reklama

Výběr vidle...

Mám Author Kinetic, model 2001. Původní vidlice je Mozo RM-110A (70mm, elastomer s pružinou), na krámě asi za 999,- . No a jelikož už mi nějak přestává stačit, rád bych provedl mírný upgrade na něco lepšího. Představu bych měl někde okolo tří tisíc. Vůbec netuším, co je teď IN a vůbec...

[ Zpět ]
Datum: 26.09.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Nepér ([email protected]))
  • Re: Výběr vidle...

         

    Než se trápit s vidlicí do 3000,- to raději budu jezdit na pevné. Taková vidlice buď vůbec nebere malé nerovnosti, nebo ti vyrazí řídítka z ruky když to nejmíň čekáš (viz.Suntour).

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2006
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výběr vidle...

         

    Ještě abych jenom nekritizoval, zkus se zeptat tady, maj tam i takovou malou poradnu.
    http://tuning-test.cz/index.php

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2006
    Autor: Petrun
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výběr vidle...

         

    Zdar,
    měl sem to samý,koupil sem Manitou Axel Platinum pružinu,stála mě 4tis,teď je mají slevněný,je to 100% lepší,ale žádná sláva taky ne,jestli jezdíš hodně a rád,tak pořiď něco lepšího,jestli tak moc ne tak určitě bude krásně stačit

    [ Zpět ]
    Datum: 26.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Egon)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr vidle...

           

      Souhlas, normálně bych asi také řekl, ať raději jezdíš na pevné vidli, ale není to tak úplně pravda. Jasně, od vidle za 3-5k nemůžeš čekat, že to bude super žehlička, ale je to lepší než pevná vidle, přeci jen to přispívá ke komfortu a potažmo i trošku k adhezi.
      Takže jak navrhuje Egon, třeba Axel, nebo třeba i Suntour XCP (obzvláště s tuningem od tuning-testu :o) svou službu splní. Jen si proboha od nějakého kamaráda nepůjčuj na delší projížďku kolo s lepší vidlí, jinak pak nebudeš chtít na tom svém ani jezdit a budeš se proklínat, proč jsi raději neinvestoval o pár tisíc Kč navíc ....
      Mno, na druhou stranu, jsou zde i tací, kterým to nepříjde. Moje žena například doteď jezdí na nejzákladnějším RSTku a i když jí do výměny vidle tlačím už jak dlouho, tak tvrdí že jí to na její "poježdění" stačí a je spokojená. Prostě záleží na okolnostech.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.09.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výběr vidle...

             

        Zkusím tady rozvést trochu o výběru vidlice v nejnižších cenách z běžné nabídky a proti tomu verze tuning.
        Běžné vidlice v ceně okolo 3 000 už můžou něco zajímavého nabídnout, mívají už funkční tlumení. To je ale jejich jediná výhoda. mazání vazelínou je zde standart a váha je velkým nedostatkem.
        Z pohledu tuningu je třeba vybrat vhodný základ aby se pracnost úpravy dostatečně projevila ve vžsledku.
        V ceně do 3000 je adept vhodný pro každého, je to Axel, mazání vazelínou, funkční tlumení zdvih 80 mm (nohy vidlice o průměru 28 mm !). Byla střídavě montována s velmi silnou, nebo velmi slabou pružinou. Amatérsky jde přastavět mazání a tím se zvýší citlivost. Bohužel všechny údaje o váze právě téhle vidlice jsou vylhané, když se Vám tahle vidlice dostane do ruky opravdu navážíte přes 2500g a to neodstraníte. Citlivost s vazelínou je špatná a domácí úprava na olej to může změnit. Výsledkem bude přetěžká vidlice přijatelně citlivá se zdvihem 80 mm. takhle vypadá vidlice cenově srovnatelná s tuningovaným kouskem.
        Já vybírám naproti tomu ve stejné ceně typ Suntour XCR LO, ten má v základu tlumič, který vlastně neplní svojí funkci. Tohle není možné v amatérských podmínkách odstranit. Po úpravě ale vznikne plnohodnotný seřizovatelný tlumič a samozřejmě se zamykáním. Váha téhle vidlice je daleko nižší než Axel - 2100g. Mazání je samozřejmě po úpravě olejové a citlivost téhle vidlice není nic, co by se dalo vyčítat, protože i úprava celkových odporů vidlice je součástí tuningu. Vzdálenost od daleko dražších kousků není tak obrovská, jak by se cenově zdálo. Chybou téhle vidlice je to, že má zjednodušená pouzdra, je to plastový výlisek a tohle provedení je jinak zcela běžné v těchto třídách. Obdobu má RST, měla ho řada J od RS. Zdvih téhle vidlice jde nastavit až na 120 mm (ověřeno na modelu 2006) 2007 zatím neověřen. Tahle vidlice má samozřejmě ještě jednu nevýhodu a to je to, že pružina je celkem měkká, jiná není k dispozici a maximální váhu jezdce bych odhadl na 75 kg, samozřejmě záleží na stylu jízdy. (Opět je to stav 2006)
        Tahle vidlice jde po úpravě přirovnat nejlépe k vidlici Splice a to se systémem LO. Splice je mazaná vazelínou, má zdvih až 130 mm má stejný průměr nohou 30 mm, mají stejnou váhu a Splice mívá shodou okolností také příliš měkkou pružinu.
        Splice má kvalitnější pouzdra, jsou nalisovaná ale díky vazelíně nabídne ve skutečnosti horší komfort než tahle upravená Suntourka.
        Takže, pokud by se někdo chtěl pokusit dosáhnout podobného výsledku jako u tuningované vidlice XCR musí koupit Splice a ještě si s ní pohrát. Teprve tímhle přístupem jde získat stejnou kvalitu jízdy.
        Tuning nabízím jedině u typů, které přinášejí takovéhle výsledky. takhle vypadá nabídka pro nejnižší kategorii a když budeme stoupat po cenovém žebříčku výše, tak je možné si vybírat ze širšího spektra možností a rozdíl proti běžné nabídce neupravené bude vždy v takovémhle poměru cena kvalita, jinak by nemělo cenu tuningové věci nabízet.

        [ Zpět ]
        Datum: 27.09.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (tuning-test)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výběr vidle...

         

    V novym Velu vysel dlouhyyyyyyyy seznam vidlic. Urcite si tam vyberes.
    Jinak myslim, ze do 3000 nema moc smysl o tom premyslet a proste neco kup :) Uroven bude ale zhruba stejna jako u tve aktualni vidlice :))

    [ Zpět ]
    Datum: 27.09.2006
    Autor: wewerka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr vidle...

           

      Jéé, i když to s původním dotazem nesouvisí, dík za tip. Mám v tom kapku zmatek, tak seženu a budu studovat, třeba se mi povede se v tom zorientovat:-)

      [ Zpět ]
      Datum: 28.09.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (mira.l)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výběr vidle...

         

    Takže to upřesníme na 3-5 tisíc...

    [ Zpět ]
    Datum: 27.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Nepér ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Na kole z Prahy do přírody

24.03.2024
Ahoj, hledá se cyklistka pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody

Hledám: cyklistku co má hodně volného času

14.03.2024
Hledá se cyklistka na Jónské ostrovy od 7.5. do 13.6. Pobyt v domě přímo u moře, dvě horská elektrokola k…

Hledám: Island, s kolem nebo bez

08.02.2024
Neplánuje někdo letní cestu na Island bez cestovky, s kolem nebo bez? Nemá někdo zkušenost s objetím ostrova na…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

461 cyklistů (10 přihlášených)

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024