reklama

Vyplétat či nevyplétat.

Už jste mne rozštípli, že se mi na cestě nechce lepit duše, ale přežil jsem to. Teď mne zajímá jiná záležitost. Klasici tvrdí, že pokud začnou ve výpletu praskat špice, je třeba celé kolo vyplést znovu. Je to pravda nebo stačí doplňovat prasklé? Zatím radši přeplétám, ale Žofka mne nahlodal s tím vyhazováním půllitrů a triček a tak si to radši ověřím u znalců, abych zbytečně nevyhazoval náruče špic.

[ Zpět ]
Datum: 13.06.2006
Autor: Peldy
  • Re: Vyplétat či nevyplétat.

         

    Mně se to tedy takhle hromadně ještě nestalo, ale v cyklu, kam chodím, jsem se připlet k někomu, kdo tam s tímhle přišel, a tomu řekli, že by se to mělo přeplést celé (ty dráty taky podléhají nějaké únavě materiálu).

    [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2006
    Autor: Airline
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplétat či nevyplétat.

         

    Ahoj, moje osobní zkušenost je přeplést celé kolo. I když jsem prasklé dráty vyměňoval, postupně praskaly další. Na cestě je to potom nepříjemné, zvláště když jich během cesty praskne více, což se mi také stalo.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (ferda)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplétat či nevyplétat.

         

    Kdysi v dávnověku jsem vozil obyčejné levné ráfky a dráty a občas se mi stalo, že dráty praskaly (hlavně ty u pastorků, aby to stálo za to...). Vždy jsem vyměnil jen ten prasklý drát a jezdil jsem dál. Většinou za dvě sezóny jsem ráfek probrousil a tak jsem ho vyhodil i s výpletem.
    Pak jsem přešel na Mavic a DT Swiss a od té doby mi nepraskl jediný drát (možná mám jen kliku, ale už jsou to desítky tisíc km) - mám FS i HT a vůbec je v terénu nešetřím. Problém s probroušením ráfku sice zůstal, ale výplet jsem použil znovu do nového ráfku a dráty stále držely. Teď třetí sezónu vozím kotoučovky, takže už nemám problém ani s ráfky.
    Možná je i tohle cesta, ale není nejlevnější (ráfek cca 1500,- a drát za 16,-). V mém případě se to ale bohatě vyplácí.
    Jo, abych nezapomněl - dráty nepraskají, přestože vozím zeslabované na FS 2.0-1.8-2.0 a na HT 2.0-1.5-2.0

    [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2006
    Autor: ckp13
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vyplétat či nevyplétat.

           

      taky při výměně ráfku neměním výplet. Dráty mi taky prakticky nepraskají, a to mám možná i nějaké obyčejnější. Je asi třeba mít kolo správně vycentrované a vypletené tak, aby byly dráty stejně napnuté.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.06.2006
      Autor: PavelŠ
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vyplétat či nevyplétat.

             

        Taky nevidím důvod měnit výplet kvůli jednomu, nejvejš nekolika drátům. Prasknout může i drát novýho výpletu, což se mi stalo. Ale měl by se nahradit drátem stejného typu.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.06.2006
        Autor: abernathy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplétat či nevyplétat.

         

    Já tušil, že to s těma dušema překousneš. Dráty mě na rozdíl od duší nějak neopouštěj, tak jen z doslechu: Příčinu bych viděl v nevyváženém zaměření vašeho klubu. Že vy to čím dál tím víc směřujete k tomu "gastro"? Prý se pro takový případ vyrábějí speciální gastrocyklistické dráty. Obzvlášť pevné. :')

    [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2006
    Autor: žofka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplétat či nevyplétat.

         

    Pokud si pamatuj dobře Pružnost a pevnost ze školy. Tak "obyčejná" ocel na dráty bude mít větší houževnatost tzn. že dráty se postupně vytahují a pak prasknou. No a pokud prasne jeden tak ty ostatní jsou už vytaženy a mají tendenci dále praskat. U nerezu je houževnatost minimální ale za to větší pevnost. Takže jeden drát praskne a ostaní dráty nejsou příliš ovlivněny. Ovšem přesně se to dá určit z čísla materiálu.

    [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2006
    Autor: ekib
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vyplétat či nevyplétat.

           

      Materiálový spor tady proběhl nedávno v souvislosti se šrouby do předtavce. Konsensu nedosaženo. :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 13.06.2006
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vyplétat či nevyplétat.

         

    Vážení dík za rady. Rekapitulace. Jedná se o ráfek Remerx Grand Rock, výplet nerezovými špicemi. Vyjímečně jsem jej nepletl já, protože jsem kupoval celé kolo loni v listopadu. Celkem vylítlo 7 drátů, které jsem postupně nahrazoval. Poslední dva včera v podvečer. Tím je rozhodnuto a dneska večer ho přepletu. Servismen mi při koupi drátů potvrdil, že opravdu je v podobném případě vhodné přeplést celé kolo. Howgh

    [ Zpět ]
    Datum: 14.06.2006
    Autor: Peldy
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

včera
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

361 cyklistů (10 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024