Otazka kolko retaze ste potrebovali na 1 leho netreba cm ci clanky len taky odhad 2 alebo 2,5 ks a tak .............
Na Azubech (2ka, 4ka a Apus) jsem vždycky měl těsně pod 2,5, takže když jsem příště našel ten zbytek doma a v obchodě měli stejný typ, kupoval jsem podruhé jen dva.
Na Oceláč se taky potřebuje asi 2,5, ale mám dojem, že je to těsně nad 2,5.
Na SnowZombie mám cca 2,9 řetězu na primár a asi 0,3 řetězu jiného, odolnějšího typu na sekundár.
Na Lowraceru to odhaduju na 2,8.
Na jednomístném lehokole nějaké relativně běžné konfigurace jsem snad neviděl víc jak 3 řetězy a s klasickým náhonem na zadní kolo to moc nejde udělat pod 2.
Na Thysu 222 RR mám 0, tam jsou ocelová lanka :-).
muzes prosim napsat jaky je ten sekundarni retez?
dik
Z motorove pily? 8-)
:-)
snad zakladatel promine zasirani vlakna:
-on ten retez z pily je mene unosny nez cyklisticky. Ovsem nytovani ma opravdu na urovni...
Teda na turistickom kole ma zmysel retaz z motorovky poceste rezes gulatinu na vecerny taboraak :-D
Ono vdaka za vsetky prispevky som uvazoval cca 2,5 -2,8 ks retaze len som si chcel byt isty. snaziim sa preratat vahu celeho biku a pri lehu na zadny nahon to je podstatna polozka. Zatial som na 13,3 kg s tym ze 0,5 kg su pocitane lanka a bowdeny + nepredvidatelne polozky extra velky zvar a tak. a dufam ze z riaditkami sa tiez zmestiim na 0,5 kg
http://hebi.rajce.idnes.cz/Snow_Zombie/...
Nechal jsem si poradit v servisu a koupil poměrně drahý osmirychlostní Connex, ale přesný typ nevím. Je v něm prakticky dvojnásobný tah než je obvyklé, protože je tam ten převod do pomala 14:28. Zatím drží.
Dik za vysvetleni.
pokud by Ti to zjednodusilo situaci mam jeste doma "homemade" kolecko 32 zubu. - to by stacil pastorek 16z a bylo by vic mista na srouby...
e-mail znas...
Z čeho máš udělané to homemade kolečko? A zkoušel jsi už nějak, co to vydrží? Na to jsem docela zvědavý.
Já tam i tak chtěl dávat 16 nebo 17, protože stávající převody jsou fakt hodně lehké, ale jen ten 15z měl díry, z nichž tři vyšly na závity na koutouč. Zkoušel jsem vrtat díry do nějakého pastorku a vůbec to nejde. Nevím, z čeho to dělají, ale je to tvrdší než vrták. Ani sundat povrch "flexovým" kotoučkem v dremelu nepomohlo, je to celé tak tvrdé. Když jsem ten pastorek pak roztrhal a dával tam nový, který jednu z těch děr neměl, tak mi nezbylo než do něj vyflexovat dremelem účko na ten třetí šroub.
material pastorku co mam je "tvrdy nerez".
jeden jezdil min 15 let na kamosove kole.
rezano na vodnim paprsku, me prvni zamestnani :-)
Pastorky jsou opravdu kalene, lze popustit odvrtat a znovu zakalit, myslim ze by Ti to udelali v byvalem Zetoru. Dalsi moznosti je vyjiskreni, jen ty ceny...
No pořád se ještě mám hodně co učit. Každopádně pokud to nedokážu doma, tak na to dlabu a vystačím s tím, co mám.
Nedávno jsem sledoval na Youtube video ukazující jak si podomácku vyrobit frézu na výrobu ozubených kol. Chlápek ji dělal z nějaké relativně normální ocele a pak kalil v oleji, takže podle něj s tím následně šlo řezat stejnou ocel, ze které to původně bylo udělané. To jsem nevěděl, budu to muset trochu víc nastudovat.
Apropo dnes som na youtube videl vrtak na vrtanie stvorcovych otvorou pre znalych asi nic nove ale ja ako strojarsky lajk som na to cumel teda dost
Já když jsem po škole nastoupil do zaměstnání, ukazovali mi dřevěné ozubené soukolí na starém stavu. To je normální. Ale jedno z těch kol bylo eliptické!
ved a odkial mame my cyklisti eliptycke kluky :-D
Jedine z toho stavu tam sme to obkukali
"po domacku" resp v kovarske vyhni zakalis majzlik s "trochou" treninku. strojarsky dil chce dodrzeni technologickeno postupu = teploty ohrevu, teploty a rychlosti ochlazeni no a jeste popustit. po kaleni se dil mirne zdeformuje a chce jeste prebrousit. (nelze soustruzit, frezovat)
Rekneme pred valkou si to dokazala kolene udelat v kdejaka dilna . Dnes to udela kalirna...
dle vseho to jde i "podomacku" -> neni pravda vse co do mne skola vtloukla:-)
http://www.volny.cz/jova1/dilna/index.htm
(jinak obecne stranky vhodne k procteni)
SUPER DAKUJEM ZA ODKAZ
Ja bych se na toto konto dovolil optat na delku retezu (pro muj klid) na trikolku jsem natahl retez podle pravidla najvetsi pastorek a nejvetsi prevodnik + 2 clanky. Mam tam kladku abych se vyhnul sedacce. Je tato uvaha spravna? Nebo se ta delka musi spocitat nejak jinak?
Jinak na trikolce mam predni - asi 2,5 retezu spojovaci asi 70 cm a zadni - 3,5 retezu. Celkove to dela necelych sedum metru retezu.
A take jsem tu vznasel dotaz jak je dlouhy retez na cm. Tak u 116-ti clankoveho je to cca 147 cm az 150 cm podle typu.
Taky 2,5 řetězu. Zajímavá věc - rozdíl mezi starým a novým řetězem nataženým na zemi dělal na délku 2,5 článku - při stejném počtu článků a stejném řetězu (CN-HG40). Po 20 tis. km jsem ho měnil preventivně, kroužky už začaly vyčuhovat z článků a taky se rychle ničila guma v kladce. Jinak to řadilo celou dobu bezchybně. Novou kazetu jsem sehnal 11-34z, to budou kopce! Stará se ještě využije na klasice, vypadá použitelně.
Jestli mas takhle vytahany retez, tak bych se vsadil, ze ta kazeta taky nebude OK a ze Ti bude na klasice strilet. A taky bych radsi poradne ohletal placku, jestli nebude i tu potreba vymenit.
Na té kazetě budu dojíždět starší řetězy, s novým by to střílelo, to je jasné. Ale je opotřebovaná tak rovnoměrně, že to není vidět. Tácu není vůbec nic. Na klasice při dojíždění do práce jsem za stejný počet km zlikvidoval jenom tři z pastorků tak, až se zbytky zubů začaly ulamovat. Ostatní jsem skoro nepoužil.