čím pružíte, kolegové?

Jsem novic na azubáčkovi 5 a zajímaly mne zkušenosti s pružením. Já mám vpředu vidličkou , kde je v jedný noze pouze ocelová pružina- model Spinner, vzadu je pak tlumič s označením dnm dv 28. Máte někdo nějaký poznatky s kvalitnějším osazením? Vylepší se výrazně jízdní vlastnosti? Jakýkoliv poznatek je mi vítaný.Z kola jsem nadšený a na klasice jezdím akorát dopráce.

[ Zpět ]
Datum: 19.07.2006
Autor: vladaza
  • Re: čím pružíte, kolegové?

         

    S jiným osazením zkušenosti nemám. Potkal jsem borca co měl Azub 2002 a na něm vzadu tlumič s nastavitelným tlumením. Prý to dělá tak, že z kopce to povolí, aby to dobře hltalo nárazy i od větších děr, a do kopce to zas přitáhne, aby to nehoupalo při prudším šlapání.
    Mě teda zadní stavba na žádným Azubu nikdy nehoupala ani při sebeprudším šlápnutí (a pomalu do kopců nejezdím), ale možná je to tím, že vážím 62 kg. Zato přední vidle je po poslední tuhé zimě poněkud vymlácená a tlumení už tam asi nebude (elastomery to nemohly přežít, ale já zas nemoh přežít v zimě bez kola), a předek se mi rozhoupává pří prudkých rozjezdech nebo rychlých výjezdech kopců. Kdysi se tu vedla dlouhá debata o tom, jestli pohyb přední vidle na kole jako je Azub žere energii, která by se jinak využila pro pohyb vpřed, nebo jesli jen žere energii, která by se stejně ztratila i jinak (název diskuze byl tuším Dokopce vleže nebo tak nějak). Důkaz pro svoje tvrzení nedokázala podat ani jedna strana, takže je možné, že kvalitnější osazení má na lehokole větší psychologický než skutečný efekt.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2006
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: čím pružíte, kolegové?

         

    Když jsi z lehokola nadšený, proč jezdíž do práce na klasice?!?

    [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2006
    Autor: Jirka-As
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: čím pružíte, kolegové?

           

      Taky mě to napadlo, ale nechtěl jsem rejpat. Budeme se muset smířit s tím, že jsou mezi námi tací, kteří se občas nechají zlákat temnou stranou.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.07.2006
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: čím pružíte, kolegové?

             

        Klidně si rejpni,mně to nevadí. Ostatně člověk v bezmála padesáti už prostě věci nechápe jen černobíle. Mladší ročníky jsou v soudech samozřejmě mnohem vyhraněnější. Sám jsem nebyl jinej. Faktem zůstává, že si jízdu na lehokole užívám a po necelým měsíci jsem už v pohodě zvládnul /minulou neděli/ víc jak 100 km vyjížďku. Ostatně zítra se chystám na Tesák / Hostýnské vrchy/, což bude jistě taky přes stovku. V tom vidím hlavní přínos lehokola, že zvládnu dlouhou trasu a nemám odřenej zadek. Jezdím pro ten bezva pocit ze samotný jízdy, to je pro mě důležitější, jak průměrná rychlost - tedy věci, na který jsem dřív kladl důraz a zapisoval si je do tréninkového deníčku.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2006
        Autor: vladaza
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: čím pružíte, kolegové?

               

          Myslel jsem to trochu s nadsázkou, a taky nemyslím, že by to záviselo na věku. Znám minimálně tři lidi přibližně mojí věkové kategorie kteří jezdí podobojí, klasiku právě používají jako městskou mašinu, často nepřitažlivě vypadající ale plně funční stroj o který je menší strach když se někde opře před obchodem.
          Co se mě týče, tak já původně podlehl mnohými "odborníky" šířenému dogmatu že vleže se dá jen po silnici. Měl jsem v úmyslu nechat si crossku z dřívějška právě na mimosilniční výlety. Jenže jak jsem jednou zakusil hrbolatý povrch v pohodlí Azubu, z crosse se okamžitě stala splátka 3000Kč na nové lehokolo. Nelituju, Azub na terénních gumách používám mimo silnice i do města, obratný je dost (jízdu po chodníku mezi lidma jsem nesnášel už dřív, tak teď se jí vyhýbám jen o něco intenzivněji). Nikdy jsem nevlastnil MTB natož abych přišel na chuť vyloženému offroadu v lese mimo cestu, takže Azub je pro mě dostatečně teréní kolo. Proto ten vyhraněný postoj, na klasice už skoro neumím jezdit, protože mě k ní naprosto nic netáhne.

          [ Zpět ]
          Datum: 22.07.2006
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: čím pružíte, kolegové?

                 

            Naprosto stejný pocity!! Na Azubu projedu jakoukoli lesní cestu s kořeny či kameny a nevidím jediný důvod proč sedlat klasiku, která mi ničí tělo a ze které mě všechno bolí. Chápu kolegu, že je mu nepříjemný jezdit v leže po městě, mě taky trvalo dlouho, než jsem si zvykl na zájem okolí, ale dneska se u nás na vesnici nebo v přilehlém maloměstě už ani nikdo nediví a neptá. Všichni už mě viděli a všichni už mě znají:o)

            [ Zpět ]
            Datum: 23.07.2006
            Autor: Jirka-As
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: čím pružíte, kolegové?

           

      Proč do práce na klasice? Mám to kousek cca 3 km a je to pro mne jednoduší z hlediska parkování kola. Navíc je to prakticky v centru Olomouce a tam se zatím líp cítím na klasice. Taky občas člověk zastaví a potřebuje skočit třeba do obchodu atd. To jsem radši nenápadný na nenápadném kole. Nemyslím, že bych klasiku úplně zavrhnul, má i svoje plusy. Třeba do náročnýho terénu budu i nadále jezdit na MTB. Proč taky ne?

      [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2006
      Autor: vladaza
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: čím pružíte, kolegové?

             

        Ahojky mám Azuba 5 chviličku a jsem maximálně spokojen ale souhlasím stebou do práce raději na normálu jak ho ukradou tak to nebude bolet jinak ve předu nepružím a nemám problém pravda Beskydy mám projete prozatím jen na MTB tak čau

        [ Zpět ]
        Datum: 27.08.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jean)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: čím pružíte, kolegové?

               

          Bojíš se krádeže lehokola? Samozřejmě lidská blbost je nekonečná, takže nelze stoprocentně vyloučit ani to, že se vyskytně někdo tak natvrdlý, aby ukradl něco, co nejde prodat a jde snadno identifikovat, ale celkově se s lehokolem bojím daleko méně.

          [ Zpět ]
          Datum: 28.08.2006
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: čím pružíte, kolegové?

                 

            Tady nejde o kolo jako celek,ale spíš o díly.Ty se prodaj určitě.

            [ Zpět ]
            Datum: 28.08.2006
            Autor: 62jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: čím pružíte, kolegové?

                   

              To je fakt, ale když vezmu, co dostane zloděj za co, tak pokud nemáš něco jako hydraulický brzdy, XT přehazku a podobně, tak stačí poblíž zaparkované horské kolo a divil bych, kdybys ty byl ten okradený. Pokud parkuje lehokolo zcela osamoceně na osamělém místě, riziko kráděže na součástky je, hlavně pokud třeba má nezamčená 26" kola která stačí jen vyndat z vidlice.

              [ Zpět ]
              Datum: 29.08.2006
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: čím pružíte, kolegové?

                     

                Ahojky to je všechno krásné ale zapomínáte že když ho ukradou tak může putovat na Slovensko do Polska ap.Jezdíte někdo na pevné přední vidlici?

                [ Zpět ]
                Datum: 30.08.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Jean)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: čím pružíte, kolegové?

                       

                  Já jezdím na velmi pružné vidlici:-) Je měká a ježděním v zimě jsem odpravil elastomerové tlumení, naštěstí jsem lehký, tak to houpe jen při sprintu.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.08.2006
                  Autor: Jirka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: čím pružíte, kolegové?

                       

                  já mám dva ležáky zcela neodpružené? ptáš se, zda jsou i takoví blázni?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.08.2006
                  Autor: evan
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: čím pružíte, kolegové?

                         

                    No já jen že mi to moc nevadí ale musím vyskoušet jak se jezdí s odpruženou vidlou

                    [ Zpět ]
                    Datum: 31.08.2006
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jean)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Nasedne a ujede?

                     

                Čtu to tady se zájmem, ale co se týče krádeže lehokola, tak nepředpokládám, že někdo nasedne a ujede, aby to někde rozebral. To by spíš rozebral na místě. Nasedl z Vás někdo poprvé na lehokolo a jel ihned v pohodě?

                [ Zpět ]
                Datum: 03.09.2006
                Autor: Arnošt905
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nasedne a ujede?

                       

                  jo, přihodilo se mi

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.09.2006
                  Autor: evan
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Nasedne a ujede?

                       

                  Viděl jsem zatím dva lidi co to svedli, na mém Azubu, počet těch, co jsem učil jezdit, jde podle mě ke stovce.
                  U té krádeže bych spíš čekal, že to mrskne na podlahu dodávky a odveze rozebrat. Profi zloději kol je údajně kradou autama, na kradených kolech odjíždí prý jen amatéři. U lehokola by se amatér asi pokusil třeba vyndat z vidlic kola a odnést je, nebo tak něco. Takže je potřeba zařídit, aby tohle nikomu nestálo za námahu - zamykat skrz výplety a čím podivněji a nezvykleji lehokolo vypadá, tím líp. Dneska se mi jeden chlápek divil, že musím dát nohy na zem, když zastavím, čekal nějaký výklopný podpůrný stojánek nebo něco. Zloděj tohoto stupně nepřemýšlivosti asi vůbec nebude lehokolo vnímat jako kořist - nenapadne ho že by z toho šlo něco prodat. Doufejme.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.09.2006
                  Autor: Jirka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: čím pružíte, kolegové?

         

    já mám teď vzadu novej tlumič s nastavitelným tlumením (u starýho úplně odešlo tlumení a kolo dost houpalo). Taky jsem měnil pružiny kvůli tomu, že často jezdím daleko s celkem velkým nákladem (myslím, že víc než polovinu vzdálenosti). Nastavitelné tlumení se podle mě hodí právě když se výrazně mění tuhost pružiny, ale nevím, nerozumím tomu.

    [ Zpět ]
    Datum: 03.09.2006
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: čím pružíte, kolegové?

           

      Myslím, že právě pro lehokola je vzduchové pružení velmi vhodné. Dělal jsem kompletní osazení vzduchovým pružením a k plné spokojenosti majitele.
      Přiznám se, že moje praxe na lehokole je nulová a netroufl jsem se naporvé právě na tomhle stroji svézt.
      Vzduchová pružina umožní daleko lépe vyladit stroj podle konkrétního zatížení, které se může měnit. Stejně tak je rozdílné rozložení váhy proti klasickému kolu a představa, že koupí klasické pružiny s tlumičem se dá strefit do přesných požadavků lehokola je téměř nulová. Při pokusech s laděním vzduchu je samozřejmě nutné k rozdílným tlaků a tedy síle pružiny použít i různé hodnoty a tedy možnost seřízení útlumu. Je to prostě nutnost.
      Takže pro lehokola vzduchové jednotky jednoznačně a rozhodně se seřizováním útlumu. Nabídka a ve velmi dobrách cenových relacích je dostatečná.
      Jenom připomenu detail, tyhle jednotky jsou většinou pouze v minimálním rozměru 160 mm, je to vzdálenost středů ok tlumiče. Tyhle rozměry jsou samozřejmě dělány především pro běžná horská kola. Při použití na lehokole je i tenhle nejmenší rozměr někdy příliš velký.

      [ Zpět ]
      Datum: 03.09.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (tuning-test)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: čím pružíte, kolegové?

             

        Ahojky tak s tou krádeži a těma dodávkama je to přesně to čeho se bojím ale pořád nemám odpověd čím ve přeu tlumít na Azubu 5 ?Nehoupe to pak?

        [ Zpět ]
        Datum: 04.09.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Jean)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: čím pružíte, kolegové?

               

          Marně hledám tvůj dotaz na houpání.
          Lehokolo je podle mě na tento efekt a zvlášť vepředu daleko méně náchylnější než klasické kolo. Síla do pedálů nejde ve směru pružení a není jím tedy tak ovlivněno.
          Jízdní vlastnosti se však nijak neodlišují od klasiky a co funguje a jde rozlišit na klasice jako velký rozdíl, to platí beze zbytku i na lehokolo. Pružení potřebuje tlumení a to funkční, tady není o čem diskutovat.
          Problematika lehokola je v jiném rozložení hmotnosti a to jde vždy lépe vyřešit a vyladit za pomoci vzduchové pružiny.
          To, že taková pružina vyžadfuje olejový tlumič a že seřizování je při změně huštění prostě nutnost. Tohle jsou pravidla, která platí pro kalsiku i pro lehokolo. S tímhle se přeci nic neděje změnou pozice.

          [ Zpět ]
          Datum: 04.09.2006
          Autor: Neregistrovaný uživatel (tuning-test)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: čím pružíte, kolegové?

                 

            Budeš se divit, ale při moc slabém tlumení se dá předek lehkola rozhoupat dost drasticky. Jezdec je sice pořád v sedačce a zapírá se mezi pedály a sedačku, hmoty jeho nohou při tom pumpují nahoru a dolů. Zkušenější jezdci nedrtí těžké převody, raději roztáčejí lehčí, takže pak tu dost rychle kmitá dost solidní hmotnost. Pokud tlumení funguje jak má, není to problém, pokud máš v přední vidli měkké pružiny a malé nebo skoro žádné tlumení, jde to rozhoupat hodně. V diskuzi nazvané "do kopce vleže" nebo tak nějak se tu dlouze polemizovalo o tom, jestli ti tohle houpání žere energii, kterou bys jinak použil pro jízdu do kopce (jako na klasice), nebo jestli by se ta energie tak jako tak musela někde utratit a nevyužila by se. Nikdo jsme nebyli schopni podat důkazy pro tu nebo onu hypotézu. Mě osobně je to houpání trochu protivné, ale nemám dojem, že by mě nějak brzdilo.
            Když jsi odborník, víš o nějakém způsobu, jak kvalitně odpružit 20" přední kolo? Vidlice od Azubu nejsou z nejlepších, a v německu se za třikrát vyšší peníze seženou o chloupek lepší. Víš ještě o něčem?

            [ Zpět ]
            Datum: 04.09.2006
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: čím pružíte, kolegové?

                   

              Výborně tak na ten název a prodejce vidlice si počkám mějte se čauky

              [ Zpět ]
              Datum: 04.09.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (Jean)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: čím pružíte, kolegové?

                     

                Nedá mi to, abych se neozval. Jsem ten, kterému tuning-test dodal vzduchové odpružení lehokola a musím říct, že jsem velice spokojen. Jízda je velmi komfortní. Nejsem sice zkušený lehocipedista, na tomto odpružení najeto asi 1600 km, ale dojmy jsou veskrze positivní. Mám takový kousek testační cyklostezky, kde je na udusané, hliněné cestičce velmi hrubý štěrk. Dříve na krosu s odpruženou přední vidlicí nižší řady (pružina + olej) byla jízda utrpením a úsek jsem často objížděl po silnici. Nyní na lehokole je to zcela bez problémů, i když mám schwalbe marathon na 7atm. Z počátku jsem měl obavy z výšky zdvihu vidlice - 110. Požádal jsem úpravce o snížení na 100, aby nebyl předek kola příliš vysoko. Pro něj to není problém, je to ale zbytečné. Tlakem vzduchu řídím výšku zdvihu podle zátěže kola - po nasednutí se ponoří. Nechal jsem tedy vrátit zdvih na 110 a využívám delší chod - je to lepší. Útlum je u tuningované vidlice velmi jemě nastavitelný, mám ho jen nepatrně přivřený a žádné velké pohupování nepozoruji. Stejně tak lze štelovat i zadní odpružení. Po instruktáži se mi podařilo nastavit pro mě velmi komfortní pružení i tlumení. Podotýkám ale, že jsem starší, spíše na pohodlí orientovaný jezdec, nějaké velké terény nejezdím.
                Možnost výběru odpružení byl jeden z důvodů, proč jsem zvolil maxe. Pokud ale není možno sehnat adekvátní řešení pro 20´´, tak mě napadá - asi hloupost- co dát 20 ´´kolo do stávající vidlice? Jestli je to šílenost (asi je) tak aspoň zvážit vzduchový tlumič dozadu, bude to určitě 50% celkové pohody.

                [ Zpět ]
                Datum: 04.09.2006
                Autor: Vlas
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: čím pružíte, kolegové?

                   

              Víš já považuju důležité zcela jiné věci, než to nehoupání to vidím jako druhotný problém a tak jako na klasice zcela potlačitelný vhodným šlapáním.
              Komfort je to, co potřebuješ od odpružení. Myslím si, že mnohdy přikládáte problem k tlumiči a ono je to vše zplůsobeno necitlivou vidlicí. Komfort je dán mírou zatížení, která spočívá na předním kole. Čím nižší je to hodnota, tím je třaba citlivější vidlice. U klasiky připadá na přední kolo cca 40% váhy jezdce. Necitlivá vidlice potom může samozřejmě i poskakovat a tlumič na to má pramalý vliv.
              Jestli si představím naložené lehokolo vidím hodnotu zatížení hodně posunutou dozadu a to je důvod, proč propaguju komplet vzduchové odpružení. Citlivost vidlice je samozřejmě dána hlavně jejími odpory ale také tvrdostí pružiny.
              Neobávejte se přebírat zkušenosti z klasických fullů, je to stejná problematika a proto bych ještě zdůraznil hledejte v první řadě citlivost. Naladění vzduchem jako další možnost a seřiditelné tlumení jako závěrečné. V tomhle vidím postup, který pro Vás zajistí to nejlepší, co můžete očekávat od odpružení.
              Nabídku vidlic mám v širokém spektru ale ten konkrétní typ, který už jezdí není k dispozici. tedy je ale je s trochu jiným rozsahem funkcí, v něčem lepší a v něčem horší ale ne totožný.

              [ Zpět ]
              Datum: 04.09.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (tuning-test)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: čím pružíte, kolegové?

                     

                S minimální zátěží nosiče (tak asi těch pár drobností co vozím do školy) mám na Azubu čtyři rozložení 50:50. Sám vážím jen 62kg, takže větší náklad na nosiči to opravdu posune dozadu. Obvykle je těžiště nákladu přímo nad zadní osou, což znamená, že pro dosažení 40:60 musím naložit 20kg, a s větší hmotností už jezdím málokdy.
                Na obou kolech mám dost malé zdvihy, vzadu jsem původní "tovární" nastavení předělal na 50mm, kvůli lepšímu posazu a vedení řetězu. Většinou s tím není problém, nejhůři si to škrtne pneumatikou o rámovou trubku. Přední vidli nevím jistě, ale asi má taky tak nějak. Zadní stavba problémy nedělá, ocelová pružina a olejový tlumič bez nastavení mi vyhovují. Možná je to tím, že jsem lehký, ale nehoupe se to nikdy. Komfortu je víc než dost, ono i neodpružené lehokolo je někde úplně jinde než klasika. Takže řeším jen to, aby mi přídavný komfort z odpružení nežral výkon, a to vzadu nedělá. Vpředu mě nakopak štve to, že při frekvenci šlapání, kterou používám na rychlé výjezdy do kopce nebo při prudkém rozjezdu, se nějak potká moment síly zvedající předek (jak na motorce) s těmi pohyby nohou a výsledkem je nepříjemné nadskakování předku kola. Ne že by se to zvedlo ze země, to skoro nejde ani naschvál, ale prostě to houpe. Při jízdě po nerovnostech (šutry, rozbité velké dlažební kostky a podobně) problémy nejsou, přední kolo krásně kopíruje terén a zajišťuje řiditelnost při libovolné rychlosti. Necitlivost vidlice to nebude, spíš myslím, že je přecitlivělá - moc měkká. Dají se do vidlic dávat jiné pružiny, popřípadě nové elastomery? Má každý výrobce jiné rozměry nebo existuje několik standardů na náhradní díly? Uvažoval bych o vyzkoušení jiných pružin, pokud se dají sehnat nebo za rozumné peníze nechat vyrobit.

                [ Zpět ]
                Datum: 05.09.2006
                Autor: Jirka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: čím pružíte, kolegové?

                       

                  Tohle už by bylo spíš na vyzkoušení a porovnání. To nepůjde takhle na dálku.
                  Zkusím ti jenom upřesnit tu měkkou pružinu a citlivost. Citlivost dělají vlastně všechny odpory vidlice a když jsou velké, tak se ti to klidně s měkkou pružinou rozhoupe a přesto to nežehlí, kdybysme probírali klasické kolo a konkrétní vidlici, dokázal bych ti pojmenovat problematiku přesněji, takhle na lehokole musím jenom popisovat zásady a vlastnosti.
                  Ty váhy, které jsi uvedl jsou samozřejmě výhodnější ve prospěch lehokola. Větší zatížení je výhoda ale když je vidlice opravdu necitlivá, tak jí ani tahle výhoda tolik nepomůže.
                  Skutečně platí, že věci funkční a ověřené na klasice budou vykazovat stejné výsledky i u Vás na lehokolech.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 05.09.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (tuning-test)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: čím pružíte, kolegové?

                         

                    Tož díky, konečně vím, co myslíš tou citlivostí. Včera jsem to trochu sledoval, při různých rychlostech od plazení do kopce až po sedmdesátku z kopce, po hodně záplatovaných silnicích. Připadá mi to, že žehlí skvěle, takové ty přechody záplat o 2cm nahoru nebo dolů nejsou cítit a kolo je krásně kopíruje. Asi si přestanu stěžovat, vlastně mám tu vidlic celkem dobrou, rozhoupává se málokdy, opravdu jen při výkonu, který nevydržím dlouho.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.09.2006
                    Autor: Jirka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: čím pružíte, kolegové?

                           

                      Na takovýchhle věcech se právě na dálku dá špatně shodnout.
                      Právě pro tohle mám takzvaný laický test ale je to pasované na klasiku.
                      Jsem rád, že sis udělal svůj dojem.
                      To šlapání a nehoupání a zkušenosti z klasiky ti ještě doplním tímhle.
                      Každý, kdo jezdí citlivé klasické kolo s odpružením ti řekne, že na rovině je zamykání vidlice na nic a vše jde vyřešit technikou šlapání. Hlavně do kopce se ale vidlice zamykají, samozřejmě za cenu ztráty komfortu, té citlivosti.
                      Na rovině bych viděl zkušenosti plně přenositelné a do kopce je na Vás lehokolistech jakou hranici si určíte a mezi sebou usoudíte zda to zamykání za tuhle cenu potřebujete.
                      V tomhle to za Vás nerozhodnu jenom nabídnu to, co funguje a používá se úspěšně u klasiky.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 07.09.2006
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (tuning-test)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: čím pružíte, kolegové?

                             

                        Já asi patřim do kopce k nejrychlejším lehocipedistům, už jsem zrušil dvoje převodníky a přetrhl tři řetězy a vůbec. Přesto mám dojem, že zamykání vidlice by potřeba nebylo, stačí ji mít správně naladěnou. U zadní stavby to závisí na typu lehokola, takové designy jako HPVelotechnik co mají řetěz tažený přímo čepem vidlice jsou taky bez houpání, u Azubů by to taky většinou problém být neměl. Už jsem viděl někoho jak mu to do kopce vzadu malinko houpe, ale byl to člověk větší váhy co podle mě jezdil na neuvěřitelně měkce nastaveným tlumiči. Takže zamykání na lehokolech většinou potřeba nebude ani do kopce, stačí trochu kvalitní tlumiče a fakt, že se jezdí na lehké převody vyšší frekvencí.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 08.09.2006
                        Autor: Jirka
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: čím pružíte, kolegové?

                   

              Teď jsem pozdě zareagoval, že chceš vidlici na 20" tak s tím ti neporadím, platí sice stále to stejné o citlivosti a tlumení ale vhodnou vidlici ti nenabídnu.

              [ Zpět ]
              Datum: 04.09.2006
              Autor: Neregistrovaný uživatel (tuning-test)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: čím pružíte, kolegové?

                     

                Ahojky tak jsem volal do Azubu a mají tam na 20 dva typy odpružených vidlic jednu za 2500 a druhou za 5800 takže až koupím tak dám vědět.Jo máte někdo tu dražší?

                [ Zpět ]
                Datum: 07.09.2006
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Jean)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: čím pružíte, kolegové?

                       

                  Já jsem koupil nějakou levnou 20" od Suntouru za nejakých 900 Kč, ale má jen pružinu a ani nemá nastavitelnou tvrdost. Beru to ale jen jakou zkoušku. Baví mne experimentovat. prozatím jezdím na pevném leháči, tak uvidím, co se mnou udělá (i třeba jen nedokonalé) odpružení.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.07.2007
                  Autor: Jihra
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?

Hledám: Parťáka nebo parťačku

28.11.2016
Hledám parťáka nebo parťačku na silniční kolo Teplice a okolí. Už mě nebaví jezdit pořád sám. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

164 cyklistů (18 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016