reklama

Giant Full-e 1.5 Pro

Zakládám toto téma především proto abych si mohl vyměnit zkušenosti, rady a tipy s majiteli těchto kol Giant Full-e všech verzí. Pro ostatní kteří se zajímají o elektro horská kola a uvažují o něm tu napíši malou recenzi, zkušenosti a pár rad jak si vybrat určitý model. Zde je odkaz pro bližší technické info:https://www.giant-bicycles.com/de/full-eplus... . Další verze jsou na stránce dole. Jedná se ale o letošní model, v nabídce jsou už modely 2018.
Když jsem jezdíl (a dosud jezdím) jen na celoodpruženým Felt virtue expert tak jsem si říkal jaká by to byla paráda kdyby to mělo elektromotor aby mi to v mé kopcovíté domovině pomohlo dál a výš. Protože jsem technický typ tak jsem měl představu že to musí mít středový motor a celé kompaktní, vymakanou techniku zadního odpružení a žádný kočkopes. Letos na jaře jsem o takové náhodou zavadil v jedné prodejně, byla to letošní novinka a byl jsem nadšen protože to byl full enduro bike jaký jsem si představoval. Po několika dnech porovnávní asi z 8 modelů na internetu jsem vybral zlatou střední cestu model 1.5 Pro. Ten se ale v CZ neprodával tak jsem ho koupil v DE, a to ještě za cenu nejobyčejnějšího modelu v CZ. Nyní už v CZ nabízené modely výrazně zlevniy, ale je už přeci jenom po sezoně. Jak jsem pochopil ceny si nedělá prodejce, ale výhradní zastoupení výrobce v CZ. To je vůbec nehorázná drzost některých výrobcu že si o nás myslí že jsme všichni pitomci z chatrče a s 1/3 kupní silou jim zaplatíme o 10% větší cenu než ve starých západních zemích.
Moje malá recenze. S kolem sem podle očekávání velmi spokojen a všestranost kola se mi potvrdila, od nejhoršího bahna a těžškýho terénu až po silnici. První část.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 03.12.2017
Autor: Tušák
  • Re: Giant Full-e 1.5 Pro

         

    Výhoda jsou 27,5 kola s velkýmy plášti+ pro průjezd terénem a drží skvěle stopu i při sjezdu ve velké rychlosti terénem. Do bláta by se ale hodil hrubší vzorek který se nezanáší blátem. Rám je robustní ale zároveň lehký díky technologii Aluxx SL a nemám co vytknout. Zadní kyvka a ramínka jsou taky masivní a už od pohledu zaručují velkou tuhost. Zadní tlumič je měkounký dle nastavení a skoro nikdy při správném nastavení Sagu (1/3 ponoru po nasednutí) nejde na doraz. Přední vidlice Suntour je široká a trubky jsou velkýho průměru dávají velký pocit jistoty ve stopě, jen mi připadají při běžný jízdě trochu trochu tvrdší než Rock Shox na mém Feltu. Ale při správném Sagu a jízdě terénem z prudkého kopce jdou na doraz jen vyjímečně.
    Ale nyní k srdci kola, teda k motoru a elektronice.. Vybral jsem si tento model kola protože je v něm úplně nový typ motoru pod označením PRO (jinak Yamaha PW-X) a elektronikou s displejem EVO. Motor je menší, lehčí a výkonější. Ve většině modelů i těch nejdražších ještě montuji starší SyncDive Sport, což nechápu. Motor pracuje sametově lehce, a od prvního záběru nabízí max výkon, ale díky senzorum pomáhá podle zátěže na pedál. Rozumněno tak že i když je nastavena vysoká podpora tak se projeví jen podle síly na pedál, a to plynulým ale okamžitým nárůstem výkonu. Další příjemná věc je že po překročení limitu 25km/h podpora nenápadně slábne a nebo zpět narůstá.
    Elektronika s displejem EVO nabízi 5 stupňů podpory a i když používám vetšinou první tři tak oproti původním třem máte možnost volit jemnější stupně, což ušetří baterii. Osobně mě vystačí běžně první stupeň, na rovině žádný, ale v pořádným krpálu jdu i do maxima. Druhá část.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.12.2017
    Autor: Tušák
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Giant Full-e 1.5 Pro

           

      Dojezd na 500Wh baterii by odpovídal skoro tomu co prezentují, ale raději počítat miň. Já se zánovním kolem a se svými 113 kg jsem ujel v kopcovitém terénu a napůl mimo tvrdý terén 60 km. V tom bylo přejetí 200m a 300m jednorázovýho stoupání+ ty menší. Pravda je že jsem baterii šetřil a pokud možno jsem jel na nejmenší podporu, nebo vůbec, ale do prudkýho a dlouhýho stoupání jsem používal i třetí stupeň podpory, a bylo to za sucha v létě. Brzdy u tohoto modelu jsou dobrý ale já jsem je nedávno nahradil Shimano Saint čtyřpístky s chladičema na destičkách a kotouči XT. To je nejlepší volba pokud jezdíváte dlouhý a prudký sjezdy z kopce, můžete se na ně spolehnout. Stojí to sice penízky navíc ale odměněna převyšuje náklady. To je zatím asi vše a další odpovím na Vaše dotazy. Předem ale upozorňuji že nebudu reagovat na příspěvky proti elektrokolům!!! Taky jim nelezu do rubriky a nekrizuji jejich stroje. Třetí část.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.12.2017
      Autor: Tušák
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

349 cyklistů (14 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024