reklama

převodový motor - první dojmy

Nahradil jsem u prvního elektrokola přední přímý motor 500W (měl jsem seškrceno) za převodový motor 250W. Byl jsem dost zvědavý o kolik hůře to pojede. Nastavení řídící jednotky jsem nechal stejné a to na max. 12A. Zatím asi brzy na nějaké důsledné srovnání, protože nevyzkoušeno (s ohledem na neustálý déšť) ve větších kopcích (12%). Zatím zkušební jízda v naší vesnici do středního kopce se sklonem 5% dopadla však nadšeně. Vyjeto bez větší námahy a docela svižně a samozřejmě s příšlapem. Ovládání zůstalo PAS. S ohledem na životnost planetové převodovky nechám nastaveno proudové omezení na 12A. K tomu jsem bohužel nikde nenašel jaký maximální proud ještě výrobce připouští. Ale je mi jasné, že větší proud znamená větší moment a síly a kolečka odejdou dříve. Další věc je, že větší proudy by nebyly dobré pro životnost tohoto akumulátoru. Je škoda, že se přišlo o občasné oživení baterky při rekuperaci.

Když to shrnu, tak proti přímému motoru výhody: 1) ušetřených více jak 3kg, 2) bez odporu při vypnutém motoru, 3) možná jízda i bez baterie. Nevýhody: 1) je to o trošku více slyšet, 2) trošku mi chybí docela příjemná měkkost a bezpečnost rekuperační brzdy, 3) baterie už nebude sem tam oživena dávkou elektronů při brzdění.

Takže celkově se dá opět říci, že je něco za něco, ale pro tohle kolo se mi lehčí řešení začíná docela líbit. Uvidíme jak se osvědčí ve větších kopcích.

[ Zpět ]
Datum: 03.06.2013
Autor: Robikl
  • Re: převodový motor - první dojmy

         

    A nebylo by ještě lepší řešení se střeďákem které začína nabízet e-totem? Sice dražší ale lepší využítí převodu? Ty proudy jsou tam snad stejné možná o 2A vyšší.
    Asi těch 15tis. (pokud to tedy bude ta cena) obětuji a přechodně to dám na své kolo.
    Nevýhoda je jen jden tác.

    [ Zpět ]
    Datum: 03.06.2013
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převodový motor - první dojmy

           

      Určitě ten středový motor bude "univerzálnější" do kopců. To jo. Tenhle můj pokus je spíš pro mírné kopce.

      [ Zpět ]
      Datum: 03.06.2013
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převodový motor - první dojmy

             

        Mě právě fascinuje jak většina s tim 250W motorem s planetovku vyjíždí snadno kopce.
        Zřejmě jsem předtím měl nějakého šmejda jelikož se to bez pomoci ani nerozjelo z mista po rovině.
        Ten nynější crystalyte mě do kopce taky nevytáhne (ma jen 750W) s řj.25A. Kdyby tam byla 50A řj. tak by to šlo ale zase by to bleskem vycuclo baterie.
        Kdo ví jek se chovají ty nové motory s planetovkou bez hallovek.
        http://www.e-bicycles.eu/cz/user_order_comp.php

        [ Zpět ]
        Datum: 03.06.2013
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převodový motor - první dojmy

               

          Já vím. Četl jsem ty zkušenosti jak tvoje tak Jindrovi a tak k tomu přistupoval s opatrností. Nakonec to není jen o výkonu, ale do jaké rychlosti je ten výkon posazen. Fakt je, že já to mám zapojené přes PAS, takže šlapu a tohle beru jako pomoc. Něco jako kdybych měl plachtu a vítr mi foukal do zad. Je to každopádně citelná pomoc. Kdybych to provozoval na tu akcelerační páčku, tak nevím, jestli by mi to stačilo. Asi ne.

          [ Zpět ]
          Datum: 03.06.2013
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: převodový motor - první dojmy

                 

            Taky jsem to měl s PAS, začínám věřit tomu že jsem měl asi nepodařený kousek.
            Zvažují návrat k lehčímu pohonu a nakonec i kdybych s tím ty kopce nevyjel, tak zustanu v rovině jako dosud a tam mně to stačí stoprocentně. Možná bych zkusil i ten z toho e-bicycles sada bez bat. vyjde na nějakých 7tis. včetně výpletu.

            [ Zpět ]
            Datum: 03.06.2013
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: převodový motor - první dojmy

                   

              Tak to jde. Já to kupoval z e-pohonu. Řídící jednotku magic jsem měl z původního řešení (jednotka Magic), takže mě to stálo jen zapletený motor (asi 3,6). To je na tom docela hezké, že to je taková skládačka... Dá se něco koupit a použít řídící jednotka a baterka, kterou člověk už má a všechno se to dá dát na jakékoli kolo. Asi i ten střeĎík se dá snadno aplikovat na cokoli. Jen nevím jak je to s řetězovou linkou pro nábojovou převodovkou Shimano Nexus. U středového pohonu by teoreticky mohl být problém. Třeba u Dahonu Boost, kde je Sunstar tohle neměli přesné, ale naštěstí jsem sehnal profilovaný tác, který to skoro přesně srovnal.

              [ Zpět ]
              Datum: 03.06.2013
              Autor: Robikl
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: převodový motor - první dojmy

                   

              Ty ale pro sebe určitě preferuj velký průměr, je to lepší kvůli momentu a zároveň i převodům.
              Mám tu 26" kolo s 500W zadním převodovým bez hall, stejný výrobce co jsem ti poslal to PDF. Na vyzkoušení by se dalo půjčit, ale je na kotouče (ráfek). Dělá se i s kazetou do 350W.

              [ Zpět ]
              Datum: 04.06.2013
              Autor: e-totem
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: převodový motor - první dojmy

                     

                Ezee není špatné řešení dle toho co jsem četl.

                [ Zpět ]
                Datum: 04.06.2013
                Autor: Robikl
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: převodový motor - první dojmy

                       

                  Prosím, prosím co si o něm zjistil?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 15.10.2013
                  Autor: Juras
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: převodový motor - první dojmy

                         

                    Osobně ten motor neznám. Jen vím, že to je tahoun, který díky převodu má hodně velký kroutící moment... Pokud je na předku, tak se dává dostatečně odolná vidlice, aby to zvládla... Samozřejmě lze řešit nastavením jednotky, pokud to ta jednotka umí... Třeba s Kelly by šlo v poho nastavit měkčí rozjezd atp.
                    Jinak nevím.. Něco jsem o tom četl na ebices.ca.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 15.10.2013
                    Autor: Robikl
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: převodový motor - první dojmy

                     

                Kdyby jsi mně sehnal ten střeďák co máš a testuješ jej to by bylo jiné kafe, vše ostatní je pro mně jen další pokus. Na ceně by jsme se dohodli.

                [ Zpět ]
                Datum: 05.06.2013
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: převodový motor - první dojmy

                       

                  JJ, mám to nalepený vedle monitoru, neboj

                  [ Zpět ]
                  Datum: 05.06.2013
                  Autor: e-totem
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: převodový motor - první dojmy

         

    Tady v tom návodu na konci píšou trvalý max. 13A a špičkový 30A
    http://www.e-pohon.cz/fotky4744/fotov/_ps_28GM...

    PAS vypínám a zapínám dle potřeby spínačem co je na páčce.

    [ Zpět ]
    Datum: 03.06.2013
    Autor: HonzaK
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převodový motor - první dojmy

           

      Dík. Tak tam nechám max 12A, ať to vydrží. Jinak co se týká páčky, tak já s ní nepočítám. Čistě PAS plus vypínač signálu PAS čidla.

      [ Zpět ]
      Datum: 03.06.2013
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převodový motor - první dojmy

           

      V tom návodu je to kapku přemrštěné ty průřezy drátu.
      zde nějaké výpočtové tabulky
      http://danyk.cz/vypocty.html
      http://www.ekoproud.wz.cz/v_prurez.htm

      [ Zpět ]
      Datum: 04.06.2013
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: převodový motor - první dojmy

         

    Klidně tam pusť 14A. Nebo nech, vydrží dál baterka

    [ Zpět ]
    Datum: 04.06.2013
    Autor: e-totem
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převodový motor - první dojmy

           

      Díky za informaci. Nechám těch 12A. Baterka je 12Ah LiFePo4, takže dostane maximálně zabrat 1C, což je dobrý. Teď už s ní vlastně táhnu třetí rok a je to pořád držák.

      [ Zpět ]
      Datum: 04.06.2013
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převodový motor - první dojmy

             

        JJ, při 1C to vydrží asi hodně daleko a baterka v klidu, dobíjet kolem 2A přes noc, pak asi na to dlouho nemusíš sáhnout, protože to je skoro ideální stav.

        [ Zpět ]
        Datum: 05.06.2013
        Autor: e-totem
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: převodový motor - první dojmy

         

    K čemu bys přirovnal hlučnost toho motoru za jízdy s pomocí a bez? Bez to bude zřejmě cvrkot volnoběžky, ale není volnoběžka jako volnoběžka. Některá cvrká jako prase a jinou skoro není slyšet. S pomocí ta planetovka bude určitě hlučnější jak přímák a čím vyšší otáčky tak to bude pištět čím dál tím více jestli se nepletu. Při nižších otáčkách do kopce při nějakých 12km/hod to bude asi v pohodě, ale co při 25km/hod? Ale zase je pravda že při vyšší rychlosti sviští vítr okolo uší tak že to stejně asi nejde slyšet a na cyklostezce to upozorní pomalejší účastníky bez vyzvánění.

    [ Zpět ]
    Datum: 14.10.2013
    Autor: Juras
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převodový motor - první dojmy

           

      Volnoběžku tam prakticky ani neslyším. Slyšet je možná ten planetový převod a to o to více oč více teče ampér a tedy oč více je zatížený... Pokud jede zlehka, tak je méně hlučný... Když srovnám převodový motor od e-pohonu se střeĎáke, od SunStar, tak každopádně SunStar je proti tomu tichá záležitost, ačkoli má taky nějaké převody.. K čemu ten převodový motor intentzitou hluku přirovnat nevím... Ale co můžu udělat je, že dám k cestě v stoupání hlukoměr a projedu okolo třeba 2m se SunStar, převodovým motorem a přímým motorem... To bych někdy udělat mohl.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2013
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převodový motor - první dojmy

             

        Takže menší zatížení-vyšší otáčky na rovince a je tišší než při jízdě do kopce, no to je potěšitelná informace.

        Pořád se nemůžu rozhodnout, ale mám na to celou zimu. Tlačný elektrovozík s motorem v 20" kole a nebo přední pohon do 29" kola. V zadním kole mám převodovku Shimano Alfine 11 takže tam nejdu. Středový motor kvůli komplikovaným úpravám pohonu řemenem který tam momentálně mám a určitě nechci zpátky řetěz taky ne, navíc mám excentrický střed a i to podle výkresů značí další úpravy uchycení toho středového motoru. Takže jediná možnost zbývá elektromotor v předním kole.

        Přímý motor je těžký a bez šťávy brzdí, to je pro mě nepřijatelné. Převodový je lehký, není to takové velké monstrum a hlavně když dojde šťáva a nebo se něco pokazí, dá se na tom jet jako na normálním kole, jen o nějakých 6kg těžším což pro mě není žádná tragédie.

        Už sem tu zakládal téma jaký je přední převodový nejlepší a nikam sme se nedostali. Klidně bych si připlatil, nejdražší je asi Ezze, pak asi 8 Funn a pak ten Ecotech. Nevíš jaký je v nich rozdíl co se kvality a funkčnosti týče?

        [ Zpět ]
        Datum: 14.10.2013
        Autor: Juras
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převodový motor - první dojmy

               

          Tak ono to s tím když se něco pokazí u planetovky, že dojedeš není docela pravda.
          Pokud se ti vylámou silonová kolečka tak jsi dojel. To se ti u přímého nestane ale zato si bez jeho pomoci dost mákneš.
          Pokud ale jsi schopen dobrého výkonu tak to zas tak hrozné není. Jel jsem tak osobně i přes značný hendikep 10km a ušlapal jsem to.
          Zdravý jedinec by tak s klidem v rámci zátěže ušlapal i 50km.
          Není třeba se toho bát.

          [ Zpět ]
          Datum: 14.10.2013
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převodový motor - první dojmy

           

      Kluci, to je někdy na mrtvici tady číst, nechcete si napřed zjistit třeba jak to vlastně opravdu funguje?? Například NEPOCHOPÍM, PROČ BY VOLNOBĚŽKA MĚLA CVRKAT??

      [ Zpět ]
      Datum: 14.10.2013
      Autor: e-totem
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převodový motor - první dojmy

             

        Dobře, a co jim tam teda rachotí?

        [ Zpět ]
        Datum: 14.10.2013
        Autor: Arnošt905
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převodový motor - první dojmy

               

          Nejspíše tam rachotí planetový převod a to tím více čím větší síly přenáší. Ale na druhou stranu jiná planetová převodovka a to v zadním náboji slyšet není. Takže že by ten hluk dělal motor? Člověče nevím. Ale třeba e-totem nám klukům to vysvětlí, až nebude na mrtvici.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.10.2013
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převodový motor - první dojmy

             

        Volnoběžka existuje i se cvrčkem a zoubky a ta hold cvrká. Už to chápeš a nejsi už na mrtvici?
        Jinak díky za fotku volnoběžky z motoru, kde vážně nemá co cvrkat s ohledem na princip.
        A jak jsem psal, tak fakt není slyšet nic, takže i v mém motoru bude na 90% ta z obrázku.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.10.2013
        Autor: Robikl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převodový motor - první dojmy

               

          jj, pár motorů jsem už viděl, ale cvrček s praporky nebyl v žádném, mohu se mýlit, ale myslím že u nás nic takového nejezdí.

          Hluk motoru je způsoben z 90% fázováním, tedy pulzací v tahu, proto je intenzivnější v tahu a malých otáčkách. Velký vliv na hluk má hlavně výplet (jako struny na hudebním nástroji) a vůle v hlavovém složení u předních motorů, vzadu vůle v pastorku, velikost rotoru diskovky atd.. Tento hluk lze snížit kvalitnějšími jednotkami se sinusovou regulací, správným nastavením proudů- prostě je to o jednotce, o ceně a správném SW. Nadměrná hlučnost je známka přetížení, nebo také volných spojů na kabeláži motoru,volného nebo naopak moc tvrdého výpletu, je toho víc. Pokud se vyvaruješ častého provozu ve spektru velkého hluku, motor ti dlouho vydrží. Je vyzkoušené , že do kopce se někdy snižuje výkon a kolo táhne stejně, spousta uživatelů to potvrzuje. Je to proto, že při plném tahu a malé rychlosti motor je na hranici sil a nadbytek proudu jen přehřívá, ale výkon už nezvýší.

          [ Zpět ]
          Datum: 15.10.2013
          Autor: e-totem
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: převodový motor - první dojmy

                 

            Proč je tedy hluk převodového motoru výrazně vyšší než je hluk přímého motoru, když to tedy není převodovkou? Tam je také fázování.

            [ Zpět ]
            Datum: 15.10.2013
            Autor: Robikl
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převodový motor - první dojmy

             

        Tak sorry, já znám jenom volnoběžky z kola a tam je cvrkot závislý na počtu praporků, čím více tím jemnější cvrkot.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.10.2013
        Autor: Juras
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převodový motor - první dojmy

               

          Machruje na nás no. :)

          [ Zpět ]
          Datum: 15.10.2013
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převodový motor - první dojmy

               

          Omlouvat se netřeba, nejsme mazánci v politice. Ale čte tu fůra laiků a pak mají v hlavách totální hokej. Proto pokud nevím jistě, postavím to jako dotaz, on na ti určitě někdo odpoví a debata bude čitelnější. Jen názor...

          [ Zpět ]
          Datum: 15.10.2013
          Autor: e-totem
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: převodový motor - první dojmy

                 

            Jj

            [ Zpět ]
            Datum: 15.10.2013
            Autor: Juras
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: převodový motor - první dojmy

         

    Taková asi blbá otázka, když se kousne přední převodový motor 250W s volnoběžkou, koná se let přes řidítka? Jindra s tím měl docela problémy, ale ten měl tuším silný přímý motor.

    [ Zpět ]
    Datum: 23.10.2013
    Autor: Juras
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převodový motor - první dojmy

           

      Nestraš. :) Co vím od Jindry, tak po zapečení hallů a následně motoru, tak se s tím prý tím díky volnoběžce dalo normálně jet. A když se zamyslím nad tím, jak to je udělané, tak mě to přijde i logické. To by musela nějak zklamat ta volnoběžka.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2013
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: převodový motor - první dojmy

           

      Ten tomu ale podle vyprávění dal zpátečku :-D Naštěstí přežil.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.10.2013
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: převodový motor - první dojmy

             

        Letěl jsem celkem třikrát.
        Poprvé proto, že jsem dal zpátečku - pozapojoval jsem poctivě všechno, a to jsem neměl, protože jsem zapojil i reverzi ovládanou tlačítkem na páčce, dost blbej fór.

        Přeletěl jsem naštěstí u nás na polní cestě, ještě rozbahněné a tak jsme se moc nepotlouk. Ovšem stalo se to, že se mi při tom pádu poškodili drátky.

        A to bylo příčinou druhého letu. Drátky z poškozenu izolací, drátky od hallů se potkali s fází a já letěl znova, motor přestal pracovat a já koupil nový.

        A s tím jsem letěl znova, a nikdo neví proč. Pracoval slušně, měl jsem tam nastavenou rekperaci, zdálo se že to bude v cajku. Asi po 200 km se z ničeho nic zakousnul, stál a já zase letěl, tentokrát dost blbě, na silnici, v zatáčce před kostelem. Zachránilo mě to, že jsem měl připřáhnutý vozík a tak mě kolo jen vyhodilo a neudělalo se mnou kotrmelec. Zničil jsem motor, vidlice, brejle a tablet. 10 metrů za mnou stihla ubrzdit tatrovka, tak jsem řek 3x a dost a motor šel dozadu.

        Podezírám, že za to mohla rekuperace. Vyjížděl jsem s nabitou baterii a hned z kopce a jak stiskneš brzdy, rekuperuje, a asi to nemělo kam ten proud štosovat, tak mě to ztrestalo, ale nevím to jistě, jen se domnívám.

        Motor vzadu je mnohem bezpečnější, tomu jsme asi po 600 km sice oddělal hally, tedy jeden odedešel, škrundalo v tom a tak jsem je odpojil, a jezdí to normálně, jen při rozjezdu občas škrundá a malinko se klepe, to by v předním kole bylo na hlavu, vzadu to nevadí, zvláště když víš o co jde.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.10.2013
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převodový motor - první dojmy

               

          Máš svatou trpělivost a odolnou kostrč já to je nebudu ani zkoušet.

          [ Zpět ]
          Datum: 23.10.2013
          Autor: baba500W
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: převodový motor - první dojmy

                 

            To né, spíš jsem zaťatej, když se pro něco rozhodnu, tak za tím jdu fakt fest.

            S tím elektrokolem jsem snad vyzkoušel úplně všechno, co se dalo pokazit, takže si můžu otevřít poradnu, "takhle teda ne, přátelé" :-)

            [ Zpět ]
            Datum: 23.10.2013
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: převodový motor - první dojmy

                   

              No, ono při tom experimentování se člověk občas musí smířit s tím, že se něco nezadaří... ale zase to baví.
              Jinak k dotazu, pokud by se někomu něco takového stalo s převodovým motorem, u nás budu první, kdo za to dostane na frak, protože je všecko v záruce a zákazník si nenechá líbit co nemusí. Naštěstí musím opakovat, že jsme zatím nikdy nic takového neměli. Jediná věc, co byla varující, že se sem tam někdo nepodíval do návodu a při montáži sady špatně nasadil pojistky proti protočení do vidlice, v horším případě nesmyslně upravil duralovou odpružku a došlo k uvolnění kola nebo prasknutí očka vidle. Takže tam bych doporučil být důsledný a hlavně nic nepilovat, a pokud už pilovat, tak jedině jemným kulatým pilníkem, aby nevznikl vrub (hodně staré typy odpružených vidlic to někdy opravdu vyžadují, ale to se bavíme o 15 a více let starých kusech).
              Motor je poskládaný tak, že i pokud by se něco vysypalo a zaseklo, jsou místa která nejspíš tu sílu nepřenesou a něco se jen ustřihne. Volnoběžku jsem tu někde dával na fotce, za ní už nic není a ona sama podle mě nejde zaseknout tak, aby udržela sílu odpovídající páce na poloměru kola. I kdyby se rozpadl nekterý váleček, větší fragmenty nemají kam se zaseknout,a menší to neudrží patřičnou silou, ta vnitřní část nemá žádné hrany a má malý průměr

              [ Zpět ]
              Datum: 23.10.2013
              Autor: e-totem
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: převodový motor - první dojmy

                     

                Vidlici mám pevnou, duralovou, upravenou z tandemové, takže je předimenzovaná a 250W motor by jí neměl ublížit. Spíše mi šlo jestli se v tom motoru nemůže něco posrat elektricky a poslat mě to přes řidítka. Volnoběžka ani planetový převod když se poserou by podle mě zablokovat kolo neměly a když, tak to musí hmotnost jezdce 80kg přetlačit. U někoho hodně lehčího možná ne ale já bych se toho nebál.

                [ Zpět ]
                Datum: 23.10.2013
                Autor: Juras
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: převodový motor - první dojmy

                       

                  Jasný, tyhle malý 250W motory se dávají běžně do vidlic že by jeden brečel a vydrží to, kupodivu. Třeba nedávno někde byla u jednoho prodejce na kontrolu 25 let stará liberta s elektrosadou, prej jezdí už dva roky jako prd a pytel brambor ze zahrádky přes řídítka není problém... Člověk někdy zírá.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 23.10.2013
                  Autor: e-totem
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: převodový motor - první dojmy

                       

                  Ta vidlice sama o sobě nepraskne.
                  Slabým místem jsou ty ploché úchyty s žlábkem na kolo, ten jsem viděl už prasklý, asi nějaká vada materiálu a následný křehký lom.

                  U slabého motoru by měli postačit k zajištění ty roznášecí ramena. Silný motor mi to i přes zajištění dokázalo z vidlic vyrvat. Ta ramena jsou přidělána k vidlici objímkami, a ty nejsou extra pevné, i když se dotáhnou co to jde.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.10.2013
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: převodový motor - první dojmy

                         

                    No jo ale ta záchytná ramena musí být upevněna tak aby se ten nápor opíral o vidlici a né aby to držela jen ta páska.
                    Páska je tam proto aby to drželo linku.
                    http://www.ecotech.cz/wp-content/uploads/2011...

                    [ Zpět ]
                    Datum: 24.10.2013
                    Autor: Bobbob
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: převodový motor - první dojmy

               

          No jo no, ale já sem se ptal na převodový motor, když má volnoběžku, tak by tam ty tvoje problémy neměly vůbec nastat, nebo se pletu?

          [ Zpět ]
          Datum: 23.10.2013
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: převodový motor - první dojmy

                 

            Snad ne, volnoběžka se snad nekousne nikdy, ale ta roznášecí ramínka si tam stejně raději dej a kontroluj pravidelně dotažení kola ve vidlici a i dotažení těch ramínek.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.10.2013
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: převodový motor - první dojmy

                   

              Mám na vidlici návarky pro uchycení blatníku, někde sem viděl nějakou zajišťovací podložku která se k těm návarkům přišroubuje a kolo jistí ve vidlici. Myslím že u tak slabého motoru i když převodového, by toto řešení mohlo stačit. Ty roznášecí ramena chápu u motorů 300W a více. Teď jen jestli ty podložky e-totem dodává, když ne, tak něco vypiluju.

              [ Zpět ]
              Datum: 24.10.2013
              Autor: Juras
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: převodový motor - první dojmy

                     

                Nejsem strojař, ale mě ten termín "roznášecí ramena" tak nějak nevyhovuje, ono se tam nic roznášet asi moc nedá, ta vidlice nepotřebuje nějaké roznášení, spíš by bylo lepší používat termín "zajišťovací", jde o prevenci aby top přední kolo nevyskočilo z vidlic.

                Na nějakém videu jsem viděl jak si chlápek udělal takovou podložku, co přišrouboval do té díry, jak se tam chytá blatník, ta je kousek od toho žlábku, u mého kola.

                To mě připadá asi jako nejjistější, z obou stran tyhle podložky a kolo prostě nevypadne ani po úderu kladivem.

                [ Zpět ]
                Datum: 24.10.2013
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: převodový motor - první dojmy

                       

                  Mám tušení že se to jmenuje záchytné rameno kroutícího momentu a jeho funkce je zabránit protočení osy v uchycení vidlice a taky jak ty říkáš k zabránění vypadnutí kola z vidlice.
                  Neřekl bych že nějaká přišrubovaná podložka dokáže zabránit protočení osy.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.10.2013
                  Autor: Bobbob
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: převodový motor - první dojmy

                         

                    Myslím že ten slabý motorek problemy dělat nebude, ale pro sychr tam tu podložku dám. Tuším že ta osa je z jedné strany zbroušená, takže když se podložka přesně vypiluje, nasaddí na osu a přišroubuje do blatníkového návarku na vidlici, nehrozí protočení ani vypadnutí kola.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 24.10.2013
                    Autor: Juras
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: převodový motor - první dojmy

                           

                      Tenká podložka protočení jistě neudrží.
                      Na zabránění vypadnutí kola to stačí.
                      To rameno má sílu 4-5mm a je to z kvalitní ocele, přesně kopíruje tvar osy.
                      V nějaké hliníkové vidlici se to protočí ani nevíš jak.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 24.10.2013
                      Autor: Bobbob
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: převodový motor - první dojmy

                             

                        Tak hlavně ať to nevypadne a na to to stačit bude. Myslíš že se i ten 250W motor může protočit? Já plánuju zapínání e-pohonu až po rozjezdu na nějakých 12km/hod pod kterých ani do kopce nepůjdu. Když to v této rychlosti neušlapu, tak pohon vypnu a budu šlapat pomalu za své a nebo tlačit. Myslím že se tím pošetří celý systém a nebudu tolik šťavit baterku, co myslíš?

                        [ Zpět ]
                        Datum: 24.10.2013
                        Autor: Juras
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: převodový motor - první dojmy

                               

                          Jo to by šlo, jde o to zachytit ten nápor při rozjezdu ale jak to rozjedeš za své tak je to v pohodě. Pokud můžeš dobře šlapat tak to bude dobrý pomocník do kopce a myslím že pojedeš i 15km/h a více.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 24.10.2013
                          Autor: Bobbob
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: převodový motor - první dojmy

                                 

                            Ten největší kopec který tu mám a jezdím ho 5x týdně je zhruba 2km dlouhý a jen zhruba ve 300m jdu z rychlostí pod 10km/hod, takže myslím že s tím převodovým motorem bych těch 12-15km/hod mohl jet.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 25.10.2013
                            Autor: Juras
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: převodový motor - první dojmy

                               

                          Taky si myslím, že podložka na tvůj motorek bude stačit, až to postavíš a proženeš, dej vědět.

                          Jak říká Bob, rozjíždět se vlastní silou strašně šetří baterku, ale zase to pěkně na křižovatce odšťouchnout taky není od věci.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 24.10.2013
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: převodový motor - první dojmy

                                 

                            To bude až někdy v květnu, pak určitě něco písnu. Chci celý systém co nejvíc šetřit a styl jízdy na elektropohon od 12km/hod si myslím tomu hodně pomůže, né jen baterce. Taky si myslím že se tím docela dost prodlouží dojezd.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 25.10.2013
                            Autor: Juras
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: převodový motor - první dojmy

                     

                Podložky a podobně jsou součást, ten ozub stačí, jedině se to musí dobře nasadit a rozumně dotáhnout...

                [ Zpět ]
                Datum: 24.10.2013
                Autor: e-totem
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: převodový motor - první dojmy

                       

                  Tak to je super, nemusím nic pilovat.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.10.2013
                  Autor: Juras
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: převodový motor - první dojmy

                     

                Juras já si to také vyrobil z 2 mm plocháče,pro jistotu jsem to dal na obě strany u zadního kola a drží to a motor má 1000W.

                [ Zpět ]
                Datum: 24.10.2013
                Autor: šroubek
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: převodový motor - první dojmy

                       

                  Hlavně chlapi nevrtejte do rámu, ať vám neupadne co by jinak nejspíš vydrželo... Dural není sranda, má malou vrubovou hoževnatost. Když už vrtat, tak srazit hrany a vše vybrousit dohladka. Není vhodný dělat v duralu závity na namáhaných místech a uvnitř trubek nejde otřep začistit.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.10.2013
                  Autor: e-totem
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: převodový motor - první dojmy

                         

                    Ono začistit otřep uvnitř trubek se dá,semtam se někam vejde závyt nebo díra ale spíš u těch starších nebo levnějších rámů kde se nešetřilo a nehonila hmotnost.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.10.2013
                    Autor: baba500W
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: převodový motor - první dojmy

                         

                    Mám na vidlici návarky pro uchycení blatníku, takže to bude bez vrtání.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.10.2013
                    Autor: Juras
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
včera
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

366 cyklistů (13 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024