reklama

Značky cyklotras

Jak vám vyhovují značky používané na cyklotrasách? Je na nich dostatek informací? A máte raději značení silniční (žlutá plechová cedule s číslem) nebo pásové?

[ Zpět ]
Datum: 22.11.2004
Autor: Neregistrovaný uživatel (PaT)
  • Re: Značky cyklotras

         

    Tech znacek si clovek lip vsimne. Ale vadi mi kdyz ta znacka chybi pri rozdvojeni silnice, timto zpusobem jsem si naposledy pekne zajel..

    [ Zpět ]
    Datum: 22.11.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (notakale)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Značky cyklotras

         

    Pásové značení KČT je dle mého názoru na nic. Na silnici je nepřehledné a v terénu vůbec nic nevypovídá o sjízdnosti dané cesty (viz některé "cyklotrasy" v Beskydech a Jeseníkách - sjízdné na horských kolech stejně jako všechny ostatní značky KČT, navíc s nimi většinou v souběhu). Kdo chce jezdit v terénu, může bez problémů jezdit po standardních "pěších" značkách. Z důvodu nepřehlednosti snižuje pozornost a tak snižuje bezpečnost.

    Žluté tabulky, to je ta správná cesta. Ideální by bylo cestu označit i za křižovatkou (možná by stačilo něco nalepit na zadní stranu protisměrné tabulky), abych po odbočení mohl ověřit, že jedu správně. Stejně tak by se tabulky měly občas opakovat i na dlouhých úsecích bez křižovatek.
    Myslím, že všechny trasy by měly být označeny číslem (např. Vinařské aj. stezky z tohoto konceptu vybočují - je možno užívat čísel a zárověň slovního označení, jako třeba u rychlíků ČD).
    Zvláště u dálkových tras by mělo být značeno více cílů (nemusí být na každé křižovatce, spíše někde na cestě), a to zejména koncový bod dané stezky a důležité "mezibody" (samozřejmě včetně vzdáleností), velmi užitečné by byly i další dostupné cíle dosažitelné po návazných trasách (vyznačit vzdálenost i číslo navazující stezky - např. v Brně se nenachází na tzv. cyklostezce Brno - Vídeň nikde vzdálenost do Vídně).
    Tedy shrnutí: Na křižovatkách by měl být uveden nejbližší cíl a koncový cíl stezky (a km), někde za křižovatkou (důležitými křižovatkami) i mezicíle a cíle na navazujících stezkách.

    Jinak - žluté tabulky používané u nás jsou myslím celkem dobře přehledné, akorát by bylo lepší dělat ty šipky větší (ideální by bylo celou tu cedulku dělat ve tvaru šipky a jen tam, kde se má jet rovně, tak obdélník). Ve srovnání se značením např. na západě Slovenska čitelném jen z 10 metrů celkem dobré.
    Některé značky nejsou provedeny v reflexní úpravě pro jízdu v noci: veliká chyba. Hodně cyklistů dojíždí i v neznáme krajině za tmy.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.11.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Značky cyklotras

           

      Já mám též v oblibě silniční značení. Jejich největší nevýhoda je to, že se dají lehce poškodit či ukrást. A při současných cenách (ta nejmenší značka IS 21 od 230 Kč bez DPH - k tomu nutno připočíst dopravu a instalaci) je obnova značení drahým "koníčkem". Navíc instalaci značek musí provádět osoba k tomuto úkonu způsobilá (tj. firma, která si za to nechá příslušně zaplatit).
      Kontrolu značení provádí KČT u každé cyklotrasy jednou za 2 roky. Náklady na obnovu značení plynou z dotací jednotlivých krajů a ne vždy je zde ochota poskytnout celou požadovanou sumu...

      [ Zpět ]
      Datum: 29.11.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (PaT)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Značky cyklotras

         

    Myslim, ze tie zlte znacky su super. Podla mna staci tak den dva treningu a da sa podla nich ist, aj ked sem tam niekde chyba (uz sme sa naucili poznat aj rub znaciekza krizovatkou z cesty oproti ). Vyhoda oproti pasovym znackam je, ze su znacene podobne ako pre auta (teda sipka dost daleko pred krizovatkou), kdezto pasove znacky su skor robene metodikou pre pesich (sipka az za krizovatkou, alebo ziadna sipka, len dalsia znacka za krizovatkou). Takze ak ides podla pasovej znacky musis na niektorej z krizovatiek uplne zastavit a poobzerat sa po dalsom smere. Toto velmi dobre poznam, lebo cyklocesty na Slovensku su znacene prave podla pesiackej metodiky. Podla mna je aj super, ze su trasy cislovane. Co sa tyka vzdialenosti do ciela, to mi az tak nechyba, ked sa vydam na cestu aj tak si musim urobit doma itinerar, aby som vedel, kde budem nocovat, kde sa mozem na ako dlho zastavit aku dennu etapu si mozme dovolit. Mozno je to tym,z e ked sa uz vydame do Ciech, spravidla ideme na viacej dni. Suhlasim s tym cislom, kazda znacka by mala mat svoje cislo, sipky by mohli byt trochu vacsie, ale myslim, ze staci len trochu spomalit a da sa rozoznat, ci sipka ide dolava, alebo doprava. Myslim, ze na znackach je dostatok informacii, pretoze na cestu sa treba tak ci tak vydat aj s mapou (najlepsie je mat ju stale pred sebou v mapniku), a s vopred pripravenym itinerarom. Vseobecne zlte znacenie bol dobry napad a malokde v zahranici som sa stretol s niecim podobne dobrym (snad len vo svajciarsku maju podobny system s cervenymi tabulkami). Jediny problem je, ze sem tam znacky niekto ukradne a stalo sa nam uz,z e nejaky dobrak otocil stlpik na ktorej boli znacky o 90 stupnov a miesto rovno sme zabocili dolava. Takze sem tam (raz rocne) by sa zislo prejst trasu a opravit ponicene znacenie. Myslim, ze na kontrolu znacenia sa najdu ochotni miestni cykloturisti . Este k ceste Brno Vieden, Ta je vlastne znacena len po hranicu pri Hevline (zltym znacenim), do Viedne v Rakusku potom jestvuje niekolko moznosti a tak neviem, aka vzdialenost by tam mohla byt. Na druhej strane Greenways Praha Vieden tusim ma na zaciatku aj vzdialenost do Viedne.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.11.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (jaroslav)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Značky cyklotras

           

      Hmmm..... Myslím, že kdo má mapu a itinerář, vůbec nepotřebuje značení. Já jsem se pohyboval v Rakousku výhradně podle značek EuroVelo (ještě lepší provedení než žluté tabulky u nás - i když těsně za hranicemi jsem z neznalosti na trasu nenajel a asi 30 km jel jenom podle slunka) ve zcela neznámé krajině bez mapy (ani jsem se do žádné mapy na internetu ani jinde před cestou nedíval) a neměl jsem podstatnější problém. Většinou teda nějakou mapu vozím, ale dělat denní itinerář? Jak můžu před cestou vědět, jak rychle pojedu? I kdybych to tam znal, nemůžu vědět, jaké bude počasí, kterým směrem bude foukat vítr, jak moc se mi bude chtít jet, kde všude zabloudím atd. Prostě dojedu kam dojedu a tam přespím, ne?

      Zpomalování kvůli značkám je ten největší nesmysl. Všude na silnicích je velikost značek úměrná rychlosti (na okreskách daleko menší značky než na dálnici - tedy ty směrové). Protože z důvodu bezpečnosti je nutné, aby řidič nemusel na značku několik sekund zírat, než se dostane do vzdálenosti, ve které může údaje přečíst. A pokud tuto vzdálenost prošvihne, už je za značkou. A pokud se na kole pohybuji rychlostí nad 30 km/h v provozu dalších cyklistů nebo i jiných účastníků, tak každá zvýšená pozornost značce znamená snížení pozornosti k provozu. Slovenské značky, co jsem viděl kolem řeky Moravy jsou ten nejhorší paskvil. Obrovská tabulka a na ní titěrný nápis a ještě menší šipka.

      A k té stezce Brno-Vídeň: Všude po trase do Hevlína jsou obrovské poutače Cyklostezka Brno-Vídeň. Ale nejen, že tam je mapa jen moravské části, ale není tam ani ta vzdálenost do Vídně uvedena. A vzdálenost do Hevlína je taky jednou za 30 km, a to poprvé až někde uprostřed stezky. Tak tam mají napsat Cyklotezka Brno-Hevlín, ne? Kromě toho to navíc většinou vůbec není cyklostezka, ale to do téhle diskuse nepatří.

      [ Zpět ]
      Datum: 24.11.2004
      Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Značky cyklotras

             

        Podle mě není itinerář vůbec blbost, sice ne denní, ale naznačím si, kam bych mohl každý den dojet, čistě nezávazně. A když nedojedu, tak to prostě zapíchnu někde jinde. A je lepší si doma promyslet cestu, zjistit, které zajímavosti stojí za kouknutí a co vynechat, jak ta cesta stoupá, jaký průsmyk mám v cestě, apod. Jediné co se nedá úplně předpovědět, je počasí. Ale pokud to není velká fronta nad půlkou Evropy, tak se i špatnému počasí dá ujet. Rozhodně není vůbec špatné si nějaký itinerář udělat. Navíc my pracující se musíme do určité doby vrátit a pokud mám vypsaný i počet kilometrů, tak si to můžu s tachometrem krásně kontrolovat a vím, zda si můžu dovolit nějakou zajížďku nebo ne.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.12.2004
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Horal Fanda ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Značky cyklotras

               

          Jasně, něco na tom je zvolit předem trasu i třeba s vytipovanými nocležišti (hlavně pokud někdo třeba nocuje v kempech, což není můj případ) a pak během cesty upravovat dle potřeby. Ale trvám na tom, že pak není značení potřeba (samozřejmě občas pomůže, ale dá se bez něho obejít). Značení musí být uděláno tak, aby dle něho mohl jet i člověk bez mapy a bez jakékoliv znalosti dané oblasti (tedy třeba někdo, kdo si ten itinerář napsal, ale nakonec zvolil alternativní trasu).

          [ Zpět ]
          Datum: 01.12.2004
          Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Značky cyklotras

                 

            Nebo si itinerář napsal a pak předvedl trik s itinerářem doma na stole:-).

            [ Zpět ]
            Datum: 01.12.2004
            Autor: Neregistrovaný uživatel (Jirka (hebi))
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Značky cyklotras

                 

            Nuz myslim, ze prave znacenie by nemalo zvadzat k tomu, aby ho pouzival niekto bez akejkolvek znalosti danej oblasti. Ked niekam idem chcem tu oblast poznat. Ak ju chcem poznat musim vediet co si mam kde pozriet, inak prebehnem okolo dolezitej stavby, historickej zaujimavosti, atrakcie. Uz sa mi nieco podobne stalo, ked sme stratiac znacku (asi na 500 metrov sme isli mimo znacky) obisli historicke centrum Slavonic, urcite sa tam este niekedy vratim. Myslim si,z e treba matpripravu, mapu v mapniku a este k tomu znacky v terene, to je najlepsia kombinacia. A potvrdfzuju to aj moji kamarati, ktorych vacsinou vodim, ze bez mapy pred sebou stracaju celkovy prehlad o ceste, znacka ich sice spravne vedie tu doprava tu dolava, ale ten nadhlad chyba (a ziadne znacenie ho nenahradi)
            Mozno moje nazory pramenia aj z toho, ze vacsinou robim veduceho vypravy pre 5 az 15 ludi a to sa bez pripravy neda. A to znacenie je treba asi aj preto, ze sa snazime vzdy ked to len trochu ide jazdit mimo frekventovanu cestu. Nie ej nic krajsie ako ked si idete dvaja, alebo traja vedla seba a celu cestu sa bavite . A prave tie uzke cesticky niekedy na mape chybaju, niekedy zase chybaju znacky a potrebujem mapu. Okrem toho ak pri planovani cesty pouzijem znacenu cyklotrasu, som si takmer isty, ze na nej najdem dostatok zaujimavych miest, pre ktore sa tam oplati ist. Aspon vo vacsine pripadov su cyklocesty stavane tak aby nevynechali ziadnu zaujimavost.

            Netvrdim, ze sa neda po znacenych cestach jazdit bez mapy a bez pripravy, ale s pripravou to ma viac do seba (aspon ja mam taku skusenost), clovek si z vypravy odvezie viac zazitkov a dojmov.

            [ Zpět ]
            Datum: 02.12.2004
            Autor: Neregistrovaný uživatel (jaroslav)
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Značky cyklotras

                   

              To je věc osobního názoru, jestli člověk jezdí od jedné turistické pamětihodnosti ke druhé nebo ho zajímá krajina jako celek. Jasně, že s mapou je člověk daleko víc v obraze, než bez ní. Já taky když někam jedu (i když nikdy přesně nevím, kudy pojedu a kam až dojedu), tak s sebou beru maximální množství map. Ale někdy dojedu tam, kde mapu už nemám, a i to mi připadá zajímavé. Ale značky by každopádně měly být udělány tak, aby po nich mohl pohodlně jet i člověk bez mapy (protože jedna z výhod značení je právě ta, že se nemusím do té mapy furt dívat). Podle takto udělaných značek může bez problémů jet i člověk, který mapu má, obráceně to nefunguje. Možná su rozmlsán pásovým značením KČT (pěším) a silničním značením, kde mapa skutečně většinou není třeba (k tomu aby se nesjelo z trasy).

              Jako vedoucí skupiny 15 lidí máš samozřejmě za ně jakousi odpovědnost, a s takovou bandou zabloudit je asi celkem trapas, tak je to třeba mít posichrovaný i jinými způsoby (tedy ideálně mapa+značení). Když jezdím sám, tak beru občasné bloudění naopak jako příjemné zpestření.

              A ještě jednu věc bych chtěl vzkázat: když už jezíte dvaja a traja vedľa seba, dbejte vždycky na to, aby bylo vedle vás místo asopoň na jedno kolo. Občas se při předjíždění takovýchto skupin dvojnásobnou rychlostí dostávám do poněkud adrenalinových situací....

              [ Zpět ]
              Datum: 02.12.2004
              Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Značky cyklotras

                     

                Nuz len k tej pozlednej poznamke ma napadlo (ale neber to uplne vazne). My berieme tu cyklistiku skor ako spolocensku zalezitost nez sportovy vykon. Kvoli tom sme aj znizili denne davky kilometrov pod 100 km , aby sme mali cas na pivko a prehliadky (tie su uz takmer povinne).
                Takze mozno by stalo za to, nepredbiehat dvojnasobnou rychlostou, ale niekedy spomalit a dat spolu kus reci (castokrat vsak staci len ahoj). Ono je to v skupine ovela zaujimavejsie.

                To s tymi oklukami, kvoli zaujimavostiam mas samozrejme pravdu, tu sa zase osvedci priprava trasy pred samotnou jazdou. Ale pre nas tie zachadzky stoja za to. Pred dvoma rokmi sme absolvovali cyklotrasu Praha Brno po trase cislo 1 a cez vianocne vysielanie som sponzal v kazdej Ceskej rozpravke hrad na ktorom sa rozpravka natacala (co moje deti celkom rozosmialo). Inak musim podakovat za znacenie tras v Cechach a netreba mi vobec rozlisovat turisticke a dopravne znacenie. To by sme uz boli az prilis narocni :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 03.12.2004
                Autor: Neregistrovaný uživatel (jaroslav)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Značky cyklotras

                       

                  No já taky jezdím výletově, ale občas musím jet tak, že se prostě potřebuju co nejrychlejc někam dostat. Nejhorší případ se mi stal jednou na cyklostezce Lipník - Přerov, která je i v té čistě cyklostezkové části celkem široká (klidně na 5 kol). Bylo odpoledne a já jsem se potřeboval dostat do Brna ještě za světla (tedy žádná touha po sportovním výkonu). Jelikož je to tam úplně po rovině (nebo z kopce), jel jsem cca 40-50 km/h a musel jsem se proplétat davy cyklistů (nechápu, kde se jich tam tolik vzalo) jedoucích 3 vedle sebe 15 km/h a ještě kličkujících ze strany na stranu. Nemám nic proti ježdění vedle sebe (přestože to dopravní předpisy výslovně zakazují), ale ten co je nejvíc vlevo by měl dbát na to, aby vedle něj vždy ještě zbylo místo.

                  A k těm "dopravním" stezkám: Není přece problém ty iracionálně vedoucí stezky nějak označit, aby ten, kdo spěchá, byl varován, že to není ta nejkratší cesta. Po dálnicích taky jezdí spousta lidí na výlety, ale to ještě neznamená, že vedou klikatě po krajině přes zajímavá místa. Myslím, že by to mělo být rozlišeno takto: Dálkové trasy (nízká čísla) co nejkratší cestou a z nich "turistické" odbočky (troj a čtyřciferná čísla), a dostatečně zřetelné značení toho, že se můžu dostat zpět na tu dálkovou trasu. Tedy (jak se to často vyskytuje na pěším značení KČT) pod sebou třeba šipky "Brno 80 km" a "Olomouc 20 km / Prostějov 40 km / Moravský kras / Brno 140 km". Nebo (pokud nejsou peníze označit dvě trasy) třeba jen upozorňovací cedulku "Brno 80 km neznačeno". Anebo ALESPOŇ uvést vzdálenost do toho Brna po té stezce (stalo se mi právě na trase Přerov - Brno, že jsem jel po té značené trase v domění, že cesta bude dlouhá cca 100 km (věděl jsem, že č. 5 vede do Brna, ale nevěděl jsem kudy) a nakonec to bylo asi 160, tedy dojížděl jsem úplně za tmy bez osvětlení).

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.12.2004
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Značky cyklotras

                   

              Jo a ještě jedna věc mě napadla zmíněná v tohoto příspěvku:
              "Aspon vo vacsine pripadov su cyklocesty stavane tak aby nevynechali ziadnu zaujimavost."
              To je samozřejmě správné, ale někdy je možná trasa kvůli tomu o dost delší. Třeba trasa Brno - Přerov se dá absolvovat po lepších silnicích s menším provozem s celkovou délkou asi o 30 % kratší, než po značené cyklotrase. Bylo by velmi vhodné nějak odlišit trasy "turistické" (maximalizující množství projetých turistických pamětihodností) a trasy "dopravní", které vedou co nejkratší cestou po cyklisticky přívětivých komunikacích bez ohledu na zajímavost okolí (nebo přesněji bez ohledu na počet turistických lákadel). V mnohých případech by ty trasy samozřejmě byly stejné.

              [ Zpět ]
              Datum: 02.12.2004
              Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Značky cyklotras

                     

                k značení KTČ se můj vztah vyvíjel od naprostého nadšení po současné zklamání.
                jeden čas - v době nadšení - jsem fungoval dokonce jako právě ta každoroční kontrola již vyznačených tras. musím říct, že zkontrolovat za víkenr 60km trasy včetně vytvoření veškeré dokumentace a vyplnění všech formukářů, byla celkem fuška.
                taky taková trasa není nic levného. ony žluté cedulky - nereflexní jsou jak už to tady někdo napsal dost drahé a protože se jedná o značení silniční, musí odpovídat parametry a provedením vyhlášce. jak si pamatuju, tak ta malá stála se sloupkem a osazením něco k 600,- směrovka s 2 cíly 900,- a taková ta velká placka s nákresem situace asi 1200. více cílů než dva se dá dát jen právě na tu placku velkou.
                mé současné rozčarování pramení z přeznačenosti některých oblastí. dle mého názoru by cyklotrasa měla zavést cyklistu právě do míst kam by se drže jen mapu nevydal, nabídnout mu atraktivní propojení zajímavých cílů a garantovat úrovň cesty vzhledem k typu (silniční, polní, terénní). k vyhledání nejkratší trasy z místa A do místa B by měla cyklistovi sloužit opravdu mapa.
                jsem pro cyklotrasy smysluplné, nikoliv pro dublobání silničního značení.

                [ Zpět ]
                Datum: 03.12.2004
                Autor: Neregistrovaný uživatel (Mrož)
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Značky cyklotras

                       

                  Já jsem nemyslel nejkratší (tedy v tomto případě asi po dálnici, podle silničního značení), ale nejkratší vhodně sjízdnou (taková se v hrubé automapě hledá těžko a v podrobné ji najít je dost pracné a někdy také téměř nemožné). A právě trasa č. 5 Přerov - Brno je příkladem trasy, kterou bez problémů najdete v mapě a absolvujete bez značení. Vede po silnicích s relativně hustým provozem (na rozdíl od "nejkratší" cesty přes Vyškov) a jediné, co je na ní "zajímavé" jsou města Olomouc a Prostějov a Moravský Kras. Tyto cíle najde zájemce na jakékoliv nepodrobné mapě a k jejich spojení by měly sloužit "místní" trasy, ne "dálková" č. 5. I turistické značky KČT v horách vedou nejčastěji přímým směrem a kdo si chce cestu prodloužit, využije nějakou odbočku.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.12.2004
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (McTorpedo)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Značky cyklotras

                         

                    tady se dá diskutovat jen velmi obecně, neboť za navrhování a realizaci cyklotras, specielně těch místních, jsou zodpovědné okresní a krajské organizace KČT. určitě tedy bude rozdíl mezi kvalitou/účelností v okolí Brna a Budějovic. v našem případě mám silný pocit, že si někdo udělal z cyklistického značení celkem slušnej busines, neboť v okolí třeba Hluboké n/Vlt. těžko najdeš silničku či lesní cestu, která by nabyla označkovaná. Jihočeské informační centrum (soukromá firma) vydalo soubor dvou cyklomap se všema již existujícíma i plánovanýma cyklotrasama a tam je to dáječně vidět.
                    ale abych jenom nekritizoval - povedla se třeba trasa 1018 z ČB okolo Malše do D. Dvořiště, nebo 12, která by měla spojovat Dvořiště až s Prahou. to jsou povedený projekty...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.12.2004
                    Autor: Neregistrovaný uživatel (Mrož)
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Značky cyklotras

                           

                      Nuz len mala poznamka z preznaceniu juznych ciech. je mozne, ze cesty su preznacene a ze neikto na tom zarobil, ale prave juhocesky kraj a jeho sluzby pre cyklistu by snad mohol byt vzor. Tie pravidelne cyklobusy napriklad su super, mapy, ktore som vacsinou ziskal z nejakeho informacneho centra zdarma tiez. Neviem ako vy, aj som mal s cyklobusmi tie najlepsie skusenosti, Bolo nas 18, na privese za autobusom bolo vacsinou miesto len pre 22 bicyklov, nikdy sa nam nestalo,z e by niekoho nechali stat na zastavke.
                      Toto leto sme 18 cykloturisti stravili v ceskych budejoviciach cely tyzdne a dalo by sa tam stravit este daleko viac. Mali sme trochu smolu, lebo na Tebou pochvalovanej ceste okolo rieky Malse sme isli skor cely cas v dazdi a tak sme si ju nevychutnali (navyse sem tam viedla po polnej ceste v tom case dost premocenej. Ta cesta cislo 12 je naozaj super (aj ked tesne pred Ceskym krumlovom chyba znacka a bez toho,z e by som nepoznal cestu spred troch rokov (vtedy vsak cast cesty bola znacena len v protismere) by sme asi zabludili. Myslim, ze tu dobru pohodu uz nerobia len znacky, ale aj ludia okolo (napriklad taka hospudka u Badyho v Certyni), ochotna sprievodkyna v osobaku s Krumlova do Budejovic, ked musela nakaldat nasich 18 bicyklov. Mozno sme mali stastie, neviem, mame z toho kraja len tie najlepsie spomienky a to sme tam boli uz tri krat a este urcite sa tam niekedy vydame.

                      Takze sice beriem aj to, ze sa na projekte niekto nabalil, ale neda sa vytknut to, ze sa nieco dobre urobilo. Myslim,z e taki turisti ako my uz davno nechali v tomto kraji viac penazi ako ziskala ta sukromna firma.
                      Este malicka poznamka Cyklocesta 12 uz teraz spaja Dvoriste s Prahou, do Hluboke je to cesta cislo 12, odtial do Tabora a dalej do Prahy po cisle 11.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.12.2004
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (jaroslav)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Značky cyklotras

                             

                        nechtěl jsem, aby můj příspěvek vyzněl jako závistivý vůči někomu kdo se nabalil. ostatně to je jeho věc. jen jsem chtel poznamenat, že by se cyklotrasy měli stavět uvážlivěji, protože mám pocit, že třeba 100km kvalitní trasy s rozpočtem 100Kč na kilometr je přínosnější jež 500km tras s rozpočtem 20kč na km. raději méně kvalitních než hromada nějakých...

                        [ Zpět ]
                        Datum: 06.12.2004
                        Autor: Neregistrovaný uživatel (Mrož)
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Značky cyklotras

                           

                      Jenom upřesním informaci z předcházejícího příspěvku. Za návrh a realizaci cyklotras (zejména těch místních) nenese odpovědnost KČT, ale její zřizovatel. Např. cyklotrasy v oblasti Ladova kraje jsou dílem místního sdružení obcí. Proto veškeré připomínky je nutné směřovat na tyto zřizovatele, KČT vám v tomto moc nepomůže. Bohužel, řada zřizovatelů cyklotras zůstává v anonymitě a je těžké je vypátrat. Že by se obávali připomínek?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.12.2004
                      Autor: Neregistrovaný uživatel (PaT)
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Značky cyklotras

         

    Pokud je vhodně volené umístění tak je jedno jestli je pásové nebo tabulky.
    Stejně jezdím s mapou 1:50000. Na plánování delších tras používám program Cyklotrasy (http://eaglesoftware.wz.cz/eagle_trasy.htm). Ten vygeneruje i výškový profil a poskytne další informace.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.11.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (HonzaK)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Značky cyklotras

         

    Chci jen podotknout že aď jsou jakékoli formy,,,pomůžou jen jedna nevýhoda, jsou z hliníku a kradou se do šrotu je to velký nešvar, no ale co naděláme...

    [ Zpět ]
    Datum: 15.12.2004
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Petr)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

274 cyklistů (3 přihlášení)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024