3 měsíce. V sobotu jsem si málem rozbil ústa, protože jsem zapomněl, že ho ještě nemám a 80 mm na starší Meridě na to nestačilo. Hodně zdaru!

    [ Zpět ]
    Datum: 12.03.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (neregmirekbik)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Airline - full - otázka č. 1

           

      Ahoj, neregmirekbiku :-))). A Ty už víš, kterýho? Toho treka EX 9?
      Dneska jsem prostudoval testy XC enduro fullů ve Velu 12/2006 - mimochodem tam je ta "moje" merida, Tvůj trek (ale EX 7), a co jsem zůstal koukat s otevřenou pusou - scott genius mc 50 = absolutně nejlepší komfort! A já hledám kolo s absolutně nejlepším komfortem. Jen by se mi víc líbil s jinou vidlicí, popř. genius mc 40. Na druhou stranu - ten tlumič mezi rámovou trubkou a zadním kolem musí dostávat dost na frak od bláta, to mě zrazuje.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.03.2007
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Ai)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Airline - full - otázka č. 1

         

    pokus

    [ Zpět ]
    Datum: 14.03.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (pokus ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?

Hledám: Parťáka nebo parťačku

28.11.2016
Hledám parťáka nebo parťačku na silniční kolo Teplice a okolí. Už mě nebaví jezdit pořád sám. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

161 cyklistů (18 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016