Země: Česko Česko

Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

Dobry den vsem,

prihlasi se nekdo k minorite uzivatelu skladacek,neni nas asi mnoho.Jake mate pozitivni nebo negativni zkusenosti s timto doplnkem dopravy.
Za mne.Vikendove vylety - dojedu dal vlakem a pak prejizdim 50 km a zase vlakem domu.Plus v lete tyden dovolene a "rezijka ceskych drah".
Silnice jezdim na TERN-Linku a pokud je vice terenu,mam rozebiratelne 26"-kolo -vyndam riditka,kola a ram prelomim vejpul.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 21.10.2016
Autor: mares
  • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

         

    Jedna z největších výhod skládaček je právě skladnost- ta se využije při bezplatné přepravě vlakem ( i když i tam záleží na benevolenci průvodčího, protože většinou přesahují povolený rozměr spoluzavazadla),nevýhody převažují (rychlost, vybavení nosiči a brašnami,nevhodnost pro expedice), ale někomu vyhovují, tak proč ne. Negativních zkušenosti s přepravou běžného kola vlakem mám hafol- ale to sem nepatří, takže jen tolik....

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 22.10.2016
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • cesty vlakem a kola ČD

           

      Když je řeč o těch vlacích, trochu off-topic... Taky nejsem úplně nadšený z přepravy normálního kola vlakem, skládačku nemám.. tak jsem si koncem léta říkal, jestli nezkusit ty půjčovny ČD - dojet si vlakem jen sám a pak (u mě konkrétně by to bylo v Břeclavi) si půjčit to "nádražácký" kolo na výlet. Nemáte s tím někdo zkušenost? Např. v jakým stavu mají ty kola, jestli to nejsou plečky... apod. :) Díky. :)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 05.12.2016
      Autor: Andrej
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cesty vlakem a kola ČD

             

        Břeclavské půjčovací kola jsem neviděla, ale v Otrokovicích jsou kola Author horizon cross- pánské, dámské i dětské, různé velikosti rámů, převody 3x7. Jsou plně vybavená - blatníky, světla a tak. Jedno je i s dětskou sedačkou. Stará jsou asi 2 roky. Podmínky půjčení jsou na www.cd.cz

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.12.2016
        Autor: plusjedna
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

         

    My dojeli na skl. kolech do Bělehradu, do Hel sever Polska...atd..skládačky jsou NEJLEPŠÍ...fakt paráda.
    Jedou pomalu...cíl je cesta , cíl jsou lidé na cestě..

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.10.2016
    Autor: japa
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

           

      ...a na to je třeba skládačka? Jezdím od začátku zrovna tak- za poznáním krás, kultury a života místních na treku. Nevyžaduje na projetí stejné trasy tolik námahy a když je potřeba, "stačí přehodit a přišlápnout", ale "proti gustu...." ;-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.10.2016
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

             

        jenže oni dojeli jen tam. Zpátky už museli jet něčím co má s cyklistikou společného pramálo.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.10.2016
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

               

          ....tak to by mne nenapadlo...:-((

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.10.2016
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

               

          Chystáme se dojet do Constatnta. Celkem asi 2500 km.
          Za určitou dobu. Myslíš jet na kolech i zpět?
          Hloupost....nemáme tolik času. Rád se seznámím s někým, kdo pracuje a má čas ujet 5000 km, kde by vzal tolik času.
          JaPa

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.12.2016
          Autor: japa
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

                 

            Do Constanty v Rumunsku? A odkud?
            Pokud bys plánoval jízdu "po ose", bylo by lepší(?) volit jako místo startu východní Slovensko - konkrétně z Košic je ta vzdálenost cca 1000 km (jedna cesta)
            Průjezd Sk, UA, Ro

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.12.2016
            Autor: AV
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

         

    Tak jo, hlásím se :-).
    Vytuněná eska z kovošrotu, osm převodů, pořádné brzdy, zúžená řidítka, košík, dvojnohý stojánek a plná výbava do mokra a tmy. Používám ji na každodenní ježdění do práce a za nákupy - doprava, ne doplněk.

    Pozitiva: otočí se na fleku a projede skoro všude (do ucpaných ulic ideální). Snadné parkování, většinou ji ani neskládám. Je bezúdržbová a kdykoli připravená k jízdě. Má příjemnou geometrii stabilní za jakékoli rychlosti. V nouzi se bez rozebírání vejde i do auta, vlak je bez problémů.

    Negativa: o fous pomalejší než ostatní kola (aerodynamika + nábojová převodovka + zesílené pláště), i když na mé trase pořád rychlejší než MHD. Je o dvě kila těžší než favorit. Nepobere moc nákladu. Po 50 kilometrech začíná bolet zadek a ruce a není jak změnit úchop nebo posez. Skládá se jenom napůl, do rozměrů příručního zavazadla se nevejde. Na dlažebních kostkách nepříjemně drncá.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 31.10.2016
    Autor: NightRider
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

           

      Mohl bys uvést podrobnosti o těch osmi převodech (máš tam dvojtác + čtyřkolečko, nebo co?) a pořádných brzdách? To jsi zrušil zadní torpédovou brzdu?
      (ptám se proto, že teď budu na zakázku trochu upravovat právě starou skládací esku, tak bych tam třeba něco využil, hlavně ty převody) :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.11.2016
      Autor: Airline
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

             

        Právě že podrobností je habakuk na stránkách uživatele NightRider. Také jsem tam studoval skládačku (samostatná stránka) i zadní náboj s osmi převody (jiná samostatná stránka).
        Klikni na nick NightRider pod příspěvkem, zobrazí se Ti okno s adresou stránek...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.11.2016
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

               

          Ok, díky! :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.11.2016
          Autor: Airline
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Už jsi upravil skládačku?

             

        Tak jak dopadla zakázka? Hoď sem nějaké podrobnosti.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 11.12.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

         

    Skvělé téma. Těšil jsem se, jak si počtu, protože právě o pořízení skládačky uvažuji; ale smůla - málo příspěvků, asi málo uživatelů skládaček...

    Alespoň jsem vlezl na stránky uživatele NightRider a prostudoval jeho Korálovku. A mám na něj dotaz a prosbu.
    Napiš prosím rozměr pneu na skládačce, případně, pokud víš, tak rozměr ráfku. A také počet děr v ráfku.

    V Knize Knih píší o skládačce Eska 636:
    plášť 47 - 406 (20 x 1,75);
    ráfek 406 x 27;
    počet děr 28.
    Tak mě zajímá, zda to sedí.

    A má někdo zkušenost, jak složitá/jednoduchá je výměna pastorku na třírychlostním zadním náboji?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.11.2016
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

           

      Výměna trvá asi minutu když jsi trochu zručný. Pastorek stojí cca 30kč, řetěz musí být širší stojí do 100 Kč. Guma by měla sedět mám 20*1,95 myslím a v pohodě

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.11.2016
      Autor: Billicek
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

           

      Málo uživatelů skládaček není, ale už se tu hodně napsalo. Není důvod se opakovat.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.11.2016
      Autor: MiBo
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

           

      Ano, údaje z knížky sedí. Šířku ráfku jsem neměřil, ale od oka to odpovídá. Na svém bastlu mám ráfky 406x19 s 36 dírami (příště bych dal spíš 32).

      K tomu třírychlostnímu náboji: Sturmey-Archer jistí pastorek pružným kroužkem, který stačí vyloupnout šroubovákem a je to. Jiné značky jsem zblízka nezkoumal.

      Díky za komentáře :-).

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 08.11.2016
      Autor: NightRider
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Skládací kolo Eska 1 / 5 - úvahy o pořízení skládačky.

         

    O pořízení skladacího kola jsem již uvažoval při prvním čtení tohoto tématu. Nejméně jednou týdně musím cestovat z Prahy 4 - Krče do Prahy 6 - Řep, a zpravidla pozdě večer zpět. Zpočátku jsem jezdil autem - jak jinak, že ano. Ale autem už mě to otravuje. Buď kolony na Plzeňské, anebo bez kolon, ale oklikou okolo Jinočan. Tak jsem zkusil MHD. Pěšky na zastávku, bus, metro, bus, pěšky do cíle. Hm... pořád nic moc, hlavně velká ztráta času.
    Pak jednou při cestě zpět P6 -> P4 mě nebavilo čekat na autobus, tak jsem došel z Řep na metro do Stodůlek pěšky. Prima procházka na vyčištění hlavy, a protože to bylo večer, tak i vcelku bez aut. Příště už cíleně na Lužiny, potom na Hůrku. Tak jsem objevil noční Centrální park, který se mi zalíbil. Nejhezčí noční vycházka pak byla 9 km Řepy 21:30 - pramen Prokopského potoka - Centrální park - Prokopské údolí - Barrandov, kde jsem ve 23:37 chytil předposlední denní bus přímo na Budějovickou.
    Na ja, vycházky, hezká věc, ale chtělo by to zrychlit!
    Chtělo by to zrychlit...
    Tak jsem začal uvažovat o skládačce. A proč skládačku, když mám svoje Favority? Od skládačky očekávám - na rozdíl od „závodění“ na Favoritu - pohodlný vzpřímený posez a možnost cestovat na kole v „civilu“.
    A už je Eska doma! :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.11.2016
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

         

    První zkušenost: ze Zeleného Pruhu na Esce do Braníka, přes Barrandovký most na Smíchov. Metrem do Zličína. Sjet z kopečka do Řep. Zpět na kole do Stodůlek, přes Centrální park na Hůrku. Metrem na Smíchov. Na Esce do Braníka a nahoru na Zelený Pruh.
    18 km kolmo. Paráda!

    Druhá zkušenost: pozdně odpoledné jednání v Uhříněvsi, na které se mi po celém pracovním dni ale vůbec nechce autem. Takže 1,5 km kolmo na metro Budějovická. Metrem na Háje. Na Esce přes Petrovice a Měcholupy na Kutnohorskou. Po jednání kolmo zpět k metru. Ale venku je relativně hezky, i když už dávno tma jako v pytli, a tak pokračuji na Esce přes Chodov a okolo depa Kačerov až na Zelený Pruh. A to jsem cestou ještě vyřídil holiče a nákup.
    23 km kolmo. Paráda!

    Třetí zkušenost: ze Zeleného Pruhu přes Pankrác, Palouček, Čikovu na Výtoň, přes železniční most na Smíchov. Metrem do Zličína. Sjet z kopečka do Řep. Zpět na kole do Stodůlek, přes Centrální park do Jinonic, na Smíchov, do Braníka a nahoru na Zelený Pruh.
    25,5 km kolmo. Paráda!
    Těšil jsem se, že padne třicítka, a tak jsem trasu natahoval, jak to jen šlo. A nic. Jestli jsem třeba nenarazil na nějaký limit pražské cyklodopravy? :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.11.2016
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

           

      Jak jsi vysoký? Já na svoji esce musel prodloužit sedlovku o asi 15cm, jinak jsem měl při svých 180cm směšně nízký posez. Pak bylo třeba vyměnit vidlici a všechno co se točí.
      Místo torpéda jsem dal sedmi kvalt SRAM. A samozřejmě pořádné sedlo místo té papuče. Nakonec je to na dojíždění do práce výborná věc, taky není třeba bát se nechat jí stát nezamčenou u obchodu, nebo hospody.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.11.2016
      Autor: Suchoj
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

             

        Jo, a taky jsou důležité dobré pláště. Zadní, kde spočívá většina váhy, jsem dal marathon racer. Do předu jsem z levnějšího Schwalbe udělal bezdušovy. Je to rychlé a skoro bez defektů.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.11.2016
        Autor: Suchoj
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

               

          Z čeho jsi udělal ten bezdušák? A nezdrhne Ti z toho časem vzduch, resp. neztrácí se ten těsnící sajrajt?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.11.2016
          Autor: Radler
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

                 

            Plášť je Schwalbe Road Cruiser. Postup jak z něj nebo podobných plášťů udělat bezdušové je následující: do ráfku opatřeného páskou vložíte o něco menší duši, v mém případě to byla 18". Duši nahoře rozstrihnes a přeložiš přes okraj ráfku. Pak nahodíš plášť. Naleješ mléko do vnitřku pláště. Potom potřebuješ kompresor se vzdušnikem, nebo jako já, láhev s tlakovým vzduchem, a fofrem to nafouknout. Pásek duše, která trčí z ráfku opatrně seřizneš a máš hotovo.
            Úspěch ovlivňuje několik věcí- ráfky, s těmi původními na esce bych to určitě nezkoušel, Remerx grand rock jsou v pohodě.
            Dražší dušové pláště Schwalbe mají tenkou patku,ktera připouští vzduch i mléko.
            Jinak tento návod platí obecně, né jen na staré esky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.11.2016
            Autor: Suchoj
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

                   

              Vyzkouším, díky!

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.11.2016
              Autor: Radler
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

             

        Při výšce 175 cm mi vyhovují originál sedlovka i představec. Obojí vysunuté na maximum, tedy k rysici. Také mám držák sedla otočený dozadu.
        Sedlo ponechávám původní. I když mi ta široká dámská ergonomie sedla moc nesedí. Mnohokrát jsem upravoval nastavení, abych z toho ani nesjížděl, ani si neseděl na pytlíku. Ale už to měnit nebudu (to sedlo). Fascinuje mě totiž to odpružení sedla vinutými pružinami.
        Pneumatiky jsou původní Barum. Už dosti sjeté, sotva znatelný vzorek. Asi předchozí majitelé tohoto kola dost jezdili.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.11.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

               

          Jo jo, museli jezdit jako diví, když je za třicet roků skoro sjeli.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.11.2016
          Autor: Suchoj
          Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

                 

            No jo před třiceti lety to byla ještě "poctivá komunistická výroba". To ty pláště něco vydržely. ;-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2016
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Skládací kolo Eska 3 / 5 - je skládací kolo Eska vhodné do Prahy

         

    Skládací kolo Eska dokonale splnilo, co jsem od něj očekával. Pohodlný vzpřímený posez. Díky jedinému převodu do pomala mě nic nenutí pořád přehazovat jako na Favoritu, cpát tam těžké převody a „závodit“. Prostě kde na Favoritu prolétnu uhnaný zpocený v „cyklohadrech“, tam na Esce projedu o trošku pomaleji, ale úplně v pohodě a v klidu v civilu.
    Absence horní rámové trubky velmi usnadňuje sesedání, a tak vysoké obrubníky, schody, apod. jsou se skládačkou Eska o dost menší opruz, než s Favoritem.
    Při prvních jízdách jsem několikrát zažil až nečekanou ohleduplnost řidičů. Nepředjížděli mě příliš natěsno, raději se ploužili za mnou, až bylo v protisměru volno. Když jsem čekal na vedlejší silnici na odbočení doleva na hlavní, oba pruhy na hlavní spontánně zastavili a vybídli mě k projetí! Tak já nevím, jestli mě třeba nepovažují za nějakého kravaťáka na bromptonu a nemají potřebu škodit a školit, jako někdy vůči kyklistům v dresu? Možná oceňují, jak jsem vidět, na silnici blikačky + světla na „dynamo“, a to ještě zvažuji nákup slušivé žluté vesty přes civilní oblečení...
    Některé staré dobré zvyky z Favorita na skládačce Eska neplatí. Např. snaha upravit si pedály do správné polohy protišlápnutím před výjezdem na obrubník je vyloženě kontraproduktivní. Stejně tak snaha v zatáčce zvednout vnitřní pedál protišlápnutím. Po zastavení, sestoupení na levou stranu a po puštění řidítek oběma rukama se Eska kupodivu kácí k zemi, neboť se mi neopře o bok horní štanglí, kterou jaksi nemá.
    Vyložené zlo pro malá kola jsou zpomalovací prahy.
    Pidiřidítka by ráda vyskočila z ruky, pokud se nedrží pozorně.
    Na zadní nosič nelze naložit cokoli širšího, než je nosič sám, protože podél nosiče se pohybují paty a lýtka cyklisty.
    Skládačka Eska je zpřevodovaná hodně do pomala. Pocitově asi jako převod 46/24 zuby na Favoritu. Na výjezd kopců je to bezva (a v mém případě nutné!), po rovině by to chtělo zrychlit. Ale chápu, že převod je jeden jediný, a potom ať je raději pomalý a silný.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.11.2016
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

         

    Situace s koly v Praze: do metra víceméně kdykoli a kolo zdarma.
    Bus ani omylem.
    Tramvaj (jakkoli web DPP hlásá něco jiného) de facto ani omylem.
    Vlak za 30,- Kč.
    Do vlaku může zdarma spoluzavazadlo s maximálními rozměry 40 x 60 x 90 cm. Z toho mi vyplývá, že bude-li kolo ve vlaku mít stejné či menší než uvedené rozměry, jede zdarma.
    V busu a tramvaji se platí za nadrozměrná zavazadla. Z toho mi vyplývá, že zabalená složená Eska sice jede v busu a v tramvaji za příplatek 16,- Kč, ale jede.

    Na ja. Ale já koupil skládačku Esku, aniž bych se předem přesvědčil, jaké má rozměry po složení. Jestli se složená Eska nevejde do „vlakových“ rozměrů, tak budu strašně zklamaný.
    Takže jsem podnikl pokus. Polystyrenové desky demonstrovaly protor obestavěný složenou Eskou. Chvíle napětí - složená Eska po demontáži sedla a řídítek má největší rozměry 40 x 60 x 82 cm. Hurá, hurá, hurá!
    Velice a příjemně mne překvapilo, že do maximální šíře 40 cm se skládačka Eska vejde bez demontovaného levého pedálu. Na pedálu by se při jeho demontáži ušetřilo dalších 9,5 cm šířky, takže by celková šíře složené Esky potom byla 30,5 cm.
    Tak už jenom vymyslet a realizovat nějaký vak na složenou Esku.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.11.2016
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

           

      Už jsem to psal mockrát. Ty rozměry do vlaku platí, pokud nejde spoluzavazadlo umístit nad nebo pod místo cestujícího. Takže pokud by někdo kvůli pár cm navíc prudil, stačí si stoupnout, vzít kolo mezi nohy a hotovo. Nehledě na to, že průvodčí nemá certifikované měřidlo. Problém bývá spíše s čistotou kola, doporučuji pořídit pro suché tašku

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2016
      Autor: Billicek
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

           

      Na území Prahy je vlak (PID linky S, nikoliv rychlík) považován za MHD a tedy kolo zdarma. Několikrát ověřeno na trati Praha-Radotín - Praha-Smíchov, Praha-Masarykovo n. - Praha-Klánovice apod.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2016
      Autor: vysočina
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

             

        Kolo zdarma je ale pouze s platnou jízdenkou MHD nebo s legitkou MHD.
        Pokud si koupíš jízdenku na vlak, pak platíš i za kolo.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.11.2016
        Autor: radka
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

               

          Nejsem si jistý ani s tou jízdenkou na MHD. Když jsem byl naposledy v Praze s kolem (to už je fakt pár let), tak to kolo zdarma bylo jen s časovou jízdenkou, tedy alespoň se 24hodinovou. Hledat se mi to teď nechce.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.11.2016
          Autor: petrp
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                 

            Stačí ti jízdenka za 36,- Kč.
            Vím že se to docela využívá třeba cestou podél Berounky na dojezdy (pozdní čas, počasí, nechce se mi městem apod.) - cyklista dojede do Radotína, tam si koupí jízdenku za 36,- a frčí i s kolem na Hlavák a dál metrem k domovu. A když se vejde do 1,5 hodiny, tak už víc neplatí nic.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.11.2016
            Autor: radka
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                   

              Já jsem nepsal, že v Praze jezdí cyklista MHD zadarmo, já napsal, že se za kolo v MHD, tedy i ve vlacích PID na území Prahy, neplatí - trochu rozdíl, že ano?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.11.2016
              Autor: vysočina
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
              • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                     

                Ale já přece nepíšu nic o tom, že by cyklista jezdil zadarmo. Reaguješ na příspěvek, kterým odpovídám petrovi.

                Na ten tvůj příspěvek jsem napsala jen upřesňující informaci, že to kolo zdarma není až tak zdarma, ale je to podmíněno platnou jízdenkou na MHD cyklisty - "Kolo zdarma je ale pouze s platnou jízdenkou MHD nebo s legitkou MHD. Pokud si koupíš jízdenku na vlak, pak platíš i za kolo."

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.11.2016
                Autor: radka
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                       

                  Ovšem pokud si to myslel tak, že to kolo jede MHD/vlakem PID samo bez doprovodu osoby pak ano, pak neplatí vůbec nic :o)))

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.11.2016
                  Autor: radka
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                     

                Radka má pravdu, už se tu o tom mnohokrát psalo a je to i v přepravních řádech. V rámci vlaků integrovaných do PID je kolo zdarma POUZE v případě, že má cyklista platnou jízdenku PID, přičemž nelze použít SMS jízdenku a nelze použít ani jízdenku za 24 Kč. Pokud má cyklista jízdenku ČD, má smůlu a kolo zaplatí v plné výši.

                Pro úplnost uvádím, že jízdné PID za 36 Kč je poměrně drahé. Když pojedu z Hostivaře na hlavní nádraží a večer zase zpátky, je výrazně výhodnější zpáteční jízdenka ČD.

                MHD vyjde na 2x 36 Kč, celkem 72 Kč.

                ČD dvě jednosměrné jízdenky - 2x 22 Kč = 44 Kč. Totéž ale zpáteční jízdenka je za 42 Kč. Kolo by se muselo složit do požadovaných rozměrů.

                ČD s nesloženým kolem se zpáteční jízdenkou vyjde na 102 Kč. Nesložené kolo inKartou 25 vyjde na 92 Kč. Jízda se složeným kolem a inKartou 25 Kč vyjde na 32 Kč, tedy méně než polovina cesty s jízdenkou PID.

                Z výše uvedeného plyne pro Nepražáka možná překvapující závěr, že cestovat vlakem po Praze s jízdenkou PID není moc dobrý nápad. Pokud tedy někdo poskytne neúplnou a v konečném důsledku nepravdivou informaci o kole zdarma, může potencionálního cestujícího uvést v nepříjemný omyl, protože takový cestující může logicky počítat s jízdenkou ČD, protože ta pro jízdu bez kola vyjde na půlku nebo dvě třetiny ceny jízdenky PID.

                Jiná věc je, pokud má někdo lítačku a tedy neplatí jednotlivou jízdu.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.11.2016
                Autor: MiBo
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                   

              Už jsem si dohledal, co jsem si to vlastně zapamatoval. Týkalo se to sbalené skládačky nevyhovující rozměru:
              Přeprava rozměrnějších zavazadel (např. nad 25×45×70 cm) je zpoplatněna 16 Kč, ale držitelé předplatní jízdenky mohou jedno takové zavazadlo přepravovat bezplatně.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.11.2016
              Autor: petrp
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                     

                Oni už teď polevili. V metru lze s jakoukoliv platnou jízdenkou vézt kolo jakýchkoliv rozměrů a už ne jen v posledním voze, ale na poslední plošině každého vozu (kromě zatarasení dveří strojvedoucího v prvním voze ve směru jízdy). Rozumný je ale jen poslední vagón, protože kolo se nevejde před dveře, takže trčí do prostoru, tedy překáží.

                Zavedly se "výtahy" do kopce v podobě vybraných tramvají směrem do kopce a jen mezi vyjmenovanými stanicemi (osobně jsem nikdy nezkoušel, lidsky to může být pro otrlé zvláště v plnějším spoji).

                Odolné jsou jen autobusy, ale na jedné lince už letos zkoušeli držák na kola na zádi autobusu.

                Nevím, zda a kde je to psáno, ale složená skládací kola povolili ve všech spojích, jen si nejsem jistý, zda se za ně neplatí ta částka, co uvádíš (kromě metra atp.). Využil jsem to jen jednou, když jsem jel přes celou Prahu do cykloservisu. Nikdo ani necknul, ale dobře jsem si nepřipadal. Příště jsem jel raději po ose anebo autem.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.11.2016
                Autor: MiBo
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

         

    Uvidíme, zda mě skládačka Eska bude bavit i za půl roku. Pokud ano, pak bude potřeba vyřešit:
    - přepravní obal na složenou Esku;
    - způsob přepravy příručního zavazadla na Esce. Zřejmě nad předním kolem, ať už zavěšením na řidítka, nebo instalací malého nosiče. Ze sebelehčího batůžku mám propocená záda;
    - zrychlení jízdy na rovinkách. Zřejmě instalací třírychlostního zadního náboje. Osm rychlostí už by bylo moc, zase bych „závodil“.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.11.2016
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

           

      Tak si to kolo užij. :-)
      Přesně takový krám jsem kdysi měl (jen stříbrnou) a nepřál bych ho ani největšímu nepříteli.
      Favorit byl proti tomu "superkolo".

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2016
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

             

        Když chceš poznat makačku, kup si Esku skládačku :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.11.2016
        Autor: Radler
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

               

          A chceš li poznat, co je dřina ?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.11.2016
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

                 

            ....kolo Ukrajina už asi nekoupíš...:-(

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.11.2016
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

                   

              Jako nové a za hubajze :-)

              http://aukro.cz/ukrajina-xb3-retro-zachovale...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.11.2016
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

                     

                ....no- jestli je to takové "retro" jako výrobky "retro" v Lídlu, ak to už s původní Ukrajinou má společný jen ten název (bohužel antivir mi stránku blokuje, taknevidím :-( )

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 30.11.2016
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

                       

                  Ba né, vždyť tam píšou, že je to ročník 1979, takže poctivá dřina :-)

                  Slova retro, raryta a podobné jsou jen takovým folklórem Aukra. Někteří prodejci mají dojem, že některé blbější čumily tak snáze přimějí k nákupu :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 30.11.2016
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

           

      S tímhle na tom odvezeš i kastl piv:

      http://www.decathlon.cz/cs/p/8328048_predni...

      Ale se skládáním to bude horší...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2016
      Autor: Radler
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

           

      Nic proti, ale tyhle věci je vhodné řešit už při výběru kola, tedy před koupí.

      A) Zavazadlo visící na řídítkách nebo umístěné na předním nosiči
      Obojí komplikuje řízení, zejména zavazadlo umístěné vysoko nad zemí. Proto mají "lepší" značky návarky. Zároveň to komplikuje složitelnost kola do malého balíčku viz podmínky ČD a dalších dopravců. Relativně dobrou možností je zadní nosič, pokud s ním výrobce rámu počítal. Zadním kolem se neřídí (menší dopad na stabilitu) a pevný nosič zpravidla složení nepřekáží.

      B) Dodatečná montáž převodů
      Bohužel relativně drahé, při koupi rovnou s kolem je větší naděje na dobrou cenu. Ale třeba budeš mít štěstí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.11.2016
      Autor: MiBo
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

           

      Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený. Originální přepravní vaky na (složená) kola nejdou pod tisícovku. Já pořídil tašku u Vietnamců za 70,- :-)
      Největší taška, co v tržnici měli, má rozměry 23 x 65 x 80 cm. Jakkoli složená Eska zabírá obestavěný prostor 40 x 60 x 82 cm, vejde se do tašky dokonce i bez demontáže levého pedálu!
      Jen je potřeba být šikovný a vkládání kola do tašky nacvičit. Tak, aby: a) se člověk u toho nezamazal, b) tašku při manipulaci s kolem nenatrhl.
      Také bude vhodné zabezpečit, aby složené kolo při manipulaci nemělo tendenci se rozevírat. Gumicuk...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.11.2016
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

             

        a jako bonus je slušivý kostkovaný vzorek. :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2016
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

             

        V Ikee bys větší "obal" sehnal za necelých 30,- Kč, ale je pravda, že ten dělají jen v jedné nezajímavé barvě :o)))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2016
        Autor: radka
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Přepravní obal z Ikea.

               

          Nebyl by prosím odkaz? Ď.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2016
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přepravní obal z Ikea.

                 

            Měla jsem na mysli klasickou modrou ikeáckou tašku :o)))

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2016
            Autor: radka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Přepravní obal z Ikea.

                 

            http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2016
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Přepravní obal z Ikea.

                   

              Tak to si myslím, že dobře udělal a připlatil si. Ikea je na jedno použití k odnesení krámů domů.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.11.2016
              Autor: bara2
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Přepravní obal z Ikea.

                     

                To nevím, co v tom nosíš. Já je mám doma již několik let a používám bez problémů - jako tašku a pak na terase k zakrytí různých klouzaček, houpaček a odrážedel proti dešti.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2016
                Autor: radka
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

             

        tohle je fakt normální "stará" eska? nikdy jsem ji složenou neviděl, ale na cestování vlakem do Itálie by to bylo super. asi nějak uvedu do provozu tu starou u našich a ještě jednu seženu :-))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2016
        Autor: Bruca
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Stará Eska, ta je heSká.

               

          Jak jako "stará" Eska? Vždyť to kolo je mladší, než já, a já si starý nepřipadám ;-)
          Ano, je to standardní socialistické skládací kolo Eska, podle dobové literatury "skládací kolo se závěsem - model 636", výrobce národní podnik ESKA, nositel Řádu práce, závod Eska Cheb.
          http://www.ifavorit.cz/favorit-kolo-literatura...
          Zajímavé je, že fialka má výrobní číslo vespod středového složení napříč směru jízdy. Vždycky jsem si myslel, že tak to má Favorit, zatímco Eska má výr. č. na hraně středového složení. No vida, ještě pár měsíců se skládacím kolem, a stane se ze mě odborník na Esku... a budu překypovat znalostmi, které zajímají asi tak jednoho člověka z tisíce :-)
          První dvě čísla ve výrobním čísle před znakem "E" je poslední dvojčíslí roku výroby, ale to asi víš...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2016
          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

               

          Ségra má na půdě skládačku,ale není to Eska, ale trochu větší Univerzal(nebo tak nějak). Je volná a zachovalá! Myslím skládačku,ovšem ségra taky!:-D

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 04.12.2016
          Autor: plusjedna
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

                 

            ... dobrá výbava pro nevěstu!

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.12.2016
            Autor: AV
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Přeprava skládacího kola Eska v MHD.

             

        V sobotu jsem otestoval přepravu skládacího kola Eska hromadnou dopravou, kdy je složená Eska zabalená ve vietnamské tašce z tržnice. Městský autobus: řidič ani cestující neprudili. Tramvaj: řidič ani cestující neprudili. Příměstský autobus: platí se u řidiče, viděl tašku, nic neřekl, příplatek za objemné zavazadlo nechtěl.
        Paráda, funguje to!

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.12.2016
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

         

    Ke skládačkám se hlásím rád. Máme s manželkou skládačky Author Simplex, a spokojenost. Najeto máme teprve cca přes 1 000 km, párkrát jsme dali přes padesát km. Jezdíme hlavně cyklostezky, po rozbitý polňačce to není žádná sláva. Býval jsem proti vyasfaltování půl republiky ale na skládačce mi občas ten asfalt bez aut trochu chybí :-) Na silnici se nám moc nechce i když pár km někde po okresce není problém. Semtam si projedeme nějaké město a okolí (Česká Lípa, Praha, Litomyšl, Liberec) podíváme se jaké mají parky a zámek, dáme někde pivo, víno, kafe, kofolu, protahujeme se městem po chodnících a pěšinách, ale je to takový moc "courání". Bezva je stezka z Hradce do Kuksu, Labská stezka, Česká Lípa - Varhany, Třeboňsko, jihomoravské vinařské stezky jsou excelentní. Jezdím ještě na krosu a občas na horáku ale skládačka mně poslední dobou hodně baví, asi že "nová hračka". S veřejnou dopravou a skládačkou zatím zkušenosti nemáme ale chystáme se....

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.12.2016
    Autor: Mirr
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho na

         

    Moje staronová skládačka Eska mě vcelku uchvátila a zdá se, že ji budu používat trvale. Potřebuje ale zrychlit. Jak a čím, to je na dlouhou diskusi. Já si pro první krok vybral "Sturmey Archer náboj Kick Shift 2 převody".
    Ovšem chci koupit náboj a nechat jej zaplést do (nového) ráfku od jedné firmy. Nejen kvůli záruce, ale také poradit se o způsobu zapletení, vybrat ráfek, a tak. No a zdá se, že požadavek "vše na jednom místě v Praze" je asi zakletý...
    Na internetu se mi podařilo najít jen několik málo e-e-obchodů (do 10), co mají náboj skladem. Žádný z nich ale není z Prahy. A zase když procházím stránky cykloobchodů a cykloservisů v Praze, tak žádný z nich nemá tento náboj v nabídce.
    Už to hledám půl dne, a pořád marně. No doprčic, to nenajdu v Praze obchod, co by mi to nejen prodal samotné, ale i zapletl? Podivná doba! Jsem z toho na prášky...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 11.12.2016
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

           

      Je otázka, zda nutně dvourychlostní a zda nutně SA. Já jsem zatím přechod z přehazovačky na náboj odložil z více důvodů. Kdybych to ale řešil, kontaktoval bych
      http://www.citybikes.cz/kontakty
      Zaplétali mi dynamo do crossu a spokojenost. Kromě prodejny ve Vršovicích mají i dílnu v Hostivaři, kde montují městská kola. Mají i skládačku vlastní výroby, do níž nabízejí dynama v náboji a řazení v náboji. Tedy pro ně nic nového pod sluncem a je to v Praze. Nabídka eshopu vypadá velmi skromně, lépe je zavolat nebo na místě prodiskutovat možnosti.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 11.12.2016
      Autor: MiBo
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

             

        Děkuji. V to jsem právě doufal, když jsem příspěvek psal, že sem někdo umístí nějaký odkaz.
        Poslal jsem jim e-mailem poptávku. Tak teď jsem zvědavý a napnutý, zda se dočkám (kladné) odpovědi.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 11.12.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

               

          Jsem taky zvědav, pak napiš. Já takové ty netradiční věci mimo běžnou nabídku služeb a dílů v eshopu raději řeším osobně. Na zapletení mého dynama jsem tam zavolal.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 12.12.2016
          Autor: MiBo
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                 

            Neuráčili se odepsat.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 12.12.2016
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

               

          Kdybys chtěl mám tady nexus inter7 s válečkovou brzdou zapleteny do ráfku remerx grand Hill nerez špice 2mm. Jeté cca dvě sezóny v lehkém terénu. :-D

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 12.12.2016
          Autor: Billicek
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                 

            V čem že jete ? :-))

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 12.12.2016
            Autor: ronda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                   

              Jeté po cyklostezkach dívkou 50kg ;-):-D

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 12.12.2016
              Autor: Billicek
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                 

            Já si pro první krok vybral "Sturmey Archer náboj Kick Shift 2 převody".

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 12.12.2016
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

           

      Možná by stálo za to zkusit Azub. Asi před dvěma roky jsem u nich objednával díly stylem: mám ten a ten náboj, potřebuju k němu 20" ráfek a dráty. To, co poslali, pasovalo dohromady dokonale - je vidět, že mají s malými koly zkušenosti.
      Letos na jaře jsem chtěl zase něco objednat, ale nestíhali, tak jsem to nakonec posháněl jinde. A samozřejmě nadvakrát, protože mně můj výpočet délky drátů nevyšel :-).

      Náboje S-A se kdyžtak dají bez problémů pořídit v jednom kamenném cykloservisu u nás v Lounech, dovézt ho do Prahy je to nejmenší. Kdybys chtěl, stačí říct.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.12.2016
      Autor: NightRider
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

             

        Díky za zájem a za kontakty, díky všem. Náboj už je objednaný jinde, z toho Citybikes neodpoví už nikdy...

        Odeslal jsem e-mailovou poptávku jinému prodejci v pondělí pozdě večer, v úterý v 8.40 přišla odpověď. Normálně to neprodává, ale objedná to, sežene příslušný ráfek a zaplete to. Zálohu žádnou nechce, stačilo telefonicky potvrdit e-mail. Tak si představuji, že to má fungovat. Je to prodejce, u kterého už jsem v minulosti koupil tři kola a tak trochu "vzdálený známý". Jediný důvod, proč jsem jej nepoptal hned, je ten, že není z Prahy.

        Kdybych do toho Citybikes zavolal, možná by se to vyřešilo v Praze. Jenže... Poslal jsem e-mail, nestál jsem jim za odpověď. No přeci tam nebudu ještě volat a doprošovat se někoho, komu chci dát svoje peníze?! Takže jinde dostanu vstřícnou službu podle mého gusta, ale musím si pro ni do Řevnic. Holt každá hrdost něco stojí :-) Přesto jsem rád, že jsem to vyřešil takto. Máte to také tak, takovou "hrdopyšnost"?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.12.2016
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

               

          ....jo- už by mělo být běžné "náš zákazník- náš pán" za takovou dobu po revoluci i u nás !!!

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.12.2016
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
          • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                 

            ... tři generace musí vychcípat, aby se k nám vrátily mravy běžné v "civilizovaném" světě !

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.12.2016
            Autor: AV
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
            • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                   

              Však proto i Mojžíš vodil Izraelity z Egypta 40 let po poušti, přitom je to skok.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 14.12.2016
              Autor: petrp
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                     

                ... bez kompasu či buzoly to néééni žádná sranda

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 14.12.2016
                Autor: AV
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                 

            Pokud se jde do netypického obchodu, je to často antikšeft dělaný ze slušnosti, pro dobré vztahy atp.

            Kromě toho některé typy lidí nejsou zrovna IT nadšenci, tak neodeslanou odpověď na email není dobré přeceňovat.

            Poslední věc je, jak byla přesně poptávka formulována. To nevíme a může to hrát roli. Je běžné, že na některé druhy emailových poptávek se neodpovídá.

            Proto jsem doporučoval osobní kontakt nebo telefonní hovor. Jednalo se o upgrade starého kola, tedy pro dnešní dodavatelsko-odběratelské vztahy atyp, na míru a ještě s tlakem na cenu.

            Vynášet soudy o přístupu dodavatele by mělo smysl u upgrade dnešního modelu, který dotyčný dodavatel běžně prodává a servisuje.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 15.12.2016
            Autor: MiBo
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                   

              ...to je pravda, ale- pokud má obchod uveden mail, je třeba počítat s jeho využíváním. Písemná forma je pohodlnější a nenáročná na čas pro obě strany a nedovedu si představit vulgární či neslušnou žádost vlivem stresu nebo špatné nálady(což může být běžnější při osobním kontaktu/telefonátu. Formulace roli hrát může, ale není to důvod na mlčení- slušnost je odpověď!

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 19.12.2016
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                     

                není špatné si uvědomit, že je před vánoci, a prostě na spoustu věcí není čas. a první se holt obsluhují zákazníci na obchodě, když je čas se berou telefony a když nějaký čas zůstane, tak se vyřizují maily. nehledě na to, že v záplavě mailů se snadno nějaký přehlídne...
                případně musíš díly nebo zboží poptat u svého dodavatele, a to může taky chvíli trvat

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 19.12.2016
                Autor: Bruca
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

               

          Doplňuji informaci. Z toho Citybikes mi volali dnes odpoledne (je čtvrtek, poptávku jsem posílal v neděli pozdě večer)... Dávno je samozřejmě objednáno jinde.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 15.12.2016
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                 

            A jak se tvářili? Že by to jako šlo nebo volali, aby řekli, že to nepůjde?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 17.12.2016
            Autor: MiBo
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

                   

              Zavola a zeptal se, zda mám čas "to řešit". Poděkoval jsem za zavolání a sdělil, že je již objednáno jinde.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 18.12.2016
              Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Sturmer Archey - asi neexistuje obchod a servis. Jsem z toho

           

      Koupě nábojové převodovky.
      Jak probíhalo objednání nábojobé převodovky jsem psal výše - http://www.nakole.cz/diskuse/21341-skladaci... .
      Po telefonickém potvrzení objednávky v úterý mi v pátek ve 12.52 dorazil e-mail, že je kolo s převodovkou zapletené, kdy si pro to přijedu, a zda to chci také obout. Mail jsem četl až pozdě večer. V pátek ve 22.49 jsem odepsal, že přijedu v sobotu, a že v rámci "Eska - nostalgie" chci plášť Mitas, což nevím, zda je skladem. V sobotu v 8.29 přišla zpráva, že je skladem Rubena. Volám tam, že si plášť koupím a odvezu. Pan majitel řekl, že i když je to narychlo, nějak to při běžném sobotním provozu stihne obout. Ještě se ptal, jaký typ ventilku chci.
      Kvůli problémům s přepravní taškou ( http://www.nakole.cz/diskuse/21447-co-vas... ) jsem do prodejny dorazil v sobotu až v 11.50, deset minut před zavírací dobou. Jakmile pan majitel viděl, že jsem přijel na skládací Esce, pravil, že to jistě chci hned namontovat, hodil na sebe zástěru a ochotně se do pustil do výměny původního zadního kola za nové kolo s převodovkou. Přitom jsem zjistil, že Sturmer Archey má rozetu 22 zuby, zatímco původní Eska má torpédo Velamos se 16 zuby. Řekl, že menší rozety skladem nemá, ale zkusí to přehodit. Kupodivu to šlo.
      Z prodejny jsem odjížděl s namontovaným zadním kolem asi ve 12.15, dost po sobotní zavíračce. Přestože se pan majitel jistě už viděl u sobotního oběda s rodinou, on i jeden přítomný zaměstnanec nedali najevo žádné rozladění, byli samý úsměv a přáli mi šťastnou cestu. Perfektní služba!
      Až se trochu stydím, že jsem vůbec nábojovou převodovku poptával i jinde. Stejný přístup už jsem v Řevnicích zažil, když jsem v roce 2002 kupoval rám na Favorita, v roce 2004 kolo Author Cosmic a v roce 2007 kolo Author Mirage SX. Je vidět, že zde stále funguje takový přístup, jaký bychom si vždy přáli. Je to prodejna Kola - sport Štorek v Řevnicích.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 18.12.2016
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Skládací kolo Eska s dvoustupňovou převodovkou Sturmey Archer.

         

    Převodovka už je na mé skládací Esce! Protišlapací brzda, není zapotřebí lanovod k zadní brzdě. Dva převody, které se mění krátkým pohybem klik dozadu, pro ovládání není zapotřebí žádný lanovod. Tak jsem to přesně chtěl! Převody 1:1 a 1:1,38 do rychla.
    První zkušební trasa Řevnice - Černošice - Radotín - Modřany.
    Na volnoběh při jízdě si oba převody mírně předou, asi jako cvrček na Favoritu. V záběru jeden z převodů mírně cvrká. Při pohybu kola dozadu se otáčejí pedály vzad.
    Brzdění - dostatečné. Řazení - po krátkém přivyknutí si je komfortní, rychle jsem dostal cvik. Prakticky při každém brzdění pohybem klik dozadu dojde ke změně převodu. Rychle jsem si zvykl po brzdění cuknout klikami pro návrat k původnímu zařazenému převodu, není to obtěžující.
    Někdy může být změna převodu při brzdění i neúmyslně pozitivní. Dojíždíte na rychlý převod k debilnímu retardéru, musíte brzdit, následně po překonání překážky se rozjíždíte automaticky na pomalý převod...
    Jízda - komfortní! Skládací Eska zrychlila podle hrubého odhadu od oka asi tak o 38 % :-) Na dlouhé rovině z Řevnic do Mokropsů je to přesně ten žádoucí převod. Ani moc pomalý, ani moc rychlý, co by už nešlo ušlapat bez enormní námahy při pohodlné jízdě stylem "paní radová".
    Připomínám však, že Sturmey Archer se dodává s rozetou 22 zuby. To by na malá kola Esky bylo moc pomalé. Proto v servisu instalovali na tuto nábojovou převodovku původní rozetu Velamos z Esky, ta má 16 zubů. Šlo to vyměnit, systém uchycení a rozměry jsou kupodivu stejné.
    Pozn.: jakkoli jsem z 2° převodovky nadšený, nelze to pochopitelně srovnávat s převody 3x7 na silničním kole. To ani není účel, na Esce se jezdí v klidu a pohodlně se vzpřímeným posezem. Na skládací Esce se ani spěchat nedá a traťové rekordy se nelámou.
    2° převodovka je přesně to, co skládací kolo Eska potřebovalo! Její montáží se zvyšuje užitná hodnota skládací Esky o 100 %. A navíc, co si budeme povídat, je to nová hračka pro velkého kluka. To řazení mě prostě baví.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 18.12.2016
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Skládací kolo Eska s dvoustupňovou převodovkou Sturmey Arche

           

      na kolik tě ten náboj vyšel?

      docela jsi mě nalomil, že bych zprovoznil starou esku, co mají naši v garáži, sehnal ještě jednu a měli bysme kola na cestu do itálie vlakem :-D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 18.12.2016
      Autor: Bruca
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skládací kolo Eska s dvoustupňovou převodovkou Sturmey Arche

             

        Nabídka zněla:
        Náboj za cca 1400 Kč, ráfek zhruba za 110 Kč,
        výplet je 72 Kč, práce v zimě 210 Kč. (Tedy bez pneumatiky).
        Platil jsem: dvoustupňová nábojová převodovka Sturmey Archer + ráfek + dráty do výpletu + pneumatika + duše a páska + montáž výpletu + obutí pneumatiky + výměna rozety + montáž celého nového kompletu na moje kolo ... 2 020 Kč.
        Cena podle mě více než rozumná a adekvátní k hodnotě skládací Esky.
        Než se pustíš na daleké cesty se skládací Eskou, ověř si možnost naložení batůžku!

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 18.12.2016
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Skládací kolo Eska s dvoustupňovou převodovkou Sturmey Arche

               

          no shimano alfine 11 vychází finančně prakticky stejně. 1000,-/1rychlost. Jinak ti přeju hodně štěstí s tím obyčejným ráfkem, ten bych zrušil na první akci. Já mám remerx grand hill a 2mm nerez špice, zatím drží. Ten náklad je třeba umět naložit.Používám ortlieb pytel explorer 59l a vychází to akorát díky tomu kulatému tvaru, ale mám nosič trošku výš nad kolem, aby prolezlo bahno.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 19.12.2016
          Autor: Billicek
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Skládací kolo Eska s dvoustupňovou převodovkou Sturmey Arche

                 

            Nevěřím!!!
            Tehle podsedlová pidi-brašnička že má 59 litrů? Buď ses někde sek´, nebo máš postavu jak "Rhodský kolos"
            8-D

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 19.12.2016
            Autor: AV
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Do vaší knihovny

Rájem rozhlednovým – 77 nejnovějších rozhleden ČR

Nejnovější rozhledny České republiky, dotisk obohacený o 12 nových rozhleden
Rozhledny stále přibývají. Od minulého vydání této knihy jich bylo postaveno dalších 12. Celkem tedy za tři a půl roku přibylo 77 …
249 Kč

Rájem rozhlednovým – 70 nejnovějších rozhleden ČR

Jiří Štekl
• 70 nejnovějších rozhleden České republiky • vložena mapa VŠECH rozhleden ČR
Kniha je určena především pro ty zájemce, kteří už vlastní první, druhé nebo třetí vydání této úspěšné knihy a nechtějí si kvůli nově…
199 Kč
Tip na letošní dovolenou

Bavorské zrušené železnice na kole

 (CK Hoška Tour)
14.06.2017, 5 dní
5 450 Kč
cyklistický Autobusem

Cyklostezka z Prahy do Míšně

 (CK Hoška Tour)
19.07.2017, 5 dní
4 950 Kč
cyklistický Autobusem

Bavorské zrušené železnice na kole

 (CK Hoška Tour)
02.08.2017, 5 dní
5 450 Kč
cyklistický Autobusem
Seznamka

Hledám: Parnerku či partnera na výlety

Hledám: Parnerku či partnera na výlety
včera
Vitální senior (71) hledá partnerku či partnera na výlety, ev. i dovolenou s elektrokolem. Moje žena má bohužel…

Hledám: Parťačku nebo parťáka

Hledám: Parťačku nebo parťáka
16.01.2017
na cyklovýlety kolem Brna. Jezdím v pohodovém tempu 20 - 50 km. Upřednostňuji polňačky, les, cyklostezky, hlavně…

Hledám: Společné cyklovýlety

16.01.2017
Manželé 47/43 hledají pár k společným cyklovýletům na kole.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

210 cyklistů (20 přihlášených)

Jak jsem potkával islám – na kole i pěšky

Kosovo 1984 Poprvé to bylo v Jugoslávii. Svazová republika Makedonie, Kosovo, rok 1984. Prošli jsme Šar…
mirekbik | 14.01.2017

Lipno bruslí, fatbiky vyjíždějí

Bruslařská sezóna 2016/2017 na LipněanebLedová magistrála hlásí a informuje Byly takové doby, kdy se zdejší …
mirekbik | 11.01.2017

7001

3. (poslední) část trilogie Prosinec tentokrát mému Hobby Nr. 2 příliš nepřál. Taky proč by přál, když v…
Quatsch | 04.01.2017