reklama

Čerpání technických poznatků

Čerpání technických poznatků od vás odborníků a stavitelů ruzných pojizdných strojů.

Vzhledem ke špatné zprávě lékařů že díky vysokemu riziku zánětu, trombozy a plícní embolie nemohu podstoupit rekonstrukci kýčelních kloubu. Z tohoto důvodů musím začít zvažovat jiný "samohyb" než mé elektrokolo a to invalidní povoz:-)
Lépe řečeno přípojné hnací zařízení k inv. vozíku.

Projel jsem net a našel u nás dostupné dva stroje bohužel jejich cena 150tisíc Kč je pro mně nepřijatelná.
https://www.youtube.com/watch?v=1oF3eg6VDPU

Druhý výrobek za téměř 70tisíc Kč je pro mně rovněž nedostupný.
http://potreby-pro-seniory.cz/doplnky/724...

Proto se budu muset pokusit si něco podobného postavit "sám", nebo spíše najít někoho kdo by byl schopen a ochoten něco takového vyrobit za přijatelnější cenu.

Od vás budu potřebovat technické rady např. rozměry hlavové trubky a doporučení pevného materiálu k její výrobě, napojení nosné konstrukce k hlavové trubce.
Dále řešení odnímatelného uchycení celé konstrukce k vozíku a podobné technické vychytávky. Kde koupit různé kloubové či jiné štelovací hejblatka a hlavně správná názvosloví těchto materiálu.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 19.03.2017
Autor: Bobbob
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Jako základ bych použil něco podobného
    https://www.sbazar.cz/handicapshop/detail...
    Zřejmě by to chtělo potom vyměnit ráfky a náby aby bylo možno použít kotoučové brzdy.

    Jako pohonná jednotka by byl tento motor včetně 20" rávku
    https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety...

    Uchycení do této vidlice
    http://bike4u.cz/produkt/vidlice-odpr-20-25-4...

    nebo

    http://bike4u.cz/produkt/vidlice-odpr-20-28-6...

    a tady končím neboť nevím co ty čísla znamenají
    a která by byla vhodnější?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 19.03.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      A ani netuším jaké hlavové složení k tomu a kde sehnat ty misky k hlavové trubce, rozměry, průměry a podbně.
      Vídím že to bude boj, mám na to rok do příští sezony tak snad se mně do té doby něco načerpat:-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 19.03.2017
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Nebylo by rozumnější použít tvůj stávající středový motor a batrie? Změnou převodu pak docílit potřebné síly a rychlosti?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 19.03.2017
        Autor: Papji
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Čerpání technických poznatků

               

          Bylo, ale technicky by to bylo i složitější umístit na přední kolo.
          Zase na druhou stranu když dáš přímý 500-750W motor do 20" kola tak to má dostatečnou sílu, nebo se pletu?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.03.2017
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Čerpání technických poznatků

                 

            Jako složitější bych to neviděl, jediný problém by byl v tom, že by předni vidlice nebyla odpružená, což by vzhledem k tomu, že vozík taky nebude odpružen, nemuselo vadit. Šlo by jen o to, nastavit řidítka na vidlici do potřebné polohy a pak vše umístit na řidítka a vidlici. Navíc pokud by se použilo místo předního kola zadní, mohl bys využít i řazení.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 19.03.2017
            Autor: Papji
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Čerpání technických poznatků

                   

              Ja jsem spíše uvažoval že to své monstrum prodám včetně náhradního motoru a řj.
              Získané prostředky pak použiji na stavbu nového stroje.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 19.03.2017
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Tak by mně zajímalo co je na tom za ty prachy vyjimečného?

    http://www.vicnezkolo.cz/pro-vozickare/e-drive/

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 19.03.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Umění to (za ty prachy) prodat ?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 19.03.2017
      Autor: ronda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      http://www.pomuckyzdravotnicke.cz/detail/v...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.03.2017
      Autor: AV
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Také Starší pomůcky

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.03.2017
        Autor: AV
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Ses pomátl, stím mam jako jet 100-150km šnečím tempem?
        Tyhle zrudnosti mně moc nezajímají:-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.03.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Já jsem na saském cyklosrazu narazil na paní odněkud z hranic mezi Německem a Francií, která měla takovýhle werk. Kdybys potřeboval a domluvil se německy, zkusil bych na ní sehnat nějaký kontakt.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 19.03.2017
    Autor: petrp
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Dik, něco podobného se nabízi i u nás ale cena je strašná.
      Bohužel cizí jazyky nejsou mé hobby:-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 19.03.2017
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Roměry rafků

         

    Jak se vyznat v mírách holých ráfků?
    Nemá někdo po ruce 26" ráfek holý bez obutí, zajímal by mně přesný průměr.
    26" by mělo být 66cm a mám pocit že to má jen 55,9cm a to by byl palec 2,15cm což je nesmysl.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.03.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Roměry rafků

           

      Máš to u toho druhého stejného dotazu.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.03.2017
      Autor: ronda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Roměry rafků

             

        JJ, diky ja si vzápětí uvědomil že mu zanáším téma jiným dotazem:-)

        Tak že 20" ráfek bude mít přibližně 43cm.
        Sakra to se těžko kreslí konstrukce když nikde nemůžu najít rozměry.
        Bylo by hloupé vsadit 20" kolo do 24" vidle?
        Kotouče by měly roměrově sedět ne?
        Rozměry vidlí taky nikde nemohu vyšťourat,asi špatně hledám:-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.03.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Roměry rafků

           

      Na palcové míry není moc spolehnutí, ty měří každý výrobce jinak. Jistota jsou jenom milimetry. Třeba ráfek 559x19: průměr 559 mm (uvnitř v místech, na kterých sedí patka pláště), šířka 19 mm (měřeno zevnitř mezi bočnicemi).
      Pneumatika např. 40-559 pak znamená, že má na patkách průměr 559 mm a vnější šířku po nafouknutí cca 40 mm.

      Obvykle platí, že 20" = 406 mm, 26 = 559 a 28 a 29 = 622. Ale třeba plášť označený 26x1,5 je jiný rozměr než 26x1+1/2, i když matematicky by to mělo být totéž.

      Menší kolo ve větší vidli není problém.

      Pozor: průměr ráfku v místech, kam se šroubují dráty, nemá s výše uvedeným číselným označením mnoho společného. Záleží na profilu ráfku a tloušťce stěny.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.03.2017
      Autor: NightRider
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Roměry rafků

             

        Díky za objasnění.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.03.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    http://www.rstmtb.cz/produkt/vidlice-rst-capa...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.03.2017
    Autor: AV
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Zvažuji tuhle a není ani vyloučeno že tam dám na 24".
      https://www.koloshop.cz/Odpruzene-vidlice-20-a...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.03.2017
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Proč zvažuješ odpruženou vidlici, když vozík odpružený zřejmě nebude, nebo se mýlím?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.04.2017
        Autor: Papji
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Čerpání technických poznatků

               

          Je masivnější (bytelná) než neodpružená:-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.04.2017
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Čerpání technických poznatků

                 

            Masivní a bytelné vidlice ale hledej v trochu jiných kategoriích, než v nějakém "plechovém" základu za jedenáct stovek. Jsou to jen trubičky v plastových pouzdrech. S pevnou na tom bude v masivnosti nastejno, při dlouhodobějším provozu na tom bude pevná líp. Jestli odpružení nepotřebuješ, dej pevnou. Ušetříš váhu.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 01.04.2017
            Autor: ronda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Čerpání technických poznatků

                   

              To je asi pravda ale právě váhu nepotřebuji ve předu snížit ale naopak zvýšit. Zase tam cpát vidlu za 4 tis. je zbytečné:-)
              Nicméně to vše zvážim a pak se rozhodnu.

              A maš tady nějakého fanklubáka:-)I já a Papji taky, super:-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.04.2017
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Čerpání technických poznatků

                     

                Ten mě provází už dost dlouho. I kdybych jen odsouhlasil, že je neděle, tak toho jednoho mínusa slíznu :-)) A že se chudák nadře, všechna témata prolézt a důsledně mi všechny příspěvky s minimální časovou prodlevou ocejchovat... (při mé grafomanii)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.04.2017
                Autor: ronda
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Čerpání technických poznatků

                       

                  To je tvůj Anděl strážný, abys nezpychnul :o)))

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.04.2017
                  Autor: radka
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Čerpání technických poznatků

                   

              S tou vidlí máš asi pravdu přesto bych tam dal raději tu odpruženou ale kvalitnější, nějaký nápad?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 14.04.2017
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Nemá někdo ponětí jak technicky vyřeši brzdění dvou bubnu na jedno lanko?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.03.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Řešívá se to (třeba u nájezdově brzděných vleků za auto) takovým vahadýlkem. Na lanku je napříč "tyčka" s okama a za konce tyček jsou chycený lanka k samotným brzdám. Za šlajfy to pak tahá stejnoměrně.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.03.2017
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Snad to i někde na netu vyšťourám:-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.03.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Čerpání technických poznatků

               

          Koukni pod běžný auto s bubnovýma brzdama na zadku a je to na lanku ruční brzdy vedoucí od ráčny. Od tohodle udělátka už vedou dva lanovody ke kolům. Jednoduchý, účinný. Je to proto, aby se brzdy utahovaly stejnoměrně.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.03.2017
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Čerpání technických poznatků

                 

            To bych rád ale nejde to, už bych se asi nepostavil:-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.03.2017
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Čerpání technických poznatků

                   

              Neexistuje asi nic technicky jednoduššího. Stejně vypadají i závěsné ramenné váhy. Prostě tažné lano brzdy tahá za střed té příčné tyčky a na konce té tyčky jsou připřažená lanka k jednotlivým brzdám. Když je krok lanek brzdy nestejný, tyčka se nahne, ale furt brzdí obě brzdy stejnoměrně.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.03.2017
              Autor: ronda
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Čerpání technických poznatků

                     

                Asi něco podobného jak u starých V brzd tam bylo taky takové vahadelko:-)
                https://www.google.cz/imgres?imgurl=http%3A%2F...

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.03.2017
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Čerpání technických poznatků

                       

                  Že by?

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.03.2017
                  Autor: Bobbob
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Čerpání technických poznatků

                       

                  Jen do určité míry. U Cantileverů to lanko ramínka prostě jen táhne za sebou, stahuje je tím k sobě. Kdežto u těch bubňáků je vahadýlko napříč, třeba deset centimetrů dlouhé. Přesně uprostřed je přichycený to lanko od páky a na koncích vahadýlka jsou chycený lanka k bubnům.
                  Je to i proto, kdyby se třeba jeden lanovod zahryznul, tak aby brzdilo alespoň druhé kolo.
                  Když jsou obě brzdy i lanovody v cajku, vahadýlko se ani nehne, jde furt k lanku kolmo. Když je nějaký problém, nahnutím kompenzuje nerovnoměrnost.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.03.2017
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Čerpání technických poznatků

                         

                    Tohle?

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 29.03.2017
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Čerpání technických poznatků

                           

                      Jo.
                      Dávala se tam taky kladka
                      http://knihovna.vergle.cz/skoda1000mb-knd...

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.03.2017
                      Autor: AV
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Čerpání technických poznatků

                           

                      Bingo ! :-)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 29.03.2017
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Čerpání technických poznatků

                           

                      Tohle by pro tebe bylo ideálním řešením. Čepem na váhadle by jsi současně spojil a odpojil vozík od pohonu.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 01.04.2017
                      Autor: Papji
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Čerpání technických poznatků

                             

                        Dobrý nápad.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 01.04.2017
                        Autor: Bobbob
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Hydraulický převod také zajistí stejnou sílu do obou větví. Ale ty chceš asi lanka.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.03.2017
      Autor: Brahma
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Hydraulika by asi bala na ty bubnovky přepych.
        Být tam kotouče tak by to šlo:-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.03.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Na tříkolce, kterou kamarádovi garážuji, jsou na jedné brzdové páce dvě lanka, na každý buben jedno. Tříkolku dělali v Azubu.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.03.2017
      Autor: petrp
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Taky mně to napadlo ale ja ještě budu řešit odpojení toho lanka jelikož to hnací zařízení se bude oddělovat od toho vozíku.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.03.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      a co dvě lanka? https://www.eoshop.cz/paka-brzdova-ty-68-na-dve...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.03.2017
      Autor: brum
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        To jen v případě že by to bylo součásti inv. vozíku. Pokud to bude na řidítkách tak bych musel vymýšlet spojku na dvě lanka.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.03.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Čerpání technických poznatků

               

          Tuhle brzdu
          https://sport.bazos.cz/inzerat/72679344/Brzda...
          určitě pamatuješ. Za lanko se zahákl (hliníkový) háček ...
          Budeš-li mít obě brzdy (oba bubny) ovládány propojenými lanky "opratí", stačí zaháknout a ... šlajf jak víno

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.03.2017
          Autor: AV
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Čerpání technických poznatků

               

          na 3kolce...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.03.2017
          Autor: brum
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Čerpání technických poznatků

                 

            Super inspirace, díky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2017
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Čerpání technických poznatků

                 

            Perfektní je to zavěšení řetězových trubek na popruh. To jsem pěkně naštvaný, že jsem něco takového nevymyslel sám.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 31.03.2017
            Autor: petrp
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Čerpání technických poznatků

                 

            Co to je za stroj ?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.04.2017
            Autor: highlander
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Čerpání technických poznatků

                   

              Tys tam nebyl?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.04.2017
              Autor: HonzaK
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Čerpání technických poznatků

                     

                Jestli byl, tak si nepamatuju :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.04.2017
                Autor: highlander
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Čerpání technických poznatků

                       

                  zato my jo!to se nedalo přeslechnout )-:

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 04.04.2017
                  Autor: brum
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Hlavová trubka

         

    Halavová trubka koupit raději zde

    http://cz.ti-bikes.com/other-titanium-bike...

    a nebo to lze nechat vyrobit i u nás?
    Jaký materieál použít?
    Nějaké rady a nápady?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 14.04.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: jekly

         

    Jaké použít jekly na rám 100x60x3mm nebo silnější (5mm) stěnu či stačí 80x60x3mm?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 14.04.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: jekly

           

      Trubky jsou vhodnější i přesto, že se hůře úhlují. Jinak stačí rozměry 50 x 50; nebo i 30 x 50 se stěnou 1,5, Max. 2 mm.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 15.04.2017
      Autor: Papji
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: jekly

             

        Zřejmě to tak je ale ja mám strach a proto mám Jindrův syndrom vše jistit a násobit:-)
        Našel jsem jekly 70x70x4 a 80x80x4 které do sebe dobře zapadají. Tenší by už byly s velkou vůli. Je ale možné že to přehodnotím až se zbavím strachu:-)
        Když vidím ty trubičky na inv. vozíku tak mně jímá hrůza že to má uvezt člověka o váze až 150kg:-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 15.04.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: jekly

               

          Na tříkolce mám hlavní trubku 51 x 1,2, na kole jekl 40 x 40 x 1,5. Když nabalím tříkolku, která váží cca 28 kg, dalšími 15 kg a nasednu já, tak jsem ihned přes 150 kg. Silnější stěna než 2 mm je opravdu zbytečná a pokud chceš opravdu hodně velké jekle, tak za Max. bych bral 60x40x2.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 15.04.2017
          Autor: Papji
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: jekly

                 

            Vycházím z tohoto konceptu
            http://www.ikbike.cz/rid-e/foto/rid-e-64
            Tam to ma taky dost masivní a navíc jen šroubované.
            Horní jekl bych chtěl takový aby jím procházela hlavová trubka, nahoře a dole přivařená k jeklu.

            http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 15.04.2017
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: jekly

                   

              To je pěkný :)
              Akorát si myslím, že je ten předek zbytečně hamotnej, to může být mnohem jemnější a furt to uveze půl tuny. Jedině snad, že by to muselo být vepředu těžké kvůli stabilitě do kopce...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.04.2017
              Autor: bara2
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: jekly

                   

              Není trubka jako trubka, zrovna tak jekl. To je na poradu s nějakým odporníkem, aby poradil nějaký festový materiál, pak se dá použít i dost tenká stěna. Mrkni na rámy kola, jsou to slupičky. Z běžného matroše by byly tlusté jak vodovodní trubky a stejně by se zohýbaly na prvním rygolu.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.04.2017
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: jekly

                   

              Když použiješ třídu oceli 11373 (což je v podstatě bláto),tak při to.stěny 2 mm to unese opravdu hodně. Tato třída oceli má pevnost v tahu min. 38 kg/mm2 a navíc má i výhodu, že pruží. Jak jsem psal výše, nebál bych se toho, že to nebude dostatečně pevné.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 15.04.2017
              Autor: Papji
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: jekly

                     

                V těch normách aby se čert vyznal ale zalibilo se mnbě tohle
                http://www.eshop-rychle.cz/www-nerezocel-cz...
                jenže vím prd o kvalitě a zda by to stačilo
                Hlavovou trubku tohle
                http://www.eshop-rychle.cz/www-nerezocel-cz...
                a sváry by se přepásaly timto
                http://www.eshop-rychle.cz/www-nerezocel-cz... jen se bojím zda to ve svárech bude pevné a nebude se to třeba kroutit:-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 15.04.2017
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: jekly

                       

                  Nahánět pevnost profilu tlouštkou stěny je dost neefektivní. Pokud budeš nad nějakou minimální hranicí kvůli svařování a aby se ti stěny profilu při namáhání neprolomily, tak je vždycky lepší přidat na velikosti profilu. U kulaté trubky myslím roste pevnost s čtvrtou mocninou průměru, takže pokud o 50 % zvětšíš tlouštku stěny, máš o polovinu původní pevnosti navíc. Pokud ale stejné množství materiálu (tj. stejná hmotnost) použiješ na zvětšení průměru trubky, vzroste ti pevnost na asi pětinásobek původní.
                  Víc než 2mm stěna podle mě opravdu nemá smysl. Pokud by ti to přišlo při 50 mm velikosti málo (podle mě je to ale naprosto dostatečné, koukni se třeba na čem drží kola přívěsného vozíku za auto, který uveze 750 kg), tak raději nech 2mm stěnu a vezmi třeba 60 mm rozměr. Už jen tímhle vyhraješ na pevnosti víc než 3mm stěnou a navíc to bude podstatně lehčí.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 15.04.2017
                  Autor: Marble
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: jekly

                       

                  Marble má pravdu, nemá smysl zbytečně zesilovat stěnu. Svár přepasávat taky nemá smysl, stejně bys ten pás musel přivařit k původní trubce a místo jednoho sváru bys měl viditelné dva, které ti změní strukturu původního materiálu. Jestli to chceš mít zaručeně pevné a navíc to opasávat, tak to udělěj z obyčejné oceli se silou stěny 1.5mm a opásek to uhlíkovou tkaninou a epoxidem. Ikdyž pokud dáš dostatečnou vrstvu karbonu, tak nepotřebuješ mít uvnitř tu ocel, tam pak stačí polystyren kvůli tvaru.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 15.04.2017
                  Autor: Papji
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: jekly

                       

                  Ad hlavová trubka -- pokud se bojíš pevnosti, tak by stálo za úvahu 1 1/4" hlavové složení (používá se občas na tandemech, mělo by jít poměrně rozumně sehnat). Zaprvé menší namáhání ložisek, které pak déle vydrží, a zadruhé (asi hlavní výhoda) tlustší a pevnější krk vidlice.
                  Mmch, možná je lepší vybrat hlavovu trubku tak, aby byla uvnitř o něco menší než normalizovaný průměr mističek a přebývající kousek vysoustružit. Vnitřní stěna trubek nebývá nijak extra přesná. Ale půjde to asi i bez toho.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 15.04.2017
                  Autor: Marble
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: jekly

                         

                    Vidle bude 1 1/8" tak že dostačující.
                    Ten jekl bych tedy dal tento

                    http://www.eshop-rychle.cz/www-nerezocel-cz...

                    Mám dvě varianty a u té jedne by se téměř nic nesvařovalo kromě hlavové trubky.
                    Jak to dočmárám tak to sem hodím:-)
                    Jinak vám oběma (tobě i Papjimu) moc díky za dobré rady.
                    Ještě budu muset vyřešit rychloupevnění k vozíku. Ten jekl 70x70 přijde vvsunout do jeklu 80x80 a nějak zajistit proti vytažení.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 15.04.2017
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: jekly

                         

                    Obě varianty

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 15.04.2017
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: jekly

                           

                      Osa zadního kola musí být až za sedadlem, se to jinak převrátí dozadu!
                      Takhle jak to máš, je to jak sulka, ale u té moc nehrozí, že koně vepředu zvedneš, i když i to jsem s poníkem cca 200 kg zažila.
                      http://www.cavalletto.cz/data/products/sulka...

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 15.04.2017
                      Autor: bara2
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: jekly

                             

                        Bude to tento vozík a sezení (konec) je na ose.
                        https://www.dmapraha.cz/katalog/mechanicke...
                        Má to bezpečnostní kolečka proti převrácení dozadu.
                        Ve předu budou ještě baterie a přední nosič s brašnou.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 15.04.2017
                        Autor: Bobbob
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: jekly

                               

                          No, víš, tohle jsou verky na malé rychlosti, ale ty s tím chceš jezdit celkem svižně hore kopcom, dole kopcom... Fakt jsem zažila ponďu viset ve šrákách s nohama v luftě a ta baterie tolik neváží. Mít těžiště posádky nad osou (což se ti v kopci může stát) je soustava velmi vratká, páka je sviňa věc.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 15.04.2017
                          Autor: bara2
                          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: jekly

                                 

                            Rychle jezdit určitě nebudu tak do 20km/h, proti tomu postavení se na záda jsou tam ty bezpečnostní kolečka.
                            A kopce si asi budu muset už odpustit ten motor by to neutáhnul to mám už dávno odzkoušeno:-)

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 16.04.2017
                            Autor: Bobbob
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: jekly

                           

                      Ještě mi napadá, nešlo by na ten předek využít část nějakého kola (bráno zepředu až po sedlovou trubku)? Dyť kola s nízkým nástupem se dělají a nějakej starej malej oceláč by se dal určitě pohledat. Mi přijde, že to zbytečně předimenzováváš, jednak proto, že ti to sváry jeklů oslabí a druhak proto, že nemáš odhad. Ale koukni třeba na ty sulky, to je pár relativně tenkejch trubek, nejezdí se s tím po žádným asfaltě a dá se s tím jet klidně přes čtyřicet...
                      Ono i kdybys vzal předek ze starýho dětskýho kola, tak se tam jiný trubky jak na dospělácký stejně nedávaly, akorát jsou kratší... A měl bys to už posvařovaný a poohýbaný. Hlavní váhu a otřesy od motoru stejně ponese zadní náprava.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 16.04.2017
                      Autor: bara2
                      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: jekly

                           

                      Tady máš hezkou fotku.
                      http://www.ifauna.cz/images/nforum-foto/foto...
                      Ta baba není žádná lehká váha... Sedadlo jde dát klidně níž a víc dopředu a ještě se pod něho baterka vejde. Místo poníka dáš přední stavbu nějakáho dámskýho kola a pojede to jak vítr. Neber inspiraci jen u motorek, ty jezděj 200 a mají výbušnej motor. Ty tam budeš mít elektromotůrek a jediný, co potřebuješ řešit je max, 200 kg váhy, to uveze aji ten malej modrej drátěnej dvoukoláček.
                      Kriplkáry jsou hamotný a těžký akorát kvůlivá tomu těžišti, aby se při malé základně a velké výšce nepřevrátily, ale pokud uvažuješ o třech kolech a rozumně umístíš těžiště,můžeš to udělat úplně lehoučký a z jemnejch profilů.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 16.04.2017
                      Autor: bara2
                      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: jekly

                             

                        Ty jsi asi nečetla zadání, jinak by jsi věděla že to musí být inv. vozík který vleze tam kam potřebuji:-)
                        Kdybych měl prostory tak koupím deltu a mám vystaráno.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 16.04.2017
                        Autor: Bobbob
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: jekly

                               

                          Invalidní vozík do bytu je jedna věc a cestovní vozík druhá. U toho cestovního chceš ten předek odpojovat. To všechno chápu a nevidím v tom problém, rozpojovací to bejt klidně může (poníka taky vypřahajou). Jde mi spíš o to, že uvažuješ jen jedno sedadlo na všechno. To v chodbě nejde zaparkovat druhý, klidně i rozložený? O jednom bych uvažovala jen v případě, že se svépomocí nedokážeš dostat z jednoho do druhýho, ale pokud to jde, tak na venkovní pohyb nepovažuju klasickej invalidní vozík jedoucí rychlostí 20 km/h za vhodnej, na to už jsou ty speciální motokáry za nehorázný peníze, což, jak jsem vyrozumněla, nechceš.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 16.04.2017
                          Autor: bara2
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: jekly

                                 

                            Ale báro ty nechapeš a nebo nechceš chápat:-)
                            1) nikam nic tahat nebudu a vozík bude ve sklepě kde se vleze jen on a připojné zařízení Tečka.
                            2) je to ocelový vozík a v pohodě vydrží cokoliv, vyhledej si na yutube a přesvěč se než cokoliv napíšeš:-)
                            3) dají se na tom jezdit takové terény že by se ti zatočila hlava (a taky se jezdi):-)
                            4)motokáru mít ani nemůžu, nesedl bych do ni, zdr. stav to nedovolí.
                            Zkratka přes ten inv. vozík nejede vlak, smiř se stím, vím dobře co chci a proč to chci.
                            Tak že, pokud máš nějaké nápady či rady k danému, budu rád za každý poznatek:-)

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 16.04.2017
                            Autor: Bobbob
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: jekly

                                 

                            https://www.youtube.com/watch?v=q7LE3yorItQ

                            https://www.youtube.com/watch?v=uwMfelKDQFw

                            https://www.youtube.com/watch?v=ogbWghwMyz8
                            a zde se dobře podívej kde sedí a jak má těžiště

                            https://www.youtube.com/watch?v=jEW_S7x1E3I
                            Doufám že ti to názorně stačí:-)

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 16.04.2017
                            Autor: Bobbob
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: jekly

                                   

                              Zde je krásně vidět jak daleko sedí za osou kol
                              https://www.youtube.com/watch?v=W7nQe6Lwkjk

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 16.04.2017
                              Autor: Bobbob
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: jekly

                                     

                                Nechci ti brát iluze, ale ten člověk je přímo nad osou zadních kol (hmotnostně) a vepředu má na dlouhé páce ještě dvě závaží. Pokud by se narovnal a opřel o to opěrátko, už by to tak veselé nebylo, ale je celkem štíhlej, takže by ho asi ta baterka a přední kolo nejspíš vyvážily. Ale ty chceš dávat baterku pod sedačku, tj. na krátké rameno páky a vepředu jen relativně lehkou vidlici (bez zátěže baterií) a podle těch obrázků i s větším sklonem, takže s kratším ramenem páky.
                                Tyto silové poměry jsou mnohem důležitější jak profil trubky a na tom tvém obrázku výše mi hmoty a vzdálenosti od otočného bodu prostě na oko nesedí.
                                Tohle dokážeš spočítat poměrně přesně, takže važ, měř a dej tam raděl rezervu, padat z toho budeš ty, ne já. Stojící člověk má těžiště měkde v prostoru dutiny břišní, v dostihovém sedu (nebo to ber ve spurterské pozici na kole) je těžiště mimo "hmotu", někde mezi hrudníkem a stehnama. Ležérně opřenej o opěradlo s nohama pod sebou ho zas má jinde.
                                Těžiště je to místo, kterým se vede kolmice k zemi ukazující vektor gravitační síly. Jestli má člověk prdel před osou či za osou není tak podstatné, podstatné je, kde má hrudník, hlavu, nohy, ruce ..., každej ten kus něco váží a čím dál od osy působí větší silou.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 16.04.2017
                                Autor: bara2
                                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: jekly

                                       

                                  Jela jsi někdy na inv. vozíku? Ja ano jelikož otec byl bez obou nohou a vím moc dobře kde seděl a kde měl těžiště. Klidně se i opíral a já si to vyzkoušel taky. Nikdy se nepřevrátil a já rovněž ne. Ty hrozně ráda teoretizuješ ale to fakt nestačí.
                                  Baterie nebudou pod vozíkem ale na tom rámu hodně blízko hlavové trubky. Pod vozíkem je uchcení celého systému.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 16.04.2017
                                  Autor: Bobbob
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: jekly

                                         

                                    Obrázek
                                    A jak vidíš na všech videich tak to funguje.
                                    Navic jsou tam vzadu ty dorazy které zabrání převrácení.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 16.04.2017
                                    Autor: Bobbob
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: jekly

                                         

                                    Jet jsem na tom nejela, ale poslední rok jsem na tom do lesa tlačila mámu a vím, jak je to na polňačce, na louce či jakýmkoliv hrbu vratký a jakou sílu mě to stálo. Takovej železniční přejezd byl pomalu rébus, jak se přes to dostat.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 16.04.2017
                                    Autor: bara2
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                    • Re: jekly

                                           

                                      A to byl lehoučkej vozík a máma neměla ani padesát kilo. Si na tom nedovedu představit stodvacetikilovýho chlapa ve dvacetikilometrový rychlosti ani v mírné zatáčce. To by musel dole vézt dva pztle cementu a to by zas ta baterka tak dlouho neutáhla.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 16.04.2017
                                      Autor: bara2
                                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                  • Re: jekly

                                         

                                    Na invalidním vozíku se těžiště pacienta umísťuje nad osu zadního kola proto, aby se vozík snadno zvedal předními kolečky nad překážku. Prostě to otočíč okolo té osy v zadních kolech a lehounce zvedneš. Osoba na vozíku to má v pažích a může to celkem lehce ovládat při nacvičené šikovnosti, průvodce vzadu za vozíkem to snadno jistí. Ale pro silniční trojkolku tohle vše odpadá a je třeba se nad nebezpečím převrácení nazad alespoň zamyslet a ne ho rovnou jako teoretický odmítat. Bára ti docela dobře radí.

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 16.04.2017
                                    Autor: Brahma
                                    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                    • Re: jekly

                                           

                                      Podívej se laskavě na všechna videa s touto pseudo problematikou a potom piš připominky.
                                      A momo jiné zde neřeším kdyby coby ale technická řešení připojení.
                                      Pokud bára ani ty nemáte nic k technické stránce tak prosím neraďte.

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 17.04.2017
                                      Autor: Bobbob
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
                                      • Re: jekly

                                             

                                        Bobe, ty stroje na videích jsou vepředu těžký, hamotný a má to důvod. Pokud si myslíš, že stabilita jízdní soustavy není technickou otázkou, budiž. A ta hmota potřebuje pro pohyb energii, takže to bude souviset se spotřebou elektriky, kapacitou baterií, v tom seš odborník ty. Motor mají taky tuším až v předním kole. Co se únosnosti profilů týče, jsem strojař, a každej statik se mě řehtá, jak věci předimenzovávám, ale ani já bych nevolila takový profily. Evidentně ses ptal na profil, jestli bude stačit, na to ti odpovídali lehokolisti dostatečně. Prostě jsem si na těch obrázkách všimla něčeho jiného, představila si na tom velkýho chlapa a ani ten velkej a těžkej profil mi to "baj voko" nevyvažuje. Zkonzultuj to s Jindrou, ten je v tomto vzdělanej. Já si myslím, že se dá udělat všechno, akorát se to musí dobře spočítat a navrhnout tak, aby to vyhovovalo únosností, spotřebou, stabilitou, rozměry, jízdními vlastnostmi... až po barvu laku.
                                        Osobně ti přeji hodně zdaru, nemáš to jednoduchý a bojuješ jak lev.

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 17.04.2017
                                        Autor: bara2
                                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: jekly

                                               

                                          Báro taky to budu mít ve předu těžké, bude tam motor a baterie + brašna nad předním kole bratru 30-35kg to dělat bude včetně vidlice a řidítek.
                                          Viděl jsem na tom rajtovat robustnější invalidy než jsem já a bylo to v pohodě.
                                          Ovšem znova a dokola opakuji že vzadu jsou bezpečnostní kolečka která by případnému převrácení dozadu zabránily.
                                          Co se týká profilu tak ten se hlavně nesmí kroutit a klidně může být i 2mm pokud to splní.
                                          Měla by to být kopie tohoto
                                          http://potreby-pro-seniory.cz/doplnky/724...

                                          Ten pán na orázku taky není žádný drobeček a dokonce se i opírá:-)

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 17.04.2017
                                          Autor: Bobbob
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: jekly

                                               

                                          Máš určitě pravdu, že poloha těžiště je v tomto případě hodně důležitá. Je třeba si ale rovněž uvědomit, že u normálně rostlého člověka jsou nohy většinou těžší, než tělo. Takže když si uvědomíš, že člověk sedící na vozíku má více zatížený předek vozíku (těžiště je jednoznačně vpředu) a to tak, aby byl schopen bez převrácení dozadu vyjet i nějaký kopeček (nájezd na rampu u schodiště apod.), tak musí být jasné, že převrácení Bobbovi tak snadno nehrozí. Navíc jak píše bude mít tažnou jednotku o nemalé hmotnosti, což by teoreticky mohlo eliminovat záklon připojeného vozíku k jednotce.
                                          Nejjednodušší by to bylo spočítat, než pouze teoretizovat. Bobbob má pravdu v tom, že tyto vozíky napojené na pohonnou jednotku jezdí a navíc možné převrácení dozadu chce vyloučit opěrnými kolečky. Já bych se toho převrácení v jeho případě nebál. To spíše bych měl obavu, že se při vyšší rychlosti vyklopí bočně v zatáčce. To bude pro něj větší oříšek, naučit se jezdit tak, aby zatáčky projížděl pomalu. Jedině, že by se naučil do zatáčky klopit i vozík.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 17.04.2017
                                          Autor: Papji
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: jekly

                                               

                                          Zhoupni se na židi přes kritickej bod a uvidíš, jak málo ty nohy oproti tělu váží, a to je budeš mít natažený ani nebudeš vědět jak :))
                                          Každopádně kolečka vzadu to můžou zastavit, i když je s podivem, mít důvěru v pevnost dvou cca 1O mm osiček, možná v plastovejch ložiskách, a uvažovat o 100 jeklu vepředu. Ale věřím, že ty osičky to udží. Spíš si představuju, jak se z té "zadní polohy" v případě krize bude dostávat zpátky. Víš, já už nejsu nejmladší a spousta věcí, která dřív byla úplná brnkačka, se najednou stává čím dál tím obtížnější...

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 17.04.2017
                                          Autor: bara2
                                          Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                        • Re: jekly

                                               

                                          Datum: dnes v 11:00
                                          Autor: bara2
                                          S tou židlí se ti to moc nepovedlo. Kritický bod u židle a vozíku je trošku rozdíl nemyslíš?.
                                          Ta zadní opěrná kolečka na vozíku nejsou pro srandu králíkům, ale právě proto, aby se člověk sedící na vozíku přes ten kritický bod nedostal. Takže by žádná krize neměla nastat. S Bobbobem se znám osobně a nemyslím si, že právě on by patřil k lidem, kteří jsou schopni bezmyšlenkovitě riskovat. On hraje na jistotu, tzn., že vždy počítá navíc s nějakou rezervou.
                                          Pokud jsi opravdu četla to co napsal, tak sis musela všimnout i toho, že psal, že s kopci už do budoucna nepočítá.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 17.04.2017
                                          Autor: Papji
                                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: jekly

                                             

                                        Jestli nejsi schopen pochopit upřímně míněnou radu, která se zakládá na docela rozumné úvaze, tak ti není pomoci. Prostě si tu hubu musíš namlít sám, abys experimntálně ověřil to, co jiná vidí za použití elementárních fyzikálních zákonů. Tak si to užij. Komu není rady ...

                                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                        Datum: 17.04.2017
                                        Autor: Brahma
                                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                        • Re: jekly

                                               

                                          Takováhle připomínka by byla na místě pokud by vymýšlel něco zcela jiného než bežně funguje, něco co jde mimo vyzkoušené výrobky s potřebnou certifikací. Ale když jen chce vyrobit něco běžně bezpečně funguje, tak se mi zdá poněkud mimo.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 17.04.2017
                                          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                        • Re: jekly

                                               

                                          Milý brahmo, jsem rád že máš péči o mé zdraví:-)
                                          Mám 4 roky praxe z minulosti kdy jsem se staral o svého beznohého otce a vím moc dobře jak ty vozíky fungují a co dělají.
                                          Přečti si co píše Papji a taky lelek. Podívej se na videa co jsem zde dal a pak se vzrušuj:-)
                                          Nestavím nic jineho než to co se běžně prodává.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 17.04.2017
                                          Autor: Bobbob
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: jekly

                                               

                                          Já se nevzrušuji a ty si dělej co chceš podle svého uvážení. Je to tvůj vozík a tvůj boj. Tak si ho užij.

                                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                          Datum: 17.04.2017
                                          Autor: Brahma
                                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Tahle vidlice by tam snad mohla být

    https://www.kupkolo.cz/vidlice-24-sr-suntour...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Tak tohle by mohlo být ono

    http://potreby-pro-seniory.cz/doplnky/724...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.04.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Zde na fotce je vidět jaký použili profil na nosný rám a nic malého to není:-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 17.04.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Tak ještě jednou fotka

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 17.04.2017
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Dopdele spravte to už:-)

        Bohužel nikde není vidět jak je to spojeno s vozíkem (protikus).

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 17.04.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Je to masivnější, je to vcelku běžný hliníkový profil, co se používá pro stavbu strojů (nebo u veletržních stánků atp.).

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 17.04.2017
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Našel jsem tohle ale to není ono
        http://www.alupa.cz/hlinik/hlinikovy-system...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 17.04.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Čerpání technických poznatků

               

          Al profily nedělá jenom Alupa.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 17.04.2017
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Čerpání technických poznatků

                 

            JJ, hledám a něco jsem našel dokonce v dosahu 25km od bydliště:-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 17.04.2017
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Čerpání technických poznatků

               

          Tohle je aspoň trochu podobné, bohužel mají tam jen 80x40 raději bych bral 80x60.
          Taky je otázka zda prodají kousek materiálu když jsou zaměření na prumyslovou výrobu.

          http://www.alvaris.eu/de/cesko/hlinikovy...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 17.04.2017
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Čerpání technických poznatků

                 

            ....na tak krátkou vzdálenost to unese daleko víc než 250kg- záleží spíš na pevnosti spojení...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 17.04.2017
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Tak dnes jsem už objenal první část materiálu

    Objednané komponenty

    Profil 8 40x80 - Systém 40, délka 331 mm
    Číslo dílu: 400 100 025
    Množství: 1 Ks
    Cena komponentu: 267 Kč za Ks bez DPH
    Příplatek za balení - dopravu: 0 Kč za 1 Ks včetně DPH
    Sazba DPH: 21%
    Profil 8 40x80 - Systém 40, délka 437 mm
    Číslo dílu: 400 100 025
    Množství: 1 Ks
    Cena komponentu: 334 Kč za Ks bez DPH
    Příplatek za balení - dopravu: 0 Kč za 1 Ks včetně DPH
    Sazba DPH: 21%
    Matice do drážky M8 sklopná s pružinou - N 8
    Číslo dílu: 400 300 056
    Množství: 20 Ks
    Cena komponentu: 12 Kč za Ks bez DPH
    Příplatek za balení - dopravu: 0 Kč za 20 Ks včetně DPH
    Sazba DPH: 21%
    Matice do drážky M8 schwer - N 8
    Číslo dílu: 400 300 058
    Množství: 4 Ks
    Cena komponentu: 22 Kč za Ks bez DPH
    Příplatek za balení - dopravu: 0 Kč za 4 Ks včetně DPH
    Sazba DPH: 21%
    Profilová spojka bez upevňovací sady - N 8
    Číslo dílu: 400 300 046
    Množství: 2 Ks
    Cena komponentu: 136 Kč za Ks bez DPH
    Příplatek za balení - dopravu: 0 Kč za 2 Ks včetně DPH
    Sazba DPH: 21%

    http://www.askmt.com/stranka-profil-8-40x80...
    http://www.askmt.com/stranka-matice-do-drazky...
    http://www.askmt.com/eshop-profilova-spojka-bez...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 17.04.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Jestli můžu doporučit, tam kde jsou nějaké vibrace, bych pořídil ještě nějaké lepidlo pro zajištění závitů, ať to nemusíš utahovat na bejka a nerozvolňuje se to.
      Např od osvědčených Loctite, nebo Retech. Hlavně vybrat to "na rozebíratelné" závitové spoje.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 17.04.2017
      Autor: ronda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Taky mně to napadlo i když někdy stačí i perovky.
        Teď řeším havovou trubku zda ba to molo být z jednoho kusu hliníku kde by byla provrtána díra na trubku a zároveň vyfrézovány otvory pro misky.
        Nebo to raději nechat udělat z oceli.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 17.04.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Čerpání technických poznatků

               

          Zase se sere obrázek

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 17.04.2017
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Čerpání technických poznatků

               

          Matroš tento
          EN AW 7075 T651 AlZn5,5MgCu

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 17.04.2017
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Tak nevím kterou vidlu vybrat
    https://www.kupkolo.cz/vidlice-force-mtb-24-al...
    nebo
    https://www.kupkolo.cz/vidlice-24-sr-suntour...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 18.04.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      ....no přece takú, co ti lepší vyhovuje a neudělá "díru v peněžence"...;-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 18.04.2017
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Kolegové udrží to jediná nosná osa pravděpodbně o průměru 12mm = červená šipka.
    Modrá šipka = zajišťovací pružinová západka
    Žlutá šipka = zajišťovací červík prům. asi 10-12mm, ten nic nenese jen zajišťuje chod celého systému v určitém úhlu.
    Viz obrázek

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 19.04.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Váhu to snad moc velkou nenese, většina je na zadku. Takže to hlavně tahá a drží brzdu.
      Má to nějak účinně brzděný zadek ? Na rozdíl od kola, kde jsou váhy rozložený a hlavní je přední brzda, tady bude spíš brát zadek. Předek bys před sebou nejspíš hrnul.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 19.04.2017
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Vzadu jsou bubnovky, váhu to nese poloviční, tedy si myslím.
        Zvažuji tám dát pro jistotu tento čep

        http://eshop.mekrs.cz/cep-s-hl.a-dirou-h11...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 19.04.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Čerpání technických poznatků

               

          Sedíš nad zadní osou, nikoliv uprostřed. A při brzdění se nebudeš nahýbat nad řidítka, přenášet váhu. Tady budou ty brzdy minimálně rovnocenný.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.04.2017
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Čerpání technických poznatků

                 

            Sezení se asi posune kousek dopředu tak že to nebude úplně na ose ale i tak máš nejspiš pravdu.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 19.04.2017
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Čerpání technických poznatků

                   

              To pak jo. Tam bude hrát roli v přenosu těžiště každej cenťák.

              Viděl jsem na nějakým videu podobný vozík, ale profi a děsně namakanej. Při změně z běžného invalidního se připřáhnul pohon - a pak se nějak šikovně a jednoduše posunula zadní osa kol celá asi o patnáct cenťáků dozadu. takže pilot pak seděl víceméně uprostřed. Určitě se zlepšily jízdní vlastnosti, ovladatelnost i bezpečnost.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 19.04.2017
              Autor: ronda
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Čerpání technických poznatků

                     

                Taky jsem to viděl u němčourů:-)
                Vidíš ovšem sám že cena profi je neúnosná.
                Ja budu schopen to postavit za třetinovou cenu.
                Co by jsi mi poradil ohledně té vidlice dát tam pevnou a nebo odpruženou?

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 19.04.2017
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Čerpání technických poznatků

                       

                  Tam asi bude hrát dost roli to těžiště a rozvor. Čím dál to budeš mít před sebou a zadní osu pod sebou, tím zbytečnější by byla odpružená.
                  Pokud ale nebudeš ten předek vyloženě zatěžovat, nebo jezdit velkým fofrem, tak si myslím, že by stačila v pohodě pevná. Odpružená může pobrat nějakou hrubší nerovnost, co by nepobral přední balon. Předpokládám teda, že vzhledem k záběru i brzdění budeš mít na předním kole něco objemnějšího, kvůli adhezi. Zároveň to taky bude účinně pružit a žehlit drobnější nerovnosti.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 19.04.2017
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Čerpání technických poznatků

                         

                    Bude tam nějaký balon určitě, pokud seženu něvo na 20", ještě jsem se ani nedíval co je na trhu dostupné.
                    Zvažuji tuhle vidlici
                    http://www.katmar.cz/brave-hardrocker-vidlice...
                    je to 26", je sice o 4cm delší než 24" ale to nevadí:-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 19.04.2017
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Čerpání technických poznatků

                           

                      Něco takového

                      https://www.kupkolo.cz/plast-bmx-maxxis-holy...

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 19.04.2017
                      Autor: Bobbob
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Čerpání technických poznatků

                           

                      Já mám u lehouše na přední 20" nějaký Schwalbe co si ho prý berou takoví ti hoši co s kolem někde skákají. Musel bych se mrknout do garáže a to se mi teď nechce. Je to pneumatika jak hrom. A po 4000 km furt jak nová.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 19.04.2017
                      Autor: petrp
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Čerpání technických poznatků

                           

                      20" plášťů na BMX je celkem výběr.Ať už se vzorkem, nebo téměř hladké.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 20.04.2017
                      Autor: Papji
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Čerpání technických poznatků

         

    Hlavová trubka, jaký minimální rozměr (délka) lze použít, ja jsem na 130mm bude to stačit?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.04.2017
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Čerpání technických poznatků

           

      Čím delší, tím stabilnější a pevnější. Ale pro tohle posouvadlo bude určitě stačit i nějaké minimum. Porovnal bych to s hlavovým z kola, o nějaký cenťáček zas nepofrčí. Na kolech s menším rámem bývají hlavová dost nízká. Otázka, jestli se to pak nedohání vhodnějším typem hlavového složení.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 20.04.2017
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Čerpání technických poznatků

             

        Běžně jsem našel 140-150mm tak že by to mohlo stačit.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 20.04.2017
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Na cesty po Evropě

dnes
hledáme společníky - páry 60+. Blíže viz na www.jak-cestujeme.cz

Hledám: Cyklistka hledá cyklistu

včera
Ahooooj cyklisti.Hledám k sobě chlapa pro společné cyklotoulání přírodou.Také z Prahy.Věkem nejlépe od 45 -do 55…

Hledám: cyklodovolená

včera
Ahoj, nechtěl by se někdo se mnou (žena 58 let) a skupinou 10 přátel ve věku mezi 50-60 lety zúčastnit…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

283 cyklistů (25 přihlášených)

Maďarsko a Chorvatsko na kole

Skončila zima nezima. Vypnul jsem lyžařský vlek, naštípal dříví na zimu příští, zabalil vše potřebné,…
pavelv | 20.04.2017

Paříž

Paříž je vždycky dobrá volba, asi tak nějak zní věta z jednoho romantického filmu, je to klišé nebo pravda?…
HMS | 19.03.2017

Oravareitti - Veverčí stezka na kánoi - Finsko 2016

Pro oživení poněkud pochmurné atmosféry způsobené cyklistickou mimosezónou si dovoluji uveřejnit ryze vodácký…
šíp | 13.02.2017