Jak jezdit v provozu

Zdravím všechny. Jistě se tady už něco podobného nejednou probíralo, přesto jsem si dovolil založit nové téma.
Vždycky jsem se při svých vyjížd'kách vyhýbal hustějšímu městskému provozu, jako čert kříži a svoje výlety směroval do přírody a klidných oblastí.
Před nedávnem jsem však začal používat kolo také coby dopravní prostředek do práce a hustějšímu městskému provozu se zkrátka nelze zcela vyhnout.
No a jelikož mi jde na prvním místě o to, abych doje vždy ve zdraví a celej do cíle a nevozil se někomu na kapotě, tak bych se rád dozvěděl od zkušenějších, jak správně v provozu jezdit.
Je mně jasný, že základem je být dobře vidět, tedy mít na sobě nejlíp oblečení ve výrazných barvách, osvětlení atd.
V čem konkrétně tápu je, jak (kde) po frekventované silnici jezdit.
Když jedu co nejvíce při kraji vozovky, tak se někteří chovají tak, jako bych tam vůbec nebyl a míjejí mě dost natěsno.
Pokud jedu na pravé straně vozovky, ovšem nikoli těsně u krajnice, tak zas někteří neřeší protijedoucí vozidla a předjíždějí dost bezohledně, div člověka nevytlačí ze silnice.
Jezdit někde uprostřed pruhu nechci a nebudu, byla by to ode mě bezohlednost a nakonec to je i proti pravidlům.

Jak tedy správně jezdit v hustějším provozu?
Nejedná se přímo o jízdu centrem města, kde jsou souvislé kolony, ale o provoz s větším až velkým pohybem motorových vozidel.
Předem dík za vaše názory, nejlépe vlastní zkušenosti.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.06.2016
Autor: krosmen
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Popisujes presne problem, ja se pokousim vyhodnocovat sirku pruhu. Kdyz vim, ze se vejdeme, drzim se tesne u krajnice.

    Kdyz vim, ze se nevejdeme, nebo vejdeme velmi natesno a bylo by to vo fous. jedu doprostredka tak, aby ani blbecka nenapadlo predjizdet.
    Ten pak obvykle stoji na klaksonu, ale s rim nic delat nemuzes.

    Tyhle situace nemam rad protoze vim, ze zdrzuju, tak se snazim usek projet co nejrychleji a to bere dost sil, pri delsi ceste.

    Pokud je ten usek kdy spuntuju uz fakt dlouhy, najdu si niku, zastavim, a necham zaspuntovane projet.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2016
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Snazim se drzet cca pul metru od kraje. Bliz ke kraji je sterk, sklo, kanaly,... Pravy pruh je tu po Zline hodne siroky, takze nebrzdim.
    Jinde podle situace, podobne jako Jindra.

    Jo, blikam celodenne, vzadu dve blikny, vpredu fenixe na strobo, plus zlutou vestu. Proste byt videt za kazdou cenu a v kazde situaci.

    A jet "čitelne" pro ridice - v jedne lajne, neklickovat, ukazovat smer, divat se, jestli me vidi,...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2016
    Autor: Bruca
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Hlavně je potřeba jezdit čitelně. Co nejmíň kličkovat, ale jet rovně. Ukazovat, když odbočuji....
    Většinou jedu dál od okraje, jednak máš v případě nutnosti místo, kam se dá uhnout, jednak nutíš řidiče otočit volantem.
    Pokud je silnice hodně zúžená, jedu klidně prostředkem. Slušného řidiče tím neomezíš - stejně by tě tam nepředjížděl, a "prasata" je potřeba eliminovat.
    Bacha na chodce, především ty s telefonem u ucha. :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2016
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Nebo jako Sona v mlze.

      Prosimte, muzes mi rict proc jedes tak rychle? Nevidime na metr dopredu!

      Jizda v mlze je nebezpecna, spousta bouracek, tak jsem na to slapla, abysme z toho byli co nejrychleji venku, a minimalizovali tak nebezpeci...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.06.2016
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Jak jezdit v provozu

             

        Hele, Jindro, ale jistou logiku to ma, ne? :-))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.06.2016
        Autor: Bruca
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak jezdit v provozu

               

          Nepopiratelnou a nezpochybnitelnou.
          Jako vse co Sona dela.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 13.06.2016
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Mám právě trochu strach jet dál od okraje, páč mám pocit, že se některej plechovkář zakecá a sejme mě, kdežto když bych jel při kraji, tak by mě třeba minul. Jenže při jízdě těsně u krajnice jsou právě zas jiná rizika....

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.06.2016
      Autor: krosmen
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Na tohle asi bude spousta ruznych pohledu, ja se snazim v maximalni mire dodrzovat pravidla a chovat se podobne jako auto.

    To znamena treba dusledne ukazovat pri odbocovani a pokud to jde, nejenom pred zahajenim manevru, ale az do chvile, kdy je naprosto jasne, kam hodlam jet. Cyklista, ktery pred odbocenim neukazuje, protoze se boji pustit riditko, proste na silnici nepatri.

    Nemam rad polovicate reseni, takze bud jsem chodec a kolo budu tlacit po chodniku pripadne pres prechod nebo jsem cyklista = ridic a krizovatku hodlam resit standardne podle znacek, semaforu, odbocovacich pruhu...
    Kdyz to nekdo zkousi kombinovat (kousek jede po chodniku, kousek po silnici, do pulky krizovatky po prechodu a pak treba sikmo k vysnene odbocce...), stava se jeho chovani nepredvidatelne, coz je prusvih...

    Vzdalenost od kraje je vzdycky dilema, vetsinou se snazim mit po prave strane aspon 0.5m sjizdneho asfaltu, kdyz jedu s kopce hodne rychle, tak vice, kdyz se skrabu pomalinku do kopce, treba trochu mene. Podle meho vykladu pravidel tohle porad jeste je "pri pravem okraji". :-)
    Teda v noci, vetsinou jezdim stredem pruhu a pokud tam neni provoz, klidne prostredkem silnice, zmensuje se tim riziko stretu s ninja chodcem nebo cyklistou, kteri se zpravidla drzi u kraje silnice.

    Jezdit tesne u okraje / u chodniku je mozna ohleduplne k motoristum, ale dlouhodobe hodne nebezpecne, protoze nemas zadny manevrovaci prostor, kdyz se na tebe zacne nejake auto tlacit, snadno te prehlednou v krizovatce, muzou te sundat dvere od zaparkovaneho auta a jak jsem nedavno zjistil, muze te treba ohrozit z chodniku i pes na voditku...

    Na protijedouci hazardery a motoristy, co se chovaji, jako bych na silnici nebyl, mi trochu pomohlo, ze nechavam svetla pres den blikat, ale stejne je porad nutne sledovat chovani ridicu a byt pripraven brzdit, kdyz se ukaze, ze o tobe nevi, nebo udela nejakou blbost.

    Kazdopadne ja nejezdim v zadnem velkomeste, moje trasa do prace je z hlediska provozu pohodova...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2016
    Autor: Jrr
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Ano, jezdit jako auto nebo motorka!

      To taky delam, ale zda se, ze v kolizi s predpisy (stupidnimi). Kolo pry ma byt vzdy u praveho okraje praveho pruhu. Tohle vymyslel nekdo, kdo na kole nejzl v peti pruzich a potreboval odbocit doleva....

      Taky ty piktogramy jdou proti logice uvazovani ridice. V pruhu, co pokracuje rovne a zaroven je i pro odboceni doprava, je casto malovan cyklo piktogram vpravo, co te zene primo pod kola odbocujicich.

      Ja se v takovem pripade, tedy jedu-li rovne v oruhu co je urcen pro jizdu rovne i odboceni doprava zasadne radim do leve casti jizdniho pruhu.

      Navzdory piktogramum' v souladu s logikou.
      Ten za mnou dostava jasny signal, ze jedu rovne, ten co odbocuje, muze odbocovat a nemusi cekat, nez mu zprava zkrizim cestu a navic mz nema sanci ohrozit.

      Jsem mirne receno rozladen tim, co vidam nacarano na ulicich. Je celkem zrejme, ze tohle prosadil nekdo, bez delsi zkusenosti s rizenim auta ve meste, stejne jako jizdy na kole, ve meste.

      Na kole ve meste jako na motorce!
      Zadne extraburty pro cyklisty, to jen zvysuje riziko stretu. Idealni je oddelena cykloinfra, jak od chodniku, tak od silnice, ale to bychom museli mesto cele zbourat a prestavet.

      A i v tech novych, navrzenych na zelene louce, jsou obcas videt zasadni chyby. Pochopitelne v cizine, protoze u nas nikdo zatim satelitni vesnici napojenou na mesto oddelenou cyklotrasou nepostavil, nebo o tom nevim.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.06.2016
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Jo, u nás takhle nedávno jednu paní sundali, protože jela těsně u kraje a za ní jedoucí řidič vymyslel, že se tam ještě vejde. Dopadlo to s ní hodně špatně.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.06.2016
      Autor: petrp
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Jezdi jako autem, naprosto sebevědomně.
    Jezdi předvídatelně, když se budeš chovat jako auto, tak to řidiči budou očekávat.
    Jezdi tak, že ostatním budeš diktovat, jak a kde tě budou předjíždět.
    Ukazuj změny směru jízdy. Ukazuj třeba i prázndné silnici, ale zásadně ukazuj. Dá se ukázat i malé vybočení.
    Buď co nejvíce vidět. Nestačí, že tě vidí oko, ještě tě musí zaznamenat i mozek. Ve větší rychlosti ve sjezdu klidně pusť i stroboskop. Lepší naštvaný řidič, než mrtvý cyklista.
    Pokud nejedeš krokem, nejezdi dveřní zónou.
    Stále koukej kolem sebe, nepovoluj ze soustředění. Žádné sklopení hlavy ve stoupání nebo při únavě. Mysli za ostatní.
    Možná si pořiď zpětné zrcátko.
    Když jsou dopravní předpisy v konfliktu s tvou bezpečností, preferuj bezpečnost.
    Pojisti se a občas přidej modlidbičku. :D

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2016
    Autor: Brahma
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Pamatuju si z autoškoly zásadu: Volant držte opatrně, radši vůbec. Takže tak.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.06.2016
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Ja to resim tim, ze jedu trochu vic od kraje a kdyz se blizi auto a prijde mi, ze lze preject, tak uhýbám.

    Hodně do sředu vyjíždím u pravotočivých zatáček s křovím, kde bych nalepený vpravo nebyl pro řidiče do poslední chvíle vidět. A když slyším auto, schovávám se doprava.

    Tato strategie, je ale vhodná spíše na silnice s menší frekcencí mimo obcemi, kde ale lítají auta dost rychle.

    Na vysloveně frekventované si prostě musíš držet odstup a mít možnost uhnout trochu doprava.

    A pak dělám to co v autě - hlídám si bezpečná místa, kdy bych byl schopen silnici rychle opustit, byť za cenu pádu. Už jsem jednou tohle udělal, když mně debil předjížděl a podle mně se tam nešlo vejít.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2016
    Autor: lester
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Přesně jak píšou ostatní. Ještě přidám:

    - Nejbezpečnější místo pro zastavení mezi stojící kolonou a pravým krajem silnice je vedle zadní nápravy některého auta. Zaprvé tam jsi v zorném poli zrcátka, zadruhé zadek nemůže vybočit a přejet tě.

    - Nespoléhej se na blinkry, půlka řidičů začíná blikat až po otočení volantem.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2016
    Autor: NightRider
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Máš pravdu, to je dobrá poznámka s tím místem pro zastavení. Taky s tím blinkrem na poslední chvíli je to fakt, už jsem to párkrát zažil. Tyhle šetřílky nedonutí zapnout blinkry včas, i kdyby vedle něj stálo pět cyklistů...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.06.2016
      Autor: krosmen
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      ...druhá půlka nebliká vůbec

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.06.2016
      Autor: Radler
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Díky všem za názory. Jinak se snažím chovat předvídavě, nekličkuju a před odbočováním se ohlídnu a včas dávám znamení - v tomhle by být problém neměl, nakonec na mě ještě nikdo netroubil.:-)
    Přední a zadní bliknu používám občas i ve dne, když je zataženo atp.
    Na báglu vozím pláštěnku na batoh, páč má výraznou barvu a reflexní pruh. Mimochodem nechápu, proč ted' výrobci chrlí cyklobágly v naprosto nevýrazných barvách, dyt' tam na eleganci sere pes - cyklobatoh má "svítit" do dálky.
    Co se týká toho ježdění příliš u krajnice, tak asi máte pravdu - kolo je nakonec taky dopravní prostředek a proč by měl cyklista vymetat kanály a bordel u krajnice a ještě se nechat ohrožovat plechovkářama.
    K té radě jezdit podle šířky pruhu - to je trochu problém, pro osobáky tam může být místa dost, ale náklad'ák, či autobus už může cyklistu pěkně ohrozit.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2016
    Autor: krosmen
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Dulezite je si uvedomit, ze te nikdo nechce zabit, ty v "plechovkach" nepovazovat za potencialni vrahy, protoze zrovna v ty "plechovce" co te miji muzu sedet ja nebo treba Brahma.

      Pocitat s tim, ze blbcu je vic, a tak jim znemoznit blbost udelat, treba tim najetim do prostredka, aby proste pochopil, ze se nevejde.

      Narozdil od AM budu razit heslo: "za volantem sedi kamarad - cyklista" a v mnoha pripadech tomu tak je

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.06.2016
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Jak jezdit v provozu

             

        To je pravda, většinou tě zabít nechtějí a když se budeš chovat jako oni, tak prostě zapadneš do davu. Nikdo nebude řešit, jak jedeš, protože se takový způsob jízdy předpokládá. Každý řidič neustále řeší nějakého pomalejšího před sebou, to je normální. Ale pokud pojedeš připosraně a nepředvídatelně, tak se tě budou snažit co nejrychleji zbavit a operou tě jak to jen půjde. Typický případ nepředvídatelnosti je to kličkování mezi dírami po krajnici. Když jsou tam díry a bordel, tak tudy nejedu. Čím více ten řidič za mnou musí řešit, jak mne předjet, tím mne nakonec předjede ohleduplněji. Nejhorší předjetí je předjetí, kdy si řidič myslí, že máme nulovou šířku a že nás vlastně ani nepředjíždí.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 14.06.2016
        Autor: Brahma
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak jezdit v provozu

               

          Ne kazdy, ale vetsina prazskych ridicu je vyrazne agresivnejsich, nez ze zbytku vlqsti.

          Je stesti, ze zbytek vlasti je tak cca 10x vetsi nez ta Praha, na coz tam casto zapominate a to co je v Praze, jako by automaticky platilonpro velou republiku.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.06.2016
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Jak jezdit v provozu

                 

            Jindro, já ti nevím, mě připadli řidiči v Praze vcelku ohleduplní. Alespoň teda z pohledu chodce. Za 3 měsíce se mi stalo snad jen jednou, že by mě někdo nepustil na přechodu. Viděl jsem, jak tam funguje perfektně "zip", neblokování křižovatky...
            je pravda, že z pohledu cyklisty to neznám, kolo jsem si na ty tři měsíce s sebou nevezl.

            proti Praze jezdí ve Zlíně naprostá hovada

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.06.2016
            Autor: Bruca
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak jezdit v provozu

                   

              To bude tim, ze na venkovana v radiovce si kazdej da radeji bacha :-)

              Ono obecne to vubec neni tak zle, Praha je klidne provincni mestecko i pro cyklisty.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 14.06.2016
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
              • Re: Jak jezdit v provozu

                     

                Ty jezdíš v rádiovce? Já myslel, že už v helmě... :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 14.06.2016
                Autor: mildakh
                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak jezdit v provozu

                       

                  Prostovlasý.
                  Zkusím vydlabat dýni, jestli se urodí, my venkované nemáme na rozhazování...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 14.06.2016
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak jezdit v provozu

                 

            Praha je v pohodě - v poslední době tam jezdí více lidí na kole (alespoň tam co jezdím já) a myslím, že si na sebe řidiči a cyklisté zvykají. Také se zlepšila infrastruktura, vznikají rozumné projekty typu Karlína atd.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.06.2016
            Autor: lester
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak jezdit v provozu

                   

              Je fakt, že letos je těch cyklistů vidět opravdu nějak víc.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 14.06.2016
              Autor: radka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak jezdit v provozu

             

        Nepovažuji řidiče za potenciální vrahy. Ostatně sám jsem řidič. Ale považuji je za lidi, kteří snadno mohou zabít z nedbalosti.

        Většina lidí je slušných a až na pár výjimek jsem nenarazil na debila. A těch pár výjimek bylo spíše ve městech, kde byli prostě vystreslí z kolon.

        Nicméně i kamarád cyklista může mimo město ublížit.
        - jednak prostě ovládají něco co váží tunu až dvě a jede kolem stovky
        - jízda cyklisty je blbě čitelná (špatně se odhaduje rozdíl rychlostí, neblikáme, nesvítí nám brzdy)
        - může jít o prostou nepozornost
        - může dojít ke krizové situaci, kdy prostě reaguje zkratkovitě.
        - moderní auta jsou natolik komfotní a pasivně bezpečná, že to svádí k podceňování rizika

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 14.06.2016
        Autor: lester
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak jezdit v provozu

               

          Je to tak.
          Taky muzes bejt v baru, kterej nejaky magor vystrili, v letadle, co sundaji separatisti bukem, svet je nebezpecne misto.

          Proti nahode jsme bezbranni jak nemluvnata.
          Pokud nekdo vyhodnoti riziko jizdy na kole mestem velke, moznost nejezdit tam, tu vzdycky je. Narozdil od jinych nahodnych rizik, ktere eliminovat nelze.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.06.2016
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Ještě jsem si vzpomněl, bacha na kruhové objezdy. Řidiči ti tam snadno dají pravý hák. Na kruháku je občas nejlepší jet pěkně tvrdě středem. Pokud většina aut odbočuje a ty jedeš rovně po kruháku dál, tak to rukou signalizuj.
      Prostě ukaž, že budeš pokračovat rovně. I když to nepochopí, tak alespoň zpozorní, protože něco signalizuješ.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.06.2016
      Autor: Brahma
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak jezdit v provozu

             

        tak tak, kruháč středem (stejně ho projedu rychlejc než auta :), a s rukama pěkně na brzdách. aspoň tady ve Zlíně ty 2 kruháče jinak projet nejdou. a i přes zaplé strobo mě nevidí nebo ignorují ti, co na něj najíždí. prostě je to tu novinka, na kterou si místní zlínští vidláci ještě nezvykli :-))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 14.06.2016
        Autor: Bruca
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak jezdit v provozu

               

          Nejvic je zmates, kdyz vezmes kruhac prorismerem, predvedl jsem jednou v Anglii a ziskal si ohromny respekt, z cesty se klidila nejen auta, ale i chodci a potulni psi.
          .

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.06.2016
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak jezdit v provozu

                 

            Jak se vlastně jezdí v Anglii na kruháku? Jako u nás nebo proti?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.06.2016
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Jak jezdit v provozu

                   

              Proti, po smeru hodinek

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 14.06.2016
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Jak jezdit v provozu

                     

                A nebo jak sám chceš :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 14.06.2016
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak jezdit v provozu

                       

                  http://1url.cz/jtJbd

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 14.06.2016
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak jezdit v provozu

                         

                    Hrůza, kdo tohle vymyslel a naučil tím lidi jezdit? Do tohohle bych se bez průvodce opradu nerad dostal.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 14.06.2016
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak jezdit v provozu

                           

                      Pojed s nama :-)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 14.06.2016
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Jak jezdit v provozu

                             

                        Hm je to lákavé, ale já raději na kole. No a na kole do takovéhohle maglajzu opravdu NE!
                        Já už i po Praze jezdím autem cestami jako na kole a ne naopak.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 14.06.2016
                        Autor: Brahma
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Jak jezdit v provozu

                       

                  Áááá, tvůj oblíbený kruháč v kruháči :o)))

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 14.06.2016
                  Autor: radka
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Jak jezdit v provozu

                         

                    jj :-) Nebejt tak daleko, hned si jedu zakroužit

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 14.06.2016
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Jak jezdit v provozu

                           

                      Kdepak to je?
                      Už vidím to video, ksmera na řídítkàch, kamera na sedlovce, a já kroužím...

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 14.06.2016
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Jak jezdit v provozu

                             

                        Swindon, vlevo od Londýna. Vyzmenšuj si tu gůglí mapu.

                        To bys měl program tak na půl hodiny :-))

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 14.06.2016
                        Autor: ronda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Jak jezdit v provozu

                               

                          A pak tu ještě ti moji sousedi mají Hemel Hempstead, oproti Swindonu s ještě jedním dalším kulaťáčkem navrch :-)

                          https://www.youtube.com/watch?v=t9zrOWt8Ee8
                          https://www.youtube.com/watch?v=_B8CMyzzwC4

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 14.06.2016
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Jak jezdit v provozu

                                 

                            Nádhera. Kazí to jen ten neprůhlednej "pupek".
                            Dostat se tam, tak každý kruháček zakroužím a dám to jedním i druhým směrem :-))

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 14.06.2016
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Jak jezdit v provozu

                                 

                            Ale stejně nejhezčí jsou ty malinkaté na zapadlých dědinách kam se sotva 1 celé auto vtěsná :-)

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 14.06.2016
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Jak jezdit v provozu

                               

                          Tak to se nekdy udelam, to se musi...

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 14.06.2016
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Jak jezdit v provozu

                                 

                            závist :-))

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 14.06.2016
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Jak jezdit v provozu

                                   

                              Te vezmu s sebou, az pojedu zase na Ostrov jizni cestou...

                              Hodime kom0la do kufru a ukazeme te Rostbeefum co mi rozumime pod slovem BREXIT

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 14.06.2016
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Jak jezdit v provozu

                                     

                                Copak o to se tam šoupnout, ale čas... Když už je víc volnejch dnů, tak to táhne spíš do kopců. Třeba se ale zadaří.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 14.06.2016
                                Autor: ronda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Jak jezdit v provozu

                                       

                                  Vono to taky nebude zejtra, ted jedu severni, pres Hull. Mozna napodzim.

                                  Ja se s tim nemazu, jeden den Calais, nocleh, fera, zakrouzime, a vecer uz jsem v Leedsu. Naslibuju hory doly, vecer fera do Roterdamu a dalsi vecer doma.

                                  Takze vyjezd sobota rano, v nedeli kolecko, v pondeli prace/volna zabava na severu a v utery doma.

                                  Dva pracovni dny.

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 14.06.2016
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Jak jezdit v provozu

                                       

                                  Hele, za tu prcu to stoji, a nic to nestoji, jestli jedu sam nebo ve dvou.

                                  Zkusim neco naplanovat, nakonec, sofer co by mi helfnul do Calais by se hodil...

                                  Videl bych to tak na pulku rijna, driv to neklapne, v zari jsou ostrovani tady.
                                  Jestli si neridil vlevo, je to povinnost zkusit :-)

                                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                  Datum: 14.06.2016
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Jak jezdit v provozu

                                         

                                    Nooo, pokud to jen trošku půjde (a to by zas mohlo), dvakrát bys mě přemlouvat nemusel :-)

                                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                    Datum: 14.06.2016
                                    Autor: ronda
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Jak jezdit v provozu

                                           

                                      Sou veci, ktere se proste udelat musi a tenhle superkruhac patri mezi ne :-)

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 14.06.2016
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Jak jezdit v provozu

                                           

                                      Enem budu muset sehnat drona, aby nas zabral zvrchu, z riditek to je prd video...

                                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                      Datum: 14.06.2016
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak jezdit v provozu

                 

            Dobrý :D

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 14.06.2016
            Autor: Brahma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Rozhodně kus od kraje. Ostatní neřeš. Je jejich povinnost, aby se ti bezpečně vyhnuli. V případě nutnosti využij i celý pruh. Lepší jet mimo pravidla, než pokud tě někdo sejme.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 13.06.2016
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Zcela správně ! Povinnosti mají jen ti druzí :-)))

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 13.06.2016
      Autor: ronda
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: Jak jezdit v provozu

             

        Copak ceskej cyklista, spanelskek mopedista nebo skutrar, to je balzam na nervy.

        Ackoliv kolem mista tri zadnice, frajer se posadi do prostred pruhu, a nemas sanci bezpecne predjet.

        Zezacatku jsem si myslel, ze jsem mel kliku, a trefil na debila.

        Ne, tak to neni. Delaji to skoro vsichni.
        A co vic, nikdo nestoji na klaksonu, nesundavho fanfarkou z toho decha, vsichni ukaznene jedou treba 30 km, nez se ten srac rozhodne uhnout.
        Nechapu, nepochopim, ale nemohu s tim nic delat.
        Proste jsou takovi.


        Pokud Palmic bude hrat spanelskeho mopedistu v Cechach, a navic na kole, asi nejspis dostane po hube. To, ze nekdo zamerne prudi, se u nas netoleruje tak lehce.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 13.06.2016
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
      • Re: Jak jezdit v provozu

             

        Stejnou povinnost máš ty k těm před sebou, a zejména k těm slabším, to jest chodcům.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 14.06.2016
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Jak jezdit v provozu

               

          ...kteří půjdou kus od kraje, protože ostatní mají povinnost se jim bezpečně vyhnout. Takže neřeší :-))

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.06.2016
          Autor: ronda
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Ja jazdim tak daleko od kraja cesty, ako jazdia aj auta. Okrem ineho je to presne podla predpisov. Nikde v predpisoch sa nehovori o tom, ze cyklista ma jazdit blizsie ku kraju ako auto. Rozdiel je len v tom, ze cyklista normalne nema jazdit v inom ako pravom pruhu a ze moze (zdoraznujem nemusi ale moze) jazdit aj za krajnicou. Teda ak jazdim zhruba tam, kde jazdia auta pravymi kolesami.
      Problem s autami mam pri odbocovani dolava. Vtedy podla predpisov sa mam zaradit co najviac do lavej strany a aj to tak robim. Lenze asi polovici vodicov aut to vadi, lebo vtedy ma nemozu predbehnut.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.06.2016
      Autor: Jaroslav
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak jezdit v provozu

             

        Přesně tak. Pro všechny řidiče platí obecné pravidlo, že se jezdí vpravo a pokud tomu nebrání okolnosti při pravém okraji vozovky, nestanoví-li zákon jinak ve speciálním pravidle. A speciální pravidlo pro kola je, že na rozdíl od aut smí k jízdě použít krajnici.
        Další speciální pravidlo je, že při odbočování doleva vozidlo za odbočujícím smí míjet odbočujícího vpravo, proto se odbočující sune nalevo, aby to podjetí vpravo tomu za sebou umožnil.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 14.06.2016
        Autor: Lanna
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak jezdit v provozu

           

      Máš sice pravdu, ale jen částečně. I při takovém stylu jízdy ti hrozí nebezpečí, a sice to, že tě někdo přehlídne a narve do tebe. Bude si zrovna zapalovat, telefonovat, čučet spolujezdkyni na kozy...
      Mimochodem nebezpeční jsou i řidiči, kteří tě předjíždějí na poslední chvíli a bez blinkru a ten za ním tě pak nestačí včas zaregistrovat. A nejhorší je, když to dělají řidiči dodávek, náklad'áků, nebo autobusáci.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 14.06.2016
      Autor: krosmen
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak jezdit v provozu

             

        A proto je docela vhodné, aby to auto za tebou muselo alespoň trochu uhnout při předjíždění doleva. Donutí ho to použít blinkr a bude muset řešit, zda na to má dost místa. Když pojedeš po krajnici, tak nejen že vymeteš veškerý bordel, který tam je, ale to auto tě předjede bez zaváhavání, bez blinkru, plnou rychlostí a občas pěkně těsně, když naproti někdo pojede.Pokud se bojíš, že tě řidič neuvidí a smete tě, tak nemůžeš jezdit po silnici.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 14.06.2016
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak jezdit v provozu

               

          Pokud misto blinkru nepouzije radeji na cyklouna nastelovane ostrikovace...

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 14.06.2016
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak jezdit v provozu

             

        S autobusáky mám většinou celkem slušnou zkušenost, i když najdou se i výjimky.
        Pokud někdo při řízení telefonuje, kouká spolujezdkyni tam, kam nemá, či si jen zapaluje cigaretu, nemá na silnici co dělat.
        Předjížděním na poslední chvíli myslíš co. Když už předjíždí normálně, tak většinou předjíždí včas. Pravda, že objemnější vozidla se často vrací do pruhu poněkud brzo, ale to je jiná věc. Většinou i ten za ním má dost času tě zaregistrovat.
        Samozřejmě nepříjemnosti, a pěkně velké, se můžou stát vždycky. Naštěstí vyložené hnusy, jako že píchneš obě pneumatiky na zvlášt nebezpečném místě, se stávají málokdy.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 14.06.2016
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Po tom, co mě ještě na starém kole vjela baba v autě z protisměru odbočující vlevo přímo před kolo(naštěstí jsem jel pomalu a zařval jak tur,takže mě slyšela a stihli jsme oba zašlajfovat,takže nás od srážky dělily centimetry),tak na novém kole svítím furt(dobré je nábojové dynamo-odpor při jízdě neznatelný,LED lampy svítí slušně a zadní má kondík,takže pří zastavení na křižovatce vydrží ještě pár minut svítit).Kolo je snadno přehlédnutelné a mezi svítícími auty nesvítící kolo ještě přehlédnutelnější.To světlo předčí i barevné oblečení,v noci jsou dobré ještě dané reflexní pásky nad kotníky.Jezdím při kraji,aby mě šlo předjet tam kde místo na předjetí je.A tam kde předjíždět nejde(např.serpentiny ve sjezdu)jedu klidně prostředkem,stejně v těch serpentinách potřebuješ vedle sebe prostor na "klopení".A jak se pod serpentinou silnice srovná,tak jedu ke kraji,ať mě můžou předjíždět.Na elektrokole kašlu na omezení rychlosti-snažím se nebýt brzdou v provozu,špuntem,který musí každý objíždět,tak klidně jezdím třeba 35-40km,pokud to jde a silnice a provoz na ní to dovolí.A naopak tam,kde se motají lidi,třeba na cyklostezce,jedu pomalu a počítám s tím,že mě tam může kdokoliv skočit.A snažím se vedle zaparkovaných aut jezdit s bočním odstupem,aby mě náhle otevřené dveře nesrazily.A bacha na chodce,oni vnímají auta,tramvaje,ale cyklistu nějak moc nevidí,nebo nechtějí vidět,klidně Ti tam skočí i mimo přechod.Držím Ti palce,mám to podobné jako Ty,taky se snažím provozu vyhýbat,chci si jízdu na kole užít,a ne být furt ve stresu,ale občas holt člověk do provozu musí(nemám např.při cestě z Řitky do Černošic rád průjezd Všenory-úzká silnice plná kanálů a děr,a provoz z obou stran),je to jen cca kilometr a objet to nejde,pak už je cesta v pohodě-přes železniční most přes Berounku a pak podle Berounky do Radotína, příp.podle Vltavy až na Smíchov.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 14.06.2016
    Autor: pobrdny
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak jezdit v provozu

         

    Je to celkem snadné, nejen být vidět, ale hlavně se chovat hodně čitelně, nezmatkovat a z každého pohybu musí být jasné co budeš dělat.

    V podstatě se chovat jako bys jel autem s nebezpečným nebo drahým a křehkým nákladem :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 15.06.2016
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

165 cyklistů (16 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016