reklama

V brzdy

Mají paralelogramová véčka proti véčkům klasickým kromě ceny nějaké nevýhody?

[ Zpět ]
Datum: 26.04.2006
Autor: abernathy
  • Re: V brzdy

         

    Jsou o 140 g těžší. Takže vybavení XT s para má zrruba stejnou hnotnost jako LX bez. 140 g je asi tak menší hlt piva, snad to takové omezení není. :')

    [ Zpět ]
    Datum: 26.04.2006
    Autor: žofka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: V brzdy

           

      A funguje para lineárně až do obrždění špalků na hloubku drážek dejme tomu 1 mm? Koukám se na obrázek a nelze to z toho zjistit.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.04.2006
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V brzdy

             

        To je tak minimální změna , že se tím vůbec nezabývej

        [ Zpět ]
        Datum: 26.04.2006
        Autor: Dan
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: V brzdy

         

    potrebuju slovnik

    [ Zpět ]
    Datum: 26.04.2006
    Autor: mdk
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: V brzdy

         

    To byla první věc kterou jsem měnil na horskym kole, aniž bych dojezdil ty staré obyčejné. Jsou nesporně lepší. Paraleogram je o tom že síla je přenášena kolmo na plochu ráfku, zatímco u obyčejných zhruba pod uhlem 30stupňů a tak se rozkládá na kolmou a.... => paraleogram má mnohelm lepší přenos síl.

    [ Zpět ]
    Datum: 26.04.2006
    Autor: Dan
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: V brzdy

           

      Přenos (rozklad) síly je u paralelogramových stejný, jako u obyčejných Véček. ?Výhoda? je jen v rovnoběžnosti špalku s bokem ráfku. No nevim. asi si počkám až na brzdy Šimáno+ABS.

      Dane, porovnáváš asi brzdy Cantilever a Véčka.
      Cantilever fakt stály za velký kulový.

      [ Zpět ]
      Datum: 26.04.2006
      Autor: PepikW
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V brzdy

             

        Obávám se že každý mluvíme i jiném rozkladu sil. Mluvím o síle mezi brzdným segmentem (špalkem) a ráfkem. U běžných brzd Cantilever a běžné V musíš udělat spojnici mezi špalkem a kloubem čelisti. Síla je kolmá na tuto spojnici. U paraleogramu se díky kloubovému mechanismu síla přenáší kolmo na plochu ráfku. Jinak pokud byly brzdy Cantilever správně seřízeny (a to nebylo přo použití prefabrykovaných vahadel) tak teoreticky brzdily téměř stejně jako běžná Véčka Ale díky pružnosti materiálu vahadel a napojení v čelistích byly v praxi horší.

        [ Zpět ]
        Datum: 26.04.2006
        Autor: Dan
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V brzdy

             

        Nemas tak docela pravdu,obycejny vecka maji bod otaceni v ose cepu co je na ramu kdezto s paralelogramem ho muzes soupnout nekam jinam,cimz se zmeni i rozklad sil.

        [ Zpět ]
        Datum: 26.04.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (lada)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: V brzdy

               

          JO to mam na mysli. Díky :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 26.04.2006
          Autor: Dan
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: V brzdy

                 

            .. hm. Ta složka síly kolmá na ráfek se tedy využije na brždění. A co ta druhá složka (ta rovnoběžná s ráfkem)? Tak se spotřebuje na co? Nadnáší celé kolo? Nemůže to potom celé vzlétnout, pokud by brzdy byly nešťrastně seřízené?

            [ Zpět ]
            Datum: 26.04.2006
            Autor: žofka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: V brzdy

                   

              Ne ta tě zaráží do země. Tak že se zahrabeš jako krtek

              [ Zpět ]
              Datum: 26.04.2006
              Autor: Dan
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: V brzdy

                     

                Myslím, že to máš stejně nešikovně seřízený. Když síly kolmé na ráfek jdou z obou stran proti sobě, tak se vyruší a nic z toho. A nakonec ti zbyde jen ta síla do země. Leda kdyby byly čelisti seřízené nesymetricky, tak by se to dalo využít k zatáčení.

                To já to mám seštelovaný tak, že při brždění tlačím na brzdové páky k sobě, tedy dozadu. A právě tahle síla směřující dozadu mě brzdí. To je přece jasný, žádný marný tlačení na ráfky. :')

                [ Zpět ]
                Datum: 26.04.2006
                Autor: žofka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: V brzdy

                       

                  Tlač si na co chceš, hlavně, že zachováš hybnost :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.04.2006
                  Autor: Neregistrovaný uživatel (Ai.)
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: V brzdy

                       

                  No já to mam seštylovaný na to zahrabavání. Trochu reju asfalt, ale to není už můj problém.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.04.2006
                  Autor: Dan
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: V brzdy

               

          ...zatímco u běžných brzd se špalíky pohybují po kruhové dráze s otočným bodem v místě uchycení čelisti brzdy na čepu vidlice, pak u "para" brzd je pohyb brzdových špalíků směrem k ráfku, i jejich přitlačení k bokům ráfku naprosto přímočarý. Umožňují to právě paralelogramová raménka s dvěma klouby. Lineární přítlak špalíků k bočním plochám ráfku zvyšuje účinnost přenosu brzdné síly...

          [ Zpět ]
          Datum: 26.04.2006
          Autor: abernathy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: V brzdy

                 

            to fakt ? myslel som , ze vtom vyrazny rozdiel nie je.svojho casu som zo svojho kola odmontoval vecka a dal tam cantilevery co podla mnohych krok dozady, ale brzdilo to prekvapivo dobre.

            [ Zpět ]
            Datum: 26.04.2006
            Autor: Jurki
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: V brzdy

                   

              Je to citace z knihy I. Hrubíška Horské kolo od A do Z.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.04.2006
              Autor: abernathy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: V brzdy

                 

            I u "para" se špalík pohybuje po kruhové dráze a střed otáčení je blíž k ráfku, jen ho ten mechanismus drží stále ve stejné poloze - rovnoběžně s ráfkem, takže se sjíždí naprosto rovnoměrně (teoreticky). Ale to je jedno pro výslednou sílu - kolmou k ráfku, ta je přeci rovnoběžná se silou, kterou lanko stahuje obě páky brzd, čili jednozvratná páka (pár stupňů odchylky se dá zanedbat, na rozdíl od cantilevrů - 30-50st).
            Lineárně působí jen "Hydry".

            [ Zpět ]
            Datum: 26.04.2006
            Autor: PepikW
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: V brzdy

                   

              Chtělo by to asi nákres. Takhle to nemá smysl.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.04.2006
              Autor: Dan
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: V brzdy

                     

                Stačí tohle foto: http://cycle.shimano-eu.com/media/images...

                [ Zpět ]
                Datum: 26.04.2006
                Autor: PepikW
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: V brzdy

                       

                  Hezký no. ty mam na kole. Ale mysle jsem¨schematický načrt, ze kterého by bylo jasné jak se síly rozkládají. Když budu mít čas udělam načrt a pošlu mailem co mam na mysli

                  [ Zpět ]
                  Datum: 26.04.2006
                  Autor: Dan
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: V brzdy

                   

              Ještě doplnim. Paralelogram neni dvou, ale čtyřkloub.
              Jinak dřív jsem měl Centriky s podobným rozkladem sil jako Cantilever, a taky v pohodě brzdily. Ale zase když jsem dal Véčka na dětský kola, tak holky ubrzdily i dlouhé prudké klesání. Tam to znát bylo.

              [ Zpět ]
              Datum: 26.04.2006
              Autor: PepikW
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: V brzdy

                   

              Jo. Špalík zůstává ve stejné rovině. Takže při lehkém brždění i při větším přitlačení dosedá na ráfek vždy celou rovnou plochou, což je asi dobře. Bez para se to tam tak trochu žvejká..
              Už jsem se začínal obávat, že ten paralelogram je k ničemu, tak jsem to musel prozkoumat v reálu. :')

              [ Zpět ]
              Datum: 26.04.2006
              Autor: žofka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: V brzdy

         

    takže je myslím má smysl vyměnit ty obyčejné za "para" je poznat vyšší brzdný účinek?

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2006
    Autor: james74
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

375 cyklistů (16 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | včera

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024