reklama

Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já se

Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já se v těch číslech a označeních neorientuju, prostě nevím, jakou koupit náhradní duši. Pokud se nepletu, vybírá se hlavně podle ráfku. Mám krosové kolo s ráfkem ALEX ACE-18 a pláštěm RITCHEY SpeedMax Cross 700C x 35. Co vlastně znamenají všechna ta čísla, např. u duše Author ALT 40/57-559 AV?

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Martas)
  • Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

         

    Jinak ten titulek měl být "jakou koupit duši", takhle vypadám jako úplná lama, ale může za to systém.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Martas)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

           

      Kup duši na krosový kolo. Ještě jim musíš říct, jakej máš ventilek. Automobilovej (tlustej) nebo galuskovej (hubenej). 700 mm je průměr ráfku v místě, kde na něj dosedá plášť. 35 mm je průměr nahuštěnýho pláště (v nějakym standardnim ráfku). Duše zvládne různé průměry pláště, bývá to na ní napsáno. Ale tím se zabávat nemusíš, důležitejch je těch 700 (nebo říct na krosový kolo) a typ ventilku.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.08.2006
      Autor: žofka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

             

        Nasel jsem, ze dulezity je ventilek, akorat jsem z udaju kola nepoznal, jaky mam, ocekaval jsem tuhle informaci u rafku, nicmene jesli je hubenej nebo tlustej bych poznat mohl, az se na kolo zase kouknu.:-) Diky za odpoved.

        [ Zpět ]
        Datum: 09.08.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Martas)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

               

          Já myslím, že jen z "ALEX ACE-18" se to nepozná. Na autoventilek je v ráfku jen větší dírka. Když se z ventilku odšroubuje čepička (nemusí tam být), tak v autoventilku je vidět čudlík. Galuskovej ventilek má pak ještě jednu čepičku, která se před huštěním musí povolit.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.08.2006
          Autor: žofka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

                 

            Perfektni, mrknu na to.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.08.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Martas)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

             

        Oprava: 700 mm je jmenovitý (od skutečnosti se může dost lišit) průměr pneumatiky, ne ráfku. Plášť 700 mm patří na ráfek o průměru 622 mm (v místě, kde dosedá plášť). Často se tam píšou obě čísla (někdy ještě 28" pro zámořské). Na plášť i na duši.

        Číslo 559 na té duši je průměr odpovídajícího ráfku. Na takovej ráfek pak patřej pláště o jmenovitém vnějším průměru 26" (tady se milimetry nepoužívaj). Takže ta duše je na horský kolo, ne na krosový. Tomu odpovídají i ta čísla 40/57, což je rozmezí šířek vhodných plášťů. Ale vadit to jak je vidět nemusí, ona se vytáhne.

        Kde je teď to skákavý zvíře? Proč mě neopravilo? Klidně mě nechá psát bludy. :')

        [ Zpět ]
        Datum: 09.08.2006
        Autor: žofka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já se

         

    Řekneš si o duši na krose nebo na horáka, to by mělo stačit. Jinak ty čísla udávají rozměr pláště (průměr, šířka běhounu), pak tam ještě bývá max. tlak a výjimečně kvalita kordu TPI.

    [ Zpět ]
    Datum: 09.08.2006
    Autor: abernathy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

           

      No ono je opravdu dulezite prodavaci jeste ric jestli autoventilek (ten vetsi cca 8mm), nebo galuskovej ventilek. Nedovedu si predstavit jak narves dusi s autoventilkem do rafku s otvorem pro galuskovy vent. a obracene. Je ale pravda ze zatim co jsem mel vsechny kola tak meli autoventilky.

      [ Zpět ]
      Datum: 09.08.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Puk)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nápisy na plášti

           

      Když už jsme u toho, tak by tam měl být i směr rotace. Tedy jak se má plášť nasadit. Někdy to bývá vpředu opačně než vzadu. Bývá to pak popsáno FRONT -> (vpředu) a REAR <- (vzadu).

      [ Zpět ]
      Datum: 09.08.2006
      Autor: žofka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nápisy na plášti

             

        Ja bych si dovolila jeste upozornit na rozdil mezi dusi a pneumatikou :) U duse jsem teda smer rotace jeste nevidela. Taktez maximalni tlak ne :)

        [ Zpět ]
        Datum: 09.08.2006
        Autor: wewerka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nápisy na plášti

               

          TPI u duše jsem asi také někde přehlédl ;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 09.08.2006
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nápisy na plášti

                 

            Ach jo, tak to dopadne, když si pořádně nepřečtu zadání. Asi už jsem z formy a začínám blbnout. Díky za kopance. :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 09.08.2006
            Autor: abernathy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nápisy na plášti

               

          Hele, ty cucáku skákavej, nikdo tu o nápisech na duši neřek ani slovo. V dotazu jasně zní, že "na plášti je napsáno ..". V hlavičce svého příspěvku máš taky napsáno "Re: Nápisy na plášti". A když se vyměňuje duše, zpravidla je nutno znovu nasadit plášť.

          A za druhé. Nepleteš si náhodou plášť a pneumatiku? Pleteš, viď. Plášť neni pneumatika. Pneumatika je ten komplet.. Tak kdybys zas něco nevěděla, klidně se zeptej. Od toho tu s Abernathym jsme, rádi ti to vysvětlíme. :')))

          [ Zpět ]
          Datum: 09.08.2006
          Autor: žofka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Nápisy na plášti

                 

            Ano, strycku Fido :)))
            Jinak otazka znela "Co vlastně znamenají všechna ta čísla, např. u duše Author ALT 40/57-559 AV?" To, ze sis zmenil nazev prispevku, to te teda omlouva a dal se budeme smat jen abernathymu :)

            Nicmene me zaujala tvoje definice pneumatiky. Ty teda tvrdis, ze pneumatika je plast a duse dohromady?
            Mas k tomu nejaky podklad? :))

            [ Zpět ]
            Datum: 09.08.2006
            Autor: wewerka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Nápisy na plášti

                   

              Odpouštím ti tedy. On dotaz vlastně zněl na nápisy obojím, taky jsem to předtím četl zbrkle. Ale už jsem to výše napravil, včetně překvapivého odhalení.. Pneumatika se může skládat z pláště a duše a vzduchu, ale nemusí. Jsou třeba i bezdušovky.

              Ivo Hrubíšek, Horské kolo od A do Z: Termín "pneumatika" je souhrnné označení pro plášť s duší nasazený na ráfek a nahuštěný na příslušný tlak, v běžné mluvě se však často užívá i pro samotný plášť.

              Tak já zůstanu u toho rozlišení na pneumatiku a plášť, přestože je to asi nebajkerské. Ale třeba pod vlastnostmi pneumatiky (chování při jízdě) si představuji něco trochu jiného, než pod vlastnostmi pláště. Plášť na jinym ráfku a třeba v jinak nahuštěné pneumatice je furt ten samej. Ale pneumatika už je to jiná. Hustím pneumatiku, ne plášť. Tím měním vlastnosti pneumatiky, ale vlastnosti pláště se nemění. Dobrý záběr, odolnost proti opotřebení to jsou vlastnosti pláště. Dobrá adheze je jak vlastnost pláště (závisí na dezénu), tak vlastnost pneumatiky (závisí na nahuštění). No, mě je to takhle bližší, kdybych si v krámě chtěl koupit "pneumatiku", připadal bych si jako trotl. Ale asi by mi i tak prodali plášť. :')

              [ Zpět ]
              Datum: 09.08.2006
              Autor: žofka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nápisy na plášti

                     

                Namatko jsem progooglovala par odkazu a nikde nezminuji pneu jako celek duse a plaste. Pneumatika je vzdy plast s moznosti o doplneni duse.
                Takova pneumatika se sklada i treba ze 7 casti jako treba patky, narazniky, patka plaste, ohebne pruzove bocnice atd. O dusi tam zminka neni.
                Uznavam, ze tvoje vysvetleni ma urcitou logiku a tvoje dalsi osvetleni (o tom, ze se jedna az o sestaveny komplet) tomu dava jiny pohled.
                Nicmene ja si do kramu pujdu koupit pneu/plast a dusi zvlast. Na kole pak jako komplet budu mit pneu a nebo treba kolo. Hustit budu dusi nebo pneu, menim tim vlastnosti plaste. Zaber a opotrebeni souvisi i s nahustenim, stejne tak jako aheze.

                BTW kolikate vydani te knihy vlastnis?

                [ Zpět ]
                Datum: 09.08.2006
                Autor: wewerka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nápisy na plášti

                       

                  5. vydání, model z roku 2002. Taky jde o to, že jako začátečník se snažím vyjadřovat pokud možno přesně, abych toho zas tak moc nepoplet. Asi se to v některých případech dost prolíná. Jezdim na pneumatikách, ale na pláštích taky. Kdybych měl galusky, tak pořád budu jezdit na pneumatikách. I když vlastně žádnou "pneumatiku" nemaj. A v rohu mám odložený pláště, tomu už pneumatiky řict nedokážu. Vždyť jim chybí to hlavní, pneuma. :')

                  [ Zpět ]
                  Datum: 09.08.2006
                  Autor: žofka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Nápisy na plášti

                     

                To jsem si oddech, že bouřtička ve sklenici vody pro takovou podružnost, jakou je nepřesná odpověď na mnohoznačnej dotaz, utichla. :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 09.08.2006
                Autor: abernathy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já se

         

    Tak ono i na tu udávanou šířku vhodného pláště k duši se vyplatí dávat pozor. Docela normálně mi prodali duše 26" jen do šířky pláště 1,4". Ani mě nenapadlo, že se takový žížalky dělaj, klidně mi to pak vyměnili. Asi by ty podvyživený byly v plášti 2,25" míň odolný, nebo co.

    Ale když Martas může mít v krosu duše 26", tak proč ne. :')

    [ Zpět ]
    Datum: 14.08.2006
    Autor: žofka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

340 cyklistů (7 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024