Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

Tak jsem si dal koncečně nové pláště na trekingové kolo. Rozměr 42-622 (700x40C). Naměřil jsem šířku 38mm. Kdybych to tušil, tak bych asi šel do 47-622. V reálu by možná měly 44, což by mi vyhovovalo. Docela by mě zajímala vaše zkušenost s odchylkami uvedených a skutečných rozměrů. Díky.

[ Zpět ]
Datum: 29.01.2013
Autor: Robikl
  • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

         

    Mám SmartSam 47-622, je to tak maximum, co Wakitou projde. Odpoledne ti to když tak změřim. Mám dojem, že mi šířka u Schwalbe vyšla vždycky o něco menší, předtím u Maxxisů tuším seděla přesně.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.01.2013
    Autor: PepikW
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

           

      Říkáš maximum co projde. Asi to bude platit i pro to moje trekingové kolo. Asi rozhodující je zadní kolo. U mojí přední vidlice by prošel i větší plášť. Další aspekt je, že mám blatníky. Nově šíře 46mm namísto původních 42mm, takže umím si tam představit klidně plášť 45mm. Ikdyž pak už seřízení blatníků na přesnou pozici by bylo náročnější.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.01.2013
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

             

        Jo, maximum co projde zadní vidlí s asi 4mm vůlí po obou stranách.

        [ Zpět ]
        Datum: 29.01.2013
        Autor: PepikW
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

             

        Ty SmartSamy maj na 19mm ráfkách šířku 43mm bok a maximum přes vzorek je 46mm.

        [ Zpět ]
        Datum: 29.01.2013
        Autor: PepikW
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

               

          Díky.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.01.2013
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

         

    Záleží na tom, jak moc výrobce lže, a také na šířce ráfku.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.01.2013
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

         

    Doplním... šíři ráfku jsem naměřil 24mm. Fakt je, že ráfek na výsledné šíři bude mít jasný podíl. Ale potom by mi tedy zajímalo pro jaké ráfky to výrobce bere. Podle mě dneska málokteré kolo bude mít širší ráfek. Pokud je šířka dokonce o 4mm menší, tak už je to asi trošku na pováženou, když šířky plášťů mají odstupňované v tomto případě cca po 5mm. Každopádně budu rád, když sem hodíte, co jste naměřili. Dík.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.01.2013
    Autor: Robikl
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

         

    Vše 26" na 19mm ráfku (vnitřní šířka, samozřejmě):
    Hutchinson Python (kevlarová patka) uvádí 2,0", naměřeno 50mm
    Rybena Scylla (kevlarová patka) uvádí 2,1" naměřeno 49mm
    Kenda, nějaký levný drátový semislick, uvádí 1,95", naměřeno 47mm
    Víc si z hlavy nepamatuju.

    [ Zpět ]
    Datum: 29.01.2013
    Autor: Joe-CUBE
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

           

      Díky. Takže největší rozdíl u Rubeny, jestli dobře počítám, a to dokonce 3,5mm. To potvrzuje i moje zkušenost u typu Flash V66 Long Way, kdy namísto 42 jsem naměřil 38mm.

      Jinak já tu šířku ráfku bral vně. Takže uvnitř to možná bude taky 19mm.

      [ Zpět ]
      Datum: 29.01.2013
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

             

        Jasně, ale obvykle se v obchodě uvádí vnitřní šířka ráfku, ta je také rozhodující pro chování pláště.
        Vnější šířka ráfku je důležitá jen pro nastavení ráfkových brzd, a to děláš bez šupléry, takže to číslo je reálně k ničemu;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 29.01.2013
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

             

        A ještě něco: Některý výrobce uvádí u pláště šířku 2,0" a 50mm, jiný má 2,0"=52mm. Údaje z obchodu si pamatuju v palcích, šupléru mám v mm, proto ta schíza v jednotkách;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 30.01.2013
        Autor: Joe-CUBE
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

         

    Závisí to na více faktorech:
    - šířka ráfku
    - profil ráfku (např. nižší boky u ZTR ráfků přidají 1-2mm na šířce pláště a ještě k tomu jsou u většiny modelů dost široké, takže na ZTR ráfkách bývají pláště dobré balóny)
    - tlak (když se foukají opravdu nízké tlaky do terénu do 30psi a oproti tomu blízko maxima povoleného, tak už to udělá rozdíl i 2mm na šířce pláště, jak u kterého typu)
    - stáří pláště; postupem času šířka jde lehce nahoru (zase tak 1-2mm rozdíl)
    - kus od kusu se to liší (i pro stejný ročník a typ pláště se to liší někdy až o 3mm mezi úzkým kouskem a širokým kouskem, většinou se to drží na rozdílu do 1-2mm)
    - různé ročníky stejného typu pláště se někdy liší i když nedojde k žádnému významnému přepracovaní pláště

    [ Zpět ]
    Datum: 30.01.2013
    Autor: Mlok
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

           

      Prosím tě mohl by jsi dát svůj názor na divně sjeté pláště z této diskuse

      http://www.nakole.cz/diskuse/15799-plaste...

      Díky.
      Omlovám se zakladateli tohoto vlákna.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.01.2013
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

             

        OT: Rychleeej se vztekne, jestli si precte, jak Mloka zadas o dobrozdani. 8-DD

        [ Zpět ]
        Datum: 30.01.2013
        Autor: Murphy
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

               

          Můj názor je že mlok má jisté zkušenosti a proto se na něj obracím.

          [ Zpět ]
          Datum: 30.01.2013
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

             

        Myslím, že s tím zatížením do není nijak extra malá výdrž u Schwalbe pláště a reklamace bez šance.

        Jen pro představu jsou tací, co třeba u RaR nedají ani celý 1tis. km (já dám na RaR tak 3,5tis. km, mě ale pláště vydrží vdžy spíše dost dlouho a často je měním ještě než jsou zcela sjeté a přenechávám je dále v partě).

        Ten Marathon by měl vydržet o něco déle než RaR, ale zase při tom zatížení...

        [ Zpět ]
        Datum: 30.01.2013
        Autor: Mlok
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

               

          Ty jsi, tuším, welter, že?

          [ Zpět ]
          Datum: 30.01.2013
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

           

      A ještě jsem zapomněl na jeden vliv. Zda je plášť použití s duší nebo bez duše.
      Bez duše to většinou vychází na cca 1-2mm navíc.
      U TLR plášťů se to běžně vozí tak i tak, takže je potřeba s tím počítat.

      [ Zpět ]
      Datum: 30.01.2013
      Autor: Mlok
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

             

        To nechápu. Proč by bez duše mělo vycházet více? Je nějaké logické vysvětlení?

        [ Zpět ]
        Datum: 30.01.2013
        Autor: Robikl
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

               

          To je zajímavá otázka a upřímně vysvětlení neznám.
          Jediné co mi napadá, že s duší se udrží trochu jinak posunuté patky pláště v ráfku. Nebo nějaký drobný vliv na výsledný tvar pláště?
          Většinou skoro vždy se měří pro srovnání jen šířka a nejsou v tak velkém rozsahu dostupné současně hodnoty i pro výšku pláště (ona výška se i hůře měří).

          [ Zpět ]
          Datum: 30.01.2013
          Autor: Mlok
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

                 

            Tak to je jedno. Zkrátka je to věda. :)

            [ Zpět ]
            Datum: 30.01.2013
            Autor: Robikl
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

           

      Díky moc za zasvěcení do problematiky. Takže je to tedy asi normální. :(

      [ Zpět ]
      Datum: 30.01.2013
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

         

    A teď trošku více údajů. Nejprve co jsem měřil sám (přebírám to z BF, kde jsem to průběžně během let psal, všechno už bych si teď z hlavy nepamatoval):

    2008 údaje:
    - větší množství různých Schwalbe 2,25 plášťů (NN, RR, SS, Albert vše ve více kusech) na ráfcích 19mm: 52-53mm
    - Albert 2,25 na 23mm ráfku: 55-56mm
    - Fat Albert 2,35 na 19mm ráfku: 55-56mm
    - UST verze jsou širší a jak NN, tak RR mají na 19mm ráfku hezkých celých 56mm
    - Schwalbe Marathon Supreme 26x2" má na 19mm ráfku 47,5mm

    2009 (všechno na 19mm ráfkách):
    - jeden kus dušový NN double defense 09 2,25 53mm
    - jeden kus dušošvý RR double defense 09 2,25 56mm (tenhle kus mi překvapil, uvidíme, jestli to bude anomálie nebo double defense RR jsou opravdu o něco širší)
    - UST RR 2,25 08 větší množstí kusů 56mm
    - UST NN 2,25 08 a 09 větší množství kusů 56mm (jen jediný kus byl vyjímečně užší a to 54,5mm)

    2010 (na 21mm ráfkách):
    - NN 2,4 2010 snake skin 58mm
    - FA 2,4 2010 snake skin 59mm
    - UST NN 2,4 2010 58-59mm (3 kusy)

    2011 (na 21mm ráfkách)
    - NN UST 2,25 – 53,5-54,5mm při 25-30psi (více kusů)
    - zadní RR UST 2,25 – 54,5-55mm při 30psi
    - více kousků 29" RaR snake skin 54-55mm na 19mm ráfkách a 25-35psi

    2012 (na 21 ráfkách):
    - NN snake skin 25/30 psi na 21mm ráfku 3× 55mm a 1× 54mm
    - RaR snake skin 56mm při 30psi; k tomu i hmotnosti k kousků 558, 563, 564 a 568g
    - 4 kousky RaR 29" snake skin hmotnosti 635,654, 658, 659g
    - Race King 29" protection 55-55,5mm 4 kousky
    - UST RoR a RaR větší množství kusů, šířky 54-56mm (většinou RoR bývá o cca 1mm užší než RaR), hmotnosti v intervalu 650-700g.

    To je jen z toho co jsem dohledal co jsem někde psal. Zdaleka to nejsou všechny přeměřené pláště, z hlavy si ale už vše dávno nepamatuju.

    A vše je nahozené a měřené bez duší.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.01.2013
    Autor: Mlok
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

           

      Tak tohle "rychlej" asi nepřežije... :-DDD

      [ Zpět ]
      Datum: 30.01.2013
      Autor: hekynen
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Jak se liší udávaná a skutečná šířka pláště?

             

        A bude pokoj.

        [ Zpět ]
        Datum: 30.01.2013
        Autor: PS
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

08.12.2016
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

174 cyklistů (21 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016