kotoučové brzdy

Mám na kole kotoučové brzdy. Ted jsem vyrazila se psama na vyjíždku na víc dní a stalo se mi, že jsem něco v brzdách uvařila. MManžel říká že se přehřála ta kapalina, volala jsem mu totiž domu, že se mi po brřdění kouří černě z destiček(nebo prostě tam kde to má brzdit) První den jsem totiž prošoupala desučky na pčedním kole a začala brdzit jen tou zadní. Výsledek: V háji oba koutouče a destičky. Doporučte mi prosím jaké kotouče a destičky si mám pořídít, aby to aspon pár mesiců vydrželo.Kvuli psum brzdim drobet více, pro ,,nepsi,, lidi bych narok na brzdy prirovnala v alpským několikakilometrovým klesání. Děkuju za rady.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 01.06.2015
Autor: Ufo
  • Re: kotoučové brzdy

         

    Větší kotouče a nebrzdit kontinuálně.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.06.2015
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kotoučové brzdy

         

    Aby destičky vydržely pár měsíců... To máš těžký. Strašně moc záleží na tom. v jakém prostředí se pohybuješ. Pokud se nevyhýváš vodě a prašnému prostředí, budou prostě ty desky odcházet dřív, než při akademickém poježdění po asfaltíku. A jestli občas potkáš bláto, můžeš taky klidně měnit obden. Je to prostě taková jejich hloupá vlastnost, že se v souladu s prostředím a intenzitou brždění obrušují. A kotouče trpí přiměřeně tomu.
    Určitě budou desky, které vydrží o něco déle, než jiné, ale žádný zázračný rozdíl to zas nebude. A pokud koupíš ty tvrdší, sintrované, tak sice asi vydrží o trochu déle, o to víc ale půjde do kopru kotouč. Prostě do něčeho to tření a abraze vždycky půjde a vždycky do toho měkčího.
    Takže pokud těma brzdama krotíš sílu mnoha koňů, musíš se smířit s jejich větším opotřebením a častěji je kontrolovat a měnit.

    Teda, mohlo by ti pomoct dát místo kotoučků (předpokládám) 160 mm kotouče dopředu třeba 203 mm a dozadu 180. Tomu tření se stejně nevyhneš, ale nebudeš za ty brzdy tolik bejčit, tlak na desky taky nebude takový a teplo z brždění se snáz odvede.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.06.2015
    Autor: ronda
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      Neznalí výrobci a naivní cyklisti nebo "jen" mediální masáž (nejde udělat ...)?
      U motorových vozidel musí ´kotoučovky´ krotit podstatně větší váhu, rychlost, výkon a kdyby ´odcházely´ touhle rychlostí, nemontoval by je žádný výrobce.
      "... krotíš sílu mnoha koňů ..." - dle zakládajícího příspěvku nekrotí, brzdy ´odcházejí´ na bicyklu

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.06.2015
      Autor: AV
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        A ty na kole vozíš litinové kotouče ?? A tomu odpovídající centimetrové obložení ? A teplo odvádíš několikakilovou hmotou desek, třmenů a kotoučů ? I ty filuto ;-))

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.06.2015
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kotoučové brzdy

               

          A to obložení s plochou hektaru oproti destičkám na kole.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.06.2015
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kotoučové brzdy

               

          Chceš říct, že na motorce vozíš litinové kotouče a teplo odvádíš několika kilovou hmotou desek, třmenů a kotoučů?
          Když to máš tak, popovídej mně o tom, ju?
          8-))

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.06.2015
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: kotoučové brzdy

                 

            A z čeho by jako ty humpolácký kotouče na mašině jako měly bejt ? Z alobalu ? Sice velmi kvalitní, ale litina, teď to z hlavy neodhadnu (až budu doma, tak změřím), ale cca pět až osm mm silná. Navíc vepředu kotouče dva. A desky plochou jak u auta, tloušťka taky tak, každý třmen určitě přes kilo.

            Porovnej si tloušťky desek u auta (na motorce) a ten milimetřík na kole. Pak si ten úbytek přepočítej na kilometry a budeš možná překvapenej. A pak se ještě zeptej někoho, kdo jezdí autokros nebo motokros, jak často při dešti a bahnu mění desky a kotouče. Možná častějc než fusekle.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.06.2015
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: kotoučové brzdy

                   

              160-ka kotouč ze z litiny 2 - 3 mm tlustej, plovoucí třmen by měl (cyklo) výrobcem nepožadovanou trvanlivost
              On ten kotouč by určo byl jen mezikruží, takže váha by nemusela být moc velká. Divím se, proč cyklokonstruktéři nekopčí víc od motorek
              ´Milan´(TT) sbíral zkušenosti v motokrosu, pamatuji si ho když chodil k ´nám´ do autodílny za Jaudou (Pan mistr)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.06.2015
              Autor: AV
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: kotoučové brzdy

                     

                Tak to se zkusím přeptat, jestli je vůbec 2-3 mm litina reálná. Při její křehkosti a poréznosti by už to taky mohla bejt pěkná skořápka, jen se rozlítnout. Proto se používá nerez plech, který i tenký jako kopírák a s ornamentama furt drží.
                Navíc by bylo riziko poškození, které u aut a motorek tolik nehrozí (kryty). Leckdy na kole kotouč musíš po pádu rovnat, s litinou bys to zkusil jen jednou.
                Neboj, výrobci, profíci i běžní uživatelé za až tak úplně blbí nejsou ;-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.06.2015
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: kotoučové brzdy

                       

                  Pozeptej se na litinový hrnec a změř si jeho stěnu.
                  Popř. až někdy pojedeš ze z Plzně na Prahu, sjeď na Exitu 34 z dálnice a zajeď si (přes Hořovice) do Komárova.
                  (Buzuluk Komárov býval monopolním výrobcem pístních kroužků)
                  Mají tam muzeum výrobků z litiny, budeš žasnout, co všechno se z toho materiálu dá udělat.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 03.06.2015
                  Autor: AV
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: kotoučové brzdy

                         

                    Jeden o voze, druhej o koze...
                    Řeč snad šla o litinovém kotouči pro jízdní kolo, ne o pekáči. Ten může být tenší, protože je zpevněný svým tvarem a navíc u něj není nutno dbát na pevnost. Když prdne, přijdeš nejvejš o hovězí vejvar. Kdyby prdnul kotouč, tak i klidně o život.
                    A když už jsi začal o té motorce, tak kotouče mají tloušťku 5 mm a šíře stopy desky je 34 mm. To celé dvakrát. A teď porovnej s tou pidiploškou na kole.
                    A ten ingot (třmen) na obrázku o dost víc jak kilo má na tuty. (sundavat ho nebudu :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 03.06.2015
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: kotoučové brzdy

                           

                      jezdim motokros a věř že litinový kotouče se fakt na motorkách nepoužívají. Ani na autech to není litina ale ocelolitina protože samotná litina by byla hodně křehká.
                      Kotouče na motorkách je bud ocel nebo nerez ale koutouče musí být houževnatý a ne křehký,pokud by byl křehkej utrhneš ho při prudkym brždění z unašeče na náboji.Navíc ty brzdový plochy jsou podtatně větší. Tudíž souhlasím s rondou.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 04.06.2015
                      Autor: chopper
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: kotoučové brzdy

                             

                        Boše můůůj, dobře dobře dobře, litina, ocelolitina, je mi jasný, že to není jen navolno nalitý přetavený šrot, jako na plotýnku sporáku a kolegovi AV taky - stejné zobecnění, jako u rámů na kola, když se napíše hliník, nebo dural. Taky to není ani jedno z toho. Ale jde o samotnou podstatu rozdílu mezi kotoučema na motorku (auto) a kolo.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 04.06.2015
                        Autor: ronda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: kotoučové brzdy

                               

                          pardon já to blbě napsal,mělo to být k přáspěvku výše tuším od AV.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 04.06.2015
                          Autor: chopper
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: kotoučové brzdy

                               

                          Však se u vás v bývalém ČKD kotouče lijou...když se podívám co je vstupní surovina, tak skoro nevěřím co vyjíždí na konci linky :-)

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 04.06.2015
                          Autor: highlander
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: kotoučové brzdy

                             

                        Zajímavý čtení:
                        http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 04.06.2015
                        Autor: AV
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: kotoučové brzdy

                               

                          Díky za skvělý a poučný výklad.
                          Poučení pro UFO:
                          V uvařeném kole pravděpodobně stačí vyměnit brzdovou kapalinu a destičky.
                          Nové polozávodní destičky je třeba s kotoučem zajet desetinásobným stále intenzivnějším brzděním ze 100km/h na 10km/h. Také je třeba rozžhavené kotouče nechat vychladnout bez zabrzdění, poněvadž jinak se destička otiskne na kotouč a pod otiskem se vytvoří sintrová špatně teplotně vodivá vrstva, která kotouč degraduje. :D

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 04.06.2015
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: kotoučové brzdy

                                 

                            Ufo děkuje za překlad do češtiny, kolo už je po opravě obou desticek a kotouču a já zas chudsí o 2 000,- . Asi se na nějaky čas zamměřim na pěší turistiku, vypada jako levnejsi varianta

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 04.06.2015
                            Autor: Ufo
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: kotoučové brzdy

                                   

                              Ale zase se strašně ušoupou nohy :(

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 04.06.2015
                              Autor: Brahma
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kotoučové brzdy

         

    A tyhle ti vydržely jak dlouho?!?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.06.2015
    Autor: radka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      jedny od ledna do dubna, pak před mesicem nový no a ty ted odesly

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.06.2015
      Autor: Ufo
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        No potěš koště, to je snad máš permanentně zabržděný, jinak to snad ani není možný.
        Co na to tvoje ruce?!?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.06.2015
        Autor: radka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kotoučové brzdy

               

          občas brní... ale jinak v pohodě..

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 01.06.2015
          Autor: Ufo
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kotoučové brzdy

               

          ....to mi také připadá nemožné- pokud by z takové "měkotiny" byly destičky a kotouče u auta, měnily by se každý týden- to by pak klasiky na kole byly bezkonkurenční v běžném provozu a terénu- a samože i cenově- o pořiz. ceně nemluvě (ráfek se mi nepodařilo "probrzdit" ani po čtyřech letech, pakny mi už za dva dny v dešti a šotolině odešly)....

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2015
          Autor: bi-jan-cyk
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kotoučové brzdy

         

    dej si tam kotouče průměru 203mm to jsou ty nejvetší, pokud ani to nezabere tak už mě napadá jen nějaká rekuperace, což je brždění motorem.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 01.06.2015
    Autor: chopper
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      Co dvojitý kotouč? :-) Ještě do kol nepronikl?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.06.2015
      Autor: magic1000
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        Na nějakém DH jsem ho viděl.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.06.2015
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        Dělalo to Shimano, ale co se pamatuji tak od toho zase upustili. Brzdy byly příliš jedovaté.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.06.2015
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kotoučové brzdy

               

          Dá se ten rozžhavený kotouč občas zchladit vodou, nebo ho to zničí?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2015
          Autor: Brahma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: kotoučové brzdy

                 

            modrá je dobrá, dobře mu to ale neudělá. Jak si to jako představuješ? V půlce sjezdu to pokropit z bidonu?

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.06.2015
            Autor: Billicek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: kotoučové brzdy

                   

              Co třeba nádržka s vodou + čerpadýlko + teploměr brzd? A podle teploty to bude kropit kotouč :-))) Kdyby to mělo zachránit 1 lidský život,tak by to měla EU prosadit. A ABS také

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.06.2015
              Autor: magic1000
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: kotoučové brzdy

                     

                nic pro gramaře, co takhle bombička s co2 a ofuk brzdy. To teplotní čidlo je jasné nejlépe s přenosem do komputeru a záznamem. to by mohla být pěkná data na nějakou užitečnou diplomku.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.06.2015
                Autor: Billicek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: kotoučové brzdy

                       

                  Co takhle keramické brzdy?

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.06.2015
                  Autor: magic1000
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: kotoučové brzdy

                         

                    No prostě trochu silnější kotouče a možná nějaké chladicí kanálky. To by pro některé problém vyřešilo. Bude to těžší. Možná by nakonec ráfková brzda byla v tomhle případě užitečnější.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.06.2015
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: kotoučové brzdy

                     

                Nic nového, závodní tahače by bez chlazení daleko nedojeli, nebo spíš by dojeli hodně daleko mimo trať :-)
                Někde jsem čet, že za závod spotřebují tak 200 litrů vody, tak cyklistovi by měly stačit necelé 2 litry a to jde, to mnozí běžně vozí :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.06.2015
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: kotoučové brzdy

                       

                  Jako opravdu? S vodou problem nemám stejně musim zastavovat a dávat psům pit, muzu teda ty kotouče polít, ale myslela jsem že by to byl velký teplotí šok.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.06.2015
                  Autor: Ufo
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: kotoučové brzdy

                         

                    No problém je kdy je polít. Když už budou moc rozžhavené, ve tmě by asi už svítily, tak to je pozdě. Jen by naběhly, zmodraly, zkřehly. Chce to dříve. Ta auta to buď kropí při každém sešlápnutí brzdy, nebo podle teploty, kterou měří. A ještě lepší by bylo to mlžit rovnoměrně ostřikovačem. Ale to se u kola už dostáváme asi do blbostí.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.06.2015
                    Autor: Brahma
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: kotoučové brzdy

                           

                      Klidně si sebou vezmu rozprašovač a budu pravidělně zastavovat a mlžit. Teda v okmažiku dokud jsou jen teplé.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 02.06.2015
                      Autor: Ufo
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: kotoučové brzdy

                             

                        Už si někdy zkoušela teplotu kotouče po intenzivnějším brzdění i jen z mírného kopečka? Prstem fakt nedoporučuju.
                        Je to blbost, nepřemýšlej nad nějakým chlazením, to bys musela brzdy zkrápět už v okamžiku stisknutí brzdové páky.
                        Prostě velké kotouče, hodně kvalitní destička a smiř se s častou výměnou.

                        U nás po lesních pěšinách jezdí také jedna dívčina se třemi nebo pěti psi a buď na kole nebo s vozíčkem. Občas zahlédnu i nějakého chlapíka, ale jen s vozíčkem. A holka s kolem měla co dělat aby tu smečku ubrzdila mezi stromy a na nějaký se nenamotala.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 02.06.2015
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: kotoučové brzdy

                   

              No tak nějak. paní by to evidetně pomohlo, pokud by to ty kotouče neoddělalo.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.06.2015
              Autor: Brahma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: kotoučové brzdy

                     

                Modrá je dobrá = ony by se zakalily, patrně ztvrdly, zkřehly. Když se nechá volně vychladnout, tak se mu tou teplotou nic nestane? Tam žádné změny nenastanou?
                Aby to naběhlo, to by ten kotouč už měl asi svítit? Co když to zchladím dříve? No kontaktním termočlánkem to asi nikdo měřit nebude.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 02.06.2015
                Autor: Brahma
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: kotoučové brzdy

                       

                  nevím modrý kotouč už sem měl a neřekl bych že to brzdilo huř. casem změnil barvu na hnědou, asi se to popustilo. spiš bych se bál o ty desky, zatvrdnou a tření půjde rapidně dolů.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 02.06.2015
                  Autor: Billicek
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: kotoučové brzdy

                         

                    ale déle vydrží :-) Na věky

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 02.06.2015
                    Autor: magic1000
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      to by možná nebylo úplně blbý dát tam motor jako brzdu a v kopci si naopak pomoct

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2015
      Autor: Billicek
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        Ale pánové!! Místo abyste pomohli nebohé osobě, tak si z toho děláte srandu.. Jinak probržděné ráfky jsou u těch co jezdí se psama naprosto známou věcí, co já už jsem jich probrzdila, na tomhle novym kole to trvalo jeden rok. Manžel mi dal to kolo do servisu, říkal že se těší až to ten chlápek tam uvidí, že tohle ještě určitě neviděl.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2015
        Autor: Ufo
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kotoučové brzdy

               

          A co se stane, když ty psy nebudete pořád brzdit. Dosáhnou své mezní rychlosti a to bude kolik? Už to bude nezvladatelné?

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2015
          Autor: Brahma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: kotoučové brzdy

                 

            Psi jsou starší, brzdím proto abych je netáhla za sebou, z kopce tedy proto abych nebyla rychlejši, po rovině občas taky, prostě svojí rychlost musím na kole přizpusobit schopnostem psu. Začínám tušit kde je problém.. Nějací psi jsou staří že pomalu klušou(9km v hod) a ti co jsou o rok mladší by šli klidně i rychleji,(15 km v hod) no a tak i po rovině já musim brzdit ty méně staré, abych neuhnala ty více staré. Napadlo mě, že je budu pouštět na volno, ty co jsou pomalejší, tady jsem ale nemohla, byla to ofiko akce s jasne danyma pravodlama.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.06.2015
            Autor: Ufo
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: kotoučové brzdy

                   

              Mladý ať tě táhnou a starý nalož na vozejk za kolo. Tím se to vyrovná.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 02.06.2015
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: kotoučové brzdy

                   

              Sem viděl v Palestině jak brzdil prodavač vozík tak, že za ním táhnul po zemi starou pneumatiku a když to nestačilo tak na ni šlápnul ;-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.06.2015
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kotoučové brzdy

               

          to by ovšem ten motor řešil, tam se nic netře, brzdí tě odpor magnetů, což by mohlo fungovat velmi dobře a dlouho. Podobně funguje brzda na rotopedu

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2015
          Autor: Billicek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kotoučové brzdy

               

          Používáš kolo hodně odlišně než je předpokládané, tak se nediv, že některé díly odjedou mnohem dřív. Dát co největší (203 mm) kotouče a smířit se s tím, že budeš destičky a koutouče často měnit, je to spotřebák a ty ho neustálým brzděním spotřebuješ.
          Je to běžné u všeho. Když budeš běžný skůtřík nebo motorku honit po okruhu, tak nebudeš stačit měnit díly, podobně jako když si z běžného osobáku uděláš náklaďák a budeš jezdit po lesních cestách.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2015
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: kotoučové brzdy

                 

            Ono by uplne stačilo abych sebou měla nahradní ty destičky, i kdybych to je neuměla nasadit, tak tam bylo plno kamarádů trekařů se psama, co mi chtěli pomoct, ale holt to nešlo. Tak jsem mohla používat obě dvě brzdy a ne jen jednu, která to po sjezdu do Boskovic vzdala. Na příští akci se mnou jede i manžel, určitě bude velice rád, až si budeme ve měnit kola..

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.06.2015
            Autor: Ufo
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kotoučové brzdy

               

          Za jeden rok probrousit ráfky je možná lepší, než zničit kotouče za pár dnů teplem. Něco odcházet při tomhle režimu musí. Jde jen o optimalizaci ceny a periody servisu.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2015
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kotoučové brzdy

         

    Pak je tu ještě jedna možnost jak brzdit, která byla, pokud si správně pamatuji, používána na povozech. Podrobnosti dodá bara2, tedy jestli to tu čte.

    Ale nejsem si jistý, že to chceš vědět :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.06.2015
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      Brdzu na povozu jsem pár dní obsluhovala, řekla bych že určité typy brždění klidně vynechám.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2015
      Autor: Ufo
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        Ještě to zvaž. Určitě by se neuhřála. K určitému opotřebení by sice asi docházelo, ale spíše v řádu let :-D

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2015
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kotoučové brzdy

         

    Takle vypadáme celkem nevinně,co?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.06.2015
    Autor: Ufo
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      Hezká fotka :)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2015
      Autor: Brahma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      Tož přijed s hafíkama na podzimní sraz do Budějic,at se pokocháme naživo.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2015
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        ......myslíš že to vydrží? (brzdy nebo psi) ;-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2015
        Autor: bi-jan-cyk
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: kotoučové brzdy

               

          PSI jsou základ správné cyklistiky... ;-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.06.2015
          Autor: hekynen
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      jestli ten levý zakopne, tak si ukousne jazyk :-D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2015
      Autor: Bruca
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        ... to by musel bejt člověk
        Pes je chytřejší ...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.06.2015
        Autor: AV
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      Nebylo by semisériové uspořádání praktičtější?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.06.2015
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        Takhle je to demokratičtější.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.06.2015
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      6 CP (canis power), to je kolik HP?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.06.2015
      Autor: AV
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kotoučové brzdy

         

    trochu je mázni olejem ať trochu kloužou.... :-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.06.2015
    Autor: Grille
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      ... určitě ne slunečnicovým!

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.06.2015
      Autor: AV
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: kotoučové brzdy

         

    Jaký je praktický rozdíl mezi hydraulickou kotoučovou brzdou a mechanickou při běžném provozu? Ne závodění,běžná jízda. Má to vůbec smysl při úzkých pneumatikách co jsou na kole?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 04.06.2015
    Autor: magic1000
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      asi v námaze, kterou potřebuješ na stisknutí páky. já vozím na silničce mechanické a na pláštích 700x38c zablokuju zadní kolo kdykoliv ze spodního úchopu i jedním prstem. z horního potřebuju dva. předním flokovat nezkouším, nerad bych si zase zalítal :-D

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.06.2015
      Autor: Bruca
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        Ani v námaze. Když máš hydrauliky nížší třídy, tak musíš vynaložit o dost víc sil na brzdění než s kvalitními, podobně to je s mechanickými kotoučovkami a zrovna tak s véčkama.
        Při porovnávání podobné třídy brzd se to nepozná.

        Na treku mám už dost slušná véčka a na brzdění nemusím vynakládat tolik sil abych zastavil a zablokovat kola s nimi není tak těžké, jde to dost rychle.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 04.06.2015
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      Mimo trochu odlišného způsobu seřizování v brzdění není rozdíl. Běžný uživatel v běžném provozu to nepozná.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.06.2015
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: kotoučové brzdy

           

      .....je to přeci v dnešní době IN- véčka jsou historie....;-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 04.06.2015
      Autor: bi-jan-cyk
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: kotoučové brzdy

             

        A někde jsem chytnul, že příští rok zas pofrčí torpédo !

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 04.06.2015
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?

Hledám: Parťáka nebo parťačku

28.11.2016
Hledám parťáka nebo parťačku na silniční kolo Teplice a okolí. Už mě nebaví jezdit pořád sám. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

159 cyklistů (13 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016