Praktický levný velomobil

na http://lehokolo.com/view.php?cisloclanku... jsem sepsal jak si představuju ideální velomobil

[ Zpět ]
Datum: 20.12.2011
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    Chápu, že tvůj článek je reakcí na konstrukci praktického velomobilu. Přijde mi, že současné komerčně vyráběné voláče jsou dělaní hlavně na aerodynamiku, což si tak trochu odporuje s velkým nákladním prostorem, který by se ti líbil.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2011
    Autor: snilard
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    no predstvy mas celkem jasne, ja bych doplnil nejaky elektropohon pro pomoc do kopce.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2011
    Autor: Billicek
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praktický levný velomobil

           

      "levný" !

      [ Zpět ]
      Datum: 20.12.2011
      Autor: Murphy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        "praktický"!

        [ Zpět ]
        Datum: 20.12.2011
        Autor: Billicek
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praktický levný velomobil

               

          8-)
          na benzin ...
          8-)

          [ Zpět ]
          Datum: 20.12.2011
          Autor: pavka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praktický levný velomobil

                 

            Hmm... a neslo by tedy vynechat to "velo"? 8-)

            [ Zpět ]
            Datum: 20.12.2011
            Autor: Murphy
            Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    Nezůstávej, Laďo, jen u ´velo´ konstrukcí. Podívej se na konstrukci ´nákladních´ tříkolek na bázi maloobsahových skůtrů, italské provenience. Ber to jako námět, ne dogma. Něco se osvědčilo, něco ne.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2011
    Autor: pavka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    Zajímavý článek, ale když už k němu zahajuješ diskuzi, tak se do ní pustím:
    Velomobil takových parametrů (jde-li vyrobit) by byl ideální a praktický pro Tebe a kohokoliv, kdo s ním řeší identické režimy přepravy. Což nevím, kolik lidí je. Pro hodně lidí bude kompromisní a ne až tak praktický a někteří by ho v žádném případě nechtěli.
    Všiml jsem si komentáře k rychlosti A3, odpovídá to tomu, co bych od toho čekal. Nikde jsem ale neviděl, jestli jsi ochotný ji obětovat pro větší nákladní prostor. Protože pokud ne, tak máš celkem smůlu. Jediná šance na naložení Bromptonu s taškou by bylo něco jako Quest hodně natažené do délky. Quest je poměrně baňatý a tu tašku bys dal nejspíš i do standardního, sedlo je odklápěcí a pod ním / za ním je obrovský prostor. Větší bágl (hádám 50l batoh třeba) není problém. Ale k tomu ještě celý Brompton? Asi jedině mít na něj prostor mezi sedlem a zadním podběhem. Vyjde ti velomobil s délkou stejnou jako třeba Pežout 107 a je otázka, jak bude ještě praktický. Ale uveze Bromtona plus náklad a pojede rychle.
    Další varianta je rychlý velomobil, kterému jde rozšířit nákladní kapacitu za cenu likvidace aerodynamiky. Třeba přívěsem, nebo někjakým otevřením kastle a vysunutím nosičů. Obojí by šlo vymyslet složené na palubě pod aerodynamickou kastlí.
    Pokud jsi připravený rychlost obětovat v zájmu zavazadlového veškerou rychlost, tak můžeš postavit stroj kompaktních rozměrů co hodně uveze. Kastle už jen chrání proti počasí a může klidně být hranatá. Malinko se ti ale kříží styl xtracyclu a nákladní prostor jako má Harald Winkler. Buď máš vzadu jedno kolo a stojí za úvahu něco rozšiřovat nasazovacíma nosičema do stran, nebo máš vzadu dvě kola a jediné rozšiřování by šlo dělat dozadu. To bych pak asi řešil sklopnou částí, jako tailgate pickup trucku. Každopádně ale nebude problém udělat to tak, aby se tam požadovaný náklad vešel. Akorát to nepojede rychle nikdy nikam.

    Odpružení podle mě potřebuješ a srovníní s tlustým obutím jednostopého vzpřímeňáku to nesnese. Projedeš víc děr, protože máš víc stop a nevidíš až tak precizně kudy jedou atd. McPherson dává smysl, pokud máš samonosnou kastli a podběhy to podepřou. Pokud chceš dělat kompletní pojízdný podvozek a na něj jen natahovat šlupku, mohlo by vyjít líp něco jinýho.
    Karimatková kapotáž má spoustu výhod. Váha samotné šlupky není velká a jde to pěkně vytvarovat. Takže pokud jdeš po ryhlosti, může to být to pravé. Na druhou stranu vyžaduje kompletní nosný rám a spoustu bodů, které ji podepřou a natvarují, což dost eliminuje hmotnostní výhodu. A moc nevydrží. Obvykle po pár tisících km se začíná rozpadat a při každodenním ježdění nemusíš ani havarovat na to, abys ji opravoval minimálně jednou týdně. Furt bude něco upadávat. Možná časem by člověk vychytal potřebné technologie aby to mohl udělat dost stabilní, ale napoprvé ne. Coroplast (předpokládám je to komůrkový polypropylen) bude mít celkem podobné výhody a nevýhody, jen aerodynamku je těžší udělat dobrou.
    Low tech rám z ocelových jeklů může být poměrně levný a snadný na výrobu, na druhou stranu nikdy s ním nebude velomobil lehký. Může být relativně těžký nebo příšerně těžký. Což vede zpátky na tu rychlost. I kdybys udržel slušnou aerodynamiku, takže bys to měl rychlé jak A3 z kopce a po rovině, tak zrychlení a jízda do kopce by byly ještě o kus horší. SnowZombie má 30kg z hliníku, o moc lehčí udělat nepůjde. Kapotáž počítej tak 10kg (4kg pěny plus 6kg držáků a podpěr - odhad založený na Ninkově Vaniczce). Low tech velomobil s popsanou nákladní kapacitou podle mě nepostavíš pod 40kg prázdný a dost možná ti vyleze spíš k 45kg.

    Podle mě by šlo navrhnout, postavit a odladit něco, co pokryje tvoje dopravní nároky. Není to ale jednoduché Ctrl+C Ctrl+V existujících věcí do jednoho slajdu. Je to vývoj něčeho nového, protože každou z těch věcí budeš muset nakonec od základu překopat.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2011
    Autor: Jirka
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praktický levný velomobil

           

      Ano, jsem pripraven obetovat cast te "rychlosti" za prakticnost. Domnivam se, ze resit aerodynamiku neceho, co jezdi 20kmh, je nesmysl.
      A plan je vymenit A3 za jednomistnou ocelovou tretboot vcetne Z-crank se zadkem ala lightfoot, ale bez shaftu s primym nahonem leveho zadniho kola.
      Tak by vzadu mohla byt skladaci prepravka a nebo i sedacka pro dite. Takze delta jako je snow zombie, ale s volnym prostorem uprostred.
      Obdivuju modularni system lightfoot, na kterem staveji trikolky vzprimene, trikolky lehaci, s nahonem na jedno nebo na obe kola. Nebo dokonce riksu ci sklutecny nakladak. Ma to jedny prevody nebo dvoje podle potreby a je to pripravene na pomocny motor elektricky i spalovaci.
      Zaroven mi pripada, ze coroplast je ok a na amaterskou stavbu je idealni.
      Nehledam rychlost, ale ochranu pred vetrem a mrazem a cargo kapacitu.
      Ten xtra minim jako pripravit dva body po leve strane do kterych pujde pricvaknout wideloader a longloader.
      Ziju na vesnici a pomerne casto vozim na kole i blbosti napr. skladaci alu zebrik, ktery sdili parta pratel dohromady. Je to jednodussi nez resit auto. Xtra to dava s prehledem a temer bez priprav.
      Jinak na lehokolo.com planuju postupne dat galerie tech velomobilu, co jsem v nich jezdil a fotil si je. Myslim ze jsem ti je kdysi daval na CD.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.12.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        "Domnivam se, ze resit aerodynamiku neceho, co jezdi 20kmh, je nesmysl."
        Ale jen do té doby, než se budeš někde sunout třeba 20 km proti silnému větru. Taky bys mohl nechtěně couvat :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 20.12.2011
        Autor: ronda
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        Aerodynamiku nelze hodit za hlavu - jinak to bude proti větru nepoužitelné. Snadno to může být i několikrát víc, než 20 km/hod.

        [ Zpět ]
        Datum: 20.12.2011
        Autor: ViktorA
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        Tak jestli rychlost letí z okna, tak to se to celé dost zjednodušuje. Navíc pokud vzadu použiješ oboustranný závěs kol jako dělá lightfoot a pohon na jedno kolo po straně kastle řetězem z boku z-klik, bude uprostřed místa mraky.
        Lightfoot je velmi inspirující výrobce, jejich web jsem prohlížel už mockrát. Mají to děsně americké (rozměry, poloha jezdce atd.), ale ty koncepty co píšeš jsou skvělé.
        Z coroplastu půjde udělat slušná kastle a není drahý. Bude to chtít trochu experimentování s tvarem, ale to není až takový problém.
        Jestli tomu dobře rozumím, tak ten xtracycle nosič by se nasazoval vně kastle z levé strany levého zadního kola? Tož na ten žebřík a podobně by to asi fungovalo dobře.

        Celkově to nevypadá až tak náročné na výrobu. Pokud použiješ kliky jako má ten Winkler, tak bude trochu zajímavé navrhnout dobré pedály, ložiska všeho a podobně tak, aby to mělo komfort a životnost normálních komponent. Jedna věc co na velomobilu rozhodně nechceš je furt něco opravovat a štelovat, jak já se Zombií. Zombie má všechno rozumně snadno přístupné, s kapotovaným strojem je to děs. Tam musí všechno fungovat spolehlivě, jinak se z toho zblázníš.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2011
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praktický levný velomobil

               

          Životnost Z klik je presne ten otaznik. Ovsem na vyber je stejne problematicky shaft.
          Harald tam mel z trubky svareny Ztko osazeny 4mi kusy bezneho sroubovaciho hlavoveho slozeni. Zarazilo me, ze to vlastne nejde servisovat respektive to musis riznout a zase zavarit.
          Loziska do hlavoveho slozeni vlastne jsou staveny na stranovou zatez (chce se mi napsat ze jsou axialni, ale nejsem si jisty, zda je to to spravne slovo) a pri jejich vetsim prumeru to muze jezdit dlouho. Rozhodne je to levne a tak to jde zkusit takze uvidime.
          V carbonovem jednomistnem ma po stranach prumuslova kyvna (a tim padem samocentrujici se) loziska 108 TV. To je ta druha varianta. viz =http://liggecykelforeningen.dk/uploads...

          [ Zpět ]
          Datum: 21.12.2011
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praktický levný velomobil

                 

            K primemu nahonu leveho kola me inspiruje taky vyvoj, ktery vidis na questech. Od sekundarniho retezu a uvnitr umistene naby presli na obyc 3x9 drive train normalniho kola. Ergo eliminovali jakoukoliv sofistikovanost ve prospech minimalnich ztrat a snadneho servisu.
            Srovnani reseni pohonu manga a posledniho questu to jasne ukazuje.

            [ Zpět ]
            Datum: 21.12.2011
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praktický levný velomobil

                 

            Ten svařenec s hlavama mi nepřijde jako zas tak dobrý nápad. Ale možná to funguje. Osobně bych spíš použil ta průmyslová ložiska. Když to děláš jednomístné, budou na rámu jen dvě po stranách a tím pádem půjdou na tu sestavu klik nasunout zvenčí. I převodník potřebuješ na pravé straně levého rámu, čili na kliku dáš napřed převodník a pak ložisko. Horší je to s pedálama. Možná ten svařenec s hlavama vyjde lehký, nevím, ale osobně bych ty kliky dělal vícedílné a měl tam nějaká průmyslová ložiska. Bude to ale celkem oříšek udělat to dost pevné, protože hlavně spoje hřídele pedálu a prostřední kliky, která není nijak nesená rámem, budou hodně kroucené do všech stran.
            Možná bys mohl mít na rámu našroubovaná ložiska v nějakých domečcích, která by tu sestavu klik nesla, a mít svařené náhradní kliky. Kdyby ta hlavová ložiska v nich začla dřít nebo něco, tak pokud máš snadný přístup zespodu k bočním rámům jako je na obrázku v tom odkazu, můžeš ty kliky poměrně snadno prohodit za nové jako celou jednotku: sundat ložiska z rámu, stáhnout je z klik, nasadit na nové kliky a našroubovat. Je to něco, co uděláš s poměrně běžným nářadím doma večer a můžeš další den zas jet. Řezání, výměnu ložisek a svařování pak jde dělat na vadných klikách mimo stroj aniž by ležel doma rozebraný. Měl bych strach udělat si do velomobilu něco, co nejde servisovat, ale pokud to jde takhle jako poměrně malý funkční celek snadno vyjmout a nahradit, tak je to v pohodě.

            Je otázka, jestli náhodou midjack a sekundární řetěz nedají jednodušší verzi. U tadpole velomobilu je potřeba dostat pohon z pedálů v ose stroje na kolo v ose stroje, takže eliminace midjacku je logická metoda ušetření váhy a složitosti. Pokud už ale stejně musíš nějak dostat pohon mimo osu na bok stroje, možná bude hřídel a druhý řetětěz jednodušší. Není na tom moc co zvorat, prostě tyč v ložiskách s a nějaké příruby na koncích. Kdybych to dělal s přehazkou v primárním řetězu, vzal bych náboj se šroubovací volnoběžkou, vyrazil z něj ložiska a za tělo náboje ho přidělal na jeden konec hřídele. Vedle něj ložisko, na druhém konci hřídele druhé ložisko a za ním příruba na pastorek sekundárního řetězu. Pokud bych řazení chtěl v druhém řetězu, šlo by oholit kliku a nechat si pavouka na převodníky a tohle použít na výstupu hřídele, nad to dát přesmykač. Připadá mi to proveditelné, nejtěžší na tom bude najít pro to vhodný prostor někde za a pod sedačkou.
            Na Zombii mi midjack zlobil jednou, nedávno, a to byla chyba montáže a údržby, ne designu. Je tam náboj s přírubou na kotouč, na které je 15z pastorek. Ten drží tři šrouby (víc se nevešlo) a ty neměly lepidlo na závitech a po cca 1200km ze začly povolovat, drhnout hlavama o patku na midjack a jeden po druhém se lámaly. Nakonec rupnul pod tahem řetězu i ten pastorek držený jen na jednom šroubu. Jinak je to uspořádání se dvěma řetězy naprosto bez problémů. Ale zatím má za sebou jen 1500km, byť v extra hnusných podmínkách a bez jakékoliv ochranné kapotáže nebo krytí.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.12.2011
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praktický levný velomobil

                   

              Harald ma jen dve i v te dvoumistne verzi (respektive sest hlavovych slozeni), ulozene je to jen na koncich. Nepredpokladam ale nejakou vetsi zatez, protoze ty ctyri zabavne jizdy rocne, co dvoumistny stroj absolvuje, vydrzi skoro cokoliv.

              Ja to mam do prace a zpet 16km, jezdim to 3x tydne (1x jedu autem a 1x jsem vubec doma) takze za rok nakroutim cca 2000, spis min, v lete neni duvod jezdit VM, za pekneho pocasi je skladacka uplne adekvatni a lepsi. Ta myslenka celeho zalozniho kusu je ovsem dobry napad.

              Hridel pedalu neni uplne spravne slovo, pedal je totiz hlavova trubka s navarenou ploskou pro botu. Cela klika (tim padem i ta hridel) je coulova trubka 6x zalomena. Ta by to mohla davat i dlouhodobe. Cele je to o zivotnosti kulicek a misek tech slozeni. Ty nejsou navrzeny na tohle pouziti, nepocita se, ze by se tocily 80 za minutu. Jestli to daj, se uvidi.

              Uvazuju o svarenci rozbiratelnem. Tj. predstav si jakoby to bylo smontovane jakoby z predstavcu, prostredni nejdelsi dil by byl oboustranne s prirubou, kazdou na dva imbusy. A obe kliky by do nej zapadaly jako riditka do predstavce. Pedal by tvorila hlavova trubka na ne navlecena, loziskem by bylo to hlavove slozeni. Souosost leve a prave strany si prestavuju zajistit tak, ze se to vyrobi na dlouhe prubezne ose ktera se dodatecne rozreze, respketive vyrezou se z ni ty nadbytecny casti.
              Prava strana by na ramu mela demontovatelnou vnejsi trubku a povolenim misek na pevne vnejsi trubce na ramu vlevo by to cele slo ven. Povolenim a vyjmutim prostredniho dilu by se to cele rozpadlo na dve jednoduche kliky. Pak by to bylo kompletne servisovatelne.

              Snazim se predstavit si, co se stane, kdyz proklouznou ty imbusy na prostrednim dilu a nepripada mi, ze by to mohlo zpusobit problem. Pripada mi, ze jednodussi je protocit se v lozisku nez v tom rozebiratelne slozeni klik. A hlavni namahani je ohyb celych klik, kde ale si myslim ze neni velky rozdil mezi spojem svarem a sroubovanou prirubou.
              V pripade problemu s hlavovymi slozenimi by slo to posleze prehazet na prumyslova loziska.

              Umel bys odhadnout o kolik min pevny je spoj svarem proti tomu sroubem zajistenymu spoji predstavce? Lisi se to vubec jinak nez hmotnosti?

              [ Zpět ]
              Datum: 22.12.2011
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    pokud se zamyslim nad zadanim
    (a prihlednu k Jirkove prispevku)
    -me osobni sympatie patri koncepci tadpole
    pokud lada chce kompaktibilitu s extracycle
    pravdepodobne snese umisteni nakladu nad urcitou mez "zvenku"
    U allewederu ten maly nakladovy prostor resil nekdo "zahradkou" (videl jsem na www foto).
    lze si predstavit tedy AW kde malickositi jsou uvnitr, ptip se vytahne skaldaci prepravka na nakup a da se na zahradku, prip se tam chyti brompton.
    anebo v pripade karimatkove kapotaze se rozepne zip za zady jezdce, odchyli/ sroluje se karimatka a po stranach zadniho kola se vyklopi jedna/dve plosiny na naklad.

    (pisi prispevek jiz podruhe, mozna se zde zjevi 2x...)

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2011
    Autor: cibi
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praktický levný velomobil

           

      Ano tim xtracycle compatible myslim moznost docasne pridat na VM nosic zvenku zboku. Normalne mam xtracycle uzky ale obcas pridam na kapacite temi bocnimi rozsirenimi.
      Zahradky nahoru se bojim protoze je prilis vysoko. A3 by sel otevrit do stran ale ten plech je samonosny a slaby 0,5mm, s necim takovym se pri navrhu nepocitalo a taky je to proste uplne a pekne a kazit A3 design se mi nechce. Navic vozim veci velikosti tydenniho nakupu potravin pro 5ticlennou rodinu prilis casto. To vede k delta trikolce, kam se prepravka vejde dovnitr vzdy. Navic takove usporadani umozni pripadne vzit napr. maleho do skolky pri vymene prepravky za lavici s operkou ala treti sedacka stare aerovky.

      [ Zpět ]
      Datum: 20.12.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil/uprava AW

             

        upravovat AW zasahem do samonosne karoserie
        je velmi obtizne.
        takze:
        pokud nemame novou stavbu:
        -stavajici AW by mozna sel "zkapacitnit" privesem
        klady jasne, zapory tez.
        -mozna prodlozenim zadni kyvky a posazenim zadniho kola ven a nakladovym prostorem "za vozem->system xtracycle" - ovsem nevim jak by to snesly uchyceni kyvky.
        -videl jsem foto kde pani vezla v AW "na stojaka" dite za svymi zady. Slo by to mozna resit vhodne upevnenou detskou sedackou ala sezeni v kufru - ovsem jen velmi nouzove, dite je nekryte a tatinek v pohodlicku...
        takze shnuto a podtrzeno - AW asi neupravis "k obrazu svemu".
        nova konstrukce radsi v dalsim prispevku...

        [ Zpět ]
        Datum: 20.12.2011
        Autor: cibi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    Na Spezi jsem viděl trojkolku se řízením zadního kola. Sice jsem se do ní nedostal, možná proto, že její design připomínající závodní Bugatku lákal, a mně se nechtělo čekat. Ale jediným problémem "zvenku," se zdál jen velký poloměr zatáčení, nevhodný pro kličkování mezi návštěvníky. Protože jich tam jezdilo několik, věřím, že vše bylo ověřené a na silnici, kde by těch (odhadem) devět metrů na otočení nemuselo vadit, by se s tím dalo jezdit dobře. To ale nic nemění na tom, že sám bych ho nepoužil, protože na trojkolce se chci i vyblbnout a tohle vypadalo spíš na "koráb silnic." Velomobil mně také leží v hlavě - zatím se neúspěšně pokouším o "velorexové" zaplachtování tříkolky.

    [ Zpět ]
    Datum: 20.12.2011
    Autor: drak
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    Na 4 SVČ srazu se ukázal Dušan ze slovenska. Tříkolka je má řiditelná zadní kola, přední kolo se naklání. Je velmi nákladní. otázka je, zdas by se na podobném principu dal postavit velomobil tvých snů. ALe jako inspirace to není špatný.
    http://img12.rajce.idnes.cz/d1201/4/4935...

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2011
    Autor: Noch
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praktický levný velomobil

           

      Moc pekny! rad bych se v te veci svezl :-)
      A velmi nakladni, super. To predni hnane kolo to vyrazne zkracuje, otazka je jak se to chova a na jak velkem petniku se to da otocit, jel jste v tom nekdo?

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        Nejel jsem na tom, ale rejd to mělo slušný. Podle mě se to neotáčelo hůř než velomobily s otevřenými předními podběhy, možná líp. Kapotovat to při zachování veškeré funkčnosti řízení by možná byla trochu výzva, předek kastle by se nějak zalamoval proti zadnímu nákladnímu prostoru. Ale šlo by to.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2011
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        Poloměr otáčení byl výrazně větší,než bývá obvykle na klasické trojkolce, protože v Brodě se na jedno "najetí" do jedné zatáčky, kterou jsem projížděl s rezervou, nevešel,ale netroufnu si odhadnout rádius v metrech. Možná se blížil oněm hodnotám, co měla "Bugatka" na Spezi. Vzhledem k řízení zadkem, asi o moc zmenšit nepůjde.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2011
        Autor: drak
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        Zkoušel jsem se na tom projet na srazu v Nivnici.Nějak mi to nešlo zkrotit. Zadní řiditelná náprava a naklápění předního kola je dost atyp, aby to běžný mozek bez trénování pochopil.
        Naklápění př. kola jde zamknout pro lepší ovládání v malých rychlostech.A měl jsem i jednu drobnou nevýhodu oproti majiteli, neměl jsem kam dát břicho.S tímto výdobytkem civilizace, jeho stroj prostě nepočítá.
        Když jel Dušan s tříkolkou z Velký Javořiny po lesní cestě, docela jsem nechápal jak to dokáže uřídit v rychlosti ,kterou to spustil.

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2011
        Autor: mech
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        jel. Musel mi ale zamknout naklánění. To jsme na začátek nepobral. Zvyknul bych si ale...
        Překvapivě se to řídilo docela dobře. Bylo to táhlama udělaný tak, že to nebylo tak živý a jezdilo se mi na tom fakt dobře.
        DO tý doby jsme si nemyslel, že by se s něčím, co má řízený zadní kola dalo jet o trochu rychlejc. S tímhle ale jo. Fakt to jezdilo výborně.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.12.2011
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praktický levný velomobil

           

      muzu poprosit o odkaz na celou galerii?
      dik

      [ Zpět ]
      Datum: 21.12.2011
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        Tady je dost vidět Dušanovo tříkolka a byl s tím i na SVČ slehu když se vracel z půl roční cesty po evropě.

        http://youtu.be/sl7IKm1RyC8

        [ Zpět ]
        Datum: 21.12.2011
        Autor: Holfi
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praktický levný velomobil

           

      zdarvím,vidím,že je reč o mojej trojkolke a mne:),ak sú nejaké otázky,kľudne sa pýtajte...

      [ Zpět ]
      Datum: 23.12.2011
      Autor: Dudi
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        Ahoj, videl jsem tvuj stroj v Litomysli a ziral jsem na to jak na zjeveni, nic podobneho jsem do te doby nevidel. :)
        Tipoval jsem, ze to pojede jen po slusne silnici, ale trikolka si poradila s celou trasou leho-vyletu.

        Opravdu moc hezky stroj s obrovskym nakladovym prostorem. Konecne jsem mel jednou pocit, ze lehokolo je uplne obycejna vec, protoze se vsichni otaceli za tvou trikolkou. :)

        Ma tahle koncepce trikolky i nejake nevyhody? Neprokluzuje treba snadno predni kolo, kdyz je pohanene? Jak dlouho trvalo zvyknout si na rizeni zadnimi koly? Ja si to prilis neumim predstavit.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.12.2011
        Autor: Jrr
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praktický levný velomobil

               

          To som si už zvykol,že všetci po mňe pozeraju ako keby som bol z inej planéty:-D

          Najväčšia nevýhoda bola-je nízký podvozok,ale ten sa pri výrobe nového triku dá urobiť vyšší... Potom uhol a výšku toho naklápacieho čapu,to treba zmeniť,lebo má to dosť "flip-flop" efekt-teda,keď je naklápanie odomknuté má netrénovaný jazdec tendenciu prepadnúť do strany.ale toto sa dá ľahko naučiť ako na bežnom kole zatočíš riadítkami a vyrovnáš sa...zmena čapu to len vylepší.Sedlo som podložil 15mm podložkami a bolo to veľmi cítiť-teda zhoršilo sa to-tak malý rozdiel a tak veľa.os toho naklápania sa dá v pohode zvýšiť o cca 100-120mm.
          Potom rádius otáčania,ten je dosť veľký.

          Má to aj nejakú výhodu,je to dosť úzke- 700mm
          a dostaneš sa takmer všade do dverí,na lávku-most,môžeš ísť po úzkých chodníkoch v tuneloch alebo mostoch(cesta do Benátok-na konci bol chodník široký 80cm obkolopený múrmi-tu sa veľmi neotočíš ani nezídeš dole).Zákruty prechádzaš vo vysokých rýchlostiach vďaka naklápaniu,jazda po odklonenom svahu nie je problém,lebo naklápaním sa vyrovnáš a nebudeš sedieť šikmo do strany ako na bežnom trajku. V meste to ťaháš za kľuku za sebou ako kufor vďaka dvom kolesam na zemi a bagáži na ních(chce to nejaké madlo na ťahanie dopredu),rovnomerné rozloženie hmotnosti.

          To predné kolo má tendenciu preklzovať pri stúpaniach nad 12% na asfalte ,keď je to plne naložené-cca 80-90 kg + jazdec .Na nespevnenej ceste je samozréjme,že to preklzuje skôr.Pomôhl by širší plášť s dezénom.

          Naučil som sa to veľmi rýchlo ovládať,asi preto,že som vedel čo staviam,na začiatku bol ten pociť,že zadok niekam uchádza..A bolo treba dolaďovať riadenie,hlavne polomer otáčania. Ten som musel zvýšiť na cca 5-6metrov-teda na takej ceste je problém sa otočiť,ale zas môžeš ísť aj 60-80km/h,a nie je to citlivé na nejaké nerovnosti,ale do mesta to nie je veľmmi ideálne, na cestu oklo sveta áno :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 24.12.2011
          Autor: Dudi
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praktický levný velomobil

                 

            60-80 km/h ?
            Jakou nejvyssi rychlosti jsi s tim jel?

            To ma brzdene jen predni kolo (tam vidim kotouc) nebo nejak brzdi i zadni kola?

            [ Zpět ]
            Datum: 24.12.2011
            Autor: Jrr
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praktický levný velomobil

                   

              Pri skúškach z kopca to šlo 80km/h.ale ako som mal kreš pri 70km/h.tak som už od vtedy nešiel viac ako 60km/h.a brzdené sú všetky kola kotúčmi a doporučil by som všade 200mm rotory...

              [ Zpět ]
              Datum: 24.12.2011
              Autor: Dudi
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praktický levný velomobil

           

      Ještě se mi líbí myšlenka nákladního fleva. Ale kapotovat flevo asi nebude ta správná cesta.

      [ Zpět ]
      Datum: 02.01.2012
      Autor: Noch
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        na flevu ani jako na tříkolce, když jí na sraz, tuším do Brna, dovezl Uwe, jsem nedokázal jet:-(
        Tobě to šlo?

        [ Zpět ]
        Datum: 02.01.2012
        Autor: Jurimír
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praktický levný velomobil

               

          Karel postavil tuším tři fleva, na tom prvním jsem se naučil jakž takž jet, na tom teréním mi to nešlo, ale bylo na mě moc vysoké, tak jsem se nedokázal sám rozjet. je to hodně o trénování. A je potřeba zapomenout, že to nejde. Když o něčem nevíš, že to nejde, tak to funguje...

          [ Zpět ]
          Datum: 02.01.2012
          Autor: Noch
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praktický levný velomobil

                 

            já dokázal jet zatím na jakýmkoli lehokole. I na vesláku. Sednu a jedu a není problém, ale to flevo mi nějak vzdoruje. Potřeboval bych to asi na nějakej čas domů na zkoušení.

            [ Zpět ]
            Datum: 02.01.2012
            Autor: Jurimír
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        u toho bych se bál, že bude přední kolo prokluzovat. Na čistém asfaltu po rovině dobrý, ale jakmile bude cesta do kopce a bude trochu klouzat, tak je konec. Mě flevo při plném záběru hrabe i na hladkém asfaltu na rovině, když je mokro. Ale třeba ta Anderseckových tříkolka se mi líbí taky. A naučit se řídit flevo je jen otázka času, po několika minutách až hodinách to myslím zvládne každý.
        Ale kapotovalo by se to asi blbě, dávat jakoukoliv kapotáž na přední díl bych se bál kvůli bočnímu větru.

        [ Zpět ]
        Datum: 02.01.2012
        Autor: PavelŠ
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praktický levný velomobil

               

          K tomu bočnému,môžem len potvrdiť,že je to veľmi citlivé na bočný vietor a čím vyššia rýchlosť tým horšie,prikladám obrázky mojej prvej trojkolky s riadením python.pri rýchlosti 40-50km/h bolo treba také sústredenie na riadenie,že človek sa ani nikam nemôhol obzreť a ak sa do toho pridal vietor,tak pekne začalo ťahať do strany,prípadne ak neboli vyvážené zadné brzdy presne 1:1 tak to tiež ťahalo do strán. Tak "centrálne" riadenie python-flevo by som nedoporučoval,jedine pri nízkých rýchlostiach tak do 30km/h. A ešte zle sa s tým šlo do zákrut vo vyšších rýchlostiach-lebo ťažisko sa vysúvalo von od stredu.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.01.2012
          Autor: Dudi
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praktický levný velomobil

                 

            Flevům s rostoucí rychlostí roste stability, Pythonům klesá. Kvůli závleku. Takže z hlediska rychlosti by Flevo Trike byl asi v klidu. Ale ta citlivost na boční vítr s nějakou kapotáží by furt byla problém. Kdysi jsem se o tom bavil s jedním z autorů webu http://flevofanclub.ligfiets.net/?doc=home&... a ten už stavěl a jezdil na hodně kolech i tříkolkách s řízením ala Flevo, má na nich vyzkoušené i docela děsné rychlosti.

            [ Zpět ]
            Datum: 03.01.2012
            Autor: Jirka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praktický levný velomobil

                 

            Ale musiim pochvaalit dielnicku (zavist ) pekne strojne zazemie

            [ Zpět ]
            Datum: 03.01.2012
            Autor: colombo.ii
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praktický levný velomobil

                   

              Ale peknej bordel. 8-)))

              [ Zpět ]
              Datum: 03.01.2012
              Autor: Murphy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Praktický levný velomobil

                     

                pri práci sa vždy dáky ten neporiadok urobí a hlavne ak sa robia nejaké prototypové veci :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 03.01.2012
                Autor: Dudi
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praktický levný velomobil

                       

                  Hmm... Tak to asi doma vyrabim nejaky prototyp... 8-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 03.01.2012
                  Autor: Murphy
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praktický levný velomobil

                     

                Přehledný nepořádek, houby bordel.:-))

                [ Zpět ]
                Datum: 03.01.2012
                Autor: Papji
                Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praktický levný velomobil

                     

                Žádný bordel , to cestička z vercajku. Všechno potřebný máš při cestě:-)). Znám to, nemám to jinak.Když něco vymýšlíš musíš to udělat dřív než to zapomeneš a uklidí se po akci, případně po etapách.

                [ Zpět ]
                Datum: 04.01.2012
                Autor: Jerguš
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praktický levný velomobil

                       

                  alebo pri dlhych zimnych veceroch si spraví cela rodina romantycky vylet do garaze a hromadne brigáduje v kamnach narychlo zapojenych praská smrekové drevo z paliet ...............8-D

                  [ Zpět ]
                  Datum: 04.01.2012
                  Autor: colombo.ii
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praktický levný velomobil

                       

                  a tu skládačku, co jsme viděli na Spezi z Bromtona, tu už jsi vymyslel? Jestli jo, vezmi jí dvakrát;-) a dej vědět ať koupím toho Bromíka.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 04.01.2012
                  Autor: Jurimír
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praktický levný velomobil

                         

                    třikrát :-D

                    [ Zpět ]
                    Datum: 04.01.2012
                    Autor: Billicek
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praktický levný velomobil

                         

                    Letos asi žádný kolo dělat nebudu :-(( . Musím zrekonstruovat byt když jsem původní nechal bejvalce. I když přemýšlím o nějakém superrychlém kole na ježdění do Hradce

                    [ Zpět ]
                    Datum: 04.01.2012
                    Autor: Jerguš
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praktický levný velomobil

                           

                      Že by další "lehožiletka" ?? Mohu popřípadě poskytnout know-how ;o)))

                      [ Zpět ]
                      Datum: 04.01.2012
                      Autor: Holfi
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Praktický levný velomobil

                             

                        Tak něco pošly ať nevymýšlím vymyšlené.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 05.01.2012
                        Autor: Jerguš
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praktický levný velomobil

                           

                      nešlo by to přehodit? Jako že by si bejvalka rekonstruovala a ty měl čas na dělání skládačky, abys byl s použitím vlaku rychle v Hradci? ;-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 05.01.2012
                      Autor: Jurimír
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Praktický levný velomobil

                             

                        A nemohla by ti bejvalka zrekonstruovat a ty by si sa venoval stavbe leha ?? :-D

                        [ Zpět ]
                        Datum: 05.01.2012
                        Autor: colombo.ii
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Praktický levný velomobil

                               

                          moje bejvalka možná něco rekonstruovat bude ale nebude to mít vliv na to, že tu skládačku postavit nedokážu...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 05.01.2012
                          Autor: Jurimír
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Praktický levný velomobil

                             

                        Problém je v tom, že vlak do Hradce jede dvě hodiny a nádraží je na druhé straně Hradce. Za ty dvě hoďky bych tam měl v pohodě být a ještě něco natrénuju na Le Mans :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 05.01.2012
                        Autor: Jerguš
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Praktický levný velomobil

                               

                          no tak jezdi autem, skládačku voz v kufru a s mařenkou jezdi na kolovejlety po okolí.

                          Hergot prostě si vymysli nějakou variantu, abys tu skládačku potřeboval! ;-)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 06.01.2012
                          Autor: Jurimír
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    Koukám , že máš stejný požadavky jako já. Mě se podařil nákladní prostor tal 100litrů a to celkem jde. bez motoru a baterek to má tak 45 kg a kastle taky celkem dost vydrží. Na srazu jsem to otočil na bok v 50km/hod a přežila cekem bez úhony. Vzhledem k tomu , že tam mám spoustu výmyslů tak ta váha ujde . dalo by se dostat tak o 7-10 kg níž. Stejně bych to ale bez pomocného motoru nechtěl. Vloni jsem to prubnul na K24 a po dvou kolech (cca 60 km)jsem byl úplně hotovej. Letos na sraz a zpět á 100km s 15Ah , nákladem tak 35kg , průměr 20km/hod a to v podkrkonoší. Pravda bednu piv dozadu nedám :-(.

    [ Zpět ]
    Datum: 21.12.2011
    Autor: Jerguš
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    davnejsie som mal taky napad..ze z 3kolky spravit 4kolku a ze by tak vznikol akysi priestor ktory mozno viac ucelovo viuzit..

    http://pollok.rajce.idnes.cz/bike-projekt/#Q4VM...

    [ Zpět ]
    Datum: 02.01.2012
    Autor: PolloK
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praktický levný velomobil

           

      keby si dal vopred jedno koleso, vznikol by priestor aj tak a bolo by to to jednoduchšie a lachšie, nie?
      Okapotovať niečo také ako vyrába Hase...

      [ Zpět ]
      Datum: 02.01.2012
      Autor: Jurimír
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        myslis ako ,deltu? ..ono je to stala dilema ci trike alebo reverz trike.. jedno aj druhe ma svoje ne/vyhody ..konstrukna zlozitost je "skoro" rovnaka ..ale podla mna je klasicka trike trochu lepsia na vetciu, ci viac batoziny ..

        [ Zpět ]
        Datum: 03.01.2012
        Autor: PolloK
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praktický levný velomobil

               

          mne sa lepšie jazdí na triku keď ma vopredu dve kolesa, ale volaake vyhody ma aj delta. Ja somale myslel, že tá delta by bola lachšia a jednoduchšia ako tá čtvorkolka a pritom zostal rovnaký ten priestor na batožinu.

          [ Zpět ]
          Datum: 03.01.2012
          Autor: Jurimír
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praktický levný velomobil

           

      Tak to je perfektní nápad to si nech patentovat hned bych to bral na svojí tříkolku.Jinak máš super galerku a dost dobré a zajímavé nápady toho zadního odpružení

      [ Zpět ]
      Datum: 02.01.2012
      Autor: Alban
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        Kit na konverzi tříkolky na čtyřkolku už se vyrábí a prodává, nic nového. http://www.utahtrikes.com/PRODINFO-TT_Quad...

        [ Zpět ]
        Datum: 03.01.2012
        Autor: Jirka
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praktický levný velomobil

               

          veru..nic noveho..urcite kazdy vyrobca trikoliek nad tymto riesenim aspon dumal..

          [ Zpět ]
          Datum: 03.01.2012
          Autor: PolloK
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Praktický levný velomobil

           

      Jak bys řešil pohon? Protože tak jak to máš na obrázku to bude často mít jedno kolo v luftě, nebo spíš většinou. Dokonale rovný povrch najdeš málokdy. Rám to kroucení musí vydržet, takže musí být docela festovní. Pokud poháníš dvě kola přes voloběžky, tak si můžeš dovolit mít někdy v luftě i jedno kolo poháněné nápravy.
      Jakýkoliv jiný pohon už by vyžadoval bezpodmínečně vždy celou hnanou nápravu na zemi, pohon na jedno kolo ani diferák by jinak nefungovaly. Takže to chce zatížení hnané nápravy citelně vyšší než nehnané a to ta čtyřkolka na tvém obrázku má buď na přední nápravě, nebo na zadní podle hmotnosti nákladu v bedně.
      Pak mám taky vyzkoušené na SnowZombie, že ten nákladní prostor není nic moc. Není až tak velký na šířku a délku a když jsou v zadní nápravě nějaké pohonné hřídele a rám kolem nich, tak je náklad děsně vysoko.
      Kdybych chtěl dělat nějaký velomobil se dvěma koly vzadu, hodně bych si prostudoval http://lightfootcycles.com/products-overview... Sice to mají všechno přerostlé a hlavně neuvěřitelně vysoké, protože jsou to Američani, ale ohledně konstrukce zadní nápravy tak aby zbyl prostor pro náklad se tam najde hodně zajímavých koncepcí.

      [ Zpět ]
      Datum: 03.01.2012
      Autor: Jirka
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        spravny postreh Jirko... ten concept som vytvoril uz davno, ked som celej problematke uplne nerozumel..teraz je to snad treochu lepsie :) ..samozrejme uz viem ze jedna naprava musi bit trochu flexibilnejsia, a tak isto by bol idealny pohon cez diferak na obe zadne kolesa.. z toho linku je to dobra volba ako netahat hmotnost dalsieho kolesa ..ale ked si predstavim slovo "velomobil" tak hned vidim quadcykel ;) .. akoze v domacich podmienkach sa da take nieco zhotovit do 1000e .. myslim ze by s toho bola aj celkom pekna tandemova 4kolka :) ...

        [ Zpět ]
        Datum: 03.01.2012
        Autor: PolloK
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praktický levný velomobil

               

          Z toho Lightfoot webu jsem myslel spíš čerpat inspiraci pro zadní konec stroje, ať už má vepředu jedno kolo nebo dvě. Velký prostor a velkou nosnost tam mají celkem vychytanou, i když jim to pak obvykle vychází relativně těžké.
          Moje náklady na Zombii byly okolo toho 1000 eur, z toho nějakých 250 byl komplet diferák-hřídele-ložiska-náboje a většinu cyklodílů jsem buď už měl doma, nebo kupoval relativně levné. Nezdá se to ale už jen z věcí jako vidlice, řetěz, gumy, ráfky a pár dalších věcí plus všechen hliník to naskáče k tisíci euro velmi snadno.
          Ten stroj na obrázku jsem viděl i živě, místo té kastle měl sedladlo pro nešlapajícího pasažéra (možná i dva). Na místo na šlapání i vzadu by se to muselo ještě o kus natáhnout.

          [ Zpět ]
          Datum: 03.01.2012
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praktický levný velomobil

                 

            nastastie je dost konstrukcnych variacii, ze ako komu co vyhovuje..ci uz podla ceny alebo dostupnosti materialu a dalsich moznosti ..viem ze len tie jednostranne kolesa su v cene cca 60-80e za kus + tie dalsie veci, a aj "co dom dal" ..myslim ze do tej tisicky je mozne to polepit..
            ..len stale neviem ci sa to vobec vyplati..ked skoro kazdy to prepocita na slusne zachovale auto z bazaru..
            jediny dovod naco je dobri velomobil, ak doticny nema vodicak, alebo to plne vyhovuje povedzme "farmarskemu" uzitiu, tak je to inak proste luxusne vozidlo..

            [ Zpět ]
            Datum: 03.01.2012
            Autor: PolloK
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praktický levný velomobil

                   

              To je smýšlení opravdu velkého procenta lidí. Jsou pochopitelně úplně mimo, velomobil je něco naprosto jiného než auto, poskytuje úplně jiný druh dopravní služby a pro někoho může být mnohem lákavější než nějaká ojetá motorová rachotina s podobnou pořizovací cenou.
              Když narazím na někoho, kdo má zájem opravdu nějak probrat kolik ten velomobil vlastně stojí, tak je tu jednoduchá úvaha přes provozní náklady. S velomobilem není problém se dostat na 1Kč/km reálných totálních nákladů a vedlejším efektem je dobrá nálada (krátce po každém použití) a dobrá fyzička (dlouhodobě - po pravidelném používání). I to nejlepší ojeté auto v cenové hladině okolo 1000Eur bude jezdit okolo 5Kč/km reálných totálních nákladů. Nemyslím tím jen benzín, jak lidi s oblibou počítají cenu provozu svého auta, ale i pneu, povinné ručení, STK, oleje a další provozní náplně plus něco na servis. Taková rachotina do něj půjde přece jen poměrně často. A vedlejší efekt je hromada starostí, blbá nálada a nulová fyzička. Takže někomu, kdo pravidelně vozí další osobu nebo rozměrné věci, pravidelně jezdí někam hodně daleko nebo má podobný silný důvod a peníze na pořízení jen jednoho, tomu vyjde lepší pořídit to auto. Ale stejně tak existuje hodně lidí, kterým by za stejnou pořizovací cenu udělal velomobil lepší službu a ušetřil tunu peněz v budoucnu. Podle toho kolik km najezdí do práce by se klidně mohlo stát, že za rozdíl provozních nákladů si rok po pořízení velomobilu můžou přikoupit to auto, zatímco kdyby koupili auto hned, tak už budou bez pěněz furt.

              [ Zpět ]
              Datum: 04.01.2012
              Autor: Jirka
              Hodnocení: +9 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praktický levný velomobil

                     

                Jirko to se ti opravdu povedlo, máš boda.
                Jen ty náklady na provoz auta budou daleko vyšší, řekl bych tak kolem 8-10Kč/km.

                [ Zpět ]
                Datum: 05.01.2012
                Autor: Jerguš
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Praktický levný velomobil

                       

                  Myslim ze ne. Cisty provoz i se servisem a podobne mne na Tranzita vychazel kolem 6 Kc (pocitano od r. 2005 do r. 2009) a auto bylo z r. 1997.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 05.01.2012
                  Autor: Murphy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Praktický levný velomobil

                         

                    To máš dobré, moje Caravella jezdí kolem sedmi až osmi, podle aktuální ceny paliva a dalších věcí. Počítám do toho i věci jak výměnu skla v posuvných dveřích když v něm před rokem při zavření dveří ruplo posuvné okénko a podobně, ne jen plánované nebo očekávatelné opravy. Když člověk započte fakt každou prkotinu jako třeba solární dobíječky co umožňuje nechávat to v zimě stát i víc jak týden a přesto pak nastartovat, nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů a dalších drobností co člověk víceméně musí kupovat, tak to postupně vyleze s mým malým ročním nájezdem kilometrů asi o korunu nad cenu vypočtenou jen z velkých položek jako pneu, to sklo, brzdové obložení a podobně.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 06.01.2012
                    Autor: Jirka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Praktický levný velomobil

                           

                      ono ani ten bike neni az tak lacny tam tiez motor teda pekne zere teda ten moj doost a ked pripociitam mazanie kofolou v pravidelnych itervaloch v kazdej 2 dedine km vychadza aj na 2,5 kc + ta vasa 1 kc a sme na 3,5 kc/km :-D a to nepociitam ked ako slobodny chlat seddi v restike pekna baba............. kurna ta ciklistika sa pekne predrazuje :-D

                      [ Zpět ]
                      Datum: 06.01.2012
                      Autor: colombo.ii
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Praktický levný velomobil

                     

                zatial, je vyhoda ci nevyhoda tak 50 na50 ..u nas politici su prevazne "plechovkari" nez cyklisti a zakony si siju ako sa im chce.. aj kvoli krize vymyslaju kde ako ziskat ecka.. niekde som cital ze od 2013 je potrebne mopedy osadit p.z. oO ..ak tieto experimenty im pojdu takto skvele, tak v buducnosti mozme ocakavat p.z. ci dokonca aj vodicak na bicylke.. a ak to prejde tu..tak to zacnu kopirovat aj ostatne krajiny...
                ..mozno je to blbost ci moje strasenie..no ale v dnesnej dobe nikto si nieje nicim isty ;)

                [ Zpět ]
                Datum: 05.01.2012
                Autor: PolloK
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Praktický levný velomobil

             

        Jak lightfoot terenni ctyrkolka, tak vsechna detska slapaci auta (Berg a spol) maji jednoduche reseni: predni a zadni naprava jsou spojeny otocne. Tj.muzes prejet sutr napr levym prednim kolem se staly dotekem vsech ctyr kol se zemi. Ram ma paterni trubku opatrenou v pulce (respektive tesne pred slapanim) kloubem.

        [ Zpět ]
        Datum: 07.01.2012
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praktický levný velomobil

               

          http://www.youtube.com/watch?v=7TjM788JK70

          [ Zpět ]
          Datum: 07.01.2012
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Praktický levný velomobil

               

          To je sice nejjednodušší řešení, ale ne nezbytně nejlepší. Pokud by ten kloub byl volný, tak je přínos čtvrtého kola dost diskutabilní. Jakmile to naženeš do začáčky moc rychle, převrátí se to prakticky stejně snadno jako delta tříkolka, protože až do nějakého konstrukčního limitu (zkřížení řídicích táhel třeba) se to bude naklápět kolem toho kloubu jako kolem jednoho předního kola. Pokud by se tam narvaly nějaké relativně silné pružiny, bude to fungovat líp, vlastně jako forma odpružení předních kol.
          Zajímavá čtyřkolka je Atomic Zombie Streetfighter. V úvodu návodu na stavbu potvrzují co jsem si myslel: žádný kloub tam není a nemá být, aby se nepřišlo o stabilitu zatáčení. Drobné nerovnosti požere zkroucení páteřního jeklu, který tak dělá vlastně kloub i extra silnou pružinu zaráz. Pokud terén přece jen překročí rozsah tohohle pružení, je vždycky v luftě některé přední kolo, protože zadní nesou mnohem větší zátěž. Nízký posaz dává velkou stabilitu při malém rozchodu, přední kola až před šlapáním dávají velký rejd při malém rozchodu, takže celkově to může mít velmi pěkné jízdní vlastnosti a slušnou rychlost rovně i v zatáčkách. Kdybych neměl limit na délku vozidla, ale na šířku jo, a dělal čtyřkolový velomobil, možná bych si ze Streetfighteru půjčil většinu layoutu. Mělo by to trošku vzhled stařičkého závodního auta - aero kastle mezi volnými koly.

          [ Zpět ]
          Datum: 09.01.2012
          Autor: Jirka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praktický levný velomobil

                 

            Hledal jsem tohle: http://www.youtube.com/watch?v=1iY0QQBMK2I
            ale google mi na i dotaz "offroad 6 wheel recumbent" vyhodil furu zajimavych obrazku.
            Mimochodem - proc neudelat protaceni pred zadni stavbou s nejakym omezenim, aby se neznicil retez? Pri te delce by mu mensi torze vadit nemusela...

            [ Zpět ]
            Datum: 09.01.2012
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Praktický levný velomobil

                   

              Kloub před zadní nápravou by z toho dělal vlastně tadpole tříkolku, takže na asfaltové rychlé zatáčky by to fungovalo dobře. Muselo by s vychytat vedení řetězu a upevnění nákladu. Buď nosič spojit s přední částí a jezdcem, takže bude muset držet v luftě nad pohyblivou zadní nápravou, nebo ho dát na ni, takže zas kloub bude muset unést zatížení z nákladu hýbajícího svou hmotou ze zadní nápravou. Těžko říct, co by bylo lepší.

              [ Zpět ]
              Datum: 09.01.2012
              Autor: Jirka
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Praktický levný velomobil

                 

            to sedi ve slapacim auticku berg jsem se pri zavodeni v zapalu boje zvrhnul nekolikrat

            [ Zpět ]
            Datum: 12.01.2012
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    mozno hlupa otazka..ale videl uz niekto tandemovu 4kolku? ..sediac za sebou nie vedla seba.. hladam na netu ale skoro nikde nic take neviem najst..

    [ Zpět ]
    Datum: 03.01.2012
    Autor: PolloK
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Praktický levný velomobil

         

    http://www.google.cz/search?q=velomobil&hl...

    [ Zpět ]
    Datum: 10.02.2012
    Autor: AV
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Barma v lednu 2017

včera
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…

Hledám: Skupina na silniční kolo Teplice

28.11.2016
Hledám skupinu silničářů z Teplice a okolí s kterými bych mohl jezdit. Já začátečník amatér. NAJDU?
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

106 cyklistů (9 přihlášených)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016