Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

Ahoj,

resim nasledujici dilema s vyberem kola Scott (finance az tak neresim, spise opodstatnenost vyse financi - taky si nekoupite Bentley kdyz vase vyjizdky by byly jenom do Tesca). Celopero nemam na nejake silene traily, ale asi starnu a hledam pohodli. Na druhou stranu trocha adrenalinu neuskodi ;-)

Jsem rekreacni jezdec, co se uz nehoni za maximalnim vykonem (zdravotni problemy) a tak jedu tak, ze kdyz dojedu, tak v pohode popadnu dech, ale zase to neflakam. Trasy jezdim mezi 20-100 km, podle casu.

Rozhodl jsem se pro znacku Scott (prosim nevymlouvat, proste je to fixni parametr), model SPARK, radu 9xx a resim nasledujici dilema:

1/ karbon vs dural
930 vs 950 ... SLX osazeni, vybava skoro identicka, rozdil cca 19k
910 vs 940 ... XT osazeni, vybava skoro identicka (jina kola,sedlo), rozdil cca 27k

2/ XT vs SLX
930 vs 910 ... rozdil cca 21k
940 vs 950 ... rozdil cca 13k

3/ karbon SLX vs dural XT
930 vs 940 ... rozdil cca 6k


add 1/
- zajimalo by me, zda-li tech 19k ci 27k opravdu stoji za to si priplatit. Bohuzel osobni zkusenost s karbonem nemam a i kdyby, tak u celopera to muze byt jine.

add 2/
- aktualne jezdim na Deore. Kdyz nesednu zrovna na kolo s vyssi radou anebo slusnejsim Sramem, tak to zadna hruza neni.
- krucis, rozdil v celem osazeni XT vs SLX na komponentech neni 13k, natoz 21k, tak proc to maji tak vysroubovane?
- umi nekdo jednoduse vysvetlit funkcni rozdil (nepocitam vahu) - treba jakoze XTcko chodi vyrazne lepe nez SLX

add 3/
- pokud by rozdil v ramu byl markantni a rozdil v razeni/brzdach minimalni, tak je idealni 930tka.

Nekdo mozna namitne, ze porovnavam hrusky s jablky (910 vs 950), ale volba asi plyne z nedostatku zkusenosti. A jak jsem psal v uvodu, nechci si kupovat neco co nedocenim, nevyuziji a to jenom proto, ze na to mam (par desitek tisic umim utratit i jinak nez jen tak z frajeriny). Chci proste pohodli, zvednout pozitek z jizdy a neresit ptakoviny.

Diky za rady, at jiz kriticke ci konstruktivni.

PS: tady je odkaz na

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.09.2016
Autor: vojbarz
  • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

         

    Mě rovněž vychází (pokud bych trval na karbonu) model 930.

    Rozdíl mezi hazkami XT a SLX není velký. Spíš jde o ten pocit, že to tam mám napsané. XT je maximálně o něco sportovnější.

    Rozdíl je spíše v řazení, kde XT je ostřejší a o něco přsnější než slx. Ale určitě ten cenový rozdíl rozumný není.

    Stejně tak brzdy jsou si velmi podobné. XT mají údajně vyšší brzdný účinek, ale na různých diskuzích se dočteš, že je stejný a záleží spíše na destičkách. Poměr cena/výkon je lepší u slx brzd. Na rozkresech obou brzd lze zjistit, že jdou velmi podobné, ne-li skoro stejné. To platí i o deore. Když dáš kvalitní destičky, slx budou brzdit parádně. Provedení třmenů je u těchto brzd totožné, takže proč nejít do slx. Malý rozdíl je v páčkách, slx mají myslím výlisek a xt jsou odlité.

    Já bych vzal slx provedení na karbonu. XT je ve srovnání s slx hlavně o tom písmenku. Jisté kvalitativní rozdíly tam jsou, ale jsou zanedbatelné. A když se podívám na tu cenu, utvrzuje mě to v koupit 930 ještě více.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.09.2016
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

           

      Ahoj, strasne se mi libi na Sramu, ze ma takove ostre kratke razeni (tusim, ze podobne jako Sram se chova prave to XTcko). S temi brzdami si myslim, ze to furt bude 10x lepsi jako na mem crossu - mam tam Vcka a kdyz na to dupnu, tak si musim davat pozor at nepreletim (takze brzdny ucinek bych asi az tak nezral - obe maji keramiku a nejaky sileny downhill s tim nepojedu, adrenalin to jo, ale nechci se zabit)

      A at se koukam na 910 vs 930 jak koukam, tak krom jineho sedla (rozdil tipuji radove stokoruny), jinych kol (cenu jsem nenasel, ale i kdyby to byly radove tisicovky), tak mi furt vychazi, ze za 15k koupim sadu XT a muzu si to za cas predelat (teda pokud dam misto te 10tky 11tku). Trosku pro 910tku hovori to, ze kola jsou tubeless ready, mam udelanou prestavbu (mimochodem sadou od Rubeny, tmel pouzivam notubes) na svem kole a jsem velmi spokojeny - kupodivu to funguje v pohode i s mymi no-tubeless ready dorasovanymi rafky a dokonce foukam na 1.8 misto 2atm a vse drzi, neutika .... na druhou stranu komponenty na prestavbu nejsou drahe a kdyz to fungovalo na mem dorasovanem rafku, tak proc by to nefungovalo na funglovce.

      A ted takova subjektivni ... kdyz se podivam na vzhled, tak 910 pusobi pekne neutralne, u 930 to s tou bilo-modrou kombinaci pekne ..., a 940 ma takovou peknou dravou oranzovou. No a zelena 950tka taky vypada pekne

      Takze kdyz to shrnu, tak u 910 dostanu
      + lepsi kola
      + tubeless ready
      + 2x11 vs 2x10
      + sportovnejsi razeni (to by se i libilo)
      + peknejsi vzhled
      - cena

      Nerad to rikam, ale pokud bych mel jit do karbonu, tak spise inkliminuji k 910, ikdyz to je cenove ujete, ale jak psal shaggyn1982 - budu IN! A pokud bych chtel byt jenom COOL, tak 940tka. Na druhou stranu si rikam, ze to tak jako tak bude pro me tak velky skok, ze jestli karbon nebo ne mozna ani nedocenim. Krucis, to je rozhodovani.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.09.2016
      Autor: vojbarz
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

             

        Malinko ti zkusím to rozhodování ještě zkomplikovat :-) Máš evidentně dobrou zkušenost se Sramem. Taky mám jasno v tom, že na horáce mi už šimáno nesmí. Tak co pořídit pohybovadlo s dobrýma kolama, ale zásadní komponenty proházet na Srama a ty šimaňácký xt a slx jako nepoužité poslat dál ? Zas tolik by ti to akci neprodražilo, měl bys vysněného Scotta, navíc na osvědčeném Sramu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.09.2016
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

               

          Ano se Sramem (radu si nevzpomenu) mam positivni zkusenost (ale pouze v porovnani s mym Deore).

          Vysneny Scott .... bych to nebral jako dogma, proste jsem zapichl prst do mapy a volba padla na Scotta. Ve skutecnosti se mi na Scottovi libi treba to zamykani, ale uz jsem to tu rozvadel, ze to mozna je ptakovina

          To mi uz prijde lepsi si to nechat poskladat komplet, jak uz jsem tu taky psal - vzit slevneny ram 2015 a naflakat tam Sram.

          A ano, krasne se to komplikuje. Ve skutecnosti ma clovek dve moznosti, vzit to co je anebo si to nechat poskladat dle svych predstav (na toto bohuzel ale nemam zkusenosti abych posoudil co se hodi a co ne, takze misto toho byt rukojmim zavedene spolecnoti bude clovek rukojmim cykloservisu)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.09.2016
          Autor: vojbarz
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                 

            Tak pokud se ti nechce skládat kolo od šroubečku (ideál, protože na konfekci bývají největší kompromisy právě v nenápadných detailech), tak právě koupit kolo, kde vyměníš jen to, co chceš.

            Jinak by to ale neměl být až takový problém. Koupit rám, sadu součástek podle představ, vidlici, pořádná kola, sedlo stejně většinou člověk mění podle svého pozadí a stylu jízdy (nebo tiše trpí proto aby byl in a cool :-)) a zbylých pár drobností už se dá nakoupit v podstatě univerzálně, v tomhle rozpočtu ve vyšší kvalitě (má to smysl).
            Každopádně to pak nebude žádná snůška kompromisů, které bys časem stejně řešil, díly měnil, nebo si pak nákup vyčítal. A bude to individuálka čistě podle tvých představ.
            Že bys s něčím šáhnul úplně vedle, toho bych se zas až tak moc nebál. Pokud máš trochu jasno o způsobu užití, dá se z diskuzí a firemních textů odvodit vhodné modely rámů, vidlic, tlumičů a kol. Ostatní běžné komponenty jsou víceméně univerzální. A pokud nemáš nějaké opravdu speciální požadavky a závodní ambice, tak ta stavba musí sednout.
            Je to samozřejmě na tvém rozhodnutí, ale já osobně bych to řešil stavbou kola. Zvlášť s tvým rozpočtem, zkušenostma a konkrétníma představama. A takové kolo ti nemusí stavět první servis ve tvém okolí (pokud si na to lego netroufneš sám). Poptej se po referencích, za kouskem okolo sta litrů se už vyplatí jet i pár set kiláků, když to bude dobře poskládané.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.09.2016
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                   

              Ano, i tuto moznost (nechat si to slozit) si nechavam jako zalohu. Problem je, ze mam uz skoro 10 let starou herku a trendy v cyclo nesleduji, takze sice predstavu mam, ale v te prehrsli moznosti kdy samozrejme kazdy dela to nejlepsi se nejak nemuzu zorientovat.

              Takze to uprime vidim tak, ze pokud sednu na cokoliv slusneho, tak zasadni rozdil nepoznam.

              Ve Ct jsem domluveny s chlapikem co mi skladal kdysi muj trek a byl jsem s nim spokojeny, odvedl solidni pracicku (Tehdy jsem se vul orientoval na nizkou cenu). Tak uvidim s cim prijde, cim me prekvapi.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.09.2016
              Autor: vojbarz
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                     

                Tak není vždycky nutné honit ty nejposlednější trendy. Někdy se vyplatí jít třeba krok za pokrokem, ale na osvědčeném.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 28.09.2016
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

         

    Ten rám už spíš záleží na tvých osobních preferencích. Spíš by bylo dobré si to vyzkoušet. Přenos síly je u karbonu super, váha super a budeš IN :). Přenos síly je tedy lepší a akcelerace tudíž taky, nicméně se to musí umět a musíš na to mít nohy. Pokud neřešíš peníze, kup karbon. Dobrou službu však odvede i dural.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.09.2016
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

           

      Ahoj, tady je ten problem - preference zadne nejsou (nemam zkusenost). Testovat nema smysl, protoze by to chtelo aspon tak tyden jedno a tyden druhe a to nedam, hlavne casove.
      Proto hledam radu tady. Uprime, najezdeno mam, ale na vychloubani jak jsem namakany to neni, jezdim pro radost, ne pro vykon.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.09.2016
      Autor: vojbarz
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

             

        Jezdit parádně se ti bude na všech čtyřech kolech, jsou to lehká kola s kvalitními komponenty a dobrými rámy. Pokud je ti to jedno, kup nejlepší a máš to. Tedy 910. Poměr cena/výkon hovoří pro 930. Ačkoliv nejsem příznivcem karbonu, určitě je to velmi slušné kolo. Nešlápneš vedle. O jiných značkách nechceš diskutovat, takže bych klidně vzal 930.

        Jezdím na hardtailu, takže spíš mluvím teoreticky. Na celopéru jsem jel párkrát. Osobně se mi samozřejmě cena zdá vysoká. Já osobně bych se spíš koukal na bazarová kola. Za 50 tisíc tam seženeš, pokud máš štěstí, neskutečné děla.

        Nové kolo je však nové kolo. 930 je prima. Já vím o lepších za tu cenu, ale když scott, tak scott. Udělá dobrou službu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.09.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

               

          Pro znacku Scott jsem se rozhodl z nasledujicich, pitomych duvodu:
          - TwinLoc - libi se mi toto reseni z riditek a ovladam oba pisty, ikdyz postupne dospivam k nazoru, ze pokud je kvalitni odpruzeni, a clovek umi slapat rovnomerne, tak zamykat skoro neni treba, taky zli jazykove tvrdi ze pri zamknuti pak vice trpi cepy atd ...
          - Znacka Scott je pro me urcitou mirou zaruky kvality, vyvazenosti konfigurace, .... (a jine blaboly ktere slychavam od kolegu jablickaru - snad se neurazi)

          ... urcite bych mohl vzit nejaky vyprodejovy 2015tkovy karbonovy ram, nechat si ho osadit novym XTckem, FOXama a byl bych na 60-70k misto 95k. Urcite to bude jezdit a ne hure jak o jednotky procent nez Scott. Ale pokud bych nezafixoval otazku na vyrobce,tak bych dostal tolik odpovedi, ze bych si uz vubec nevybral.

          O bazarovych kolech jsem uvazoval, bohuzel me technicke znalosti nejsou sto posoudit stav kola a tak bych si mohl i pekne naletet.

          Smutnou pravdou je, ze zatim to vypada, ze vitezem bude 910tka (a to jsem puvodne sel do 940tky).

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.09.2016
          Autor: vojbarz
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                 

            910 nemá chybu. Já osobně se karbonu bojím. Někdy jezdím jak prase a občas sebou dobře fláknu. Jak píše ronda, s opravou je potíž a pokud to prdne blbě, tak je to neopravitelné.

            Je ještě jedna možnost a to oslovit jednotlivce, kteří staví kola jako hobbíci. Určitě se najdou i tady nebo určitě na bike foru. Ti kolo poskládají podle toho, jak ty si budeš přát a vyjde tě to levněji. Možnost si přesně říct, co chceš je k nezaplacení. Nicméně potom člověk teprve zjistí, že pořádně neví, co chce :)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 28.09.2016
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

             

        Možná taky záleží, jakým způsobem v terénu jezdíš. Jestli spíš pelášíš tak nějak "na jistotu", nebo se s tím nebojíš občas někde na šutrech fláknout. Třeba je má obava nadbytečná, ale když vidím svůj otřískaný hliníkový rám (a to jezdím hodně připosraně), tak bych měl docela o karbon obavu. Četl jsem, že už ho taky opravují, ale...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.09.2016
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

               

          Rozhodne to umim rozjet, ale s rozumem (mam se rad a memu telu uz neni 20 let). A hlavne, to jak to budu rozjizdet s diametralne rozlisnym kolem jak mam ted nemohu posoudit.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.09.2016
          Autor: vojbarz
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

         

    Ahoj, dneska jsem si vyjel s kamaradem na celodeni projizdku a samozrejme cestou necestou. A stalo se mi, ze mi odletel vetsi kamen (cca 5x5x3cm) s ostrymi hranami a flakl me do boty (nastesti)

    Co by se tak mohlo stat, kdyby to nebyla bota, ale karbonovy ram?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 28.09.2016
    Autor: vojbarz
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

           

      Pro tyhle případy bývají i na silničkách rámy podlepené folií, která ostrý náraz utlumí a roznese. Ale vyloučit se problém nedá nikdy.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 28.09.2016
      Autor: ronda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

             

        Když tak čtu, jak je ten karbonový rám mechanicky odolný, tak získávám dojem, že je to jen pro lidi, kterým nečiní problém si klidně koupit hned další stejné kolo za podobné velké peníze, nebo kterým to někdo koupí. Ještě tak na silničce je to pro mne akceptovatelné, s tou snad tak často neprásknu o zem.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.09.2016
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

               

          Je to jen o tom, jak velkou si připustím pravděpodobnost takového fatálního karambolu. Na silničce můžu vyjet a po pár metrech si ustlat přes hranu obrubníku. A na horácovi můžu klidně nepadat, nebo padat jen pěkně pohodlně, do trávy. Navíc ten karbon není jak skořápka vajíčka, taky snese hodně. Je to hodně o podvědomé obavě a o ceně toho rámu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.09.2016
          Autor: ronda
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                 

            No jistě, to podvědomí dělá hodně a může ti to to ježdění pěkně otravovat. Ale pokud se píše, že kámen 5x5x3 cm to dokáže zničit, tedy asi prorazit, tak to ta odolnost je podstatně nižší než u běžných hliníkových rámů. Píšu běžných a myslím ty LoEnd rámy. Drahé, zvláště zeslabované rámy neznám. Všechna má kola se do 20000Kč vejdou i s reservou :)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 29.09.2016
            Autor: Brahma
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                   

              Kámen 5x5x3 cm mě za určitých okolností dokáže zabít, nebo potěšit. Záleží, jestli letí a jak rychle letí, nebo jestli leží. Zrovna tak rám. Záleží na rychlosti a šikovnosti dopadu, jestli hranou, plochou, kolmo na trubku, nebo sklouznutí bokem... Takhle jednoduše to napsat je blbost.
              A nějaké zábrany z ceny nebo vlastností pohybovadla jsou jen otázkou chvilky. Po pár kilometrech si na to zvykneš, jako na samozřejmost a jedeš ne jako na karbonovém kole, ale prostě jako na kole.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 29.09.2016
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

           

      Poškrábalo by to lak.

      Zkus vzít šutrák vážící kolem deseti deka a vší silou s ním mrskni proti laminátový lodi. Karbon je pevnější.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.09.2016
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

             

        Tak to díky za poznatek, neznám to. No a sklolaminátová loď mívala asi tlustší stěny. Karbonové lodě jsem včera na kanálu v Brandejse viděl, ale jen z mostu.
        No ale omlácený lak je problém i nového duralového rámu. Bolí to úplně stejně. Také mne to štvalo, než jsem si zvykl. První šrám bolí vždy nejvíc a úplně na všem.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 29.09.2016
        Autor: Brahma
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

               

          Duní to strašidelně, úplně jinak než o hliníkový rám, ten akorát cinkne.

          Na to je dobrý si koupit omlácený kolo z druhé ruky :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.09.2016
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

               

          Na fešácký silničce šrámy trošku vadí, když se k nim po pár letech přidá i ošoupání provozem, tak je to ale ceněná patina.
          Horác má bejt otlučenej, pokud to teda není jen kousek pro předvádění se na promenádě u Knajpy

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.09.2016
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

               

          Znám recept proti lehkému mechanickému poškození rámu. Vlastní myšlenky člověk musí potlačit dobrým sexíčkem a u třetích osob (nazývejme je čumili) musí člověk je tak rychle, že škrábance nebudou vidět a nesmí nikde zastavovat. :D

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 29.09.2016
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

         

    Karbonovej rám má imho smysl jen když jsi gramhonič (což asi nejsi). Nebo pokud má nějakou další funkci. Na Cannondale Scalpel je pěkný to, že "dole" nemá žádný čepy, takže se nemá co zasrat a po čase vysrat, pucovat, udržovat a opravovat. Tam mi karbon přijde opodstatněný.

    Co se oprav týče, tak dnes jsou opravy karbonových rámů už vcelku dostupné a opravenému karbonovému rámu bych věřil víc než svařované hlíně.

    http://www.sunsetbike.cz/category/opravy-karbonu

    Nebo iks dalších: https://www.google.cz/?q=oprava+karbon+r%C3%A1m

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.09.2016
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

           

      Kompletně přeražená noha vidle: http://www.sunsetbike.cz/729/oprava-nabouraneho...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.09.2016
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

             

        Docela by mě zajímalo, na kolik taková oprava přijde a jak dlouho to trvá. Myslím, že nejlevnější to nebude. Ale přestanu nemám tedy žádnou.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.09.2016
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

               

          Zhruba 2-5.000Kč a trvá jim to kolem dvou týdnů (v sezoně samozřejmě víc). Může se to zdát hodně, ale bavíme se o kolech jejichž cena začíná na 50.000Kč.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.09.2016
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

         

    Panove, tak jsem nakonec zvolil 910. Vim, ze bych poskladal levneji a mozna i kvalitneji. Ale danovy poradce mi rekl jasne duvody jak si nekomplikovat zivot s urady.

    V kazdem pripade diky za Vase podnety.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.10.2016
    Autor: vojbarz
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

           

      Jen malý dotaz, co mají úřady společného s nákupem kola, tedy pokud to nekupuješ ze sociálních dávek?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.10.2016
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

             

        Mel jsi nekdy kontrolu z FU? Kolo samozrejme kupuji na firmu, precijenom odpocet DPH a snizeni nakladu nemalou castkou neni k zahozeni.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.10.2016
        Autor: vojbarz
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

               

          Mohu se zeptat, na co ho v té firmě alespoň teoreticky odůvodníš? Mně to kolo přijde v běžné firmě jen jako provokace.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.10.2016
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                 

            A to proč?
            Tohle mi přijde zajímavý - u auta za půl mega nikdo nepřemýšlí "jak to zdůvodníš". Kolo za pár desítek tisíc je pro většinu lidí "psychicky" nepřijatelné...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.10.2016
            Autor: Ifča
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                 

            Je to dopravni prostredek ktery vyuzivam k doprave za zakaznikem (mam jednoho zakaznika kde je krasna projizdka na kole, takze tam opravdu jezdim). Parkovaci karta v nasem meste stoji 15k rocne, to ze zaparkujes nemas jiste, takze jeste navic parkovani, benzin, servis, ....., nove auto pod 400k nekoupis, .... no neber to :)

            Kdyz jedu do centra ve spicce, tak autem tam jsem za cca 25 minut, na kole za 30 a jeste jsem EKO.

            Na druhou stranu, kdyz narazis na debila urednika, tak ....

            No a v nejhorsim pripade ti to vyjmou, dopocitaji penale a zivot jde dal :) Jsou lidi co maji ve firme X aut, motorku, ... a zduvodni to (i kdyz jim to vychazi v pomeru 2 auta na hlavu)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.10.2016
            Autor: vojbarz
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                   

              Já nechtěl prudit, jen mi to ve firmě přišlo v Čechách jako zcela nepředstavitelné. Jo to o myšlení lidí a ne o užitečnosti kola. Ale z tvého popisu mám stejně dojem, že i pro tebe je to hlavně o daních a mnohem méně o firemním použití toho kola.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.10.2016
              Autor: Brahma
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                     

                Ale daňové zákony jsou přece jen a pouze o daních - penězích, jiný účel nemají :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.10.2016
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                       

                  Samozřejmě, ale buď je obcházet chceme a nebo nechceme. No a někdo tomu obcházení říká daňová optimalizace.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 03.10.2016
                  Autor: Brahma
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                         

                    Co je obcházení?
                    Buď se někdo pohybuje v mezích zákona a využívá je a pak je z jeho strany vše v pořádku, nebo se pohybuje mimo hranice zákona a pak je to špatné a je "zločinec".
                    Problém je v tom jak jsou zákony nastavené a na schopnostech úřadů rychle zjistit jejich porušení a zamezit tomu a postupně ze zákona odstraňovat nejasnosti a "široký výklad", který umožní jejich zneužívání.

                    Samozřejmě, pokud je v nějaké firmě kolo užíváno, tak jeho nákup a zaúčtování a odpočty jsou v naprostém pořádku.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 03.10.2016
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                           

                      No a když se firma respektive majitel jen tváří, že kolo využívá a jen ho protáhne účetnictvím kvůli odpočtu daní, tak se jedná o co? Je to špatně dokazatelný přestupek, nebo balanc na hraně zákona a obcházení daňových povinností. V každém případě je to z mého pohledu amorální, poněvadž učitelky, policii, armádu, sociální a starobní ústavy a podobně a podobně z něčeho platit musíme, pokud je chceme používat.
                      Ano, pokud firma kolo používá, tak je samozřejmě vše v pořádku. Jen neznám mnoho takových firem a ty co ho používají třeba pro vnitropodnikovou dopravu po velkém areálu nepotřebují karbonové fully.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 03.10.2016
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                             

                        Vždyť to píšu, že když zaúčtované kolo není využívané pro činnost firmy, tak je to mimo zákon a podvod.

                        A co brání aby v předpisech byla nějaká cenová hranice na pořízení kola, třeba 20 tisíc? A když někdo za těch 20 pořídí karbonového fulla, tak ať ho má když chce a má na to. Je to všechno jen o nastavení pravidel.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 03.10.2016
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                               

                          Pokud začneš ta pravidla takhle podrobně nastavovat, že postihneš i kola, tak se unastavuješ a z těch pravidel bude ještě větší guláš než je teď. Vždycky v pravidlech najdeš nějakou mezírku, když jí budeš dobře hledat. Ve více morálních zemích se snad ty zákony a pravidla obecně méně obchází. Ale když vzpomenu třeba na Volkswagen a jeho naftové motory, tak to vždy také neplatí.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.10.2016
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

               

          Hmmm, taky způsob jak "využívat" daňové zákony.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.10.2016
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                 

            Upřímně, za ty prasárny od financů bych to bez uzardění udělal taky.
            Akorát to trošku zavání provokací a může to přitahovat zbytečnou pozornost nějakých aktivnějších kontrolorů.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.10.2016
            Autor: ronda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Celopero Scott - karbon vs dural, XT vs SLX

                 

            Ber to tak, ze je to v mezich zakona. Uprime, podnikam ale neni posezeni v hospode s kamarady zamestnanci, kdy bych nelitoval ze taky nejsem zamestnanec. Ano, kazdy jsme strujcem sveho stesti a podnikat byla ma svobodna volba, i to tomu venovat cas od rana do vecera, vikendy, .... A to pak takovy nakup kola s moznosti snizeni odvodu trosicku zahreje u srdce.

            Vse bohuzel neni tak cernobile a vse ma sve pro i proti. A az zjistis jak vyjebavaji se zakonem velke firmy, to by jsi se divil.

            BTW, jak vsichni jasaji nad Babisovym EET, tak se panove pripravte, ze v hospode nechate pekny ranec. V pohostinstvi nepodnikam, ale mam informace z prvni ruky .... vidite v hospode ze servirka vse bifluje do terminalu, nosi listky co vypada jako uctenka, atd .... ale ono to nejde do ucetnictvi, to je jenom aby zamestnanci nekradli. A ted prijde EET, to najednou hospodsti budou muset priznavat vsechny zisky a aby z toho neco meli, tak se z toho posereme. A co na to Babis? No neco to stalo, neco vice se vybralo, rozdil je v plusu (to ze to je plivnuti do more neresi), takze zavedeni EET bylo uspesne. No a ted si polozte otazku, kdo to zaplati .... no preci zakaznik. Ale aby debil resil opravdu ty velke ryby, tak to ne, proc asi .... ?

            No nic, ale to jsem se nechal unset a mirne utekl od tematu. Takze sup do hospody na jedno a topinku, dokud to stoji rozumny prachy :D

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.10.2016
            Autor: vojbarz
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

včera
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

186 cyklistů (21 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016