reklama

Jak brzdit

Chtěl bych se zeptat, na brzdění při jízdě s kopce.
Jestli je k brzdám šetrnější stále přibzďovat a jet stálou rychlostí, nebo to pustit, dokud se člověk nebojí a pak přibrzdit na nějakých 20 km/hod.
Ale nejen pro brzdy. Co je tak lepší na styl jízdy jako takový, jaké má co výhody/nevýhody.

[ Zpět ]
Datum: 08.08.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Permonik ([email protected]))
  • Re: Jak brzdit

         

    Brzdím tak, abych si nerozbil kokos. ;-)
    - v hlubokým písku nebrzdím vůbec - stačí zatočit a brzdí to samo.
    - na asfaltu a většině dalších povrchů brzdím až před zatáčkou
    - na ledu přibržďuju nejen brzdama, ale i vočima.
    Zásadně brzdím oběma brzdama - vyšší účinnost, eliminace zahřívání ráfku (u V brzd), nebo brzd. kotouče.
    Výhodou je i rovnoměrný rozvoj svalstva na obou brzdících rukách :-).
    U přibržďování hrozí rozpálení ráfků a následně i bouchnutí pneu - stalo se mi kdesi v NDR s plnýma brašnama.
    O správnosti moji brzdící taktiky svědčí fakt, že jsem si při jízdě z kopce sosák ještě nerozbil.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (píchlej řetěz)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Někdy taky brzdím i pohledem.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.08.2006
      Autor: Biker65
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        To mě zajímá. Máš vyzkoušený kterej brzdí víc? Jestli pohled Hradčan, nebo třeba nějaký zříceniny? :-))))

        [ Zpět ]
        Datum: 08.08.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (píchlej řetěz)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak brzdit

               

          Zdá se mi, že víc brzdí pohled na poslední chvíli.

          [ Zpět ]
          Datum: 08.08.2006
          Autor: Biker65
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            I s myšlenkou na poslední vůli

            [ Zpět ]
            Datum: 11.08.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (kk)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Nejsem si jistý jestli přehřátí ráfku riskuju víc při stálém brždění nebo při brždění naráz až na konci. Dalo by se to spočítat ale nechce se mě:-). Mě zatím vybuchla duše jen jednou a to byla 20" x 1"1/8 přední na vysokým ráfku natlakovaná na 8 atmosfér. Zastavil jsem ze 45km/h na rovině jak nejrychleji to šlo a jen přední brzdou, pravá ruka se mezitím pokoušela přeřadit abych se pak zase rozjel. Když jsem skoro stál, ozvala se rana ze které mi zalehly uši. Ještě že se dělají takový ty podlouhlý flastry, byla tam 1cm dlouhá trhlina. Takže tohle je určitě způsob jak se brzdit nemá, ale asi je to irelevantní s výjimkou nízkých lehokol. Kdybys takhle vzal za brzdu na jakékoliv klasice tak okamžitě přeoráš asfalt nosem.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.08.2006
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        Takove zastavovani je nejlepsi. Pekne po rozjetem kopecku sahnout po predni brzde a zadni jen lehce, tak aby to neslo do smyku a zabrzdit skoro na miste.
        Ted nedavno na Novopacku s nakolakama jsme sjizdeli od hradu Pecka. Pri sjezdu na namesti jsem si vsimla, ze mam bryle zavesene na hydrapaku a protoze jsem se bala, ze mi upadnou (jako uz parkrat), tak jsem z velke rychlosti zabrzdila skoro na miste. U kasny a vpravo byly skupiny decek. Vpravo se ozvalo "no tyy wooee". Tak jsem si nasadila bryle a vlevo se ozvalo "si nasazuje brejle". A zase jsem to rozjela dal dolu :)
        Decka z toho musela byt uplne paf :))

        [ Zpět ]
        Datum: 08.08.2006
        Autor: wewerka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak brzdit

               

          Jeste jedno brzdeni mi prislo funny.
          Od zriceny Kasperku vede dolu vcelku prudka cesta, sem tam mala zatacka a po ceste jsou diry na odvod vody. Jsou z nejakyho plechu a docela siroky.
          Takze jsem to rozjela, pres skoro kazdy odvod skocila, nasledovalo brzdeni, kolo se zhouplo dost kupredu a pak zase dalsi skok. Pripadala jsem si jak poskakujici drezurovana kobyla :))

          [ Zpět ]
          Datum: 08.08.2006
          Autor: wewerka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            a ty mi rikej, ze delam pri brzdeni blbiny :)

            [ Zpět ]
            Datum: 08.08.2006
            Autor: pb
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            Na tohle konkrétní místo nevzpomínám rád. Tam mi po několikerém přejezdu přes žlab praskl drát v zadním kole. Tam už nepojedu.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.08.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Oldřich Jirků ([email protected]))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak brzdit

                   

              Co to máš proboha za kolo? Mě když praskne drát tak se houby děje - má tam ještě dalších 35 bo kolik kolegů, který se holt musej víc snažit ;-)
              A kdybych měl odepsat každou cestu, kde mi prasknul drát, asi bych musel hodně přemejšlet kam vyrazit. Ne že by mi dráty praskaly tak často, ale už jezdím ňák dlouho.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.08.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (píchlej řetěz)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak brzdit

                     

                Drát prakl při přejezdu přes odvodňovací žlab?
                Ale přes ty se přece nejezdí..ale skáče..pak dráty nepraskají..

                [ Zpět ]
                Datum: 09.08.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Martin-Koala-Cakl ([email protected]))
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak brzdit

                   

              Taky mi po roce jezdeni praskl drat. Vsimla jsem si toho po 70km. Osmicku jsem dokonce zvladla pokusem omyl-skoro omyl i lehce odstranit :) (ale videt je)

              [ Zpět ]
              Datum: 09.08.2006
              Autor: wewerka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak brzdit

               

          A to kdybys jim to jeste ukazala jen po prednim, alespon par metru, to je potom "tyyyy jooo" :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 08.08.2006
          Autor: mgt
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            No ne ze bych to nezkousela :) ale brzdy bud nejsou tak extremne brzdici nebo jim vadi moje vaha. Proste abych dala zadni do vzduchu, tak si musim lehce nadskocit a odlehcit tak zadni cast. IMO pak ale brzdeni prednim postrada vlastni efekt.

            [ Zpět ]
            Datum: 09.08.2006
            Autor: wewerka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        Co chceš počítat, proč na to jít vědecky? Všechno se přemění v teplo. Jestli brzdím postupně, ráfek se ochlazuje vzduchem. Když zabrzdím až nakonec, ráfek se už nemá jak ochladit, ale zase byl chladnější, když se nebrzdilo. Takže nakonec bude teplý stejně. Teda pokud se nebrzdí smykem.

        [ Zpět ]
        Datum: 08.08.2006
        Autor: Radek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak brzdit

               

          Jde o to, že "příkon", tedy dodávka tepla přeměnou kinetické energie celého kola, je závislý na okamžité rychlosti a okamžité intenzitě brždění. Odvod tepla zase závisí jen na okamžité rychlosti, ale není nulový při nulové rychlosti a ta závislost bude nějaká podivná, z hlavy si ju nevybavím. Takže bys musel uvážit jeden děj, kdy zabrzdíš prudce a snížíš rychlost z nějaké hodnoty na jinou, všelijakou integrací se dopočítat celkové dodávky tepla mínus celkového odvodu a zjistit maximální dosaženou teplotu ráfku, potažmo vzduchu uvnitř duše, který to bude celkem kopírovat. Navíc to budeš opakovat periodicky s nebržděním mezi tím, a v jednotlivých periodách se to bude lišit, podle zbytkového tepla z té předchozí. Musíš spočítat, na jakou úroveň vylezou ty špičky po nějaké době.
          A pak bys musel uvážit jiný děj, kdy brzdíš určitou intenzitou ale rychlost zůstává konstantní, utrácíš v brzdách jen potenciální energii cos měl na kopci a to právě takovou rychlostí, jakou klesáš na nižší hladiny energie v tíhovém poli Země. Opět musíš najít funkci závislosti teploty ráfku na čase, přičemž parametry budou rychlost a sklon kopce (rychlost a intenzita brždění). A opět se dozvíš, na jaké teplotě se po jak dlouhé době bude ráfek nacházet, s dostatečně dlouhým kopcem se i na nějaké teplotě ustálí. No a pak porovnáš ty dvě teploty a dozvíš se, který způsob brždění je nejlepší zhlediska minimalizace rizika výbuchu duše. Budou ti tam ale strašit ty parametry - rychlosti, sklon kopce, čas po který brzdíš a po který nebrzdíš při přerušovaném brždění.
          Zabere spoustu času jen navrhnout postup, natož to spočítat. Faktem je, že nemám představu, jak to vyjde (ve prospěch které metody). Zkušenosti říkají, že i na první pohled "selským rozumem jasné" věci často dávají výsledek pro drtivou většinu lidí překvapivý, takže si nedovolím odhadnout, jestli například pro určité kopce a rychlosti vyjde líp to a jindy ono, nebo naopak bude vždy jednoznačně lepší jedna z metod. Jediný odhad co můžu udělat je ten, že při stálém brždění bude mít teplota v čase exponenciální náběh na nějakou ustálenou hodnotu (závislou na sklonu kopce a na rychlosti), zatímco přerušované brždění povede k jakýmsi krátkým exponenciálně tvarovaným kmitům superponovaným na tu exponenciálu z případu stélého brždění. Takže při přerušovaném by pak riziko výbuchu bylo vyšší, protože se zde periodicky vyskytují vyšší i nižší teploty. Pokud vzduch v duši stihne tu špičku aspoň trochu sledovat, tak je přerušované brždění nebezpečnější. Pokud má jeho teplota velkou setrvačnost oproti teplotě ráfku, tak je to úplně jedno jak brzdíš, riziko by bylo jen pusti to celý sjezd a dole zabrzdit z velké rychlosti naráz.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.08.2006
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            Tohle je sice hezká teorie, ale proč na to nejít selským rozumem. I když jedeš z kopce a nemáš ruce na brzdách, přesto brzdíš, a to odporem pneumatik, ale hlavně vzduchu, který roste s rychlostí kvadraticky. Takže když jedeš 40km/h, brzdíš o vzduch 4x víc než 20km/h. To, že musíš přeměnit v teplo stejnou energii je pravda, ale přeměnuješ ji, i když nebrzdíš brzdama.
            Závěr? Brzdím až před zatáčkou když uvidím štěrk. Na kole jsem se vyboural jednou, když jsem asi v desetikilometrové rychlosti vjel do kaluže před obchodem :D A nic mi zatím neprdlo

            [ Zpět ]
            Datum: 12.08.2006
            Autor: Kelib
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak brzdit

                   

              Tak to je pravda, s tím odporem vzduchu. Takže můžeme omezit úvahu doporučující stálé brždění na příšerné padáky kde je nutné jet pomalu. Není jich moc, ale kdesi u Dyje jsem například viděl kopec, který měl krásný asfaltový povrch (netuším jak ho vyrobili) a vedl po spádnici svahu s takovým sklonem, že jíz nahoru bylo horší než do schodů a ti co vedli kolo dolů měli potíž ho brzdit, pořád jim zadní kolo chtělo do vzduchu. Neviděl jsem, že by to někdo skusil sjet. Na lehokole s nízkým těžištěm by to asi šlo, pokud by vydržely brzdy. V Jeseníkách se taky občas najde uzounká klikatá lesnická cestička, kde se vymeleš pokud tomu dovolíš jet jen cvíli přes 30 - nejbližší zatáčku neubrzdíš bez zablokování kol a se zablokováním spadneš. Určitě je takových míst hodně, a zřejmě tedy bude lepší v nich brzdit trvale než krátkými přerušovanými impulzy.
              Jinak z kopce většinou nebrzdím ale šlapu. Přece když jsem se vydrápal nahoru, chci si to dolů trochu užít. Taky brzdím jen kvůli zatáčkám. Jediný výbuch přehřáté duše jsem zažil (výše zmíněný) u 20" kola s úzkým vysokotlakým pláštěm Schwalbe Stelvio natlakovaným naplno za horkého počasí, a paradoxně to bylo na rovině, kde jsem musel vzít za brzdu kvůli géniovi co zničeho nic bloknul celou cestu.

              [ Zpět ]
              Datum: 12.08.2006
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak brzdit

                     

                Jéé, u tý Dyje sem byl minulej tejden. Nevím jestli sem narazil na ten kopec co zminuješ, má to asi 3km a je to na cestě tuším k devíti mlýnům, kousek od Znojma. Musím se přiznat, že tam jsem to celkem prasil. Myslím že rychlost 82km/h mluví za vše. Tak a ted mě linčujte

                [ Zpět ]
                Datum: 12.08.2006
                Autor: Kelib
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak brzdit

                       

                  Moje osobní maximálka je 83km/h, kdesi v bílých karpatech. Kopec nebyl tak prudký, ale kombinovaný s větrem v zádech. V zásadě na rychlosti samotné nic nebezpečného není. Jen vidět a předvídat dost daleko. při 80km/h je reakční vzdálenost okolo dvaceti metrů než vůbec začneš brzdit, brzdná dráha ještě daleko delší. Problémy a smrťáky mají většinou příčinu tady, ne v rychlosti jako takové.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.08.2006
                  Autor: Jirka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak brzdit

                     

                Připouštím, že tento příspěvek, na který reaguji, je už poněkud staršího data, přesto mě natolik zaujal, že mi to nedá:
                Mohl bys prosím přesněji lokalizovat tu asfaltku u Dyje?
                Upřímně ještě jsem se nesetkal s asfaltkou, co by nešla vyjet a asfaltka, kterou by byl problém i sjet (a obzvlášť když je u nás a ne třeba někde v Dolomitech) bych rád poznal.
                http://www.mapy.cz/#x=136478720@y=131570176@z...

                Dík moc

                [ Zpět ]
                Datum: 31.10.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavell ([email protected]))
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak brzdit

                       

                  V tom případě si zkus vyjet ze Starého Hrozenkova na Mikulčák... Ten krpál nešel ani vytlačit.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 31.10.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak brzdit

                       

                  Nevím, který kopec myslel Jirka ale já jsem osobně strkal kolo z kopce tady:
                  http://www.mapy.cz/#x=136371712@y=131687168@z...
                  Cestou k tomu místu po turistické červené je úsek po úzké pěšince na skále. Tam se dalo jít jen zádama přilepenej ke skále a s kolem v rukou nad propastí. Když jsem to přešel, tak jsem musel okamžitě zaběhnou do roští.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 31.10.2007
                  Autor: HonzaK
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak brzdit

                         

                    Po té červené k Ledovým slujím jsme šli pěšky. S kolem to muselo být hodně zajímavý.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 31.10.2007
                    Autor: Zbyněk
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak brzdit

                       

                  Taky myslím, že asfaltových kopců, které se nedají vyjet je minimálně, ale najdou se (minimálně tedy, že se to nedá dát v kuse kvůli fyzičce, technicky to jde asi vždy). No a dolu o takovém kopci nevim.
                  Pár příkladů extrémních stoupání. Nejdřív jeden delší pořádný kopec, ale nemá maximum ani 30%:
                  http://www.climbbybike.com/climb.asp?Col...
                  Takový není žádný problém technicky vyjet, ale nemusí být fyzička na delší úsek v kuse.

                  Tady jedna 35% ulice zdokumentovaná:
                  http://en.wikipedia.org/wiki/Baldwin_Street
                  Ale vyjet se to stále dá.

                  Pak na BF dával někdo výjezd, který měl 40% a to i s fotkami s komentářem, že to nikdo celé nevyjel (tedy ne, že by to nedali technicky, ale bylo to vždy pár desítek metrů popojet a pauza, v kuse to nešlo).

                  V Chorvatsku jsem pak jel svůj nejprudší výjezd po asfaltu, který jsem viděl na vlastní oči a hned jsem si ho mohl i zkusit vyjet.
                  Bylo to kousek za Baškou Vodou, jel jsem cca 4km po pobřeží a pak vedla cesta kolmo od moře do svahu nahoru. V kuse jsem to nevyjel (na biku) a byl to můj jediný výjezd po asfaltu, kde jsem musel výrazně řešit techniku kvůli zvedání předního kola. Ale i tak to vyjet šlo, jen jsem neměl fyzičku to dát v kuse, takže pauza uprostřed a přitom to nebylo nijak dlouhý, tak 300m.

                  Všechny ty kopce by směrem dolu nebyl žádný problém.

                  U nás pak je docela prudká asfaltka třeba z Dvoraček dolu (ten první úsek, pak to už není asfalt), ale už to nepřekračuje 25% (a průměr je na tom nejpdruším úseku právě v té asfaltové části kolem 22-23%).

                  Do nějakých 20% na asfaltu nemusím nijak pracovat s těžištěm ani bez snížení vidlice. Se snížením není problém do nějakých 27-30% až pak při větším sklonu to začíná být technicky zajímavé (na asfaltu).
                  Fyzicky zajímavé to ale začíná být mnohem dříve :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 31.10.2007
                  Autor: Mlok
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak brzdit

                         

                    Sklon v Chorvatsku odhaduju tak někde kolem 33%, tam jsem ještě neměl gpsku. Pokud srovnám s tím z Dvoraček, tak to bylo výrazně prudší.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 31.10.2007
                    Autor: Mlok
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak brzdit

                         

                    viděl jsem i asfalt strmější, než 45 stupňů (!), nebyla to ale cesta ale hráz jakéhosi vodního kanálu někde mezi Maďarskem a Slovinskem

                    [ Zpět ]
                    Datum: 31.10.2007
                    Autor: PavelŠ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak brzdit

                         

                    Jo jo, ten poslední asfaltový kousek stoupání na Dvoračky, co sotva drží pohromadě (asi už je to příliš velký sklon na kvalitní odlití) je problém i vytlačit, zvláště když člověk musí předtím překonat celý ten krpál ..... letos na jaře jsem se tam při tlačení kvůli fyzičce zastavoval asi 3x ... dolů to šlo naprosto v pohodě ...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 31.10.2007
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak brzdit

                         

                    Pozor, ale ta Scanupia není podle popisu asfalt, ale betonová cesta. Myslím, že od určitého sklonu nevyjede kopec ani Armstrong. Prostě gravitaci neoklameš.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 31.10.2007
                    Autor: Zbyněk
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak brzdit

                       

                  Myslim ze ten kopec je stará pohranicní cesta, kolem Dyje po proudu par kilometru od Vranova. Taky jsem asi prudsi asfaltovy kopec nevidel.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 07.11.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (pavelm)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak brzdit

                         

                    Jsem ze Znojemska, tak tyhle cesty znam. Podobnych useku je v Podyji nekolik - skutecne jsou takove, ktere se "nedaji vyjet". A je to prave tim, ze - jak uz bylo receno - jde o vojenske (pohranicarske) silnicky - neplatily pro ne zadne normy. Proste se postavily tam, kde bylo potreba. Slouzily pro terenni vozy, ktere zvladnou vic, nez bezna vozidla, a nemeli po nich nikdy jezdit civilni ridici. Mely umoznit co nejrychlejsi presun - takze zadne serpentiny, ale rovnou dolu z kopce. Pouzivaly se, pokud to slo - kdyz treba byly pod snehem, tak to holt bylo podobne, jako by tam ta cesta nikdy nebyla postavena, velitelstvi se proste zaridilo jinak. Treba osadka gaziku proste zbytek nesjizdne trasy dobehla. :) Diky tomuhle pristupu se tam daji najit cesty, ktere nikde jinde nez v pohranici (= v urcite dobe normalnimu provozu zcela uzavrenych oblastech) proste nenajdete.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.11.2007
                    Autor: Andrej
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak brzdit

                           

                      Znám akorát ze Zadních hamrů na Čížov, tam byl jeden úsek dost hustej, 26%, ale prý tam ten asfalt v tom nejprudším místě sundali či co. Neměl bys prosím nějaké další konkrétní tipy na "nevyjetelné" silničky v Podyjí?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2007
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (Pavell ([email protected]))
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            Juro, Juro, kolikrát ti to mám opakovat ? Ke každému pojednání musíš, opakuji MUSÍŠ přidat barevně provedený graf, jinak totiž potenciálního čtenáře už předem od čtení odrazuješ . Kdy už si to hochu zapamatuješ ?

            [ Zpět ]
            Datum: 12.08.2006
            Autor: Neregistrovaný uživatel (AV*)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak brzdit

                   

              Já chci taky obrázky:)

              [ Zpět ]
              Datum: 12.08.2006
              Autor: Bubík
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Píchlej řetězi-taky jsem to slyšela od odborníka-brzdit oběma brzdama...Já brzdila vždy jen zadní-a letos na Šumavě jsem teda dle rad vyzkoušela brzdit oběma-dopadlo to tak,že jsem z prudšího kopce málem hodila lopinku-samo,že jsem nezabrzdila napřed přední-prostě obouma zároveŃ-tak nevím,jestli už ta zadní brzda je nějaká "vychlemtaná" a přední brzdila víc?...od té doby už zas jen zadní.

      [ Zpět ]
      Datum: 10.08.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (lipo)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Jenom malý zážitek, kdysi jsem jela s kámoškou z kopečka a ona celý ten sjezd řvala brzdííííííííím. Nevím jestli to bylo jen toužebné přání a nebo se opravdu snažila, ale dole se celkem slušně vymlátila. Takže pohled to byl opravdu skvělej.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2006
    Autor: Šárka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Mám zážitek trošku podobný. Moje kamarádka ale křičela "mně to nebrzdí " a zastavila až o naproti stojící dům. Její štěstí bylo, že hlavou narazila do svodu okapu.Stejně skončila s otřesem mozku v nemocnici. Takže hlavní je, aby brzdy brzdily.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.08.2006
      Autor: Tutorka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Myslím,že tohle je typický dotaz na který se nedá dobře odpovědět.
    Jak brzdit..jak šlapat..kdy má smysl přeřazovat..to jsou právě ty "zkušenosti,které se nedají nikde koupit".
    A také je to právě jedna z věcí,které odlišují průměrného,dobrého a špičkového cyklistu...
    Prostě po najetí několika desítek tisíc km..už se nebudeš muset ptát..a budeš to vědět sám..
    Nelze přece říct "z kopce o sklonu 10% dlouhého 1500m má smysl brzdit až 100m před jeho koncem"..,tak to protě není..záleží na spoustě faktorů..,včetně toho jak dobrý jsi cyklista..jak dobré máš kolo a komponenty..jak moc si troufneš..jaký máš odhad..na citu pro kolo...povrch po kterém jedeš..atd..
    Prostě jsi položil nesmyslný dotaz...

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Martin-Koala-Cakl ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Me ten dotaz az tak nesmyslny nepripada. Ja osobne brzdim davkove a vzdy obema brzdama. Vzdy pribrzdit a povolit, protoze timto si neustale kontroluji adhezi plaste s podkladem. V pripade ustreleni je clovek tak lepe pripraven brzdy povolit. Takovy lehce pocukrovany asfalt piskem dokaze pekne schodit. Navic se me zda, ze prerusovanym brzdenim se rafek min ohriva, ale to je asi jen zdani. Urcite mnozstvi energie se musi adeqvatne vyzarit. To me pripomelo uvahy anglicanu, zda chodit v desti rychle nebo pomalu. Rychlej,i mene casu na desti ale zase pobere vice kapek :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 08.08.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (LOBO)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        nekdo to spocital. bezici clovek zmokne o 25% min

        [ Zpět ]
        Datum: 10.08.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (nezalogowane MDK)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Jestli se bojíš, že když budeš brzdit špatně, tak můžeš jezdit bez brždění (podle zásady):
    Čím rychleji jedu, tím jsem kratší dobu na cestě a tím mám menší riziko, že se mi něco stane.
    Checht :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Petr F (Sunny))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Jezdím tak abych se pokud možno nerozštípal...;-) A co na to říkají brzdy mne nezajímá... Jsou tam od toho aby brzdily, ne abych ještě řešil jestli se jim to líbí nebo ne.
    Tady v naší české zemičce se takovýto styl ježdění dá provozovat celkem bez následků. V Alpách při nějakém několikakilometrovém sjezdu to bude asi "trochu" jiné ;-) Tam si člověk musí hodně dávat pozor na přehřívání... Takže tam se určitě používá styl ABS, přibrzdit, povolit, přibrzdit,...

    Jinak styl brždění si každý stejně najde ten svůj a doporučovat ho někomu jinému pak moc nejde. Někdo brzdí až na poslední chvíli, někdo zase přibržďuje celou cestu předem atd.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2006
    Autor: Jarda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Rozhodně jedna univerzální rada : na štěrku nebrzdit vůbec :-))))

      [ Zpět ]
      Datum: 08.08.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Jarda2)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        hmmm, teď už to vím taky... brzdila jsem tak jednou do pravotočivé, protože jsem tu odbočku prostě chtěla stihnout :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2007
        Autor: alvapinka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak brzdit

               

          fotka , ne moc kvalitní http://kolostranky.blog.cz/galerie/nezarazene... bylo to celé podlité, podobně dopadl i pravý bok... pár dní jsem se moc dobře nevyspala. ale věřím tomu, že jsou tu lepší borci... :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 07.11.2007
          Autor: alvapinka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            Jj, na BF ten borec v sekci pády jak si jednou nevzal helmu a udělal si "plastiku" obličeje je dost dobrej :-) http://www.bike-forum.cz/forum/foto_big.php?typ...

            [ Zpět ]
            Datum: 08.11.2007
            Autor: Neregistrovaný uživatel (wert)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak brzdit

                   

              Docela síla...

              [ Zpět ]
              Datum: 08.11.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak brzdit

                     

                I když nevím, jak by mu ta helma pomohla :-(

                [ Zpět ]
                Datum: 08.11.2007
                Autor: Neregistrovaný uživatel (wert)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak brzdit

                   

              au, mě to bolí snad i za něho... nevypadá to hezky, ale vůbec...

              [ Zpět ]
              Datum: 08.11.2007
              Autor: alvapinka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Při jízdě na silnici z dlouhého prudkého kopce, to nechám rozjet a přibrzdím před zatáčkou, nebo když na můj vkus jedu moc rychle. Ale nezkoušel jsem nic typu serpentiny u Křivokládu.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2006
    Autor: Krata
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Tak to někdy zkus, budeš v novinách ...

      [ Zpět ]
      Datum: 12.08.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Aj)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    pro brzdy je nejšetrnější stálé a lehké přibržďování

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (danis)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Brzdím tehdy, kdy je to potřeba. Ostatně kotouče co mám, obzvláště ten brutální 220mm nebo kolik to mám vepředu má takovou rezervu výkonu, že i při mých 90kg to nemusím řešit. Tzn. brzda funguje pouze a jen ke korekci rychlosti z kopce na hranici, při které se ještě pumpuje endorfin do krve, ale člověk se (snad) nezabije. Jinak kdybych jel dolů Alpy (což nehrozí, protože nahoru bych to stejně nevyjel :o)), tak bych možná řešil jaký styl.
    Potom bych řekl, že při dlouhém a prudkém kopci je lepší brzdit konstantně a jet menší rychlostí a občas zastavit a nechat kotouče vychladnout.
    U dlouhého a mírného kopce bude asi lepší jet rychleji a přibrzdit jen občas, prudce, ostatně odpor vzduchu od určité rychlosti brzdí za nás. A při vysoké rychlosti je konstantní přibrždování nebezpečnější, protože zahřívání brzdných ploch stoupá s rychlostí rychlejí, než jejích ochlazován vlivem vysokých otáček kol.
    Howgh...

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Tak ja zacinam vzdy zadni s a potom hned pridam predni,to je na pevnejsich povrsich,jakmile je nekde pisek ci sterk,predni nepouzivam,ci jen velmi malo podle citu nebot jsem si kdysi pri najezdu z hlavni asfaltky na lesni cestu nevsiml takoveho toho piskoveho trojuhelniku vytvorenym vyjezdem a najezdem z te lesni cesty,brzdil jsem tvrde obema a zatacel a jak jsem najel na ten pisek ,nasledovala blokace predniho kola diky skluzu na pisku a ja se malem poroucel k zemi,nastesti jsem to zazrakem kolobzkovym stylem ustal,no mit naslapy jako dnes,byl by to docela husty drzkopad a asi bych se musel lecit ci zbavovat strupu pekne dlouho.Od te doby na pisku predek temer nepouzivam,jinak jak uz u bylo receno,podle situace a z citem.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (musos ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    plynulá jazda bola vždy najekonomickejšia, rovnako ako na aute, motocykli tak to je aj na kolobežke, veľmi záleží na type jazdca, na teréne - podložie a tiež okolie, stave bŕzd,....či máš ostrý zrak, v pripade potreby okamžite zabodnúť prípadne spáliť prekážku:-))) rovnako je zlé brzdiť na poslednú chvíľu, aj to sa dá, alebo mať neustále ľahko pritiahnuté brzdy, a odieranie bude záležať aj na kvalite kovu trecej plochy a brzdových segmentov, teplote ovzdušia, pohode jazdca....

    [ Zpět ]
    Datum: 09.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (joci)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Stejně jako v autě, tak i na kole nebrzdím souvisle, ale přibržďuji intervalově, někde jsem se dočetl, že z hlediska opotřebení elementů brzd je to šetrnější řešení. Jenom pořádný krpály sjíždím s trvalým bržděním, ale to jedu jak pos**nej, mezi 15 - 20 km/h. Že by mi mohla prdnout duše kvůli přehřátí ráfku, to mě nenapadlo...

    [ Zpět ]
    Datum: 09.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Chasnik)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Tys¨někdy jel pos**nej ? To's musel být při 15 až 20 km/h hnědý všude ...

      [ Zpět ]
      Datum: 12.08.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Ej)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Mě naštěstí nikdy duše nebouchla od přehřátí ráfku ani od něčeho jiného. Už hodněkrát jsem ji píchnul to ju. Asi nejezdím z těch správných prudkých kopců a dlouhých kopců. Nevíte třeba někdo o nějakým takovém někde na lounsku?

    [ Zpět ]
    Datum: 10.08.2006
    Autor: Bubík
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Zkus sjet rogaloberg, ten máš za humny ... 8-)))

      [ Zpět ]
      Datum: 12.08.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Ej)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        Jako Ranou myslíš? Já mám silničku, ale ne galuskovou. Mám plášť a duši cca 30 mm šiře. Sice to v terénu není ideální, ale eště se to dá skousnout. Na Raný jsem párkrát na svém kole bol. Ikdyž jsem tam jednu dobu měl kliky z horskýho kola, tak jsem stejně vyjel nejvýš tak 100 m od toho někdy placenýho parkoviště ze strany od Oblíku. Na vrchol jsem to dotlačil. Měl jsem s sebou model. Po zalétání jsem to do sedla raděj došel po svých a ze sedla až dolů na hlavní tah mezi Mostem a Lounama jsem sjížděl. Po té travnato-kamenité cestě jsem to raděj moc nerozjížděl, bo mi to tam připadalo jako na tankodromu:) Takže jsem průběžně pribzždoval, ale jen kvůli terénu. Po té lehce popraskané asvaltce z parkoviště na hlavní jsem brzdil až těsně před hlavní. Šlapal jsem co to šlo, ale pro můj tehdejší převod 48/13 byla rychlost 67 km/h limitní (frekvence šlapání přes 200:) ) Praskli mi 3 dráty a kolo se drobet rozcentrovalo.

        Červeňák taky pěkně dává:) Ten jsem taky až nahoru nikdy nevyjel. Sklon je tam vlastně skoro po celou dobu asi tak velkej, jako na Raný v tom nejprudším místě. Jestli MTBci takovéhle kopce vyjíždějí, tak klobouk dolů...Včera jsem z Červeňáku sjízděl z toho plácku (parkoviště) jak je tak v 1/3 kopce. Skoro až k hlavní silnici jsem brzdil přerušovaně a pak na té poslední rovince jsem to nechal rozjet a před hlavní natvrdo zabrzdil a ráfek měl teplotu zhruba stejnou, jako kdybych nebrzdil.

        Jinak myslel jsem, jestli někdo neví o nějakým pořádným kopci co by se dal rychle sjet na silničce. Třeba Mezi Charvátcema a Nečichama je jeden ale jak říkaj Moraváci, trochu to tam hópe:) Je tam sem-tam nějaká nerovnost, ale dá se to. Podle mapy by měl být jeden prudký někde jak je Slavětín, ale nikdy jsem tam nebyl.

        [ Zpět ]
        Datum: 12.08.2006
        Autor: Bubík
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    A co rika na problematiku brzdeni Lance? Kdyz potrebuji zpomalit tak brzdy pouzivam pouze jako posledni instanci. Alternativy brzdeni snizuji moznost padu a rychlost snizi jen nepatrne!
    1.Dojizdeni
    2.Vyuziti odporu vetru
    3. Divam se dopredu a predvidam kdy zpomalit

    :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 10.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Mig_all)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Nejsem si jistý, nakolik jsou tu relevantní rady někoho, kdo trénuje s deseti doprovodnými jezdci a pěti auty okolo sebe a sám na kole nejezdí, protože mu to nedovolí jeho pojišťovna.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.08.2006
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        mno to jsou ale rady pro normalni zacinajici sportovce o tom jak zvladnout techniku jizdy.. navic to Lance psal ze svych zacatku kdy jezdil jeste kdesi v texasu za staj Motorola dlouho pred nemoci! A to rozhodne zadne jezdce ani pojistky nemel.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.08.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Mig_all)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Bohužel jsem zažil co to je, když praskne duše od přehřátí ráfku. Hned po duši prasknul i ten ráfek a to totálně. Přesto se pořád na kotoučovky dívám s nedůvěrou.
    Chci se tedy zeptat jestli máte nějakou metodu brždění šetrnější k ráfkům. Já se teď dost bojím a častěji zastavím a brzdím, když to jde přerušovaně. Varován jsem byl před chlazením ráfku v horském potoce.

    [ Zpět ]
    Datum: 11.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (mirekbik)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Výrazně šetrnější brždění bude asi jen tehdy, když prostě pojedeš méně náročné trasy a pomaleji. Možná by bylo načase zvážit tu nedůvěru vůči kotoučovkách, slyšel jsem že už jsou prý celkem bikerské ;o)

      [ Zpět ]
      Datum: 11.08.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        Bikerské jsou, to je jasný. Ale to víš starého psa uč nové kousky.
        Jinak méně náročné trasy jezdit odmítám a pomaleji už to nejde. kromě toho to nemá logiku, kdybych chtěl jet ještě pomaleji, tak bych musel brzdit ještě víc....
        Kdykoliv se mnou jede někdo s kotoučovkama, tak má nějaký problém.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.08.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (mirekbik)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak brzdit

               

          Ono asi záleží na tom, jaké kotoučovky. Třeba moje slouží bez problému (hydry Deore LX '06).

          Jinak jak říkáš, že bys musel brzdit víc, abys jel ještě pomaleji, tak to ano. Ale když pojedeš pomaleji konstatně, tak nemusíš rychlost snižovat, ale jen udržovat a rychost otáčení kol je také nízká, takže se zase na druhou stranu zdaleko tolik nezahřívají brzdy a ráfky. Nejsem fyzik, takže to nedokážu spočítat, ale konkrétně u véček na kole bude vyšší tlak při nižší rychlosti na třecí ploše generovat menší teplo, než naopak. A důležitý bod v tomto je, že ochlazování ráfků je de facto stejné v nízké rychlosti, jako ve vysoké, protože chladící médium je v tomto případě vzduch a ten není zrovna extra tepelně vodivý. Takže od určité rychlosti (kterou získáš snadno, kvůli kombinaci pohybu biku a otáčení kol zároveň) už to potom nechladí o tolik víc.
          A v neposlední řadě, když už by ti náhodou něco bouchlo, tak to bude "příjemnější " v nízké než ve vysoké rychlosti.

          To GT je moje první kolo s kotoučovkama. A na žádném z předchozích kol se mi toto nestalo. Jezdil jsem tak, že rozumný kopec jsem jel prostě bez brždění (na silničce se stačí napřímit a už to zpomaluje :o), brutální krpály naopak s konstantním bržděním a rychlostí chůze. Přerušovaně brzdím až teď s hydrami, tam se bát nemusím, výkon je dostačující pro jakoukoliv situaci.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.08.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            Máš pravdu, když chceš brzdit, musíš spálit energii, tj. převýšení. Pokud jedeš pomalu, tak to převýšení je za stejnej časovej interval(řekněme vteřinu) menší. Takže pokud jedeš pomalu, musíš prohřáv v brzdách za vteřinu řekněme metr převýšení, kdežto když jedeš rychle, musíš za vteřinu prohřát třeba 5metrů. Neberte mě za slovo, nechce se mi počítat o kolik člověk na kole klesne za jednu vteřinu :D

            [ Zpět ]
            Datum: 12.08.2006
            Autor: Kelib
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Je to technická otázka. Až bude víc času musím to tu pořádně prostudovat. Taky by mne zajímalo jak brzdit. Jsem začátečník.
    Většinou při každém brždění z kopce skončím v leže. Takže moje zkušenost - nesahat na brzdy, brzdit očima /otevřenýma, zavřenýma to moc nejde/ . Můj dobrý kamarád mi jednou řekl , že co neujedu to neubrzdím. Tak o tom zatím přemýšlím a v terénu to zkouším.

    [ Zpět ]
    Datum: 11.08.2006
    Autor: Facanka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Menší odbočka a zkušenost: Když potřebuju fakt rychle zabrzdit, sahám jenom na přední, samozřejmě s citem. Přední je daleko účinější než zadní, a vzhledem k tomu že dobržduju jízdou po tom předním, tak ani zadní nemá smysl, protože se nedotýká guma se silnicí

    [ Zpět ]
    Datum: 12.08.2006
    Autor: Kelib
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Presne tak, dozeneme-li to do uplne absurdity tak lze rici, ze na klasickem kole nam k dosazeni maximaniho brzdneho ucinku staci pouze predni brzda.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.08.2006
      Autor: mgt
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        Omyl mladíku ! Obyčejná kotva, nebo i jen pumpička do drátů zaručí brzdný výkon běžnými brzdami nedosažitelný ... 8-)))
        Ovšem, vždy je něco za něco ...

        [ Zpět ]
        Datum: 12.08.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Ej)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Ja brzdim prerusovane... mam V-brzdy... za 1, mi to prijde ohleduplnejsi k brzdam, rafkum, spalkum (pouze muj pocit) a za 2, pokud brzdim "konstantne" tak za chvili zacnou spalky drhnout o rafky nahromadenym "bordelem"a proto ten bordel vzdycky "utrhnu" tim prerusovanim a brzdy jsou pak tissi... no ale je to samozrejme jen muj nazor a ma zkusenost ... HOWGH

    [ Zpět ]
    Datum: 12.08.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (ŠaKaL ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      když jedu dolů tak to rozjedu co nejvíc i do zatáček a brzdím na poslední chvíli - ale opatřně - více přední - zadni bych si už protrhal plíšt :p

      [ Zpět ]
      Datum: 06.11.2007
      Autor: Jílke
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        jo, to je vyloženě komplexně bezpečný přístup k jízdě na jednostopém nemotorovém vozidle, ale hlavně že se máš rád ;o))))

        [ Zpět ]
        Datum: 06.11.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Nevím jestli to tu už někdo nenapsal. Při brzdění nevstávat ze sedla, hlavně v prudkém sjezdu je lepší přenést váhu víc na zadní kolo. Jednou jsem frajersky dobržďoval před zatáčkou vstoje a pěkně jsem to tam zametl :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Fénix)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Naopak, v prudkém sjezdu vždy vstávat, protože je třeba jít za sedlo.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        Omlouvám se - jsem silničář, takže za sedlo chodím velmi vzácně :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Fénix)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      No frajersky sa ma brzdit po zdolani takeho strmeho kopca. Teda clovek ledva do kopca vytiahne, ale na kppci sa "musi" prudko zaflekovat. Tym dava ostatnym najavo, ze ma este dostatok sil na zdolavanie dalsich kopcov :-). (samozrejme, ze ledva lapa po dychu) Toto je podla mna frajerske brzdenie:-) A je uplne jedno ci brzdis prednou , alebo zadnou brzdou, lebo pri rychlosti cca 10km/h (alebo aj menej) v tom nie je rozdiel :-))

      [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2007
      Autor: Jaroslav
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        ty máš tříkolku ? já jen že "zaflekování" předním i při "jen" 10kmh je (alespoň v mém případě) zaručený způsob, jak dle typu povrchu jít:
        a) na držku rovnou, protože přední kolo ztratí adhezi a lehnu
        b) na držku s efektním obloukem, protože přední se zablokuje, ale nesklouzne, takže se koná přelet přes řidítka
        .... obojí mám osobně vyzkoušeno (variantu a) dokonce víckrát) a teda moc frajerský mi to nepřijde :o)))))

        ... leda že bys měl na mysli přibrždění předním na takovou míru, že se zadní odlehčí a zvedne, ale ustojíš to ... ovšem tuhle frajeřinku zatím neumím :-(((

        [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2007
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak brzdit

               

          na mojem leháči se dá zablokováním přeního kola postavit celý kolo na předek a velmi frajersky vystoupit do stojaté polohy na nohách;-)

          [ Zpět ]
          Datum: 07.11.2007
          Autor: PavelŠ
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            Da sa to takto frajersky urobit aj po zdolani hnusneho strmeho stupania? To by bola super frajerina :-) Nam na obycajnych bicykloch zavadzaju pri zoskoku dopredu riadidla. A navyse po zdolani kopca nam uz neostava sil na zaverecny finis :-) Takze vacsinou flekujeme len zadnou (samozrejme s poslednych sil, ale co by sme neurobili pre frajerinu :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 08.11.2007
            Autor: Jaroslav
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak brzdit

         

    Nikdy mne nenapadlo ze by se pri sjezdu mohl prehrat rafek a prasknout duše než se to kolegovi letos v Alpach stalo. Nastesti se mu pri padu nestalo nic vazneho.
    Myslite ze pomuze nemit tak nahustene pneumatiky?
    Jake zkusenosti mate se zastavenim s vyfouklým kolem?

    [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2007
    Autor: Neregistrovaný uživatel (pavelm)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Jo, tak tohle mě letos v červenci v Rakousku napadlo, když jsem sjížděl po takový nepěkný cestě pod Europabrücke, že to asi najednou nepůjde a nemusely by to vydržet duše. Bylo i docela dost teplo.
      Trochu jsem upustil přední kolo, ale to bylo spíš pro ten pocit než pro nějaký praktický účel:) Vzhledem k tomu, že to byl čím dál mizernější asfalt, který nakonec přešel do šotoliny, tak jsem upustil opravdu jen málo, měnit procvaklou duši v tom vedru se mi fakt nechtělo:)
      Zkušenosti se zastavením s prázdným kolem nemám a ani nikterak netoužím po tom, je sbírat:)

      [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2007
      Autor: mira.l
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      To jsem zažil na vlastní koleno, když jsem jel z výše Radkou zmíněného Mikulčáku. Na přením 20" kole to bylo na to tata.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2007
      Autor: HonzaK
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak brzdit

           

      Záleží jestli máš prázdné přední nebo zadní. Letos v Jeseníkách jsem ve sjezdu z Pradědu (směrem ze zhora kousíček za Švýcárnou v tom prudší úseku, kde jsou i nějaké ty šutry) prorazil zadní kolo. Jel jsem tam na těch šutrech docela rychle, takže jsem ještě chvíli pokračoval s prázdným kolem po těch šutrech. Problém jsem žádný velký neměl, protože šlo o zadní kolo (ale je fakt, že přední bych takhle nikdy neprorazil, předním vždy všechny šutry objedu v pohodě). Být to přední, tak asi okamžitě letím.
      Zastavit tedy problém nebyl, pouze než jsem zastavil, tak jsem úplně zrušil na těch šutrech zadní ráfek.

      Pokud se v dlouhém sjezdu brzdí souvisle, tak duše prdne snadno (nebo se uvaří kotoučovky). Pokud se brzdí dobře neustále přerušovaně, tak se to jen tak nestane. Problém bývá pouze v delších prudkých technických sjezdech, kde není možné pustit brzdu vůbec.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2007
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        To proražení samozřejmě byla moje technická chyba (podhuštěno nebylo a pláště byly 2,25).

        [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2007
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak brzdit

             

        Řekl bych, že na to má kromě techniky brždění vliv i kvalita ráfků. Pokud jsou opotřebenější, tak se rozpálí rychleji. Jinak znám i několik silničních sjezdů, kde se muselo brzdit 90% cesty. To pak člověk několikrát zastavuje nejen pro strach z defektů, ale i kvůli křečím v rukách.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2007
        Autor: Zbyněk
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak brzdit

               

          Jo jo, říkáme to pořád, mějte hydry, mějte hydry, mějte hydry :-))) To pak odpadnou starosti s přehřátými ráfky a křečemi v rukách... Sice občas hrozí přehřátí brzd, ale pořád je to asi bezpečnější než vybouchlá duše (nebo dokonce i s ráfkem) za jízdy...

          [ Zpět ]
          Datum: 07.11.2007
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            Asi jo. Hlavně se mi líbí, že se neničí ty ráfky. Nechám to ale, až si někdy budu pořizovat nové kolo. Ty křeče v rukách - to bylo na silničce. Na horáči je to v pohodě, tam se brzdy drží přece jen přirozeněji.

            [ Zpět ]
            Datum: 07.11.2007
            Autor: Zbyněk
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak brzdit

                   

              To jo, na silnicce je brzdeni tak nejak o necem jinym. Ale spis kvuli ucinku brzd samotnych, resp. silnicni plast stejne poradne neprenese brzdny vykon, kola se driv zablokuji, takze i ty hydry by byly na ziletce docela k nanic :o(

              [ Zpět ]
              Datum: 07.11.2007
              Autor: vasek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak brzdit

                     

                Jasně, to pořízení kotoučové brzdy jsem myslel u MTB, na silničce to nemá smysl.

                [ Zpět ]
                Datum: 08.11.2007
                Autor: Zbyněk
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak brzdit

                       

                  Prvni diskova brzda byla naopak pouzita prave na silnicce, i kdyz mechanicka. Zaslouzil se o to nas krajan a uz dlouhe roky svycarsky obcan Bob Sticha.
                  Dost vyrobcu experimentuje s disky treba na cyklokroskach, podle me je zmena pravidel v tomhle sportu jenom otazkou casu, to bahynko si o to primo rika :o)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.11.2007
                  Autor: vasek
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak brzdit

                         

                    Vím, že něco se v tomto smyslu zkoušelo, ale pak to zakázali. Při cyklokrosu by to byl asi posun vpřed, v klasické silniční cyklistice v tom ale přínos nevidím.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 08.11.2007
                    Autor: Zbyněk
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak brzdit

                           

                      Nepolemizuju :o) Proc jsem popsal uz vys, v tomhle mas samozrejme pravdu.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 08.11.2007
                      Autor: vasek
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak brzdit

                         

                    to fakt uci předepisuje i to, jaké mají být na kole brzdy?!?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 09.11.2007
                    Autor: PavelŠ
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak brzdit

                           

                      No zrovna cyklokros je hodne svazany pravidly. Konkretne brzdy jsou povoleny jenom typu cantilever.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 09.11.2007
                      Autor: vasek
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak brzdit

                   

              Na biku ale bývají časově mnohem a tedy na ruce mnohem delší sjezdy. Když se jede několikakilometrový sjezd, který je nutné jet skoro krokem (náročnější terén), tak to je na ruce taky slušný záhul. Když jsem měl ještě v-čka (XT se slušnými špalíky, které brzdily na v-čka velmi dobře), tak jsem taky pákrát dostal křeče (např. při sjezdu z Javoru - a to jsem od půlky sjezdu musel přidávat chvílemi i třetí prst na páku přední brzdy).
              Na hydrách jsem křeče nikdy neměl, v extrémech jsem maximálně přidal druhý prst na páku přední brzdy.

              [ Zpět ]
              Datum: 08.11.2007
              Autor: Mlok
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak brzdit

                   

              Nedávno mi přibyla nová pozitivní zkušenost s kotouči .. díky osmě ze sjezdu jsem měl kolo v servisu na přecentrování, a jenom díky kotoučům mě to stálo jen to přecentrování ... kdybych měl véčka, musel bych kupovat nový ráfek, protože se v místě nárazu malinko roztáhnul, což při kotoučovkách nevadí, ale na véčkách by to bylo na výměnu ...

              [ Zpět ]
              Datum: 08.11.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            No a k tomu pořádné větší kotouče a už nehrozí ani to uvaření brzd (tedy teoreticky hrozí vždy, pokud budu souvisle držet brzdu v xx km dlouhém sjezdu, tak uvařím každou i s většími kotouči; no ale proč bych to dělal, že...).

            [ Zpět ]
            Datum: 08.11.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            A uvaření hyder je určitě lepší, protože hlavně začnou vadnout postupně a vždy je ještě čas úplně zastavit než přestanou úplně brzdit (úplné přestání brždění jsem nikdy nezažil, vadnutí pouze pouze velmi ojediněle a vždy jsem v tu chvíli buď pro jistotu zastavil na pár sekund nebo přišel úsek kde jsem na pár sekund mohl brzdu pustit a hned vše ok - a to lehké vadnutí jsem zažil pouze na 180/160; když jsem chvíli jezdil 200/180 tak nikdy).

            [ Zpět ]
            Datum: 08.11.2007
            Autor: Mlok
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            nechci vypadat jako hnidopich, ale jak ti pomůže třeba hydraulická ráfková brzda od přehřátí ráfku?;-)

            [ Zpět ]
            Datum: 08.11.2007
            Autor: PavelŠ
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak brzdit

                   

              On myslel, smozřejmě, hydry kotoučové... :o)))

              [ Zpět ]
              Datum: 08.11.2007
              Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak brzdit

                     

                to je mi zcela jasné, co měl na mysli, akorát se vyjádřil blbě... proti přehřátí ráfku je ale dobrá i mechanická kotoučovka či bubnovka. Takže mluvit v této souvislosti o hydrách je trochu mimo, na způsobu přenosu síly nezávisí jestli se ráfek přehřeje či nikoliv.

                [ Zpět ]
                Datum: 08.11.2007
                Autor: PavelŠ
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak brzdit

                       

                  Tak to ano...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.11.2007
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak brzdit

                       

                  O hydrách jsem psal proto, že se u nich současně vyloučí i křeče v rukách... Ty by totiž s mechanickými hrozily úplně stejně jako u V-ček.

                  No, a jinak se omlouvám za nepřesné vyjádření ;-) Ano, myslel jsem hydraulické kotoučové brzdy...;-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 08.11.2007
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak brzdit

               

          Na silničce jsem vlastně nikdy nejel žádný extra pořádný sjezd. Jezdil jsem na silničce sice tak 15 let (do loňska, kdy jsem se silničkou definitivně skončil), ale na každý akci v pořádných horách jsem byl vždy na biku.

          Když to vezmu z pohledu biku, tak tam nikdy na silnici není nutné souvisle brzdit (ani když jsem jel několik 25% klesání po asfaltu). Vždy je možné třeba 5s brzdit, 1s pustit. A když to vezmu z pohledu hyder, tak těm tohle vždy stačí aby se neuvařili.
          Problém nastává pouze při zcela souvislém brždění a to sem zažil pouze v terénu, když je kombinace prudkého kopce a techničtějšího terénu, kde není možné to pustit vůbec a jede se téměř krokem. Takových sjezdů není ani v terénu zase tolik, naposledy jsem takový jel v Jeseníkách z Šeráku dolu po sjezdovce (ta horní sjezdovka pod horní lanovkou).

          [ Zpět ]
          Datum: 08.11.2007
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak brzdit

                 

            V podstatě souhlasím se vším. Letos se mi ale "podařilo" pár silničních sjezdů ( na silničním kole), kdy se nedalo jet víc jak 30 km/h. Jednou byl na vině rozbitý asfalt a dvakrát déšť. Ve všech případech šlo o uzoučké a prudké silnice. Nejhorší to ale bylo ze sedla Sarenne, kde posypali silnici šotolinou - jeli jsme max 20 km/h na rovinách a 10 v zatáčkách. Tam si člověk fakt nemohl dovolit pusti brzdy na víc jak ty dvě sekundy .

            [ Zpět ]
            Datum: 08.11.2007
            Autor: Zbyněk
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Na kole z Prahy do přírody

24.03.2024
Ahoj, hledá se cyklistka pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody

Hledám: cyklistku co má hodně volného času

14.03.2024
Hledá se cyklistka na Jónské ostrovy od 7.5. do 13.6. Pobyt v domě přímo u moře, dvě horská elektrokola k…

Hledám: Island, s kolem nebo bez

08.02.2024
Neplánuje někdo letní cestu na Island bez cestovky, s kolem nebo bez? Nemá někdo zkušenost s objetím ostrova na…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

572 cyklistů (7 přihlášených)

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024