zkušenosti s koly Lectron

Máte prosím někdo reálné zkušenosti s koly Lectron s dojezdem 130 nebo 170 km? S ohledem na dojezdy uváděné u jiných značek mimo tyto přijdou jako nadnesené a nereálné. Ale co kdyby to fungovalo :-)

[ Zpět ]
Datum: 30.03.2013
Autor: Med
  • Re: zkušenosti s koly Lectron

         

    Z přiložené tabulky si můžeš udělat úsudek sám zda dotyčný prodejce neudává velmi zavadějící údaje.
    Spodní tabulka jsou kapacity mych baterií.
    Spotřeba Wh na km je od 5Wh/km až do 20Wh/km při prudkém stoupání je to až 30Wh/km
    Nejlepší by bylo si to u toho prodejce otestvat sám.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.03.2013
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    •      

      Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.

      Datum: 30.09.2013
      Autor: JS
    •      

      Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.

      Datum: 30.09.2013
      Autor: JS
    •      

      Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.

      Datum: 30.09.2013
      Autor: JS
    •      

      Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.

      Datum: 30.09.2013
      Autor: JS
    •      

      Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.

      Datum: 30.09.2013
      Autor: JS
    •      

      Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.

      Datum: 30.09.2013
      Autor: JS
    •      

      Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.

      Datum: 30.09.2013
      Autor: JS
    •      

      Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.

      Datum: 30.09.2013
      Autor: JS
    •      

      Příspěvek byl smazán administrátorem serveru NaKole.cz.

      Datum: 30.09.2013
      Autor: JS
  • Re: zkušenosti s koly Lectron

         

    Tak Bobbob má skvělou tabulku, mohu jeho zkušenosti a měření potvrdit. Mám baterie 28 Ah a cca 10 tis.km.
    Dle nabídky kol Lectron a nabízených kapacit a dojezdů je to sci - fi. Samozřejmě že lze ujet na ekole i 500 km na
    jedno nabití i více - stačí nechat baterii vypnutou :-)))
    Reálné dojezdy při využití asistence jsou jiné.
    Např. trasa Smíchov - Zličín - Loděnice - Beroun - Karlštejn - Černošice - Radotín - Zbraslav - Prokopské údolí - Smíchov - to celé cca 100 km.
    Těch mých 28 Ah je tak akorát při průměru 22 km/hod. a samozřejmě s lehkým šlapáním.
    Tvoje poznámka "co kdyby to fungovalo" může platit že si trasu pěkně odšlapeš.

    [ Zpět ]
    Datum: 31.03.2013
    Autor: primas
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zkušenosti s koly Lectron

           

      Tabulka je super, i když tomu občas nerozumím :-) Ale vzhledem k tomu, že skoro většina běžných elektrokol má kapacitu 10,5Ah, tak na to v Jizerkách ujedu tak 10-15 km, nikoli udávaných 35-50, ne? A baterie o kapacitě co tu udáváte jsem na běžně nabízených kolech ani nenašla. To jste si je na kola dodávali extra?

      [ Zpět ]
      Datum: 01.04.2013
      Autor: Med
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zkušenosti s koly Lectron

             

        Ohledně baterií je to tak. Mám tovární kolo Wisper a když jsem vyzkoušel reálnou hodnotu dojezdu tak jsem kapacitu baterie navýšil instalací ještě jedné, chtěl jsem jezdit dlouhé trasy natěžko a udržet při tom slušnou cestovní rychlost. Ovšem ten dojezd je ovlivněn v mém případě mým stylem jízdy.
        Každému doporučuji zapůjčit ekolo z půjčovny a najet alespoň 300 km ( ale ne po rovině ) a pak vybírat. Moje zkušenost je že pokud ti vyjde dojezd dle výrobce tak ekolo již nepotřebuješ a tahneš se s těžkým kolem, při malé úrovni dopomoci ten motor vyrovná jen váhu kola a moc ti nepomůže.
        Přeji dobrý výběr, já jsem velmi spokojen, už bych nikdy tolik nejezdil.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.04.2013
        Autor: primas
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zkušenosti s koly Lectron

               

          To sedí naprosto přesně.
          Polovina udávaného dojezdu je reálný odhad.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.04.2013
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zkušenosti s koly Lectron

             

        Klidně se zeptej čemu nerozumíš a ja se ti to budu snažit vysvětlit, jinak je ta tabulka jen orientační ale je pravdivá.
        Pokud bych si měl koupit znova elektrokolo tak bych se opět vydal cestou přestavby než koupě hotového kusu.
        Pokud se ale budeš pohybovat v cenové relaci od 50tis. nahoru tak bych šel do středového motoru bosch a podobných.
        I tam to ovšem chce dokoupit další aku.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.04.2013
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zkušenosti s koly Lectron

         

    Záleží, co s tím pojedeš za krajinu, kolik probrzdíš z kopců, kolik ty sám dáš výkonu atd. atd. Pokud pojedeš do hor, tak samozřejmě s tím takové dojezdy nedáš. Pokud pojedeš někde v mírné krajině, tak bych tomu klidně věřil. Vždyť po rovině můžeš jet úplně bez motoru a pak dojedeš ještě dál. Ale pro nějaký obrázek uvedu, že na Dahonu Boost jezdím většinou okolo 5Wh/km. Přitom vím, že s tím můžu klidně jezdit za 4Wh/km. Jenže to bych musel více jezdit na stupeň "eco" a nesměl do kopečků pořád přepínat na "turbo". Na druhou stranu, když pojedu výhradně na "turbo", tak pojedu přes 6Wh/km. Dále když vezmu trošku výkonější kolo s přímým motorem seškrceným momentálně na 400W, tak s tím za 7Wh/km. U toho tvého kola bych sám pro sebe (jezdec snažící se šlapat, ale bez toho aby se nějak více odrovnal) a Střední Čechy počítal tak se spotřebou 6Wh/km.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.04.2013
    Autor: Robikl
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: zkušenosti s koly Lectron

           

      Osobně jezdím při dálkových výletech v průměru 10-12Wh/km Při kratších do 80km mám průměr 8Wh/km. Většínou roviny sem tam menší kopeček.
      Pokud jedu delší byť i mirné stoupání tak mám průměr 14-18Wh/km.
      Při průměru pod 4Wh/km mně již motor nepomáhá jen eliminuje váhu kola a aku.
      Já jsem ovšem limitován zdravotním hendikepem.
      Zdravý jezdec muže jet i za 0Wh/km na to ale to elektrokolo nepotřebuje.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.04.2013
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zkušenosti s koly Lectron

             

        Tak to je.
        Taky jsem šetřil abych zvýšil dojezd, až jsem pochopil, že motor a baterie jsou jen zátĕžI.

        Navíc, na šlapadle vyjedu kopce, které bych s tím hub motorem musel vyvést., protože bych spálil motorek. Rozumná přípomoc mi vycházela tak na 2Ah/10 km, číli s 10 Ah baterii pod 50 km dojezd.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.04.2013
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zkušenosti s koly Lectron

               

          Takže ti vyšlo 2Ah*36V/10km=7,2Wh. Tak to jsem rád, že v tom se trošku shodujeme pro kolo s přímým motorem.

          Motor s baterií jsou zátěží řekl bych pokud člověk jezdí delší trasy. Fakt je, že většina mých jízd jsou výlety do okolí a není to dálková cykloturistika.

          Mám v hlavě hranici váhy pro elektrokolo 25kg. Nakonec to je splněno jen u jednoho kola a to u Dahonu Bost, které je dokonce pod 20kg.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.04.2013
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: zkušenosti s koly Lectron

                 

            Já mám pro sichr 48V, takže 9.6Wh.

            Ale na tom krámu tak jak jej mám postavenej můžu jezdit jak na mopedu )plně bez šlapání (a taky tak jezdím) a to na baterii ujedu sotva 10 km.

            [ Zpět ]
            Datum: 02.04.2013
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zkušenosti s koly Lectron

             

        Až přesedláš na tu lehodeltatříkolku, tak počítám, že budeš mít i tak menší postřebu... díky menšímu odporu vzduchu. :) Docela jsme zvědavý, co za tříkolky a další zajímavá vozítka bude na For Bikes. Fakt se těším.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.04.2013
        Autor: Robikl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zkušenosti s koly Lectron

               

          eTotáč bude v nedĕli.
          Dáme kafe?

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2013
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: zkušenosti s koly Lectron

             

        Jinak ty spotřeby ti věřím a rozhodně nejsou špatné. Já mám i kolo Electra s motorem 750W vzadu a jsem rád, když se mi povede "nízká" spotřeba 10Wh/km, protože není tam problém jezdit za 15Wh/km. Nicméně je fakt, že to je znateně větší dopomoc než je u Dahonu Boost. Prostě už je to spíše e-bike než jen asistence. Takže to sjem nechtěl v rámci srovnání ani uvádět, protože ten človíček se ptal na kolo typu pedelec. Tak to jen na doplnění.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.04.2013
        Autor: Robikl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: zkušenosti s koly Lectron

               

          Tak zajděte na For Bikes mrknout k nám , budeme ale jen na dráze, nakonec, stojící elektrokolo je každý podobný. Doporučuji testnout 350W MTB Spirit, je to pedelec se senzorickou osou a letos s obzvláště vydařeným softwarem pro torzní systém.
          Já se tam pravděpodobně objevím jen krátce v neděli nebo v pátek, omrknu co konkurence a tak D:

          A co se dojezdu týče - je to hloupá, ale bohužel zavedená veličina, alespoň u asistenčních pohonů. Tam platí: když tě neznám, nevím jak daleko na tom dojedeš. Situace na trhu nutí dojezd uvádět, ale nikdo neví, jak ho metodicky určit, a ze zkušenosti vím, že to není jen čistě o baterkách.Důležité je nastavení celého systému.
          Jinak by se nemohlo stát, že náš Spirit 350W s 8,8Ah ujede vedle 250W Powerfulla s 10,4 stejnou vzdálenost při testech...

          [ Zpět ]
          Datum: 03.04.2013
          Autor: e-totem
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: zkušenosti s koly Lectron

                 

            No nezlob se na mně ale je to hlavně o bateriích.
            Kdyby prodejci uváděli středovou hodnotu 10Wh/km tak by to bylo v pořádku což by u té 8,8Ah bat. bylo 31km. Nebo uvádět že po rovině by to ujelo při 6Wh/km 52km
            Dle mého názoru by stačilo kdyby elektrokola byla osazená kvalitním měřením, třeba jen na testovacích kolech. Pak by bylo snadné pro zákazníka posoudit zda mu to bude vyhovovat nebo ne. Zatím se měří jen diodami a nebo podivným měřením na ovládači.

            [ Zpět ]
            Datum: 03.04.2013
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: zkušenosti s koly Lectron

                   

              No, ty Wh/km jsou ale to samé, taky to nejde stanovit pro kolo, ale pro toho kdo na tom jede... obzvlášť u torzních systémů.
              Měření asi ano, ale drtivá většina zákazníků stejně netuší co ty hodnoty znamenají, takže je snaha to spíš odbourávat. Představ si 5 telefonátů denně, kdy se tě někdo ptá, jak to že wattmetr ukazuje 500W když motor má jen 250?? Vymyslel jsem místo toho údaj v % příkonu, dáme to asi na 2014. Letos prázdné okénko, watty zapnem asi jen na přání. Na ovladačích bývá spíš jen stav nabití. Bosch má dojezd, ale je to stejně složité, protože to taky kolísá, podobně jako ukazatel nabití, takže si nepomůžeš. Ukazuje to vždy jen tu okamžitou hodnotu, ale neumí to zprůměrovat a odhadnout reálně, protože to u asistentů je skoro nemožné. TranzX šli až tak daleko, že v rámu měli snímač sklonu svahu, který pomáhal s dalšími čidly řídit pohon, ale taky se jim to nepovedlo rozchodit uspokojivě. Takže zatím jen selský rozum, nebo něco kde si zadáš trasu , GPS si tě oměří a program odhadne, kam tímhle stylem dojedeš. Ale to by v tom musely být i korekce pro odhad únavy atd...

              [ Zpět ]
              Datum: 11.04.2013
              Autor: e-totem
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: zkušenosti s koly Lectron

                     

                Jo ja vím je to složíté spočítat přesně, jenže mnoho prodejců uvede raději velmi nereálný dojezd. Proto raději vycházím z nějaké blíže středové hodnoty a ta je 8-12Wh/km. To je dopomoc zhruba 200-300W.
                Pokud mně ale prodejce tvrdí že výpočtem to je pod 5Wh/km (dopomoc 50W) tak ano ujedu to ale i bez toho motoru a aku jelikož to už je téměř nulová přípomoc.
                Tohle mám otestováno za dva roky co jezdím a měřím stad 500x. Měřím cycleanylystem a myslím že zatím nikdo ještě nic lepšího nevymyslel. Otestovaný mám jak 250W s planetovkou a PAS, tak přímý 2000W.
                Jinak to ale bude vždy jen odhad pro konkrétní osobu, důležité je aby ten odhad byl reálný a nezavadějící.
                Nic se nestane když obchodník řekne raději méně pak je zakazník mile překvapen.
                Nebylo by na závadu kdyby měl obchodník podobnou tabulku jakou jsem zde prezentoval a zakazník si již uděla obrázek sám. Jistě není tam počítáno s protivětrem a nahuštěním pneumatik, ale to snad každy ví že když fouká nebo mám silně podhuštěno, je jízda značně namáhavá a tak dojezd bude kratší.

                [ Zpět ]
                Datum: 11.04.2013
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: zkušenosti s koly Lectron

                 

            Budu tam, rádcti zacloumäm pravačkou.
            Jen mi prozraď, na koho se ptát?
            Jirka Indián?

            [ Zpět ]
            Datum: 03.04.2013
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: zkušenosti s koly Lectron

                   

              Ahoj, omlouvám se za svoji neúčast na ForBikes, nějak jsem neměl čas a navíc mě zklátila nějaká chřika, tak v zájmu veřejného zdraví jsem to odpískal.
              Chlapi tam ale měli kol dost, tak doufám že jste se někdo svezli

              [ Zpět ]
              Datum: 10.04.2013
              Autor: e-totem
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: zkušenosti s koly Lectron

         

    Ahojte, krisim tema, nez abych zakladala nove :-) Pred rokem jste mi poradili, at s vyberem elektrokola po operaci zad jeste pockam, tak jsem pockala a meli jste pravdu, je to dost jiny pocit :-) Ted jsem si vyzkousela a ujasnila, ze horaka ani MTB ne, opravdu je pro me nejlepsi ram city. Takze ted zvazuju:

    - Hanscraft Metropolis, http://elektrokola-elektroskutry.cz/elektrokola...: vyroba asi Cina (si myslim), cena 20 tis., 250W motor, akcelerator, 25 kg vc. baterie, dojezd 50-70 km (cili v realu pocitam tak 25-35 km) Plusy - cena, kdyz to nekdo ukradne, bude to bolet min nez drahe kolo.

    - AVE Tour, http://www.cyklospeciality.cz/elektrokola...: vyroba asi Nemecko, cena 30 tis., dojezd 70-100 km (pocitam ze v realu 25-50 km), 25 kg. 250W motor TranzX PST 36V. Plusy: kvalitnejsi dily a osazeni, baterie 11 Ah 36 V.

    - Lectron RS5, http://www.svet-elektrokol.cz/products/lectron...: vyroba - ???, cena 36 tis., dojezd az 170 km (cili v realu pocitam cca 85 km). Vaha ??? (vyrobce neuvadoi). Pomerne slusne dily, motor 450 W, baterie 20,5 Ah. Plusy: jednoznacne baterie. Jestli je dojezd opravdu takovy (tech realnych odhadem 85 km), nemusela bych se bat ani delsich vyletu v narocnejsim terenu (trochu kopce s max. dopomoci, pocitam realny dojezd tak 40 km), to uz by slo. To me hodne laka.

    Shrnuti: "Cinan" Hanscraft za 20 tis. a "Cinan???" Lectron za dvojnasobek: kvalitnejsi osazeni apod. bych byla ochotna ozelet, nebudu na tom jezdit tisice km rocne, takze to az takovou roli nehraje. Baterka hodne laka. Pokud by ovsem byla tak vykonna, proc by ji nepouzivali i jini vyrobci u drazsich rad? Neni to nejaky podvod? Nekdo tu rikal, ze mu Lectron odesel po 3 letech? Co odeslo? U kola za skoro 40 tis. by me to docela mrzelo.

    Co byste volili vy? Relativne levneho Hanscrafta s tim, ze je to kvalitnejsi low-end? Zlatou stredni cestu AVE? Nebo Lectrona? Nejake nove zkusenosti?

    [ Zpět ]
    Datum: 03.03.2014
    Autor: Ita
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Aktivní protějšek

Hledám: Aktivní protějšek
23.11.2014
pořád věřím,že existuje sportovně založená žena ( kolo,běžky, lyže,hory). Rád Tě poznám

Hledám: Parťačku či parťáka

Hledám: Parťačku či parťáka
23.11.2014
na jaře na cyklozájezd na Elbu či Korsiku. Nejlépe z Brna.

Hledám: cyklistka hledá cyklistu a turistu

20.11.2014
Ahoj,jsem z Prahy a ráda bych našla mužského z Prahy,který i v chladnějším počasí vyjede do přírody na kole,či…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

99 cyklistů (6 přihlášených)

Sníh a mráz 8 - Za všechno může čas

„Tak vítejte doma!"„Doma? Hmmm, doma..." protahuje slabiky, a k tomu ten úšklebek. Nezačíná to dobře, tohle…
Jindra8526 | včera

Sníh a mráz 7 – Léto jak má být

„Ty jsi tak krásná..."„A ty zase tak ženatý..."„Ano, jsem, ale zdá se, že ti to moc nevadí."„Nevím. Víš, že…
Jindra8526 | 26.11.2014

Sníh a mráz 6 – Hrála mi Julii

A zase ten pocit, že to už nebude dlouho trvat. Prostě je to ve vzduchu, i když stále ráno mrzne. Jaro!Na…
Jindra8526 | 25.11.2014