reklama

Jak jsem (ne)navýšil prokazatelnou ztrátu PI:D

V září jsem v tématu co mě dnes vytočilo nakousl téma o (ne)integraci MHD, ČD, PID, ROPID na příkladu mého přestupu v pásmu platnosti předplatného kuponu.
České dráhy reagovaly již druhý den,nečekané
že ?
Přeposlal jsem to celé na ROPID jako podnět ke zlepšení a po měsíci dnes reagoval i ROPID a to v duchu, že projíždějící vlaky zaintegrované zvyšují ztrátu rozpočtů Prahy a středočeského kraje.

Zde celá výsledná komunikace :D


Dobrý den,

jako podnět vám přeposílám mailovou komunikaci s ČD ohledně platnosti Opencard v Praze.

Myslím, že by nebylo od věci vyjednat s ČD jednoduší variantu pro cestující , než je současný seznam rychlíků ve kterých lze cestovat po Praze s Opencard.
Tedy variantu, že cestující mohou v rámci pásma cestovat v II. třídě všech vlaků, které v pásmu staví ( a stejně jedou ať už plné nebo prázdné)

Není mi totiž jasné, proč bych měl ČD doplácet jízdné pokud vystoupím z jejich vlaku linky S v Libni směřujícího na Masarykovo nádraží a přestoupím do II. třídy rychlíku, který končí na Hlavním nádraží ( tedy ze zaplacené cesty odstoupím a jedu stejnou vzdálenost v pásmu)


Vážený pane
k Vašemu prvnímu dotazu: průvodčí skutečně postupoval správně, jízdní doklady PID jsou Českými drahami uznávány pouze na tzv. zaintegrovaných tratích a to ve všech osobních a spěšných vlacích a (jak je uvedeno i na
webu Českých drah) pouze v některých rychlících. Rychlík 914 v trase Jihlava
- Kolín - Praha-Libeň - Praha hl.n. mezi tyto vybrané rychlíky nespadá.
Jejich seznam a další informace o PID je uveden na našich webových stránkách
pod odkazem, který Vám byl zaslán v odpovědi z Českých drah.

Důvod, proč jsou jízdní doklady PID uznávány pouze ve vybraných rychlících,
je ryze ekonomický. Vlaky regionální dopravy, tedy osobní a spěšné vlaky
jsou objednávány krajskými úřady, v případě vlaků zaintegrovaných do PID se jedná o hlavní město Praha a Středočeský kraj. Naproti tomu rychlíky jsou objednávány Ministerstvem dopravy. Součástí této objednávky je samozřejmě nutnost hradit tzv. prokazatelnou ztrátu dopravci, u něhož jsou tyto výkony
objednány. Z toho vyplývá, že v případě zaintegrování dalších rychlíků do PID by se navýšila prokazatelná ztráta, jež je dopravci hrazena a to nejen z rozpočtu hl. m. Prahy, ale také na území Středočeského kraje.

S pozdravem atd ...

Mě z toho plyne, že by jsme asi měli mít menší poměr MHD když produkujeme ztrátu, proč nemít MHD jako ve Vídni nebo Amsterodamu, Kodani či Salzburku ?
Tedy tak poddimenzovanou, že lidé pak v zoufalství navyšují modálšér a jezdí i v zimě na kole :D ?

[ Zpět ]
Datum: 24.10.2011
Autor: újezďák
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku

16.04.2024
Samotnému se jezdí špatně,hledá se holka na kolo,na věku nesejde.

Hledám: Další parťáky do skupiny - cykloturistika

16.04.2024
Ahoj, hledají se další cyklisté do party z Pardubic a okolí … Věk cca 50 - 60r. … Na pohodu :-)…. WhatsApp 737 184…

Hledám: Parta cyklistů z Prahy

15.04.2024
hledá další do party. Od dubna do září jezdíme 1x za měsíc víkend natěžko, v srpnu máme cykloexpedici na 14 dnů.…
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

303 cyklistů (20 přihlášených)

Z Linze do Budapešti přes Alpy

Linz - Budapešť, 2. - 14. 7. 2023 Po velkém úspěchu s cestou z Bratislavy do Splitu a mém sólu kolem Polska,…
Monolema | 16.04.2024

Podél sobích plotů a přes březové lesy až do nitra bažin

Evropská dálková trasa E1 Evropská dálková trasa E1, nebo jen E1, je jednou z evropských dálkových tras…
šíp | 14.04.2024

Srpen 2023 – okolo Otavy

Letošní zahraniční výlet nám nečekaně zrušily zdravotní problémy, musely jsme se z cesty vrátit. Po…
Aar | 23.03.2024