plášť na silnici pro MTB

Mám bike a jezdil jsem na něm jak v terénu tak i po silnici.Plášť měl "univerzální vzorek" síla 1,95. Nyní by jsem rád jezdil na MTB po silnici. Uvažuji, že by jsem i dal menší tloušťku např. 1,5. Prosím o vhodném typu pláště pro silnici a jakou sílu? Děkuji všem za odpověď.

[ Zpět ]
Datum: 02.07.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (senso1)

Nejlépe hodnocené

1 hlas
  • Re: plášť na silnici pro MTB

         

    IRC Smoothie 1,25"

    [ Zpět ]
    Datum: 02.07.2006
    Autor: wewerka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: plášť na silnici pro MTB

           

      http://www.acoma.cz/temp/smoothie.jpg (1,7MB)

      [ Zpět ]
      Datum: 02.07.2006
      Autor: wewerka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: plášť na silnici pro MTB

           

      ...nebo napr:
      Continental MTB SportContact 26x1.3"
      Schwalbe Marathon Slick 26x1.35"
      Schwalbe Stelvio 26x1.1"
      Specialized Fatboy 26x1.2"
      Specialized Turbo Pro ATB 26x1.0"
      Ritchey Tom Slick 26x1.0" nebo 26x1.4"
      Ritchey Speedmax Cross 26x1.4"
      Nokian AWS Slick 26x1.3"
      Kenda Kontender Lite 26x1.0"
      Maxxis Detonator 26x1.25"
      Maxxis Xenith 26x1.5"
      Michelin XCR Road 26x1.4" atd. atd

      [ Zpět ]
      Datum: 02.07.2006
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: plášť na silnici pro MTB

           

      Jsem taky pro IRC Smoothie. Vozím ho (na doporučení jedné wewerky) a jsem s ním maximálně spokojený :o)))

      [ Zpět ]
      Datum: 02.07.2006
      Autor: ckp13
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: plášť na silnici pro MTB

             

        a jak moc je odolnej? Jezdíš s tím s nahuštěným na max i v terénu? Mě se moje schwalbe marathon 1,5" na 7 bar poněkud rozpadají (ale, pravda, mají už pár tisíc km za sebou a jezdím s nima i v terénu na těžko a vůbec je tam nešetřím - mám full, takže já tím netrpím:-) )

        [ Zpět ]
        Datum: 03.07.2006
        Autor: PavelŠ
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: plášť na silnici pro MTB

               

          Já ty IRC tahám hlavně na silnici a do lehčího terénu. Foukám je na cca 80 PSI a na polní cestě je na HT znát jejich tvrdost. Pokud ale jedu víc v terénu, tak přezouvám na tlustší gumy nebo beru FS. Životnost IRC nijak neřeším. Byly skoro zadarmo (cca 350,-) a tak to nestojí ani za řeč.

          [ Zpět ]
          Datum: 03.07.2006
          Autor: ckp13
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: plášť na silnici pro MTB

               

          No do terenu to neni. Pichla jsem ji o ostry sterk v Sarce (ale tam jsem pichla i GeoClaw - je to tam proklety :).
          Kdyz je to na tech 80PSI, tak to hodne kope a jizda i po rozbite silnici neni moc prijemna. Ale po silnici to jede jedna basen :)

          [ Zpět ]
          Datum: 03.07.2006
          Autor: wewerka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: plášť na silnici pro MTB

         

    děkuji moc za tipy

    [ Zpět ]
    Datum: 02.07.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (senso1)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: plášť na silnici pro MTB

         

    tenčí plášť má sice menší odpor vzduchu, ale zase (při stejném tlaku) větší valivý odpor. (zamozřejmě se srovnatelným vzorkem).

    [ Zpět ]
    Datum: 02.07.2006
    Autor: PavelŠ
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: plášť na silnici pro MTB

           

      Tenci plaste se ale husti vice, takze je to bezpredmetne. Ten muj Smoothie se na 80 PSI (max 90) skoro neprohne. Normalni plaste maji tak 65 PSI max.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.07.2006
      Autor: wewerka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: plášť na silnici pro MTB

             

        jsou i dvoupalcové pláště na > 100 psi. Ale, pravda, nejsou tak běžné. On totiž když se takovejhle plášť nahustí na max, tak to moc nepruží, tak to asi nikdo moc nevyužije. A při vysokých rychlostech je ten odpor vzduchu skoro důležitější, než valivej odpor. Proto taky nejrychlejší kola používají kola s menším průměrem - sice vyšší valivej odpor, zato lepší aerodynamika.

        [ Zpět ]
        Datum: 03.07.2006
        Autor: PavelŠ
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: plášť na silnici pro MTB

         

    Z vlastní zkušenosti mohu doporučit Michelin CITY 26x1,5 , výborně odvádí vodu za mokra.

    [ Zpět ]
    Datum: 03.07.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Indra)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: plášť na silnici pro MTB

         

    Já bych doporučil Rubeny, ovšem bohužel nedokážu teď říct přesný typ. Plášť má hladký střed a po stranách hrubší vzorek pro případ jízdy v terénu. Přednostně jsou ovšem určeny pro jízdu po silnici. A jsou laciné....cca 150,-. Někdo může namítnout, že jsou těžké - to jsou, ale zato hodně vydrží. A váha navíc na kole nevadí, nenosím kolo na zádech:-)

    [ Zpět ]
    Datum: 03.07.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (informator)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: plášť na silnici pro MTB

           

      nevýhoda hrubýho vzorku po stranách je velkej odpor vzduchu (pokud chceš jezdit rychle).

      [ Zpět ]
      Datum: 03.07.2006
      Autor: PavelŠ
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: plášť na silnici pro MTB

             

        Co mas porad s tim odporem vzduchu? :) O podstatnem vlivu aerodynamiky muzeme mluvit uz mozna i malinko pred 30 km/h, ale rec bude o posezu, sirce riditek, vysce jejich umisteni, natazeni na kole apod., spunty na boku plaste budou hrat nulovou roli. Mnohem vetsi vliv u toho kola bude mit vireni vzduchu ve vypletu. Stejne tak mensi predni kolo tam nebude kvuli svemu mensimu aerodynamickemu odporu, ale kvuli celkovemu snizeni predku kola.

        [ Zpět ]
        Datum: 03.07.2006
        Autor: vasek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: plášť na silnici pro MTB

               

          když pojedeš 30 km/h, špunty jedou proti vzduchu 60 km/h. A odpor tuším roste kvadraticky s rychlostí. Takže na pláštích ušetříš hodně odporu. Výplet samozřejmě to samé. Jasně, že aerodyn. odpor plášťů při normálních rychlostech není nadpoloviční.

          [ Zpět ]
          Datum: 27.02.2007
          Autor: PavelŠ
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: plášť na silnici pro MTB

                 

            :o))) V zivote by me nenapadlo resit veci typu aerodynamicky odpor plastu u MTB. Zvlast u toho biku se jedna o naprosto zanedbatelnou polozku.
            Premyslet o drobnostech tykajicich se aerodynamiky ma vyznam asi jen u zavodeni na silnici. A ver mi, ze treba "pouhe" snizeni riditek o 1 cm ti prinese takovou zmenu aerodynamiky, kterou neziskas, at budes mit spunty na plastich kdovijak mini nebo maxi.

            [ Zpět ]
            Datum: 27.02.2007
            Autor: vasek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: plášť na silnici pro MTB

                   

              tak si zkus dát na silniční kolo pláště se špuntama a uvidíš ten rozdíl:-)
              Jasně, že je to celkem prkotina (třeba když pojedeš s deštníkem tak to na aerodynamice poznáš víc:-) ).
              Zkus si roztočit nějaký MTB kolo se špuntama, je to dost vítr. A teď si vem, že ten vítr fouká proti pohybu.
              Každopádně špunty na plášti budou mít několikanásobně větší vliv, než podobné špunty na pevné (netočící se) části kola.
              Podobné úvahy jsou ale asi trochu nad rámec této diskuse, to uznávám.

              [ Zpět ]
              Datum: 27.02.2007
              Autor: PavelŠ
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

185 cyklistů (30 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016