reklama
Město: Ostrava

V inverzi na kole.

Nedávno jsem jel v Ostravě na kole a málem jsem se z toho smradu poblil. Od té doby jsem přemýšlel jak se dá chránit proti O(s)travě. Protože pan Madej (ODS) nevidí v ŽP na Ostravsku problém, rozhodl jsem se investovat do respirátoru SPIRO P2 s aktivním uhlím.

http://www.canis.cz/ochrana-dychacich-cest-2...

Ale nezdá se mi dost praktický. Uvažuji o polomasce 3M 7502 s kombinovaným filtrem ABEK1 nebo protiprachovým filtrem P2 s aktivním uhlím nebo minimálně o samostatném filtru P3. Nemáte někdo s tímto zkušenosti?

[ Zpět ]
Datum: 16.12.2011
Autor: cz192235
  • Re: V inverzi na kole.

         

    Je-li vyhlášen smogový poplach, nevyjíždím. Větry vanou od západu a Ostrava je od nás na východ, ale ´sichr je sichr´...
    :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 16.12.2011
    Autor: AV
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: V inverzi na kole.

         

    No jistě, úřady vám tam nařídí skoro úplný zákaz vycházení, a přesto se najdou cvoci, kteří ten humus chtějí inhalovat i při zvýšené fyzické zátěži :-)))

    [ Zpět ]
    Datum: 16.12.2011
    Autor: Jarda
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: V inverzi na kole.

           

      Až mi ty úřady zaplatí volno v den inverze, tak zůstanu doma. Prosím už tady takové poznámky nepište. Chápu, že někdo jezdí na kole jen když je 21 stupňů a polojasno. Já ale jezdím do práce na kole a bohužel je někdy i inverze. Takže hledám řešení. Děkuji za názory k maskám a respirátorům. PS: V zahraničí je běžné chránit se v době inverze i když nejedu na kole. V ČR to ještě běžné není a proto jsem otevřel tuto diskusi.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.12.2011
      Autor: cz192235
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V inverzi na kole.

             

        Zkus pohledat v historii.
        Jirka tu někde psal svoje zkušenosti s podobnou maskou.

        [ Zpět ]
        Datum: 16.12.2011
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: V inverzi na kole.

               

          Tak jsem to našel.
          Jirkovi zkušenosti:
          http://www.nakole.cz/diskuse/11060-maska.html...

          [ Zpět ]
          Datum: 16.12.2011
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: V inverzi na kole.

               

          Díky, našel jsem toto http://www.respro.com/products/allergy-relief... v historii z března 2010.
          Je to alternativa, ale nevím zda se prodává v ČR v cykloshopu by se na mě dívali asi dost divně:) Filtr stojí 14 liber což je asi 400. To je trochu více než u 3M. Podle toho obrázku, který byl pulikován má "respirátor" respro účinnost 1 proti prachu FFP 1 oproti SPIRO FFP2 + ACC (aktivní uhlí), což je lepší filtrace proti prachu + to uhlí. Ještě jsem ho nezkoušel. Ten zahraniční vypadá stylověji a asi se i dobře nosí, filtrace je horší a cena vyšší. Oproti 3M a SPIRO.

          [ Zpět ]
          Datum: 16.12.2011
          Autor: cz192235
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: V inverzi na kole.

                 

            Myslim, ze krome miry filtrace bys taky mel posuzovat, jak obtizne se skrz filtr da dychat. Lepsi filtrace muze znamenat vetsi odpor, coz pri fyzicky aktivite bude dulezite.
            Netusim ale, zda tohle nejak vyctes z parametru. Zkusenosti zadne nemam, u nas se nastesti zatim dychat da...

            [ Zpět ]
            Datum: 16.12.2011
            Autor: Jrr
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: V inverzi na kole.

                   

              No to SPIRO mam koupené, stálo to 56 korun, teď čekám až to vyzkouším. Lepší se mi ale zdála nějaká maska, s tím "papírovým" respirátorem SPIRO bude asi problém dobře ho nasadit. Proto hledám alternativy dražsí a trvanlivjější. Jinak nový protiprachový filtr P1 do 3M stojí 72 Kč za pár, takže je to relativně pak levné oproti tomu RESPRO z británie.

              [ Zpět ]
              Datum: 16.12.2011
              Autor: cz192235
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: V inverzi na kole.

                   

              No ta obtižnost dýchání by měla být dána, velikostí filtrační plochy, čím větší tím lepší, účinností, čím větší tím horší a tím jestli má výdechový ventilek, protože výdech jde pak bez odporu mimo filtr (oproti zmiňované šále) Podle zkušeností Jirky z března 2010 viz odkaz výše jde filtr P1 s výdechovým ventilkem úspěšně použít jak v zimě tak v létě. Navíc ty filtry by měli být designovány na to, že se s nimi pracuje takže při fyzické zátěži. Ale za osobní zkušenost i názory budu rád.

              [ Zpět ]
              Datum: 16.12.2011
              Autor: cz192235
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V inverzi na kole.

             

        Chtěl jsem tím jen naznačit, že při těchto podmínkách je na pováženou na tom kole vůbec jet... Jsou i jiné možnosti dopravy po městě.

        [ Zpět ]
        Datum: 16.12.2011
        Autor: Jarda
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: V inverzi na kole.

         

    Když pojedeš někde na vzdálenost 1 km, tak nějaký filtr bude asi dobrý, ale co na větší vzdálenost a ve stoupání, dá se takový filtr vůbec udejchat ? Když si v zimně dám přes pusu šátek, tak z kopce výborný, problém ale už mám po rovině a do kopce to vůbec nejde, to už neudejchám.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.12.2011
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    •      

      Příspěvek byl smazán zakladatelem tématu.

      Datum: 16.12.2011
      Autor: cz192235
    • Re: V inverzi na kole.

           

      No já jezdím pomalu. Do práce to mám +/- po rovině 10 km. Tj. nějakých 45 min v mém podání. Více se kochám a méně makám :) Na skládačce s Nexus 3 to ani nijak hrotit nejde, což mi vyhovuje. Právě nevím jak se bude ten respirátor chovat když navlhne. Ta polomaska, kterou jsem zkoušel v obchodě byla docela v pohodě. Navíc filtry jsou velké, částečně zakrytované a nebrání výhledu.
      http://www.canis.cz/ochrana-dychacich-cest-2...
      Design mi nevadí, na Ostravě alespoň upozorním na problém s čistotou ovzduší.
      Obojí polomaska i respirátor mají výdechový ventilek shodně jako zahraniční alternativa, takže jsou určeny pro vyšší zátěž. To je asi rozdíl oproti šále. Jde i o to, že filtr P tedy prachový neodstraní oxidy síry, které jsou v Ostravě díky lagunám Ostramo nadlimitní také, mimo PM10. K tomu by měl sloužit filtr E1 případně filtr K proti čpavku z chemičky MCHZ.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.12.2011
      Autor: cz192235
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: V inverzi na kole.

             

        To s tou vyšší zátěží moc nechápu... Protože přeci když se se zadýcháme, tak je důležité pořádně nadechovat a dostat do sebe co nejrychleji co nejvíce kyslíku. Výdechy jsou, opět jen podle mého názoru, už mnohem méně důležité. A asi také nejsou tak prudké jako nádechy.

        Nebo jsem úplně mimo ? :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 16.12.2011
        Autor: Jarda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: V inverzi na kole.

               

          podle mne nejsi. A když si vzpomenu jak se běhalo s plnou polní, plnejma zásobníkama a s kosou když měl člověk na ksichtě plynovou masku, tak....
          Tak to nešlo dokud jsme si nedal podd bradu krabičku od sirek, což nebylo vidět, ale udělalo to přístup vzduchu. Ovšem funkce plynová masky tím byla naprosto skrečována.-)

          Ale ta Jirkova maska, kterou jsme na ksichtě měl kladla mnohem menší odpor. Fakt prudkej kopec nevím, ale minimálně rovinu bych tím dal asi bez problémů

          [ Zpět ]
          Datum: 16.12.2011
          Autor: Jurimír
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: V inverzi na kole.

                 

            No právě... Mně jde o ty ventilky, které mi zrovna u výdechu připadají úplně zbytečné :-) Když už se kvůli případně už moc hustému filtru neudusím při nádechu, tak nějaké vyfouknutí není nijak kritické...

            Leda, že by tam ty ventilky byly proto aby ten filtr zbytečně nevlhnul... ?

            [ Zpět ]
            Datum: 16.12.2011
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: V inverzi na kole.

                   

              No smyslem vetsiny masek a filtru je chranit tebe, nikoliv okoli, takze je proste zbytecne filtrovat vzduch, ktery vydechujes.
              Urcite to prospeje i filtru, ale hlavne budes moct vydechnout rychleji a driv se zase zacit nadechovat.

              [ Zpět ]
              Datum: 16.12.2011
              Autor: Jrr
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: V inverzi na kole.

                     

                Šlo mi o to, že když ten filtr navlhne, tak se taky v jednu chvíli může stát, že se přes něj už nenadechnu, protože se tou vlhkostí úplně "ucpe" ;-)

                [ Zpět ]
                Datum: 16.12.2011
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: V inverzi na kole.

                   

              možná je to blbost ale trochu logiky by to mohlo mí :-)

              je možné že ta filtrační hmota nebo co tam je, je udělaná na jednocestném principu, kuli lepší filtraci. Takže je možné přes ní se nadechnout, ale už nemá schopnost propustit vzduch zpět, a kuli tomu je potřeba ten zpětný ventil, jterý je také jednocestny, takže vadechneš ale nevnikne ti do masky, žádný vzduch z okolí.

              Jistou logiku by to mělo ale asi by bylo lepší se podívat po internetu po nějakém povídáním o maskách všeobecně. Určitě tam najdeš i odpověd na tvou otázku B-)

              [ Zpět ]
              Datum: 18.12.2011
              Autor: Ozzák
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: V inverzi na kole.

                 

            No ja se s plynovou maskou setkal akorat na zakladce, kde nam merili ksichty a asi jsme s maskama zazili i nejaky pseudo cviceni.
            Vzdycky to ale bylo bez filtru, pry jsou drahe a skola snad vubec zadne nemela.

            To, ze to byla vlastne fraska a nesmysl, mi doslo o mnoho let pozdeji. :)

            [ Zpět ]
            Datum: 16.12.2011
            Autor: Jrr
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: V inverzi na kole.

                 

            Díky za info, on v tom příspěvku taky psal, že se s tím dá jezdit. Nevíš jestli ji ještě používá nebo to hodil do koše?

            [ Zpět ]
            Datum: 17.12.2011
            Autor: cz192235
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: V inverzi na kole.

                   

              pokud vím, tak pořád aktivně používá.
              Napiš mu obálku. Má tady nick "Jirka"

              [ Zpět ]
              Datum: 18.12.2011
              Autor: Jurimír
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: V inverzi na kole.

               

          No ja vam do toho nechci kecat, ale mel by snad platit zakon zachovani (pokud nemas v tele diru) a to co vdechnes musis driv nebo pozdeji zase vydechnout.
          Nemuzes prece rict, ze vydechovani neni dulezite a tak budes se jenom nadechovat, skoncil bys jako balon... :)

          Vyssi namaha podle me znamena, ze potrebujes za dany cas prohnat plicema vetsi objem vzduchu a komplikovat ti to bude pripadny odpor pri nadechu i pri vydechu. Vydechovy ventil ti usetri namahu aspon pri vydechovani, kdy uz je zbytecne vzduch filtrovat.

          [ Zpět ]
          Datum: 16.12.2011
          Autor: Jrr
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: V inverzi na kole.

                 

            Klidně kecej, protože u tohohle se nějak vlastním rozumem nemůžu dobrat logiky :-)

            Asi máš pravdu.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.12.2011
            Autor: Jarda
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: V inverzi na kole.

                 

            Jo přesně tak to má fungovat. Respirátory pro nižší fyzickou zátěž ten ventilek nemají a při výdechu musíš vzduch tlačit ven přes filtr. Samozřejmě, že ty filtry jsou dnes mnohem lehčí než ty které známe ze základní školy před revolucí.

            [ Zpět ]
            Datum: 17.12.2011
            Autor: cz192235
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklistika z Prahy

22.04.2024
Ahoj, hledám cyklistku pro spolujízdy z Prahy ven na kolo, víkendy nebo dle dohody, na pohodu

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky

Hledám: Kamaráda nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky
21.04.2024
Hledám kamaráda, nebo kamarádku na pravidelné vyjížďky, nejlépe z okolí Prahy 6.

Hledám: partnerku na kolo

Hledám: partnerku na kolo
19.04.2024
vysoký, štíhlý, aktivně sportující, mladšího vzhledu hledá sportovně založenou ženu na sdílení společných zájmů,…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

322 cyklistů (9 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 1. část

Sen o krajině s jurtami a divokými koni 1. část - Cesta do budoucnosti Na úvod... Naše první cesta s koly…
Peggy | 24.04.2024

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024