Konec LIFEPO aku u kol??

Vypadá to,že až mi odejde můj 12Ah aku(48V) tak nebude náhrada.Jedině nějaká repase. Chápu,že Lion je podstatně lehčí,ale mému provozu vyhovuje více LIFEPO. Akumulátor je ždímaný na max. a vybíjený téměř max. Kolo je ježděné celý rok,tedy i v zimě v mrazu.I stojí na mrazu.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 22.04.2015
Autor: magic1000
  • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

         

    Ahoj Magicu, také nyní řeším novou baterii na 48V viz moje téma Nové bat. Samsung.... A bohužel to zatím vypadá, že ty Li-ionky pro mě nebudou to pravé. Proto bych nakonec opět raději preferoval LFP4. Výběr je však minimální. Tu co máš ty 48/12Ah ( v modrém plast. packu) jsem vloni také zakoupil, ale pak obratem vrátil kvůli podivnému průběhu nabíjení a pak i napěťovým hodnotám. Možná jen špatná trefa. O té doby jsem však žádnou podobnou kompaktní baterii u cz prodejců neobjevilů. Můžeš se podělit o pár zásadních poznatků - např. jak dlouho ji používáš, jak hodně ji ampérově můžeš zatěžovat, napětí hned po nabití a pak třeba po několika hod., když se usadí, příp. ještě jak probíhá hlavně konec nabíjení, zda jednorázově, či zdlouhavě jakoby cyklicky.
    A ty si už nechceš pořídit opět tu samou? Dík za odpověď...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 23.04.2015
    Autor: agilka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

           

      Já to zase tak exaktně neřeším. Akorát vím,že (podle měřáku odběru) po ukončení nabíjení,tam pár minut (10+-) teče ještě malý proud.Zatím se 12Ah LIFEPO koupit dá,ale je vidět všeobecný odkon(nedivím se)od LiFEPO. Je to dobré tak do E-skutrů.Jenže jak už jsem psal,potřebuji dlouhou výdrž a provoz v zimě. Odběry neměřím,ale mám nastaveno 25A nominal a 29A max. 33km ujedu na plný plyn. A jezdím tak stabilně,většinou téměř k úplnému vybití. Lion by brzo odešel.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 23.04.2015
      Autor: magic1000
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

             

        Ono je také na pováženou ,že Lion alubox 23,2Ah 48V,váží jen o málo víc,respektive váží prakticky stejně jak 12Ah LIFEPO 48V.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.04.2015
        Autor: magic1000
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

             

        ...jistým řešením, alespoň parametrově by byla tato 48V/15Ah LFP4: http://www.eclipsebikes.com/eclipse-commute...
        Docela bych o ní uvažoval, kdyby nebyla postavena tak příšerně krychlózně. To jde snad postavit jen na nosič, ani do brašny by to nevlezlo. Váhu já zase tak neřeším, jsem zvyklý jezdit s LFPYtriovkami 40Ah 2x6kg, ty jsou však bohužel z důvodu váhy a hlavně umístitelnosti použitelné právě tak na max. 24V. A samozřejmě při jízdě v terénu nutno předem zapomenout na skoky přes nerovnosti. Na 48V by pak snad připadalo v úvahu už jedině naložit těch 24kg na vozík a vyrazit na expedici. Ten dojezd se skoro 2000Wh by byl doslova famozní. Škoda jen, že se již Ytriovky nedělají s menší kapacitou než 40Ah, třeba poloviční, to bych do těch 48V určitě šel. Tyhle baterie jsou prostě nezmaři, běží mi bez náznaku únavy už přes 4 roky a lze i trvaleji tahat k 50A, běžně 40. A hlavně nabíjení s 20A jim nečiní problém, prostě kromě váhy to fakt nemá chybu.....
        Na tom odkazu se pak dají dohledat i jednotlivé 10Ah LFP4 články, takže někdo hodně šikovnej by si z nich mohl sestavit v podstatě cokoli, jedno však vím, že já to určitě nebudu :-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 23.04.2015
        Autor: agilka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

               

          Já také ne. Moje aku váží 6,5 kila a to je na nosič hodně. Tím pádem je 12Ah pro mě konečná.Už tak mám velmi těžký stroj,který se s výbavou blíží 33kg. je to tím,že rám je hypermaket ocel

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.04.2015
          Autor: magic1000
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

         

    Na e-pohon.cz píší "Životnost je stále hlavní trumf LiFePO4 článků a pětiletá zkušenost nám to dokazuje. Jenže 1000 a více nabíjecích cyklů nemá význam zdaleka pro každého. U běžného elektrokola to znamená celkový dojezd s kapacitou nad 70% cca 60 000 Km a u 99% uživatelů dříve akumulátor „umře na sešlost věkem“, než takovou porci kilometrů najedou. Protože všechny akumulátory určitým způsobem stárnou i bez ohledu na to, zda jsou používány, či nikoliv."

    Já jen mám obavu, že to má háček a to ten, že chemické stárnutí Li-Ion je přeci jen rychlejší než u LiFePo4. Uvidíme...

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2015
    Autor: Robikl
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

           

      1000 cyklů mi vychází 33000km. 60000km se asi myslí až do úplné smrti aku.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2015
      Autor: magic1000
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

             

        za kolik let ujedeš 33000 km?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 24.04.2015
        Autor: Xdeuce
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

         

    Jinak až ti jednou doslouží baterka, tak jistě nebude problém si vyskládat novou z článků Headway. Já mám takovou baterku vyskládanou a provozovanou už 4 rokem a stále je v dobré kondici. Má kapacitu jen 10Ah a přitom z ní ve špičce tahám i 40A. Tahal jsem z ní i 50A, ale to už bylo zbytečné a nevhodné s ohledem na jiné komponenty, které mám. Takže neboj. Nevěřím, že LiFePo4 by zcela vyklidilo pole. Je jasné, že na pedelec si to asi žádný výrobce nedá právě kvůli vyšší hmotnosti, ale u silnějšího ebike to zase tka moc vadit nemusí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2015
    Autor: Robikl
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

         

    Jak velký je váhový rozdíl mezi Li-on a Lifepo
    při stejné kapacitě

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2015
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

           

      Tak záleží na typu. U LiFePo4 máš baterky s hustotou energie třeba 110Wh/kg ale taky 80Wh/kg. No a proti tomu máš Li-Ion kde ty nejlejčí budou mít třeba přes 220Wh/kg. Ale ty s nejvyšší hustotou energie zase mají často kratší životnost. Zajímavé srovnání je na linergy.de. To co tam má hodně hvězdiček u hustoty energie, tak má většinou málo hvězdiček u životnosti.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2015
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

           

      Značný. 50%

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 24.04.2015
      Autor: magic1000
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

         

    Jinak je fakt, že třeba u mne LiFePo4 normálně jsou na kolech v zimě mrazu ve stodole a neřeším to vůbec. Na Ebike dostává baterka Headway takový záhul, který by moc baterek vůbec nevydrželo. Z kapacity 10ah odebírám špičkově 40A, takže příkon dle aktuálního napětí baterie je kolem 1440W. Stejně tak vyjížďka v chumelenici není vůbec problém. Prostě jsem rád, že pro ebike jsem vybral tuhle technologii. PRavda je, že na linergy nabízí lehké baterky, které dají také vysoké proudy, ale nějak nevěřím, že při těch vysokých proudech je šance na delší životnost. Jo řešit se to dá i u Li-Ion tím, že budu mít slušnou kapacitu. Takže pokud chci 40A, tak bych měl uvažovat pro jistotu alespoň o 20Ah. Nicméně jak psal jinam Bobbob, tak i tak jsou některé Li-Ion poměrně "měkké" a napětí letí dolů. Takže uvidíme, kam se hne pokrok. Já mám LiFePo4 zatím 4 roky a očekávám, že minimálně další 3 roky vydrží.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 24.04.2015
    Autor: Robikl
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

         

    Co Limn?12AH 48V 2,4 KG.Mám ji dva roky ždímu ji kolikrát do vypnutí bms provoz léto zima a zatím maká.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 25.04.2015
    Autor: baba500W
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

           

      Ahoj. Jen pro zajímavost... Kolik ždímeš ampér a jaký je po 2 letech úbytek kapacity?

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 25.04.2015
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Konec LIFEPO aku u kol??

             

        Ahoooj.BMS mám na 25A.Nabíjím 4A.Ubytek kapacity je asi 8 procent.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 26.04.2015
        Autor: baba500W
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?

Hledám: Parťáka nebo parťačku

28.11.2016
Hledám parťáka nebo parťačku na silniční kolo Teplice a okolí. Už mě nebaví jezdit pořád sám. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

169 cyklistů (23 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016