reklama

Odpružená tříkolka - lehokolo

Vloni mě zlákaly lehokola. Přes návštěvu Azubu a srazu lehokol jsem dostal na celoodpruženou tříkolku Steintrikes, která mě opravdu nadchla.
Lehokolo?

Ani pořádně nevím, jak mě to cvrnklo přes nos. Vloni jsem si všiml existence lehokol a velice mě zaujaly. Natolik, že jsem se ještě v létě vydal…

[ Celý text ] [ Zpět ]
Datum: 08.03.2012
Autor: dusann
  • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

         

    Musím tě opravit , na sraze jedna celoodpružená tříkolka byla a kapotovaná. :-)a s naklápěním.
    Něco o tom vím :-)))

    [ Zpět ]
    Datum: 08.03.2012
    Autor: Jerguš
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

           

      Myslíš tuhle? Pardon, u té jsem si odpružení nevšiml a to jsem koukal i dovnitř. Ale nebylo tam vidět pořádně na kola, takže nemůžu vyloučit. Ale nezeptal jsem se, to je fakt.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.03.2012
      Autor: dusann
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

         

    Tříkolka, které jsi dal přednost, je moc pěkná. Něž jsem se odhodlal ke stavbě té své, ptal jsem se zde, zda má cenu se pokoušet o "naklápěcí" stroj po vzoru Tripenda. Myslím že Vladaza mě napsal, že tím bych se připravil o většinu zábavy při projíždění zatáček, když bych nemusel "vyvažovat." Pominu-li fakt, že bych to možná stejně nezvládl, a když ano, tak bych to neudělal pravděpodobně dost dobře, jsem tomu rozmluvení rád. Mám už pár let rozdělanou novou, odpruženou, jen zadek nebo spíš skoro uprostřed, ale protože raději jezdím, než stavím, pořád ji nějak nestíhám dodělat. Prostě dokud ta má hrůza drží pohromadě, nová asi nebude. Vítám Tě do "rodiny" a přeji pěkné ježdění.

    [ Zpět ]
    Datum: 08.03.2012
    Autor: drak
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

           

      Ahoj Draku, díky za reakci a za přivítání mezi lehokolisty :-). Ještě si ale chvíli musím počkat, tříkolky jim jdou na dračku, dodací doba je cca 9 týdnů. Jinak, pokud mě snad popadnou plány na přestavbu, tak je výhoda, že díky rozložitelnosti této tříkolky v BB section nebude třeba nic řezat a bude stačit jen ev. vyměnit střední díl. Dokonce jsem četl o tom, jak si jeden člověk výměnou středního dílu upgradoval z lehokola téhle značky na tříkolku.

      Ale spíš tuším, že na tom budu stejně jako Ty, že mě bude bavit víc ježdění než přestavba. A když jsem slyšel, co všechno už jsi najezdil, mám pocit, že mě to uchvátí podobně.

      [ Zpět ]
      Datum: 08.03.2012
      Autor: dusann
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

         

    Na blogu píšeš, že je na tříkolkách důležitější přední odpružení, než to zadní. To obecně vůbec neplatí. Záleží, jak moc člověk sedí mezi předními koly.
    Azubí tříkolky se dají dost nastavovat, takže záleželo, jak jsi tu tříkolku měl nastavenou. Když se dá sedačka víc dozadu jsou cítit díry od zadního kola, když se to narve moc dopředu jsou cítit díry od předních kol. Moje zkušenost je taková, že od předních kol jsou ty díry tak nějak příjemnější, než od zadního.
    Když člověk vyzkouší vedle sebe neodpruženou a odpruženou Azubí tříkolku, zjistí že, ač se to nezdá, je rozdíl obrovský a zadní odpružení přidá na pohodlí doopravdy hodně.
    Také u převrácení na dvě kola moc záleží, v jaké je sedačka poloze. Když člověk sedí víc mezi předními koly je překlopení těžší, nemýlím-li se. Když to chceš udělat cíleně stačí se vyklopit na druhou stranu než při snaze udržet kola na asfaltu.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.03.2012
    Autor: snilard
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

           

      Ahoj Snilarde. Díky za to, že se dělíš o zkušenosti. Je mi jasné, že jich máš (aspoň zatím) neporovnatelně víc než já.

      Moje porovnávání zda má na tříkolce větší význam přední či zadní odpružení vycházelo pouze z úvahy - nezkoušel jsem nikdy tříkolku s čistě zadním odpružením. Pokud máš vyzkoušeno, že v reálu je zadní odpružení důležitější než před přední, je to asi pravda.

      Ohledně stability asi došlo k nepochopení - špatně jsem se vyjádřil. Původně jsem napsal:

      "... I když jsem se snažil zatáčet i v rychlejší jízdě docela ostře, nepodařilo se mi Mungo Sport zvednout na 2 kola. Netvrdím, že to nejde, mám zatím zábrany přitvrdit, jenže na tříkolce Azub Eco tohle šlo hladce."

      Tuhle část jsem tedy radši opravil, protože můj původní popis byl zavádějící. Takže znovu...

      Ani na jedné z tříkolek jsem se v zatáčkách nesnažil o nadzvednutí kol schválně - to by se mi jistě podařilo u obou. Vždy jsem prostě zkoušel řezat zatáčky tak ostře, jak jsem si jen troufal. Přitom jsem se na obou snažil adekvátně (dostředivě) naklánět. Jenže Azub Eco se i tak stavěl na dvě kola poměrně brzy. Zato na Steintrikes Mungo mě sice pocit odstředivé síly už silně krotil v ostřejším řezání zatáček, k nadzvedávání vniřního kola však nedocházelo. To na Azubu mě na 2 kola zvedla i o kus menší odstředivá síla síla. Snad je to teď jasné.

      Jinak určitě souhlasím, že pokud je sedačka více mezi předními koly, tak je tříkolka stabilnější. Ale sedačka Azubu asi nebyla špatně - sedačku mi před jízdou nastavovali. Prostě Steintrikes Mungo má několik prametrů, které ho dělají podstatně stabilnější a ve výsledku je to znát opravdu hodně. Tj. sedačku má kousek víc vpředu, má ji níž nad zemí a krapet větší šíři stopy předních kol.

      Proti Azubákům nic nemám. Fandím jim a držím jim palce. Ale, po jízdě na jejich tříkolce jsem měl pocit, že tudy sice vede moje cesta k lehokolu, ale něco tomu chybí. Zato po jízdě na Steintrikes Mungo mi bylo jasné, že tohle je ono.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.03.2012
      Autor: dusann
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

             

        Že by měla odpružená tříkolka blíž sedačku k zemi, než Azub se mi moc nezdá. Je-li to pravda, pak budeš snadno brát spodkem o zem. Možná to dělají ta 18" kola (nechtěl bych na ně shánět pláště).
        S tou stabilitou je to tak nějak všechno se vším. Vše má své pro i proti. Sedačka vepředu zajistí stabilnější polohu a horší přítlak zadního kola, sedačka vzadu opak.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.03.2012
        Autor: snilard
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

               

          A nebo si pořiď tandemovou tříkolku B-) Tam to máš jednoduché, přední jezdec je mezi předními koly tudíž lepší pro stabilitu, a zadní jezdec zvyšuje přítlak zadního kola a je to vyřešený.

          Jsou tu jen dvě věci co hovoří proti :-)

          A to: -rozměry to je bez diskuze.
          -potřebuješ druhého jezdce takže přemluvit přítelkyni/manželku nebo kamaráda a nebo v nejhorším případě vozit pytel cementu (to kuli přítlaku) :-D

          [ Zpět ]
          Datum: 13.03.2012
          Autor: Ozzák
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        •      

          Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

          Datum: 13.03.2012
          Autor: dusann
        • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

               

          Neměřil jsem to, vycházím z údajů, které uvádějí na svých webech sami výrobci: Mungo 25,5 - 27 cm/ Azub - 31 cm. Ale potíže s drhnutím o zem mít určitě nebudu. Nepořizuju tříkolku na těžší terén, tam se přece stejně nehodí, na to mám MTB fulla.

          Shánění plášťů? Už dneska většinu věcí na kolo kupuju přes E-shop, takže to není problém. Pokud Tobě tenhle způsob nákupu dělá potíže, to máš asi potíže se sháněním různých věcí asi docela často.

          Jinak - tříkolák bude na hlavně na cesty do dálek, tj. vzadu naložen. A když to bude na jednodenní výlet, tak stejně potřebuju svačinku...

          [ Zpět ]
          Datum: 13.03.2012
          Autor: dusann
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

                 

            To bude ta svačinka??

            [ Zpět ]
            Datum: 13.03.2012
            Autor: 62jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

                 

            Tady píšou, že to Mungo má 28 až 32 cm spodek sedačky: http://www.steintrikes.com/trike/mungo.php . Takže to bude s tou Azubí nastejno. Otázka je jak nízko jde nejnižší část rámu. Taky pružení polohu trochu sníží.
            Ono nejde tak úplně o jízdu v terénu, ale spíš o jízdu ve městě. O obrubníky, hluboké díry a podobné radovánky.

            Nákup přes nějaký e-shop je pěkná věc, o to nejde. Ovšem otázkou zůstává, jak velkou mají ty obchody nabídku 18" plášťů. Ta bude ještě menší, než u 20" plášťů, už jen proto, že se jich dělá méně. Co jsem koukal, některé Schwalbe pláště končí na 20".

            [ Zpět ]
            Datum: 13.03.2012
            Autor: snilard
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

                   

              Snilarde, začíná se mi zdát, že Ti nejde o debatu, ale že se mi spíš snažíš dokázat, že tříkolka, kterou jsem si vybral je v něčem špatná nebo horší než jiná. Kdepak je skvělá - vyzkoušel jsem ji důkladně a vím to!

              Víš, ty zkoušíš brát v úvahu všechny možné technické aspekty, ale nebereš v úvahu ten nejzásadnější faktor a kvůli němuž Tvoje reakce začínají ztrácet smysl. A sice, jaký styl jízdy mně vyhovuje, čemu já na kole dávám přednost.

              Rád se s Tebou pobavím o tom, proč jsem tomu, či onomu dal přednost, co od toho, či onoho očekávám, jaké jsem zjistil vlastnosti, zda jsem něco vyzkoušel, co si o tom, či onom myslím... A až budu mít tříkoláka doma, tak jaké s ním mám zkušenosti.

              Z Tvých reakcí však mám pocit, že Ti nejde o to zjistit informace nebo o něčem podebatit, ale že se snažíš mě donutit, abych si před Tebou všechno obhajoval, nejlépe abych kapituloval. Nemám zájem! Skrz to, že sám lehokola prodáváš, nemusíš tak ukrutně žárlit na lehostroje jiných značek.

              Jinak poslední reakce na Tvůj předchozí způsob "komunikace". 15 druhů v 18" na jediný pokus - to mi na výběr stačí, Tobě ne?:
              http://www.chainreactioncycles.com...

              [ Zpět ]
              Datum: 13.03.2012
              Autor: dusann
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

                     

                Jestli máš, z mých příspěvků dojem, že ti chci shazovat vybranou tříkolku, tak to se omlouvám. Tak to není. Přiznávám, že se mi nelíbí a chtěl-li bych pohodlnou tříkolku, tak sáhnu po TRIconu. A to ne tolik z loajality, ale protože se mi líbí a její jízdní vlastnosti mi přijdou dobré.

                Tvůj styl jízdy neznám, tak jsem se snažil obecně vysvětlit, proč se ti Eco tříkolka chovala jinak, než Mungo.
                15 druhů 18" plášťů, to je dobré, to jsem nečekal :)

                Jak jsem pochopil, tak tříkolku ještě nemáš doma. Jsem moc zvědavej na praktické zkušenosti z jízdy. Rád si tvoje poznatky přečtu.
                Třeba by mně zajímalo, jak se bude tříkolka chovat při prudké myšce nebo nějakém podobném manévru, kdy člověk zatočí rychle jedním a pak druhým směrem. Nebo třeba, co dělá odpružení, když jedeš po dvou kolech. A také jak moc se to houpe, když se do toho člověk opře silou.
                Možná napíšeš, že tyhle věci neřešíš, ale mně by to prostě zajímalo :)

                [ Zpět ]
                Datum: 13.03.2012
                Autor: snilard
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

                       

                  Jestli se Tobě se nelíbí, mně jo - to je OK. To předchozí mi jako snaha o shazování vyznělo. Ale takhle se můžeme klidně bavit dál.

                  Až si Munga trochu více zajedu, tak sem nějaké zkušenosti jistě přihodím. Určitě budu chtít znát hranice, co všechno zvládne. A jistě pak vyzkouším vše, co jsi popsal a určitě i více.

                  Tu myšku jsem už dokonce zkoušel - a hned trojnásobnou a vynášelo to do stran fest. Jenže vlastně si ani nepamatuju, jestli za to mohlo houpání nebo jen odstředivé síly z rychlého manévru. Ale trojitá myška se v praxi asi moc nevyskytuje :).

                  Navíc i v běžných zatáčkách jsem cítil, že ještě ani zdaleka neumím efektivně pracovat s těžištěm - je to prostě jiný způsob jízdy. Ale věřím, že se to naučím a pak poreferuju.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 13.03.2012
                  Autor: dusann
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

         

    Zdravím,
    taky sem o téhle tříkolce uvažoval, jen ne o verzi sport na předních 18" kolech ale o klasickém Mungu které má všechny tři kola 20". Je dobré mít na dlouhé trasy náhradní duši a plášť, člověk nikdy neví kde to řízne a na dva rozměry potřebuješ všechno 2x. Chápu že na netu seženeš 18" duši či plášť bez problémů, ale když je budeš potřebovat hned, máš prostě smůlu. 20" koupíš v každém cykloservisu nebo kamenné prodejně.

    Jinak až ji budeš mít více projetou, napiš recenzi jízdních vlastností, moc mě to zajímá. Třeba přesedlám z GS na Mungo. :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 14.03.2012
    Autor: Juras
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

           

      Je fakt, že dvacítky se koupí i v běžném obchodě a s osmnáctkama se budu muset tahat navíc. Ale na téhle variantě se mi to tak zalíbilo i ta stabilita v zatáčkách, že jsme si řekl, že mi to zato stojí. Bohužel, když jsem byl ve Steintrikes, tak tam zrovna neměli na projetí variantu 3 x 20", takže tuhle jsem nezkoušel.

      Kdybych měl náhodou pocit že je to pro dalekou cestu příliš velké riziko, tak rám je pro obě varianty stejný a pořídím dopředu taky 20" - aspoň na expedice.

      Slibuji, recenze pak bude, stříhám metr, bude u mně cca za 8 týdnů.

      [ Zpět ]
      Datum: 14.03.2012
      Autor: dusann
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

             

        Musím si rýpnout. Azub má mnohem kratší dodací lhůty :)

        [ Zpět ]
        Datum: 14.03.2012
        Autor: snilard
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

               

          Pravda, není až tak žádaný.

          (Jen vracím přihrávku na smeč.)

          Ale když jsem se ptal na dodací doby loni v létě u Azubu byly to 2 měsíce...

          [ Zpět ]
          Datum: 14.03.2012
          Autor: dusann
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

               

          A aniž bych chtěl Azubákům křivdit... Když jsem šel loni zkoušet kolo do Azubu, motal jsem se tam u nich kromě projížďky cca 2 hodiny a nepotkal jsem žádného dalšího zákazníka.

          V Bike Revolutions jsem strávil i s jízdou něco přes 4 hodiny, za tu dobu jsem se minul s 6-ti lidma, co taky zkoušeli jízdu. Jeden si vyzvednul objednaného Mad Maxe a kromě mne si tříkolku min. jeden další objednal. (Možná jich bylo i víc, ale nezjišťoval jsem to. Tohohle jsem ale přímo zahlédl, jak sepisuje papíry.)

          Jinak Azubáci se stejně dobře činí - holt na Moravě v UB to mají těžší... Steintrikes má "trochu" výhodu - do Vídně je to cca 30 km. A mají cca 17 zaměstnanců, to Azub jich asi nemá víc.

          Snilarde, Snilarde, že Ty si nedáš pokoj. To Tě to fakt tak strašně hryže?

          [ Zpět ]
          Datum: 14.03.2012
          Autor: dusann
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

                 

            No trošku ano. Říkal jsem si, že budeš můj další zákazník.

            Azub má většinu objednávek jaksi přes internet, po mailu a tak. A pak přes dealery, co mají vlastní obchody. Přeci jen je Uherský Brod pro většinu evropanů celkem z ruky. Řekl bych, že hodně funguje Spezi, tam jsme měli u obou stánků celkem dost zájemců.
            Proto taky byly minulé léto tak dlouhé dodací lhůty. Teď už jsou zase normální 3 až 4 týdny.
            Tak mně napadá, ty jsi byl přímo u výrobce nebo pouze u distributora?

            [ Zpět ]
            Datum: 14.03.2012
            Autor: snilard
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

                   

              Vím, že Azub prodává hlavně přes internet. A myslím, že mají dost dobrý marketink. I když jsem studoval o tříkolkách hodně věcí v angličtině, potkával jsem Azub na každém "rohu".

              Jinak, byl to výrobce. Koncept těchto tříkolek navrhl "Viktor Horvatski" a "Thomas Seide" z Bike Revolutions dotáhl prototyp do výrobku pro trh. Všude možně se na webech objevuje častěji Thomasovo jméno.

              Malá perlička - tříkolky vyrábí 12 zaměstnanců. Finálně je pak 3 další kompletují - tyhle tři jsou všechny ženy.

              Tak co rýpneš si zase? Jinak, psal jsem si teď i s Azubáky a Ti, když se dověděli, že budu mít jinou tříkolku, tak byli jen zvědaví a zcela v pohodě. P.H. mi psal, že už ji vyzkoušel a podělil se o své zkušenosti - aniž by kritizoval (nemá to zapotřebí).

              [ Zpět ]
              Datum: 14.03.2012
              Autor: dusann
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

                     

                Ale já tvoji tříkolku nekritizuju. Chtěl jsem prostě jen ukázat, kde jsou rozdíly a proč se jaká tříkolka chová, tak jak se chová. Píšu za sebe.
                Věřím, že jsi vybral dobře. A že na tvoje účely bude celeodpružená tříkolka Mungo dobrá.

                [ Zpět ]
                Datum: 14.03.2012
                Autor: snilard
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

         

    Pěkný článek. Kdysi jsem si vyrobil obyč lehokolo se spodním řízením, docela vysoko jsem seděl, a tak když mi přední kolo podjelo na štěrku tak jsem se dobře ostrouhal. Proto jsem se před dvěma lety nadchl pro tříkolku, jelikož mám s kým jezdit tak jsem začal dělat na tandemu tříkolce, celoodpružené. Zatím je to jen model v počítači, než z toho udělám výkresy tak to bude asi trvat. No jsem sám zvědav kdy si ho vyrobím, problém peněz, smutné. http://tandem-lehokolo.blogspot.com/

    Dotaz, při prudké zatáčce nedojde k nahnutí rámu směrem s odstředivou silou, právě vlivem té celoodpružené přední nápravy? Přemýšlel jsem o nějakých stabilizačních tyčích jako jsou u aut,a le nevím přesně jak to provézt.

    Zdarec

    [ Zpět ]
    Datum: 18.05.2012
    Autor: JMuller
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

           

      Nějaké stabilizační nesmysle používá HP Velotechnik.
      Jak tak koukám na obrázek, připadá mi poloha jezdců neskutečně vysoká.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.05.2012
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

             

        Vepředu jsou kola 26", asi tím to bude. Toho vzadu jsem dal výš aby viděl dopředu na cestu, přijde mi to u lehotandemů jako zásadní nedostatek, většinou jsou ti vzadu o dost níže a nic nevidí. Neříkám že to je uplně dobře. Výška zadního sedáku je tak aby sis při sedání mohl normálně stoupnout na zem.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.05.2012
        Autor: JMuller
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

               

          26" přední kola a takhle vysoké zadní sezení. Tak to abys ta kola dal dva metry od sebe a použil v každém kole 50 super tlustých špic.
          Čím výš dáš na tříkolce těžiště, tím bude v zatáčkách míň stabilní, to přední odpružení to ještě zhorší. Na přední kola nenaklápěné tříkolky působí v zatáčkách obrovské boční síly, proto se používají 20" a menší kola, aby to výplet vydržel. Jinak řečeno s takovouhle konstrukcí z první ostřejší zatáčky vyletíš a na vnějším kole ti bude chybět část výpletu.

          [ Zpět ]
          Datum: 18.05.2012
          Autor: snilard
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

                 

            Ty 26" dopředu jsem chtěl dát kvůli světlé výšce do terénu. A taky kvůli pohonu, uvažoval jsem o pohonu přední nápravy přes volnoběžky a kardany, ještě jsem ale nepočítal o kolik to ztěžkne. Ale dík za radu, ty dvacítky si tam zkusím osadit.

            [ Zpět ]
            Datum: 18.05.2012
            Autor: JMuller
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

                   

              Světlou výšku zas tak velkou nepotřebuješ. U tohohle stroje tě budou v terénu limitovat úplně jiné faktory.
              Ta myšlenka, že by měl zadní jezdec vidět dopředu je pěkná, ale nemůže fungovat. Jakmile dáš nějakou váhu mimo přední kola takhle vysoko, bude ti to stroj převracet v každé zatáčce.

              [ Zpět ]
              Datum: 18.05.2012
              Autor: snilard
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

           

      Já jestli mohu se svou trochou do mlýna.

      My máme na tandemu ve předu i vzadu 20" preferoval jsem únosnost a hlavně bezpečnost nad rychlostí (ale přeci jen by se dozadu hodilo větší kolo minimálně 24" aby to trochu na asfaltu jelo). Odpružení bych dal maximálně na zadek, protože při té délce nejsi schopen kompenzovat(nebo jsi ale trvá to dlouho se to naučit) vyhybat se zadním kolem dírám(a topič si pak stěžuje že sním vymetáš díry). A jak chceš udělat řízení když se ti boudou ty kola od sebe oddalovat a zase přibližovat při přejezdu nějaké nerovnosti nebo tak? A další věc, nečekej že to bude na nějaké jančení v lese. Jsi limitován délkou a poloměrem zatáčení, a ten je u takového stroje srovnatelný s autem, možná ještě větší.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.05.2012
      Autor: Ozzák
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

             

        tady snilard mě dostatečně poučil, budu dopředu dávat 20" kola a v zadu ještě uvidím. jak to myslíš s tím řízením? mi to přijde jasné, řešení řízení bude stejné jako u všech tříkolek, nebo jako u téhle z tohoto článku - táhla na koncích osazená kloubovými oky, s tím že délka táhla bude přibližně stejná jako rameno nápravy, to aby se při pružení nápravy nepootáčelo kolo. to je mi jasné že si s tím nebudu jezdit downhill, spíš jsem chtěl aby ty delší cesty byly pohodlnější.:)

        [ Zpět ]
        Datum: 19.05.2012
        Autor: JMuller
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

               

          Stejná jako u všech tříkolek. To zní jako dobrej vtip. Každý výrobce dělá řízení jinak. Někteří trošku jinak, někteří diametrálně jinak.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.05.2012
          Autor: snilard
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

               

          To jsem si myslel taky když jsem začal stavět že se s Frenkem otočím na pětníku, jenže tomu tak není. Normální tříkolka se otočí na podstatně menším poloměru než tandem. A důvod? Rozvor...
          U tandemu je ten rozvor podstatně delší než u normální tříkolky, a tím pádem si musíš víc najíždět do zatáček, víc přemýšlel jestli se vejdeš, a také manevrování je obtížnější. Chceš li se vyhnout díře tak předkem jí mineš krásně ale pokud se rozhodneš jí objet špatnou stranou zadním kolem tak věř že jí vymeteš. Protože to zadní kolo se strašně daleko, a trvá celou věčnost než významně změní směr. Je to hodně o pocitech. Škoda že nemám nikde video kolik potřebuju na otočení místa.

          [ Zpět ]
          Datum: 20.05.2012
          Autor: Ozzák
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

           

      Ještě se zeptám. Jaké jsou plánované výšky spodku sedaček a středů šlapání při jízdě? Tedy když na tom někdo sedí a tlumiče trošku klesnou.

      [ Zpět ]
      Datum: 18.05.2012
      Autor: snilard
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

             

        v tom nemám jasno. mělo to být něco málo nad 13 palců. ale ted když si budu uvažovat s 20" koly ve předu tak to bude přes 10 palců. máš nějaké doporučení?

        [ Zpět ]
        Datum: 19.05.2012
        Autor: JMuller
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

               

          13" spodek sedačky? Podle toho obrázku to vypadá spíš tak na 20. Doporučení nemám, nejsem konstruktér. To co jsem tu psal jsou spíš taková obecná moudra, co jsem pochytil v tady diskuzích a při rozmluvách s některými konstruktéry. A také trocha zkušeností s ježděním na Azubích tříkolkách.

          [ Zpět ]
          Datum: 19.05.2012
          Autor: snilard
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Odpružená tříkolka - lehokolo

               

          Jestli ti mohu poradit, pokud se týká tříkolek, obrať se o radu spíš na nick Pollok, to je konstruktér, který tříkolky staví a ví co to obnáší, což se o mnohých z nás říct nedá ;o))

          [ Zpět ]
          Datum: 20.05.2012
          Autor: Holfi
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • tříkolka je konečně doma

         

    Takže, po mnohých odkladech jsem si dnes konečně přivezl Munga (tříkoláka) domů. Přece jen mě zviklali zdejší příspěvky, takže jsem nakonec zvolil variantu 3 x 20".

    Měl jsem dnes i první přesun něco přes 70 km z Gänsendorfu do Břeclavi. Jsem totálně upečený, usmažený, ugrilovaný, spálený... Foukal vytrvalý, místy dost silný protivítr a "kupodivu" na ležáku to bylo mnohem zvladatelnější než bych to tipoval na zábradlí. Dokonce jsem se částečně schovával i za vyšší obilí. Zase naopak při klesání z kopce jsem se jako obvykle chtěl přikrčit ... a ono to už nešlo :-). Nohy mě sice bolí, ale spíš že jsem se spálil. Hurá :-) konečně je doma.

    Cestou první zvědavé dotazy a výkřiky: "Jé, to je kolo!" Ale většinou německy a to zreprodukovat nedokážu.

    Dokonce si mi tříkoláka nakonec docela rozumným způsobem podařilo vyštrachat do 4. patra. Už se těším na další vyjížďky. Příště ale opalovací krém s sebou.

    [ Zpět ]
    Datum: 24.05.2012
    Autor: dusann
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: tříkolka je konečně doma

           

      Jo, jo, opalovací krém je šikovná věc.
      Přeji mnoho odpružených kilometrů, ať to dobře jezdí! :)

      [ Zpět ]
      Datum: 24.05.2012
      Autor: snilard
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

232 cyklistů (4 přihlášení)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024