Země: Česko Česko

Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

Dobry den vsem,

prihlasi se nekdo k minorite uzivatelu skladacek,neni nas asi mnoho.Jake mate pozitivni nebo negativni zkusenosti s timto doplnkem dopravy.
Za mne.Vikendove vylety - dojedu dal vlakem a pak prejizdim 50 km a zase vlakem domu.Plus v lete tyden dovolene a "rezijka ceskych drah".
Silnice jezdim na TERN-Linku a pokud je vice terenu,mam rozebiratelne 26"-kolo -vyndam riditka,kola a ram prelomim vejpul.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 21.10.2016
Autor: mares
  • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

         

    Jedna z největších výhod skládaček je právě skladnost- ta se využije při bezplatné přepravě vlakem ( i když i tam záleží na benevolenci průvodčího, protože většinou přesahují povolený rozměr spoluzavazadla),nevýhody převažují (rychlost, vybavení nosiči a brašnami,nevhodnost pro expedice), ale někomu vyhovují, tak proč ne. Negativních zkušenosti s přepravou běžného kola vlakem mám hafol- ale to sem nepatří, takže jen tolik....

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 22.10.2016
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • cesty vlakem a kola ČD

           

      Když je řeč o těch vlacích, trochu off-topic... Taky nejsem úplně nadšený z přepravy normálního kola vlakem, skládačku nemám.. tak jsem si koncem léta říkal, jestli nezkusit ty půjčovny ČD - dojet si vlakem jen sám a pak (u mě konkrétně by to bylo v Břeclavi) si půjčit to "nádražácký" kolo na výlet. Nemáte s tím někdo zkušenost? Např. v jakým stavu mají ty kola, jestli to nejsou plečky... apod. :) Díky. :)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 05.12.2016
      Autor: Andrej
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: cesty vlakem a kola ČD

             

        Břeclavské půjčovací kola jsem neviděla, ale v Otrokovicích jsou kola Author horizon cross- pánské, dámské i dětské, různé velikosti rámů, převody 3x7. Jsou plně vybavená - blatníky, světla a tak. Jedno je i s dětskou sedačkou. Stará jsou asi 2 roky. Podmínky půjčení jsou na www.cd.cz

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 07.12.2016
        Autor: plusjedna
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

         

    My dojeli na skl. kolech do Bělehradu, do Hel sever Polska...atd..skládačky jsou NEJLEPŠÍ...fakt paráda.
    Jedou pomalu...cíl je cesta , cíl jsou lidé na cestě..

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.10.2016
    Autor: japa
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

           

      ...a na to je třeba skládačka? Jezdím od začátku zrovna tak- za poznáním krás, kultury a života místních na treku. Nevyžaduje na projetí stejné trasy tolik námahy a když je potřeba, "stačí přehodit a přišlápnout", ale "proti gustu...." ;-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.10.2016
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

             

        jenže oni dojeli jen tam. Zpátky už museli jet něčím co má s cyklistikou společného pramálo.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.10.2016
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Skladaci kolo - kdo vyuziva,jake,jak casto a na co

               

          ....tak to by mne nenapadlo...:-((

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.10.2016
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

         

    Tak jo, hlásím se :-).
    Vytuněná eska z kovošrotu, osm převodů, pořádné brzdy, zúžená řidítka, košík, dvojnohý stojánek a plná výbava do mokra a tmy. Používám ji na každodenní ježdění do práce a za nákupy - doprava, ne doplněk.

    Pozitiva: otočí se na fleku a projede skoro všude (do ucpaných ulic ideální). Snadné parkování, většinou ji ani neskládám. Je bezúdržbová a kdykoli připravená k jízdě. Má příjemnou geometrii stabilní za jakékoli rychlosti. V nouzi se bez rozebírání vejde i do auta, vlak je bez problémů.

    Negativa: o fous pomalejší než ostatní kola (aerodynamika + nábojová převodovka + zesílené pláště), i když na mé trase pořád rychlejší než MHD. Je o dvě kila těžší než favorit. Nepobere moc nákladu. Po 50 kilometrech začíná bolet zadek a ruce a není jak změnit úchop nebo posez. Skládá se jenom napůl, do rozměrů příručního zavazadla se nevejde. Na dlažebních kostkách nepříjemně drncá.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 31.10.2016
    Autor: NightRider
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

           

      Mohl bys uvést podrobnosti o těch osmi převodech (máš tam dvojtác + čtyřkolečko, nebo co?) a pořádných brzdách? To jsi zrušil zadní torpédovou brzdu?
      (ptám se proto, že teď budu na zakázku trochu upravovat právě starou skládací esku, tak bych tam třeba něco využil, hlavně ty převody) :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.11.2016
      Autor: Airline
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

             

        Právě že podrobností je habakuk na stránkách uživatele NightRider. Také jsem tam studoval skládačku (samostatná stránka) i zadní náboj s osmi převody (jiná samostatná stránka).
        Klikni na nick NightRider pod příspěvkem, zobrazí se Ti okno s adresou stránek...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.11.2016
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

               

          Ok, díky! :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.11.2016
          Autor: Airline
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

         

    Skvělé téma. Těšil jsem se, jak si počtu, protože právě o pořízení skládačky uvažuji; ale smůla - málo příspěvků, asi málo uživatelů skládaček...

    Alespoň jsem vlezl na stránky uživatele NightRider a prostudoval jeho Korálovku. A mám na něj dotaz a prosbu.
    Napiš prosím rozměr pneu na skládačce, případně, pokud víš, tak rozměr ráfku. A také počet děr v ráfku.

    V Knize Knih píší o skládačce Eska 636:
    plášť 47 - 406 (20 x 1,75);
    ráfek 406 x 27;
    počet děr 28.
    Tak mě zajímá, zda to sedí.

    A má někdo zkušenost, jak složitá/jednoduchá je výměna pastorku na třírychlostním zadním náboji?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.11.2016
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

           

      Výměna trvá asi minutu když jsi trochu zručný. Pastorek stojí cca 30kč, řetěz musí být širší stojí do 100 Kč. Guma by měla sedět mám 20*1,95 myslím a v pohodě

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.11.2016
      Autor: Billicek
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

           

      Málo uživatelů skládaček není, ale už se tu hodně napsalo. Není důvod se opakovat.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.11.2016
      Autor: MiBo
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

           

      Ano, údaje z knížky sedí. Šířku ráfku jsem neměřil, ale od oka to odpovídá. Na svém bastlu mám ráfky 406x19 s 36 dírami (příště bych dal spíš 32).

      K tomu třírychlostnímu náboji: Sturmey-Archer jistí pastorek pružným kroužkem, který stačí vyloupnout šroubovákem a je to. Jiné značky jsem zblízka nezkoumal.

      Díky za komentáře :-).

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 08.11.2016
      Autor: NightRider
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Skládací kolo Eska 1 / 5 - úvahy o pořízení skládačky.

         

    O pořízení skladacího kola jsem již uvažoval při prvním čtení tohoto tématu. Nejméně jednou týdně musím cestovat z Prahy 4 - Krče do Prahy 6 - Řep, a zpravidla pozdě večer zpět. Zpočátku jsem jezdil autem - jak jinak, že ano. Ale autem už mě to otravuje. Buď kolony na Plzeňské, anebo bez kolon, ale oklikou okolo Jinočan. Tak jsem zkusil MHD. Pěšky na zastávku, bus, metro, bus, pěšky do cíle. Hm... pořád nic moc, hlavně velká ztráta času.
    Pak jednou při cestě zpět P6 -> P4 mě nebavilo čekat na autobus, tak jsem došel z Řep na metro do Stodůlek pěšky. Prima procházka na vyčištění hlavy, a protože to bylo večer, tak i vcelku bez aut. Příště už cíleně na Lužiny, potom na Hůrku. Tak jsem objevil noční Centrální park, který se mi zalíbil. Nejhezčí noční vycházka pak byla 9 km Řepy 21:30 - pramen Prokopského potoka - Centrální park - Prokopské údolí - Barrandov, kde jsem ve 23:37 chytil předposlední denní bus přímo na Budějovickou.
    Na ja, vycházky, hezká věc, ale chtělo by to zrychlit!
    Chtělo by to zrychlit...
    Tak jsem začal uvažovat o skládačce. A proč skládačku, když mám svoje Favority? Od skládačky očekávám - na rozdíl od „závodění“ na Favoritu - pohodlný vzpřímený posez a možnost cestovat na kole v „civilu“.
    A už je Eska doma! :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.11.2016
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

         

    První zkušenost: ze Zeleného Pruhu na Esce do Braníka, přes Barrandovký most na Smíchov. Metrem do Zličína. Sjet z kopečka do Řep. Zpět na kole do Stodůlek, přes Centrální park na Hůrku. Metrem na Smíchov. Na Esce do Braníka a nahoru na Zelený Pruh.
    18 km kolmo. Paráda!

    Druhá zkušenost: pozdně odpoledné jednání v Uhříněvsi, na které se mi po celém pracovním dni ale vůbec nechce autem. Takže 1,5 km kolmo na metro Budějovická. Metrem na Háje. Na Esce přes Petrovice a Měcholupy na Kutnohorskou. Po jednání kolmo zpět k metru. Ale venku je relativně hezky, i když už dávno tma jako v pytli, a tak pokračuji na Esce přes Chodov a okolo depa Kačerov až na Zelený Pruh. A to jsem cestou ještě vyřídil holiče a nákup.
    23 km kolmo. Paráda!

    Třetí zkušenost: ze Zeleného Pruhu přes Pankrác, Palouček, Čikovu na Výtoň, přes železniční most na Smíchov. Metrem do Zličína. Sjet z kopečka do Řep. Zpět na kole do Stodůlek, přes Centrální park do Jinonic, na Smíchov, do Braníka a nahoru na Zelený Pruh.
    25,5 km kolmo. Paráda!
    Těšil jsem se, že padne třicítka, a tak jsem trasu natahoval, jak to jen šlo. A nic. Jestli jsem třeba nenarazil na nějaký limit pražské cyklodopravy? :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.11.2016
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

           

      Jak jsi vysoký? Já na svoji esce musel prodloužit sedlovku o asi 15cm, jinak jsem měl při svých 180cm směšně nízký posez. Pak bylo třeba vyměnit vidlici a všechno co se točí.
      Místo torpéda jsem dal sedmi kvalt SRAM. A samozřejmě pořádné sedlo místo té papuče. Nakonec je to na dojíždění do práce výborná věc, taky není třeba bát se nechat jí stát nezamčenou u obchodu, nebo hospody.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.11.2016
      Autor: Suchoj
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

             

        Jo, a taky jsou důležité dobré pláště. Zadní, kde spočívá většina váhy, jsem dal marathon racer. Do předu jsem z levnějšího Schwalbe udělal bezdušovy. Je to rychlé a skoro bez defektů.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.11.2016
        Autor: Suchoj
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

               

          Z čeho jsi udělal ten bezdušák? A nezdrhne Ti z toho časem vzduch, resp. neztrácí se ten těsnící sajrajt?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.11.2016
          Autor: Radler
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

                 

            Plášť je Schwalbe Road Cruiser. Postup jak z něj nebo podobných plášťů udělat bezdušové je následující: do ráfku opatřeného páskou vložíte o něco menší duši, v mém případě to byla 18". Duši nahoře rozstrihnes a přeložiš přes okraj ráfku. Pak nahodíš plášť. Naleješ mléko do vnitřku pláště. Potom potřebuješ kompresor se vzdušnikem, nebo jako já, láhev s tlakovým vzduchem, a fofrem to nafouknout. Pásek duše, která trčí z ráfku opatrně seřizneš a máš hotovo.
            Úspěch ovlivňuje několik věcí- ráfky, s těmi původními na esce bych to určitě nezkoušel, Remerx grand rock jsou v pohodě.
            Dražší dušové pláště Schwalbe mají tenkou patku,ktera připouští vzduch i mléko.
            Jinak tento návod platí obecně, né jen na staré esky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.11.2016
            Autor: Suchoj
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

                   

              Vyzkouším, díky!

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.11.2016
              Autor: Radler
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

             

        Při výšce 175 cm mi vyhovují originál sedlovka i představec. Obojí vysunuté na maximum, tedy k rysici. Také mám držák sedla otočený dozadu.
        Sedlo ponechávám původní. I když mi ta široká dámská ergonomie sedla moc nesedí. Mnohokrát jsem upravoval nastavení, abych z toho ani nesjížděl, ani si neseděl na pytlíku. Ale už to měnit nebudu (to sedlo). Fascinuje mě totiž to odpružení sedla vinutými pružinami.
        Pneumatiky jsou původní Barum. Už dosti sjeté, sotva znatelný vzorek. Asi předchozí majitelé tohoto kola dost jezdili.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.11.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

               

          Jo jo, museli jezdit jako diví, když je za třicet roků skoro sjeli.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.11.2016
          Autor: Suchoj
          Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Skládací kolo Eska 2 / 5 - první cesty a první zkušenosti.

                 

            No jo před třiceti lety to byla ještě "poctivá komunistická výroba". To ty pláště něco vydržely. ;-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2016
            Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Skládací kolo Eska 3 / 5 - je skládací kolo Eska vhodné do Prahy

         

    Skládací kolo Eska dokonale splnilo, co jsem od něj očekával. Pohodlný vzpřímený posez. Díky jedinému převodu do pomala mě nic nenutí pořád přehazovat jako na Favoritu, cpát tam těžké převody a „závodit“. Prostě kde na Favoritu prolétnu uhnaný zpocený v „cyklohadrech“, tam na Esce projedu o trošku pomaleji, ale úplně v pohodě a v klidu v civilu.
    Absence horní rámové trubky velmi usnadňuje sesedání, a tak vysoké obrubníky, schody, apod. jsou se skládačkou Eska o dost menší opruz, než s Favoritem.
    Při prvních jízdách jsem několikrát zažil až nečekanou ohleduplnost řidičů. Nepředjížděli mě příliš natěsno, raději se ploužili za mnou, až bylo v protisměru volno. Když jsem čekal na vedlejší silnici na odbočení doleva na hlavní, oba pruhy na hlavní spontánně zastavili a vybídli mě k projetí! Tak já nevím, jestli mě třeba nepovažují za nějakého kravaťáka na bromptonu a nemají potřebu škodit a školit, jako někdy vůči kyklistům v dresu? Možná oceňují, jak jsem vidět, na silnici blikačky + světla na „dynamo“, a to ještě zvažuji nákup slušivé žluté vesty přes civilní oblečení...
    Některé staré dobré zvyky z Favorita na skládačce Eska neplatí. Např. snaha upravit si pedály do správné polohy protišlápnutím před výjezdem na obrubník je vyloženě kontraproduktivní. Stejně tak snaha v zatáčce zvednout vnitřní pedál protišlápnutím. Po zastavení, sestoupení na levou stranu a po puštění řidítek oběma rukama se Eska kupodivu kácí k zemi, neboť se mi neopře o bok horní štanglí, kterou jaksi nemá.
    Vyložené zlo pro malá kola jsou zpomalovací prahy.
    Pidiřidítka by ráda vyskočila z ruky, pokud se nedrží pozorně.
    Na zadní nosič nelze naložit cokoli širšího, než je nosič sám, protože podél nosiče se pohybují paty a lýtka cyklisty.
    Skládačka Eska je zpřevodovaná hodně do pomala. Pocitově asi jako převod 46/24 zuby na Favoritu. Na výjezd kopců je to bezva (a v mém případě nutné!), po rovině by to chtělo zrychlit. Ale chápu, že převod je jeden jediný, a potom ať je raději pomalý a silný.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.11.2016
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

         

    Situace s koly v Praze: do metra víceméně kdykoli a kolo zdarma.
    Bus ani omylem.
    Tramvaj (jakkoli web DPP hlásá něco jiného) de facto ani omylem.
    Vlak za 30,- Kč.
    Do vlaku může zdarma spoluzavazadlo s maximálními rozměry 40 x 60 x 90 cm. Z toho mi vyplývá, že bude-li kolo ve vlaku mít stejné či menší než uvedené rozměry, jede zdarma.
    V busu a tramvaji se platí za nadrozměrná zavazadla. Z toho mi vyplývá, že zabalená složená Eska sice jede v busu a v tramvaji za příplatek 16,- Kč, ale jede.

    Na ja. Ale já koupil skládačku Esku, aniž bych se předem přesvědčil, jaké má rozměry po složení. Jestli se složená Eska nevejde do „vlakových“ rozměrů, tak budu strašně zklamaný.
    Takže jsem podnikl pokus. Polystyrenové desky demonstrovaly protor obestavěný složenou Eskou. Chvíle napětí - složená Eska po demontáži sedla a řídítek má největší rozměry 40 x 60 x 82 cm. Hurá, hurá, hurá!
    Velice a příjemně mne překvapilo, že do maximální šíře 40 cm se skládačka Eska vejde bez demontovaného levého pedálu. Na pedálu by se při jeho demontáži ušetřilo dalších 9,5 cm šířky, takže by celková šíře složené Esky potom byla 30,5 cm.
    Tak už jenom vymyslet a realizovat nějaký vak na složenou Esku.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.11.2016
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

           

      Už jsem to psal mockrát. Ty rozměry do vlaku platí, pokud nejde spoluzavazadlo umístit nad nebo pod místo cestujícího. Takže pokud by někdo kvůli pár cm navíc prudil, stačí si stoupnout, vzít kolo mezi nohy a hotovo. Nehledě na to, že průvodčí nemá certifikované měřidlo. Problém bývá spíše s čistotou kola, doporučuji pořídit pro suché tašku

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2016
      Autor: Billicek
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

           

      Na území Prahy je vlak (PID linky S, nikoliv rychlík) považován za MHD a tedy kolo zdarma. Několikrát ověřeno na trati Praha-Radotín - Praha-Smíchov, Praha-Masarykovo n. - Praha-Klánovice apod.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2016
      Autor: vysočina
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

             

        Kolo zdarma je ale pouze s platnou jízdenkou MHD nebo s legitkou MHD.
        Pokud si koupíš jízdenku na vlak, pak platíš i za kolo.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.11.2016
        Autor: radka
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

               

          Nejsem si jistý ani s tou jízdenkou na MHD. Když jsem byl naposledy v Praze s kolem (to už je fakt pár let), tak to kolo zdarma bylo jen s časovou jízdenkou, tedy alespoň se 24hodinovou. Hledat se mi to teď nechce.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.11.2016
          Autor: petrp
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                 

            Stačí ti jízdenka za 36,- Kč.
            Vím že se to docela využívá třeba cestou podél Berounky na dojezdy (pozdní čas, počasí, nechce se mi městem apod.) - cyklista dojede do Radotína, tam si koupí jízdenku za 36,- a frčí i s kolem na Hlavák a dál metrem k domovu. A když se vejde do 1,5 hodiny, tak už víc neplatí nic.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.11.2016
            Autor: radka
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                   

              Já jsem nepsal, že v Praze jezdí cyklista MHD zadarmo, já napsal, že se za kolo v MHD, tedy i ve vlacích PID na území Prahy, neplatí - trochu rozdíl, že ano?

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.11.2016
              Autor: vysočina
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
              • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                     

                Ale já přece nepíšu nic o tom, že by cyklista jezdil zadarmo. Reaguješ na příspěvek, kterým odpovídám petrovi.

                Na ten tvůj příspěvek jsem napsala jen upřesňující informaci, že to kolo zdarma není až tak zdarma, ale je to podmíněno platnou jízdenkou na MHD cyklisty - "Kolo zdarma je ale pouze s platnou jízdenkou MHD nebo s legitkou MHD. Pokud si koupíš jízdenku na vlak, pak platíš i za kolo."

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.11.2016
                Autor: radka
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                       

                  Ovšem pokud si to myslel tak, že to kolo jede MHD/vlakem PID samo bez doprovodu osoby pak ano, pak neplatí vůbec nic :o)))

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 29.11.2016
                  Autor: radka
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                     

                Radka má pravdu, už se tu o tom mnohokrát psalo a je to i v přepravních řádech. V rámci vlaků integrovaných do PID je kolo zdarma POUZE v případě, že má cyklista platnou jízdenku PID, přičemž nelze použít SMS jízdenku a nelze použít ani jízdenku za 24 Kč. Pokud má cyklista jízdenku ČD, má smůlu a kolo zaplatí v plné výši.

                Pro úplnost uvádím, že jízdné PID za 36 Kč je poměrně drahé. Když pojedu z Hostivaře na hlavní nádraží a večer zase zpátky, je výrazně výhodnější zpáteční jízdenka ČD.

                MHD vyjde na 2x 36 Kč, celkem 72 Kč.

                ČD dvě jednosměrné jízdenky - 2x 22 Kč = 44 Kč. Totéž ale zpáteční jízdenka je za 42 Kč. Kolo by se muselo složit do požadovaných rozměrů.

                ČD s nesloženým kolem se zpáteční jízdenkou vyjde na 102 Kč. Nesložené kolo inKartou 25 vyjde na 92 Kč. Jízda se složeným kolem a inKartou 25 Kč vyjde na 32 Kč, tedy méně než polovina cesty s jízdenkou PID.

                Z výše uvedeného plyne pro Nepražáka možná překvapující závěr, že cestovat vlakem po Praze s jízdenkou PID není moc dobrý nápad. Pokud tedy někdo poskytne neúplnou a v konečném důsledku nepravdivou informaci o kole zdarma, může potencionálního cestujícího uvést v nepříjemný omyl, protože takový cestující může logicky počítat s jízdenkou ČD, protože ta pro jízdu bez kola vyjde na půlku nebo dvě třetiny ceny jízdenky PID.

                Jiná věc je, pokud má někdo lítačku a tedy neplatí jednotlivou jízdu.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.11.2016
                Autor: MiBo
                Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                   

              Už jsem si dohledal, co jsem si to vlastně zapamatoval. Týkalo se to sbalené skládačky nevyhovující rozměru:
              Přeprava rozměrnějších zavazadel (např. nad 25×45×70 cm) je zpoplatněna 16 Kč, ale držitelé předplatní jízdenky mohou jedno takové zavazadlo přepravovat bezplatně.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.11.2016
              Autor: petrp
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Skládací kolo Eska 4 / 5 - a co hromadná doprava?

                     

                Oni už teď polevili. V metru lze s jakoukoliv platnou jízdenkou vézt kolo jakýchkoliv rozměrů a už ne jen v posledním voze, ale na poslední plošině každého vozu (kromě zatarasení dveří strojvedoucího v prvním voze ve směru jízdy). Rozumný je ale jen poslední vagón, protože kolo se nevejde před dveře, takže trčí do prostoru, tedy překáží.

                Zavedly se "výtahy" do kopce v podobě vybraných tramvají směrem do kopce a jen mezi vyjmenovanými stanicemi (osobně jsem nikdy nezkoušel, lidsky to může být pro otrlé zvláště v plnějším spoji).

                Odolné jsou jen autobusy, ale na jedné lince už letos zkoušeli držák na kola na zádi autobusu.

                Nevím, zda a kde je to psáno, ale složená skládací kola povolili ve všech spojích, jen si nejsem jistý, zda se za ně neplatí ta částka, co uvádíš (kromě metra atp.). Využil jsem to jen jednou, když jsem jel přes celou Prahu do cykloservisu. Nikdo ani necknul, ale dobře jsem si nepřipadal. Příště jsem jel raději po ose anebo autem.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 29.11.2016
                Autor: MiBo
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

         

    Uvidíme, zda mě skládačka Eska bude bavit i za půl roku. Pokud ano, pak bude potřeba vyřešit:
    - přepravní obal na složenou Esku;
    - způsob přepravy příručního zavazadla na Esce. Zřejmě nad předním kolem, ať už zavěšením na řidítka, nebo instalací malého nosiče. Ze sebelehčího batůžku mám propocená záda;
    - zrychlení jízdy na rovinkách. Zřejmě instalací třírychlostního zadního náboje. Osm rychlostí už by bylo moc, zase bych „závodil“.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.11.2016
    Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

           

      Tak si to kolo užij. :-)
      Přesně takový krám jsem kdysi měl (jen stříbrnou) a nepřál bych ho ani největšímu nepříteli.
      Favorit byl proti tomu "superkolo".

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2016
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

             

        Když chceš poznat makačku, kup si Esku skládačku :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 28.11.2016
        Autor: Radler
        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

               

          A chceš li poznat, co je dřina ?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.11.2016
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

                 

            ....kolo Ukrajina už asi nekoupíš...:-(

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.11.2016
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

                   

              Jako nové a za hubajze :-)

              http://aukro.cz/ukrajina-xb3-retro-zachovale...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.11.2016
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

                     

                ....no- jestli je to takové "retro" jako výrobky "retro" v Lídlu, ak to už s původní Ukrajinou má společný jen ten název (bohužel antivir mi stránku blokuje, taknevidím :-( )

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 30.11.2016
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

                       

                  Ba né, vždyť tam píšou, že je to ročník 1979, takže poctivá dřina :-)

                  Slova retro, raryta a podobné jsou jen takovým folklórem Aukra. Někteří prodejci mají dojem, že některé blbější čumily tak snáze přimějí k nákupu :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 30.11.2016
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

           

      S tímhle na tom odvezeš i kastl piv:

      http://www.decathlon.cz/cs/p/8328048_predni...

      Ale se skládáním to bude horší...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.11.2016
      Autor: Radler
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Skládací kolo Eska 5 / 5 - a co dál?

           

      Nic proti, ale tyhle věci je vhodné řešit už při výběru kola, tedy před koupí.

      A) Zavazadlo visící na řídítkách nebo umístěné na předním nosiči
      Obojí komplikuje řízení, zejména zavazadlo umístěné vysoko nad zemí. Proto mají "lepší" značky návarky. Zároveň to komplikuje složitelnost kola do malého balíčku viz podmínky ČD a dalších dopravců. Relativně dobrou možností je zadní nosič, pokud s ním výrobce rámu počítal. Zadním kolem se neřídí (menší dopad na stabilitu) a pevný nosič zpravidla složení nepřekáží.

      B) Dodatečná montáž převodů
      Bohužel relativně drahé, při koupi rovnou s kolem je větší naděje na dobrou cenu. Ale třeba budeš mít štěstí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.11.2016
      Autor: MiBo
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

           

      Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený. Originální přepravní vaky na (složená) kola nejdou pod tisícovku. Já pořídil tašku u Vietnamců za 70,- :-)
      Největší taška, co v tržnici měli, má rozměry 23 x 65 x 80 cm. Jakkoli složená Eska zabírá obestavěný prostor 40 x 60 x 82 cm, vejde se do tašky dokonce i bez demontáže levého pedálu!
      Jen je potřeba být šikovný a vkládání kola do tašky nacvičit. Tak, aby: a) se člověk u toho nezamazal, b) tašku při manipulaci s kolem nenatrhl.
      Také bude vhodné zabezpečit, aby složené kolo při manipulaci nemělo tendenci se rozevírat. Gumicuk...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.11.2016
      Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

             

        a jako bonus je slušivý kostkovaný vzorek. :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2016
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

             

        V Ikee bys větší "obal" sehnal za necelých 30,- Kč, ale je pravda, že ten dělají jen v jedné nezajímavé barvě :o)))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2016
        Autor: radka
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Přepravní obal z Ikea.

               

          Nebyl by prosím odkaz? Ď.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2016
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přepravní obal z Ikea.

                 

            Měla jsem na mysli klasickou modrou ikeáckou tašku :o)))

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2016
            Autor: radka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přepravní obal z Ikea.

                 

            http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.11.2016
            Autor: Joe-CUBE
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Přepravní obal z Ikea.

                   

              Tak to si myslím, že dobře udělal a připlatil si. Ikea je na jedno použití k odnesení krámů domů.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.11.2016
              Autor: bara2
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Přepravní obal z Ikea.

                     

                To nevím, co v tom nosíš. Já je mám doma již několik let a používám bez problémů - jako tašku a pak na terase k zakrytí různých klouzaček, houpaček a odrážedel proti dešti.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 01.12.2016
                Autor: radka
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

             

        tohle je fakt normální "stará" eska? nikdy jsem ji složenou neviděl, ale na cestování vlakem do Itálie by to bylo super. asi nějak uvedu do provozu tu starou u našich a ještě jednu seženu :-))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.11.2016
        Autor: Bruca
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Stará Eska, ta je heSká.

               

          Jak jako "stará" Eska? Vždyť to kolo je mladší, než já, a já si starý nepřipadám ;-)
          Ano, je to standardní socialistické skládací kolo Eska, podle dobové literatury "skládací kolo se závěsem - model 636", výrobce národní podnik ESKA, nositel Řádu práce, závod Eska Cheb.
          http://www.ifavorit.cz/favorit-kolo-literatura...
          Zajímavé je, že fialka má výrobní číslo vespod středového složení napříč směru jízdy. Vždycky jsem si myslel, že tak to má Favorit, zatímco Eska má výr. č. na hraně středového složení. No vida, ještě pár měsíců se skládacím kolem, a stane se ze mě odborník na Esku... a budu překypovat znalostmi, které zajímají asi tak jednoho člověka z tisíce :-)
          První dvě čísla ve výrobním čísle před znakem "E" je poslední dvojčíslí roku výroby, ale to asi víš...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.11.2016
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

               

          Ségra má na půdě skládačku,ale není to Eska, ale trochu větší Univerzal(nebo tak nějak). Je volná a zachovalá! Myslím skládačku,ovšem ségra taky!:-D

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 04.12.2016
          Autor: plusjedna
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Přepravní obal na složenou Esku je vyřešený.

                 

            ... dobrá výbava pro nevěstu!

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 04.12.2016
            Autor: AV
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Skládací kolo - kdo využívá, jaké, jak často a na co?

         

    Ke skládačkám se hlásím rád. Máme s manželkou skládačky Author Simplex, a spokojenost. Najeto máme teprve cca přes 1 000 km, párkrát jsme dali přes padesát km. Jezdíme hlavně cyklostezky, po rozbitý polňačce to není žádná sláva. Býval jsem proti vyasfaltování půl republiky ale na skládačce mi občas ten asfalt bez aut trochu chybí :-) Na silnici se nám moc nechce i když pár km někde po okresce není problém. Semtam si projedeme nějaké město a okolí (Česká Lípa, Praha, Litomyšl, Liberec) podíváme se jaké mají parky a zámek, dáme někde pivo, víno, kafe, kofolu, protahujeme se městem po chodnících a pěšinách, ale je to takový moc "courání". Bezva je stezka z Hradce do Kuksu, Labská stezka, Česká Lípa - Varhany, Třeboňsko, jihomoravské vinařské stezky jsou excelentní. Jezdím ještě na krosu a občas na horáku ale skládačka mně poslední dobou hodně baví, asi že "nová hračka". S veřejnou dopravou a skládačkou zatím zkušenosti nemáme ale chystáme se....

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.12.2016
    Autor: Mirr
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Do vaší knihovny

Rájem rozhlednovým – 70 nejnovějších rozhleden ČR

Jiří Štekl
• 70 nejnovějších rozhleden České republiky • vložena mapa VŠECH rozhleden ČR
Kniha je určena především pro ty zájemce, kteří už vlastní první, druhé nebo třetí vydání této úspěšné knihy a nechtějí si kvůli nově…
199 Kč

Každý kopec se zvedá … VÝŠ

Milan Silný
Volné pokračování knih „Každý kopec má své ... NEJ“ a „Každý kopec stojí za ... TO“.
Dobrá zpráva pro všechny milovníky náročných stoupání a fantastických sjezdů. Další kniha Milana Silného je na světě. Jedná se o jeho…
299 Kč
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

včera
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

109 cyklistů (8 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016