ELEKTROKOLA - ŘI

Zkusme zjistit kolik nás vůbec je? Pošlete mi zprávu zkusím to.Ahoj.

[ Zpět ]
Datum: 18.12.2011
Autor: kulala
  • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

         

    Ahoj, mám tu potvoru asi měsíc a jsem nadšen, cyklistův sen, pořád z mírného kopce s větrem v zádech :-)

    Přemýšlel jsem dlouho, dlouho četl všechny recenze a komentáře a rozhodl jsem se, že si přestavím svého relativně dobrého Authora 28" pomocí motoru Magic Pie v předním kole (500 - 1000 W) na bruselské eurokraty kašlu. Moc jsem ještě nenajezdil, inu je zima, ale funguje to, táhne to, mám metrák a přesto do strmého kopce šlápnout nemusím, když nechci. V tom spatřuji tu výhodu elektrokola, šlapu si pro radost a kolik snesu.

    Zdá se mi oprávněný názor, že když jen ten přestavbový kit s motorem stojí 6.5 tisíce a baterie 11 tisíc, nabíječka dalších 1.5 tisíce, že elektrokolo, za 20 tisíc musí fakt bejt dost šunt, nemluvě o těch 250 W, takže přestavět kvalitní kolo bude asi lepší řešení a zvládnul jsem to i já, tedy dokáže to každé nemehlo.

    V tom předním kole je osazen bezkartáčový motor s rekuperací, když se začně brzdit, zapne se rekuperace a docela solidně to přibržďuje, prý se narekuperuje jen nějakých 5 procent energie, ten brzdící efekt je významným přínosem. Nevýhodou je, že ten bezkartáčový motor když není hnán proudem sám o sobě trochu brzdí, takže jízda bez motoru je namáhavější, nejen přetahuju větší váhu kola ( 6,5 kg motor, 6 kg baterie) ale ještě ten motorek.

    Na ZÁSADNÍ věc bych ovšem chtěl upozornit, abyste neudělali stejnou chybu jako já. Nasadit kolo, přiščoubovat baterku, žádný problém. Zapojit drátky do řídící jednotky, taky snadné, barva na barvu, intuitivně. Ovšem ten motor má vychystávku, tedy reverzní chod, který se zapojuje čudlíkem hned u plynové páčky. Tedy když pospojujete všechno, a zapojíte i černý dvojkonektor zpětného chodu, bude umět kolo couvat, ovšem nikde se to nedočtete, nikdo vám to neprozradí. Tak se snadno stane, že teď v zimě v rukavicích při přidávání šťávy tou páčkou omylem stisknete červené tlačítko zpětného chodu, a dovedete si představit, co se stane, když jedete dopředu, a najednou se vám přední kolo zastaví, a nejen to, jede dozadu. Takže přti zapojování si dát bacha a ten konektor pro zpětný chod NEPROPOJIT.

    Druhá věc, vidlice na přední kolo, jsou příliš mělké a to kolo má tendenci se vyklepávat, proto je NAPROSTO NEZBYTNÉ zajistit ho tzv. ramenem kroutícího momentu (torque arm), na tom nešetřete, když vyskočí přední kolo z vidlic má to podobný efekt jako ten zpětný chod. Podobně ostatně na tom je i zadní kolo, jeden kanadský kolega o tom má hezké video, bohužel také jsem ho viděl až "den poté". Tak bacha:
    http://www.youtube.com/watch?v=U-EkepvlvoE&...

    [ Zpět ]
    Datum: 31.12.2011
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

           

      To video jsem zvládl tak do půlky - udělalo se mi z toho nevolno.
      Ty vlněné rukavice při práci, ... .

      [ Zpět ]
      Datum: 31.12.2011
      Autor: jajak
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

             

        Je to trochu dlouhý, ale ta věcička co si hoch vypiloval fakt není marná, já si koupil ty "profi" ramena a stálo jedno 400, čili dohromady 800 za čtyři kousky oceli a ještě je to pospojovaná šroubkama a tou objímkou, (http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/0/5/162... ta jeho vychystávka je jednodušší a jistě funkční.

        Na to jakej je rukavičkovej estét kašlu.

        [ Zpět ]
        Datum: 31.12.2011
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

             

        Klasické servisácké rukavice z gumovým grippem na prstech a dlaních, až budeš dělat 8 hodin v servisu každý den, tak je budeš nosit taky. Stačí když je něco přirostlé a nejde povolit, domlácené a pořezané ruce by tě neuživily. Asi netušíš co za šroty lidi do servisu vozí. A nebo jsi ten nejšikovnější člověk na světě kterému jde všechno lehce, ale jen na svém udržovaném kole. :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 31.12.2011
        Autor: Juras
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

               

          To je dobrý, přečetl sem si tvůj profil a provozuješ cykloservis, závidím ti tvoje zákazníky. :-)

          [ Zpět ]
          Datum: 31.12.2011
          Autor: Juras
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

               

          :)

          Mrkni se do mého profilu.

          Jediné co mě k těm rukavicím napadá je staré známé: ŘEMESLO BRAŇ SE !

          [ Zpět ]
          Datum: 31.12.2011
          Autor: jajak
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

           

      Tak nevim, k nekterym motorum se ta ramena nedodavaji. A zakaznici jezdi i bez nich.
      A jestli se Ti ve videu jedna o to strasne klepani celeho bicyklu, tak to by vyresilo vycentrovani rafku na motoru. Duvod, proc se k silnejsim motorum rameno dodava neni klepani celeho kompletu, alepaceni a vymackavani.

      [ Zpět ]
      Datum: 01.01.2012
      Autor: Murphy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

             

        Nikoliv, mám vycentrováno a kolo se za jízdy neklepe. Jen mám na motor v předním kole asi špatné ráfky, obdobně jako ten na videu, mělké osazení, a ten motor s tím kolem fest cvičí, takže pravděpodobnost, že se matky uvolní a kolo vyskočí z vidlic je kritická. Zajištění kola těma ramenama bych doporučil každému, kdo má motor v předním kole určitě.
        Sám si vyrobím ten zajišťovací prvek do díry pro blatník určitě, ta ramena přichycená objímkou mi připadají velmi nespolehlivá, moc šroubečků co se mohou povolit.

        Roznášení momentu bych neřešil, na to jsem už moc dlouho statik ocelových konstrukcí,ale když se vyklepe přední kolo, a důvodů, proč sebou začne házet za jízdy vymyslím sto, a letíš přez řídítka máš málo času přemýšlet, kde soudruzi V Číně udělali chybu. Uvědomme si, že to přední kolo s motorem váží zhruba 8 kilo.

        Nikoho nenutím ale silně doporučuji udělat takové opatření aby přední kolo za žádných okolností vidlice neopustilo.

        Jo a ten reverzní konektor bych před prodejem přestavbového kitu ufiknul. Jistějši než varování v návodu, které tam ostatně není :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 01.01.2012
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

               

          Prd ráfek mám super, vidle stojí za prd. Omlouvám se za zmatky.

          [ Zpět ]
          Datum: 01.01.2012
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

               

          Ahoj
          Já nejsem odborník ale ani blbec mám objednáno:
          http://www.infineumbike.co.uk//proddetail.asp... Jenom ze snímku se mi jeví že to nemůže vyskočit nebot je to v uzavřenejch dírách.Nebo se pletu?

          [ Zpět ]
          Datum: 02.01.2012
          Autor: kulala
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                 

            Ahoj,
            tak to jsme dva :-)

            To kolo vypadá solidně, akorát mě trochu děsí ta cena a slaboučká baterie a slaboučký výkon. Má to těch "dobruselených" 250 W, takže šlapat a furt, navíc ta baterie, jestli čtu má 6 AH, což je také není nic moc, tedy jak jsem se dočetl. Já se snažil si přečíst všechno co se mi podařilo sehnat, jak u nás tak v cizině a zdá se mi rozumný názor, že to kolo, aby se člověk opravdu mohl spolehnout že ho doveze (mám metrák) tak by mělo mít motorek 500 - 1000 W a to postavené v EU nekoupíš, protože bruselští byrokrati.

            Takže se to musí postavit a nejjednoduší a nejlevnější se zdají ty čínské "kity", ať už je to Crystalite nebo Golden Motors co mám já.

            Zde zase připadají v úvahu dvě možnosti, moror s řídící jednotkou integrovanou v kole (na nějakém americkém fóru jsem četl kritiku, že je to dost poruchové a tak riskantní) nebo motor s řídící jednotkou externí, ale to znamená ty konektorky a kabely a to čínské provedení je fakt děs, jak uvidíš na obrázku.

            Já jsem udělal tu chybu, že jsem si připojil reverzní tlačítko, a to hned po několika metrech omylem použil, tak jsem šel přes řídítka, kolo vyskočilo, orvaly se mi ty elektrodrátečky a tak jsem rychle namontoval ty páky, aby kdyby cokoliv se stalo, abych už nikdy nešel na hubu.

            Řídící jednotku jsem dal do plastové krabičky, připojil k ní normální zásuvku do které snadno a elegantně zapojím baterii, nechci si z rámu udělat ohradník, protože 48 V by mě mohlo pěkně klepnout přes kulky.

            Blbý jsou ty brzdový páky, které ke kitu dodávají, fakt humus. Přemýšlím o tom, že vyměním přední vidlici za jinou, poněkud širší, do které se ten kolo s motorem snadněji zasune, mám Author Reflex starý deset let, tak nevím co tam strčit aby to klapalo, asi budu muset za nějakým cyklomachrem. Taky si vyměním zadní kolo za ráfek Remerx Grand Rock, s 2.3 dráty jako mám to přední kolo, ne že bych byl takovej estét, ale podle toho co jsem tu v debatách četl je to správná volba pro mamuta.

            Jiné vylepšení mě už ani nenapadá, jen si koupím ještě druhou baterii abych měl jistotu že těch 50 - 60 kiláků dojedu, i když nebudu chtít šlapat. Těch 6 kilo navrch řešit nebudu, stačí když nebudu měsíc žrát a kolo tu baterku vůbec nepozná :-)

            Takhle to kolo vypadalo poté, co jsem nasadil přední kolo zpátky, ještě před kultivací té čínské elektroniky. Až to celý dám dohromady, zase to vyfotím a pokusím se napsat co a jak se dělo.

            Díky za Váš web, mnoho Vašich rad mi ušetřilo spoustu peněz a tápání, bude-li někdo mít typ na pevné vídle pro to moje přibližovadlo, rád si nechám poradit. Moje znalosti cyklovýbavy a cykloturistiky jsou z roku 1985 a tak jsem totálně mimo. Ale v roce 1982 jsem objel na Favoritu se 4kolečkem trasu Praha - Paříž - Brusel - Amsterodam - Hamburg - Roztok ( a odtamtud už vlakem) takže s dnešními cykloturisty mám společné znalosti snad jen o tom, jak bolí záda, ramena a dlaně.

            mějte se krásně a ještě jednou dík

            Jindra

            [ Zpět ]
            Datum: 02.01.2012
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                   

              jo ty fotky:
              https://picasaweb.google.com/Jindra8526...

              [ Zpět ]
              Datum: 02.01.2012
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                     

                Není to vůbec špatné!

                [ Zpět ]
                Datum: 02.01.2012
                Autor: kulala
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                   

              Ahoj no cena není malá ale mám ten pocit že to kolo je velmi solidně propracované i zpracované
              Co se týká baterie :http://www.powacycle.cz/cs-baterie_a_dojezd... je to jejich patent
              má dojezd 50km a je stohovatelná 2kusy dávají reál.80-100km. a 1000nabíjení garance

              [ Zpět ]
              Datum: 02.01.2012
              Autor: kulala
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                     

                O tom dojezdu debatili kolegové někde jinde a pochopil jsem, že je dobré být ostražitý k údajům, co výrobce uvádí.

                Mě by na tom vadil ten PAS, motorek pomáhá podle toho jak šlapeš. Já si to přidávám sám plynem, a motorku musí být fuk jestli šlapu, nebo se jen vezu.

                Až to budeš mít, určitě dej vědět, já jetli bude teplo jako dneska, vyrazím zítra za mámou těch 30 kiláků, tak uvidím co to snese. Nabíječku s sebou, než mi poví co je novýho mám nabito a pojedu dom :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 02.01.2012
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                       

                  Určitě všemu se věřit nedá já jsem také co týče dojezdu opatrný ale na stranu druhou Angličanům věřím.Pokud se týká volitelnosti pohonu tak uvádí 8 stupnů 0- plné, tak snad to bude OK.Novou serii mají začít vyrábět po novém roce, psal jsem tam mail docela se těším věříš? Přeji hezkou projíždku a něco na cestu:
                  http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl...

                  [ Zpět ]
                  Datum: 02.01.2012
                  Autor: kulala
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                         

                    Angláni jsou poslední spolehliví v týhle Únii :-)

                    Koupil jsem od nich tohle:
                    http://www.bikemania.biz/Bicygnals_Indicator...

                    a chudák náš hodspodskej když mě míjel ve svém audi málem sjel do škarpy

                    [ Zpět ]
                    Datum: 02.01.2012
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                           

                      To je paráda ty stránky uložím nevím co na kole bude od nich ale to je fakt luxus!

                      [ Zpět ]
                      Datum: 02.01.2012
                      Autor: kulala
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                           

                      Dobrý jsou ty světla do ruky co svíti vepředu i vzadu. Často chodím po silnici a musím blikačkou mávat tu dopředu, tu dozadu dle toho odkud slyším auto.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 22.01.2012
                      Autor: petrp
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

               

          Vyklepe kolo? Nevim, jakou vidli mas, zle MTB vidle, do kterych jsem montoval motory ja, mely vsechny tri prolis, takze ani s mirne povolenou matkou nemohla kola vyskocit. Neco jako tohle: http://www.prbike.cz/obrazky/produkty/091609... - ale trosku hlubsi.

          [ Zpět ]
          Datum: 02.01.2012
          Autor: Murphy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                 

            Mám tu od Authora, těch cca 12 let starou - https://picasaweb.google.com/Jindra8526...

            Teď jsem trochu přestavěl ty roznášecí ramena, přidal kotvení do šroubku na nosič, a nevyskočí ani, kdyby tam nebyly ty matky.

            Mám pocit, že asi jak jsem šel přes ty řídítka, tak jsem tomu kolu dal trochu za uši, protože nějak blbnou hal senzory (alespoň podle toho co píšou v manuálu). Když se to rozjíždí, tak se to přední kolo někdy dost fest zaklepe. Uvidím, poradím se z tím šamanem z e-pohonu a kdyžtak vyměním motorek.

            Taky jsem udělal ptákovinu, že jsem si nenechal namontovat rozpojovací konektor na ten přívodní kabel k motoru, když bych chtěl sundat nebo vyměnit kolo, musim sundat kabel až k řídící jednotce, to je taky vopruz. Snad seženu nějakýho elektrikáře kterej mi tam nějakej ten konektor vloží, sám si moc nevím rady, je tam asi šest drátků a to je na mě moc.

            [ Zpět ]
            Datum: 02.01.2012
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                   

              Taky jsem bral z e-pohonu. Pan je mimoradne ochotny a verim, ze kdyz mu tam to kolo dovezes, konektor Ti tam soupne. Tusim, ze to stalo 1000,- za praci i material. Jestli se klepe, treba ma jen jedna Hal. spatny kontakt? To Ti tam urcite taky promeri.

              [ Zpět ]
              Datum: 02.01.2012
              Autor: Murphy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                     

                Já s ním mluvil jen po telefonu, poradil mi jak to udělat abych už nelítal přes ty řídítka, ale je to pro mě trochu z ruky, budu si muset počkat, nebo sehnat někoho blíž kdo mi ten konektor osadí.

                Dneska jsem provedl nové uspořádání toho kotvení, teď se to už nehne
                je to tady:
                https://picasaweb.google.com/Jindra8526...

                [ Zpět ]
                Datum: 02.01.2012
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

           

      Ahoj,
      zakoupil jsem celekm výhodně nové kolo Ceasar cros s 26 .Ale má to ty všechna všechna výkonová a rychlostní omezení s řídící jednotkou se asi nic udělat nedá. Tka uvažuji o přestavbě svého zrovna takového Authora reflex s motorem magic pie, Jen váhám jestli zvolit přední nebo zadní kolo.Není to na předek moc těžké.Zase na druhou stranu by to bylo jednodušší.

      [ Zpět ]
      Datum: 22.01.2012
      Autor: Mirekb
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

             

        Zásadně je jednodušší předělat přední kolo, e-pohon ti to celý dodá do tejdne, už stavím druhé, poučen z chyb.

        Nezapoměň prosím požádat aby ti tam zamontovali tohle: http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/0/3/5/32... Rozmontovávat celou kabeláž kvůli tomu že chceš vyndat přední kolo je blbost.

        Další věcí, kterou bych Ti doporučil je místo výměny brzdových pák naisntalovat tohle:
        http://www.goldenmotor.cz/products/skryty...

        Takže ani nebudeš muset měnit páky. Na řídící jednotku si budeš muset asi pořídit plastovou škatulku, ale to je banalita.

        Jo zásadní věc, namontuj si tam tam tohle:
        http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4-1...
        Ne proto aby se ti neulomily vidlice, to je nesmysl, ale proto, aby to jistilo to přední kolo ve vidlicích ale aby ho to jistilo aby nevyskočilo z těch vidlic. Narvat to kolo do vidlí bude taky trochu problém, ono je to dost přesné takže to chvilku trvá než se roztáhnout a opravdu ale opravdu dobře upnout.

        Jo a od plynové páčky zapojit jen ten trojitej kablík, ten dvojitej je na reverzi a tu na kole potřebovat nebudeš, naopak.

        Výhodu osazení motoru do předního kola, kromě jednoduchosti montáže a zachování přehazovačky a přesmykadla tak jak je považuji i v tom, že není zadní kolo tak přetíženo. Ten motor váží snad 6 a půl kila, to samé máš v baterce na zadním nosiči, čili váhu rozložíš.

        Pořáda vylepšuju, takže jsem si objednal pláště Swalbe Marathon, údajně nejmasivnější co to jde, do nich jsem dal ještě pro sichr tu vložku proti proražení, dobré masivní duše anavíc jsem zadní kolo také nechal přeplést do stejného ráfku Remerx Grand Rock co používá epohon na ten motor s dráty 2,3 prsotě aby to bylo dostatečně robustní, váha u ekola hraje dost malou roli.

        Kdyby tě něco napadlo, ptej se, koupil jsem si měřádk speedict a hned ho odvařil, protože jsem jako blbec přepóloval, takovým kokotinám se lze vyhnout, když je dost informací

        [ Zpět ]
        Datum: 22.01.2012
        Autor: Jindra8526
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

               

          tak tisícovku za blbej konektor to je opravdu síla. To bych řešil samodomo za pár korun.

          [ Zpět ]
          Datum: 22.01.2012
          Autor: Billicek
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                 

            když to umíš, není co řešit. Já tohle neumím, poplet bych si drátky, neuměl je tam připájet, radši si to nechám udělat ajen to do sebe zastrčím. Abych se vyhnul všem těmhle sarapatičkám s tenounkejma drátkama, přišrouboval jsem na plastovou krabici normální zásuvku, na ty dráty od baterky zástrčku a připojuju to jako pračku :-)

            Ty tenký drátky co jsou poszastrkané v šílené změti do té řídící jednotky mám definitivně uzavčené v té plastové krabici a baterku vyměňuju jen tím, že zastrčím tu zástrčku do zásuvky. Šikovnej elektrikář, nebo jen o něco málo zručnější maník si tam asi dává jiný konektory než tyhle mamutí krámy určené na 230 V, ale říkám si, když neumíš, udělej to tak abys to zvládnul zapojit a odpojit sám. :-)

            Já to celé nějak ponafotím, jen co madam nebude doma, protože bych dostal, že zas blbnu s kolem.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.01.2012
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

               

          Ja od E-pohonu bral baterii i s integrovanou krabickou na ridici jednotku. Proc trvas na oddelene? 8-)

          [ Zpět ]
          Datum: 23.01.2012
          Autor: Murphy
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                 

            Před vánoci, když jsem si přestavbový set kupoval, to s integrovanou jednotkou nebylo, teď už to mají zase v nabídce, ale k dodání snad někdy v únoru. Četl jsem si na různých zahraničních webech hodnocení a kritiky, a zdá se, že ta předchozí verze mívala problémi s přehříváním té jednotky integrované v motoru. Soudím proto, že epohon to přestal odebírat a počkali si na novější verzi, která, jak píše má chlazení vyřešno snad lépe.

            Jak jsem psal, při rozjíždění to škubalo, podle toho coo jsem načetl, byl problem v těch Hallovch senzorech, koupil jsem nové přední kolo s motore řádně a bez chyb zapojil a jezdí to parádně. To předchozí nechám opravit, jestli to půjde a namontuju dceři.

            Ta externí řídící jednotka je asi spolehlivá, včichni si to chválí, jen bych to fakt počešil jinak s těma konektorama, asi si s tím ještě pohraju. Nasrkal jsem to sice do plastový krabice, ale ještě se mi to nelíbí.

            Takhle to asi vypadalo v tý krabičce:
            https://picasaweb.google.com/Jindra8526...

            Včera jsem osadil to nové přední kolo, už se spojkou na odmontování, vyměnil zadní ráfek za stejněj Remerx Grand Rock, přehodil pláště na Schwalbe Martahon, přidělal přední nosič na druhou baterii, a věřím, že takových 80 ujedu aniž bych musel dobíjet, jen přehodím kablík od baterie.

            zatím jedinou slabinu mám v brzdách, koupil jsem nove Avidy 5-ky, podle doporučení někde tady na Vašem webu, ale nestihnul jsem je už namontovat. Už na tom asi nic nevylepším, nebo máš nějaký nápad?

            [ Zpět ]
            Datum: 24.01.2012
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                   

              Avid BB5?
              Proc by ted nesly namontovat? Jestli tedy ma motorek pripravu na kotouc...

              [ Zpět ]
              Datum: 24.01.2012
              Autor: Murphy
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                     

                Mechanické kotoučové jdou jistě namontovat, Magic Pie má va kotouč čudle, prolém je, že gorilího samce co má metrák, k tomu další 6.5 kg motor 2 x 6 baterie prý ty mechanické kotoučovky neubrzdí.

                Někde tady na technických otázkách to zkušenější kolega vysvětloval, že mechanické kotoučovky nejsou na metrákovýho chlapa. Ale můžeš mít jen 80, když připočteš tu váhu elektropříslušenství, rozhodl jsem se pro Avid Single Digit 5. Mám ještě jinou podstatnou drobnost, moje kolo nemá rám a v
                vidle připravené na montáž kotoučových brzd :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 24.01.2012
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                       

                  Ty navarky jsou neco jineho.
                  Ja mechanickymi BB7 uspesne brzdil 20 kg tezke lehokolo v tezkem terenu a sam vazim 90.
                  A pri ceste natezko 20 kg kolo + 90 jezdec + 40 bagaz (navesil jsem dalsi brasny a trosku to prehnal 8-)) = 150 kg. Taky bez problemu a to i pri sjezdu treba od Vranovskeho zamku dolu do udoli. Ale jsou mechaniky a mechaniky. BB7 je to nejlepsi.
                  Jo - kvuli prehrivani jsem dal dopredu 180mm kotouc misto puvodni 160.

                  Rafkove brzdy mi prijdou na prehrivani nachylnejsi.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.01.2012
                  Autor: Murphy
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                         

                    Právě jsem koupil ty Avidy Single Digital, tak už to nechám tak jak to je, Soléhám na to, že něco ubrzdí ten motor při té rekuperaci, až s tím najedu tisícovku, budu chytřejší a dám vědět. Dneska bych musel měnit celej rám, a to bych raději až udělají nějakou vychytávku na hydraulický brzdy.

                    Taky furt nechápu proč tu rekuperaci musím ovládat brzdovejma pákama, stačilo by mě, kdybych tam měl tlačítko, který bych prostě stisknul jako motorovou brzdu na náklaďáku a bylo by a brzd ani pák bych se vůbec nemusel dotýkat. Možná že takovej čudl nějakej šikula umí vyrobit a bylo by po ptákách.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 24.01.2012
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                           

                      Cidlo pouzitelne na libovolne brzdy ma bionx. Alespon ta skladacka, kterou jsem mel pujcenou od AZUBu to mela. Mozna by to sikovny bastlir dokazal udelat. Na pace brzdy byl prilepeny (privrtany?) magnet a cidlo (neco jako z dratoveho tachometru) prilepene na tele paky. Kdyz se zmackla brzda, oddalil se magnet a zacalo to brzdit. Rekuperace sla nastavit v nekolika krocich tusim i tim zpusobem, jak si Ty predstavujes. Cena sady pro prestavbu tehdy ale byla zavratna (tusim kolem 35.000 Kc po prepoctu). Mrkni se na https://www.bionx.ca
                      Jinak to cidlo by se asi nejlepe dalo vytvorit tak, ze by se vyparalo ze stavajicich brzdovych pak s cidlem. Primontovat magnet na paku nebude takovy problem a ten snimac ve tvaru valecku byl i u bionxu prilepen v necem, co vypadalo jako tesneni do dveri - tak 2 cm dlouhe. Neco takovehohle: http://tinyurl.com/7m357y7

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.01.2012
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                             

                        Já mám objednaný tohle http://www.elector.cz/products/skryty-brzdovy...
                        To se navlíkne na lanko a mělo by to funguvat jako ten spínač, tím si budu moc dopřát lepší páky. Tu rekuperaci spíná ta jednotka Magic Pie, mám tam nastaveno 100 procent, zatím jsem nezkoušel co by dělalo kdybych jí odpojil, nebo nastavil na jiný procenta, ovládá se to přes usbéčko z notebooku. Dokavad se neoteplý a nebudu moc ject dál, nemůžu nic říct jak se to bude chovat. Já jsem si představoval normální tlačítko stiskneš jednou, zapneš rekuperační brždění, stiskneš podruhý , uvolníš, ale nějakej kolíbkovej přepínač by snad moh jít idělat taky, když to chytá pohyb čelisti nebo posun toho lanka. Protože jsem na elektřinu blb, netuším co ten spínač vlastně udělá, asi jen pošle siknál řídící jednotce, a pak by to mělo jít přidělat snad na každej blbej knoflík od zvonku.

                        Příští týden mi dojde ten nove měřák speedict co jsem odvařil, a snad uvidím na záznamu, kolik a co vlastně ta rekuperace dělá, když jí odpojím poznám jak moc to pomáhá při brždění, nikde od nikoho jsem se to nedočetl, jen ten pan Šikula z ephohonu mi říkal, že by to nechal na těch 100 procentech, protože to prý fakt s bržděním pomáhá.

                        Ty značkový kola jak jsem koukal rekuperci neřeší, motor běží s volnoběžkou, a tak ho nemusejí přešlapovat, když náhodou dojde šťáva, ale taky mají mmnohem menší výom a většinou ještě napojenej PAS, tedy musí aby motor vůbec zabra šlapat. To jsem vůbec neinstaloval, rozjedu to z místa bez jediného šlápnutí.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 25.01.2012
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: ELEKTROKOLA - ŘI

                       

                  Inak co sa tyce ucinosti tak by som na tvojom mieste supol 203 kotuc a mas zicher za sa nic nestane ani z bb5 a ako medzi nami bb5 a bb7 su niekedy lepsie ako tie lacne hydri aspon co som sa chalanou pytal.....
                  Ale zasa ak by si mal tie lacne mechaniky tektro IO alebo podobne mas pravdu byva to problem no z bb5 a 7 nemaj strach pouziva ich jeden manik tuna na treku co jazdi s cykloturistami a teraz ta bomba ma specielne vystuzeny bike a ten chlap vazi " 146 kg " + batozina odhad (25kg) tak toto je podla mna zataz na brzdy a ma tie bb7 + 203 kotuc skoda ze som nemal vtedy fotak pohlad pre bohou fucal jak masina ale vydrzal celu trat cca 85km.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.01.2012
                  Autor: colombo.ii
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Prima bikerku z Prahy

včera
Hledam prima aktivni a atraktivni bikerku z P4, kolem 60, k vyletum na kole kolem Pruhonic a JM. Nevahej a pis 8…

Hledám: Barma v lednu 2017

05.12.2016
Hledá se pohodový,nekonfliktní dobrodruh/dobrodružka,kteří již mají zkušenosti s cestováním na těžko po Asii…

Hledám: Najdu cyklistku - Náchodsko

29.11.2016
Ahoj, hledám cyklistku pro výlety na kole ale i ženu pro život. Já muž 36 let/186 cm/68 kg, nekuřák, se zájmy -…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

76 cyklistů (3 přihlášení)

U mě dobrý aneb ideální místo pro cykloturistiku

Rád bych se s Vámi podělil o některá místa, cíle, krásy či tajemství tří oblastí. A to Holešovska,…
Marťas004 | 12.11.2016

Česká Sibiř, Táborsko a Třeboňsko aneb dovolená třech chlapů

Po týdenní červnové dovolené v Krnovském výběžku - Osoblažsku, Fogin vybral jako další místo pro…
ondrapisklak | 09.11.2016

Bradlo – mohyla M. R. Štefánika

Viděl jsem již hromadu různých památníků. Na Slovensku jsem navštívil při různých zájezdech památník na Dukle…
jarpal | 05.11.2016