E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

Zdá se, že si za to můžu sám, že navházím řešení, kterým je lépe se vyhnout.

Tex po zklamání z malého dojezdu na jednu baterii motoru Magic Pie 1000W jse se rozhodl na to jít jinudy. Pořídi jsem u e-pohonu motor s volnoběžkou, ě50 W, eurokonformní.

Motor jsem bez problému nainstaloval, jednotku přeprogramoval, všechno běhalo jak má. Po krátké projíždce po okolí asi 25 km jsem byl nadšen. Chová se to jako kolo, kde ti někdo pomáhá šlapat, když chceš.

Tedy narozdím od Magic Pie kdy jsem všechno rval na nejtěžší převod, s tímhle motorem se musí řadit a fest, převody fungují, motor neprotestuje - tedy pokud nese pouze mě a baterie.

Dnes ráno jsem vyrazil na pokusnou trasu na Slapy, a dopadlo to katastrofálně. Při zapřažení vozíku o celkové hmotnosti cca 40kg bylo znát, že motor táhne vozík, a já zbytek - nic proti tomu, to jsem čekal. Horší je, že u Magic Pie se přehřívala pouze řídící jednotka, u tohohle motoru se přehřívá přímo motorek.

Není pomoci, na to aby to táhlo vozík, i s mohutným příšlapem, to stavěné není. Na cykloturistiku nevhodné - tak zní můj verdikt.

[ Zpět ]
Datum: 30.06.2012
Autor: Jindra8526
  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

         

    Ta reklama co mi schovává napsaný text a dost věcí píšu poslepu mi poměrně dost znesnadňuje kontrolu napsaného, na Androidu 2.2. Je to nepříjemné.

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2012
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

         

    To jsi zase objevil Ameriku :-)
    Ono taky když už chceš tahat těžké přívěsy, tak se taky musíš pořádně opřít do pedálů a ne jen točit heftem

    [ Zpět ]
    Datum: 30.06.2012
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

           

      To nepomůže, zabíral jsem fest, možná by to zvládlo utáhnout lehounkou dívčinu, ale stejně mám dojem, že se to po hodině, dvou přehřeje.

      Na vozejk to není, pokud v něm nevozíš seno.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.07.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

         

    Dej ještě jeden motor 250W na vozejk a máš po problému. A nebudeš sebou muset tahat velkej motor, když náhodou pojedeš bez vozejku.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.07.2012
    Autor: HonzaK
    Hodnocení: +7 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

           

      Zkusím ten středovej motor od Cyclone, ale pustím do toho minimálně 500W.
      Nevím jak bych ten dvoukolák vyřešil, abych tomu dal motůrek, ale dobrej typ to je.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.07.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

         

    Ale nerad bych aby to vyznělo, že to zavrhuji zcela, jen to prostě není na zátěž.

    Vídávám po cestě páry, kdy namakanej bourák razí vzduch a za ním vlaje křehounká dívčina a jen klepe nožičkama na lehkém převodu, tam by takovejhle motorek mohl tu holčinu slušně emancipovat a srovnalo by jí to s bourákem krok, naprosto ideální použití, nebo pro lidi co z jakéhokoliv důvodu kolo neušlápnou a chtějí se project.

    Na dojíždění do práce v kopcovitém terénu bych volil silnější

    [ Zpět ]
    Datum: 01.07.2012
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

         

    Víš o nějakém 250W motoru, který by neměl konstrukční omezení na 25km/h? Mám dojem že u těchto motorů nevyplývá omezení ze zákonů, ale z celkových rozměrů, které neumožňují jet rychleji.

    [ Zpět ]
    Datum: 01.07.2012
    Autor: Hrabosh
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

           

      To tak není, pokud nenastavíš v řídící jednotce omezení rychlosti, můžeš s motorem drandit rychleji v pohodě, i s toule potvorou, když to rozhulíš po rovince nebo z kopce a pomůžeš tomu pedálem, pojedeš - tedy já jel - 35. Ten motorek, když není nastaveno odpojení v 25 km se točí klidně rychleji (záleží taky na průměru kola). O rychlost ale nejde, problém je v tom rychlém přehřátí, pokud motorek jede dělší čas na plnej ceres.

      Motor bez vonoběžky - Magic Pie, se hřeje, když ho okouříš a zatížíš, ale ne takhle katastrofálně.

      Správně - tedy nevím jak u nás ale v Německu - ten motorek má vypnout v 25 km, rychleji si klidně jeď, ale šlapíním. Zárověň má být ovládán nikoliv plynovou páčkou ale pedálovým asistentem PAS - tedy motor se točí pouze poku cyklista šlape. Další věcí je, že motor se má odpojit při stisknutí brzdy, to právě proto, že ten PAS má prodlevu a někdy by to mohlo udělat pěknou paseku. Poslední omezeníá je, že má mít jen 250W.
      Takhle vypadá elektrokolo - pedelec.

      To co jsem postavil a zavrhnul, jako nepoužitelné na cesty by mohlo všechno tohle splňovat, monstrum na kterém jsem jel do Francvie nešplnilo jedinou podmínku. Kilowat, bez omezení rychlosti, brzdy bez odpojování a ovládané plynovou páčkou.

      Bez zátěže to je opravdu docela tryskáč, pod zátěží to žádnou extra rychlost neudělá, jel jsem v průměru tak 27 km/h. Nebezpečná síla výkonu se vytluče do táhnutí vozejku.

      Ve čtvrtek jsem s tou odlehčenou potvorou jel, a předjel jsem namakanýho bezmotoráče na galuskách, že jen čubrněl a hodně se mě snažil doject, ale nedal to. Když je to lehký a oroštuje se to, žádný cyklista není schopen podat 1000W plynulého výkonu, a k tomu ještě pár watů přišlápnu.

      Kola se středovým pohonem s Cyclonem dokážou lítat 80 km/h, a to musí být už skoro o život.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.07.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

             

        Co jsem četl, tak právě s ohledem na průměr motoru, by u malé 250W verze měla být vyšší rychlost pro ten motor fyzicky nemožná (vysoká frekvence, velké přehřívání etc.)

        Občas o tom uvažuji, urychlit se cestou do práce. Ale když jezdím po rovině přes 25 už teď... Takže jsem na to zatím vždy rezignoval. No jestli to máš ozkoušené, že to funguje a při vyšších rychlostech, zas o tom budu uvažovat.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.07.2012
        Autor: Hrabosh
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

               

          Mám vyzkošenou tu kilwatu s Magic Pie, funguje to, ujedeš každýmu ale počítej s dojezdem 25-30 km.

          Ale věřil bych BobBobovi, ten Crystalite bude o dost lepší protože bez Hlallů co odejdou vždy, když motor dostane za uši. Kdybych misel xenně jezdit do práce volil bych kilowatový elektrokolo. Můžeš si fskt zasportovat když chceš, ale když si nàhodou uděláš výron kotníku nebo narauíš koleno, těch 25 km tě to uveze jako moped aniž bys musel šlápnout.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.07.2012
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                 

            Na zadním kole chci mít z mnoha důvodů planetovou převodovku.

            Takže zbývá přední kolo a dávat tam více než 350W je podle všeho o hubu. Také tam chci dát něco s volnoběžkou a nechci aby to moc vážilo. Když zdechnou baterky, dá se s tím relativně normálně jet. Nehledě na to, že potřebuji aby to zůstávalo obratné, což se s velkým a těžkým motorem nepovede.

            Jde mi o dlouhé rovné úseky podle vody na kterých se dá jet třeba 40, ale když nechci vypadat jako uštvaná myš, musím jet pomaleji. Do kopce by se mírná pomoc také občas hodila.

            Dojezd neřeším, víc než 15km na jednu cestu jezdím vyjímečně (a s lehkým motorem není problém jet nějaké úseky bez něj).

            [ Zpět ]
            Datum: 01.07.2012
            Autor: Hrabosh
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                   

              Do předního kola motor nedávej, pokud bude mít víc než 250 W. Několikrát jsem plachtil přes řídítka, měl jsem dva kilowatové motory ve předu, než jsem pochopil, že je to fakt o hubu. Prej se to nestává, jen vyjimečně když se potkají drátky Hallu s fází. Mě se ta vyjimka stala 4x. Nebyla to cgyba motoru, ale drbnul jsem drátek, a to hned 4x.

              Teď mám motor v zadu, vejde se tam jen 6kolečko, ale s Magic Pie jsem neřadil. Když to neutáhne nejsilnější převod se šlapáním, slezu, vefu a pomáhám si motorem abych nevlek ten vozejk sám.

              Bez vozejku se ti nestane, abys s kilowatou pid zadkem musel řadit nebo slejzat z kola.

              Dopředu silnej motor nikdy!!!

              [ Zpět ]
              Datum: 01.07.2012
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

             

        Do minulého měsíce jsem měl taky jen 250W a celkem to ušlo až na to že vydržel jen jednu a pul sezonu asi 7500km a pak se odporoučel do šrotu. Faktem je že se nikdy nepřehříval i když dostával pravidelně záhul. S bateriemi to bylo podobně, jedna 10A/36V vydržela 120x nabití a pak jeji kapacita byla poloviční a 16A na tom byla ještě hůře jen 60x nabito. V současné době mám sanyo li-mn 10A a druhou 18A tak snad to bude lepší. Motor mám Crystalyte HT 2525 250-2000 W, přední a zatím spokojenoast jen se musí dávat pozor na proudové odběry hlavně když mám zapojenou 10A baterii. Tak že konstatuji že motor 250W je slepá cesta do které jsem nevědomky investoval asi 25000kč. Doufám že jsem se dostatečně poučil a to HT vydrží aspoň 10násobek.

        [ Zpět ]
        Datum: 01.07.2012
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

               

          To si měl jen Lionky a ne Lipefo4?

          Zajímalo by mě jak se ten Crystslite chová když ho fakt fest zatížíš, až mu dáš za uši dej vědět prosím, taky to chci zkusit.
          Pokud jde o prachy vyhozené na experimenty, radši nemluv.

          Možná jsem objevil Ameriku jak píše Lelek, ale jdyby mi někdo napsal někde tady na foru - 250W pod zátěží uvaříš ať šlapeš jak šlapeš tak bych mu věřil a ušetřil 4 litry.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.07.2012
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                 

            Tak ja to již zkusil na plný výkon s mou váhou 130kg + baterie, bagly, kolo, a motor tak 40kg.
            Spotřeba byla 25A a rychlost 40km/h bez šlapání.
            Tento HS je na rychlost, do kopců a na tah je lepší HT ale jeho rychlost je jen 25km/h.
            lipol a life to jsou těžké a rozměrově velké baterie ty li-mn sanyo jsou rozměrově malé a lehké, ta 10A váží 2,5kg a ta 18A 4,2kg, navic nepotřebuji balancery jelikož de dorovnávají samy chemicky.

            [ Zpět ]
            Datum: 01.07.2012
            Autor: Bobbob
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                   

              Kolik ta sranda stojí. Já potřebuju tak 50 - 70 Ah, ne nutně v jedné baterce, spíše ve třech, aby to šlo dobíjet simultáně.

              Rychlost neřeším, chci aby se to pod zátěží nepřehgřejvalo, řídící jednotka Magic Pie je opejkač topinek, a byl na ten krám spoleh. Ty baterie hsou zajímavý, moc tomu nerozumím ale nagooglil jsem 20 Ah v 48V s váhou zhruba 13 kg, kem 20ti tisíc. To je fest darda. Mám 3 lipefo4, 3 x 6,5 kg, každá po10 Ah, lehká 18ka nebo dvě, k té mé trojce, by se mi šikla.

              [ Zpět ]
              Datum: 01.07.2012
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                     

                Tak ja osobně kdybych tahal vozík asi by se dalo uvažovat i o olovu které je mnohonásobně levnější ovšem zase ta váha. Pokud neřešíš rychlost tak HT motor by byl vhodný jen nevím jak by ty 10A baterie dlouho vydržely při takových odběrěch a jestli jsou vůbec schopné dodat takový proud (25A). Myslím že se dají zatěžovat tak 16A dlouhobě což by asi i stačilo.
                Pro mně není problém ty hodnoty dodržet jelikož mám cycle analyst kde sleduji odběry. Hlavně když jedu na tu 10A tak to musím krotit jinak bych ji mohl zničit.

                [ Zpět ]
                Datum: 02.07.2012
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                       

                  Ještě pár poznámek, když jsem měl obutí 26x1,5 tak jsem měl průměrnou spotřebu na 1km mezi 5,5 až 6,5 Wh, nyní mám 26x1,75 a spotřeba se zvýšila na 8,8 až 11 Wh na 1km. Jinak se snažím šlapat tak abych měl spotřebu 1A na 5km což se vždy nedaří. Tak že na tu 10A najedu tak 40km a na tu 18A 70-80km. Šlo by to i více ale necucám je až do dna.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.07.2012
                  Autor: Bobbob
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                         

                    Na Cycle Analist čekám, pošta nějak nefunguje jak by měla. nebo co. Uvidím co se tam vlastně děje.

                    Mě vychází 10Ah na 20 - 25 km, víc jen dlouho z kopce. Tedy swpotřebu mám tak 2x vyšší než ty.

                    Jezdím na 28x1.4 Schwalbe Marathon Plus, diskutoval jsem to tady, měl jsem je zcela histě podhuštěný a tak mi vydržely nějakých 1800 km. Náš cykloprodejce tvrdí, že to ale u elektrokol je normální, že prostě ty pláště dostávají mnohem větší záhul než od cyklisty a navíc jsou víc zatížené, že prý příští týden má dostat nějaký specielní pláště na e-kola, tak jsem zvědavej, co to bude.

                    Olovo je nepoužitelné - strašná tíha:
                    http://www.elektro-michal.cz/olovene... vybíjecí proud neuvádí.

                    Stejně mě to nějak nehraje - podle toho co si pamatuju ze školy máš výkon tedy 16*48 = 748W, theoretických. Na kilowatu potřebuju vybíjecí proud 20,83 A.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 02.07.2012
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                           

                      Ja mám celkem 10+18A=28x36V=1008Wh teoreticky bych na ně měl najet asi 100km při spotřebě 10Wh na 1 km ale vzhledem k tomu že mám tak 8Wh na 1km je to více. Až budeš mít analyst tak uvidíš sám jaké hodnoty naměříš. Mám udělané tabulky v excelu kde mám jasný přehled o najetých km a spotřebě včetně počtu nabijecích cyklu, poku budeš mít zájem mohu ti poslat k nahlednutí mejlem.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.07.2012
                      Autor: Bobbob
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                             

                        To bys byl hodnej, nemusel bych nic vymýšlet a ppoužiju tvoji excel šablonu - jsem na [email protected]

                        Možná, žže by nám nákoláci měli zřídit vlastní rubriku elektrokola/motokola - abychom nedráždili obyčejný bezmotoráče :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 02.07.2012
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                               

                          ozvi se mi na [email protected] ta tva adresa nefunguje

                          [ Zpět ]
                          Datum: 02.07.2012
                          Autor: Bobbob
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                     

                Není na dlouhé výlety lepší benzínový motor HONDA gx 35 výkon 1kw? Jasné nevýhody - hluk, nepěkný převod válečkem na plášť (muselo by se najít jiné řešení). Pro e-kolo je plus tichý chod, můžu v klidu do lesa. Někdo jistě namítne - ekonomika provozu, ale s propočtem ve prospěch e-pohonu bych byl opatrný s ohledem na skutečnou použitelnost komponentů. Jak jsem již psal, zkusím také Cyclone , ale kapacita bat.mě nepustí dál, než 50km, a náhradní nechci vozit.

                [ Zpět ]
                Datum: 02.07.2012
                Autor: maratonec
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                       

                  Viděl jsem někde tu hondu namontovanou tak, že to měl zpřevodovaný řetězem z motoru na zadním nosiči, na zadní kolo zleva, zřejmě použil úchyty na kotoučovou brzdu a na ně přidělal ozubené kolečko.

                  Inzeroval to jako přestavbu co udělá, na mail ale neodpovídá, zkusím někde najít link.

                  Ten převod třecím válečkem je brutalita.

                  Cyclona až na podzim, protože mám 48V baterie jdu asi do tohohle:

                  http://eclipsebikes.com/chainwheel-1200-watt...

                  Jen mě vystrašili s tím řetězem, že budu muset použít nějakej fakt dobrej a stejně tak přehazovačku, že prej to má takovou sílu, že ten řetěz bude likvidovat fest.

                  Nerad bych zase na sobě dělal pokusy, nechám si poradit.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.07.2012
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                         

                    Vidím z Roztok: http://www.cyklovidim.cz/pridavne-motory-pro...

                    Fakt mě srali (a serou) maníci co mě předjíždějí na skládačkách na cestě z Roztok do Prahy.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 02.07.2012
                    Autor: Hrabosh
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                           

                      To byl jinej, já ho někde snad najdu, vypadá to profesionálněji.

                      Pořiď si nějakej ze "stealthů" třeba Bombera:
                      http://www.stealthelectricbikes.com.au/bomber.html

                      4.5 kilowaty, 80 km/h rychlost a přitopm tichounce jak vítr :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.07.2012
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                           

                      Také jedna možnost.
                      http://bimoto.pl/index.php?s=1&l=en

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.07.2012
                      Autor: maratonec
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                           

                      Musíte se víc snažit, pane správče;-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.07.2012
                      Autor: Joe-CUBE
                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                         

                    Řetěz u mě asi problém bude, na devítikolečko zkusím CAMPAGNOLO C9. Ani to nemusí stačit, lepší je osmikolo a širší řetěz.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 02.07.2012
                    Autor: maratonec
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                           

                      Možná že je tozbytečně moc převodů, šestikolo by mohlo stačit, a řetěz pořádnýho macka. Ještě mají 3 wheels kit n apřesmíkadlo, ale tam je další řetěz - tady:

                      http://eclipsebikes.com/chainwheel-custom-1200...

                      s 6ti kolečkem to máš pak 18 převodů, to by snad mělo stačit.

                      Analysta jsem právě namontoval a projel, funguje to, jen se musím naučit co, kde a jak a taky to nastavit. Nám verzi 2.25, netuším jakej je proti té 2.23 rozdíl, asi nepatrný.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.07.2012
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                             

                        Verze 2.25 je stejná jako 2.23 jen má nový firmware vice o tom zde http://www.ebikes.ca/drainbrain.shtml
                        Jsou tam i nějaké manuály

                        [ Zpět ]
                        Datum: 02.07.2012
                        Autor: Bobbob
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                               

                          Tak potvrzuji, na 2Ah jsem ujel 12km, ale musel jsem radikálně změnit styl jízdy, jezdím normálně mnohem rychleji, a to na tom ciferníku vidím jak ampéry sviští.

                          Test zatím bez vozejku, když se to hlídá dá se fakt uspořit dost, ale bezmotoráčům tak neujedu :-)

                          Uvidím co s tím udělá vozejk, ale kdybych protáh dojezd na baterku na 30 kiláků byl bych "happey"

                          [ Zpět ]
                          Datum: 02.07.2012
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                 

                            tak ja si hlídám odběr tak 200w a to jedu rychlostí tak 25-30km/h tak že bezmotoráče hravě předjíždím (některé) na ty nadupané sporťáky kašlu

                            [ Zpět ]
                            Datum: 02.07.2012
                            Autor: Bobbob
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                   

                              A k čemu je to dobrý? To předjíždění.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 02.07.2012
                              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                              • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                     

                                jen tak pro zábavu

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.07.2012
                                Autor: Bobbob
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                       

                                  A co je na tom tak zábavnýho, když máš elektropon ? To mi připadá minimálně trochu divné, stejně jako bych měl radost z topho, že tě předjedu na plnohodnotném skůtru.
                                  A jestli tě to fakt tolik baví, tak se někdy pojeď projet s námi, můžeš nás předjíždět jak dlouho budeš chtít, teda než ti dojdou baterky :-)

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 02.07.2012
                                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                         

                                    Zřejmě si nepochopil že občas je nutno předjet pomalejšího jezdce a vzhledem k tomu že u nás jsou cyklostezky dost přetížené potřebuješ akcelerovat což s nemocnýma nohama dost dobře nejde. Jezdím 40let na kole ale bohužel mně postihla závažná nemoc obou dolních končetin a proto mám elektro pohon, kolo je pro mně droga.
                                    To jen aby jsi věděl že to ekolo nemám jen pro srandu.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 02.07.2012
                                    Autor: Bobbob
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                           

                                      Tady jsou, teda byli, všichni pomalejší.
                                      Ale samozřejmě, že nejezdim závody a nepřipadám si jak bourák, když v táhlém kopci zmizím namakancovi, je to jen sranda.

                                      Na dlouhé cestě jde o to, uject 120-150 km denně a nezávodím s nikým, jen sám ze sebou. Ona ta cesta má víc záludností a šlapání je jen jedna z více překážek co se musí zkousnout.
                                      Jsem šťastnej, že díky motorku jsem se znovu na cestování na kole rozpomenul a i když.můj zdravotní hendikep není tak vážný jako Tvůj a za všechno si.můžu sám, jsem rád za tu novou šanci.

                                      Sebrat se, naložit vozejk a valit kam chceš, jak jednou podlehneš, chybí ti to a těžko to vysvětlit klukům co řádí na mtb v lesích, že máš rád asfalt a silnici co vede dodaleka.
                                      A myslíš di, že na ní necháš duši a chcípneš, ale pak to pokoříš.

                                      Ne bezmotoráče ba galuskách, to jen prča, zlomíš to sám v sobě a to má smysl.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 02.07.2012
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                             

                                        lépe bych to nevyjadřil, když dva dny nesednu na kolo tak jsem na umření, v zimě to řeším rotopedem před obrazovkou PC kde si promitám foto z letních výletů

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.07.2012
                                        Autor: Bobbob
                                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                             

                                        To ne Hoffi,
                                        nejsem takovej ouchyl, ono i to sestřelování papoušků po čase přejde.

                                        Já třeba nechápu a to vůbec, jak se dospělej chlap může radovat jako děcko, když nějakej klučina se trefí do branky míčem nebo pukem. A už vůbec pak nechápu ten žal z prohry nějakýho manšaftu. Nepokouším se hodnotit inteligenci ani stanovovat diagnózy, i když u některých je takové z mého pohledu "postižení" velmi silné a doživotní.

                                        Jednoho kluka mého věku to zabilo. Fandil u bedny tak zuřivě, až dostal infarkt. Nevnucuj nikomu z čeho se má radovat a z čeho ne, a nehodnoť.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 03.07.2012
                                        Autor: Jindra8526
                                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                           

                                      Zdravotní důvody chápu a těm rozumím a je jasné, že když člověk moc nemůže, že elektro je jasná volba, ale co nechápu, tak je ta radost z předjetí.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 02.07.2012
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                             

                                        Já ti to půjčím, někdy, myslím že rychle pochopíš o co jde, to jen prča, není to nic zlého, když se nebereš moc vážně.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.07.2012
                                        Autor: Jindra8526
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                               

                                          Zatím tu potřebu nemám a ani po tom nijak netoužím a radost mám úplně z jiných věcí.
                                          Vážně netuším co je na tom prča a humorného. Obráceně to chápu, taky mám určitou a alespoň malou radost, když předjedu elektrokolo, ale už žádnou radost ani potěšení nemám, když dotyčnému dojdou baterky, pak mi ho je docela líto a nechtěl bych být dalších třeba 20 km v jeho kůži.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 02.07.2012
                                          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                               

                                          Vyplašoit papouška vždy rozveselí.
                                          Když kolegové motoráči neumí počítat, ať si šlápnou. Ale myslím si, že to ti lidé.měli pujčený a uvěřili dojezdům z reklamních letáků.

                                          Ti slušnější prodejci alespoň uvedou drobným písmem někde v poznámce s hvězdičkou, že dojezd byl testován na 60ti kolovém jezdci, s pedálovým asitentem nastaveným na nejmenší výpomoc, v rovinatém terénu ve 20 stupních celsia.

                                          Jiní tam prdnou "dojezd až 120 km" a kafka na vypůjčeném pedelecu po 60 kilácích kouká jak zjara, že došla šťáva. :-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.07.2012
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                             

                                        Nebuď suchar, každej máme i jiný radosti než na někoho vybafnout za rohem.
                                        Ale když von se tak krásně lekne :-)

                                        Jiná věc je, že ty si myslíš, že my na těch monstrch jsme pitomci, co jim dojdou baterky 20 km před cíem?

                                        To tu vlastně s Bobem řešíme a on i.kolegyně Klika objevili věc, jak s energií nakládat tak, aby byl dojezd co největší a pod kontrolou. Já třeba vždycky na cestu delší než 20 km s sebou táhnu druhou baterii a tak jsem se naučil poměrně dobře a bezpečně odhadnout dojezd na jednu baterii a nechávám si rezervu.

                                        Počítadlo Cycle Analyst je ovšem chytřejší, ukazuje okamžitou spotřebu i celkovou spotřebu, můžeš opravdu ject úsporněji aniž s větší námahou, chytrá mašinka.

                                        Jinak, zase zásadní rozdíl je mezi motorem s volnoběžkou a motorem výkonnějším bez ní. Na tom s volnoběžkou jedeš jak na kole, motor váží tři kila, máš to i s baterií jako bys jel "natěžko" tedy žádná tragedie. Vyzkoušel jsem si to i s vozíkem, ale ne proto, že by došly baterky ale protože se to přehřívá, jak jsem výše popsal. S motorem bez volnoběžky se taky dá ject, ale váží 7 kilo a to je na rotující hmotě znát a taky klade mírný odpor, což je frustrující víc psychicky než fyzivky namáhavé.

                                        Dvacet kiláků se nespleteš, ale když to s jednou baterií přepálíš, dva -tři kilometry šlapeš a dá se to přežít a je to lekce, brát si s sebou dvě baterie a ujistit se, že obě jsou nabité.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 03.07.2012
                                        Autor: Jindra8526
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                               

                                          Nevím co řešíš, mě je přece úplně jedno kolik a jakých baterek vozíš a co dalšího tam máš a jak šlapeš. Já jsem se jenom ptal co je na tom tak radostného a potěšujícího, když s motorem předjedeš někoho kdo jede jen vlastní silou, teď už to vím a vůbec ti to nezávidím a fakt jsem rád, že nemám potřebu něco takovýho chtít.
                                          No a když už jsme u dojití baterek, tak tři jsem už viděl, jeden to měl určitě 20 km a druhý minimálně 8 a spíš mi jich bylo líto než co jiného.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.07.2012
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                               

                                          Že by v tom byl celoživotní komplex ?? Taky se raduješ z každého předjetí někoho autem ?? Jak že to říkal klasik ..... "jó, lidi jsou různí, ..... blbí a pitomí".

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.07.2012
                                          Autor: Holfi
                                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                         

                                    To nepochopíš, sestřelit papoucha je prostě zábava :-)
                                    Samozřejmě je to brutální přesila a neférovja, ali i tak to potěší, zvlášť když zamaskuješ baterii :-)

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 02.07.2012
                                    Autor: Jindra8526
                                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                           

                                      Máš dojem, že cyklisti mají zatemnělý mozek a že se celkem snadno nepozná elektropohon ? Jestli jo, tak fakt nevím co si o tobě myslet.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 02.07.2012
                                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                             

                                        To víš že t pzná nebo spísš si domyslí. Ale garantuju ti, že pro hodně těch namakanců je to šok. Ověšení těma computetama měří tepovou frekvenci a buhví co a soustředí se na svůj výkon a nejednou prd - vidím to v zrdcátku, je to šok jak když na někoho vybafneš zpoza rohu.

                                        On tě hoch neslyší, když jede auto nebo motorka slyší to, ale e-kolo ne a tak má tak dvě tři vteřiny zmatek jak v domě hrůzy než mu cvakne, o co jde.

                                        Taková dětinská zábava, plašit papoušky, klidně si mysli že jsem debil, mě kvůli tomu nesebetou gáži :-)

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 02.07.2012
                                        Autor: Jindra8526
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                             

                                        prostě si nás nevšimej a nic tě nebude srát

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 03.07.2012
                                        Autor: Bobbob
                                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                               

                                          Ty máš vážně pocit, že mě něco sere? Věř, že ani v tom nejmenším, jediné ale co mě stále udivuje, jak některý lidi hned startujou a chytaj na první našlápnutí. Začínám chápat některé ty mínusy, ale když to někomu pomůže, tak proč ne :-) Trochu uber a vypusť páru, taky pomáhá mokrý hadr, vážně se ti uleví :-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.07.2012
                                          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                               

                                          A třít froté ručníkem :-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 05.07.2012
                                          Autor: Jarda
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                             

                                        musíš rejt do všeho!

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 03.07.2012
                                        Autor: HonzaK
                                        Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                               

                                          To není rytí a určitě ne do všeho, to je jen vyjasňování si pocitu radosti :-)

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 03.07.2012
                                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                     

                                To víš, když táhneš za sebu vozejk a v něm baterie schovaný, motor maskují brašny a vezmeš v sedě bezmotoráče co si do kopce přivstane aby to vyšláp, zkazíš mu vodpoledne :-)

                                Aby namakanýho borce na galuskách předjel strejc s vozejkem je na hlavu. Minulej tejden jsem předjel fakt namakanýho bezmotoráče, a ještě jsem ho při předjíždění pozdravil "ahoj bezmotoráči" aby věděl, že švindluju" přesto zvednul rukavici a řítil se za mnou jako šílenec aby dokázal, že namakanec nějaký elektrokolo udělá. Neudělá, ale držel se kluk fest, všechna čest.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 02.07.2012
                                Autor: Jindra8526
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                       

                                  Tyhle stavy znám s trošku jiným nářadím. Krapet brutálně jsem změnil převody na Babettě. Ostatní babettisti se nechytali a s oblibou jsem dráždil ostatní fichtláky a občas i simsonáře :-) A v obci (tehdy 60 km/hod) občas kroutili hlavou i šoféři aut.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 02.07.2012
                                  Autor: ronda
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                         

                                    Je to klukovina, ale proč občas nebejt klukem.
                                    Pohoršení nad klukovinou nechme vzdělancům :-)

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 02.07.2012
                                    Autor: Jindra8526
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

                                           

                                      Tri kamaradi na tomhle maji postaveneho Karla. A jaka to je panecku literatura. Ted jen musite pockat, az o vas nekdo slavny napise.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 02.07.2012
                                      Autor: Murphy
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • chemicke balancovani?

                   

              Bobbobe, promin, muzes mi vysvetlit / dat odkaz na to chemicke balancovani clanku Sanyo?

              sveho casu to tvrdilo o LiFePO4 i4wifi a byl to podvod (teda, oni se odvolavali na "zmenu pocas vyroby")- prodavali cca12V baterie s (4x3.6V) a tvrdili ze maji vnitrni chem balancovani. Pote co zakaznikum par takovychto baterii odeslo prislo se na to ze jsou to jen 4 clanky v umistene v spolecnem pouzdru. Aby ty Tve Sanya nebyly totez. Viz diskuse Hybrid, podivej se na prispevky ohledne akumaulatorovych motorek.

              [ Zpět ]
              Datum: 03.07.2012
              Autor: cibi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: chemicke balancovani?

                     

                http://www.activeshop24.de/Akkus-fuer... ja je koupil na doporučení známého který je má již 3 roky a ještě mají plnou kapacitu.

                [ Zpět ]
                Datum: 03.07.2012
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: chemicke balancovani?

                       

                  Fakt neuvěřitelný, koukám 48V/34Ah váha jen 7 kilo?

                  http://linergy.yourweb.de/shop/product_info.php...

                  S nabíječkou, vysokoproudová varianta, 50A BMS za 1600 Eur s poštovným?

                  To cenově vychází jak 3 akumulátory 48V/10Ah s nabíječkama koupené u nás, ovšem celková váha 3*6.5 = 19,5 kg, to je safra rozdíl.

                  Budu si muset přišetřit.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.07.2012
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: chemicke balancovani?

                       

                  Bohuzel o chemickem balancovani ani slovo.
                  pokud mohu verit google prekladaci:
                  >>>
                  Die Zellen sind in der Regel driftfrei und benötigen daher keinen Balancer, dies spart Gewicht und Platz
                  >>>
                  Driftu buňky jsou obvykle zdarma a nevyžadují vyvážení, což šetří hmotnost a prostor.
                  >>>
                  tak se opravdu jedna se o spojeni clanku bez BMS, mozna ze se jedna o parovane akumulatory.
                  Alespon ze to ze je to bez BMS prodejce priznava.

                  K akumulatoru ktery ma plnou kapacitu po 3 letech pouzivani Ti mohu jen a jen gratulovat.
                  sam mam skusenost opacnou a drahou (pri jinem pouziti nez je kolo)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.07.2012
                  Autor: cibi
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: chemicke balancovani?

                         

                    K těm použitým Lithium Ion článkům jsem našel tyhle data:

                    http://industrial.panasonic.com/www-data/pdf2...

                    Mám problémek jinej, že rozumím slovům, ale nerozumím o čem píší.

                    Zdá se že levnější packy na stejné bázi prodávají zde:
                    http://www.greenroad.at/shop/Pedelec-Akku-48V...

                    Nemáš Cibi nějakej link, kde bych se mohl v češtině o těch baeriích něco přiučit? Pak už nebude porozumět tomo, o čem je řeč třeba na debatním foru:

                    http://www.pedelecforum.de/forum/showthread.php...
                    kde se tahl evěcička diskutuje.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 03.07.2012
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • cteni o bateriich /1

                           

                      omlouvam se , hrube nestiham...
                      o linky kde jsem se to ucil ja jsem prisel tak alespon jen tak z hlavy. prosim elektrikare o shovivavost a opravu hrubych ci nebezpecnych chyb.

                      Baterie je slozena z clanku - protoze jeden litiovy clanek ma (dle typu) cca 3.6V a potrebujes mit 36/48V - poskaldas je za sebe - do serie -> napeti se scita. viz napr baterka na 3 monoclanky 1.5V , zarovka ma 4.5V)

                      jenze krome napeti potrebujes mit i kapacitu - mnozstvi elektriny , amperhodiny. To dosahnes tim ze radis clanky paralelne - vedle sebe. Napr Tve 10Ah baterie se mohu skladat napr z dvou 5 Ah clanku vedle sebe - paralelne. tehdy se scita kapacita.

                      Takze 36V/10 Ah baterka ma uvnitr napr 2x10clanku- tj 20clanku. (pro 48v to neni tak pekne okrouhle pocitani)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 05.07.2012
                      Autor: cibi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • cteni o bateriich /2

                           

                      do baterky se proud nabiji (elektricka energie se meni v chemickou)- analogie napousteni vany. Bud pomalu a dlouho, nebo rychle a kratce.
                      ano, to je o nabijecim proudu Tve nabijecky.

                      JENZE: kdyz napoustis prudce voda caka ven.


                      analogie : olovena baterka pousti bubliny-vari.
                      (musi, protoze chemie)
                      mirne je to v poradku, silne- baterce to skodi, vytrhava kousky olova z elektrod.
                      Na litovych bateriich toto nevidis, ale funguje to stejne.
                      Pokud ji nabijes rychleji (vetsim proudem), hreje se.
                      Pokud ji prebijis, (je nabita a cpes do ni dalsi proud) dela ji to velmi spatne, muze "bouchnout".
                      Aby se toto nestalo mela by mit litiova baterie (sestava akumulatoru) BMS - battery management system.
                      Tento hlida jak je na tom ktery akumulator podle potreby omezuje proud do jednotlivych clanku.
                      analogie - akumulator je soustava van, no a BMS "privira kohoutky" tak aby se plniily vsechny priblizne stejne resp ty plne aby nepretekly , ale ty poloprazdne aby se doplnily.

                      no a kdyz je vse plne, rekne nabijecce "franto dobry, uz toho muzes nechat"- vypne ji

                      [ Zpět ]
                      Datum: 05.07.2012
                      Autor: cibi
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • cteni o bateriich /3

                           

                      vybijeni funguje opacne - opet "tu vanu" vypoustis. ovsem - neco se ti z te vany odparilo - samovybijeni baterii (pokles napeti v zavislosti od casu)

                      Opet muzes vybijet rychle nebo pomalu.
                      Pri rychlem vypousteni se ti udela vir a hladina nad vypusti poklesne.
                      je to umerne tomu jak velky mas odber v pomeru k kapacite clanku - objemu vany.
                      U baterie poklesne napeti
                      - podle toho o kolik rika se ze clanek je "tvrdy nebo mekky" V datovem listu clanku Sanyo ktery jsi zde linkoval je to obrazek vpravo nahore
                      kde je videt jak s odebiranym proudem klesa napeti. Klesa nejen v zavislosti na tom "kolik toho v clanku zustalo" ale i v zavislosti na tom "zda se dela vir" - tj jak rychle ten clanek vybijis.

                      ty jsi na to intuitivne prisel ze lze ponekud slevit z tempa - vybijet pomaleji- a clanek ma (zdanlive)vetsi kapacitu. (proste chemie nepusti proud rychleji nez muze, takze tam cast energie stratis)

                      bohuzel, muze se ti stat ze vypoustis sice vany soucastne, ale jejich parametry nejsou uplne stejne - nektera se muze vypustit uplne a v ostatich jeste voda je. Problem je ze z prazdne vany "cucnes vzduch" a ve vystupnim potrubi mas bubliny.
                      pokud vybijes nektery clanek driv nez ostatni,
                      nestaci ze mas dost stavy v ostatnich , proste vysledek je zalostny.
                      navic ti vybity clanek po case "odejde do vecnych lovist". opet je ulohou BMS rict "hele mas prazdny clanek , uz z toho nic netahej!

                      [ Zpět ]
                      Datum: 05.07.2012
                      Autor: cibi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • oprava

                             

                        clanek neni Sanyo, ale Panasonic,

                        [ Zpět ]
                        Datum: 05.07.2012
                        Autor: cibi
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: oprava

                               

                          Taky jsem nic nenašel o chemickém balancování tak ani netuším jak to vlastně funguje. Ovšem minulé li-ionky u kterých byly balancery mně odešly těsně po půl roce. Ta jedna byla nabijená něco přez 100xa ta druhá jen 60x. tak že jsem vyhodil po jedné sezoně 20000kč. Ty sanyo jsem koupil na doporučení borce který je má už 3 roky a jsou stále stoprocentní. Pokud mně vykyvou i tyto sanyo pak jdu do benziňáku s řetězovým náhonem na střed za 5000kč. Bohužel už jsem experimentováním projel 70000kč.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 05.07.2012
                          Autor: Bobbob
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: oprava

                                 

                            70 000? To je jeden skútr a mnoho, mnoho plných nádrží ;-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 05.07.2012
                            Autor: ViktorA
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: oprava

                                   

                              Zas tak mnoho ne, ten benzín je čím dál dražší:-(

                              [ Zpět ]
                              Datum: 06.07.2012
                              Autor: Joe-CUBE
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: oprava

                                     

                                Musíš vybrat skútra s maličkou nádrží. Pak jich bude mnoho a mnoho...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 06.07.2012
                                Autor: ronda
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: chemicke balancovani?

                     

                Jmenovité napětí: 36V (10S)
                Nominální kapacita: 18.9AH
                Trvalý vybíjecí proud: 30A
                Okamžitá vybíjecí proud: 30A
                Prodloužená životnost
                Rozměry: 180mm x 164mm x 70mm
                Balancer není nutné, protože buňky jsou drift-free
                Baterie smršťovací zabalené a připravené kabelové
                Silikonové kabely pro vysoké proudy
                Hmotnost: pouze 4020G, včetně propojovacích kabelů a konektorů
                Počet cyklů s doporučenou nabíječkou: až 800

                [ Zpět ]
                Datum: 03.07.2012
                Autor: Bobbob
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

             

        Už to tu někdy bylo.
        http://www.youtube.com/watch?v=Y6o-g7YeC4Q

        [ Zpět ]
        Datum: 02.07.2012
        Autor: maratonec
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

           

      Ahoj, 25 km omezení je dané jednotkou, většinou lze nějak zvýšit,ale podle průměru kola tak nanejvýš na 30-32 km/h. pak to vypne regulátor otáček v motoru, protože jinak by se mohl rozsypat rotor vlivem otáček a odstředivých sil (platí samosebou u motorů s planetovou převodovkou,u přímého by to mělo být skoro jedno). Já u našich kol mám zkušenost že je lepší najíždět do kopce s přípomocí co nejrychleji,snáz to vyšlapeš a ušetří se baterka.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.08.2012
      Autor: e-totem
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

         

    Poslouchej, jake jsi mel napeti? pouzil jsi Tve 48V baterie pro motor 36V? Mohlo to topit take proto.
    Jestli muzes proved mereni proudu.
    Protoze Ti jeste neprisel ten cycle analyst, kup
    si na Aukru bocnik a rucickovy voltmetr (digi se nehodi) a zapoj si ho do privodu. Za jizdy se podivej jaky mas proud. (zapojeni Ti vysvetlim do mailu)
    Domnivam se ze obecne ty motory pretezujes a proto hreji.

    [ Zpět ]
    Datum: 03.07.2012
    Autor: cibi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

           

      Ano, přetěžuju, s tou 250 kou s vozíkem to prostě nejde.
      Analyst dorazil, aj jsem zvládnul nastavit max A, V i rychlost a projel to nalehko s překvapivým výsledkem.

      Na supertěžko až zítra, pár dní putování ukáže jak to je.
      Magic Pie motor nehřál, topila ta řídící jednotka, kabely jsem zesílil tak ty drží. Umístil jsem ten krám dopředu a nechám na to foukat větracím atvorama, snad to trochu vylepší. Programování MagicPie controleru se mi neosvědčilo, navíc to musím napojit na noťas přes USB, přes analysta to jde tlačítky pod displejem, teda vlastně i v průběhu jízdy.

      Věřím, že to doladím, zatím mám podobná čísla těm co uvádí Bob, chce to opravdu lehkej palec na throtlu a snížit rychlost z 30 někam k 20ti.

      Browsím všechny moudra, kde se dá, jde to ztuha protože informací málo a magorů co tahají vozejk kopcema ještě míň.

      [ Zpět ]
      Datum: 03.07.2012
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

             

        udelej si excel kde mas stoupani v % a hmotnost soupravy.
        z nej ti vyjde tazna sila.
        co jsem delal tyto propocty, tak dalsi veci (valivy odpor+ aerodynamicky odpor) je vyrazne nizsi nez sila potrebna k prekonani stoupani.

        jo a teda - pouzil jsi 48V baterii pro 36 V motor?

        [ Zpět ]
        Datum: 03.07.2012
        Autor: cibi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

               

          Jasan, po konzultaci s Šikulou, říkal že to bude topit :-)

          Ty propočty se mi dělat nikterak moc nechce, pokud jde o mechaniku, to zvládám hravě, trápili nás s tím jak na průmce tak první dva semestry na škole (na theoretickou mechaniku jsem měl Servíta, panečku, rád bych věděl jestli tomu dneska ještě neco řekne).

          Tápu ale v elektru, pamatuju si jen pár základních vzorečků a stejně je v těch drátech "nějak nevidím" - třeba když kouknu na konstrukci tak jako bych tam ty síly viděl.

          Tak jsem postupně pochopil, že ty vysok proudy nesmím tahat tenkejma drátkama, že do cesty mám dávat co nejméně odporu, ale je to takový tápání metodou pokus-omyl.

          Ten motorek 250W se mi jeví nejvýhodněji připojit přes pedálový asistent(PAS) a ten už si příšlap ohlídá, dám to dceři na její kolečko, ten její fotbalista jí taky pořád vláčí někde na kole a holce to nevyhovuje, tohle jí helfne.

          Já jdu jinudy - a jak jsem naznačil - nejvíc mě láká cesta převodů, tam je správná cesta. Motor držet ve stabilních otáčách a řazením zdolávat kopce, tak jako na bezmotoráči.

          [ Zpět ]
          Datum: 03.07.2012
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

         

    Tak mám za sebou první drsnější jízdu z cycle analyst velmi natěžko. Vleču jen dvě baterie 48V-10 Ah - LiPeFo4 a Rondův vynález - elektrocententrálu - na dalších 20 Ah v bateriích zatím nemám.

    Funguje to jak popsala Klika, nebo Bob. Když se to hlídá, ta potvora ukazuje okamžitou spotřebu v A i celkovou v Ah, nechá se doject podstatně dál, než jsem kdy dokázal.

    Tempo se zvolní tak o 30 procent, ale dojezd se zdvojnásobuje.
    Byl jsem překvapenej, ale na první baterii - než to lehlo ukazovalo to 9.564 Ah jsem ujel 50 km se celým tím atombordelem co jsem v vláčel do Paříže. Dál už jsem neexperimentoval, po 45 km jsem nabíjel a pak zase po 45 km měnil baterii, je blbý, když dojde někde kde není kolo o co opřít, tak jsem raději neriskoval. Dojezd 160 km za den, s jedním 3 hodinovým dobíjením mě vyhovuje.


    Takže znovu jsem přišel na to, že myslet si znamená prd vědět,,,,,, měřit a optimalizovat spotřebu se vyplatí - šlapat jako buvol nestačí, chce to vidět na displeji kdy se vyplatí zabrat do pedálů, a kdy to jen tak leštit.

    50 kiláků s vozíkem o 4 0 kg na jednu baterii a dvěmabrašnami s hadrama, je luxus. Uvidím co bude dál, mám před sebou ještě 4 dny a 150 ujeto,

    Díky Bobe, Kliko a Cibi za přistrčení správným směrem.

    [ Zpět ]
    Datum: 04.07.2012
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

           

      JJ, je to taky o tom používat řadící páčku před kopečkem a ne sahat po plynové. Ideální je jet tak zhruba 20-25km v hodině a na displeji držet spotřebu 100 - 200W, to je pak dojezd excelentní. Samo že občas potřebuješ přidat tak to nedodržíš ale i tak je to jen o naučené technice jízdy. Když jsem měl pedelec tak jsem to neřešil ten to v podstatě hlídal sám podle nastavení přípomoci. Ješte jeden poznatek, baterie je dobré vybíjen jen do 80% kapacity, tzn. z 10A vycucat jen 8A a pak raději dobijet.

      [ Zpět ]
      Datum: 05.07.2012
      Autor: Bobbob
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: E-kolo, motor 250W s volnoběžkou, pod zátěží

             

        Já ti nevím, lionky a lipefo jsou asi jiný, zatím jsem to nenastodoval.

        Dneska na 10Ah baterii jsem ujel 11.4 Ah a vzdálenost 47 km, ale víceméně porovině, Ústí- Drážďany. Já sleduji ampéry a ne waty, ale to je fuk. Princip je stejný, řadit a když jde do tuhýho zpomalit a opřít se. Stejně jsem jeden kopeček raději vyvedl. On málokdo má tucha co dělá safra těžkej vozík.



        Na závěry brzo, ale poprvé s e kolem mám pocit, že tudy by to šlo.

        [ Zpět ]
        Datum: 06.07.2012
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

157 cyklistů (28 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016