reklama

Vůle v zadním náboji

Zdravím, včera jsem zjistil, že mám vůli v zadním náboji. Jelikož je osazen dvěma průmyslovými ložisky, tak tam prakticky není co seřizovat. Je to asi zralý na výměnu ložisek, ale ted' v sezóně se mně nechce tohle řešit servisem, páč chci samozřejmě jezdit. Co vy na to, raději řešit hned, nebo taková věc není akutní?
Předem díky za názory.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 16.07.2015
Autor: krosmen
  • Re: Vůle v zadním náboji

         

    není to akutní

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 16.07.2015
    Autor: magic1000
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vůle v zadním náboji

           

      Dík, nakonec dokud se kola točí....;-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 16.07.2015
      Autor: krosmen
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vůle v zadním náboji

             

        Přes průmyslová ložiska stejně okolo bývají nějaké matice, kterými se dá ta vůle alespoň snížit. No a jinak je spousta obchodů s ložisky, kde se dají koupit nová a vyměnit.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 16.07.2015
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vůle v zadním náboji

               

          No nenašel jsem tam nic, čím by se dala ta vůle upravit a měnit ložiska sám nechci, nerad bych tam něco dokur..teda pokazil, ložisko je tam nějak nalisovaný.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 16.07.2015
          Autor: krosmen
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vůle v zadním náboji

                 

            Když už výměnu nezvládáš, tak nevim jak kde, ale u nás tohle dělá servisák na počkání a teď v sezóně do druhého dne.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 16.07.2015
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vůle v zadním náboji

                   

              No nevím, možná bych to zvládl (nezkoušel jsem), ale nechci to riskovat. Zkusím se poptat v servisu, ale tam bude doba výměny asi závislá hlavně na tom, za jak dlouho jim ta ložiska dodají.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 16.07.2015
              Autor: krosmen
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vůle v zadním náboji

                     

                Když budeš kladívkem přes šroubovák klepat do klece ložiska a nikoliv do středu (Doufám že se vyjadřuji správně) tak ho vyrazíš ven a můžeš ho nahradit novým. Není to těžké, chce to jen zkusit.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 17.07.2015
                Autor: Brahma
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vůle v zadním náboji

                       

                  OK, dík, možná to zkusím. Když to zprasím, tak počítej s tím, že ti tady vynadám;-). Spíš bych měl ale obavy z nasazení toho novýho, abych ho tam nanarážel šejdrem. Asi by na to byla dobrá nějaká kovová podložka.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 17.07.2015
                  Autor: krosmen
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Vůle v zadním náboji

                       

                  Když budeš klepat do klece, tak se zničí celé ložisko a nejspíš se rozpadne a už jej nevyndáš - navíc tam většinou je gufero.

                  Pro náboje s vymezením vůle:
                  Je třeba bouchat do vnitřního kroužku - jelikož do vnějšího to nejde, protože je zalisován v přírubě náboje.
                  A šroubovákem to skoro nejde - je třeba použít nejlépe přední osu s kónusovými maticemi na konci.
                  Pokud to chcete udělat správně, musíte vyložit hranu okolo ložiska nějakým kroužkem, a položit na pevný podklad.
                  Pokud máte vypletené kolo pevné, je možné bouchat s celým kolem o osu-zem.
                  Po asi 10 pořádných ránách po celém obvodu by se vám mělo ložisko vylisovat - ale musí jít ven rovně.
                  Když tam pak budete lisovat ložisko dovnitř, je třeba bouchat do vnějšího kroužku - a nejlépe přes staré ložisko, protože každé ložisko je v náboji trochu utopené.

                  Pro náboje bez vymezení vůle:
                  Pokud máte osu s vnitřním osazením, pak to jde vybouchat osou z jedné a druhé strany.
                  U takových os většinou nestačí vyměnit ložiska za nějakou "čínu", protože ačkoli jsou ta ložiska celkem kvalitní, mají obvykle větší vnitřní vůli a v sestavě se vůle nevymezí.
                  Je třeba vybrat ložiska s co nejmenší axiální vůlí, případně také přemazat.
                  Doporučuji SKF (drahé), INA/Fag (na půlce ceny SKF) anebo nějaké japonce.

                  Pokud nemá náboj svůj systém krytí, je třeba vybrat ložisko s guferem s malým třením - pokud se nemýlím je to oboustrané 2RS.
                  Ostatní typy jsou Z (2Z) a to je tuším plech, ale ten ačkoli nemá žádnou frikci, riskujete že se zanese pískem a je po něm.

                  Přeji hodně zábavy!

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 17.07.2015
                  Autor: single
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vůle v zadním náboji

                         

                    Jojo, tak jsem zase pěkně popletl terminologii, jsem jen snaživý amatér. Tak promiňte, jdu se stydět.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 17.07.2015
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Vůle v zadním náboji

                         

                    Díky, dokonale popsáno. Ložiska jsem objednal origoš, takže by neměl být problém, zkusím to.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 17.07.2015
                    Autor: krosmen
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Vůle v zadním náboji

                     

                Pokud nemáš nějaký atyp, tak v servisu určitě jeden pár běžných ložisek mít budou.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 17.07.2015
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vůle v zadním náboji

           

      Je to akutní,když mi to začalo v zadním náboji rachotit?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.07.2015
      Autor: bara2
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vůle v zadním náboji

             

        Dokud rachot neprekracuje 100 decibelu, tak ne. Aspon nemusis mit zvonek. Hlavne nestourat.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 25.07.2015
        Autor: abernathy
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vůle v zadním náboji

               

          Byla jsem se optat v servísu, stejně jsem potřebovala koupit novou pumpičku a brzdové špalíky. Když jsem vyjížděla, přehlušilo to i cvrčka, než jsem tam dojela, tak se to rozchodilo a pán v servísu říkal, že nic moc neslyší, a že je to dobrý. Odpoledne jsem jela ven a zase to rachotilo. Včera jsem si kolo odstrojila a postavila vzhůru nohama, abych mohla točit kolem a hledat zdroj zvuku, rachotí to v zadním náboji, ale odpor to neklade, a když pán říkal, že je to dobrý, tak si toho nebudu všímat.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 25.07.2015
          Autor: bara2
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vůle v zadním náboji

                 

            Dokud se zpívá ještě se neumřelooo

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 25.07.2015
            Autor: magic1000
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vůle v zadním náboji

                 

            Když v tom rachotí, tak to asi v pořádku nebude....

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 25.07.2015
            Autor: krosmen
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vůle v zadním náboji

                   

              Podle zvuku se vsadím, že, jak jsem to zevnitř nikdy neviděla, jsou tam kuličkový ložiska :))
              Když se mi podaří splašit nějaký záložní stroj, tak to dám vyměnit hned, jinak to prostě musí ještě chvíli vydržet, krom toho rachocení mi to zatím nijak nevadí.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.07.2015
              Autor: bara2
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vůle v zadním náboji

         

    Tak dnes mi přivezli ložiska a hned jsem se do toho pustil. Obavy z celé akce byly zbytečné, šlo to až překvapivě dobře a nová ložiska jsou na svém místě bez toho, aniž by došlo k jejich destrukci, zničení náboje či prstů horních končetin.
    Díky tedy za rady a psychickou podporu před zákrokem..;-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 20.07.2015
    Autor: krosmen
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Vůle v zadním náboji

         

    Dovoluji si využít hototo vlákna:
    na můj letitý favorit jsem dal nové výplety s náboji Force, zadní pro šestikolečko. Nedokážu sem dát přímo rozklikávací odkaz na ten zadní náboj, tak to popíšu: klasický náboj se závitem pro šestikolečko, na každé straně náboje je ( asi nalisované) ložisko, prochází jím středová (závitová) osa, po stranách zakončená maticemi. Osa je dutá a jejím středem prochází rychloupínák.
    Když jsem minulý týden měnil zadní plášť, tak jsem zjistil, že ta středová závitová osa je na jedné straně u ložiska zlomená, takže všechno to držel pohromadě jenom rychloupínák. Což o to, nijak jsem to při jízdě neppociťoval, ale asi to není to pravé ořechové.
    Koupil jsem tedy kompletní zadní náboj, že to přepletu - ale pak mě napadlo, že bych odšrouboval ty dvě matice po stranách, nějak vyndal tu středovou závitovou osu a namontoval ji místo té zlomené do původního výpletu.
    Snadno se to řekne, realita je jiná: matice šly dolů snadno, ale ta vlastní osa tam DRŽÍ!!! Vůbec nevím, jak ji vyndat a jestli to vůbec jde...
    Víte snad někdo, co s tím? Nebo fakt budu muset přeplést kolo?
    Dík :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 21.07.2015
    Autor: Airline
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Vůle v zadním náboji

           

      Předpokládám, že osa je v místě ložisek hladká, bez závitu, stejně jak to měla třeba ČZ. Ještě je možný typ Miche, kde matice je stupňovitá a jde přes osu do vnitřního kroužku ložiska - osa je pak skoro celá se závitem.

      Ty máš nejspíš typ s vnitřním osazením na ose, takže stačí bouchat z jedné a z druhé strany do osy, než se ti ložiska (osou) postupně vylisují ven z náboje.
      Je otázka, proč praskla, buď tam byl zápich - jako přechod závit-dřík, nebo to prasklo v závitu, a pak je to nějaká chyba ve výběru materiálu, osa by se měla spíš ohnout.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 21.07.2015
      Autor: single
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Vůle v zadním náboji

             

        Dík za radu, ale už to mám vyřešený - před chvílí jsem klepnul do osy gumovou paličkou a je venku.
        Prasklo to v místě přechodu závit - dřík, prý se to u šroubovacích vícekolečkových nábojů stává.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 21.07.2015
        Autor: Airline
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Vůle v zadním náboji

               

          kdybys chtěl druhý pár kol na fávo, tak by se mi tu možná válel na kole v garáži. už to není ten měkký "originál", ale cosi o trošku pevnějšího, leda by je bylo potřeba lehce docentrovat. taky by mohly ještě cosi najezdit..

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 25.07.2015
          Autor: Bruca
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Vůle v zadním náboji

                 

            Jsou ta kola na šroubovací kazetu? Já bych případně měl zájem.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 25.07.2015
            Autor: snilard
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Vůle v zadním náboji

                   

              Jj, je tam sroubovaci sestikolecko

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 26.07.2015
              Autor: Bruca
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

412 cyklistů (9 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024