Invalidé v německu se maj

Nedá mně to abych se nezeptal jak náročné by tohle bylo vyrobit v podobné verzi z invalidního vozíku u nás.

Např tohle je luxus
https://www.youtube.com/watch?v=yUNPFF8Zf4Y

A další
https://www.youtube.com/watch?v=TrPatCNj9a0

https://www.youtube.com/watch?v=QylyfA6kM9Y

https://www.youtube.com/watch?v=U6IPCFyCeLQ

Bez podobných strojů už se asi na jaře nikam nepodívám.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 23.10.2015
Autor: Bobbob
  • Re: Invalidé v německu se maj

         

    Za peníze v Praze dům, ve Vídni dva.
    K prvnímu odkazu - ta přední část asi moc složitá nebude, daleko vychytanější ale bude ten samotnej vozejk s posuvnou nápravou. To asi nebude žádná láce. Ale vypadá to fakt dobře.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.10.2015
    Autor: ronda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Invalidé v německu se maj

           

      Tak zrovna to první bych mít nemusel.
      Mně jde o ten mechanismus převodu na to přední kolo.
      Dokonce jsem někde zahlédl že je tam i přehazka.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2015
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Invalidé v německu se maj

             

        Tam by asi problém nebyl. Je to jen štangle s napevno přivařenou vidlicí a nahoře "šlapacím" středem. Natláskat tam přehazku, nebo i tu elektriku je určitě brnkačka, Horší to bude s přenosem síly na silnici. Jen tak to připřáhnout před vozík je problém. To by jelo asi jen za ideálních podmínek s lehkým člobrdou. Jinak by to hnaný kolo hrabalo a nezabíralo. Proto tam mají to nadzvednutí předku a zas kvůli geometrii a převrácení to natažení zadku.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.10.2015
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Invalidé v německu se maj

               

          Já bych ty malé balanční kolečka řešil skládací, tím by se nic zvedat nemuselo.
          Taky by mně to stačilo jen jednoúčelové pro jetdění s pohonem a složení do sklepní koje.
          Tím bych řešil pohon přímo jen na zadní kolo.
          Problém je to vše vymyslet a realizovat.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.10.2015
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Invalidé v německu se maj

                 

            Tady to máš v hodně moc jednoduché verzi. Ale docela mě v závěru videa poděsila ta strašně špatná ovladatelnost a stabilita na nerovnostech. Bude to jak u dobrýho a špatnýho bicyklu, geometrie rozhoduje. A tu je potřeba vychytat.
            http://hobby.idnes.cz/hadbike-stavba-0pf-/hobby...

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 23.10.2015
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Invalidé v německu se maj

                   

              Jo tohle už jsem viděl ale myslím že by to šlo i lépe:-)
              Má koncepce je to provést pomocí toho vozíku ale s pohonem zadního kola včetně převodů.
              Ta přední stavba co nejednoduší jen pro dostatečnou stabilitu a řízení nic víc.
              Řazení a brzdy by byly součástí vozíku.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 23.10.2015
              Autor: Bobbob
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Invalidé v německu se maj

                     

                Ta přední stavba nesmí být takhle jednoduše naležato. To se pak přední kolo jen vyvrací, místo aby udávalo směr.
                Spíš bych viděl dopředu něco jako přední část lehokola se spodním řízením, nebo předek těch holandských nákladních. Prostě předsunutá klasická "stojatá" vidlice s nějakou dvacítkou kolem, řízeným přes spojovačku a kloubek.
                Hnát zadek by bylo trošku rizikový, zvlášť někde do kopce, nebo na nějaký nájezd. Mělo by to větší tendenci "stavět se na zadní" a převracet se.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 23.10.2015
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Invalidé v německu se maj

         

    Tak mě napadlo, že tady by se dali uplatnit místní stavitelé lehokol, jinak ty dopomocné pohony nejsou z hlediska přenosu síly asi nejvhodnější na nejméně zatíženém kolečku vepředu, ale bude to asi nejbezpečnější. Jako finesu bych tedy viděl tu řiditelnou oj, jako u městských kol, kvůli nastupování, do hlubokého "U".
    Rozhodně to ale zdvihne hmotnost vozíku alespoň 7kg a možná o víc, v případě elektropohonu minimálně o 15kg.
    Přítel mé kamarádky z dospívání se o podobné konstrukce zajímal, bo se vysekal na motorce.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.10.2015
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Invalidé v německu se maj

         

    Tohle je bratr kolegy z bývalé práce: http://www.jiner.cz/ . V garáži má všechno monžné (i nemožné) a staví na zakázku. V nabídce má e-handbike.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.10.2015
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Invalidé v německu se maj

         

    Bobe, prvně tedy ti držím palce, aby se ta pohyblivost nezhoršovala. Hele dokud jsi schopen stát a udržet se v jedné stopě, tak se jí drž. Ikdyby to měl být nějaký sedo-čopr s nízkým nástupem a balančními kolečky, tak je to pořád lepší než nějaký vozík s tažnou ojí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 26.10.2015
    Autor: Robikl
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Invalidé v německu se maj

           

      Ono se k tomu všemu ještě přidává i problém s balancem.
      Nemám na mysli přesně ten invalidní vozík ale něco podobného co poslal hraboš v odkazu.
      Jen s pohonem zadního kola s sezením minimálně 55cm nad zemí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 26.10.2015
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Invalidé v německu se maj

             

        A co tohle http://www.motorova-kola.cz/cz/trifid/trifid.html ?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.10.2015
        Autor: Robikl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Invalidé v německu se maj

               

          Benzín určitě ne a sezení je moc vysoko.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 26.10.2015
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Invalidé v německu se maj

               

          Nelíbí se mi na tom ten motor na předním kole. Nevidím tam nikde odvod spalin někam dozadu. To musí být opravdu výživné dýchyt celou dobu výfukové plyny.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.10.2015
          Autor: Papji
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Invalidé v německu se maj

                 

            Zvlášť z toho odporného dvoutaktu, který pálí s benzínem i olej.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.10.2015
            Autor: Brahma
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Invalidé v německu se maj

                   

              Ta Honda zřejmě nebude dvoutakt. Většinou se používá GX 25, nebo silnější GX 35 a oba jsou čtyčtakty.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.10.2015
              Autor: Papji
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Invalidé v německu se maj

                   

              Na tohle se snad už ani dvoutakty nedávají.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 27.10.2015
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Invalidé v německu se maj

                     

                A já bych tam narouboval vysokootáčkovej, z křoviňáku, ať je sranda... :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 27.10.2015
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Invalidé v německu se maj

         

    Ahoj Bobe,

    tak jestli nepotrebuješ vyloženě invalidní vozík jako součást toho vozidla, tak se nabízí použít koncept delta trike.

    Například Jirka (určitě ho znáš odsud) používá úspěšně svoji stavbu inspirovanou tříkolkou Zombie, dnes již se zadními koly z Fatbiku (4-5" šířka) - jako extrémní zimní vozidlo.
    Původně tuším vozil vzadu normální horské obutí 26x2", vpředu je 20" kolo.

    Motorizovat to není myslím žádný velký problém - na zadní nápravu se dá přidat další sekundár od motoru, ještě lépe by to šlo, pokud by se použil středový pohon - zase ale přijdeš o převody na talířích a zůstane ti jen kazeta (v tu chvíli by to na lidskou sílu stačilo jen do mírných kopců).

    Co se týče stability v rychlosti v zatáčkách to není žádná hitparáda (ale zase to dokáže zatočit na pětníku), ale dá se to docela dobře naučit, pokud máš v pořádku centrum rovnováhy.

    Výška sezení je cca. 40-45cm - jako na židli.
    Vzadu je místo na cargo.

    Jako čisté lehokolo to není nijak rychlé, ale díky značné trakci vzadu je to schopné pomalu vyjet jakékoli stoupání cca. do 100 procent.
    Ve verzi s Pedelec by to ale mohlo být docela hbité.

    Když to chceš svézt do sklepa, nabízí se zvednout to za předek a nechat to couvat zadními koly po schodech (vzadu je nejvíc váhy, tak to jde snadno).
    V této poloze při zdi se to dá i parkovat, takže vozidlo zabere velmi málo místa, ačkoli má délku přes 2 metry.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.10.2015
    Autor: single
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Invalidé v německu se maj

           

      Zde je odkaz:
      http://www.nakole.cz/diskuse/10730-homebuilders...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.10.2015
      Autor: single
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Invalidé v německu se maj

           

      Tak oprava - výška sezení je cca. 25-30cm.
      Jirka to ví nejlépe...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.10.2015
      Autor: single
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Invalidé v německu se maj

             

        viz nákresy

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.10.2015
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Invalidé v německu se maj

               

          Proč nechceš použít letmý náboj? Mohl bys použít 26" ráfky (větší výběr plášťů), lepší průchodnost a větší pohodlí.

          Mohl bys dát fatbikový plášť a měl bys tím pádem vyřešené i odpružení.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.10.2015
          Autor: Hrabosh
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Invalidé v německu se maj

               

          Vypadá to reálně. A jak si poradíš s diferenciálem? Ikdyž dneska se dá asi sehnat cokoli.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.11.2015
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Invalidé v německu se maj

           

      Co se výšky týká pak je pro mně asi ideál tohle

      http://www.nakole.cz/diskuse/10730-homebuilders...

      Ja vycházím z konceptu něco mezi inv. vozíkem a deltou. To znamená krátká verze delty kde nebude nic ke šlapání a na nohy budou jen stupačky. (Ja šlapat nemůžu). Řizení kalsické jak na kole.

      Středový motor mám (cyclone) a byl by na tuto stavbu použit. Převody na tácu má dva a kazeta devítka v pohodě.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.10.2015
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Invalidé v německu se maj

             

        Trochu se obávám limitu v rychlosti pro žádanou stabilitu.
        Pokud ale použiješ 20" kola, pak by se mohla max. rychlsot příšlapu zmenšit na nějakých 19,5 km/h.
        To už je blízko tomu, jak to má třeba švýcarská tříkolka Kyburz (cca. 18km/h) v lehčí verzi.

        Jinak maximální šířku můžeš mít až 800mm, ale typicky se to dělá někde kolem 765-780mm, aby to prošlo 800mm dveřními futry.
        Mně se líbí ta s delším rozvorem.

        Rozumím tomu dobře, že chceš mít poháněnou zadní nápravu? Pokud ano, hodilo by se ti mít ji odpruženou - poměrně jednoduchou verzi pevné odpružené zadní nápravy staví teď Allert Jacobs z Velomobiel.nl pro čtyřkolku Quattrovelo. Je odpružena vzduchovými měchy - takže ideání pro různé režimy - plní se normální pumpičkou, a jsou levné...výhoda takové nápravy je, že funguje zároveň jako příčný torzní stabilizátor - naklápění v zatáčkách moc nehrozí...

        Možná by se s ním dalo domluvit, má českou manželku, ale nic ti slibovat nebudu.
        Ty bys tam ale mohl mít i jednoduchou pevnou kyvku, a motor namontován přímo na ní - tak jak to mají některé golfové vozíky...odstraníš tím pogo.
        Allert tam má totiž paralelogramové vedení zpředu, a příčný zadní linkage.

        Jinak jen tuším, jak chceš zkombinovat šlapací pohon předního zatáčecího kola a elektromotor na zadní nápravě (když je středový). Ale věřím, že to lze.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.10.2015
        Autor: single
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Invalidé v německu se maj

         

    https://www.facebook.com/permalink.php?story...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 29.10.2015
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Invalidé v německu se maj

           

      Pěkné ale pro mně moc nízko sezení a taky moc dlouhé:-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 29.10.2015
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Invalidé v německu se maj

             

        Té délce se asi moc nevyhneš, zvlášť při ještě vyšším sezení. Prostě fyziku neoblbneš a těžiště je dané. To bys jinak musel vepředu vozit závaží, jako traktor, když jede orat :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.11.2015
        Autor: ronda
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Invalidé v německu se maj

               

          Proč by měl oblbovat fyziku, prostě jen k výšce sedadla upraví rychlost, hlavně v zatáčkách. Bobbob nepotřebuje závodní stroj, ale pohodlné a spolehlivé přibližovadlo.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.11.2015
          Autor: Papji
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Invalidé v německu se maj

                 

            Nejde jen o stabilitu do boku (to se dá ohlídat tou rychlostí), ale o stabilitu při jízdě a hlavně rozjezdu do svahu. Tam hodí zádíčka natošup. Proto mají ten delší rozvor a zadní kola posunutá dost za sedadlo.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.11.2015
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Invalidé v německu se maj

                   

              Podívej se pořádně na ty náčrtky. Nedovedu si představit, jak silný by musel mít motor, aby opravdu hodil zádička. Možná někdo, kdo váří 50 kg a měl by tam alespoň 2 kW přímý motor na zadních kolech, ale aby se dozadu převrátil přesmetrákový chlap a ještě s celou přední části při středovém motoru 750 W, tak to by musel jet po sjezdovce opačně.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.11.2015
              Autor: Papji
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Invalidé v německu se maj

         

    vidavam obcas pana na takove trojkolce...
    ma to ram jako kola s nizkym nastupem, klasicke sedlo, vpredu 20 s elmotorem a vzadu dve kola.... tipuji tak 14. Baterka je svisle za sedlovkou. Je to siroke mozna tak 55-60 cm (odhad z jedouciho auta)
    Vypada to na profi vyrobek, mozna to ma ty zadni kola vykyvne? jak to nekde uvidim vyfotim, chces?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.11.2015
    Autor: cibi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Invalidé v německu se maj

           

      no myslim ze jsem to nsel na netu..
      toto
      http://www.beznamahy.cz/elektrokola/elektricke...

      ten tip spirit shoping.
      s tim naklanenim jsem se zrejme spletl.

      cena je dost na to co tam je za motor ale rozhodne to bude nekolikkrat levnejsi nez novy invalidak. Tam jsou ceny opravdu bezostyšné- pojištovna zaplatí.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.11.2015
      Autor: cibi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Invalidé v německu se maj

             

        Tohle určitě ne, ma představa je se co nejvíce přiblížit koncepcí k invalidní elktrické tříkolce.
        Mělo by to být ale podstatně jednoduší a lehčí.
        Kola mohou být klidně posunuté více dozadu aby nedošlo ke "stojce" ale předek musí být krátky.
        Nebudou tam žádná šlapadla ale jen stupačky či plocha pro chodidla.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.11.2015
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Invalidé v německu se maj

               

          Kola posunout dozadu + krátký předek + vysoko těžiště = mizerná stabilita. Přibrzdíš si v zatáčce a překlopí se ti to.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.11.2015
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Invalidé v německu se maj

                 

            Myslím že ne, ja nezávodím:-)
            Podívej se na mnohá videa a není tam jediné překlopení a to někde i dost švihají:-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.11.2015
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

dnes
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

169 cyklistů (20 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016