reklama
Město: Praha

Právní pomoc cyklistům

Ahoj,

v předchozích tématech („Vyšehradský tunel“ a „Cyklisté sobě“) předvedl uživatel Cyklohlidka, který se představil jako strážník, výklad §57(1) 361/2000Sb., který je podle mě nesprávný. (TL;DR: tvrdí, že cyklista je povinen užít paralelní stezku pro chodce a cyklisty, i.e., nesmí jet v Podolí po silnici). Též tvrdí, že v tomto s ním již několik lidí prohrálo správní řízení.

Nejsem právník a v jednání s úřady jsem spíš lehce poučený začátečník, nicméně pokud by se někdo z vás dostal do sporu s policií, rád ve správním řízení pomohu. Samozřejmě nemůžu zaručit úspěch, ale už pro tu srandu bych do toho šel :). Vzniklé dokumenty bych chtěl zveřejnit, protože i když náš právní systém není precedentní, předchozí podobné případy mohou ostatním v mnohém pomoci.

Rád přikibicuji i v jiných případech narůstající policejní buzerace, třeba bych rád viděl, jak úřad vymýšlí materiální znak přestupku v případě projetí přechodů nebo pumpy na A2.

Jako první krok je samozřejmě potřeba případ do správního řízení dostat, tj. odmítnout řešení (domnělého) přestupku na místě, s policajtem se nebavit, nereagovat na klasické vydírání („hele, vyřešíme to za stovečku na místě, ve správním to budete mít dražší“ - NE, nic jste nespáchali, nebudete přece platit pokutu) a pokusit se zdokumentovat/vyfotit situaci. Velmi hezky to má zpracováno D-FENS v sérii FSM: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku... + navazující články.

Zajímalo by mě taky, jestli už nějaký přestupek chodce nebo cyklisty ve správním řízení řešíte nebo jste řešili a jak jste dopadli. Pochlubte se v diskuzi. Mě se jednou pokoušela PČR pokutovat na Magistrále U Bulhara, vymysleli si, že tam cyklista nemá co dělat. Nicméně přešlo je to na místě, do SZ to neposlali. Ve Varech zase pokutují chodce za přecházení mimo přechod, z čehož by také mohlo být zajímavé dohadování: http://zpravy.idnes.cz/domaci.aspx?c=A130507...

Jenda

jenda (zavináč) hrach.eu

[ Zpět ]
Datum: 30.05.2013
Autor: JendaH
  • Re: Právní pomoc cyklistům

         

    Nabízíš právní pomoc, ale píšeš, že nejsi právník, ale lehce poučený začátečník.
    Jaká je tedy tvoje kvalifikace?

    [ Zpět ]
    Datum: 30.05.2013
    Autor: Lanna
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Právní pomoc cyklistům

           

      Uznávám, že vlákno „právní pomoc“ jsem pojmenoval poněkud velkoryse. „Kvalifikace“ je taková, že jsem si o tom dost přečetl a prošel si případy většinou automobilistů, kteří se hádali o různá úseková měření, parkovačky a spol. Papír na to nemám a právnickou školu nestuduju.

      Jenom aby nedošlo k nedorozumění, peníze za to samozřejmě nechci.

      Jde mi hlavně o to, ukázat, co „lze“ - pokud mluví Cyklohlidka pravdu, pak podle mého názoru pokutuje mnoho cyklistů neoprávněně (nejen co se týká zmiňovaného paragrafu).

      [ Zpět ]
      Datum: 30.05.2013
      Autor: JendaH
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Právní pomoc cyklistům

             

        Díky za vysvětlení.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.05.2013
        Autor: Lanna
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Právní pomoc cyklistům

         

    Tak mám pro tebe otázku:
    V situaci na obrázku je cyklista povinen použít sloučený pruh, nebo může jet v kterémkoliv pruhu? A vysvětli také, prosím, proč?

    [ Zpět ]
    Datum: 30.05.2013
    Autor: Lanna
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Právní pomoc cyklistům

           

      Tak to zkusím já ... jsou tam použity značky "Přikázaný jízdní pruh" (č. C 12a), které ve vymezené době přikazují řidiči vyznačených druhů vozidel užít v daném směru takto označený jízdní pruh. Takže to je snad jasné.

      Mimo vyznačenou dobu je to zajímavá právní otázka, podle mého výkladu cyklista do levého pruhu může jen je-li to nutné k k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování, ale přímo to bohužel v zákoně napsáno není (bo zákon na cyklistu jedoucího v obci na silnici s více pruhy prostě zapomněl). Tady jsou příslušné paragrafy:

      §12 (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

      §12 (2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič MOTOROVÉHO vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. ... Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
      [Vyjmenovaná vozidla jsou pomalá, tudíž do levého můžou jen za zvláštních okolností. Podobně usuzuju, že by na tom mělo být i kolo, i když to v zákonu přímo řečeno není]

      [ Zpět ]
      Datum: 30.05.2013
      Autor: Ludek
      Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Právní pomoc cyklistům

             

        Excelentní!

        Přesně tak. Já v tom žádný problém ani "fintu" nevidím.

        V čase platnosti tam cyklista musí (vyhrazený pruh), v čase neplatnosti tam cyklista také musí (musí jet jako nemotorové vozidlo v pravém jízdním pruhu). Samo, že může do pravého, pokud předjíždí, vyhýbá se překážce, odbočuje..

        [ Zpět ]
        Datum: 30.05.2013
        Autor: hekynen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Právní pomoc cyklistům

               

          Děkuji oběma. Vidím to také tak. Je tam příkazová značka smíšeného jízdního pruhu Bus+kolo, plus příkazová značka značka pro Taxi (s nějakým dodatkem).
          Zároveň platí, že autobus a taxi mimo uvedené hodiny mohou využít obou pruhů. Cyklista, (podle jiného ustanovení) jede pořád v daném pruhu při jeho pravém okraji.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.05.2013
          Autor: Lanna
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Já myslím, že to je vyhrazený jízdní pruh pro vyznačená vozidla časově omezený. Tedy vyznačená vozidla jej mohou použít, ale nemusí. Ostatní jen mimo vyznačenou dobu. Značka není PŘÍKAZOVÁ, ale informativní provozní :)
            http://dopravni-znacky.auto-skola.info...

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Autor: Kolorádo
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              Zajimave, mezi informativni se radi i pesi zona...

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: Murphy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Právní pomoc cyklistům

               

          Ono to sice zní rozumně, že nemotorová vozidla by v obci měla používat (až na vyjmenované jízdní úkony) jen pravého pruhu, ale v zákonu to nikde nevidím napsané. A nevím, jestli se paragraf, který platí pro jízdu mimo obec, dá jen tak zobecnit na jízdu v obci. Zas tak v právnické logice vzdělán nejsem ;)

          [ Zpět ]
          Datum: 30.05.2013
          Autor: Ludek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Ještě mě teda napadl §11 (1) Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak - to by snad ten pravý pruh určovat všem vozidlům, která nedostala v obci výjimku.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Autor: Ludek
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Ano, takhle tomu taky rozumím. Zákony fungují až na nějaké extrémní výjimky stylem "co není explicitně zákonem zakázáno, je povoleno". Pokud teda je výše uvedený výtah ze zákona úplný, může cyklista jet i v tom levém pruhu.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Autor: Akito
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              "co není explicitně zákonem zakázáno, je povoleno"
              A je-li zákonem přikázáno, platí co?
              Např. Cyklista je povinen použít jízdní pruh pro cyklisty, je-li zřízen."

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: Lanna
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Tedy, je-li zřízen ten pruh, ne ten cyklista. Abych to trochu odlehčila:-))
                Jsem dnes, doprovázejíce 5 cizinců, potkala totálně zřízeného chodce v pravé poledne.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: Lanna
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  Jsem nevedela, ze jsi sama o sobe skupina vice osob. ;-) (To ja jen, abych usetrila Murphymu praci.)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: lucierut
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Jsem dnes doprovázela 5 cizinců (což není důležité) a potkala jsem a oni také potkali....
                    Nebo je lepší "odprovázeje"? Prosím vyberte si.
                    Jinak se moc omlouvám, samozřejmě, a děkuji, že jsi se ozvala ty. Já mám totiž zakázáno na Murphyho reagovat:-))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: Lanna
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      Doprovázejíc. Aspoň pokud jsi žena :-)

                      Doprovázeje by byl muž, a doprovázejíce ta skupina.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.05.2013
                      Autor: Akito
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Právní pomoc cyklistům

                             

                        Děkuji, pokusím se si to zapamatovat:-))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.05.2013
                        Autor: Lanna
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Právní pomoc cyklistům

                             

                        Mohli bychom se tedy po té gramatické vsuvce (já se polepším) vrátit k meritu věci?
                        Je-li tedy něco přikázáno, je nutné to dodržet?

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.05.2013
                        Autor: Lanna
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Tak přikázáno znamená zakazáno vše ostatní.

                Můžeme to rozepsat jako "co není zákonem zakázáno a není v rozporu s něčím co zákon přikazuje, je povoleno". Lepší?

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: Akito
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  Takže:
                  "(1) Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít."
                  Jak moc je v tomto případě důležité, zda je ten pruh vyznačen na tabuli informačně provozní?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: Lanna
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Podle mě je to celkem jedno, protože je vyznačen i vodorovně na silnici.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: JendaH
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      Takže se kloníš k tomu, že cyklista je povinen pruh použít?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.05.2013
                      Autor: Lanna
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Právní pomoc cyklistům

                             

                        Jo.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.05.2013
                        Autor: JendaH
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  Dobře, takže pokud se domluvíme na tom, že škrtneme slovo "explicitně" ve tvém původním příspěvku ("co není explicitně zakázáno, je povoleno"), tak nejsme ve sporu:-))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: Lanna
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Pro jízdu v obci a mimo obec platí úplně samostatná a specifická pravidla, nejde použít analogii, musí se užít jen to co je dané pro jízdu v obci a pro jízdu mimo obec.
            Analogicky jde použít pro jízdu v obci, že pokud nějaké pravidlo platí pro motocykl s rychlostí do 45, tím spíše to bude platit i pro jízdní kolo, takže pouze v pravé krajním.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Právní pomoc cyklistům

           

      Tak Jendo, zdá se že se neshodneme tady mezi sebou. Tak co myslíš ty? Je cyklista na situaci z obrázku povinen použít pruh pro cyklisty, nebo není povinen?
      Poraď.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.05.2013
      Autor: Lanna
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Právní pomoc cyklistům

             

        Osobně bych se přiklonil k tomu § 11 (1) - Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji vozovky, pokud není stanoveno jinak. Tedy i cyklista musí jet u pravého okraje pravého pruhu.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.05.2013
        Autor: JendaH
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Právní pomoc cyklistům

               

          Dík za odpověď.
          A co to použití cyklopruhu? Je pro cyklistu povinné?

          [ Zpět ]
          Datum: 30.05.2013
          Autor: Lanna
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Tady už je trošku potřeba dávat pozor na terminologii - existuje jízdní pruh pro cyklisty (červené s kolem, oddělené čárou od zbytku vozovky), o kterém se píše v paragrafu, který odstartoval celou tuhle diskuzi - toho je povinen užít.

            Pak jsou ještě takové ty piktogramy, ty jenom naznačují, nepřikazují.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Autor: JendaH
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              No, tak nevadí.
              Za sebe, nevím, zda všechny ty různé pruhy a piktogramy musím nebo nemusím použít.
              Prostě je použiju, protože mám tušení, že jsou tam pro cyklisty a těm ostatním kolem dávají na vědomí, že tam skutečně pro cyklisty jsou. Myslím, že tím, že je použiju, nemůžu nic pokazit a nemůže se mi stát, že bych se hádala s policajtem o pokutu nebo dokonce ve správním řízení nebo u soudu.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: Lanna
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Tak u těch pruhů co tady byly na fotce asi není sporu, že je to pro cyklistu výhodné. Ale v situaci kdy to výhodné není (sesedni z kola co 50 metrů, případně stezka pro chodce a cyklisty), tam bych se naopak snažil to nepoužít a hledal všechny důvody, proč to použít nemusím.

                Jo a správního řízení není třeba se bát, pokud je člověk přesvědčen o tom, že má pravdu.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: Akito
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  No, já vím. Jenže víš, pro mě je někdy strašně nevýhodné dodržovat jednosměrky (myslím autem). Člověk někdy vidí přímo objekt, kam chce jet, ale jednosměrky ho vedou oklikou. Tož nevím, jestli by mi prošlo, kdybych se hájila výhodností. To já raději někde zaparkuju a dojdu pěšky. A jako člověk, co dost často chodí a používá MHD, jsem dost zvyklá chodit. Oni mi nějak nechtějí udělat zastávku přesně tam, kde by se mi to hodilo.
                  Správního řízení se nebojím. Nebojím se ani prudkého deště nebo bouřky, jen se jim raději vyhnu, když to jde.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: Lanna
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Já mám garáž v jednosměrce. Dostat se na hlavní v protisměru pro mě znamená 50 m. Přesto to objíždím, takže dostat se na stejné místo na hlavní pro mě znamená cca 300 metrů.
                    A opravdu to nedělám proto, že bych se bála policajtů nebo správního řízení. Dělám to proto, že chci, aby to tak dělali i jiní.
                    Dělám to proto, že kdysi dávno, když byl náš Ondra malý, vlítnul do té silnice a nabralo ho auto jedoucí v protisměru.
                    On už je teď velký, ale jsou i jiné děti.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: Lanna
                    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Tož já se samozřejmě nechci hájit výhodností. Jen říkám, že pokud je to pro mě výhodné, budu se snažit pro to najít i právní důvod, abych měl jak se hájit.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: Akito
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Řešim to většinou podobně jako Akito, ono totiž záleží na podmínkách. U nás už máme taky takový ty cyklovymoženosti, jako tam někde u vás v Praze ...
                    Vloni v rámci dokončování Labské byl vyčleněn severní chodník Tyršova mostu pro cyklisty (pouze pro ně). K tomu na Podmokelské straně se přechod změnil na cyklopřejezd a k němu od Žlebu asi 50m červeného cyklopruhu včetně nepřímého odbočení vlevo. K tomu nám na vozovce mostu namalovali ještě piktopruh. Fakt už jsme skoro cyklomaloměsto :o)

                    Jenže třeba když jedu (a to často) po Tyršově ulici na most a pak vlevo do Podmokel a měl bych použít ten severní chodník a přejezd, jedu raději normálně po silnici. Na cyklo bych najížděl přímo u oblíbené a frekventované restaurace Paroloď, kde stále postávají hloučky lidí, pak na vyhrazeném "cyklo" (bývalém chodníku), bych se musel vyhýbat spoustě pěších a na konci, před cyklopřejezdem bych přes konstrukci mostu neviděl, jestli nějaké auto neodbočuje vpravo. Pro mě je porušení předpisů zrovna tady jednodušší, rychlejší a bezpečnější.
                    http://www.mapy.cz/s/7mTu

                    Zajímavá je otázka, když jedu v opačném směru, jestli můžu vůbec použít piktopruh, když je vedle souběžná "stezka pro cyklisty"?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: PepikW
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Právní pomoc cyklistům

         

    Tak k této výzvě se také přidávám. Pokud se někdo dostane do podobné situace a bude zvažovat, zda riskne případné prohrané správní řízení, nabízím finanční příspěvek do výše 500 Kč (za předpokladu zveřejnění všech podkladů).

    [ Zpět ]
    Datum: 30.05.2013
    Autor: vrehak
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Právní pomoc cyklistům

         

    Pro nějaké poučení je asi dobré si přečíst rozhodnutí a hlavně odůvodnění ve správním řízení. To by mohlo do určité míry pomoct lidem v působnosti toho úřadu, ale mnohem lepši by bylo znát rozhodnutí správního soudu, pokud někdo dostal přestupek k rozhodnutí soudu.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.05.2013
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Právní pomoc cyklistům

         

    Mě tohle nepřijde šťastné. Byť uznávám že to je typicky české.

    Vzpomínám jak jsem před lety seděl v Litochoru na náměstí s kruhákem, srkal kávu a chystali jsme se na cestu na Olymp. Přijel policista. Vystoupil z auta, zapískal na píšťalku a zatleskal. Za pár minut na náměstí nebylo zaparkované ani jedno auto a já nemusel čučet na nějakou dodávku. Majitel taverny zašel za policistou, potřásl si s ním rukou, poděkoval mu, a za pět minut bylo po všem.

    Tohle dohadování, správní řízení a další vopičárny nikam nevede. Je potřeba aby OBĚ strany začaly tolerovat ty druhé. Když tunelem projede cyklista rychlostí splašeného hlemýždě, tak se policista podívá na druhou stranu. Když mě chytí při přestupku (byť si myslím že jen formálním), tak si s ním o tom pokecám, vysvětlím mu svůj názor, on zas musí nějak vysvětlit proč tam 15 minut trčel jako puk a jen žvanil, tak mu dám dvě stovky a budu doufat že příště to bude jiné. Tím že s policajtem nebudete komunikovat, nic nevyřešíte.

    Pokud chcete zjistit zda je nutné použít souběžnou stezku pro chodce a cyklisty, připravte supliku a pošlete ji na MD s žádostí o stanovisko.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.05.2013
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Právní pomoc cyklistům

           

      Stanovisko MD neni zavazny pravni vyklad, co ja vim.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.05.2013
      Autor: lucierut
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Právní pomoc cyklistům

             

        Pro správní úřad ano a pro soudy je určitým návodem jak na to nahlížet. Podle stanovisek a výkladů MD se vyučuje i v autoškolách, dělají se i školení řidičů.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.05.2013
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Právní pomoc cyklistům

             

        Norma na šířku pruhů také není závazná a zkus sehnat úředníka, který proti ní půjde ;-)

        Se stanovistem zaběhnu na ředitelství MP a požádám je aby s tím seznámili podřízené, klidně ho můžu vozit vytištěné a pak ho dát strážníkovi k přečtení.

        Pochybuji že by se stanovisku MD vzepřeli.

        Jinak je fascinující sledovat že všichni se věnují tomu zda MD smí nebo nesmí vydat stanovisko a jak moc je závazné. Přitom to byla jen poznámka na okraj a hlavní myšlenka příspěvku je někde úplně jinde. Ale přesně to odpovídá tomu co jsem v tom svém příspěvku psal. Je to typicky česká vlastnost (třeba pravidla deskovek v české verzi bývají mnohem podrobnější než v cizím jazyce :-) ).

        [ Zpět ]
        Datum: 30.05.2013
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Právní pomoc cyklistům

               

          Mas pravdu, ze urednici budou mit tendenci to brat zavazne.

          Problem je, ze s nekterymi policisty se proste nedohodnes a pokud se budu domnivat, ze nema pravdu ani formalne (coz je pripad te paralelni smisene stezky i prejeti silnice po prechodu), tak nevidim zadny duvod, proc bych mela srazit podpatky a zaplatit pokutu. Kdyz me chytnou za ciste formalni prestupek, tak drzim hubu a krok a zaplatim. Souhlasim s tim, ze ocuravani formalnich prestupku je desny slendrian, ale chyba je na obou stranach barikady. Napriklad merit rychlost na tricitce ve statni svatek, kdyz je tam ta tricitka kvuli skole a plati ve vsedni den, to opravdu za koser nepovazuju (moje zatim jedina pokuta).

          [ Zpět ]
          Datum: 30.05.2013
          Autor: lucierut
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Já třeba v zimě chodil do školní tělocvičny. Nemůžeš vědět zda ve škole také nesídli nějaký zájmový kroužek. Takže se tam klidně můžou motat děti večer nebo ve státní svátek.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              Nevim, kolik deti jsi videl na prechodu v Sedleci k Riverside school, ale ja tam jezdim dost casto a u toho prechodu jsem nikdy zadnemu chodci nestavela, protoze tam nikdy zadny nebyl.

              Omezeni te tricitky je tam tusim do 17:00. Misto je prehledne a navic je prechod na zvysenem pasu, takze pres nej jede rychleji nez 30 km/h jen magor, jenze to omezeni je umistene hned na odbocce u kruhace a brzdit na ten zvyseny pruh staci az kousek pred nim. Takze ta tricitka tam je hlavne proto, aby meli policajti za co inkasovat pokuty.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: lucierut
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Tak British School u nás to má pojištěné výcenásobně.
                Nejdřív je soustava značek 30, pozor děti a dodatek "škola 50m".
                Po 50 m následuje opět 30, k tomu cedule s dětma, jak prosí ty řidiče, a k tomu informativní radárek. A o dalších 50 m je konečně ten přechod na zvýšeném prahu a u něj 20.
                Vše platí celodenne a celoročně.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: Lanna
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  OT:
                  Hrozně se omlouvám za tu hrubici.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: Lanna
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            a to bylo na kole těch 30+ ne ?

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Autor: újezďák
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              Pokutu jsem tam dostala v aute, ale jezdim tam pres 30 i na kole, kdyz specham a nejedu po smisene stezce, co se vlni u vody, ale to prekracuju povolenou rychlost jen o 10 km/h a ne o 20.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: lucierut
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                No ono s tím rozumem je to fakt těžký, třeba u nás u školy je zvýšený pohyb dětí i o víkendu, je tam velké cyklo a normální hřiště.

                V tomhle směru jsem nekompromisní, je někde 30-40 ka ? Buď dodržovat stále a nezaplevelovat dotatky o časech a dobách platnosti,nebo maximálno udělat elektronickou, která se v příslušný čas změní.

                To by jsme nakonec končili u toho , že u školy by byla 30 jen ráno od - do, odpoledne od-do a pak o přestávkách :(

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: újezďák
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              Hm, to mi připomíná, že už mě delší dobu zajímá, ale nedokázal jsem najít, jestli policejní radary mají kalibraci i na cyklisty. Při prvním přiblížení se mi zdá, že paprsek musí mít dostatečnou plochu, od které se odrazí, aby to měřilo rozumně přesně.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: JendaH
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Nevim jak policejni, ale ty informacni me na kole meri a davaji rozumna cisla.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: lucierut
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  Taky bych řekl +- souhlasí s počítačem

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: újezďák
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Tohle bych řešil ex post - vyžádat si ve správním řízení potřebné doklady od toho konkrétního radaru.

                Ty informativní ale měří víceméně stejně jako můj tachometr.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: Akito
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Právní pomoc cyklistům

               

          "(třeba pravidla deskovek v české verzi bývají mnohem podrobnější než v cizím jazyce :-) )."

          [citation needed]

          Jinak k tomu zbytku jsem se nevyjadřoval, protože to je věcí každého, jak to bude řešit.

          Můj názor je, že pokud proti sobě mám policajta, který je finančně zainteresovaný na výběru pokut (a nikoliv snad na nějakém dodržování zákona včetně zohlednění věcí jako je materiální znak nebo krajní nouze, na to se ho nadřízení ptát nebudou), není důvod se s ním vůbec bavit. Pokud má policajt pocit že se stal přestupek, nechť standardním způsobem sepíše oznámení o přestupku, a nechť se standardním způsobem řeší přestupek ve správním řízení, kde to není o dojmech, co si policajt myslí že viděl, co je jeho subjektivní výklad zákona, a naopak co si já o svých právech z hlavy přesně nepamatuju. Tam už je to o víceméně korektní mé možnosti hájit se(*) a policajtově povinnosti prokázat, že se přestupek stal.

          (*) píšu víceméně, protože i ten úřad je na výběru pokut zainteresován finančně. První skutečně nezávislá instance je až ten soud.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.05.2013
          Autor: Akito
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Tvůj příspěvek perfektně ilustruje co jsem chtěl vyjádřit :-)

            Dvakrát mě zastavili (na kole) v Holešovičkách v bus pruhu. Místo pindání o materiálním aspektu jsem před ně postavil kolo, že jim pošteluju výšku sedla, s výzvou ať mi předvedou jak se jezdí v nevyhrazeném pruhu. Hmmmm. Tak jeďte.

            K těm deskovkám- 18 empirického pozorování, plus bavil jsem se o tom třeba s Kreténem, kterého vydávání deskovek (a i psaní pravidel) živí.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              To je na úrovni motoristy, který zaparkuje v ucpaném centru na přechodu, a pak policii říká, že jim půjčí auto, ať mu předvedou, jak se „tady“ parkuje legálně.

              Dobře, porušil jsi formální aspekt a nechceš se přetahovat o materiální, budiž. (i když osobně si myslím, že zákony by se neměly slepě dodržovat, minimálně dokud legislativní systém funguje tak, jako v ČR - a mimochodem, neporušil bys jízdou v levém nevyhrazeném pruhu úvodní ustanovení („povinen chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví nebo majetek jiných osob ani svůj vlastní“)?)

              Ale bavíme se i o situacích, kdy jsem přesvědčen, že jsem nespáchal nejen nic nemorálního („materiální aspekt“), ale dokonce ani nelegálního! (formální aspekt) Ty navrhuješ i potom platit policajtovi pokutu? Nebo co uděláš, když tě prostě bude přesvědčovat, že U Bulhara nemáš co dělat, protože je to „městský okruh a tam kola nesmí“ (ano, tohle fakt tvrdili), nebo že v Podolí musíš povinně jet po cyklostezce? Vytáhneš notebook, otevřeš sbírku zákonů a uděláš jim v dešti u krajnice rešerši? Nebo to radši pošleš na úřad v naději, že tam snad mají rozum?

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: JendaH
              Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Zaparkuju mu to v garáži Slovan nebo na Palacháči. Tam je volno vždy. Další problém?

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  V tom případě jsi vyřešil i první probém (Holešovičky, bus pruh), kolo přehodit ze silnice na vedlejší chodník a pokračovat dále pěšky. Máme ještě nějaký problém?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: Ludek
                  Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Nikoliv. Úkol zněl "zaparkovat v centru". To jsem učinil. Druhý úkol zněl "projet Holešovičkama na kole". Tím že půjdu pěšky samozřejmě nemohu jet na kole.

                    Kdekoliv v centru najdu volnou placenou garáž ve vzdálenosti pár set metrů.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      Holesovickami se nesmi v buspruhu? Uz jsi dal zadost na povoleni cyklistu, kdyz Ti to vadi a chces tam jezdit? Tvuj ukol nezni "projet Holesovickami na kole", ale "projet z Proseku ci odkud do centra", muzes jet jinou ulici a ztratis tim maximalne tolik casu, co ridic automobilu parkovanim par set metru od mista, kam jde. Chapu, ze je to Holesovickami nejrychlejsi, ale proste to neni asi v buspruhu legalni, stejne jako neni legalni parkovat na prechodu nebo na chodniku, a neni nijak okecatelne, ze bys musel jet zrovna tamtudy.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.05.2013
                      Autor: lucierut
                      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      Holešovičky podle mě taky objedu/obejdu do pár set metrů. Podle trasy (nevím, odkud kam jsi jel), například ulicí Nad Rokoskou, Na Truhlářce nebo přes Bulovku.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.05.2013
                      Autor: JendaH
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Právní pomoc cyklistům

                             

                        Nad Rokoskou jsou schody, nutno vystoupit z vozidla (pokud nejedu mtb), navíc se do k těm schodům nedá dostat legálně bez dlouhé zajížďky (přes 1km).

                        Na Bulovku se legálně dostaneš z Proseku, ale z Ďáblic už ne (tedy pokud se nerozhodnu převést úlohu na předchozí případ ale to je zajížďka přes 1km). Tedy je ještě možnost najet na Holešovičky, a hned zase sjet, podjet dálnici, ale to je už zase o dost více než 1km.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.05.2013
                        Autor: Hrabosh
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Právní pomoc cyklistům

                               

                          Proc by zajizdka 3 minuty mela byt argumentem u kola, kdyz casove stejna zachazka neni argumentem u parkovani auta? Osobne bych tedy taky nejspis jela buspruhem V Holesovickach, ale prijde mi, ze nejsi spravedlivy a meris motoristum jinym metrem nez cyklistum.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 30.05.2013
                          Autor: lucierut
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  „Další problém?“

                  Ano. Ptal jsem se, co uděláš, když ti policista sveřepě tvrdí, že na Bulhara nesmíš a že to bude za pětikilo. Nebo když si prostě vymyslí libovolný jiný „přestupek“.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: JendaH
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    (OK, už jsem si to přečetl níže)

                    Jak vysoká je pokuta, o kterou se ještě nejsi ochoten hádat? Platilo by to i v hypotetickém světě, kde by cyklisté měli podobné trestné body, jako mají dnes motoristi?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: JendaH
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      Na hypotetickou otázku si můžeš vymyslet libovolnou hypotetickou odpověď. Nemám čas na vymýšlení cobykdyby.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.05.2013
                      Autor: Hrabosh
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Právní pomoc cyklistům

                             

                        Chtěl jsem vědět, jestli je to obecný princip „do SŘ se neposílá, protože proto“, nebo jen „za stovku mi ta pakárna se SŘ nestojí“.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 31.05.2013
                        Autor: JendaH
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Právní pomoc cyklistům

                               

                          Každý to snad má nastavený jinak, někdo půjde do sporu i jen pro 20 Kč a někdo mázne na místě 5000 a nezdržuje se a jede.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 31.05.2013
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Odstavím vozidlo tak, abych zavazel projíždějícím vozidlům. Věř tomu že mu velmi rychle vysvětlí ať už ten cyklista zmizí.

                    Slézt ze silnice mi přikázat nemůže (vozidlo nesmím parkovat na chodníku a policista mi už vyjímku udělit nemůže).

                    Tuhle ekvilibristiku jsem už provozoval. Je rád že se mě po té půlhodině zbaví za jakýchkoliv okolností a skoro určitě sleví.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Mě také tvrdili, že ma magistrálu nesmím a dokonce jsem při tom byl natočen Martinem Marečkem :-D

                Budu s ním tak půl hodiny diskutovat (podle toho jak budu mít čas), zkusím mu to vtlouct do palice (třeba se mu to rozleží). Pokud se mě nebude snažit na pokutě oholit, dám mu kilo a vyjde mě to laciněji než se dohadovat ve správním řízení.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  A on bude otravovat a pokutovat dalsi lidi za legalni chovani, misto aby se ve spravnim rizeni prokazalo, ze pokuta byla neopravnena a nekdo to pak tomu policajtovi omlatil o hlavu a on to uz pak nedelal. Jasne ze je casto levnejsi pokutu zaplatit nez ztracet cas spravnim rizenim, ale neprijde Ti to jako trochu sobecke jednani?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: lucierut
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Prožvaněná půlhodina je dostatečný výchovný element. Pokud není úplně jelito, zdravě se naštve a doma si to nastuduje (a leccos mu dojde).

                    Kromě toho dát kilo flastru za půl hodiny žvanění není příliš produktivní a dají mu co proto.

                    Když už bych to chtěl řešit, zacvakám na místě, napíšu si jeho číslo a pošlu to jako regulérní stížnost a nebudu s tím zatěžovat Magistrát (který toho s PČR moc společného nemá), ale jeho nadřízeného. Takže efekt by byl imho větší.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      To zalezi na tom, jestli to je statni nebo mestsky policajt. Osobne tedy malokdy jedu nekam s takovym predstihem, abych mela cas se vykecavat. Ale treba Ti to tak bude fungovat a budes dostatecne presvedcivy, ja o efektu debaty na miste ve vetsine pripadu pochybuju, aspon na zaklade svych zkusenosti s policajty.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.05.2013
                      Autor: lucierut
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Právní pomoc cyklistům

                             

                        V tom případě je možné využít třetí odstavec.

                        Klidně formální dotaz na který musí odpovědět ve smyslu "jak je možné že jsem tamatam tehdyatehdy od strážníka č.xxxxx dostal flastr za zzzzz, když paragraf žžžžž říká něco jiného".

                        Výsledek je bezprostřednější (nepřehazuje si to policajt s magistrátem), pro mě levnější a vyřízení je mnohem rychlejší.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.05.2013
                        Autor: Hrabosh
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                        • Re: Právní pomoc cyklistům

                               

                          Osobně nevěřím tomu, že tohle k tomu policistovi/strážníkovi doputuje.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 30.05.2013
                          Autor: JendaH
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Právní pomoc cyklistům

                                 

                            Doputuje. Tohle funguje všude (minimálně se ho zeptaj "Pamatuješ si toho kokota na kole? Ten debil mi napsal a teď musím tomu čurákovi něco odepsat."

                            ---- Volná parafráze ředitele kolínské MP :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 30.05.2013
                            Autor: Hrabosh
                            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Právní pomoc cyklistům

                                   

                              Vždyť přímo v této diskuzi máš protipříklad - Cyklohlidku:

                              * ad. prožvaněná půlhodina. Flame s Cyklohlidkou trval určitě déle, přesto to nevypadá, že by mu to došlo. A to nebyla diskuze někde v dešti na krajnici, ale na webu, nebyla to diskuze jednoho cyklisty s policistou, ale vysvětlujících bylo mnohem víc, měli dostatek času si argumenty rozmyslet, mohli používat internet pro vyhledání právních norem. Cyklohlidka měl taky čas („zdravě se naštve a doma si to nastuduje“) a byly mu dokonce servírovány přesné odkazy do sbírky zákonů (to venku neuděláš, pokud s sebou nevozíš balík vytištěných zákonů - a on si vymyslí nějaký další, jako si Cyklohlidka vymyslel §10 vyhlášky - a ty nemáš čas si nastudovat všechno kolem a ukázat, proč to neplatí; naopak v SŘ máš na všechno dost času), leč nepovedlo se.

                              * ad. korespondence ex-post. Též, jak Cyklohlidka tvrdí, dokázal ustát správní řízení - to znamená, že s příslušnými právními normami musel být konfrontován nejen on, ale i jeho nadřízený/příslušný úřad (SŘ nevede policista, natož pak strážník). Tedy podmínka, aby se o tom dozvěděl i nadřízený, byla též splněna. A taky se nepovedlo. Když mu budeš psát, odpoví ti zase nějaký nesmysl jako že pro stezku pro chodce a cyklisty platí ta pravidla, co pro stezku pro cyklisty. Nadřízený to očividně buď vůbec neřešil, je stejného názoru, nebo řešit nechce (řeší parkovačky a nebude kvůli jednomu křiklounovi studovat normy o cyklistech). Po pár iteracích začne komunikace váznout a pak ji budou zahazovat úplně. A ty nemáš legální možnost, jak to řešit - zaplacením jsi uznal svou vinu.

                              Naproti tomu v SŘ jsou to oni, kdo s tebou aktivně chtějí komunikovat - oni chtějí, abys jim zaplatil pokutu a poplatky za SŘ. Opravné prostředky existují (správní soud) a jsou to *oni*, kdo musí dokázat *tobě*, že jsi pochybil. Ne naopak.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 31.05.2013
                              Autor: JendaH
                              Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Právní pomoc cyklistům

           

      To jsem nevěděl, že MD odteď nahrazuje soudy ve věci závazného výkladu zákonů.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.05.2013
      Autor: Akito
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Právní pomoc cyklistům

             

        Autorem zákona je ministerstvo dopravy, které je také zákonem oprávněné vydávat prováděcí předpisy zákona a vyhlášky. Kdo jiný tedy než ministerstvo by měl podávat vysvětlení k zákonu a vyhlášce. Výklad ministerstva dopravy uznávají i trestní a občanské soudy.
        Správní soud vydá stanovisko v případě konkrétní situace. Pokud takové stanovisko soudu není, platí výklad ministerstva dopravy, pokud nebylo v konkrétním řízení rozhodnuto jinak.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.05.2013
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Právní pomoc cyklistům

               

          Hned první větu máš nepřesně. Autorem zákona není MD, ale lidová tvořivost poslanců a senátorů, což je příčinou mnoha potíží. Jinak souhlas.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.05.2013
          Autor: vrehak
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Paragrafové znění navrhovaného zákona předkládá vládou pověřené ministerstvo dopravy. Samozřejmě, že řada poslanců má snahu do některých zákonů vpašovat své myšlenky a dojmy, i když si často pletou pojmy a často se pak schválí různé zhovadilosti, přesto je to pořád ministerstvo na koho se obrací správní úřady a soudy o vysvětlení textu, jak to bylo myšleno a jak by to mělo být.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              Vládní návrh předkádá vláda. Ostatní návrhy vláda nepředkládá, puoze k nim vyjadřuje stanocisko.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: Lanna
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Ano, jinými slovy píšeš totéž. A v případě zákona o provozu předkládalo návrh ministerstvo dopravy, které bylo vládou pověřené k jeho zpracování.
                Vláda jako taková nepřipravuje návrhy zákona, vždy to dělají pověřená ministerstva ministr také návrh předkládá sněmovně k projednání a schválení.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  Ten zákon byl už mockrát novelizován. A novela zákona je také zákon.
                  A zbytek je trochu OT, takže jen pro upřesnění (viz. Ústava):
                  Ministr sněmovně zákon nepředkládá. Ministr nemá zákonodárnou iniciativu.
                  Tu má:
                  vláda
                  poslanec
                  skupina poslanců
                  senát jako celek
                  krajské zastupitelstvo
                  zastupitelstvo hlavního města.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: Lanna
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Ty taky moc nečteš co píšu, jinak bys tam všude viděla, vládou pověřené ministerstvo a vládou pověřený ministr. Nebo už jsi viděla předsedu vlády jak předkládá zákony? (možná jen občas o spíš hodně vyjimečně, když půjde o ústavní zákon, ale to je o něčem jiném.

                    Novelizace zákona je sice zákon, ale pořád to jsou jen změny a doplnění. Takový novelizační zákon je sám o sobě naprosto nepoužitelný, změny se vždy musí zapracovat do původního zákona.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      OT:
                      Lelku, bylo to jen na okraj, jak sis jistě povšiml.
                      Ministr je pověřen vládou, aby vypracoval, ministr vypracované předkládá vládě, aby jako kolektivní orgán hlasovala a rozhodla (a jak sis jistě všiml, v době nestabilních koaličních vlád je to docela oříšek). Vláda předkádá sněmovně. Jistěže pověří osobně někoho, aby ten návrh přednesl, stejně jako senát pověří někoho, aby přednesl.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.05.2013
                      Autor: Lanna
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Právní pomoc cyklistům

                             

                        A pořád je to totéž co píšu od začátku jen jsi to napsala jinými slovy :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.05.2013
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Právní pomoc cyklistům

                             

                        Trošku nadbytečný handrkování. Lelek popisuje formální postup. Ty pak jak to navenek vypadá a funguje. Pravdu máte v podstatě oba. Akorát že u někoho pak dál zůstávají kompetence (zde MD)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.05.2013
                        Autor: ronda
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Právní pomoc cyklistům

                               

                          Už dál do toho vrtat nebudu.
                          Jenom připomenu, že původně šlo o kompetence závazně vykládat zákon.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 30.05.2013
                          Autor: Lanna
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Právní pomoc cyklistům

                                 

                            Však jo, ten kdo byl pověřený vypracováním. Zdá se mi to docela logický. Kdo vypracovával, nejvíc se v tom šťoural a měl by vědět, co do návrhu nabastlil a proč. A taky jak to myslel.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 30.05.2013
                            Autor: ronda
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Právní pomoc cyklistům

                                   

                              Jenze tak to opravdu neni. Sice soudy k nazoru ministerstva prihlizeji, ale nejsou povinny to delat, mohou rozhodnout zcela jinak.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 30.05.2013
                              Autor: lucierut
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Právní pomoc cyklistům

                                     

                                Jé aha, já nekouk až úplně nahoru od čeho se to prapůvodně odvíjelo a viděl jsem tady tu podružnou taškařici o tom, jak že se to mele mezi ministerstvem, vládou, parlamentem, senátem a ostetníma komediantama...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.05.2013
                                Autor: ronda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Právní pomoc cyklistům

                                     

                                Jenže když takové rozhodnutí soudu není a v případě zákona o provozu nejsou téměř žádná, tak nikdo jiný než ministerstvo dopravy nemůže vydávat "návod k použití" a vysvětlovat jednotlivá znění zákona.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 30.05.2013
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Právní pomoc cyklistům

                                       

                                  Jen jde o to, ze i kdyz ministerstvo vyda nejaky navod k pouziti, tak kdyz nekdo nejaky pripad dozene az k soudu, muze tento soud rozhodnout jinak, nez jak je v navodu k pouziti. A legracni mi prijde, ze spravni rizeni resi urednici bez pravnickeho vzdelani.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 30.05.2013
                                  Autor: lucierut
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                                         

                                    No jistě, samozřejmě to tak je, ale to rozhodnutí soudu nemá obecnou závaznou platnost. Jiný úřad v jiném případě se tím nemusí řídit, zase rozhoduje odvolací úřad, případně ministerstvo a v případě žaloby soud. Je to dost složitý. Chci jen říct, že výklad zákona a stanoviska vydaná ministerstvem dopravy mají obecnou závaznou platnost pro všechny správní úřady.

                                    Ve správním řízení v 1. stupni musí rozhodovat úředníci s vysokoškolským vzděláním, alespoň bakalářským s právním zaměřením. Tak by to mělo být, realita na některých úřadech může být krapet jiná. Ono to také podle toho mnohdy vypadá.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 30.05.2013
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Právní pomoc cyklistům

                                 

                            Ano, také jsem to psal a vysvětloval. Není to vláda, ale ministerstvo. Ministerstvo dopravy, jako autor navrhovaného zákona a jako nejvyšší úřad státní správy v oblasti dopravy má zákonné zmocnění k vydávání vyhlášek a prováděcích předpisů k zákonu. Ministerstvo vydává závazná stanoviska a výklad k zákonu pro správní úřady, atd, atd. Pokud již soud nevydal obecně závazné stanovisko a v oblasti zákona o provozu je těch stanovisek úplné minimum, téměř žádné, tak nikdo jiný než ministerstvo dopravy to dělat nemůže.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 30.05.2013
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Právní pomoc cyklistům

                                   

                              Není to zvláštní?
                              Třeba nedávný případ, kdy ministerstvo vnitra samo sobě špatně vyložilo zákon o prímé volbě přezidenta ve věci odečtu neplatných petičních podpisů?

                              [ Zpět ]
                              Datum: 31.05.2013
                              Autor: Lanna
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Právní pomoc cyklistům

                                     

                                Neřekl bych zvláštní, podobně odlišných názorů a výkladů je poměrně hodně. Je i dost běžné že na některé problémy má odlišné názory třeba i pět soudů, proto existují systémy závazných výkladů.
                                Spíš by se měl někdo vážně zamyslet nad systémem vydávání ministertských závazných výkladů zákona. Jestli by to nemělo být krapet jinak než že to dělá jeden úředník, jestli by to nemohlo být třeba v obdobě něco jako je kolegium nejvyššího soudu.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 31.05.2013
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Právní pomoc cyklistům

             

        Ano, s každou pitomostí poběžíme k soudu. Odovolání, dovolání, Nejvyšší správní... Pak se člověk nemůže divit že občanský spor se táhne několik let.

        MD soudy nenahrazuje, ale MD ten zákon tvoří, takže mi nepřijde vůbec hloupé se zeptat autora jak to myslel. A pokud se ukáže že má nešikovnou formulaci, tak na to autora upozorním, aby si to opravil.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.05.2013
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Právní pomoc cyklistům

               

          A ten se na to vykašle...

          Volal jsem na MD, jak je možné, že navzdory mediálním vlně nadšení nebyla zrušena povinnost používat dělící mřížku mezi kabinou a nákladovým prostorem u všech aut upravených při koupi kvůli DPH, ale jen některých. Příslušný úředník uznal, že šlo o chybu (změna se měla týkat nejen kategorie N1, ale i tzv. osobní montážní - bez pohledu do papírů je od sebe nerozlišíš), ale že většině řidičů to pomohlo a ten zbytek se řešit nebude.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.05.2013
          Autor: vrehak
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Právní pomoc cyklistům

               

          Občanské spory s tímto vůbec nemají nic společného. Přestupky v první fázi řeší správní úřad, a v odvolání krajský soud (což je nejspíš jediné společné místo s občanskými spory), a v poslední instanci NSS.

          Ještě k tomu výkladu: v zákoně sice může být zmocnění že MD vydává prováděcí vyhlášku k některým konkrétním věcem, ale dost pochybuju o tom, že by tam bylo zmocnění například ohledně výkladu významu značky C10a (stezka pro chodce a cyklisty) nebo těch vyhrazených pruhů.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.05.2013
          Autor: Akito
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Omyl. Přestupky řeší pověřený správní úřad podle místa spáchání přestupku, odvolání proti jeho rozhodnutí řeší krajský úřad a nikoliv soud, rozhodnutí je pravomocné.
            V případě důvodných pochybností o správnosti vedeného řízení je možné požádat o přezkoumání.
            Proti pravomocnému rozhodnutí je možné podat žalobu k soudu. Proti rozhodnutí soudu již není řádný opravný prostředek, odvolání.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              Jo, sorry. Je to přesně takhle. Takže s občanskými spory to nemá vůbec nic společného.

              Já jsem se při tréninku dostal zatím nejdál k tom správnímu úřadu v první instanci, zatím to stačilo.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: Akito
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Vůbec nemá smysl se nějak zabývat rozhodnutími v 1. stupni, zajímavá a závazná jsou až rozhodnutí odvolacího krajského úřadu.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  Jedinou výjimkou jsou exekuce.

                  Tam se soudí v nepřítomnosti, žalovaní nejsou obesíláni na trvalé bydlištĕ současné ale trvalé bydlištĕ v dobĕ vzniku údajného dluhu a tahle praxe je pravidlem, ne výjimkou.

                  Mnohdy je konfiskován majetek osobám naprosto nezúčastnĕným, bez reálné možnosti se efektivnĕ bránit.

                  Každý týden nĕkde čtu podobný příbĕh.

                  Gauneři se odvolávají, dovolávají, spory vĕtšinou končí nĕkde u nejvyšších soudů, ale bĕžní občané bývají odsuzováni a okrádáni bez mrknutí oka.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Novy pribeh z meho okoli.
                    Mnoho let po rozvodu udelali v nejakem tom centralnim registru chybu, i kdyz na prislusne Praze to bylo spravne. Proste se exekutor podival - "vdana" asup s exekuci na manzelku. Ze byla ve skutecnosati nejakych 20 let rozvedena a chybu udelala jen baba pri prepisovani, koho to zajima?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: Murphy
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Pořád se snad bavíme jen o správním řízení o přestupcích. Rozhodnutí v prvním stupni je komukoliv jinému než účastníkovi řízení a zvlášť lidem mimo obvod toho úřadu celkem k ničemu.
                    Exekuční a jakékoliv jiné řízení běží podle vlastních pravidel.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Doporučil bych větší míru abstrakce. Protože s žalobami to je úplně stejné jako s přestupky.

            Na jednu stranu si pořád lidi stěžujou že živíme armádu úředníků na straně druhé po těch úřednících vytváříme (imho zcela zbytečně) poptávku. Je zajímavé že velmi často v obou uvedených činnostech vynikají stejní lidé.

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              Jak "my"?
              Kdo "my"?

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                My, daňoví poplatníci, občané státu.

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: Hrabosh
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  Tihle "my" co zmiňuješ to platíme.
                  Poptávku ovšem zdaleky "my" nevytváříme.

                  To je pár ouchylú co si libují v souzení se a udávání.

                  Přemýšlel jsem o tom, kdy vlastnĕ z vlastní vůle jsem nĕjaký úřad potřeboval, a nenašel jsem nic.

                  To oni chtĕjí abych mĕl novou občanku a řidičák, to oni po mĕ chtĕjí abych žádal o stavební povolení, nic z toho není to, co bych já požadoval :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Ty nepozadujes, aby si Tvuj soused nesmel postavil megalomansky palac s vezickami, kterym by Ti cely den stinil?

                    [ Zpět ]
                    Datum: 30.05.2013
                    Autor: lucierut
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      On si ho dnes nepostaví ????
                      Z čeho tak soudíš ?

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.05.2013
                      Autor: újezďák
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      Pred par tydny jsem slysel, jak to chodi. Pravnik a clenka spravni rady jedne velke firmy se radsi prestehovali, nez se tahat se sousedem, ktery na garaz pristavel DVE patra, takze jim zastinil obyvak.
                      Clovek nema obrany. A kdyz ano, riskuje nejakou odvetu mimo zakon.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.05.2013
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Právní pomoc cyklistům

                             

                        Přesně tak, jednou za čas nějaký stavební úřad přitvrdí, většinou si najdou někoho kdo se moc neumí bránit a sem tam je to na politickou objednávku, neb ten kdo "porušil" někomu vadí.

                        Jinak si myslím, že stavební ouřad není garantem ničeho... ani svých předchozích rozhodnutí.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 30.05.2013
                        Autor: újezďák
                        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      Nevím jestli existuje reálná možnost bránit se "stínĕní".
                      Obecnĕ mĕ připadá, že nĕjaká pravidla jak mají domy vypadat, by platit mohla, třeba ve Francii jsou pomĕrnĕ přísní aby byl zachován charakter vzhledu vesnice.

                      To u nás není, zato prdelatá bába s průmyslovkou strká rypák do detailů projektu tak, jak by asi nemusela.

                      Vĕcí, kterých kolem stavby by mĕl ouřad hlídat je pomĕrnĕ málo, nĕkteré, jako třeba "protiradonová" mĕření a opatření jsou k prdu a jen tahají ze stavebníků prachy.

                      Zdaleka ne všechno co ouřad hlídá hlídat musí, a nĕkteré vĕci co by hlídat mĕl nehlídá, ale to není neubolavĕjší místo státní správy.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 30.05.2013
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Právní pomoc cyklistům

                 

            Proč by měl být zapotřebí nějaký výklad k značce C10a???
            Vyhláška hovoří v §10 jasně:
            o) "Stezka pro chodce a cyklisty" (č. C 10a), která přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru vyznačeného samostatného pruhu nebo stezky a označuje jejich situování; chodci a cyklisté smějí sousedního pruhu užít jen při obcházení nebo objíždění překážky;...

            [ Zpět ]
            Datum: 30.05.2013
            Autor: ViktorA
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Právní pomoc cyklistům

                   

              Stale dokola - to plati pro ty cyklisty, kteri CHTEJI takovou stezku pouzit. Tem jasne prikaze, ktery pruh. Tem, kteri chteji jet vedle po silnici ta znacka neprikazuje ale vuuuubec nic.

              [ Zpět ]
              Datum: 30.05.2013
              Autor: Murphy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Právní pomoc cyklistům

                     

                Je zajimave, ze mi v predchozi diskusi na totez tema nikdo neodpovedel, proc by v Podbabe byly na silnici ty piktogramy, kdyby cyklista musel pouzit smisenou stezku, ktera tam je hned vedle silnice. Ze by tam piktaky namalovala nejaka zlovolna guerilla?

                [ Zpět ]
                Datum: 30.05.2013
                Autor: lucierut
                Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  Protoze jsi mela pravdu a Cyklohlidka uz nestihala vymyslet dalsi argumenty. 8-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 30.05.2013
                  Autor: Murphy
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Právní pomoc cyklistům

                       

                  Dle mého soudu, nejde o nic jiného, než o nekoncepčnost. Na Evropské se před několika lety, v době prosazování "doktríny" odělených cyklostezek, udělala teda jako nějaká cyklostezka. Pak se názor na věc změnil, začalo se s prosazováním integrování cyklistů do provozu, a tak se na každou křižovatku na Evropské namalovaly cykloboxy. Navíc, když už se ta křižovatka rekonstruuje, tak se tam nějaké to opatření narve preventivně, i když nemá návaznost. A nakonec to skončí opět tím, že se řekne, no to je všechno blbě, to se musí udělat jinak a začne se nanovo.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 31.05.2013
                  Autor: Lanna
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Právní pomoc cyklistům

                         

                    Nikdo normalni na silnicce (jezdi jich tam celkem dost) nepojede v Podbabe po smisene stezce, ktera je hrbolata, po desti plna louzi a kazdou chvili tam je nejake prekonavani vyjezdu. A odpoledne se tam motaji lide, kteri kaslou na cyklisty.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 31.05.2013
                    Autor: lucierut
                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Právní pomoc cyklistům

                           

                      No to je jistě možné. Škoda, že se to nevědělo před deseti lety.
                      Byly doby, kdy se na kole jezdilo úplně normálně po silnici.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 31.05.2013
                      Autor: Lanna
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Právní pomoc cyklistům

                             

                        Proc skoda? Proste cast lidi jezdi na cyklochodniku a cast po silnici. Udelani poradne stezky pro cyklisty by asi vyslo draz nez udelani casti chodniku cervene a namalovani piktaku na silnici.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 31.05.2013
                        Autor: lucierut
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Právní pomoc cyklistům

                               

                          Úplně nejdráž vyjde udělání blbé cyklostezky a blbého cyklopruhu.
                          Jenže byla doba, kdy EU dávalo na cyklostezky, cyklotrasy, cyklochodníky a všechno možné cyklo spousty peněz, a tak se ty peníze utrácely, bo to nikoho nepálilo.
                          Že to nevyhovuje a vede od nikud nikam? A ptal se na to někdo, když ty peníze byly?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 31.05.2013
                          Autor: Lanna
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Právní pomoc cyklistům

                                 

                            Plane filosofovani je k nicemu. Muzes jmenovat konkretni pripady vedouci odnikud nikam? Nebo reseni, ktera nevyhovuji, ale nikoli proto, ze by to byla jen celkem levna varianta, ktera se udelala, aby vubec neco bylo? Ja jsem rada, ze v Podbabe muzou jezdit cykliste na chodniku, a kdyby se tam mela misto toho udelat dostatecne dobra cyklostezka nebo cyklopruh, pochybuji, ze by to tam uz bylo.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 31.05.2013
                            Autor: lucierut
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Právní pomoc cyklistům

                                   

                              No vidíš, a já jsem taky ráda, že se dá po Evropské jezdit po chodníku. Jenže někteří rádi nejsou, prý je to příšerná pěšocyklostezka. Totálně nevyhovující.
                              Planá filozofie?
                              Tak třeba zde, když už mám dnes nahledanou tu Chotkovu.
                              Serpentinou v Chotkově ulici cyklista projede bez cyklopatření. To cykloopatření se objeví v místě, kde se silnice narovná, stane se přehlednou a vlastně to tam už vůbec není potřeba. Navíc se objeví v místě, kde tedy jaksi cyklista může použít dost dlouhé a dost strmé schodiště, když teda chce.
                              Podle mého názoru se to tam namalovalo, protože tam na to bylo místo, ne protože by to mělo smysl.

                              http://goo.gl/maps/kmwIP
                              http://goo.gl/maps/uAoli
                              http://goo.gl/maps/Yq9p5

                              [ Zpět ]
                              Datum: 31.05.2013
                              Autor: Lanna
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Právní pomoc cyklistům

                               

                          Jsem zvědavá, kdy někomu dojde, že někteří chodci jsou odvážní, ti chodí po cyklochodníku.
                          A pro ty neodvážné, třeba babičky s hůlkou nebo maminky s kočárkem, je potřeba udělat nový oddělený chodníkový chodník:-))

                          [ Zpět ]
                          Datum: 31.05.2013
                          Autor: Lanna
                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Na kole z Prahy do přírody

24.03.2024
Ahoj, hledá se cyklistka pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody

Hledám: cyklistku co má hodně volného času

14.03.2024
Hledá se cyklistka na Jónské ostrovy od 7.5. do 13.6. Pobyt v domě přímo u moře, dvě horská elektrokola k…

Hledám: Island, s kolem nebo bez

08.02.2024
Neplánuje někdo letní cestu na Island bez cestovky, s kolem nebo bez? Nemá někdo zkušenost s objetím ostrova na…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

675 cyklistů (6 přihlášených)

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024

Dámská 2023 – okolo Ašského výběžku k nejzápadnějšímu bodu ČR a ještě kousek dál

Letošní Dámská je prémiová, protože tuhle tradici držíme už od roku 2003. Jen jeden rok jsme vynechaly, v…
HMS | 19.03.2024

Jižní hranice

„Tak jsem tady Panímámo, dřív to nešlo.“ Oblíbený citát můj a mého bratra, mně vytanul na mysli 8. září 2023,…
Stanley58 | 02.01.2024