reklama

36V vs. 48V

48V je jednoznačně lepší z mnoha důvodů.
1) U 48V teče vždy menší proud při stejném mechanickém výkonu. Třeba na vyjetí nějakýho kopca potřebujete 400W. U motoru s 48V poteče proud:400W/48V=8,33A. zatímco u 36V motoru poteče proud:400W/36V=11,11A
Vidíme že u 48V teče skoro o 3A menší proud. Menší proud vytváří menší tepelný ztráty ve vinutí, vodičích i v akumulatoru. Tepelný ztráty rostou s čtvercem proudu. Takže každá ampera navíc je dost znát. Menší odběr proudu je šetrnější k akumulatoru.
A další podstatná věc v čem je 48V lepší. Máte dva akumulatory. Jeden na 48V a druhej na 36V. Oba mají stejnou kapacitu třeba 10Ah. Jenže kolo nejezdí na kapacitu ale na energii. A energie je kapacita akumulatoru krát napětí. Tzn 10Ah*48V=480Wh
10Ah*36V=360Wh
z toho plyne že v akumulatoru 48V je o třetinu více energie. Dojedete o třetinu dál.
Dále bych ještě chtěl zmínit, že jestli máte výkonnější motor třeba 750W místo slabšího 250W tak to neznamená, že ten silnější žere víc. Naopak ve skutečnosti žere o trošku méně. Těch 750W to je jen jmenovitá hodnota. Pokud jedete do kopečka kterej si žádá výkon 250W a máte motor 750W tak ten motor bude tvořit výkon zase těch 250W. Díky menšímu proudu budou menší ztráty a takže z akumulatoru si vezme méně energie než ten slabší motor. Výhoda toho 750W v tom daným kopcu je třeba to, že ho můžete vyjet rychleji než ten slabší motor 250W. Pak ale ten motor už generuje větší výkon než 250W. Třeba dvakrát tolik 500W. ale zase ten kopec vyjedete 2x rychleji. Spotřebovaná energie bude jen o trošku větší než při té pomalé jízdě. (Kvůli vyššímu proudu se vygeneruje více tepla) Kromě toho ten silnější motor 750W vyjede i kopce které už 250W nezvládá. Toto srovnání motorů platilo pro případ, že mají stejný převod. Pokud chcete s 250W motorem vyjet kopec, který nevyjedete tak potřebujete lehčí převod. Ten si ale můžete dát i na silnějších motorech. Takže platí, že čím vyšší napětí a čím vyšší výkon motoru a čím větší rozsah převodů, tím lépe.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 30.03.2015
Autor: Xdeuce
  • Re: 36V vs. 48V

         

    ne každý na tomto foru je elektrikář, tak proto sem to napsal. Snad to neurazí ty co to vědí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2015
    Autor: Xdeuce
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: 36V vs. 48V

         

    Ano,to je důvod,proč se na přenos el.energie používá vysoké a velmi vysoké napětí.Sice jsou tam ztráty při transformování,ale při dálkovém přenosu se ty ztráty dorovnají možností přenosu většího výkonu při menším průřezu vodičů. Takže pro elektrokola je lepší 48V než 36V,při stejném výkonu o třetinu menší proud,nebo naopak při stejném proudu o třetinu vyšší výkon.Proto jsou ty silnější motory vyrobeny na vyšší napětí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2015
    Autor: pobrdny
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: 36V vs. 48V

         

    A ještě radši dodám, že kdyby se někdo rozhodl že si na motor určen pro 48V pustil 72V ze dvou seriově zapojených 36V akumulatorů, tak nevím jestli by to přežila řídicí jednotka. Pokud na to není dimenzovaná tak bych to nedělal. Motor na to taky není dimenzován. při rozjezdu ze stoje bez šlapání by dostal pořádnou proudovou ránu.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2015
    Autor: Xdeuce
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: 36V vs. 48V

           

      Do cyclona to běžně pouštějí (72V):-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.03.2015
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: 36V vs. 48V

             

        však to mají na to dimenzovaný.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.03.2015
        Autor: Xdeuce
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: 36V vs. 48V

         

    No to je tedy objev:-)
    Ale vážně, né každý má na mnohem dražší bateri 48V, ne káždému se zamlouvá její velikost a váha.
    Standard je 36V i přes nesporné výhody 48V.
    Navíc ono těch silných motoru u nás ani moc nejezdí.
    Pro běžná e-kola s motory 250-500W je levná lehká a malá baterie nejvhodnější.
    Na středové až do výkonu 750W bohatě stačí i těch 36V (nemám na mysli bafanga) ověřeno praxi.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2015
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: 36V vs. 48V

         

    Tak na tom, že o třetinu větší a těžší baterka má o třetinu více energie není zase tak moc výhodného.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2015
    Autor: Robikl
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: 36V vs. 48V

           

      o třetinu větší dojezd.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.03.2015
      Autor: Xdeuce
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: 36V vs. 48V

             

        Tak když si vezeš sebou o třetinu větší váhu článků, tak to je snad samozřejmá věc.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.03.2015
        Autor: Robikl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

484 cyklistů (12 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024