reklama

Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

Prosím o vysvětlení v čem je lepší (resp. horší):
1. přední náboj (+ vidlice) na tzv. pevnou osu oproti staré klasice na normální rychloupínák,
2. vidlice s tapered krkem oproti vidlici s rovným krkem 11/8".
Ptám se proto, že jezdím oboje dvoje a nějaký přínos (zápor) jednoho vůči druhému nepozoruji. Není to tedy jenom "obchodní" tah?
A ještě jeden dotaz: co to je tapered krk u vidlice víme - prostě dole je ten krk širší, nahoře užší průměr. Teď - co jsem začal trochu více sledovat tapered vidlice - jsem zjistil, že v nabídce tapered vidlic u některých značek, resp. modelů, je udávána délka toho zkosení. Znamená to, že vidlice s tapered krkem už se dělají v různé délce toho úkosu?
Tak když se najde někdo kdo to ví... :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.11.2017
Autor: Airline
  • Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

         

    Předpokládám, že to co napíšu, pro tebe nebude nic nového.
    Pevná osa se používá kvůli tuhosti celého předního kola. Pevná osa vytvoří s vidlicí uzavřený obdélník zatímco s rychoupínákem je vidlice vlastně jen obrácené účko.
    Nemám s tím zkušenosti z vidlic a klasických kole, ale něco málo jsem o tom slyšel v lehokolovém světě. U odpružených tříkolek s 26" zadním kolem bývá tuhost zadní stavby celkem zásadní problém. Při agresivní jízdě do zatáček zadní kolo prostě uhýbá, což je cítit i v řízení. Azub tento problém na svém 26" Triconu tento problém vyřešil právě použitím pevné osy. Z recenzí leze vyčíst, že to doopravdy problém řeší. Tricon má zadní stavu stranově tužší oproti konkurenci.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2017
    Autor: snilard
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

         

    Pro pohodovou jízdu a jen akademický terének to bude mít význam podobný, jako tlumení na vidlici.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2017
    Autor: ronda
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

           

      Zrovna od Tebe jsem očekával něco jiného než takovouhle pitomost... akademiku :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 07.11.2017
      Autor: Airline
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

             

        Že pro našince nemá žádný význam jestli rychloupínák nebo pevná osa a že to nepoznáme.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.11.2017
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výhoda x nevýhoda komponentů :-)

             

        No ale je to přesně tak. Rychloupínák pro normální jízdu doteď stíhal a bez problémů stále stíhá. Pokud nepojedeš pořádný dávky, tak rozdíl jen těžko pocejtíš.
        Nebo jak by sis to představoval napsaný ?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 08.11.2017
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Parťáka na kolo Pardubice a okolí

18.02.2018
Cyklistka hledá parťáka 45+ z Pardubic a okolí na společné výlety.

Hledám: Někdo pohodový na společné jízdy

17.02.2018
Ahoj bikeři, hledám touto cestou někoho pohodového na společné jízdy na horském kole,najde se někdo?

Hledám: Najde se?

Hledám: Najde se?
14.02.2018
HLEDÁ se žena přiměřeného věku pro začínajícího velice akčního důchodce? Kolo, lyže a potápění, vandry přírodou a…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

228 cyklistů (22 přihlášených)

Průzkum cyklostezek východní Evropy - na kole s dětmi do Ruska (4.)

Do Ruska Dvacátý pátý den cesty jsme navečer přijeli na ruské hranice. Měli jsme za sebou přesně 2000 ujetých…
Peggy | 15.02.2018

Bilance roku 2017

Nikdy jsem nepatřil k polykačům kilometrů, spíše než cyklista se prezentuji jako cykloturista, …
Stanley58 | 11.02.2018

Dunajská cyklostezka s dětmi nejen ve vozíku (2/2)

Den šestý: kemp - Linz 27 km (M 7,5 km) Ranní obloha pod mrakem, hurá! Roman kontroluje kola a zjišťuje…
PetuVan | 23.01.2018