Výběr elektrokola2

Dobrý den,

zakládám nové téma, protože toto níže je zamknuto. Ráda bych si pořídila elektrokolo, a to ze zdravotních důvodů (problémy se zády, nedávno zjištěna vrozená vada páteře, takže pokud chci ještě jezdit, potřebuju berličku :-) Mám několik požadavků, řazeno dle důležitosti:

1) MINIMÁLNÍ VÁHA VČ. BATERIE. Především z důvodu občasného přenášení přes překážky, pár schodů apod. Čím méně, tím lépe, ideálně tak do 23 kg. Konstrukce - skládačka (asi nejlehčí) nebo jakékoli dámské/s nízkým nástupem.

2) FUNKCE "JET" I BEZ ŠLAPÁNÍ - podmínka NUTNÁ. Myslím, že někde to označují jako akcelerátor, někde popisují slovně. Prostě aby kolo jelo, i když nešlapu (tedy nikoli pouze dopomoc). Jde o to, že někdy mi stačí 1 špatnej pohyb a už ani nedojdu domů, natož abych došlapala. Stačí i hodně malá rychlost, ale aby mě to na nějakých 5-10 km bylo v případě nouze schopný odvézt. Zvažovala jsem i normální skútr, ale přece jen se nechci přestat hýbat, jen chci mít jistotu, kdyby něco...

3) CELKOVĚ ODPRUŽENÉ KOLO. Přední odpružení vítané, ale když nebude, asi bych to nakonec oželela. Odpružení zadního kola vzhledem k těm zádům nutné. Kdyby jinak bylo kolo skvělé, ale tohle nemělo, dá se v nejhorším dokoupit odpružená sedlovka, ale pak by bylo třeba, aby kolo mělo nějaké standardní rozměry sedlovky, nic extra. Pokud by mělo odpruženou vidlici i zadní kolo/sedlovku, bylo by to super :-)

4) Dojezd cca 40-60 km. Nemám už na delší trasy, ale zase nechci jezdit jen okolo baráku, chci jezdit tak 15-25 km. Delší výdrž baterie vítána, především s ohledem na předpokládaný vyšší stupeň dopomoci, ale pokud by to mělo zdvojnásobit cenu, spokojím se i s tím standardem plus minus 40-60.

5) Cena do cca 25, max. 30 tis.

Lozila jsem po netu a prohlížela si nejrůznější kola. Jenže jejich značky mi vůbec nic neříkají. Podle toho, jak jsou si podobná, to stejně bude asi vyrábět jen pár továren v Číně. Tak nevím, jsem z toho dost zmatená. Mohli byste mi něco doporučit? Děkuju :-)

[ Zpět ]
Datum: 02.08.2012
Autor: Ita
  • Re: Výběr elektrokola2

         

    Jezdit po rovinně nebo v kopcích?
    Jsi drobnější nebo spíš těžší?

    Jezdit bez příšlapu častěji, převážně nebo téměř pořád?

    To jsou věci, které v zadání chybí. Absolutně vážný problém jsou ovšem ty cenové limity spolu s očekávaným dojezdem.
    60 km mě dává alespoň 12 Ah se silnějším příšlapem - tedy 10 tisíc jenom baterie (6kg LiPeFo nebo snad 3 kg LiMn ale tam bude asi vyssí cena, umi to pefektně Bob).
    Protože chceš mít možnost taky se jen. vozit, dává mi to hub motor Crystalite (8tisíc), řj, ovladače, nabíječka adi další 4 tisíce.

    Na materiálu tedy cca 22 tisíc za elektrovýbavu.
    A pak musíš pořídit kolo.

    Kolik stojí celopéro skládačka umí asi kluci bezmotoroví, já přestavoval starého Authora.

    Přestavba - za ssnad 1500 až 2000 Ti to prodejce postaví.
    Levnější variantou je kolo s motorem MagicPie, jezdím na něm ale příště bych volil Crystalite, důvody najdeš v debatách o ekolech. Úspora cca 4-5 tisíc.

    Tedy mě to furt dává nějakých 20 na elektro plus Tebou zvolené kolo.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.08.2012
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výběr elektrokola2

         

    Ja ti mohu doporuči při koupi aby jsi neskočila na přehnané dojezdové údaje. Dle mého názoru by pro tebe bylo vhodné si koupit kalsické kolo dle tvých představ a nechat si tam dodělat elektrifikaci. Většina prodejcu těchto elektro sad ti to udělají za nějaký poplatek. Rozhodně se vyhni sadám s napajením 24V, jdi minimálně na 36V a nebo raději 48V tam už je ale cena někde jinde. S výběrem motoru záleží jestli budeš jezdit jen roviny a nebo chceš i do kopců. A taky záleží jaká jsi váhova kategorie ja jsem např. 100 a více. Pokud máš 50kg (hernajs abych neurazil) tak bych doporučoval něco co má 500W Pokud kopečky pak 1000W. Mam obavy že za tu cenu nekoupiš valnou kvalitu. Jen kvalitní baterie tě vyjde na 15 - 18tisíc kč. Uvidíš třeba někdo ví kde jsou ty dobré kousky k dostání.

    [ Zpět ]
    Datum: 02.08.2012
    Autor: Bobbob
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr elektrokola2

           

      Mám strach, že sestavená kola v prodeji mají povinne pedálového asistenta, protože jízda jen na motor je proti bruselským předpisům.
      Jediná šance jak kolo dle požadavků zadání pořídit je postavit si ho (přestavět).

      Myslím si že jak pan Pospíšil z Electoru (motor Crystalite) nebo pan Straka z e-pohonu (Magic Pie) ochotně pomohou a postaví.

      Na trhu jsou jen ty 250ky postavené.
      Asi nejlepší by bylo kolo se středovým pohonem Bosch, ale za to dá 50 tisíc, ale splní podmínky zadání skoro beze zbytku :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 02.08.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výběr elektrokola2

             

        Jindro asi nesplní je tam taky PAS ale nevím zda nejde vypnout, to bych se musel zeptat Aleše. Ten to kolo vlastní.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.08.2012
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výběr elektrokola2

               

          Tak to fakt není jiná šance.
          Vybral bych kolo co.mi vyhovuje jako bezmotoráč a nechal v Electoru nebo E-pohonu přestavět.

          Záleží jak drahé kolo koupí a taky asi bude muset slevit z představy o dojezdu bez šlapání, za 30 by se to snad dalo, nevím kolik stijí odpružené skládačky.


          Čistě pragmaticky by adi fakt levnější variantou byl skutr.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.08.2012
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výběr elektrokola2

                 

            Částečně mám ověřeno že bez šlapání se dá na tu mou 18Amperovku najet 60km, ovšem zásadně po rovině a rychlosti tak do 15km/h

            [ Zpět ]
            Datum: 02.08.2012
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výběr elektrokola2

         

    Díky všem za názory a rady :-) Upřesňuji informace:

    - váha cca 70 kg, postava 170, takže tak průměr :-)
    - jezdím mírný terén (Polabí, Praha kopcovitá), žádné velehory.
    - dojezd: těch 40-60 km jsem uvažovala deklarovaných výrobcem, počítám, že těch hodnot dosáhne jen při optimálním všem, takže když deklaruje 40-60, skutečnost bude někde okolo 30-50 a pokud bych jezdila na největší dopomoc, tak by to mohlo být cca 20-25 km (mým odhadem). Pokud by se na údaje výrobců dalo spolehnout, tak by mi samozřejmě stačily i daleko levnější stroje i baterie, ale myslím, že je to dost nadsazené...

    - režim jízdy bez šlapání (pracovně tomu říkám "režim skutr"): někde označeno jako akcelerátor, někde jako režim auto apod. Myslím, že jsem někde četla, že když to nepřekračuje rychlost 6 km, tak je to OK a být to tam může. Ale to by asi měli vědět spíš výrobci. Nebo jsem špatně pochopila některé technické info?

    [ Zpět ]
    Datum: 02.08.2012
    Autor: Ita
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr elektrokola2

           

      My jsme s Bobem o víc než 2O kilo těžší, to se na dojezdu bez šlapání projeví.

      Nechci by mě prodejci továrních elektrokolol malovali ošklivé obrázky na vrata, ale já bych takové kolo nekupoval, ale nechal bych to postavit buď u http://www.elector.cz/
      nebo u www.e-pohon.cz.

      Vyber si skládačku co Ti vyhovuje a na ostatním včetně rozpočtu se už domluvíš s panem Pospíšilem nebo panem Strakou.

      Průměrně zdatný šuhaj to dokáže přestavět sám, zvládnul jsem to i já, tedy napotřetí, ale přesto bych doporučoval si to nechat udělat od nich - za ty 2 tisíce. Jde o záruku a podobné věci, i když musím potvrdit, že třeba v e-pohonu je jednání tak přátelské a vstřícné, že na žádné záruky si hrát nemusíme, jednají fér.

      Přemýšlel bych ovšem také o měřáku spotřebu - buď CycloAnalyst, nebo rozhoneš li se pro Crystalite, pak ten jejich. Ale jsou to zase 3 tisíce navíc.

      Elektrokolo - aby to nebyla dětská hračka - je fakt dost drahá věc.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.08.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr elektrokola2

           

      Pochopila jsi to dobře ale jak říkám vyvaruj se koupi levnych strojů jsou to vyhozené peníze. Ovšem na druhou stranu záleží jak časté budou tvé jízdní aktivity a od toho by se to mělo odvijet. No a putovat třeba 20km jen 6km rychlostí je tragedie. Prostě bych volil kolo kde lze zcela PAS vypnout.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.08.2012
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr elektrokola2

           

      Zdravím. Mám ekolo tovární výroby, 250 W, 25 km/hod. max. rychlost kdy ještě pomáhá.
      Myslím že by ti vyhovovalo, dojezd v pohodě 60 km ( Wisper 905se, cena cca 40000,-).
      Doporučil bych půjčit z půjčovny na víkend a vyzkoušet aby nebylo zklamání. Levná tovární kola mají malou kvalitu komponentů ale to souvisí s tím kolik km máš v plánu najezdit.
      Souhlasím s výše uvedenými názory tedy na vybraném kole udělat přestavbu, za peníze co dáš za tovární kolo budeš mít mnohem více "muziky". Mám najeto přes 7tis. km a mohu to jen potvrdit.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.08.2012
      Autor: primas
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr elektrokola2

           

      Nízký nástup teda jakkoli muž schvaluju. Koupil jsem mámě Dahon Boost, což je právě skládačka s nízkým nástupem a pokud člověk často zastavuje a sestupuje a nastupuje třeba při venčení psa, tak to je fakt velice příjemné. Ale Dahon boost je cenově někde jinde a ani není odpružený, ikdyž Big Apple taky udělají svoje. Takže co teda poradit? Výběr je dost limitován tím, že chceš aby to bylo celoodpružené a současně s nízkým nástupem. Kdyby stačila odpružená sedlovka, tak by se ti výběr podstatně rozšířil. Ale tak když teda splníme tyhle podmínky tak co třeba tohle? http://www.elektrokola-4freetime.cz/products... Dojezd to má sice menší, ale to se dá řešit dokoupením dalšího aku. Jen je otázka kam ho tam dát. :)

      [ Zpět ]
      Datum: 02.08.2012
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výběr elektrokola2

             

        Nevypadá to špatně ovšem nesplňuje podminku vypnutí PAS. Kdyby tobylo i ve verzi jen obyč. kola pak by bylo vhodně k elektrifikaci.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.08.2012
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výběr elektrokola2

               

          A navic je to jen na 24V takové kolo nebrat!

          [ Zpět ]
          Datum: 02.08.2012
          Autor: Bobbob
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výběr elektrokola2

                 

            Proč nebrat 24V? :)

            [ Zpět ]
            Datum: 02.08.2012
            Autor: Robikl
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výběr elektrokola2

                   

              Výkon je napětí krát proud.
              Vysoké proudy nejsou nic moc pro baterku.
              Na stejný výkon z 48V potřebuju třikrát větší proud z 24V baterie, theoreticky.

              Tedy raději volit silnější baterii, zvláš je li požadavek na jízdu jak na mopedu. Tak jezdím z hospody a lítá mi tsm 1100 watů na docela malém kopečku. To mám tak 34S.

              24V baterii bych odvařil hned.

              [ Zpět ]
              Datum: 02.08.2012
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výběr elektrokola2

                     

                Laický dotaz. Chápu nějaké ztráty v káblech, i když minimální při té délce. Ale ty motory jsou tak fujtajblový, že jsou až takový ztráty ? Nebo se jen vloudila chybka ? Proud z 24V baterie by měl být cca dvojnásobný oproti 48V. Bez těch malých bočních vlivů platí jednoduchá rovnice a po kupecku úměra.

                [ Zpět ]
                Datum: 03.08.2012
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výběr elektrokola2

                       

                  Motory, podle. výrobců, mají účinnost tak kolem 85 procent.
                  Problém je, že málokdy jedou v optimálních otáčkách.
                  Kabely mají ztráty jistě, když se do toho pustí hodně šťávy, znatelně se hřejí. Největší problém asi bude ve vybíjecím proudu baterie.

                  Pokid se budu z baterie snažit sosat moc, ukápnu ji. Moje baterky mají konstantnI vybíjecí proud 15A. Takže 1000W by neměli dát ani teoreticky.
                  Protože jsem to rval, nedostatečně poučen a vzdělán, postupně jsem 2 odvařil. Měli slabé místo v zapalování klíčkem. Na kladném vodiči byl spínač s klíčkem, elegantní, zvenku to vypadá jak když startuješ něco technicky dokonalého, ale ten spínač kladl velký odpor, přehříval se, a utavil kabel.

                  Zapojil jsem to natvrdo bez spínače, někde za Rýnem na louce. Taky takovej stresující okamžik jestli jsem uvařil spínač nebo i BMS.
                  Nastavení vybíjecích proudů lze udělat v řj Kelly, jestli jsem správně pochopil kolegu.
                  Já si to zatím hlídám CycloAnalistem.

                  Ono silná elekzromašinka na bazerky potřebuje taky svoje.
                  Ale kolegyně se tím trápit nemusí.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.08.2012
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Výběr elektrokola2

                         

                    Ty proudy jdou nastavit nejen u Kelly ale i u jednotky Magic. Tu máš asi taky, když máš MagicPie, ne? Já jí mám na prvním kole. Nějaký čas mám nastaven proud 12A, takže vím, že nastavit se to dá taky.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.08.2012
                    Autor: Robikl
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Výběr elektrokola2

                           

                      Dá, je tam max current a max peak.
                      Pochopil jsem že u Kelly si nasavuješ proud jak pro motor, tak vybíjecí proud u baterie, u Magic Pie nevím co vlastně nastavuji.

                      Pokoušel jsem se to tím trochu ladit, nastavil jsem 15A current a motor divně kvílel, hučel a celé se to chovalo divně.

                      Dal jsem to na 25 a drandí to dobře.


                      Možná že ten hukot je způsobenej tím, že jsem před několika měsíci odvařil ty Hally, nechci otravovat pan Šikulu, počkám na zimu.

                      Stejně si ale koupím Crystalite HT, pro moje účely bude líp vyhovovat než ten Magic Pie.
                      Ale strašně nerad bych aby to vyznělo, že Magic Pie je nějaký špatný, je levnější, jezdí, jen nesnese moje poněkud tvrdé a brutální zacházení.

                      Kolegové se mi smějí, říkají, že statik poprvé v životě narazil na reálný nepředimenzovaný svět. Asi to tak bude, ve své palici prostě mám zakódováno, že systém měl být navržen tak, aby když dám páčku nadoraz a budu drandit nadoraz půl hodiny, nic se neuvaří a nezničí, protože nad tím "dorazem" by měla být ještě rezerva. Bohužel MagicPie není takhle konstruován a já se zvolna učím žít v nepředimenzovaném světě. Ale když budu stavět nový stroj, sám si ho postavím tak, aby měl ty správné rezervy, popřípadě pojistky :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 03.08.2012
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Výběr elektrokola2

                             

                        Jasně, takže jsi zvyklý, aby to bylo krát 1,35 pro stálé a 1,5 krát pro nahodilé a tak. :) Ale zase tak hrozné to s tím motorem asi nebude. Já mám sice ten slabší s menším průměrem, ale prostě je to o tom, že tam nemůžeš pustit tak velké proudy a jet s tím pomalu. To je pak jasné, že to zničíš. To by ten systém musel mít teplotní čidlo a pak by omezil proudy sám. Mimocdodem tahle možnost teplotního čidla je právě u jednotky Kelly. Dokonce si nastavíš limitní teplotu a tak. Ale tohle nevyužívám. Sem tam na kopci zastavím a šáhnu na motor a u toho výkonnějšího kola s 35A je to trošku teplé, ale nikdy ne tak, že by se na tom ta ruka nedala udržet. Fakt je, že nejprudší kopec tady je 12% a pomáhám tam dost šlapáním.

                        Co se týká nastavení u jednotky Magic, tak to se přiznám, že netuším, jestli to přímo nastavuje omezení proudu z baterie a nebo max proudu motoru. Pak ve vyšších otáčkách je to stejně jedno, takže to ani moc nevadí, ež to nevím. Každopádně Kelly je v nastavení daleko lepší. to se týká i rekuperace. To je u Magic taky dost zavádějící těch 0 až 100%. Ale to by bylo na delší povídání.

                        Jinak Crystalite asi je kvalitnější a o pár procent účinnější, ale taky více jak dvakrát dražší. Fakt je, že motor je ale věc na delší dobu než aku. Já o Crystalite uvažoval a možná že i uvažuji, ale šel bych do varianty s Hall senzory a to i přes o něco málo vyšší riziko poruchy. Fakt je, že já zatím žádný problém s Hall nemám. Snad to nezakřiknu. Fakt je, že tomu nedávám tak zabrat jako ty. :)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 03.08.2012
                        Autor: Robikl
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Výběr elektrokola2

                               

                          V UK to máme 1.4 a 1.6 na straně zatížení a 1.1 na straně materiálu :-)

                          Projel jsem celé MagicPie forum, s Hally obecně problémy nejsou, mizivé procento.

                          Problém, který je konstrukční, je kabeláž k Hallům u MagicPie. Ty kabílky jsou pohromadě, pět Hallů a tři fáze, slabě izolované, prostě šetří se na všem. A tak není problém drbnout kabel, narušit izolaci a když se potká hall s fází je šlus.

                          Dalším slabým místem je ta samotná řj - drátky halabala přes sebe, když si nedáš pozor a narveš to do krabičky a náhodou do toho pustíš větší proud a kabílky se zahřejí a hall kabílek se dotkne silového , a prd, a zase je to v čudu.
                          Kelly jednotku jsem koupil, ale tlačen časem jsem ji nezapojil, nezvládnul jsem to. Budu se muset ještě trochu učit.

                          Teplotní čidlo mě vyhovuje, i když s tím Cycle Analystem se chovám k systému mnohem rozumněji.
                          Přehřál jsem to jen jednou - v Ústí - stoupání od Labe nahoru na nějakou tu Terasu mebo jak se to jmenuje, taky ptákovina.

                          Dojedu do Ústí kde měl být kemp, nenašel jsem ho, tak na net a nejlevnější hotel, a já blb kvůli stokoruně jsem málem uvařil celej stroj, protože jsem si nevšimnul, že to je někde na vrcholku toho kopce. Tak jsem ten celej kombajn asi 3 kilometry tlačil do kopce.

                          Kdepak, raději předimenzovat jak kabílky, tak jednotku tak BMS :-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 03.08.2012
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Výběr elektrokola2

                                 

                            UK jako Spojené království? Pracuješ pro královnu, jo? :)

                            Cycle Analist je dobrej, ale trošku je to mrcha velká. Tak jsem to přehodil na to druhé výkonnější kolo, kde to neva, že to dělá ostudu. Na to první jsem šoupl Speedict a jen při zastaveních se přes mobil mrknu kolik jsem projel ampérhodin atd. Nějak se mi postupem času čím dál více líbí minimalistická řešení. :)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 03.08.2012
                            Autor: Robikl
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Výběr elektrokola2

                                   

                              Jo, ale nemám povolení zabíjet.

                              Díky intetnetu většinu času sedím doma v Perle, a server je v Leedsu. Zázrak technologie.

                              Speedict jsem měl asi dva dny. Pak jsem to přepóloval, vyšlehnul z něj blesk, zasmrdělo to a přestalo fungovat. Teď už to mám zařízeno tak, že přepólovat nemůžu.
                              Zkušenost za 2500.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 03.08.2012
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Výběr elektrokola2

                                     

                                Stane se. Teď jsi jistě napájel konektory, které se nedají přepólovat. :) Je fakt, že když člověk cokoli u elektrokola zkratuje, tak to jsou docela blesky a často teploty, že se taví kov. Od jisté doby už mám z toho důvodu zvlášť pojistku pro napájení řídící jednotky a zvlášť pojistku pro osvětlení. Levná věc, ale fakt potřebná pro všechny případy.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 03.08.2012
                                Autor: Robikl
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výběr elektrokola2

                       

                  Batérie jsou takový fujtajblový. 5-10A je hodně velký proud, musíš počítat s vnitřním odporem baterie, což ti skutečně využitelnou kapacitu sráží;
                  při menším průřezu vodičů může hrát roli i odpor vodičů a tedy ztráty jak ve vedení tak v motoru.
                  U všech spotřebičů s trošku významnějším odběrem - pokud si mohu vybrat - preferuji větší napětí a menší odběr proudu, to platí i pro vysílačky, GPS, světla apod.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.08.2012
                  Autor: Joe-CUBE
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Výběr elektrokola2

                         

                    Kabeláž bych předpokládal přiměřenou, nebo alespoň na hraně (šetřit se přece muší :-)
                    Mě ale zarazil ten trojnásobný proud místo dvojnásobného

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.08.2012
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Výběr elektrokola2

                           

                      Jasně, pitomost, dvojnásobný - neumím počítat :-)

                      Kabílky jsem objevil v OBI, měď, 4mm v průměru, snad reproduktorový, tam slabé místo není.

                      Odpory budou asi ještě ve spojích - vyházel jsem všechno co je na cestě od baterie k jednotce a není potřeba ale i tak vložením Cycle Analystu mám další dva přechody.

                      Na můj vkus slabý je kabel od motoru k jednotce - ten se hřeje - to znamená místo aby jel vytápí okolní krajinu. Motor samotný se nehřeje ani když dostane zahulit.

                      Asi překabílkuju vedení k motoru taky na ty macky z mědi.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 03.08.2012
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Výběr elektrokola2

                             

                        Ty kablíky fází k motoru jsou fakt slabé. Taky ej budu měnit.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 03.08.2012
                        Autor: Robikl
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výběr elektrokola2

                     

                To je pravda, přes to třeba SunStar je taky na 24V a rozhodně jede dobře. Myslím, že ti Japonci vědí, co dělají, když tam mají 24V. :) Na druhou stranu pravdu máš v tom, že u přímých motorů by se to na 24V většinou fakt moc nedalo.

                [ Zpět ]
                Datum: 03.08.2012
                Autor: Robikl
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výběr elektrokola2

               

          No asi to je fakt spíš na individuální stavbu. A možná bude i dobré se smířit s normálním kolem s odpruženou přední vidlicí plus pantografová odpružená sedlovka. Motorizace asi je otázka financi... Dost je dáno tím, že chce akcelerátor. Z toho fakt pak vychází nějaké Crystalite nebo to co prodává e-pohon. A nebo klidně i Cyclone. Stačilo by 360W protože využije převody. V případě nízkého nástupu by se to dalo zespoda...

          [ Zpět ]
          Datum: 02.08.2012
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výběr elektrokola2

                 

            O Cyclone jsem vážně přemýšlel, ale Agilka co na tom jezdí (koukni na vlákno s motorem cyclone).mě trochu odradil. On zrovna má skládačku.

            Píše, že je to technicky náročnější - 2 řetězi, hlídat souososz ale hlavně mě dostal tím, že mění řetěz po 1000 km, to se mi nechce.

            Středovej pohon ale musí být efektivnější.

            [ Zpět ]
            Datum: 02.08.2012
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výběr elektrokola2

                   

              Je to tak. Ten druhý řetěz se mi taky osobně moc nelíbí, ale dalo by se i to... Pro mě je ale horší jak se to ovládá. Tedy, že ovládáš plyn rukou. To by mě konkrétně na kole do terénu docela štvalo. Nemůžeš ani chytit rohy a nebo zamávat na nějakou holku.

              [ Zpět ]
              Datum: 03.08.2012
              Autor: Robikl
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výběr elektrokola2

                     

                Na to je dobrý tempomat i když v terénu jej moc neužiješ.

                [ Zpět ]
                Datum: 03.08.2012
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výběr elektrokola2

                     

                Mnohem hůř, když jedu dlouho s přípomocí, začíná mě brnět ruka z té strnulé polohy, jakmile šlapu, můžu páčku pustit a protřepat pravou ruku. To by ten tempomat mohl pomoci řešit.

                Kvůli tomu jsem taky použil nejjednoduší páčkové řazení na pravé straně - mnohdy řadím levou rukou. Asi by to chtělo nějaké integrované řazení otočné, jedno pro přesmykač i přehazovačku a dát to nalevo všechno.

                Další věc na kterou jsme si vzpoměl. Magic Pie umožní instalovat jen 6ti kazetu na zadní kolo s motorem. Prý se za použití brutální síly dá osadit i 7 kolečko.

                Pan Pospíšil s Crystalite mi potvrdil, že na Crystalite jde namontovat v pohodě osmikoleko a s použitím brutality devítikolečko.

                Taky důvod k zamyšlení při výběru motoru.

                Vůbec, ještě jsme ani neřešili jestli přední nebo zadní motor, já bych kolegyňi doporučoval zadní z mnoha důvodů, ale vím že Bob spolehlivě jezdí na předním. Tak co vy na to?

                [ Zpět ]
                Datum: 03.08.2012
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výběr elektrokola2

                       

                  No tady se s tebo neshodnu, já preferuji přední z důvodů optimálního roložení váhy i když u mně se o optimalizaci nedá hovořit. Jo a matky mám fest dotaženy :-)))) Tak znova, ja přetěžuji zadek tak motor prferuji v předu. U člověka vážícího 70kg to bude jedno.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.08.2012
                  Autor: Bobbob
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Výběr elektrokola2

                         

                    Já letěl na hubu celkem třikrát, poprvé, jak jsem popisoval v blogu to bylo docela veselé. Podruhé už méně, ale zase to byla jen moje chyba - on ten motor umí reverzi - tedy zpětný chod. Ten se přepíná u Magic Pie tlačítkem na ovládacím panelu. Když poctivě pospojuješ všechny kablíky do jednotky, zapojíš si i reverzi. To jsem ovšem nevěděl. V rukavicích jsem za jízdy nečekaně zmáčknul čudl, přední kolo se rázem začalo točit dozadu a právě jen to že byla zima, já byl obalenej do teplýho s kulichem a kapucí mě zachránilo před větším úrazem.

                    Potřetí jsem letěl, když z neznámého důvodu (zřejmě kvůli poškozeným Hallům) se mi přední kolo zastavilo z vrčením samo, když jsem sepnul brzdy a rekuperační brždění. To bylo nejhorší, ohnul jsem vidlice, zničil tablet, potlouk se ale hlavně jsem šel na držku u nás na hlavní před kostelem a za mnou tři metry zabrzdil náklaďák. Kdybychom oba jeli rychleji, já bych letěl možná dál, ale on by nedobrzdil. V hoších následcích zabránila jen skutečnost, že jsem měl zapřaženej vozík tak jsem se přelítl řídítka ale kolo v podstatě jen lehlo..

                    Dá se říci, že pokaždé to asi byla moje chyba, ale pokračovat ve stejném stylu jsem už nechtěl, a motor šel dozadu.

                    Obecnbě se nedoporučuje silné motory mít v předním kole, a já toto doporučení mohu potvrdit. To neznamená, že by to to nešlo, spousta lidí jezdí s předním motorem, jen pro mě to není dost "sichr" :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.08.2012
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výběr elektrokola2

                       

                  Co se týká toho plynu, tak dá se to řešit PAS senzorem na středu šlapání. Fakt je, že moc přesně se s tím výkon regulovat nedá. Na přesnější regulaci by to muselo snímat nikoli frekvenci šlapání ale moment na středu šlapání. Takže řekl bych že ten frekvenční PAS je řešení pro menší výkony, kde je jedno, že do kopce to dá plný výkon. Další možnost je určitě ten tempomat, jak to ta jednotka magic docela dobře umí. No a u crytalyte mají něco podobného kde je plus a mínus a přidáváš a ubíráš. To ej taky myslím v pohodě.

                  Pokud jde o to jestli motor vepředu a nebo vzadu, tak já mám v prvním kole motor vepředu a samozřejmě to má výhody i nevýhody. Tím, že mám vzadu planetovou převodovku, tak ono ani jiné řešení u tohohoto kola nepřišlo do úvahy. Výhoda jistě ta, že výkon se přenáší jak na přední kolo od motoru tak na zadní kolo od cyklisty. Docela výhoda je na měkčím povrchu, že to aktivní přední kolo se tak nějak snaží vyhrabat namísto toho aby se bořilo. V případě těžkého přímého motoru je to myslím problém u odpružené vidlice. Čekla bych že to kolo když je těžké tak prostě nebude tak dobře odskakovat a kopírovat terén. Těžko říct. Shrnul bych to asi stejně jako ty, ež pro větší výkon dát motor raději dozadu. To že při umístění akumáltorů na nosiči je pak kolo těžší na zadek je sice pravda, ale stejně výsledné těžiště pak je stejně hlavně o jezdci, který je daleko těžší než kolo. Těch 5 kilo na nosiči zase není takový problém.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.08.2012
                  Autor: Robikl
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výběr elektrokola2

                       

                  Jinak to sedmikolečko je pádný argument. Já se taky musel zatím spokojit s šestikolečkem. Ale ono je docela fakt, že na elektrokole se stejěn jezdí spíš na těžší převody. Z toho důvodu i přemýšlím o větším tácu. Fakt taky je, že se na elektrokole zase tak často ani neřadí. Díky motoru se člověk rozjede i s těžším převodem.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.08.2012
                  Autor: Robikl
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Výběr elektrokola2

                         

                    Tady je to nejslabší místo co se týče spotřeby, alespoň jak jsem vypozoroval.

                    Rozjezdy. Lepší je zařadit lehký převod a mocně motoru pomáhat, jinak při těch rozjezdech se vytluče nejvíc proudu zbytečně. Stejně tak s řazením - taky jsem jezdil rychle na nejtěžší převod prakticky pořád.

                    Na Analystu vidím, jak moc příšlapem dokážu pomoci, a tak raději řadím, z Nové Živohoště nahoru jsem dokonce řadil i menší tác. Horský si s sebou vozím jako závaží :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.08.2012
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Výběr elektrokola2

                           

                      To je pravda, že při rozjezdu když člověk přidá plný plyn, tak tak trošku mrhá energií, protože to ten motor má nejmenší účinnost. Ale zase tak často se člověk nerozjíždí. Horší je hodně prudký kopec, kde to kolo zpomalí. V mém případě to jsou kopce třeba nad těch 10%. Takže tam klidně jdu ze sedla a makám, ať to jede rychleji a netrápí se to. :) Ono tím, že člověk vyjede nahoru podstatně rychleji, tak to celkem i vydrží trošku víc máknout, než by to musel odmakat bez motoru.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 03.08.2012
                      Autor: Robikl
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výběr elektrokola2

         

    Díky všem za diskuse, rady i technické poznámky v jednotlivých příspěvcích. Vážně jste mě zlomili :-) Sama mám ve zvyku kupovat si spíš kvalitnější než levné věci, ale pokud zvážím cenu vámi doporučovaného lepšího e-kola, tak už se fakt dostávám ke skútru a teď jsem opravdu hodně na vážkách: skútr má pro mne nevýhody v parkování (venku by byl asi hned pryč a do bytu ho nedám) a jednoúčelovosti (když dojde šťáva, je to akorát přerostlý těžítko). Kolo je v těchto ohledech variabilnější a univerzálnější. Na druhou stranu - mít kolo za 40 nebo 50 tis., něco takovýho nenechám (ani se zámkem) v lese u stromu, když budu chtít jít na houby (a bez nějakého vozítka se tam zase nedostanu). Když půjdu někam dál na kešky - totéž.

    Opravdu jsou ta běžně nabízená takové shity? Já vím, nejspíš je to všechno samá Čína, což mluví samo za sebe. Ale na druhou stranu, když na něčem takovém jezdí půlka Asie... :-)? V čem jsou největší problémy? V kolech samotných (např. praskání rámu apod.)? To bych nerozchodila. Nebo v elektrických komponentech? Ty jsou stejně výměnné a počítám, že tak jednou za 3-4 roky je to stejně zralé na generálku, ne?

    No prostě zmatek v hlavě :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 05.08.2012
    Autor: Ita
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr elektrokola2

           

      Když postavíš kolo dobře, vejdeš se do těch 30-35 tisíc. Drahá je jen baterie, a ta je také slabým místem všeho.
      Jinak, když to bude profesionálně postavené a složené, nic se na tom zvlášť nesype, je to jen kolo s motorkem, nic víc jiného.

      Bob najezdil mnohem víc, já letos asi 2000 km a dělal jsem s tím fakt bikule, které ty nikdy dělat nebudeš.

      Nebál bych se toho.

      Z Číny je všechno, i kola vyrobená v Anglii nebo SRN. Jezdí na tom miliony lidí a nejen v Číně, tam problém není.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.08.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr elektrokola2

           

      Tak pokud necháš u lesa stát i obyčejné kolo za 8000 tak ti ho stejně ukradnou. Totéž platí zda máš elektro za 20 nebo 40 tisíc ukradou ti ho vždy když budou mít možnost. Já když jdu jen do obchodu tak ho mám zajištěné zámkem a i elektronikou.
      Problém není v rámu kola, v motoru jen částečně, problém bývá baterie. U levných šuntu je i baterie šunt. Od kámoše který si takovéto kolo koupil slyším jen samé nářky, vše je atypické a těžko se shánějí náhradní díly. Bohužel za kvalitu musíš zaplatit, to už jsem se poučil jelikož jsem šel podobnou cestou jako ty a stálo mně to nějakých skoro 30 tisíc. Je to jen na tvém zvážení.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.08.2012
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr elektrokola2

           

      Ještě mě nspadlo, jestli jseš z Prshy nebo okolí, ozvi se mi, domluvíme se a nechám tě na tom krámu project, ať víš co se dá čekat

      [ Zpět ]
      Datum: 05.08.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výběr elektrokola2

         

    Ahojte všichni,

    tak doktorka mi kolo zatrhla, tak se to vyřešilo samo... A to už jsem díky vašim radám a tipům konečně začala mít trochu jasněji. Ach jo. Ale díky za všechny názory a dobré rady :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 11.08.2012
    Autor: Ita
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr elektrokola2

           

      A co tříkolku, tu taky nesmíš?
      S Pavlem ([email protected])http://pollok.rajce.idnes.cz/
      by ses určitě domluvila na rozumné ceně a pak by stačilo jen elektrifikovat.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.08.2012
      Autor: Papji
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výběr elektrokola2

           

      Ahoj. Rada zní najít jinou doktorku, co ti to povolí. :)

      [ Zpět ]
      Datum: 11.08.2012
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výběr elektrokola2

             

        Oni by furt něco zakazovali, kdybych se měl držet těch diet co.mi předepisují na dnu, musel bych mít čtyři žaludky jak hovězí dobytek :-)

        Mám na ně fintu, nahlásím, že jsem silnej kuřák, ranhojič mi kouření zakáže a tím se uspokojí a mě je to fuk protože poslední cígo jsem vyhulil na půl s Ondrou ve 14 letech.

        [ Zpět ]
        Datum: 11.08.2012
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výběr elektrokola2

               

          Pokud doktor nepozná, že nejsi silný kuřák, tak je zbytečný k němu vůbec chodit, co jiného by potom mohl poznat co ty sám nevíš? :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 11.08.2012
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?

Hledám: Parťáka nebo parťačku

28.11.2016
Hledám parťáka nebo parťačku na silniční kolo Teplice a okolí. Už mě nebaví jezdit pořád sám. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

86 cyklistů (6 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016