reklama
Země: Nizozemsko Nizozemsko

Praha - Amsterdam

Zdravím všechny,
jsme s kámošem hodně rekreační jezdci a rozhodli jsme se trošku se do toho opřít a potrénovat a příští rok cca v květnu zdolat trasu Praha-Amsterdam. Plánujeme to na cca 10 dní, což by vycházelo na 80 - 100 km za den. Má někdo zkušenosti s touto trasou a případně mi poradil, jak nejlépe naplánovat trasu přes Německo/Nizozemsko? Nějaké zkušenosti s EuroVelo? Plánujete si spaní v kempu, nebo spíte normálně mimo na odlehlejších místech? Budu rád za každou radu. A pak jeden dotaz ohledně kola...Máme oba nejobyčejnější mtb kolo za cca 6000kč. Dá se to v pohodě zvládnout nebo se dost nadřeme? Plánuji si vyměnit pláště za silniční a vyměnit pedály za kovové (teď tam mam z plastu :) ), doporučujete ještě něco? (kromě koupě nového kola :) ) Díky a ať to jezdí !

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.10.2017
Autor: JHR
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Tak teď vážně nevím - myslíš to, co si napsal, opravdu vážně nebo si z nás děláš srandu?!?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.10.2017
    Autor: radka
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      Naprosto vážně

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2017
      Autor: JHR
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        Nedávno jsem se bavila s důchodcem, který chtěl přejet Šumavu a měl starého damského horáka vytaženého z kontejneru. Říkal, že je to hlavně o vůli a nohách a ne až tak o kolu. Jestli se vrátil, to už nevím. :-)
        Nenechte se odradit, až se do diskuze vloží pánové. Jet se dá i na levném kole.
        Hodně zdaru!;-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.10.2017
        Autor: plusjedna
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        Jet se dá i na levném kole, ale doporučuji dostatečnou finanční reservu na případné opravy po cestě, pravděpodobnost výskytu závady je u levných kol o poznání vyšší.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.10.2017
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praha - Amsterdam

               

          Ale na to stačí většinou jen sada univerzálního nářadí a šikovné ruce. Většinou se něco uvolní, co se dá zase utáhnout a seřídit. Že by se jim zlomila osa nebo rám, je málo pravděpodobné.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.10.2017
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Praha - Amsterdam

                 

            Nemám až takový přehled o kvalitě kol za šest tisíc, abych si dovolil s tebou vášnivě nesouhlasit, pokud bude kolo relativně nové a kvalitně servisované, minimálně jednu takovou cestu by vydržet mělo.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.10.2017
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praha - Amsterdam

                   

              Takové kolo musí být hlavně servisované jezdcem toho kola. Neustále se bude rozštelovávat a pořád bude potřebovat něco utáhnout. Je to jako Trabant. Když se o to budeš starat, tak s tím objedeš svět. Pokud budeš chtít používat ruce někoho jiného, nedojedeš ani na konec Evropy.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 24.10.2017
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      Proč by to neměl myslet vážně? Já na tom nic divného nevidím, snad jen že bych si trasu nejdřív naplánovala sama a pak se případně zeptala na nějaké úseky. Ani se snad nemusí měnit pláště. Když se jede natěžko, jsou lepší horské. Spaní já si neplánuju, kam dojedu, dojedu.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2017
      Autor: Quatsch
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        Nemám absolutně nic proti jejich plánům, jen jsem chtěla mít jasno.
        Lze na to ohlížet ze dvou stran - buď to opravdu myslí vážně a pak není důvod je nepodpořit.
        Nebo si fakt dělají srandu a chtějí jen rozpoutat flame. Nebylo by to poprvé a pak není důvod se namáhat s radami.
        Téma založil nový nick, tak jsem nevěděla, co od něj čekat, a tak jsem se jednoduše zeptala.
        Myslím, že na tom nic špatného není a vzhledem k tomu, že nikdo nespěchal s poradou, asi to lehce vrtalo v hlavě i jiným.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.10.2017
        Autor: radka
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Praha - Amsterdam

               

          Ahoj, opravdu to myslím vážně, nejsem žádný troll :) snažím se akorát získat co nejvíc info a rad. Díky moc

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.10.2017
          Autor: JHR
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praha - Amsterdam

                 

            Také děkuji.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 24.10.2017
            Autor: radka
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praha - Amsterdam

               

          Budeli kolu udržované,nopovezeš moc krámů, myslím, že vydrží.Kostra určitě, dej dobré ráfky.
          Spát se dá v Německu či Franciji velice dobře mimo kemp.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.10.2017
          Autor: Valdek
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        Pláště bych teda měnil. Otázka je, co myslíš tím "horské". Jestli s terénním zubatým vzorkem, tak s tím bych do Holandska na těžko fakt jet nechtěl. Jestli v "MTB rozměru", tedy široké, tak s tím souhlasím - ale s nějakým "cestovnějším" vzorkem. Já na delší cesty na horáka mám pláště 1.95, a užší bych nechtěl - užívám si "balonový" pružící efekt atd. Ale vzorek je na tom velmi mírný, až silniční, jen s drážkami na odvod vody. Ani takovým těm kompromisním plášťům s hladkým pruhem uprostřed a zuby na bocích pro tohle použití moc nefandím. Natěžko 100km denně směr Holandsko to člověk asi moc nebude brát terénem ani klopit zatáčky na singletrailech... :)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.10.2017
        Autor: Andrej
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praha - Amsterdam

               

          Ne, neboj, zubatý vzorek se mi ani nelíbí.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.10.2017
          Autor: Quatsch
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      Radka by do takového (či podobného) dobrodružství nešla, tudíž nemůže poradit (ale přispět "musí")

      zdá se, že s věkem ztrácí "smysl pro nesmysl"
      8-(

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.10.2017
      Autor: AV
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        Tak hlavně, že AV přispět (ne)musí a dokáže poradit.

        Navíc Radka už do obdobného dobrodružství šla několikrát, ale je to více jak 5 let, takže moje zkušenosti jsou daleko za současnou realitou. Ale kdo ví...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.10.2017
        Autor: radka
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Praha - Amsterdam

               

          AV reagoval na radku, nikoli na zakladatele. Toho sis ovšem ty, při své všímavosti, nevšimla.
          8-P

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 24.10.2017
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
          • Re: Praha - Amsterdam

                 

            ....ale to Radka nemože vědět- podle vlákna je to reakce na ni(asi ses uklepl);-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.10.2017
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Ahoj.
    Jel jsem velmi podobnou trasu Utrecht > Praha a o dva roky později Litoměřice > Den Haag.
    *
    Není to obtížná trasa, ale počítejte s jedním dnem na regeneraci. V ten den se nepojede, nebo se ujede jen zlomek denní porce kilometrů.
    *
    Mějte připravené alespoň dvě volby map. Třeba papírové z místního turistického centra a k tomu ještě GPS s mapami Velomap.org.
    *
    Spaní v kempu je zcela OK. Počítejte s cenami okolo 15­€ za osobu+kolo+stan. Za tu cenu budete moci prát prádlo, mýt se v teplé vodě, vařit jídlo a dobít mobilní telefony.
    *
    Dobře seřízené a namazané kolo nemusí být extra drahé. Dobrou pumpičku a nelepivý sprej na řetěz s sebou! Silniční pláště opravdu pomohou. Na internetu lze dohledat, které mají malé ztráty odvalováním (například na https://www.bicyclerollingresistance.com)
    *
    Doporučuju dělené cyklo brašny. Nedoporučuju zipem spojená velká zavazadla. Před cestou udělejte generální zkoušku zcela naloženého kola s přespáním venku.

    Držím vám palce!

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.10.2017
    Hodnocení: +11 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      Díky moc za tyhle rady, hodně pomohlo :) My bychom chtěli prubnout i nocování mimo kempy, ale nevím jak se na to v Německu dívají...řekl bych, že ne moc rádi. Jinak tuhle trasu jsme vybrali právě proto, že nebude moc obtížná, ale později bych rozhodně rád vyzkoušel něco dalšího. Nemám s tím žádné zkušenosti, ale hodně mě to láká. Díky.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.10.2017
      Autor: JHR
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        Za tři týdny ve Franciji jsme ani jednou nebyli v kempu. V Německu co vím nebyl také problém. Někde je dobré se zeptat a nechali na nás na louce - zahradě přespat. U řek je to v pohodě!

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.10.2017
        Autor: Valdek
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      Pokud nebudete mít cyklobrašny Ortlieb, pak doporučuji vyložit igelitovými pytli. používám pytle na odpadky, dvojitě. Event. balím některé věci do samostatné igelitové tašky. Udržet si spacák a věci na převlečení v suchu je základ.

      Jo a když už je řeč o dešti, pak je dobré mít vyzkoušenou bundu proti dešti. Na delší cesty vozím vždy jednu větrovku, která stačí na přeháňky. Na vytrvalejší déšť mám obyčejný žlutý pogumovaný kabátek z pracovních oděvů. Cena příznivá (do 300,-) a opravdu nepromokne. Dá se v něm jet i celý den. V dešti se pak rozhodně nemusíš bát nějakého zapaření - tenhle "atombordel" docela větrá a navíc tepelně izoluje.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.10.2017
      Autor: radka
      Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Nápad určitě super , kolo také nebude problém , jen bych jel po mnoha zkušenostech raději opačným směrem (např. do Oděsy)- je tam víc srandy ;-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.10.2017
    Autor: venca73
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Ahoj. Nápad je to dobrej, držím palec. Domnívám se ale, že vzít to obráceně by podle mne bylo lepší. Tam se dostanete ne jízdenky zakoupené v Česku za koruny, v Amsterodamu si prohlédnete za jeden den co se dá a vyrazíte směr Česko. Pojedete po větru (v Evropě převládají západní větry) a to po cestě dost oceníte, pokud nejste nadupaní. V Německu se sice spát na divoko nesmí, ale je nás spousta, která ho projela a spali jsme vždy nadivoko. Jen čím víc lidí, tím jsou víc vidět, ale ve dvou se to ještě dá. A dá se i vařit a všechno, co k tomu patří. Podle slohu jste ještě mladí, tak se učte, to co se naučíte, se může vždy hodit.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.10.2017
    Autor: Pepíček
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      Obrácený směr je dobrý nápad. Bohužel už nejezdí přímý noční vlak do Amsterdamu přes Německo.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.10.2017
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        a vzít to letecky? letenka kolem 500 + 800 za kolo...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.10.2017
        Autor: Bruca
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        Jojo, lze i letecky. A také busem, Eurolines tam má noční spoj a berou i kola. Použil jsem takto jejich služby několikrát a úplná spokojenost. Jen to trvá dýl, než letadlem, ale je to jednodušší.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.10.2017
        Autor: Pepíček
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      Se směrem větru to tak není.
      Sice by měl foukat ze západu na východ, ale když pojedete, tak zrovna bude foukat obráceně. :-))
      Tohle se nam stalo letos v létě v Polsku.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.10.2017
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        Převažující směr větru je sice ze západu, ale záruka na to není. Jestliže se vítr obrátí, tak v otevřené nizozemské krajině, na cyklostezkách vedoucích na vyvýšených hrázích, nezbývá než vydržet 300 km proti větru. Tolik zbývá, než se rýnská stezka skryje v údolí. I o tom je dálková cyklistika.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.10.2017
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        Vítr jak vidí cyklistu, fouká vždycky proti :o)))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.10.2017
        Autor: radka
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Když si představím, na jakých kolech jsme v 80.tých letech jezdili po rozbitých a prašných rumunských silnicích, tak to dnes je o trochu něčem jiném. Prasklý drát v zadním kole byla téměř každodení záležitost a píchnutí, to ani nepočítám..

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.10.2017
    Autor: Karel-ch
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Tohle je na docela dlouhou diskusi, aby měly rady opravdu smysl. Z dotazu soudím, že jste dosud nic takového nejeli, nemáte vybavení ani zkušenosti. Pro použitelnost rad je vždy nutná kompatibilita jezdce, kola a vybavení na straně rádce a příjemce rady. Bez toho je to tápání a využitelnost rad může být sporná. Zkusím aspoň pár bodů.

    1. Trasa
    Zvolil bych Labskou nebo Dunaj. Vím, je to provařené, ale někde začít musíte. Když něco nevyjde, vede podél železnice kompatibilní s jízdními koly a rovněž dobrý spoj zpátky domů. Fůra cyklistů stejným směrem, skoro pořád mimo auta, servisy... Prostě zázemí a dobré podmínky pro improvizaci.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.10.2017
    Autor: MiBo
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      2. Zkušenosti
      Z nebe učený nespadl, takže žádné inovátorské trasy. Chcete-li jet denně 100 km, zkuste si to aspoň o prodlouženém víkendu, ať to nejedete poprvé. Zkuste si cestu s naloženým kolem a udělejte inventuru použitých dílů (imbusy, šestihrany...) a nářadí, případně nářadí doplňte.

      3. Kvalita kol
      Oproti kvalitním kolům se nadřete, ale kola by se neměla rozpadnout, pokud nebudou zároveň v záběhu (najeďte aspoň 500 km, ať si kolo sedne a seřídí se). Kamenem úrazu jsou náhradní díly a nářadí. Hlavně v nářadí musíte být v základu soběstační, protože například stranové klíče už dneska moc lidí nevozí, protože je nepotřebují. Když dáte méně drsné pláště, hodně to oceníte. Levné pláště jsou tvrdé, nesjedou se a ty zuby vydrží a na odporu vám nic neodpustí.

      4. Levné vybavení (tašky, spacák, stan...)
      Opět vyšší hmotnost a rozměry, ale bude to nějak fungovat. Nicméně všechno do pytlů viz Radka (až to bude mokré, bude pozdě!) a hlavně vyzkoušet. Jestli se vám bude něco za jízdy blembat, spadávat do kola, drhnout o plášť..., tak je to na dlouhé trase opravdu malér. Takže 1 - 2 prodloužené víkendy a vyzkoušet!

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.10.2017
      Autor: MiBo
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        5. Oblečení
        Jestli pojedete v sezóně a aspoň trochu trefíte počasí, tak to dáte i v bavlně (obyčejné tričko a kraťasy). Důležitější je, aby vám to sedlo, nikde nic nedřelo a netlačilo. Je dobré vzít si věci různých střihů a materiálů, abyste mohli věci v nutnosti vyměnit a ulevit si (desatery stejné kraťasy jsou k ničemu i když jsou super drahé a kvalitní, protože když dřou, tak všechny).

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.10.2017
        Autor: MiBo
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praha - Amsterdam

               

          6. Délka denních tras
          Denně 100 km je OK, pokud aspoň trochu držíte pohromadě a máte nějakou běžnou (i necyklistickou) kondici. Samozřejmě čím víc toho najedete předtím, tím lepší. Zadek se musí otlačit a zvyknout na konkrétní sedlo, to se neudělá samo a po pár kilometrech. Rovněž oblečení se neotestuje na 5 kilometrech cestou do práce.

          7. Trasa celkem
          Pokud se dodrží 100 km/den je i Praha - Amsterdam OK. Zvolil bych si ale lehčí cíl viz výše.

          8. Mapy
          Jednoznačně naplánovat a vytisknout předem, protože elektronika žere a neplánujete hotely a penzióny. Elektroniku berte jako bonus.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 25.10.2017
          Autor: MiBo
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praha - Amsterdam

                 

            9. Trasy v Nizozemí
            Skoro všude lze jet rozumně na kole nebo je něco vedle, kudy se na kole jet dá. Díky tomu není třeba speciální navigace a speciální mapa.

            10. Trasy v SRN
            Tady už neplatí, že trasa pro auta je vždy i pro kola. Pruhy na silnicích nebývají moc široké a soužití s auty nic moc. Pokud navíc řidiči vědí, že je okolo něco jiného, dávají to troubením najevo. Taky ne všechny trasy jsou pro každé kolo (například naložené). Například z Chebu k prameni Ohře mne to v lese hnalo po stezkách pro houbaře (rozhrnování roští tělem).

            V SRN je rozdíl, když se jede po tranzitní cyklostezce (Labská, Odra - Nisa a další) a když jsou to různé stezky náhodně pospojované dohromady v ČR od stolu. Je to znát na komfortu, ale i na denním nájezdu km.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 25.10.2017
            Autor: MiBo
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praha - Amsterdam

                   

              Ještě ke kvalitě použitých jízdních kol
              Kolo nesmí být v záběhu, jezdec by ho měl znát, umět opravit základní věci, mít na to s sebou nářadí a náhradní díly a být seřízené a samozřejmě nezahajovat cestu už s porouchaným kolem.

              Pokud se toto splní, nehraje cena kola až takovou roli. Levnější komponenty jsou méně přesné a těžší (železo místo hliníku nebo karbonu). Jenže jak se nehoní gramy, obvykle ty díly dost vydrží.

              Hodně turistických kol stálo v základu (bez doplňků) 10-20 tis. Kč a co toho najely. 6 nebo 7 tis. Kč zase není tak moc jinde. Já jsem v létě jel 1600 km na 20" skládačce s 8 rychlostmi a osazením díly v základní cenové kategorii. Max. denní nájezd 170 km. Když se to umí seřídit a jsou rozumné nároky, slouží to dobře.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 25.10.2017
              Autor: MiBo
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praha - Amsterdam

                     

                Hlavně ne levné celopéro. Ono se taky nerozpadne a ujede to, ale je těžké a pružení žere energii jezdce. Celopéra pro univerzálnější použití zamykají zadní odpružení. Bez toho se opravdu nadřete.

                A pak co nejméně vézt na vlastním těle (batoh). Jednak se budete potit, ale čím více kg a horší batoh, tím víc budou bolet záda. Maximum připevnit na kolo a opravdu ověřit, že to drží a po pár kilometrech to nezačne odpadávat.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 25.10.2017
                Autor: MiBo
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praha - Amsterdam

                 

            Jen na okraj (jak už taky někdo podotkl). 100km denně je i pro nepříliš trénovaného celkem v pohodě, když je na to celý den - ale nebylo by úplně prozíravé plánovat 10x 100km denně. Zhruba každý třetí nebo čtvrtý den je lepší počítat s menší porcí, ne-li přímo odpočinkem.

            Nějaký ten den, kdy se toho moc neujede, si může vynutit třeba taky hodně nepříznivé počasí - každopádně je tedy dobré mít v časovém plánu nějakou rezervu.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.10.2017
            Autor: Andrej
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praha - Amsterdam

               

          Na dlouhou cestu je celkem nepohodlné používat cyklistické kraťasy s vložkou a naostro, jak se to doporučuje. Pod jakékoliv kraťasy je šikovnější mít nějaké spodní prádlo a to prádlo by se nemělo hrnout a nemělo by mít na okrajích tlusté švy (jak to mívají některé pánské bavlněné slipy). Prostě některé spodky dřou a jiné ne. Je to potřeba odzkoušet na nějaké delší cestě. S rozedřeným zadkem od sedla a slipů se blbě jede. No a když už se to odře, tak pořádně umýt a natřít krémem a doufat, že se to do rána spraví.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.10.2017
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praha - Amsterdam

                 

            Proč nepohodlné ?
            Nepraktické pro turistu, plánujícího popojíždět a courat po městech a památkách.
            Pro polykače kilometrů valícího k cíli (a až tam turistujícího) určitě lepší, než sebelepší klasické slipy, nebo jiné spodní prádlo. Na tom sedle prosedí při tisícovce kilometrů mraky hodin.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.10.2017
            Autor: ronda
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Praha - Amsterdam

                   

              Príma a kde to nadivoko bude každý den prát? Nechtějí spát jako Jindra v hotelu a sušit to fénem. Jinak máš samozřejmě pravdu, žádné spodky nemohou dřít.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.10.2017
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Praha - Amsterdam

                     

                Každý den prát?!? Proboha proč?!?
                Leda by si teda vezli opravdu jen jedno cyklooblečení, ale to mi přijde jako blbost, když pojedou na těžko.
                Pokud budou mít oblečení na střídačku, není problém si cestou v případě potřeby triko a kalhoty přemáchnout - vody určitě potkají víc než dost. Usuší se na bagáži, případně dosuší v noci ve spacáku.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.10.2017
                Autor: radka
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Praha - Amsterdam

                     

                Stačí dvoje kraťasy a na střídačku prát.
                Nejlépe někde v umyvadle, ale v nouzi i v potoce.
                A po týdnu v kempu vyprat všechno oblečení v pračce pořádně.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.10.2017
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Praha - Amsterdam

                 

            Mnozí pánové nemají problém nosit kraťase naostro několik dní. Například na dva týdny stačí dvoje - každý týden jedny.:-)
            No já měla na dva týdny troje a prala (šňůra a pár kolíků na prádlo se šiklo), ale spávali jsme v kempech. Do rána samozřejmě neuschly. Takže brašny omotat gumicukama a za ně nastrkat mokré prádlo. Jízda s vlajícími ponožkami atd. nabyla příliš estetická, ale kdo by to řešil!
            Divoké spaní dobré, ale aspoň každou třetí noc by to kemp chtělo. A když jsme u spaní, ocenila jsem nafukovací karimatku. Je mnohem pohodlnější a skladnější než klasická pěnová. A vhodný spacák je samozřejmost.
            Doufám, že sem pak napíšeš zážitky z cesty!;-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.10.2017
            Autor: plusjedna
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praha - Amsterdam

                   

              Mohu jen potvrdit a zdůraznit.
              1)Kdo po cestě pere, může vézt méně prádla.
              2)Co neuschne v kempu na šňůře, uschne za jízdy pod gumicukem.
              3) Nafukovací karimatka je báječná volba!
              *
              Přespání „na divoko” nemohu doporučit. Trasa povede hustě obydlenou krajinou, která je obdělávaná a hezky upravená. O každý kousek se tam někdo stará. Ze slušnosti k místním lidem to není dobrý nápad.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.10.2017
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Praha - Amsterdam

                     

                Už jsi nevzpomenu, kdo to sem dával, ale byla tu fotka, jak spal ve stanu uprostřed kruhového objezdu. :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.10.2017
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praha - Amsterdam

                       

                  Vyspím se taky v ledajakém parku, ale tady bych měl strach, že nějaký kamion zrovna zapomene zatočit.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 27.10.2017
                  Autor: Karel-ch
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praha - Amsterdam

                       

                  Tipla bych si cyklopoutníka :o)))

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 28.10.2017
                  Autor: radka
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        Zkušenosti. Ty musíš získat jen tak, že vyjedeš!
        Nebojte já také tak začal. A byli to téměř nej. výlety! A jezdím stále....

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.10.2017
        Autor: Valdek
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam - Eurovelo , vlaky

         

    EuroVelo
    Znám, používám, obvykle se shoduje se známou cyklostezkou, ale není to primární značení. Je velmi dobré znát i lokální značení, tedy číslo stezky a znaménko (kolečko, trojúhelník a jejich barevné varianty). Pokud je na trase změna (nová stezka, rekonstrukce, oprava, přetrasování...), bývá místní značení aktuálnější (v mapě i v terénu).

    Vlaky
    Potvrzuji, že noční vlak Amsterdam - München a následně München - Praha už je minulostí (přesněji ta část A-M). Dnes se musí Praha - Berlin a pak Berlin - Duisburg a následně další vlak (vlaky) do Amsterdamu. Při pohledu do mapy a ceně dle ujetých km je zřejmé, že je to drahé. Absolvoval jsem to letos v červnu a vloni v červenci (to ještě A-M jezdilo a bralo kola).

    Pokud budete řešit vlaky, tak rozhodně nekupovat přes internet (nejdou kola) a navštívit pokladnu osobně (zahraniční pokladny znají páteřní spoje a zda berou kola, což značně zrychlí hledání). Upozorňuji, že rychlíky jedině s rezervací včas, tj. méně než 1 měsíc před odjezdem (dříve to nejde) a ne méně než 14 dní před odjezdem (v sezóně bez šance). Jízdenky od ČD jsou i o 1/3 levnější než stejné zakoupené v cizině (OBB, DBB).

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.10.2017
    Autor: MiBo
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam - Eurovelo , vlaky

           

      Citace ze serveru ČD - včasná jízdenka Evropa: "předprodej jízdenek je zahájen zpravidla v rozmezí 60 – 90 dní před dnem odjezdu (není-li stanoveno jinak)" Řadu let kupuju s předstihem 60+dnů v mez. pokladně, hlavně Německo.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.10.2017
      Autor: 51326
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam - Eurovelo , vlaky

             

        Z mé zkušenosti je místenka pro kolo, a o to tady jde, dostupná maximálně 30 dní předem. Jízdenka pro osobu samozřejmě v širším rozsahu a odpovídá to tomu, co píšeš. Pokud Ti nevadí nakupovat nadvakrát, můžeš jako já letos nejprve koupit jízdenky a pak 30 dní před odjezdem místenku pro kolo.

        Problém je, že místenek pro lidi je celý vlak, ale místenek pro kola třeba taky 8 nebo 12 na celý mezinárodní rychlík. Když se k tomu připočte schopnost prodat místo s kolem bez kola, tak se počet kol ještě sníží (já to zažil letos na trase Berlín - Praha).

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.10.2017
        Autor: MiBo
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praha - Amsterdam - Eurovelo , vlaky

               

          Právě proto kupuju místenku i jízdenku pro sebe i kolo už v dubnu, přestože jezdím v polovině června (tříletá zkušenost - třeba Pha-Hamburg nebo Mnichov).Ono to má i jinej smysl - cenový. Od té doby, co ČD umožňují alespoň částečné storno, to je dle mě nejlepší řešení.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.10.2017
          Autor: 51326
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam - vítr

         

    Ano, obvykle vane od západu na východ. V NL je to hodně znát, protože krajina je otevřená. Například cesta z Rotterdamu do Haagu podél řeky (kanálu) je za větru docela boj. Naopak od moře do Amsterdamu jsem jel jako na elektrokole, tak mocně mne to tlačilo.

    V ČR a SRN už to tak markantní není, pokud se nejede na podzim nebo není smůla na počasí. Pravda ale je, že cesta NL-->CZ je díky větru snazší.

    V SRN je otázka, zda by se nešlo držet aspoň z části cyklostezek podél větších řek. Bývají dobře značené, nebývají až tak moc do kopce a obvykle i ten povrch není špatný. Teď ale koukám, že mapy.cz to vedou docela vrchem, tak Rýn a Main jsou asi mimo hru.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.10.2017
    Autor: MiBo
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam - úpravy kola

         

    Co nejvíce hladké pláště, pedály klidně, ale hlavně pohodlné a vyzkoušené sedlo (ne moc široké, aby nedřelo) a vyřešit bagáž (nosiče, tašky). Seřídit, vyzkoušet a odladit zjištěné nedostatky. Pokud to kolo jinak vyhovuje, netřeba řešit. Samozřejmě počítat s nájezdem km, tedy co to nevydrží, vyměnit nebo vzít s sebou (například sjeté botky na brzdách, roztřepená lanka přehazovačky a řazení, příliš ojetý řetěz).

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.10.2017
    Autor: MiBo
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam - úpravy kola

           

      Přiznej se (bez mučení), kde děláš (na vedlejšák) metodika cestování na kole ...
      8-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.10.2017
      Autor: AV
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Praha - Amsterdam - úpravy kola

             

        Trochu nechápu. Fandím tazateli a současně je mi ho trochu líto. Plánují směr, který jsem několikrát projel, byť ne asi přesně to, co oni pojedou.

        S odpovědí jsem trochu bezradný. Pro dálkové cyklisty nepíšu nic nového. Nenapsat raději nic? Zkusil jsem tedy takové ťukance, ale k podrobnosti mají samozřejmě daleko. Doufám, že to pomůže a pokud je třeba něco víc, tak se tazatel znova zeptá.

        U těch kol hodně záleží, jak je tazatel šikovný. Pokud není úplně levý, nepojede na rozpadajícím se kole a totálně bez nářadí a nejběžnějších náhradních dílů, tak mít problém nebude. Další věc je, že čím větší kopyto, tím větší štěstí. A řádově 1000 km zase není pro kolo až tak moc, pokud už se nerozpadá před začátkem cesty.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.10.2017
        Autor: MiBo
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praha - Amsterdam - úpravy kola

               

          No, líbí se mi to ..řádově 1000 km..! Co je to za blbost? Buď řádově tisíce, nebo asi tisíc, ale takto?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.10.2017
          Autor: Pepíček
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Praha - Amsterdam - úpravy kola

                 

            Takovou práci si s tím dal, a ty máš potřebu řešit takovou kravinu.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 26.10.2017
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Praha - Amsterdam - úpravy kola

                   

              Nemám potřebu a neřeším, jen se domnívám, že umím česky.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.10.2017
              Autor: Pepíček
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praha - Amsterdam - úpravy kola

                     

                V Amsterdamu jim bude tvoje znalost češtiny na hovno.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 26.10.2017
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Praha - Amsterdam - úpravy kola

                       

                  Něco je jinak, poslední dobou s tebou nějak příliš často souhlasím :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 26.10.2017
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: Praha - Amsterdam - úpravy kola

                         

                    Ufff, tak nejsem divná jen já :o)))

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 27.10.2017
                    Autor: radka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Praha - Amsterdam - úpravy kola

           

      za sebe bych se vyhnul levným plášťům od Rubeny a Kendy. Pokud pojedou na těžko, tak bude lepší volit plášť, který má nějakou ochranu proti propíchnutí (i za cenu toho, že je o něco těžší) a který se dá hlavně foukat aspoň na 5 barů. ať po vymetení každé druhé díry nelepí cvaklou duši o ráfek

      já teď mám na zadním kole schwalbe land cruiser, který se dá sehnat kolem 300,-: https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
      jede to docela slušně

      ještě mám doma nějaké vychvalované marathony, ale čekám, až ojedu, co je na kole.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.10.2017
      Autor: Bruca
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Trasa: se zahraničím nemám zkušenosti, ale po ČR skvěle funguje plánovač http://brouter.de/ , profil fastbike.

    Oblečení: zvážil bych něco určeného fakt na kolo (kraťasy se šlemi a s vložkou, klidně z Aliexpressu, nemusíš to kupovat za českou cenu), ale to zjistíš sám, jestli po několika dnech máš problémy. A zvážil bych pořízení SPD pedálů a bot.

    Spaní mimo: ne ve všech zemích je legální, ale snad taky mají ekvivalent turistických přístřešků.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.10.2017
    Autor: JendaH
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Možná ještě k těm kolům takový žebříček problémů k řešení. 1 znamená nejdůležitější, vyšší číslo je méně důležitý problém.

    1. Z traktoru formuli neuděláš, takže bych to nepřeháněl a řešil jen to, co opravdu vadí.

    2. Výměna pneu s hrubým vzorkem za hladší. Mohou být i užší, ale hlavní je ten vzorek.

    3. Nepřesnost a hmotnost komponent až tak moc nevadí, hlavně mít kolo funkční, promazané a seřízené.

    4. Vyřešit bagáž, tedy nejlépe nosič (nosiče) napevno a ne na objímky a pevně přichycené brašny. Vodotěsnost vyřeší igelitové pytle, ale jestli by to mělo plandat nebo na hrbolech poskakovat a časem odpadávat, je to velký problém.

    5. Padnoucí sedlo. Ve stoje nepojedeš a sedlo se samo nepřizpůsobí, takže jestli nevyhovuje, vyměnit a důkladně vyzkoušet. Jestli vyhovuje, netřeba řešit.

    Všechno ostatní, pokud drží, nerozpadá se a funguje, není třeba řešit (měnit). Můžeš, ale nemusíš a pamatuj, ať to nevyjde dráž než celé nové kolo.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.10.2017
    Autor: MiBo
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      Ještě mne napadlo - blatníky. Minimálně je dobré si předem rozmyslet, co budete dělat, když bude pršet nebo bude mokro. Když nechcete spát pod střechou, není dobré promoknout a ještě mít na oblečení všechno, co se válí na cestě (špína všeho druhu).

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.10.2017
      Autor: MiBo
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Do Amsterdamu busem SA resp.nově RegioJet https://www.regiojet.cz/nase-trasy/mapa/ Vyzkušené (jinam), při nákupu v předstihu levné, pro dva lidi žádný problém s koly.

    Trasa se dá naplánovat zde: http://cycle.travel/map nutno si založit (zdarma) účet pak lze ukládat trasy. Uloženou trasu lze exportovat gps, tisknout mapu, podél trasy hledat ubytování.

    Já používám Locus navigaci (free do mobilu). Minimálně půl dne to budete nastavovat, hledat mapy na webu atd.ale pak to funguje. Jezdím v režimu „žádné navigační příkazy“, hlásit pokud jsem víc jak 200m (nastavitelné) od trasy.

    U kola bych měl strach z nekvalitních ráfků a návazné osmy případně prasklých drátů z důvodu přetížení bagáží.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.10.2017
    Autor: Julek
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      Ahoj všem,
      nevím na co reagovat dříve, takže to udělám takto. Děkujeme moc za všechny rady, informace, zajímavosti. Vše si pečlivě pročítám, takže nemějte pocit, že sem píšete zbytečně. Chápu, že jsou to velmi obecné dotazy a po výletu si na spoustu věcí stejně udělám svůj názor a hlavní je se nebát a prostě vyjet - ono to nějak dopadne :) Ale všechny rady se snažím pročíst a ze všeho si vzít něco a udělat z toho takový jakoby kompromis. S cestováním zkušenosti mám, jenom ne s delšími úseky na kole, takže spousta věcí, co tu byly zmíněny, jsou mi jasné, ale i za ně moc díky. Rozhodně napíšu report z cesty, ale do té doby nás čeká ještě hodně vyjížděk po ČR (pro pořádné otlačení zadků :) ). Také děkuji za odkazy na pláště, navigace atd., rozhodně to všechno probádám, až bude trochu času. Ani jsem nečekal, že dostanu tolik rad, je to super :) Takže ještě jednou děkuji moc a budu rád za každou další informaci. Mějte se a nehádejte se!

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.10.2017
      Autor: JHR
      Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        A poslouchejte maminku s tatínkem, děkujeme, Ježíšku :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.10.2017
        Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praha - Amsterdam

             

        nejlepší je vyjet. A pak se uvidí. Co se posere se dá opravit. Když se nedá opravit vždycky se to dá hodit do vlaku a vrátit se :-) Szeroki drogi!

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.10.2017
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Levná kola za 6000Kč – obecně nevidím problém, sám jsem před necelými 2 roky degradoval z Alivia na Aceru, už má natočeno přes 10,000km a pořád vše šlape jak nové, zatím žádné seřizování nebylo potřeba. Věřím že i o třídu nižší Altus by obstál také dobře. Jediné co bych si na levném kole pohlídal by byly brzdy – pokud vaše stroje mají plastové imitace brzdových pák co se při zmáčknutí jak hadice prohýbají, určitě bych vyměnil za funkční kovové na které se dá spolehnout. Možná kopců na své trase moc nepotkáte, úplně ale stačí potřeba rychlých reakcí ubrzdit to po městských džunglích, zvlášť když budete o nějakých 20-30kg těžší.

    Pláště – dlouhá léta jsem sjížděl nejlevnější Rubeny tohoto typu
    https://plaste.heureka.cz/mitas-rubena-v81...
    a naprostá spokojenost – spolehlivý držák který nikdy nezklamal, dlouho vydržely, a pro mé potřeby s ideálním vzorkem – běhoun uprostřed, po stranách špunty. Ze začátku jsem si je vozil i do UK. Pak jsem jednou zkusil Schwalbe podobného vzorku Land Cruiser,
    https://www.amazon.co.uk/Cicli-Bonin-Unisex...
    a u toho už i zůstal. Hlavní výhoda oproti Rubeně – téměř nepropíchnutelný, což je obrovské plus. Za posledních asi 6 let co je používám jsem píchnul co pamatuju tak jen asi 3x. Trekovým plášťům tohoto typu bych dal přednost i kdybych věděl že 99% cesty bude asfalt hladký jak dětská prdelka.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.10.2017
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      Trasa – hodně individuální, záleží co chcete vidět a jaký typ cest vám vyhovuje. Já radši zkrátím kilometry na polovic a volím pěkný přírodní terén bez aut a davů, takže můj průměr je potom někde kolem 60-70km na den, často i méně. Taky už dopředu počítám s určitým procentem dnů ve stanu kdy bude durch celý den cedit tak že by mi cesta v té slotě nepřinášela příliš velké potěšení.

      Spaní na divoko – jedno jestli je to v dané zemi oficiálně povoleno nebo nepovoleno, zase záleží hlavně na vás a vašich potřebách. Nikdy nekončím na místech kde by mohl být jakýkoli lidský provoz, vždy se uklízím tam kde nejsem vidět. Osobně jsem v kempu ještě nespal a vždy úspěšně našel ukryté místečko na spočinutí kde o mě nikdo nevěděl, a to třeba i v placaté JV Anglii kde je jedna oplocená farma na druhé a lesíků poskromnu. Vyzkoušíte doma o víkendech a sami uvidíte co vám sedne, jestli vám nebude chybět teplá sprcha, zásuvky s elektřtinou, nebo se v lese dobře nevyspíte třeba jen pro špatné svědomí z pocitu že konáte cosi nekalého.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.10.2017
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praha - Amsterdam

         

    Ja som išiel minulý rok po trase Cheb, Bamberg Mainz po trase Mainradweg, potom po Rheinradweg do Holandska a cez Utrecht do Amsterdamu. Bola to veľmi príjemná trasa a v infocentrách je možno dostať podrobný popis cesty. Prespával som zväčša na brehu riek.V Holandsku sa musí jazdiť po cyklocestáchy, je tam málo smeroviek, cesty sú číslované a miest na prespanie mimo kemp je málo. Nazad som išiel cez Oldenburg a Brémy do Hamburgu a po Labskej cykloceste až do Pardubíc. Tá bola horšia ako okolo Mainu a Rýna.
    Čo sa týka bicykla, použil som Olpran Cruise (trek za 90 Euro), na ktorom som vymenil zadný ráfik za dvojstenový a 6 kolečko za 7 kolečko Megarange. Na tomto biku som najazdil cca 30 000 km bez vážnejších problémov, iba v začiatkoch, keď som mal jednoduchý ráfik som menil na ceste do Portugalska asi 10 špajdlí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 07.11.2017
    Autor: ppik
    Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praha - Amsterdam

           

      S trasou Cheb - Main - Rhein - NL souhlasím, přesně toto bych zvolil taky. Za Chebem jsem trochu zápolil se značením (MTB a různé zážitkové trasy nejsou pro dálkaře vždy to pravé).

      V NL je údajně značení skvělé, ale já jsem mu vůbec nepřišel na chuť ani na několikátý pokus. V NL jezdím dle mapy.cz. Dokonce i když jsem stejnou část trasy projížděl rok poté, nedokázal jsem se značením ve městě vystačit, byť jsem jel po hlavní dálkové trase. Možná jsem extra natvrdlý.

      Navrhovaná zpátečka Nordsee Radweg a Elbe Radweg jsou tutovky. Kdybych jel jen jednu trasu, zvolil bych ten Main a Rhein, ale možná je to jen má subjektivní preference. Z hlediska pokrytí infrastrukturou je komentovaná zpátečka lepší, protože celou trasu pokryjí ty dvě základní dálkové cyklostezky. Nejsou tam přejezdy mezi cyklotrasami, kde hrozí improvizace a komplikace.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 11.11.2017
      Autor: MiBo
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Do vaší knihovny

Z útulku až k moři

Lucie Kovaříková a Michal Jon
aneb Jak se Ernest učil plavat
DOTISK úspěšného titulu s novou podobou obálky Málokterý pes u nás je tak velkým cestovatelem jako Ernest. Vždyť jen na cestě popisované v…
199 Kč

Případ zájezd

Jan Jícha
Příběh o nejneuvěřitelnějším zájezdu všech dob
Byli jste někdy na zájezdu a vrátili se z něj celí, se vším majetkem a všichni? Pak nevíte, co je zájezd. Znáte průvodce, kteří chodí s…
199 Kč
Tip na letošní dovolenou
Seznamka

Hledám: Dva bajkeři

včera
kolem 40 let hledají dvě bajkerky na pohodové vyjížďky nejen po okolí Brna. Jezdíme v klidném tempu hlavně mimo…

Hledám: Zimní Alpy

19.11.2017
V létě kolo, v zimě lyže...Pro povánoční výlet přes Silvestra hledáme partičku pro příjemné lyžování i zábavu.…

Hledám: kámoš

15.11.2017
Hledám kamaráda na společné výlety ve dvou. Jízda na pohodu.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

143 cyklistů (1 přihlášený)

Poslední cesta

S Pavlem, s mým úžasným manželem, cestovatelem tělem i duší jsme letos plánovali cestu do Persie, k Perskému…
pavelv | 15.11.2017

Vzpomínka na Krále LP 2013

V návaznosti na známý kultovní článek „Jak jsem jel Krále Šumavy" bych ráda zveřejnila svůj pohled na „věc",…
Martynka | 09.11.2017

Nejsou Chřiby jako Chřiby

Chřiby jsou krásné a pro kolo i zajímavé, proto mě docela mrzelo, že jsou pro mě docela z ruky.…
Lelek-nakole | 05.11.2017