reklama

Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

Ministr životního prostředí Libor Ambrozek se včera obrátil dopisem na primátora hlavního města Prahy Pavla Béma s prosbou, aby vedení metropole dávalo větší důraz na budování bezpečné infrastruktury pro cyklistickou dopravu v hlavním městě.

Datum: 27.01.2006
Autor: Redakce
  • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

         

    Ať jdou se svým alibismem do háje, s prominutím. Jestli někde hledat příčinu zmiňované nehody, tak v neřešeném postavení cyklisty při jízdě v jízdních pruzích. Tedy v zákoně, jehož je ministr dopravy garantem a předkladatelem. (Cyklista by musel jet stejnou rychlostí jako auta, aniž by je omezil se z okraje vozovky vřadit do pravého jízdního pruhu, a totéž udělat do levého jízdního pruhu určeného pro jízdu rovně a odbočování vlevo a pak konečně odbočit.) Slavně prosazené peníze na 25 km cyklostezek jsou opravdu směšné. A i kdyby to bylo na 6000 km cyklostezek (v Praze je 3000 km silnic, takže v obou směrech), tak stejně žádná z nich nepovede z nábřeží na Strossmajerovo náměstí. Leda nadjezdem.

    Hlavně se stále zdůrazňuje nutnost cyklistickou dopravu oddělit od ostatní dopravy. Jinak řečeno zlikvidovat (v Praze). Aby se cyklisti nikde motoristům "nepletli". :'(

    [ Zpět ]
    Datum: 27.01.2006
    Autor: žofka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

         

    A ještě poznámka k Poznámce:
    [2] Podle statistik dopravní Policie ČR zemřelo v roce 2005 při dopravních nehodách 93 cyklistů, těžce zraněno bylo dalších 495 a lehce 3 252. Řidiči motorových vozidel (osobních i nákladních aut a motocyklů) jsou přitom viníky 92,6 % nehod, cyklisté zaviní pouhé 1,4 % z nich.

    Dávejte si na takový z kontextu vyjmutý údaje pozor. Chápu, že to má motoristy ukazovat, jako devadesátiprocentní původce usmrcení cyklisty. Ale to z těch údajů MVČR (www.mvcr.cz) přece nevyplývá. Motoristů jezdí víc, proto patrně zaviní víc nehod. Může pak také někdo říct, že nebezpeční hazardéři jsou naopak cyklisté. Na tisíc nehod způsobených motoristy připadá 5,5 usmrceného. Ale na tisíc nehod způsobených cyklisty připadá dokonce 18 usmrcených. Takže cyklisti jsou nebezepečný? Pravděpodobnost, že si smrt zaviní sám cyklista je 18:5,5? Taky dobrej demagogickej tah, že. Ono totiž v těch statistikách je údajů na smysluplný závěr málo. A ze zjedodušujících (případně vhodně tendenčních) údajů lze vyvit také jen zjednodušený závěr. Totiž ten, že cyklisti na silnici nepatří a že cyklistické dopravě již odzvonilo. A o to přece řadě lidí jde. Bohužel. :'(

    [ Zpět ]
    Datum: 27.01.2006
    Autor: žofka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

           

      Ještě jsem tu zprávu nestudoval detailně, ale ze zběžného pročtení mi připadala následovně:
      1. Závěry v ní vyvozené z uvedených údajů vyplývají a jsou správné.
      2. Z uvedených údajů nelze vyvodit téměř žádné další závěry.
      To druhé je to, co si většina lidí neumí ohlídat když se jim dostane do ruky nějaká statistika. Někteří dělají vyloženě jednoznačně nesprávné úvahy, jak jsi naznačil, další si nevědomky něco vyloží špatně. Je to jako s těmi implantáty: ženský s plastikou vykazujou mnohem vyšší procento sebevražd, z čehož někteří mají snahu vyvodit závěr, že implantáty jsou příčinou sebevražd, což je evidentně pitomost. Méně evidentní omyly člověk slyší i ve zprávách a čte v novinách.
      Zaujalo mě například, že chodci a cyklisti mají stejný podíl na počtu usmrcených osob (4,5%), přestože chodci způsobili dvakrát menší počet nehod. To znamená, že jestliže chodec způsobí nehodu, je dvakrát vyšší šance, že při ní někdo (většinou on sám) zahyne.
      Dál je tu zajímavý fakt, že policie loni šetřila 165 765 nehod, při nichž se nikomu nic nestalo. Pochybuju, že mezi nimi bude mnoho nehod auto/kolo nebo auto/chodec.
      Faktor závažnosti nehod je nejvyšší u motorek, pak jsou chodci, pak malý motorky a pak teprv cyklisti.
      Cyklisté taky zavinili míň nehod než rok před tím. Někde jsem četl, že cyklistů i loni opět o něco přibylo. Že by mezi námi ubývalo těch neschopných jízdy po silnici, kteří nemají potuchy o předpisech, jedou nečitelně a nepředvídatelně?
      Každopádně si to pročtu důkladněji. Pokud někoho napadne něco, co opravdu jde o cyklistech vyvodit z té zprávy, ať se ozve. Je užitečné mít o tom přehled.

      [ Zpět ]
      Datum: 27.01.2006
      Autor: Jirka
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

           

      Já jako 100% pochopil nehody, kde účastníkem byl motorista a cyklista současně.
      V případě, že by to bylo tak jak to interpretuješ ty, tak je to údaj na prd.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.01.2006
      Autor: Bejbís
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • http://www.mvcr.cz/doprava/nehody/2005/12_2005.doc

             

        O střet motoristy s cyklistou skutečně nejde, je tam všechno dohromady. Je to údaj na prd, máš pravdu.

        Velmi zajímavý údaj by byl údaj o tom, v kolika případech odnese vážné následky nehody skutečný viník, pokud má nehoda víc účastníků (obávám se, že by to bylo nepatrné procento). To by totiž mohlo uživatele komunikací rozdělit úplně jinak, než na cyklisty a motoristy. A snad by to mohlo vést k většímu tlaku na důsledný postih potencionálně nebezpečného chování. Ať už je jím nakonec ohrožen kdokoli. A nemohli by se cyklisté dostávat do pozice nebezpečných hazardérů, které je třeba "separovat". Není to myslím vyjímečný pohled.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.01.2006
        Autor: žofka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: http://www.mvcr.cz/doprava/nehody/2005/12_2005.doc

               

          Je chronicky známo, že při čelní srážce to odnese víc ten pomalejší. A to jistě není ten kdo předjíždí a čelní srážku zaviní.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.01.2006
          Autor: Bejbís
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

           

      Ty sis vzal ty statistiky, provedl jsi na nich par demagogickych interpretaci a pak jsi vitezoslavne prohlasil, ze tyto interpretace jsou demagogicke a z toho plyne, ze lidi maji sklony delat ze statistik chybne zavery a proto jsou "z kontextu vytrzene" statistiky nanic. (btw: rekni mi jak bys tyto statistiky zasadil do kontextu) To je nanic. U nekterych ze tvych demagogickych interpretaci si ale nejsem jisty, jestli sis uvedomoval, jak jsou demagogicke. Tvrdis, ze 92,6% je tak moc a 1,4% tak malo protoze aut jezdi mnohem vice nez cyklistu. To je ale prece uplny nesmysl. Pokud bych vzal vsechny nehody co se za rok 2005 staly (auto-auto, auto-kolo, kolo-chodec, chodec-dopravni znacka, svliknuta guma, ...), vsechny je hodil do jednoho pytle a pak prohlasil ze auta bourala milionkrat, kola tisickrat a proto jsou auta tisickrat nebezpecnejsi - ano, to by byla stupidni interpretace. Ale kdyz z toho vyfiltruju jen nehody auto-kolo (a pro jednoduchost prepokladam ze kazde takove nehody se zucasti prave jedno auto a prave jedno kolo), no tak zavini-li auta 92% takovychto nehod a kola jen 1% -> jasne to ukazuje ze auta jsou mnohem neukaznenejsi nez cyklisti, tohle neni zadna nesmyslna interpretace. Ja take casto nadavam na chybnou interpretaci statistiky (moje oblibene je kdyz jednou vyrazne stoupla kriminalita pachana prislusniky Policie CR a tehdejsi premier Spidla to komentoval, ze je touto zpravou velmi potesen, protoze to znamena ze uz se podobne trestne ciny nezametaji pod koberec, ale vysetruji se. Co by asi rekl, kdyby kriminalita Policie klesla...), tady se mi ale naopak zda ze je chybny tvuj "dukaz" ze interpretace je chybna. Muj nazor.

      [ Zpět ]
      Datum: 07.02.2006
      Autor: Hooky
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

             

        No, trochu jsem se nechal unest, neprecet si to poradne a neprecet si dalsi prispevky. Jak uz tam nekdo psal, taky jsem to pochopil ze 100% je srazka auto-kolo. Takze beru zpet, je to asi fakt udaj nanic.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.02.2006
        Autor: Hooky
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

               

          OK. :')))

          [ Zpět ]
          Datum: 07.02.2006
          Autor: žofka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

             

        Jenže ony to právě NEJSOU nehody kolo-auto. Tys ten odkaz nečetl, viď. :'(

        [ Zpět ]
        Datum: 07.02.2006
        Autor: žofka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

         

    Když už jsem to tak brutálně nakous (nerad kazím někomu radost, ale nechci vidět věci z jejich jednoduché, líbivé a nepravdivé stránky), zmíním ještě charakteristickou perličku z nedávné historie Zákona o provozu na pozemních komunikacích.

    V původním znění zákona byl zmíněn přejezd pro cyklisty. Asi jsem nebyl jediný, kdo v zákoně marně hledal řešení přednosti v jízdě na takovém přejezdu. A ta nebyla řešena ani v novele, kterou ministerstvo dopravy loni předložilo. Řešení přednosti se tam dostalo až v pozměňovacích návrzích. Co z toho pro mě vyplývá? Že patrně příslušní úředníci ani netuší, co dnes bicykl vlastně je a k čemu slouží. Podle jejich matných vzpomínek se asi vyskytuje jen v televizi na jakýchsi závodech a jejich babička ho používala k cestě na nákup. A pak ještě pár lidí podléhajících módním trendům vyhledává prý asfaltové cestičky v lesoparcích. Ano, takové rekreační stezky jsou ochotni do zákona zahrnout.. Ale je to jen můj dojem.

    [ Zpět ]
    Datum: 27.01.2006
    Autor: žofka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větš

           

      Na přejezdu pro cyklisty má přednost vozidlo. Stejná úprava jako na přechodech za dob platnosti vyhlášky ministerstva dopravy.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.01.2006
      Autor: Hrabosh
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větš

             

        Jitěže vozidlo (jezdec, útvar chodců), ale které? Jízdní kolo je také vozidlo. :')))

        V zákoně 361/2000 ze 14.9.2000 je přejezd pro cyklisty zmíněn, ale přednost tam není. Až v novele 411/2005 z 21.5.2005 je do § 57 doplněn odstavec: "(8) Před vjezdem na přejezd pro cyklisty se cyklista musí přesvědčit, zda-li může vozovku přejet, aniž by ohrozil sebe i ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, cyklista smí přejíždět vozovku jen pokud s ohledem na vzdálenost a rychlost jízdy přijíždějících vozidel nedonutí jejich řidiče ke změně směru nebo rychlosti jízdy. Na přejezdu pro cyklisty se jezdí vpravo."

        Ve srovnání s ostatními v zákoně podrobně definovanými vztahy přednosti to vypadá, jakoby se s jízdnámi koly na ministerstvu dopravy počítalo jen okrajově. To jsem chtěl říct.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.01.2006
        Autor: žofka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větší pozornost

         

    Ministr se obrátil...primátor na to odpověděl...tamten k tomu dodal...hmmm, blablabla. Víte pane ministře, jak tomuhle říkala moje malá sestřenice?: kecy,prdy,beďary.
    Jinak hezký počtení. A chcete to přeložit?
    =" sakra cyklisti, těch asi bude hodně co?...náměstku, zjistěte mi, jak silná voličská základna jsou ty cyklisti, nebo jak se to sakra menuje...slečno sekretářko,vytočte mi předsedu...zdar předsedo...no vono těch cyklistů je dost předsedo a to sou hlasy,to se počítá...tak jim slíbíme vyasfaltovat ňákou cestu,někde stranou ať nepřekážej autům...ne,nezbláznil sem se předsedo,to je mi jasný,že na to nebudou peníze,ale v červenci už nás to nemusí zajímat,žejo...tak ahoj a zejtra na golfu"=
    Sakra, proč mám takovej pocit, že se blížej volby? Nebo někomu křivdim? jo tak to mě fakt mrzí...
    Ale abych jenom nenadával politikům, tady nepomůže jenom "větší důraz na budování bezpečné infrastruktury", budování stezek,pruhů apod. Tady musíme začít jinde. Nebo nám snad bude něco platnej pruh ať už pro cyklisty,chodce nebu třeba parníky, když se stejně najde dost těch, co se budou chovat hůř jak dobytek? Když nejenom v bulváru, ale i v solidním (?) deníku se kdejaká celebrita (miluju tenhle termín) chlubí tim, že jezdí jako prase (sem na tom Karláku musela jet po chodníku když tam byla zácpa a měla sem focení néééé?) a lidi jí k tomu budou tleskat a obdivovat a klanět se k nohám, když jistým skupinám lidí vlastnictví vybrané značky auta dává jakousi fiktivní výjimku ze zákona, když příkladem je ten co je bezohlednej prasák a ne ten co se chová slušně (to je ten vůl co pouští chodce,žejo), když se dočtete názory (cituju) : "vole ňák chcípnout musíš a v autě je to aspoň frajeřina" atdatd....
    Tady nepomůžou ani stezky,ani infrastruktura,ani oddělení cyklistů,chodců,aut,psů a koček betonovou zdí, tady pomůže jenom to, že si konečně začneme uvědomovat, že tady nejsme sami a že se sem prostě musíme nějak společně vejít. VŠICHNI
    Ale to je bohužel na dlouhý lokte.....

    [ Zpět ]
    Datum: 31.01.2006
    Autor: Zakarr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Ambrozek Bémovi: Cyklodoprava si zaslouží větš

         

    Ahojte, ako tak prechadzam diskusiou na temu oddelenia cyklistickej dopravy, nadobudam dojem, ze to my cyklisti ani nechceme. Chceme byt sucastou dopravy ako takej a cheme aby nas ostatni respektovali. Je to naozaj tak?
    To je ako keby sa vodici motorovych vozidiel rozculovali , ze sa stavaju autostrady (tiez su vyhradene len pre niektory typ dopravy). Ja ako cylista sa tesim z kazdeho kilometra autostrady, aspon budu niektore cesty prazdnejsie.
    Ked sa divam okolo seba po svete, tak sa mi zda, ze to funguje asi takto:
    V meste sa buduju osobitne cyklocesty (vid Amsterdam, Kodan, Vieden ako priklad). Kedze su vyhradene cyklocesty , coraz viac cyklistov ich vyuziva a to aj taki, co by sa do premavky bali ist. A ked je takych cyklistov vela, tak aj vodici ich viac respektuju (aj medzi nimi sa najdu taki, co uz maju skusenost aj s bicyklom). Ked som si poziciaval bicykel v Amsterdame od kamarata tak ma upozornoval : "davaj si pozor na elektricky a vodicov cudzincov, domaci cyklistov respektuju" . V Rakusku som sa tiez stretol s tym,z e mi davali vodici prednost, aj ked som ju nemal, proste vedia ,z e aj cyklisti su tu. Jednoducho nas musi byt viac a osobne si myslim, ze cyklistov pribuda a budovanim hocijakej (aj ked spociatku nepodarenej) cyklostezky ich bude pribudat coraz viac.
    Takze ja osobne si zelam co najviac oddelenych cyklociest, vobec nemusia byt pri kazdej jestvujucej ceste, rad si par kilometrov zajdem, ked to je pre mna bezpecne a nemusim dychat ten smrad z aut.

    [ Zpět ]
    Datum: 31.01.2006
    Autor: Jaroslav
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

426 cyklistů (12 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024